Úvod / Nálezy

Noha...

13. 02. 2012 Autor: opun 6330× 25
Zdravím kolegy a kolegyně v Novém roce. Prosím o určení předmětu na fotkách. Materiál asi bronz. Délka 7cm. Děkuji a přeji hodně pípanců v letošním roce. Opun

 Autor: opun

Komentáře

manowar

13. 02. 2012, 09:51

osobne bych hadal strenka z noziku.

norekno

13. 02. 2012, 10:02

také bych řekl že je to část příboru. Bronz to nebude

Honza 33

13. 02. 2012, 10:09

Ahoj pípači, prosím mužete poradit, v patek sem poslal zase nějakej ten přispěvek ale opět tady není. Poslal sem to stejnym zpusobem jako svuj prvni kterej došel normal. nechapu. stalo se vám to taky. Dik krovacek1

2kajman

13. 02. 2012, 10:26

Jasný bronz, pěkný nález

Rossy

13. 02. 2012, 11:10

Stanley78

13. 02. 2012, 12:39

zajímavé a pěkné

aurumann

13. 02. 2012, 13:21

Moc pěkný

pliza27

13. 02. 2012, 16:16

taky jsem našel nymlich takovou, je dutá a na příbor malá, maximálně nožík na dopisy,

marczus

13. 02. 2012, 16:33

to neni noha ale kopyto... ty jelito)

Kansan

13. 02. 2012, 17:00

Rukojeť - "něčeho"

pliza27

13. 02. 2012, 17:38

tady je ta moje noha i s kopytem :http://pliza27.rajce. idnes.cz/foto/#
jsou tam ještě vidět zbytky zlacení v tom rytí

aznoh

13. 02. 2012, 17:51

pěkné

jižní plod

13. 02. 2012, 18:33

gratulace. Každý skot pozná, ž e je to noha a ne  zadní část těla Krásná hledačko nic si z toho nedělej. Někteří jsou tady hulváti.. a nebo to bylo myšleno jako vtípek k pobavení?

opun

13. 02. 2012, 18:43

děkuji všem i Marc...

Rossy

13. 02. 2012, 18:52

Bude to určitě pozůstatek nože na rozřezávání obálek. Někdy se jim říkalo perořízky a ta koňská nožka s kopýtkem byla oblíbená.
http://cgi. ebay.com/ws/eBayISAPI. dll? VISuperSize&item=360432322864

Rossy

13. 02. 2012, 18:54

Tak ještě jednou
http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI. dll? ViewItem&item=360432322864+&item=360432322864&lgeo=1&vectorid=229466

Rossy

13. 02. 2012, 18:57

Ale v této nožce byl asi osazen jiný typ ostří. Něco jako na těchto odkazech.
http://www.eantik.cz/cz/detail. aspx? did=56388
http://cgi. ebay.com/ws/eBayISAPI. dll? VISuperSize&item=190639038355

pliza27

13. 02. 2012, 19:14

no je rozdíl mezi nožem na obálky a perořízkem, nůž na obálky býval po většinou tupý, perořízen musel být velmi ostrý malý nůž, seřezával se sním brk, když byly nožky rozkřípané. Tohle bude prvděpodobně jak už jsem psal z nože na rozřezávání obálek

marczus

13. 02. 2012, 19:47

byl to vtipek, nic ve zlym. krasnej nalez

Rossy

13. 02. 2012, 20:02

To:pliza27.V určitém směru máš pravdu. Otázkou ovšem je, co je ještě dnes považováno za nůž na otvírání obálek a na co se používá a čemu se dnes říká perořízek.
http://www.damaskove-noze.cz/damaskovy-nuz-na-dopisy-boker-boker-leopard-damasus-letter-opener-140145dam/

Rossy

13. 02. 2012, 20:17

To:pliza27.U těch nožů na otvírání obálek jsem napsal že se jim někdy říkalo perořízky. Tak jenom pro upřesnění, ono se jim tak říká někdy i dnes.
http://www.trcalek.cz/detail.php? catID=112&&itemID=192208
Já píšu vždy pravdu... i kdyby jsem si ji měl vymyslet.

pliza27

14. 02. 2012, 04:52

Rossy: nojo tady to tak někdo napsal, ale to ještě neznamená, že je to správně, ono to je uý v tom názvu, PEROŘIZEK pero řezat. On ten husí brk dlouho nevydržel, , vem si že rozkřípeš i ocelové perko, no a bylo potřeba ho seříznout a špičku rozříznout podélně, nožík musel být velmi ostrý Proto je dobré nazývat věci pravými jmény, jinak se pak omyl přenáší dál.

Rossy

14. 02. 2012, 05:38

To:pliza27.Máš naprostou pravdu. Já jen chtěl upozornit, že se lidé mohou setkat i s tímto nesprávným pojmenováním/proto to moje.. někdy se jim říká.. /.To co jsem tu uvedl /odkazy/ není vůbec ojedinělé. Ta záměna slov je velice rozšířené a dokonce i v zahraničí. Možná, když od konce 18.století už nebylo co ořezávat, tak těmi nožíky otvírali obálky... ale to je jen taková legrace.

Rossy

14. 02. 2012, 05:40

Ale myslím, že na DW, to po tomto příspěvku už bude jasné každému.

Rossy

14. 02. 2012, 06:53

On je možná problem v tom, že od konce 18.století se už perořízků nepoužívá a označují se tak dnes někdy všechny malé/někdy kancelářské/nožíky bez ohledu na jejich použití. Perořízkem bychom v tom případě měli označovat pouze nálezy které průkazně spadají před konec 18.století.