Nieco nove do zbierky od minula
Nieco nove, co mi pribudlo nad postel. Pre sprtalov-1x expanz, zvysok vsetko ZP...Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
Autor: skydevil
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
Tayla
12. 08. 2008, 10:16toto je pěkná sbírečka teda :-)
Iceman
12. 08. 2008, 10:17No to smekám! Jsou to všechno komplet originály s optikou? !
rroman
12. 08. 2008, 10:20jedným slovom balada
Opičák1
12. 08. 2008, 10:23Nádhera co bych za to dal
Petr1259
12. 08. 2008, 10:24Jsi odvážný člověk, pěkná zbírka! Ty maskovací doplňky z látky na maskování letadel vypadají působivě. P.S. jak vypadá zbrojní průkaz na granátomet?
W650
12. 08. 2008, 10:46Remcalové, prudiči, slídilové, provokatéři všech zemi spojte se! A běžte všichni
do prdele...!!! Skydevil:krása! Petr1259:a na grtm. má být ZP...?? Co?
Frog1
12. 08. 2008, 10:59Nádhera...
Frog1
12. 08. 2008, 11:02Nádhera...
BERNSDORF
12. 08. 2008, 11:08Tak todle, bych se docela i bál uveřejnit. Tichá zavist, je to paráda!!!!!!
BERNSDORF
12. 08. 2008, 11:08Tak todle, bych se docela i bál uveřejnit. Tichá zavist, je to paráda!!!!!!
mdragi1234
12. 08. 2008, 11:13Nádhera, to už si můžež otevřít museum
heller
12. 08. 2008, 11:44ten granatomet je replika od Roba ze?
strozd2
12. 08. 2008, 11:44skydevil - pěkné ale pokud bych nestál o návštěvu tak bych to nezveřejňoval
Petr1259 taky jsem přemejšlel jsestli si rejpnu :-D dobrej postřeh
Step přečti si zákon pak se začni prát v...
Petr1259
12. 08. 2008, 11:50Pokud je ten granátomet replika, tak není co řešit. U nás se dá pořídit tak kolem 3000Kč a hlavně-nemá drážkovanou hlaveň.
Gorba
12. 08. 2008, 11:55mě je blbě:-x no nic jdu pohladit sveho ''jen'' znehodnoceneho mosina a utesit ho ze snad bude mit jednou kolem sebe taky tolik kamaradu jinak gratulace tohle je velka parada
dual
12. 08. 2008, 11:55Výbava na dovolenku do Gruzie, krásná sbírka
W650
12. 08. 2008, 12:03Prosím odborníka (skutečného), aby se vyjádřil a citoval zákon a § týkajícího se grntm., zda se jedná o zbraň, nebo nedovolený doplňek...
W650
12. 08. 2008, 12:05P. S.:já tvrdím, že to není ani jedno ani druhé. Pokud ano, mám připraven kýbl
s popelem
strozd2
12. 08. 2008, 12:05Step co víme. -)) třeba má vyjímku viz zzákon v ČR
cituji ze zákona 119/2002sb.
§ 9
(1) Zbraň kategorie A je zakázáno nabývat do vlastnictví, držet nebo nosit, pokud není dále stanoveno jinak. Zákaz podle věty první se nevztahuje na vývoz nebo dovoz uskutečňovaný podle zvláštního právního předpisu. 9)
(2) Policie České republiky (dále jen "policie") může udělit výjimku držiteli zbrojního průkazu nebo zbrojní licence, který provádí
a) sběratelskou nebo muzejní činnost,
b) přepravu, střežení mimořádně nebezpečných nebo cenných zásilek nebo střežení objektů mimořádné důležitosti, anebo objektů důležitých pro obranu státu,
c) výrobní nebo obdobnou činnost, při které ke zkoušení výrobků nutně potřebuje zbraň kategorie A,
d) výuku a výcvik ve střelbě ze zbraní kategorie A, nebo
e) filmovou nebo divadelní činnost; v takovém případě musí být zbraň nevratně upravena tak, aby při střelbě z ní mohly být použity pouze cvičné náboje a nábojky.
Výjimku lze udělit, pokud to neodporuje veřejnému pořádku a bezpečnosti, a lze ji časově omezit, pokud je udělena podle písmen b) až e).
(3) Jde-li o udělení výjimky k nabytí vlastnictví nebo držení zbraně uvedené v § 4 písm. a) bodě 1, která podléhá zvláštnímu režimu kontroly podle závazků vyplývajících z mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána a která byla vyhlášena ve Sbírce mezinárodních smluv, musí předem vyslovit souhlas Ministerstvo obrany.
(4) Oprávnění nosit zbraň kategorie A se zaznamenává do zbrojního průkazu.
a pokud zde zaznívají repliky a pod. musí mít výrobce schválené výrobní provedení od ČUZZS a nikde jsem takovej doklad neviděl.
to že na to zatím policie s... to je důsledek toho že do toho nikdo z médií nezačal šťourat
Narvah
12. 08. 2008, 12:16tak granátomet vám vadí, ale že si můžete koupit celé dělo /kompletní/ za cenu šrotu, je asi dle zákona normální........ tak nezáviďte kupte dělo nechte se u něj vyfotit a šoupněte to sem ať je zas nějaká debata.........
Fami
12. 08. 2008, 12:25Velmi pěkné. Tiše závidím a gratulace z jihu.
dual
12. 08. 2008, 12:33Proč se vláčet s granátometem, když se dá koupit flinta i s nástavčem pro střelbu puškovými granáty včetně miřidel. SKS 45 verze jugo? je ten nástavec také nepovolený doplněk PS vypadá to s ním moc hezky a hezky to i střílí, žel nemím granáty. a ani nevím jak vypadají To vše legálně ZP mám
Degrelle
12. 08. 2008, 12:49Jaká je definice granátometu
Kde se o něm zákon 119/2002sb konkrétně zmiňuje
ku800
12. 08. 2008, 13:08fakt nádhera, chtěl bych si alespon z jedné vystřelit
W650
12. 08. 2008, 13:19strozd:co je zbraň kateg. "A" to vím(plně aut. a vojenská). Mě ale zajímá, podle jakých parametrů poznám, že se jedná o zbraň? Jenom proto, že
je to vojenské? V tom případě by byl i bajonet zakázanou zbraní.
W650
12. 08. 2008, 13:21strozd:P. S.:dej si říct, tohle pod žádný § nenarveš!
W650
12. 08. 2008, 13:28jo a ještě jedna věc:K98 je sice vojenská zbraň, ale nespadá do "A" a gr. je
sice doplňek, ale ne zakázaný(noktov., laser, tlumič).
Petr1259
12. 08. 2008, 13:34A je to tady, nevím kde se dá koupit funkční dělo-buďte konkrétní napište zdroj a podmínky koupi takovéto zbraně, co se týče SKS z granátometem neznám takovou verzi, napište kde ji mají a zda je granátomet pevný či odnímatelný, je li znehodnocený nebo má drážkovanou hlaveň. I když nejsem velký znalec zákonů jedno vím jistě-německý granátomet na pušku je určitě zakázané zařízení. Pokud je to nefunkční napodobenina není co řešit. Je dobré vždy uvést v popisu fotek o co jde a případně to nafotit s průkazem zbraně. Děláte to hlavně kvůli sobě!
dual
12. 08. 2008, 13:35Step, SKS má i sklopný bajonet, je samonabíjecí - ne samočinná! a střílí dobře přesněa i rychle. A je to" plnotučná "vojenská zbraň kupte dokud jsou. Nebyla rozšířena protože se objevil na scéně AK 47. Přesto di myslím, že jí patřé místo v dějinách A bylo jí vyrobeno dost Nepíši to proto, že bycj ji chtěl propagovat, ale než! vořezanou " 58 nebo AK 47 raději tohle 100% echt 7.62 x 39 - běžná ráže 10ran a sklopní reflexní mířidla pro střelbu za snížené viditelnosti i-čištění v pažbě. co víc chtít za cca 6-8 tis
Iceman
12. 08. 2008, 13:58Dual: Ještě lepší by byla puška 52/57, ale kde ji sehnat? Zbylo jich tu jen pár, a ceny jsou od 15.000 výše... proti ní vcelku SKS bledne, co se týče přesnosti...
strozd2
12. 08. 2008, 14:08Step je to zakázaný dolpněk. zeptej se na OŘPČR pokud budou vychcaný a nenechaj se do toho navrtat tak tě odkážou na KŘPČR a nebo MVČR proč hlavěń na SA 58. koupit můžeš a nemůžeš koupit na PPSH 43? obě dvě hlavně jsou hlavní část zbraně zakaázané!
je to jednoduché protože tu pro SA vz. 58 schválil ČSZZS pro PPSh41 nikoliv. tak je to i s dopňky proč před 2002 jsi si mohl koupit NSP/NNP a nyní ne, že?
granátomet ≠ bagr
a dále řed 2 roky vyšel zákon o nakládání s vojenským materiálem tak že dělo legálně asi ne :-D
strozd2
12. 08. 2008, 14:15Step neviděl jsem že by byl někdy granátomet že by ČUSZZ schválil granátomet pro civilní použití???
Tímto se i opravuji ne ČSZZS ale ČUZZS.
VIZ : http://www.cuzzs.cz/index.php? topic=32#doplnky
asi by se pánové divily co vlastně schválily :-D
mimo to konstruci granátometu bych tu raději nerozebíral.... někdo to tu již psal
skydevil
12. 08. 2008, 15:26FOR ALL-ten granatomet je maxidetailne repro BEZ DRAZKY, nevstahuje sa na neho teda ZZ SR, mam to odkonzultovane s pravnymi a policajnymi expertmi, prave dorabam mieritka, ked dokoncim, poslem foto. tak isto sa neobavam ziadnej navstevy, lebo mam vsetko max. OK v poriadku a davam si na to extra pozor. HELLER, ano je od roba, trvalo mi to nejaky cas, az som ho zlomil... ved ho poznas...
strozd2
12. 08. 2008, 16:10Narvah prober se,, , dělo můžeš legálně koupit jen na povolení MVČR
strozd2
12. 08. 2008, 16:13Iceman jj pravdu máš...
PAVEL001
12. 08. 2008, 17:01Velice krásná sbírka
Degrelle
12. 08. 2008, 17:03Ať s drážkami, nebo bez nich.... granátomet sám o sobě bez pušky není schopen ničeho, natož vypálit granát. Nějaký snaživý policajt by to možná nacpal pod zakázané doplňky, ale jak už vyplývá z názvu... doplněk.... musí být pohromadě s puškou, pokud není je to jen roura a můžu ji držet bez problémů, pokud ho namontuji na funkční pušku, mohl by vzniknout problém. Myslím, že průměrný policajt a zvlášť ti ze zbraní a střeliva ani něvědí jak takový německý granátomet vypadá, patrně by si myslili, že je to nějaká koncovka výfuku. Hlavně se nikde neptej, kdo se moc ptá moc se dozví......
Nějak nechápu to nadšení z SKS, již v době svého vzniku byla již zastaralá. V okamžiku kdy němci v roce 1942 začali používat útočnou pušku MKb 42 a později Sturmgewehr 44 byl jasně dán vývoj tohoto typu zbraně a všechny ostatní se rázem stali zastaralými. Rusové to pochopili docela brzo a vyvinuli ÁKáčko a na milou SKS se rychle vykašlali. Jen čech ve své servilnosti to nějak nepochopil a 7 let po válce vyvinul kopii SKS s pod označením vz. 52. Vzpamatovali jsme se až v roce 1958, ale jen trochu, protože už od 2. svět. války bylo jasné, že budoucnost je v lisování plechů, my jsme začali "slavnou 58" frézovat z kusu kolejnice.
Petr1259
12. 08. 2008, 17:30Degrelle, Degrelle přečti si cos napsal a zamysli se. Myslíš, že závěr, pouzdro závěru nebo hlaveň samotný můžou střílet? A taky na ně musíš mít náležité doklady.
Degrelle
12. 08. 2008, 17:36Závěr, pouzdro závěru nebo hlaveň jsou v zákoně konkrétně uvedené jako hlavní části zbraně...... o granátometu se tam nikde nehovoří. Ve svobodných zemích vždy platilo: Co není zákonem zakázáno, to je dovoleno.
strozd2
12. 08. 2008, 17:49Degrelle to je otázka,,, , zákon také hovoří o zbraních hromadně účinných (proti jednotlivci, skupině čilehce pancéřovaných cílech je zbytečné rozebrat) i samotný (německý)granátomet má hlaveň a to že do toho šroubuješ polorovar neukecáš... protože"i hlaveň ve stádiu rozpracovanosti je hlavní" a to je v mnohokrát diskutovaném zákoně který je sice odborníky zpochbňován, nic méně to tam je a záleží jen na tom jak si to u soudu přeberou,... a pokud se dostaneš k soudu tak to možná s hodně dobrým právníkem vyhraješ. pokud ne tak můžeš počítat až s 5léty a to že samostatnej můžeš držet je taky vedle protože " zbraň nebo její hlavní části" což je i hlaveň (opět v jakém koliv stádiu rozpracovanosti!! )!!!!!
je to jen otázka kdy se toho policajti chytnou, a pokud je to výrobek somodomo nebo nějakého soukromníka a neschvá lí to ČUZZS tak se jedná o nedovolené výrobní provedení - zbaraň (doplněk)neregistrovaný...... tudíž zakázaný... zeptej se soudního znalce nebo si zavolej na skušebnu co ti na to poví :-)
" že by pane vy jste se zbláznil?? "
a pak si mžete sbalit kartáček, pyžamo a ručník a jen čekat kdy přídou... nejlepší je nic nemít nebo to mít na ZP. a když nic tak alespoň znehodnocený
a pokud si msyslíš že to není v jednom zákoně tak si přečti další navazující :-D
smrksmrk
12. 08. 2008, 17:57Holt když je někdo zazobanej, tak si tohle může koupit,...
Degrelle
12. 08. 2008, 18:07Stále vycházíš z teorie, že německý druhoválečný granátomet je ZBRAŇ. To není maximálně je to zakázaný doplněk a to ještě není jisté. Definice hlavně je taky dost nejistá a pochybuji, že pokud ji někdo z granátometu odšroubuje, tak ji "orgán" bude schopen definovat jako hlaveň. Sami policajti nemají jasno v tom jak hlaveň definovat. Donedávna se běžně prodávaly polotovary hlavní s vývrtem a nikomu to nevadilo, protože policajti vycházeli z toho, že hlaveň musí mít nábojovou komoru. Když se zjistilo, že se s tím vesele opravují znehodnocenky, provedli honem nový výklad, s tím že hlaveň nábojou komoru mít nemusí ačkoliv pro to neměli v zákoně žádnou oporu. Problém je v tom, že zákony slouží těm co jsou u moci a ti si je mohou vykládat jak chtějí. Vždy v historii platilo, že ve státě který zakazuje svým lidem držet zbraně je něco špatného. Teoreticky je zakázáno držet vodovodní trubku. Jednou jsem v muzeu viděl, jak si ji někdo ohnul, vyvrtal do ni dírku, nabíjel to černým prachem a olověnou kulí a odpaloval cigaretou....... střílelo to prý docela dobře. Máte-li někdo doma nějaký roury pozor, hrozí až 5 let.
Oberkomando
12. 08. 2008, 18:53Máš to pěkný, to se musí nechat
Petr1259
12. 08. 2008, 19:20Tato debata nevede nikam, původně jsem chtěl v dobrém upozornit na foto kde je puška s granátometem(ukázalo se že to je kopie-Hovk)který podle mě není zákonem povolen k držení, ale máme na to rozdílný názor. Každý si nechme svůj. Tímto se přestávám k tomuto tématu vyjadřovat.
furtsedivil
12. 08. 2008, 19:26Nádhera ! A vy se kulcí nehádejte a radši se kochejte Kolega vám chce udělat radost a vy tady řešíte zase nějáký kokotiny, jako ostatně vždy...
slayer
12. 08. 2008, 22:00Dáš mi svou adresu? :-)
strozd2
12. 08. 2008, 22:43Degrelle na co si hraješ... na nějakého vyčůráínka jedno a dvouhlavňové předovky jsou bez registrace a volně prodejné :???!!
vícerané podlehájí zákonu o zb.
střílející trubku mají v depozitu muzeu PČR. ten šulinek co sní střílel neměl potuchu co dělá aže ta trubka se mu může snadno trhnout.
za druhé granáromet je ráže věštší jak 18mm atd...
za 3 střelivo taky zakázané...
za další nebudu to hledat ale v zákoně je je že i halveň v jakém koliv stádiu rozpracovanosti, zákon definuje hlaveň sice jako nábojovou komoru vývrt... bla bla bla. . soudce to zajímat nebude a ani žalobce budou vychazet z toho že se jedná o hlaveň. jelikož je v zákoně ta větička " v jakém koliv stádiu rozpracovanosti!!! jakož u munice se soudce ptá znalce a ke kolika ručním granátum dá přirovnat dělostřelecký!!!
je to jak o voze a okoze, ale v praxi to tak funguje a není jen jeden bod v zákoně kterej je spornej.
granátomet a jeho hlavní části ( jakož i rám a hlaveň a jejich hlavní části) podláhají zákonu a jedná se o zbraň hromadnou a zakázanou!!!
hlaneˇjako polotovar pro kulovnici pokud není součástí zbraně hromadné pokud není nijak opracován (kté či oné zbrani)
orgán máš tak možná mezi nohama pokud tě dojdou navštívit buď si jist že vše bude posuzovat soudní znalec kterej to pozná! a jako důvod jim bohatě postačí závist někoho ze soudedů!
dnes se také mohou prodávat hlavně bez ZP ale ve většině případů jako je česká zbrojovka jeprodává pouze na koncesi a to jen z jednoho důvodu nevyplatí se jim kličkovat mezi zákony a prudit policajty aby jim na prodejnách a ve výrobě dělali pakárnu. raději se přizpůsobí interním předpisům policie!
znám spoustu lidí jak na polici tak puškařů ale všichni řeknou za tu pakárnu to nestojí a pokud to někdo bude chtít tak si to sežene třeba z venku kde je to ještě stále volně prodejné, ale když na to dojde a někoho vyberou tak se poněm svezou.... pak už je to jen o právnících. PS : hraj si na znalce ale o zákonu a o zbraních toho asi moc nevíš
dejme raději pivo dokud je čas
HOWG
fondente
13. 08. 2008, 01:17dual
13. 08. 2008, 13:09Degrelle, nejedná se nadšení ze zastaralé flinty SKS 45, jedná se o dostupnost a legální vlastnění tudíž ničím nepoznamenanou plnohodntnou střelbu z pravé"neupravené " zbraně vojenského charakteru vyrobenou metodou třískového obrábění, mně osobně nějaká lisovaná sračka z plechu a Schichtholzu - lepených pilin nebere A pokud jsi zastánce zbytečného plýtvání municí dávkou kterou si nevystřelíš protože bys překročil zákon! Tolikrát zde citovaný je toto cesta k střelbě karabinou M 55/66 jinak SKS 45 jugo počet vyrobených kusů cca 15 000 000 není zas tak málo plechový AK 47 a jiné tomu podobné jsou bezpochyby výhodnější výrobně i tím, že jsou určeny pro jednorázové použití Na 100 mtrů ti s touhle starou jebkou vystřelím mozek z hlavy Nejsem servilní rusáky a jejich spojence nemám rád tohle je kus klacku ze dřeva a kovu žádná AK47 kterou má kdejaký černý obyvatel Ariky za 5 dolerů jak kde.
dual
13. 08. 2008, 13:13Icemann, díky za tip kouknu jak to vůbec vypadá a kde by se dalo
dual
13. 08. 2008, 13:59Degrelle, jen počkej až ti číňani se svou verzí SKS s jehlovým bodákem a upraveným záverem proženou perka až zkončí ta jejich tolik zbytečně medializovaná olympiáda v Pekingu. A hladovějící většina povstaně s touto vykopávkou varáběnou za časů velkého kormidelníka Maa Čiňani jsou skromní těm SKS postačí. Když se tobě ekluje Z plechu ti spíchnou kopii čehokoli v tom jsou mistři. Nic ve zlém
TEO99
13. 08. 2008, 14:11Máš to pěkné ale proč to zde vystavovat
Degrelle
13. 08. 2008, 17:37strozd: tak úplně všemu jsem u tebe nerozuměl, přišlo mi to trochu zmatené.
Ale stále si myslím, že německý granátomet určený k použití s puškou 98k nelze posuzovat jako zbraň, ale pouze jako doplněk zbraně, protože sám o sobě není schopen vystřelit ani pecku z třešně.
Použil jsi větu: " granátomet a jeho hlavní části ( jakož i rám a hlaveň a jejich hlavní části) podláhají zákonu a jedná se o zbraň hromadnou a zakázanou!!! " Je to trochu jinak: je tam za hlavní části zbraně se považuje hlaveň, rám zbraně či pouzdro závěru a závěr, ano tyto díly zbraně podléhají zákonu, ale granátomet na 98k závěr, ani jeho pouzdro nemá, o rámu bych taky pochyboval a ta údajná hlaveň je jen roura i kdyby se znalci postavili na hlavu.
Větička v zákoně " v jakém koliv stádiu rozpracovanosti " je samozřejmě blbost, jako spousta dalších větiček v našich zákonech, protože pak by se hlavní stal jakýkoliv kus tyče, protože ho lze dodělat na hlaveň, možná by se měli zakázat volně prodávat i ocelové ingoty v železárnách, protože hlaveň se z nich taky dá udělat a zvažoval bych jestli železná ruda nepatří pod zbrojní zákon.
Samozřejmě vím o situaci, že se všichni raději přizpůsobí interním předpisům policie, ale to je cesta do pekel, policie by tu neměla vládnout a stavět své účelové předpisy nad zákon, ale měla by jak sama komicky tvrdí "POMÁHAT A CHRÁNIT". O soudních znalcích, kteří ničemu nerozumí, ale jejichž slovo je svaté, je škoda mluvit.
Velmi komický je případ "šéfa Ředitelství služby správních činností Antonína Kremla", který maje u nás nejvyšší slovo přes zbraně a munici, zcela nezákoně šikanoval jednu českou firmu za nezákonný obchod se střelivem a nyní byl sám odvolán za nelegální obchod s municí. ( http://aktualne. centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek. phtml? id=612912). Jak komické a příznačné pro naši zem, kde největší zloděj volá: chyťte zloděje!
Výňatek z článku: Nelegální obchod s municí
Na přelomu června a července zase náměstek policejního prezidenta odvolal z funkce šéfa Ředitelství služby správních činností Antonína Kremla. Policisté ho stíhají kvůli podezření, že nelegálně obchodoval s municí.
"Odvolání bylo provedeno na základě služebního hodnocení ze dne 25. 2. 2008, podle jehož závěru dosahuje příslušník Policie ČR ve výkonu služby neuspokojivých výsledků, " píše se v policejní tiskové zprávě.
Pivo si klidně dám, mám na to času dost, zrevidoval jsem byt a odstranil vše železné co by připomínalo hlaveň, včetně tyčí od záclon... pro jistotu, tak si myslím, že mi žádné nebezpečí nehrozí. Ale člověk nikdy neví.
Degrelle
13. 08. 2008, 17:48dual: doufejme, že číňani nepřijdou, jinak by jsme tu měli po diskutování a tím pádem po srandě. Doufejme, že jejich hladovějící většina se vzájemně sežere s hladovějící sousední ruskou většinou a bude pokoj. Na zbraně se dívám z historického a sběratelského hlediska a je mi jedno čím se dá na 100 metrů vystřelit mozek, nejsem zastánce žádného střílení, natož zbytečného plýtvání municí dávkou. I když útočné pušky o kterých se zmiňuji, mají přepínače na jednotlivé rány.
AK 47 nemá žádný černý obyvatel za 5 dolarů, ale zadarmo, tzv. civilizovaný svět mu ji rád dá, je to lepší než mu posílat humanitární pomoc. Jeden takový vyzbrojený černý obyvatel Afriky se tak postará o spoustu svých kamarádů.
Taky nic ve zlém, jen diskutujem... zatím.
Pesimista
13. 08. 2008, 18:25Tak že jen tak pro pořádek: puškový gránátomet je vojenský materiál podléhající zvláštnímu režimu řešeným zákonem. To znamená, že se jedná o materiál, který civilista může vlastnit jen a pouze na vyjímku, pokud není znehodnocen dle příslušného předpisu. A pokud je vyrobená replika funkční (lze z ní vystřelit), tak se opět jedná o zbraň. Můžete s tímto faktem nesouhlasit, protestovat či protiargumentovat, ale to je tak vše, co můžete. Odvaze zdar.
Degrelle
13. 08. 2008, 18:44Jaká je přesná definice " VOJENSKÉHO MATERIÁLU"
A pro pořádek z granátometu nasazovaného na pušku 98k, tím míň z jeho repliky nevystřelíš kdyby jsi se zbláznil, k vymetení granátu slouží slepý náboj vypálený z pušky.
kolousek55
13. 08. 2008, 20:35presne tak proc to vystavujes sou na prodej?? ! samozrejme na zp!
Voss 69
13. 08. 2008, 20:42Taky bych řekl, že ten schiessbecher bude spíš jako zakázaný doplněk zbraně na vyjímku, stejně jako tlumič nebo laserový zaměřovač
skydevil:Ozvi se mi prosímtě
Degrelle
13. 08. 2008, 21:20Voos 69: taky si myslím, že to tak bude. Držení zakázaných doplňků zbraní ovšem není trestné, trestné je jejich použití současně se zbraní.
Pesimista
13. 08. 2008, 21:39Toto není doplněk zbraně, to je zbraň jako taková. A vojenská.
tepni
13. 08. 2008, 21:41Kdyz tak na to koukam... Bys mi mohl poradit... Existuje optika na manlichera 95? mam kratkej typ a nevim, jestli se na to da neco namontovat...
Degrelle
13. 08. 2008, 21:52kepáku... kepáku - Prozraď mi prosím konečně jak by jsi dle zákona o zbraních a střelivu definoval " vojenskou zbraň", původně jsi to označil jako vojenský materiál.
Zbraň jako taková by měla střílet, což tento granátomet prostě nedokáže. Jak řekl Švejk: " některej revolver Vám paní Mullerová nedá ránu ani kdyby jste se zbláznila".
Azaz163
13. 08. 2008, 22:40Podle toho co píšete bych měl už mít dávno problém s policií, v krámku koupím metr zápalná šňůry za 5kč, tu nastříhám a přeseju přes sítko, získaný černý prach dám do prázdné patrony, do patrony dám zápalnou šňůru, ucpu to drobnnýma kovovíma kuličkama z ložiska, vložím do trubky od zalejvání, zapíchnu do země, zapálim a navrch dám 200g šroub, dolet kolem 50-70m podle toho kolik použiju prachu, stačí polovička patrony z kulovnice. Při dobrém napěchování patrony a delší trubce, trubku roztrhnu, plastový kbelíček, byl na maděru, rozsekanej v okruhu 40m na 1-4cm kousky. Vyrobil jsem zbraň která je hromadně účinná. Myslim že když se to dá udělat z tohodle šrotu, granátomet do toho patří také.
Degrelle
13. 08. 2008, 22:51Hmm........ já bych to neviděl na problém s policií, ale s psychiatrií.
snafu
13. 08. 2008, 23:18Já bych neved zbytečně dlouhý debaty, puškovej granátomet bych napasoval na §185 odst. 2 písmeno a TZ a hotovo. Degrelle, máš pravdu, že zákon si může každý vykládat, jak chce. Stejně jako Ty i třeba státní zástupce, soudní znalec, soudce... Kdo myslíš, že bude mít pravdu? Můžeš třikrát hádat..
Azaz163: Tak tohle už je opravdu spíš diagnóza.
rott
13. 08. 2008, 23:22skydevil: už se těším jak zas zapaříme... posledně to dopadlo OK až na to že sme nestihli ten D.
fondente
14. 08. 2008, 00:55Azaz163 Zítra zajdi na POLICIE a sam se udej že si nebezpečny psychopat
strozd2
14. 08. 2008, 04:56Degrelle přesně tak jak píše snafu a konkrétně odstavec 2 a mnoho dalších... konkrétně je hledat nebudu
§ 185
Nedovolené ozbrojování
(1) Kdo bez povolení vyrobí nebo opatří sobě nebo jinému střelnou zbraň anebo ji přechovává, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci.
(2) Kdo bez povolení
a) sobě nebo jinému opatří nebo přechovává výbušninu, ZBRAŇ HROMADNĚ ÚČINNOU NEBO SOUČÁSTKY, jichž je k užití takové zbraně nezbytně třeba, nebo
b) hromadí, vyrábí nebo sobě nebo jinému opatřuje zbraně nebo střelivo,
bude potrestán odnětím svobody až na tři léta.
(3) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 2 jako člen organizované skupiny,
b) spáchá-li takový čin ve větším rozsahu, nebo
c) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.
A ŠMITEC.
Azaz163 tím bych se nechlubil... ano vyrobil jsi zbaň hromadně účinnou
strozd2
14. 08. 2008, 05:12Degrelle re : ještě se vrátím k odpověti na předchozí... na klavně se používaly od 50 let oceli tříty 14260 ( na brokové) a na hlavně se do doučasnosti používají 15230 (ve většinivém případě jsou samozřejmě i vyjímky)
I na základě jedné větičky tě porkurátor bude takat po soudech, tak i soudce tě podle ní klidně odsoudí. Jelikož jsem toto diskutoval i se soudním znalcem tak ten ti poví že se z takovéto hlavně není problém udělat střelbyschopnou. pokud to dojde tak daleko že u soudu zazní tato věta "tak to máš za pár".
a z čeho se skládá granátomet když ne z hlavně a rámu? to máš dvě hlavní části? to je jako by jsi říkal že minomet nemá hlaveň že je to vlastně velká truka se šroubem na konci.
a o Kremlovi debatu raději nepovedu... ten co provedl - za to měl mít teplé místo na borech a koukat se na bachaře z poza dveří.
Reiser
14. 08. 2008, 08:57Moc pěkné věci. Jinak sem se trefil s tím co jsem psal ve vašem minulém přspěvku ohledně těch sad, protože třetí věc krom maskované helmy a futrálu byly právě ty periskopy co máte na fotech, to mě nutilo pochybovat o pravosti obalu na gasmasku a nutí stále, jelikož mi provedení přišlo podobné.
prd
14. 08. 2008, 09:48AT TO VYZKOUŠÍ DOKTOR CHOCHOLOUŠEK TEN S TAKOVEJCH VĚCÍ UMÍ PÁLIT a ještě když se dívám na to střelivo do masra taky je vojenský a to je taky bakaný
prd
14. 08. 2008, 09:49do mausra pardon
dual
14. 08. 2008, 09:51Degrelle. s tím vystřelením mozku to neber zas až tak vážně stejně bych se netrefil. Číńani to je ta pravá hrozba Olympiáda v Berlíně 1936 a Pekingu 2008 jsou stejné!! stejný účel stejný cíl jiné vlajky jiné portréty vůdců jinak historie se opakuje. A jsem rád že zatím je o čem diskutovat pak už nebude. A kanibalismus je v číně dost známý ale o tom se moc nepíše tak jako za Stalina ve 20 letech v CCCP nepotřebují ani tu hrstku rýže!
skydevil
14. 08. 2008, 10:01ROTT-ano. tesim sa, moze byt. REISER, ano kupoval som tie dva periskopy z aukra, chcel som celu sadu, ale uz ju nemal. ten futral z minuleho clanku ma biele pasy na rozdiel od toho co bol na predaj, kedze ten bol cely biely.
strozd2
14. 08. 2008, 11:07prd střelivo do mausera nehroť má tam vyfocenou krabičku s civilní skušebnou navíc pokud si najedeš na skušebnu celopláště tam maj schválený
dual
14. 08. 2008, 13:26Icemann, tak jsem se na ni koukl detaily moc nejsou vidět závěr atd bodák z boku obrys trochu fost podobný SKS váha vyšší účinný dostřel při vz 52/57 stejný stejný náboj 7,62x39 jsou nabízeny ale od 20 tu litrů výš chtělo by to srovnání na střelnici. u 52/57 trochu víc vyčuhuje zásobník při pohledu z pravé strany u SKS je dvouřadý stejná nádivka i počet
ranun
14. 08. 2008, 17:13Typuji, že všechny K98 jsi nechal osadit optikami, tedy se nejedná o originální válečnou prácičku. Nebo se pletu? Díky za odpověď.
Degrelle
14. 08. 2008, 17:27Takže pro jistotu § 185, odst. 2, písm. a zní: Kdo bez povolení
sobě nebo jinému opatří nebo přechovává výbušninu, zbraň hromadně účinnou nebo součástky, jichž je k užití takové zbraně nezbytně třeba
bude potrestán odnětím svobody až na tři léta.
Granátomet na 98k tam nikde nevidím, výbušnina to není, zbraň hromadně účinná také ne ( protože není samostatně schopen jakékoliv střelby a pokud k němu nejsou drženy příslušné puškové granáty, nebo neregistrovaná puška 98K neděje se nic nezákonného ) a slovíčko součástky je pochopitelně blbost, protože například šrouby jsou k výrobě takové atomové bomby taky nezbytně třeba jinak by nedržela pohromadě a aspoň doufám, že za ně zatím nikoho nezavřeli.
S hlavními částmi granátometu na 98k není potřeba si lámat hlavu, protože to není zbraň a tudíž ani její hlavní části nepodléhají registraci. Je to maximálně zakázaný doplněk zbraně a pokud není použit současně se zbraní neděje se nic nezákonného.
Jiná situace je samozřejmě např. americký granátomet M-79, který je schopen samostatně vypálit granát, to je pochopitelně střelná zbraň. Stejně tak minomety, ty jsou schopny samostatně vypálit minu.
skydevil
14. 08. 2008, 18:29RANUN-pol na pol
strozd2
14. 08. 2008, 23:23Degrelle už mě to nebaví dojdi si za soudním znalcem v oboru zbraně.
granátomet je zařízení kde vlivem spalvých plynů dojde k vymrštění a odjištění granátu tudíž se jedná o zařízení ke střelbě!!!
to nelze zpochybnit.
k vystřelení granátu je třeba granátomet granát je (munice hromadně účinná) navíc vývrt je větší ráže než 18mm což bez vyjímky zákon zakazuje a považuje za zabraň zakázanou!!
zákon nikde neřeší zda je samostatně schopen vystřelit, ale zda je schopen vystřelit!!
pokud budeš mít funkční samopal bez nábojů taky stím nikoho nezabiješ a bude se na tebe vztahovat nedovolené ozbrojování zbaní hromadně účinnou!!!
a další třesky pesky je házení hráchu na stěnu
halík
15. 08. 2008, 14:26Máš to pěkný, v nálezech mám převlečník pro odstřelovače. Ten ti tam chybí
skydevil
15. 08. 2008, 14:59HALIK, mam komplet, dokonca 2X, aj s nohavicami, ciapkou, prevlekom na prilbu a rukavicami. vsetko sa na foto nevmesti...
prd
15. 08. 2008, 17:21pro strozd jen pro upřesnění ty mausery s tou černou špičkou jsou taky schválený zkušebnou že ale to nebudem hrotit a skydevile kterou máš originál ostřelovačku jak se dívám je to poskládaný ze všeho možnýho oprav mě jestli se pletu
strozd2
15. 08. 2008, 17:36prd nedokážu posoudit... buďto nemám tak dobré LCD a nebo kvalita té fotografie mi nedokáže věrohodně posoudit. je tam poznat krabička s polepkou kerá je na karabičky nalepována po schválení ČUSZZ.
některé kusy asi budou skládané nic méně ZF3 s montáží by jse mi také líbyla. není tak dlouho když jsem montoval schvenk(nebo jak se to píše) samozřejmě "origo" :-)) tak jak spousta věcí které jsou zde k vidění. jelikož je to náročné na domácí výrobu a moc lidí to netrklo (doufám že to nedávám návod) tak jsem ve spoluprác sjednou firmou která je vyrábí dělal " originál snipery" :-D " jen škoda že nejsem na moravě ;-D
bude to spíš o penězích ruské optiky které se dříve prodávali za 500,- dnes je cena na 3000,- avíc
německé věci a ostatní v čechystánu nekupuji kupuji to venku. Tam už lidem došlo že dnes se dělají falza téněř všeho tak šli německé věci hodně dolu,,, , stačí jen umět drobet jazyk a je to do poho.
prd
15. 08. 2008, 18:10v pohodě nechci se hádat ale je veliký problém zehnat originál flintu s kameny tak si to každý upravuje k obrazu svému pole financí a jak píšeš třeba BVS a její originál odstřelovačky mosin at se nechají vysmát a ty ceny u nás katastrofa jak je na něčem háknkrojc tak škoda mluvit já asi před patnácti lety jsem koupil z divadla 98 vyvrtaná díra do komory odfrézovaná drážka na nabojové komoře až k hlavni seděla na číslech super kus u hledí měla lištičku myslel jsem že je to na granátomet (mířidla) až časem a skušenostmi jsem zjistil že je to na optiku ZF41 haluz. ale optiku sehnat v tý době nebyl problém ale ta cena na to jsem neměl tak jsem jí dal potom prič za moc dobrý peníz a poptávka byla veliká ani nemusím snad nikomu říkat ohledně počtu ostřelovaček
strozd2
15. 08. 2008, 18:36prd občas se mi naskytne už 3× jsem v poslední době koupil ZF 41 za 500,- ale to pouze od kamarádů... nekupuji za přemrštěné ceny nejsem blázen. jen se mi líbí jak porevoluci skupuvali všici vše co bylo americké a po německu a rusku neštěk ani pes.... s nástupem doby se všicíá zbláznily do německa a teď spousta lidí prudí s ruskem.... a úspěšně ku.. í ceny. Dnes neseženeš pomalu ani SNBÁKA od kamaráda jsem počéfoval LM v luxusnim stavu a ted ještě sehnat SNBáka... chtěl bych nejen vycházkovou uniformu ale i obyč skužební
prd
15. 08. 2008, 18:48tak to bledě závidím tu 41 akorát bych ji na co už neměl dát škoda tak to kupuješ dobře a to německo to je pro mě už taky pasé ted to zbírá každý a ty kopie ani se mě o tom nechce mluvit to bych se upsal
strozd2
15. 08. 2008, 19:21to byly koupě od kamaráda a asi poslední nebyly uplně fit jedna byla už poválečná a jedna s lehce (liškovatym) pouzdrem.
neni co závidět už taky i mě došli ale mam par zanamejch z ukrajiny tak snad napodzim se za nima pojedu podívat a nějakej ten suvenýr si dovezu...
odznaky mě nezajímají navíc posoudit zda je to kopie nebo ne nedokážu. zajímají mě zbraně a to puze na ZP nebo nepodléhající registraci a pak munice - to je taky to samí... pouze to co nepodléhá.... a jelikož na to moc nejsou peníze tak se hodně krotim :-D
strozd2
15. 08. 2008, 19:30to byly koupě od kamaráda a asi poslední nebyly uplně fit jedna byla už poválečná a jedna s lehce (liškovatym) pouzdrem.
neni co závidět už taky i mě došli ale mam par zanamejch z ukrajiny tak snad napodzim se za nima pojedu podívat a nějakej ten suvenýr si dovezu...
odznaky mě nezajímají navíc posoudit zda je to kopie nebo ne nedokážu. zajímají mě zbraně a to puze na ZP nebo nepodléhající registraci a pak munice - to je taky to samí... pouze to co nepodléhá.... a jelikož na to moc nejsou peníze tak se hodně krotim :-D
svobji
15. 08. 2008, 19:50zdravim nemohl by mi nekdo poskytnout nejake info k tomu bežovemu dalekohledu predem moc dekuji
Degrelle
15. 08. 2008, 19:53stroz: Je dobře, že jak píšeš, stačí umět drobet jazyk a je to do poho. Škoda, že taky drobet neovládáš češtinu, tvé příspěvky by byly srozumitelnější.
Zajímalo by mě, co myslíš optikou ZF3???
Znám trochu jinou definici granátometu, je uvedena v Českém obranném standartu ( http://www.oos. army.cz/cos/cos/100002.pdf ) a zní: Granátomet je palná střelná zbraň, určená k ničení obrněných cílů, živé síly a vojenské techniky, nacházející se v otevřeném terénu nebo v úkrytech polního typu a to kumulativním, průbojným, resp. tříštivým granátem anebo k vystřelování speciálních granátů ( termobarických, dýmových, osvětlovacích, zápalných, plynových atd. ). Z tohoto jasně vyplývá, že granátomet je palná střelná zbraň.
Definice palné zbraně je jasná: Palná zbraň je střelná zbraň, využívající tlaku plynů, vzniklých hořením výmetné látky (obvykle výbušiny typu střelivin) zapálené zážehovým prostředkem, k předání kinetické energie jednomu nebo více projektilům (střelám). Energie je využita k dopravě střely na cíl a zničení nebo poškození tohoto cíle. Jedná se o princip zážehového motoru s nevratným pístem. U starších zbraní byl výmetnou látkou obvykle černý střelný prach, ale u moderních zbraní je to téměř bez výjimky bezdýmný střelný prach.
Granáty do granátometu na 98k žádnou výmetnou látku ani zážehový prostředek NEMAJÍ, tudíž to není palná zbraň, veškerou tuto činnost obstarává puška 98k, jejíž je sporný „granátomet“ nedílnou součástí a tudíž jejím doplňkem, patrně zakázaným, ale pouze doplňkem a jeho držení tudíž není trestné, trestné je jeho použití současně s puškou 98k.
prd
15. 08. 2008, 20:48taky by mě zajímalo jak to je stím granátometem na armáč.cz ho prodávají je to teda kopie ale asi to bude zakázaný doplněk zbraně
prd
15. 08. 2008, 20:51ale závidím klukům ze slovenska že můžou mít ty expanzy holt u nás to nejde škoda
MIKmik
15. 08. 2008, 22:35no kurva!!! Ja se doma mrdam z mauzerem abych ho dal do kupy sice je našrot zrezavělej a on tu vystavi rovnou 5 kousku mně asi vomeje
strozd2
16. 08. 2008, 05:53Degrelle za mojí češtinu se ti omlouvám a doufám že mě nebudeš kamenovat... pokud šéfuju něco mimo čechystán valim to v AJ a tam nemám časem omezenou dobu na napsání nějakého komentáře jakoje to zde. a za tu optiku se omlouvám mělo to bejt ZF 39 (stranová- boční)
když už jsme u toho nechápání... taky cosik nechápu
píšeš že : "Granáty do granátometu na 98k žádnou výmetnou látku ani zážehový prostředek NEMAJÍ"
tudíž asi vyletují na dobré slovo nebo že by se voják pomodlil? ! :-)
u puškového granátomeru je třeba spalných plynů!! ty zajištuje puška to jsem ani nikdy nepopíral.
dál píšeš že granátomet je zakázaný doplněk, ale jeho držení není trestné. toto zcela nechápu pokud je to zakázané tak je to snad i trestné ne??
pokud něco zákon zakáže tak za porušení může být člověk tretán.
pokud jsem zde nasekal nějaké překlepy tak se ti za ně dodatečně omlouvám ( tobě extra) :-D
GEGE
16. 08. 2008, 11:33Docela zajímavá diskuze .
Jinak matroš parádní!!!
riggs1
16. 08. 2008, 16:10to MIKmik: pravda pravda tak to jsme na tom úplně stejně
MIKmik
16. 08. 2008, 17:37Riggs-tak kdybis něco potřeboval poradit nebo něco tak pisni ja ten akorat schanim uzavěr
MIRI.NR
16. 08. 2008, 19:38a kde su kanistre?
prd
16. 08. 2008, 19:41jako na flašku uzávěr
MIKmik
16. 08. 2008, 22:01prd-ja když otevřu tak už nezaviram
hladač
17. 08. 2008, 15:05a to je načo tolko vela pekne zavidím ale len v duchu
svobji
19. 08. 2008, 12:00nebylo by nejake info k tomu bežovemu dalekohledu predem moc dekuji za odpoved
riggs1
20. 08. 2008, 17:52To MIKmik: kdyžtak písni mi na mail nebo nahoď mail. Uzávávěrů není nikdy dost
sixeextreme
21. 08. 2008, 17:36Pro tohle je jenom jedno slovo militaristy krása
mudrc
25. 08. 2008, 12:47Koukám na Aukru seš jako doma..... Jinak super
vivr
05. 09. 2008, 15:32Jen to vidim, tak se mi chce brečet, že nemám aslespoň pár kousků co máš ty!!! Gratuluji je to krása
palvis
18. 12. 2008, 21:23Morfik
23. 07. 2010, 17:55já se s toho , prostě krása