Úvod / Články

Obyčejná rozbuška

21. 09. 2007 Autor: MG34 8608× 90
Zdravím všechny kolegy a kolegáčky:-)
Občas se tu vedou diskuze o munici, jejích případných účincích atd... Nemám v úmyslu někoho školit a poučovat.
Každý má svůj mozek. Většinou... ;-)
Zkusil jsem prostě pro informaci zejména mladších a v munici nezběhlých kolegů trošku otestoval účinky "obyčejné" ženijní rozbušky Ž, která je praktisky shodná s německou rozbuškou, často nacházenou.
Omlouvám se za nízkou kvalitu článku i fotek, ale pro názornost to snad bude dostatečné.
Použity byly :Standartní truhlík od ručních granátů URG86 ( ten není z papundeklu ;-) ), a pár vepřových nožiček. (vhodné pro podobnost s lidskou tkání, zejména u některých jedinců...:-)) )Ve skutečnosti předpokládám že ta prasečí nožka je odolnější než lidská ruka.
Bez urážky, legrace musí být. Mimochodem, to víko od trulíku odlétlo cca 30m U účinku na ty prasečí nožičky bych rád doplnil že v případě výbuchu v sevřené lidské dlani by výsledek byl mnohem "dokonalejší"...
Omlouvám se v případě zveřejnění tohoto článku za jeho poněkud naturalistické pojetí, ale myslel jsem to dobře.

Hodně štěstí všem přeje MG34

 Autor: MG34

Komentáře

vyhloš

21. 09. 2007, 10:48

pěkny, jen aby to nemělo efekt jak ve filmu Obecná škola teď všichni poběží to vyzkoušet na vlastní kůži

snafu

21. 09. 2007, 10:49

Dík za názorný fotky! Já to viděl předvádět s kuřetem a taky to bylo dost vypovídající. .

Vana

21. 09. 2007, 10:53

velice poučný článek a hlavně fotky... snad se někteří dobrodruzi poučí.

Peca WW2

21. 09. 2007, 11:06

Taktéž dávám jedničku. Osvěty není nikdy dost. Obzvlášť s tím, jak dneska rapidně klesla věková hranice lidí běhajících po lesích s klackem. Ti starší se s podobnýma věcma setkali alespoň okrajově minimálně na vojně, ale současní patnáctiletí "mrcasníci" mají představy o munici většinou max z televize a ta bývá sakra zkreslená.

alamo

21. 09. 2007, 11:07

pekne napisane a asi aj velmi vhodne... obcas treba pripomenut a ukazat co vsetko taka na pohlad myla a neskodna vecicka dokaze...
Videl som par podobnych ukazok a efekt bol fakt pozoruhodny...
Tie prasacie paprcky tu maju asi viaceri, kedze sa im nimi da iba hrabat a nie aj zahrabavat

yenek

21. 09. 2007, 11:17

takových článků by tu mělo být víc a taky o nábojích a jiných věcech co se dají najít

kite7

21. 09. 2007, 11:20

Poučné mleté maso

AZRAEL

21. 09. 2007, 11:24

mal tam dat rusku 82mm minu kde by bola bednicka ale je fak ze rozbuska ma na svoje rozmery riadnu silu! pozor na ne! tu sa sa pomylis len raz a mas porobene!

UCAdmin

21. 09. 2007, 11:53

Urcite je fajn, ze si snad spousta lidi co si tento clanek prectou uvedomi, ze si nema cenu zahravat i z neskodne vypadajici rozbuskou!

DFC

21. 09. 2007, 12:32

A nebolelo tě to?
Jinak samozřejmě za osvětu.

brndoš

21. 09. 2007, 12:57

Hezký článek a dost si myslím názorné fotky, díky.

RIZEK

21. 09. 2007, 13:08

Jen více... Mě osobně by dodneška nenapadlo že tohle taková nicotná rozbuška udělá (ta rozmašlovaná pacička to jo ale ta rozlítnutá bedna mě překvapila) Nicméně já jsem na munici posera a stejně bych si nic domu netahal natož abych si s tim někde hrál... každopádně dávám za přínosnost

MIKmik

21. 09. 2007, 13:28

Ještě že to je jen noha z čunika, kdy by to byl celí čunik to by byl masekr!!! tu bednu si mně moh dat nemusels ju ničit!!!!!!!!!!!!!!!

MG34

21. 09. 2007, 13:28

vyhloš:Nestraš pro boha!!! Tolik rozbušek se snad na polích neválí...
DFC:Ani ne... Zbyly mi ještě zadní nožičky A mezi náma... Stejně tu občas píšu jak prase že se to pak nedá číst A materiálu na transplantaci je dost a dost...
RIZEK:V té rozbušce je cirka 1 gram pentritu s přímesmi. Ten truhlík je efektní, ale jde o to že se ten tlat má prostě o co opřít a pracuje/trhá(podobně by to bylo pokud bys ji držel v dlanii). Což u těch nožiček tak úplně nebylo.
Tam byla rozbuška částečně volná a spousta tlaku/práce odešla bez efektu.
Všem:Mnohokrát díky za vaše pochvaly!!! Snad se malí kluci nebudou rýpat v těch legračních hliníkových dutinkách... (raději 5x zavolat PČR k maličkosti než vézt jednoho mladého kolegu na pohotovost s urvanou packou... )

MG34

21. 09. 2007, 13:29

MIKmik:Kolik jich potřebuješ? Těch beden myslím. To nebyla německá!! Jen AČR se slovenským popisem.. Nic zajímavého.

kimcid

21. 09. 2007, 13:32

MG34 :ale toli rozbušek se na polích valí..... bohužel...

MG34

21. 09. 2007, 13:41

kimcid:Já válečné lokality moc neprocházel, tak nemám přehled.
O to většího majzla by si kolegové zabývající se válkou měli dávat

střep

21. 09. 2007, 13:45

Hu, pěknej tatarák, díky, myslim, že jedna fotka řekne víc než celostránkovej článek... Ode dneška, jak mi pípne signál, volam pyrotechniky, ať mi to kopnou. Zichr je zichr :-)

tomsik

21. 09. 2007, 13:46

MG34

21. 09. 2007, 13:52

střep:Věděl jsem že mě vezme za slovo nějaký extremista!

mashinepistole

21. 09. 2007, 14:02

Myslim ze rozbuska ma dost velku richlost na to aby dokalicila aj nezovretu ruku, ta paprca je roztrhana mierne len preto ze nalozka v rozbuske je len na konci mozno cm aj daco takze bola dost mimo. ale ajtak si tam vyzrala svoje miesto. Inac by to vyzeralo keby bola viac v strede. Samozrejme neznaly problematyky by sa nemali zabavat z rozbuskami a hlavne nepucit a nevrtat sa traskvine.

MG34

21. 09. 2007, 14:07

mashinepistole: U té druhé nožky jsem se snažil rozbušku umístit tak, aby se výbuch opřel o ty paznehty a spárku(nebo jak se jmenuje ten malý "prst" proti paznehtům). Nepředpokládal jsem že bude symetrický

npr.Džigira

21. 09. 2007, 14:34

MG34: RUM dluží Jochen a ví proč... měl slabou chvilku a slib musí splnit...

Maceks

21. 09. 2007, 14:34

Hezke no... hnedle budu opatrnější... díky za článek.. M

Bison

21. 09. 2007, 14:37

Pěkné jen co je pravda MG34 ty jsi pyrotechnik? Jen abych věděl kam směrovat případné dotázky ohledně munice

tibko

21. 09. 2007, 15:08

MG34 - pekné, ale krajšie a reálnejšie by to bolo, keby si bol pridal aj fľaštičku - cca 1 deci červenej farby!!!

kimcid

21. 09. 2007, 15:09

věřim že to lidi odevzdávají? utvrzuje mě fakt že za posledních 17let nebyl krom jednoho hledače nikdo zabit či raněn, pohrávánim si s těmahle věcma. i když to nemohu tvrdit na 100%. k těmto informacim krom zpráv nemám žádnej přístup....

bába

21. 09. 2007, 15:33

No vida - když jsem sem chtěl dát podobnou věc před rokem, dostal jsem hrozného pojížďáka asi od deseti lidí ať si nehraju na Rychlé šípy a najednou pochvaly jen prší . Hezky udělané. Ještě pro neznalé - po zvětšení sedmé fotky je na zbytcích bedýnky hezky vidět vějíř teček. To není špína ale střepiny zasekané dost hluboko do dřeva. Pokud by jste si tu rozbušku prohlíželi hezky zblízka (třeba když jí vykopete v lese), máte z očí maglajz a kamarádíte delší dobu s plastickou chirurgií. Pokud by to byla rozbuška s iniciací azidem a byla načatá, máte to skoro se zárukou. Azidy mědi jsou po uschnutí dost samonasírací.

npr.Džigira

21. 09. 2007, 15:45

bába : promiň, že Ti fušuju do chemie, ale do těch hliníkových se laboruje azid olovnatý

undertaker79

21. 09. 2007, 16:24

pekne fotky.

Prosim Te MG, mohl by ses mi ozvat na mail?

bába

21. 09. 2007, 16:47

npr. Džigira: on se dost používal do směsí i azid stříbrný - zejména u starých rozbušek - ale když je kopaná a leží dlouho v zemi, azid stříbrný zejména v prostředí s amonnými ionty za ta léta proleze poškozením například k měděnému drátu, kde udělá vrstvičku azidu mědi. Pak stačí nechat ty dráty oschnout a třeba je prudce ohnout nebo do něčeho ťuknout.

MG34

21. 09. 2007, 17:43

npr. Džigira :Raději se na tu slabou chvilku už dál neptám...
Bison :JJ, ale jen základní kvalifikace. Na munici je tu jistě mnoho zkušenějších kolegů. Ale pokud to bude možné, rád ti pomůžu
tibko:Já chtěl jen poradit.. Hollywood je na druhé straně louže...
bába:Tak to se omlouvám. Já jsem chtěl něco sepsat a tak jsem to udělal, a hlavně jsem se kromě admina nikoho neptal...
undertaker79:Ozvat se ti nemohu, mě tady blbne ten odkaz na mail. Pokud něco potřebuješ, ozvi se mi prosím na mail

MG34

21. 09. 2007, 17:59

bába:K tvému poslednímu komentáři... Střelím trochu od boku, (chemie není moje silná stránka), ale máš na mysli podobnou reakci jako je například reakce ekrazitu se železem u starší del. munice? Zejména z hlediska nežádoucí citlivosti na případnou manipulaci? Dík za odpověď.

npr.Džigira

21. 09. 2007, 18:25

mno, tak to asi máš pravdu, pokud se to takhle dokáže přetransformovat, chemii jsem taky nemusel...

MG34

21. 09. 2007, 18:40

npr. Džigira:A přesně to je důvod, proč se věnovat filatelii nebo včelařině!
Noooo, i když ta včelařina taky smrdí průserem

npr.Džigira

21. 09. 2007, 19:10

MG34: to mi povídej, pamatuju, když brácha včelařil a zkoušel chytit roj, no, min. 80 žihadel dostal... taky zkušenost

MG34

21. 09. 2007, 19:31

npr. Džigira:Zas jedna iluze o pokojném koníčku v háji.. Ti pěkně děkuju! To už je opravdu lepší laškovat s nevybuchlým železem
Mě snad zbydou v nominaci na nejoblíbenější koníček jen ty známky a nebo lidové výšivky!

bába

21. 09. 2007, 19:50

MG34: Ekrazit vynalezený Sierschem a Kubínem byl zaveden do výzbroje R-U armády k plnění pum a dělostřeleckých granátů. Z počátku byla jeho hlavní složkou kyselina pikrová (trinitrofenol), později se složení různě měnilo. Kyselina pikrová tvoří s kovy nebo jejich uhličitany, oxidy apod. soli pikráty. Pikráty jsou několikanásobně citlivější na tření, úder či plamen než samotná kyselina. Mají spíše charakter třaskavin. Takže když se z takového ekrazitu vypláchne kyselina pikrová, reaguje pak například se železem na citlivý pikrát. Zajímavější (a mnohem nebezpečnější) je tvorba explozivních pikrátů s vápenci, kde vzniká pikrát vápenatý. Leží - li například poškozený granát plněný ekrazitem na teplé suché vápencové stráni zakrytý vrstvičkou hlíny, pak stačí jedno šikovné kopnutí krumpáčkem a dojde k explozi.

bába

21. 09. 2007, 20:07

ještě jak se jmenuje kyselina pikrová v různých zemích : býv. SSSR - melinit, mélinite - Francie, lyddite - Anglie, granatfullung (Grf 88) - 1888 do munice, Sprengkorper 88 - Německo do ženijních náloží, ekrasit - Rakousko, Československo, picrinit - Španělsko, šimose - Japonsko.

Sevca

21. 09. 2007, 21:40

Děkuji za názornou ukázku. Tohle mě vždycky zajímalo, jaký mají tyhle věcičky skutečný účinek. Dost přesvědčivé

poaman

21. 09. 2007, 22:21

Dobro došli , tak to je opravdu ucházející ukázka . Obzvláště když někteří přispěvatelé se zřejmě nevědomky často pohybují na hraně se zákonem a hlavně se životem

dabac

21. 09. 2007, 22:33

mm. . poučné a nepríjemné zároven.,. , len keď to ťaháš zo zeme a vtedy to rupne tak zbohom

MIKmik

21. 09. 2007, 23:01

MG34-to nevadi stačila by jedna, jestly maš tak se mi ozvi na meil-tttomas@seznam.czJa sem totiž tak před dvěma roky schaněl nějakou äle nedařilo se!

MG34

22. 09. 2007, 08:18

bába:Hluboce se skláním... Já si pamatuju jen nezbytné minimum potřebné k práci!!!

MG34

22. 09. 2007, 09:28

poaman :Zákon bych raději neřešil.. Kdo z nás si občas nezabalancuje?
Ale s tím zdravím a životem máš jasně pravdu

Narvah

22. 09. 2007, 11:16

Konečně pořádný manuál pro blce co neví vo co go... MG34, krásná ukázka, snad se z toho všichni poučí, já to viděl v originále a potom je problém čím si vytřít řit. I kdyby to mělo zachránit jednu ruku tak je to úspěch. Díky...

MG34

22. 09. 2007, 23:48

Narvah:Díky za nezaslouženou chválu. Myšlšnka udělat tento článek nebyla moje, jen jsem ji realizoval.
Původně v rozletu jsem připojil i mnohem drastičtější foto. Ale upozornil jsem admina a ten ji správně nezveřejnil. (byla by to blbost vzhledem k dětem na tomto webu)

Jochen

23. 09. 2007, 03:15

MG34: Jo hochu,... to se člověk v těžké chvilce upíše a jeho povedení kamarádi toho znenužijí a máš s toho hned 5 litrů rumu jako zápisné....

MG34

23. 09. 2007, 09:48

Jochen :Takové "pseudokamarády" mám taky... Ale to už není možné řešit tady. Každopádně rum mě to stálo taky, a byl jsem nevinný

Giftmacher

23. 09. 2007, 10:30

pěkné :) jedna věc je o tom slyšet někoho mluvit a něco jinýho je vidět to na vlastní oči, no... skoro na vlastní oči :))

vesanec

23. 09. 2007, 12:45

Paráda je to tak jak píše GIFTMACHER hned si dokážu představit co by mě to udělalo s rukama

Strojař

23. 09. 2007, 20:35

MG34: to se opravdu nedá nazvat nijak jinak, než vynikající osvěta. Už jenom řada reakcí a doplňků tady dává obrázek o tom, že není radno nic podceňovat. Svého času byl ve SR uveřejněn článek o delaboraci zaměřovacího nábeje 7,92, kdy to odneslo delaborační kladívko. To jen co umí malý neškodný kousek. Přečetl jsem všechny příspěvky a jen pro zajímavost uvedu jeden příběh z počátku 70. let. Můj kamarád na VŠ byl slušný chemik výbušninář. Vyrobil acetylid stříbra tou cestou, že sehnal stříbro z bleskojistek, rozpustil v kyselině dusičné na dusičnan stříbrný. Ovšem toto stříbro není čisté a obsahuje měď. Když vyrobil z takto získaného dusičnanu stříbrného acetylid a prohlížel si kádinku, bylo kolem hladiny několik krystalů. On do nich foukl. No, následovala exploze, obsah kádinky v obličeji a skončil v nemocnici na očním. Naštěstí z následků byla jen zkušenost. Zrak zůstal nepoškozen. To jen na dokreslení, že jak zde již uvedeno, dříve se používalo lecos a dnes to může předvést také lecos.

MG34

24. 09. 2007, 11:34

Strojař:Díky za chválu.. zas tak moc jsem neudělal.
K té chemii.. Nemám ji rád, a naštěstí ji nepotřebuji. Ale občas jsem zašel na výbušninářské weby(PXD atd), a to málo co jsem pochopil, že když už něco míchat, tak z čistých surovin. A zejména to platí u trhavin.
Obecně platí že trhavinu připravíš ze snadno dostupných látek. A výkonnou. Problém je iniciace.
Naštěstí.

Karlo

25. 09. 2007, 19:10

MG34: Velmi dobrá světa pro neznalé. A když zachrání jen jednu ruku, tak úplně splnila svůj účel.

Karlo

25. 09. 2007, 19:11

MG34: Velmi dobrá světa pro neznalé. A když zachrání jen jednu ruku, tak úplně splnila svůj účel.

kote

25. 09. 2007, 20:34

MG34:Safra. Takovou rozbušku (větší) jsem viděl na chalupě u kamarada a měl k ni kdokolv přístup. Šlo ale jen o ten valeček. JAk je on sám o sobě nebezpečný? Díky

MG34

26. 09. 2007, 05:11

Karlo:Zbytečně mnoho chvály pro nic... Stejn ěplatí:Komu není rady, tomu není pomoci
kote:Pokud je to skutečně rozbuška, tak nebezpečná je. (rozbuška je jen ten váleček, na mých fotkách je to už továrně sestavený rozněcovač s černou zápalnicí a rozbuškou)Když tak se mi ozvi na mail. Děkuji

bába

26. 09. 2007, 13:59

MG34: iniciace problém není a každý trochu vnímavý chemik dokáže uvařit jakkoli velkou nálož pouze z věcí dostupných v každém obchodě s potravinami, které stačí k iniciaci prostý doutnák. Naštěstí nechodili teroristi do těch správných škol, jinak by bylo dávno ouvej.

MG34

26. 09. 2007, 14:31

bába:Já měl spíš na mysli iniciaci například amonledků, a ne zrovna chemikem... Jinak máš samozřejmě pravdu!!
Naštěstí jak píšu po několikáté.. Chemie je mi cizí:-)

pak

26. 09. 2007, 16:32

to je výborné, že se to sem hodilo a kolegové mohou vidět co se může stát. Nikomu to nepřeji, neboť já to mám na ruce napsané do smrti, ale měl jsem kliku--vidím a slyším a jak vidíte, tak i píšu Opravdu si dávejte bacha jak jen to je možné, je to děsná řacha!
Za osvětu pochvala

MG34

26. 09. 2007, 17:09

pak:Doufám že následky na tvé ruce nejsou příliš závažné.... Rozbuška je kurva právě svou nenápadností... Granátu, minometky, bomby atd se každý bojí. Hliníkové dutinky už tak ne...

pak

26. 09. 2007, 23:03

MG34:Není to tak zlé, nebyla to přímo ona, ale něco srovnatelného. Přišel jsem o článek palce a článek prostředníku, krom těch jizev okolo. Tu dutinku jsem ovšem osobně odpálil a vím co to je za materiál. Buďte prosím všichni opravdu velice opatrní, léčí se to měsíce a bolest je to ukrutná!
Jak s říká:Ruce pryč!
Buďte všichni zdrávi!

MG34

27. 09. 2007, 13:12

pak :To mě mrzí. Tvá zkušenost tě stála dost a hodně bolela.
Snad nebude víc takových kolegů

cop

27. 09. 2007, 13:44

Pěkné a poučné A písemnou přípravu si na to měl?

MG34

27. 09. 2007, 16:47

cop:No, že váháš!!! Bez písemné přípravy by ta rozbuška ani nefungovala!!!
Chlape, že ty děláš u stejné firmy? Tyhle ptákoviny se jinde nevidí...

táta a já

27. 09. 2007, 19:19

at kazdej vidí a prosim te jsi odbornik pres rozbušky atd neco bych potreboval určit a nevim co to je ale mam pocit ze je to rozbuska nebo nak a pojistka ci co bylo to najity ma miste s hromadou fragmentu naboju a delostreleckych granátu

táta a já

27. 09. 2007, 19:21

kdyby to nešlo přečíst rád dešifruju to víte enigma je enigma

MG34

27. 09. 2007, 20:44

123456789147:Asi tě překvapím, ale podstatnou část tvého textu jsem dekódoval Pokud máš fotku, pošli ji na mail. Zkusím se podívat, nebo to pošlu kolegům
A nejsem žádný odborník, jen lehce zaškolený amatér.

vermont

28. 09. 2007, 10:22

auuuuu.. tak toto by ma iste hodne bolelo.. uz som nasiel dost minometiek a aj nejaky ten granatik, ale toto som pred ocami pri manipulacii s nimi nemal.. diki za info a nazornu ukazku.. opatrnosti pri manipulacii s takymito vecami nikdy nieje dost. .

Itcho

28. 09. 2007, 10:44

BRUTUS...

táta a já

29. 09. 2007, 08:05

mg 34: pošlu ale vážně nevím co to je je možný že to ani rozbuška nejni

táta a já

29. 09. 2007, 08:20

mg 34: nemáš prosimtě společnýho něco se ždátem nad sázavou nebo ždárským army shopem???????????

táta a já

29. 09. 2007, 08:20

*zdarem nad sazavou*

MG34

29. 09. 2007, 08:43

123456789147:To teda nemám. Funguji ve středních čechách. Be, Ro, Pb

táta a já

29. 09. 2007, 13:10

jo já jen že ty helmy co máš byly na armyzdar.

MG34

29. 09. 2007, 18:30

123456789147:Z armyzdar nemám myslím ani jednu... Něco hasičárny, kamarádi a taky aukro.

strozd2

29. 09. 2007, 21:14

MG34 pěkná Práce.... ty nenechavé to odradí a ty méně skušení si sad dají pokoj a nebo se onich dočtem v novinách třeba i omě... a mé sbírce,,, , sice je vše dle litery záko delaborované ale kdo ví kterej policajt se bude chhtít napakovat...
chtel jsem sem dát fotky. . tak jak jiní maj nafocené,. . ale moje by zabrala moc místa (hlavně ta menší část ),,,,... radeji jsem si to rozmyslel...
ještě jednou gratulace prostě dobrá práce

jurgen

29. 09. 2007, 21:20

MG 34
Pěkná ukázka. Také jsem měl tu čest se jako hledač s výbušninama setkat. Tušil jsem, že to jednou přijde, že něco takového najdu a tak jsem si základní informace nastudoval, něco jsem si přečetl.
člověk pak k takovému nálezu úplně jinak přistupuje. Mohu jen říci, že když jsem v první fázi zjišťoval co mi zvoní pod cívkou a následně zjistil, byl jsem opocenej až na prdeli.
Dnes se tomu zasměju, ale vítr jsem také měl, když jsem celej den doma proležel s děsnou únavou, špatně od žaludku a motáním hlavy. Od pikrovek -průmyslový žlutý šišky, jsem měl žlutý prsty a při cestě domu jsem dosti kouřil z nervozity a pocitů z nálezu. Tím pádem se mi něco dostalo i na rty. Pak mi pyrotecnik vysvětlil, že kyselina pikrová obsažená v těch šiškách je dost jedovatá

MG34

30. 09. 2007, 08:57

Pánové strozd a jurgen :Uvádíte mě do rozpaků... Berte to tak že jsem jen dítě hravé, a momentálně to snad bylo trošku užitečné...
jurgen:Obecně platí že většina výbušin je toxická. Jak která ovšem nevím. Už jsem zde ventiloval že Chemie je pro mě ošklivá a zlá dáma
S tou munici je to zlé... Najde se jí dost, a většinou nebouchá hned pod lopatkou.. Tak lidi nemají moc respekt.
Ale nechci tu mentorovat, na to jem moc mladý a mám málo znalostí i zkušeností.
strozd:Tvé obavy chápu, a tak mohu jen litovat že nám tvá sbírka zůstane odepřena

bába

30. 09. 2007, 22:30

MG34: jedovaté jsou především rozpustné nitrosloučeniny. Sloučeniny olova a rtuti jsou v podobě třaskavin špatně rozpustné a tudíž téměř netoxické. Kyselina pikrová napadá játra, centrální nervový systém, krvetvorbu a je rakovinotvorná

strozd2

30. 09. 2007, 23:08

to: MG34 omlouvám se že to tak vyznělo neníto proti vám. . spíš to mělo být na tu mladší část... Mám spíš k vám respekt. Nejsem taky žádnej stařík :-) a také nemám až tolik znalostí co bych chtěl... čerpám je od starších. každopádně než já bych se dohrabal k  takkovéhle ukázce,, , tak by mi to trvalo dlouho... část své sbírky pošlu lidem jakojste vy nebo dalším od fochu. závist je pěkná ku... a kamarád na ní doplatil... tak si dávám pozor sice ne moc ale drobet jo...:D

Tatino

01. 10. 2007, 11:52

Doplnim Babu: Tritol je krvny jed. Vstrebava sa aj neporusenou pokozkou a plucami. V  tele sa hromadi v tukoch. Viaze sa S hemoglobinom, pevnajsou vezbou ako kyslik a tak ho blokuje. Telo nema dost kyslika, nastava vnutorne dusenie. Treba vsak poznamenat, ze toxicita trinitrotoluenu je zhruba na urovni beznych priemyselnych jedov. Ergo, nejaky kusok vas nezabije.

MG34

01. 10. 2007, 12:34

bába, Tatino:Noo, já si pro svou potřebu zapamatoval že TNT ani plastiku nemám moc často žvýkat, a z třeskavé rtuti že je bolení hlavy!
strozd:Však já taky proti Vám nic nemám.. Prostě jste mi  s Jurgenem moc lichotili. A respekt není třeba. Kmet taky ještě nejsem, proto by mi zde vyhovovalo spíš obvyklé tykání...

bába

01. 10. 2007, 13:03

MG34: pokud třaskne blízko hlavy, bolení rychle přestane

Tatino

01. 10. 2007, 13:10

No, dolezite je si uvedomit, ze plucami sa tieto latky vstrebavaju ovela efektivnejsie! Pri hromadnych odstreloch napriklad municie, exploduje casto aj niekolko kg Trhavin. Pri skorej kontrole odpalovej jamy po vybuchu, sa moze pyrotechnik toho slusne nadychat! Urcite ste to uz zazili- chemicky smrad a horku chut v ustach. O tom prave hovorim.

MG34

01. 10. 2007, 14:01

bába:Souhlas Sice jsem měl na mysli zápalky u pěch. munice které stále nejsou Nontox, ale použít ji jako "bezbolestnou" jde taky.
Tatino:Děkuji za upozornění. Vyzkoušeno A nikomu bych nepřál tu "lahodnou" chuť TNT v ústech.. Tak hořkého asi hned tak něco není

jurgen

02. 10. 2007, 13:07

MG 34 
Nechci Tě uvádět do rozpaků Chtěl jsem jen pro ostatní čtenáře předeslat, že nemusí hned vše bouchnout, ale poškodit zdraví si člověk může jen pitomým dotykem.
Také mi pyrotechnik přímo na místě říkal, že v případě nalezení podobných věcí, dávat bacha na slunce a rychlé osychání. Mohlo by dojít k reakci Další velkou hrozbou jsou chemické rozněcovače. A hrozba se násobí pokud dojde k poškození pláště, kterej je většinou pěkně zoxidovaný. Nedej bože, když toho bude víc pohromadě.
Nechci nikoho strašit, ale mluvím z vlastní zkušenosti.

MG34

02. 10. 2007, 15:22

jurgen:omlouvám se... jen jsem žertoval. Samozřejmě jsem rád že článek měl vcelku pozitivní ohlas.
Co se týká Tvého komentáře, máš jistě pravdu. O to víc že vycházíš ze zkušeností.

Itcho

12. 02. 2008, 20:49

Nepáči sa mi počet komentárov, tak poviem, že je to dosť poučný článok.

siko

27. 05. 2009, 08:56

Clanok suprovy, aj ked ja sa bojim preventivne, som o dost mudrejsi... a hlavne posratejsi... Uprimne za clanok dakujem