Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Originál či kopia?

31. 10. 2006 Autor: wolwo 8130× 37
Zdravim. Potreboval bych se zeptat nejakych odbornikov na prezky, ci je tato prezka luftwaffe orignal. Material je ocel. Este ju muzu vratit tak budu rad za kazdy nazor.

wolwo

 Autor: wolwo

Komentáře

Novka

31. 10. 2006, 10:15

Jeví se jako origo. Ale já se držim hesla:Co si nenajdu nebo nevykopnu je kopie. Ale vypada na origo u hliníku bych pochyboval to razí kdejakej šmudla ale ocel je složitější. řekl bych origo. Co myslíte ostatní???

Enselad

31. 10. 2006, 10:45

je to levý a je to jedno jesli železo nebo hliník.. dělá se oboje v dobrý kvalitě

wolwo

31. 10. 2006, 11:01

Ten co ju predaval tvrdi ze ju vykopal, ale mne sa nezda ze je v takom dobrom stave moze byt kopana pracka!

heypane

31. 10. 2006, 11:05

Gratuluji máš origo na 100péro aspoň podle mě, pro enselanda je všechno levý. Mám doma origo a porovnával jsem to s tvýma fotkama, je to stejný kromě značení samozřejmě. Ovšem kdyby jsi nabyl přesvěčení, že je to levý, tak to od tebe koupím, jako kopii

heller

31. 10. 2006, 12:00

je to replika mam taku istu poslem ti foto wolwo.. robia to madari.. chodia k nim kupovat vela veci ludia co chodia na burzu predavat robia aj pekne repliky odznakov a vyznamenani ako poliaci.. skus si zahrabat pracku na rok a uvidis ako bude vyzerat... po roku.. toto je v kyseline macane,,, takze ta pekne obtiahol... cena praciek z  Madarska je cca 500sk

357magnum

31. 10. 2006, 12:04

wolwo: kopie a jako bonus, ten co ti jí střelil a řekl ti při tom, že je kopaná, se Ti tímto vysmál do xichtu

radi

31. 10. 2006, 12:06

ze země po 60letech v takovém stavu? to spíš půdovce bych věřil, ale tose se tě snaží natáhnout.

Enselad

31. 10. 2006, 12:21

ty hejpane:čemu nerozumíš radši nekomentuj! Heller, máš pravdu, je to levota vod Madarů... dali se sehnat i za míň, pamatuju je za 300kč

Weckhesser

31. 10. 2006, 12:45

heller: Lukas bol u mna a hned som mu hovoril ze hento ked vytiahol po 60 rokoch, tak ja som potom... na povalovku by som mu to etste uveril ale na koapcku? !

romale

31. 10. 2006, 16:15

Dle mého názoru je to kopie, už jen proto, že tyto železné přezky byly z důvodu ochrany před korozí lakovány tmavě zelenou barvou a na takto zachovalé přezce není po barvě ani stopy. Dále při srovnání s orig. má tato přezka upínací oko moc ve středu přezky a zasahuje do vnitřního oválu. Normálně je zapínání rovnoběžně s hranicí oválu. Toto jsem vypozoroval z fotografické dokumentace www.germanmilitaria.com

dakota

31. 10. 2006, 16:38

romale-s tím lakováním-souhlas, ale barva byla tmavě modrá...

romale

31. 10. 2006, 17:48

Dakota/možná máš pravdu, teď jsem jednu objevil na aukru 1933-45,koukni na to č. aukce 138355418,mě ta barva připomíná modrozelenou, a na těch deutsche seite mi to připadá temně zelený. Jinak jde o to, že přezka z holýho železa nemohla určitě do výstroje. Dík za info. S pozdravem Romale. .

Nosal

31. 10. 2006, 18:21

All: Mě se zdá hodně věrnérná, asi bych jí jako půdovce uvěřil, ale rez je evidentně moc nová. Na zbytky po barvě bych si asi nevspoměl, ale je divné že je ouško přiletováno mosazí, já jí mám a ta ho má nabodované.

INDIAN31

31. 10. 2006, 18:54

A KDE SE DÁ KOUPIT TA MAĎARSKÁ ZA PĚŤO?

rytec

31. 10. 2006, 20:45

Měl bych dotaz na ty Maďary. Mám přezku četníka Bosna a Hercegovina, jak poznám, jestli to nedělali taky maďaři ( dělají je určitě, to vím)

romale

31. 10. 2006, 20:53

rytec/hoď jí na web-tady ti to rozpitváme do detailu, jsou tu opravdu šťouralové, kterým neunikne nic. P.S. A to je dobře. Zdraví Romale. .

wolwo

31. 10. 2006, 21:10

Dekuji za postrehy. Dotycny trvdil ze to vykopal z miesta kde stoji dost casto voda, tak ze preto je v takom stave. Asi ho kopnem do rozkroku!

Weckhesser

31. 10. 2006, 21:24

wolwo: Aj za mna....

Hank

01. 11. 2006, 12:24

to ROMALE: Ta prezka v aukci na kterou odkazujes je leva az to hezky neni!! A navic i ten opasek s tou prezkou nema nic spolecnyho patri k jinym prezkam.

romale

01. 11. 2006, 13:21

Hank/snad máš pravdu, šlo nám o tu barvu, která by měla na těchto přezkách z holé oceli být. Toto je vidět i u zahraničních nabídek. Jinak dík za info, jdu se na ní kouknout ještě jednou a prozkoumat. Zatím zdar Romale. .

ludek

01. 11. 2006, 21:50

Po zhlédnutí fotek se přikláním k názoru, že se jedná o velmi pěkou kopii.

Hank

02. 11. 2006, 11:13

to ROMALE - Ne snad ale to vim na 1000%...

Marouš1

02. 11. 2006, 21:04

Tahle je levá a je dobrý sem napsat všechny postřehy proč s komu zdá levá a příště už to nikdo nepozná, protože podobný zkušenosti mám s borcema co prodávaj levý odznaky - přinesou to jako že neví jestli je to dobrý nebo ne a pak čekají na názor a na vyjádření. Za chvíli budu věřit jen tomu co si vykopu sám. Jo ta aukrovka je levá taky. Hank má pravdu.

heypane

02. 11. 2006, 23:09

No mě jste teda nepřesvěčily, ta přeska kopaná rozhodně není, s tím souhlasím, ale origo?? neměl jsem ji v ruce, ale fotky jsou OK!! Ty Vaše řeči o barvě atd. z čeho posuzujete?? s toho co jste měli v ruce..?? Jak můžete říct, že musí být úchyt barven proti korozi?? u koho?? u některých výrobců možná, na začátku třeba, ale později?? Hned bych to tak nesoudil pánové, hlavně fotky jsou jako plavky, napoví, ale neříkají vše. . wolwo nech to prověřit nějakým odborníkem a nééé magorama co s fotky poznaj maďarskou přezku za 300 sta. .

Enselad

03. 11. 2006, 14:50

hej pane: To že něčemu nevěříš-nerozumíš-tvůj problém, ale laskavě nikoho tady nenazývej magorama!

romale

03. 11. 2006, 15:51

Hank/Marous-kluci máte pravdu, ta aukrovka je levota. První kusy už začali rušit příhozy. Možná jste jim zachránily zbytečně vyhozený peníze. S pozdravem Romale. .

detektor_xlt

03. 11. 2006, 22:31

Dneska už opravdu věřím jenom tomu, co si sám vykopu...

Hank

04. 11. 2006, 08:05

Ja urcite uz nehodlam nekomu zachranovat penize. Parkrat jsem nekoho upozornil ze drazi levou a jeste jsem pak od dotycnyho dostal mail ze nicemu nerozumim a proc by to tak nemohlo opravdu byt a podobny hovadiny. Pokud nekdo dela machra ze vsemu rozumi a neni nad jeho soudy tak at si klidne nalitne!!! Tech padelku je tam v aukci vic nez je zdravo a to nejen prezek ale i dyk a odznaku. Jen pro zajimavost nedavno tam nekdo vyhodil oknem 12litru ze levou dyku DRK... Tak co s takovejma rozumbradama??? Jen jim vesele prat rozsirovani sbirky...

witzig

04. 11. 2006, 10:42

Souhlasim, tato přezka zde na webu je podle mého názoru kopie. Chybí pozůstatky barvy a ta koroze je dost nová. Většina origo přezek, co jsem viděl (vetšinou teda WH) mělo očko přibodovaný. U tý aukrácký bych si ale nebyl jistej a sám bych jí považoval za origo (dle fotek). Pouze by mě na ní zarážela ta až podezřelá zachovalost včetně barvy, přes, kterou jen lehce prostupuje povrchová koroze. Dneska pokud chce člověk sbírat tyto věci, musí znát nejen originály, ale kopie, který jsou na trhu.

Hank

04. 11. 2006, 16:55

to witzig: hahahaha pokud je v tvych ocich origo vesele do ni jdi!!! Tvoje uvahy nad barvoua korozi jsou naprosto mimo misu jen plkas hole nesmysli. Poradne se na tu prezku jeste jednou nebo radeji dvakrat podivej a pokud te nic neprasti do oci co je na ni spatne zacni radeji sbirat pivni tacky tam usetris dost penez...

wolwo

04. 11. 2006, 20:47

Kua tak co sa tam hlavne odlisuje od originalu? Ale prvky?

witzig

06. 11. 2006, 08:16

To Hank:
Za prvé: Netvrdim skálopevně, že ta přezka na aukru je originál, jen že bych si jí nebyl jistej (Luftwaffe nesbíram a moc tedy neznam detaily těchto přezek). A všeobecně u čeho si  nejsem z 99% jistej originalitou to nekupuju. Poslední dobou už nekupuju a nesbíram nic z věcí WW2, krom těch pivních tácků, takže kdybys chtěl náhodou měnit....:-)
PS : Ty asi nejspíš budeš znalec něm. věcí, ale se svoji arogancí a posměchem jdi do  (_ i_ )

Hank

06. 11. 2006, 10:09

to Witzig. Koukam ze to rozhodi neco co ti nedjde moc pod cumak a je bohuzel pravdou. Vubec se za zadnyho odbornika nepovazuju!! Cim vic toho vim zjistuju ze nevim porad dost... A kdyz uz se nejakymu konicku venuju snazim se o vecech co sbiram taky neco vedet... Pivnich tacku ti sezenu kolik chces a budou levny...

štrůtal

08. 11. 2006, 21:55

Enselad: Nejsi z Budejc? Mozna te znam

scharnhorst

09. 11. 2006, 13:08

je to cista kopia presne rovnaku aj s podobnou koroziou som videl nedavno v obchode kde ju predavali ako kopiu za 500sk

scharnhorst

09. 11. 2006, 13:09

je to cista kopia presne rovnaku aj s podobnou koroziou som videl nedavno v obchode kde ju predavali ako kopiu za 500sk

rabe

18. 10. 2007, 21:30

aj ked to je kopia, ale podla mna je celkom dobra. . a inak, madari maju dobre repliky... urcite lepsie ako poliaci