Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Originál či kopie?

22. 02. 2006 Autor: topke 7224× 26
Zdarec Mrcasníci!
Potřebuji nutně pomoci mám možnost koupit tento odznak - Za boj proti partyzánům. Ale nevím jestli je originál nebo kopie??? Díky za pomoc

Topke











 Autor: topke

Komentáře

Dietr

22. 02. 2006, 10:36

Topke: Můj názor - 100% kopie

Pipkin

22. 02. 2006, 10:39

Urcite kopie...

Mirek D.

22. 02. 2006, 10:55

kopie na 100%

Pavlík

22. 02. 2006, 10:59

No já nevím, ale tohle je brevný, kopie by byla přeci černobílá ne?

Mirek D.

22. 02. 2006, 11:16

Pavlík-ty máš něco proti barevnejm? Nevím, co to tady plácáš o černobílé kopii??

Sing-Sing

22. 02. 2006, 12:12

... Jak říkám kdo si troufne říct podle fotky že něco je originál, nebo kopie tak je asi dost dobrej. Dokonce věřím, že v německu kde dělají regulérní hodnocení by jej z fleku zaměstnali.
Docela by mne zajímly konkrétní body pánově podle kterých jste si tak jisti, že jde o kopii. na těch 100%
Je to sice dost pravděpodobné vzhledem k malé četnosti kvalitních kousků a ceně originálu, ale přeci jen mě překvapuje ta jistota tvrzení.

Machar

22. 02. 2006, 12:31

Sing-sing: Opravdový sběratel má po ruce jednak kvalitní literaturu (Niemann, Hüsken, Nimmergut), se kterou může jednotlivé kusy konzultovat. Já používám navíc databázi asi 3000 fotek originálů i kopií. Za sebe můžu říct, že především revers naprosto neodpovídá mně známým originálům, jak závěs včetně záchytného očka. Taky nikde není publikováno, že firma Karnet by vyráběla takovýto druh odznaků. Také naprosto neodpovídá tvar lebky a přechod mezi hadem a mečem je neostrý a tak bych mohl pokračovat. Z mého pohledu kopie.

Mirek D.

22. 02. 2006, 12:42

Souhlasím s Macharem i když nejsem zdaleka takový znalec. podle mých podkladů je rozdíl mezi orig. a touto bídnou kopii naprosto evidentní... Mmch. podle fotek většina zahraničních odborníků kopii bezpečně pozná, na to vem jed!!

Dietr

22. 02. 2006, 12:55

Tato "plná" zadní strana mluví jednoznačně. Viděl jsem už mnohem zdařilejší kopie.

topke

22. 02. 2006, 12:55

Tak vidim ze vetsina se priklani k tomu ze je to kopie... skoda. Ale presto diky chlapi!!!

Machar

22. 02. 2006, 13:00

Dietr: Pozor, nenech se mýlit! Tombakové verze měly zadní stranu jak ty říkaš "plnou"!

Sing-Sing

22. 02. 2006, 13:01

Machar: tebou uváděnou literaturu též vlastním včetně Niemanna dvojky. Sám se též přokláním k názoru kopie.
myslím si že i původce katalogu by podle fotky málokdy řekl "kopie na 100%"
Porovnám fotky doma s katalogem. Jak říkám. nehádám se že to není kopie.

Machar

22. 02. 2006, 13:17

Sing-sing: Jasný, jen ses divil, jak někdo podle fotky může říct, že je to kopie. Porovnáním s fotkou originálu to jde. Špatný kopie tak odhalíš, s dobrejma už je to horší. Tam samozřejmě vizuální kontakt nestačí.

Sing-Sing

22. 02. 2006, 13:24

Machar: s touto verzí plně souhlasím

dx

22. 02. 2006, 15:34

je to trochu až moc divoký.:irdx:

rott

22. 02. 2006, 18:12

all: je to kopie, nedávno takovy prodaval na AUKRU joko kopii.
Mělo se to pry vyrábět v 60 letech jako upomínkový předmět.

Není to z moji hlavy, píšu jen to co k tomu bylo napsane na AUKRU.
A byl vydražen kolem +/- 3 litry.

Marouš1

22. 02. 2006, 19:46

To rott: Jo na Aukru se stejnej kousek prodal dost vysoko, udajně jsou to výrobky dělaný tesně po válce Karnetem. Takže je to originál, žádná kopie a já bych ho docele bral k ostatním 100% válečnejm, mam bronzový i stříbrný "hady" a tohle je vlastně vývojově poslední typ. Takže nestačí ležet jen v německejch katalogách a šmahem vše odsuzovat jako 100% kopii. Lepší je se poradit s kolegy odborníky.

četník

22. 02. 2006, 20:40

Popravdě, nechápu proč by firma Karnet a Kyselý po válce vyráběla tyto odznaky. Originál odznaky byly poměrně vzácné a jeich současné cena, pokud jde o odrigiál se šplhá kolem 10.000 nejméně. Originál byl nedávno k vidění včetně ověření v jednom antíku v Plzni a byl za 9.000 a na aukru jsou to skutečně polské repliky. Můj osobní názor je že tohle není orginál. ( i když to je jen fotografie). Mám několik katalogů f. Karnet a Kyselý včetně válečných, ale nikdy jsem se nedočetl že by vyráběl právě tyto odznaky.

Marouš1

22. 02. 2006, 21:05

V Německu vyšla moc hezká knížka přímo o tomto odznaku a tam je tahle varianta minimálně nafocená, tu knížku bohužel nemám, jen jsem ji prohlížel, cena byla i na mě dost vysoko. Bohužel si nepamatuju, co se tam psalo. Bylo tam moc info najednou, hlavně fotky nositelů a mnoho variant originálů. Jenže jsem neměl moc peněz u sebe a pak už jsem tu knížku neviděl, nebo spíš jsem ji nedohledával. Ona je jedna důležitá věc, která rozliší kopii od válečného originálu hned. Tenhle odznak není válečný originál- to na 100%.

Machar

22. 02. 2006, 22:27

Není nic neobvyklého, že po válce se vyráběly nacistické odznaky jako upomínkové předměty dál - viz firma Souval v Německu.

Machar

22. 02. 2006, 22:59

Pardon, v Rakousku.

TEO99

23. 02. 2006, 15:50

Ja bych řek že se jedná o novoražbu z 50 let a tady posílám adresu kde jsou pomalu všechny odznaky: www.wehrmacht-awards.com
a ještě jedna www.collectrussia.com

Průkopník

23. 02. 2006, 22:51

Plný prostor mezi horními hlavami hadů a těmi pod nimi vidím tedy poprvé, ještě jsem to na žádném originálu neviděl

Pavlík

24. 02. 2006, 13:52

Ale já si stejně myslím, že je to originál, protože je ta fotka barevná, kdyby to byla kopie, tak je to černobílý jak z kopírky. Takže je to na 100% originál. jo, ale ten odznak, tak to nevím.

Bora

18. 05. 2006, 08:25

To Pavlik: dneska už se dělaj i barevný kopírky

Glassmine

18. 05. 2007, 17:44

Vyzerá na origouš