Úvod / Články

Osvětim 2008

05. 05. 2008 Autor: candies 7401× 144
Tak jsem jednou dostal jako ex student fotoškoly mail jestli bych nejel na „March of the Living" do Osvětimi,. . No co by ne,.. ještě jsem v žádném bývalém koncentračním táboře nebyl. Je 1.5.2008 a ve 3,30 vyjíždím v mém faváku do Brna. V pět je odjezd.
Cesta probíhá svižně a místy díky brzdění pana řidiče „na last minute" i celkem adrenalínově!
Nicméně na místě jsme byli v pohodě, vyfasovali jsme identifikátory na ruku na na triko kvůli jakémusi Mossadu či co :-)))
No lidí mraky, hezké holky (dodatečně zjišťuju že z Česka,..:-)) )
Než vlezu o koncentráku kde na mě (možná tím že sem byl poprvé?) padla totální depka a totální nepochopení toho PROČ, tak to bylo v pohodě, pokud se Vám budou zdát fotky mírně depresivní tak ano, neměl sem náladu fotit nic hezkého. Prošel jsem si některé expozice a bylo mě doslova špatně! Zkratky u lékařských profesí v KT Auschwitz I u jmen lékařů (nejenom u Mengeleho!! ) Dr. Prof a podobně by NEMĚLY BÝT, nikdo normální nedělá pokusy na holčičkách ve věku 2-6 let! Když jsem viděl snímky kočárků a kojenců, ani sem k tomu tablu nešel si to přečíst, neměl sem sílu!
U brány Auschwitz I, kde je je onen slavný nápis „Arbeit macht frei" mě zamrazilo doslova jako nikdy. Osvobození prací zde bylo dotaženo až do nechutného konce a nově příchozím bohužel nepomohlo ani „b" ve slově Arbeit otočené vězni jako varování obráceně...
Dál celkem nemám náladu nic popisovat. Na konci exkurze začalo pršet, byl jsem rád, že jsem vypadl z toho KT ven a jel domů k mým holkám!
Byli jsme poučeni že je potřeba zachovávat pietu, ale když jsem viděl teeneagery kluky z Brazílie jak balí holky od nás ze zájezdu a smějí se u toho myslím, že mě právě v tu chvilku dobře! Protože když si přečtete že TADY kolem (... metr, dva, deset, sto …) bylo zavražděno jeden a půl milionu
lidí a Vy tam stojíte a nevíte co na to říct, je to asi nejlepší co tam můžete zažít.
Plná galerie je u mě na webu

Petr "Dolin" Doležal
Foto historie válek a techniky
www.dolin. estranky.cz

 Autor: candies

Komentáře

pinocchio

05. 05. 2008, 13:14

Ahoj Doline, co dodat. Snad jen se na to kouknout z druhe strany. Ze je snad lepsi, kdyz tam ted kluci bali holky...... Pino

psotek

05. 05. 2008, 13:21

Dolin: taky jsem tam kdysi byl, bylo tam tehdy pár lidí, takže jsem si to tam "užil" komorně. Hlavně ty hromady vlasů a dětských botiček... To je bez komentáře.

kolko

05. 05. 2008, 14:07

Ve středu se tam chystám, ale už jsem tam jednou byl. Ani si nedokážu představit, jak strašné to tam muselo být...

Lothar

05. 05. 2008, 14:50

JJ, svatá pravda, každý by se tam měl jet podívat, je to zhmotnění neviditelného zla.

beedollo

05. 05. 2008, 15:07

... Taky jsem tam byl... Hruza... A pak, ze dnesni doba je zla...

LaKo

05. 05. 2008, 16:09

Taky jsem tam nedávno byl a řek bych že si to vubec nedokážem představit jak to tam mohlo vypadat.

Halda

05. 05. 2008, 16:29

ach jo, zase ta vyhlazovací osvětim ... nebudu se k tomu radši vyjadřovat.

spion

05. 05. 2008, 16:43

Plavecký bazén, divadlo, nevěstinec... hrůza . Ne teď vážně, děli se tam samozřejmě hrozný zvěrstva, nechtěl bych tim projít... Ale k těm doktorum... byla jiná doba, hromady studijního materiálu zdarma a nemusel si mít jejich souhlas... to je ideál pro jakejkoliv medicínskej výzkum.
Byl sem tam 2x (1990 a 2004) a pokaždý byl v Birkenau na pomníčku jinej počet obětí...

Halda

05. 05. 2008, 17:19

spion: Přesně tak nikdo netvrdí že to nebylo nelidský, ale to, co vám tam tvrdí, je docela k smíchu. Viděl jsem hooodně konspiračních teorii a ty fakta jsou fakt k zamyšlení. Ale bohužel je mít svuj nazor trestný, tak tady nic psát nebudu.

kulak

05. 05. 2008, 17:32

až stoho jde mráz po zádech

walker

05. 05. 2008, 18:38

Taky jsem měl to "štěstí" a mohl jsem navštívit- Sojí to za to shlédnout. je to zajímavě pochmurné místo. Názor si pak udělá každý sám. Jen plynová komora je v replice.

renesco

05. 05. 2008, 18:49

Když jsem tam byl v létě já, tak sem nechápal, kolik němců se tam jezdí podívat! Nejvíc na mě zapůsobil Blok 11!

Halda

05. 05. 2008, 18:52

walker: Jojo, je v replice... přiznal to i franta píprů.. ono je toho kolem "osvětimské továrny na smrt" mnohem víc

MG34

05. 05. 2008, 19:23

Dolin:Díky za fajn článek!

Je škoda že ještě stále je u nás tolik "lidí s vlastním názorem"...
Je to stejné jako posledně. Vyvrací se, popírá, na základě údajných důkazů vše obrací naruby.

Halda

05. 05. 2008, 19:27

MG34: Těch údajných důkazů je minimálně 20x tolik, než těch "oficiálních".

Halda

05. 05. 2008, 19:28

a komunistická propaganda by se neměla brát jako jasnej fakt, když je "třeba" všechno jinak. Neni škoda se o to nezačít zajímat?

MG34

05. 05. 2008, 19:57

Halda:
Narážíš na revizionistické důkazy... To už tu bylo.
Je to dost únavná kauza a nikam nevedla. Kdo chce být In, tak prostě popírá.
Komunistická propaganda je vše, co nějakým způsobem ukazuje na zločiny nacismu.
Dnes je ovšem modernější jásat na hrdinstvím německých vojáků, a popřít že si ce bojovali velice často statečně, ovšem za co?
za režim který páchal masové vraždy. Mimo jiné.

Tak, a teď sem někdo hoďte hlášku o tom že rusáci byli horší a NKVD větší svině než SS, a máme tu staré schéma

P-A-T-E-J-L

05. 05. 2008, 20:16

Hrůza!!! Mám doma spousty dokumentů z té doby, z té hrůzy. Kdo tvrdí, že nic nebylo je  s prominutím vůl. Jinak já osobně mám stejnou averzi na komanče! V padesátých letech se děla také zvěrstva a je škoda, že dnes mají komančové tolik příznivců. Můj táta na následky vězňení umřel v 50 letech, takže myslím, že vím jaké to bylo. Každej autoritativní režim je svinstvo! Do pekla ze všema těma Hitlerama a Stalinama dnešní doby.

Halda

05. 05. 2008, 20:19

MG: Ale prosim Tě, teď tady plácáš hlouposti:) já tady nepropaguju myšlenku národního socialismu, ani hrdinství německých vojáků. Bavim se tady jenom o tématu Osvětim - vim toho o něm dovoluju si říct HODNĚ a mezi to hodně, spadají po většinou logicky odvoditelné věci, když znáš jejich základ. Netvrdim, že Osvětim byla rekreačním místem. Byla to tragedie, ale ne tragedie jedinečná (díky zyklonu - b... ehm, smrtícímu plynu). Byla to stejně velká tragédie jako koncetrační tábory pro japonský američany. Já se tady nezastávám absolutně žádný politický myšlenky, ale jsem člověk, kterej nevěří tomu, co mu cpou do hlavy jako fakt a raději si to všechno ověří. Bohužel nemám ani pozitivní názor na ortodoxní židy, ale tohle už smrdí průserem. Mrzí mě, že s Tebou nemůžu v týhle demokracii svobodně a slušně hovořit o "¨nevhodných" tématech (už si se zamyslel nad tím, proč jsou tak nevhodná? Strach systemu?)... díky za názor a ahoj.

dolin

05. 05. 2008, 20:29

Že sem sem něco psal..... ......... já nevím, ale ta hromada dětských botek a místnost plná vlasů,... Prostě u mě NE!!

Gucci

05. 05. 2008, 20:29

komunismus 12O milionů mrtvích!!!!!! a další přibívají ČÍNA!!!!!! to je jen tak k tématu do budoucna!

Halda

05. 05. 2008, 20:31

dolin: V pohodě kámo, já toho klidně nechám ;) btw: Hromada bot tam je proto, že vězni dostávali ubory a vlasy proto, jelikož v taboře řadili vši a nemoci s nima spojený. Všichni byli dohola. nevim proč by nemohla bejt hromada vlasů a hromada bot. Tímto nic nepopírám, ani k tomu nenapádám.

dolin

05. 05. 2008, 20:33

No já se nepřu o to kdo více,... jen jsem měl snahu "popsat atmosféru",....

jenk007

05. 05. 2008, 20:33

Halda myslím že jsi ještě větší halda.

psotek

05. 05. 2008, 20:39

Halda: máš recht, jenomže v normálním kriminále se vlasy nepoužívají na další zpracování a děti se prostě nezavírají či ještě něco horšího...

braun

05. 05. 2008, 20:44

dolin... je to dobrý že jsi sem něco psal, a ten komentář u fotek je  myslím perfektní vystižení pocitu z místa.....

Halda

05. 05. 2008, 21:03

psotek: Ale vždy já netvrdim, že se tam neděli zvěrstva...
jenk: proč? Přijdu Ti jako hlupák? Výborně, o to jim jde:)

Hansek

05. 05. 2008, 21:12

Kdo by chtěl vidět více fotek, tak může zde: http://hanss. rajce. idnes.cz/ Je to zajímavé místo... Fotky jsem pořídil já a kámoš na školní exkurzi.

Mauserk98k

05. 05. 2008, 21:20

Můžu se zeptat, k čemu v táboře sloužila ta nádrž "bazén"? Díky

Halda

05. 05. 2008, 21:23

mauser: K zabavení vězňů a k pořádání plaveckých závodů, stejně jako divadlo, hřiště a nevěstinec.

jenk007

05. 05. 2008, 21:31

Halda ty jsi nejen hlupák. Jseš stádo. Dneska je moderní popírat, tak já budu taky.

strozd2

05. 05. 2008, 21:42

Mg - Jak s dovolíš sem takhat strejdu Stalina!!! ty taková zido bolševická..... vždyť víš že tam jezdili lidi na rekreaci dostali k tomu fajnove oblečky od předních modnich navrhařu atd....
Jsi hroznej rasista,,, , a schováváš se  za tu voji stranu... však oni velkodrůbežáři mají pravdu to ty nevíš?????????
myslím že další diskuze je s některými lidmi zbytečná

jinak Dolin pěknej příspěvek taky budeš rasista jako ja a ostatní...

strozd2

05. 05. 2008, 21:44

Mg - Jak s dovolíš sem takhat strejdu Stalina!!! ty taková zido bolševická..... vždyť víš že tam jezdili lidi na rekreaci dostali k tomu fajnove oblečky od předních modnich navrhařu atd....
Jsi hroznej rasista,,, , a schováváš se  za tu voji stranu... však oni velkodrůbežáři mají pravdu to ty nevíš?????????
myslím že další diskuze je s některými lidmi zbytečná

jinak Dolin pěknej příspěvek taky budeš rasista jako ja a ostatní...

strozd2

05. 05. 2008, 21:45

Mg - Jak s dovolíš sem takhat strejdu Stalina!!! ty taková zido bolševická..... vždyť víš že tam jezdili lidi na rekreaci dostali k tomu fajnove oblečky od předních modnich navrhařu atd....
Jsi hroznej rasista,,, , a schováváš se  za tu voji stranu... však oni velkodrůbežáři mají pravdu to ty nevíš?????????
myslím že další diskuze je s některými lidmi zbytečná

jinak Dolin pěknej příspěvek taky budeš rasista jako ja a ostatní...

strozd2

05. 05. 2008, 21:46

Mg - Jak s dovolíš sem takhat strejdu Stalina!!! ty taková zido bolševická..... vždyť víš že tam jezdili lidi na rekreaci dostali k tomu fajnove oblečky od předních modnich navrhařu atd....
Jsi hroznej rasista,,, , a schováváš se  za tu voji stranu... však oni velkodrůbežáři mají pravdu to ty nevíš?????????
myslím že další diskuze je s některými lidmi zbytečná

jinak Dolin pěknej příspěvek taky budeš rasista jako ja a ostatní...

psotek

05. 05. 2008, 21:47

strozd: no tys tu chyběl.

Halda

05. 05. 2008, 21:57

jenk: A ty si s propinutim kretén. Nepřijde mi že bych byl obklopenej nějakym stádem a že by to bylo v "mode" sem si nevšim. To samý bych moh říct o tobě. Nejdřív si něco nastuduj a potom davej argumenty, ne ty tvoje bezučelný sračky. Poroučím se.

MIRI.NR

05. 05. 2008, 23:25

Tych par milionou zidou co tu prislo o zivot, je nic proti 20000000 rusou co zahynuli v 2.sv a to nehovorim kolko melonou cinanou, japonci povrazdili, tak tu nerobte z tych zidou chudacikou

snafu

06. 05. 2008, 00:15

Doline, díky za ten článek. Já byl v Mauthausenu a pocity velice podobný.

Halda: A z tebe je mi fakt na blití. Tvoji příbuzný asi v tom bazénu neplavali a do toho bordelu nechodili, viď?

furtsedivil

06. 05. 2008, 00:32

V Osvětimi jsem byl naposledy v roce 1986, tehdy tam jěště na lavičkách posedávali bývalí vězňové a za pár zlotých se s vámi nechali vyfotit, poklábosili a jěště vám přidali reprint jejich koncentráčnické evidenční fotografie. Tehdy bylo dusno a teplo. Jediné občerstvení na celý tábor -malý stánek s teplou malinovkou, která se pila ze třech sklenic, které "výčepní" vymýval v kýblu se žlutou vodou...

strozd2

06. 05. 2008, 06:37

psotek no jo to mi nedalo se nezapojit,... tahle debata uz jednou byla a měla hodně podobný téma,,,,,... a když jsem tu spatřil jak tu MG začal s generalisimem... a ještě ty tu... tak už tu schází jen Krokus... a Džigira. . a to by bylo aby nějaká ta drubež nedopípala

psotek

06. 05. 2008, 11:28

Podle reakcí je vidět, že Osvětim je stále živé téma a to je dobře.

jarotv

06. 05. 2008, 13:42

halda, a co vypovede vaznov, dobove videa? , zaisteny material? samozrejme ze je vsetko sfalsovane...

MG34

06. 05. 2008, 15:51

halda:Jsem dalek toho tě urážet. Pokud jsem tak učinil, omlouvám se.
Ale další debata s tebou skutečně nemá smysl.. Už jsem to zažul s maruškou.
Srovnání lágrů pro americké japonce trochu pokulhává. zejména ve smyslu výkonnosti likvidace

A pokud se chceš bavit o množství umučených, JE TO JEDNO!!!
I kdyby to bylo pouze 1000 lidí, stále je to masová vražda.
Jeden z mých předků přežil jen Dachau... Ale asi si to vymyslel...
Nehážu tě do stáda. To ty sám.

Frunsberg:Reaguješ přesně... Podotkl jsem že už cgybí jen vytá¨hnout zločiny komunismu... A ty nikdy nezklameš:-))
Máš pocit že je tu někdo z nás popírá, tak jako halda naznačuje v případě Osvětimi?

strozd:Známý tapetář....
zase jsi mě prokoukl

MG34

06. 05. 2008, 15:54

jarotv:Jasně.. Miliony vězňů lhali.. naši spoluobčané a stále ještě žijící příbuzní taky.. (to je k vzteku, co halda?)

Halda:Ale dočkáš se... rychle obětí lágrů ubývá, a pak se to bud epopírat jedna báseň

Kane

06. 05. 2008, 16:33

http://www.webtolerance.cz/? a=sections&l=&sc=12&id=104&s=darkmagenta

někdo tu chtěl studovat, tak má možnost

Itcho

06. 05. 2008, 16:42

Čo dokáže ľudská krutosť, zloba a závisť...

mátoha

06. 05. 2008, 17:04

Myslím že je opomíjeno a zlehčováno utrpení romů za druhé světové války, taky měli svoje koncentráky a co se tam dělo. Není to dobře

Itcho

06. 05. 2008, 19:32

mátoha: Lenže mentalita Rómov bola v 40. rokoch trochu iná, vieš? Minimálne v dedine, kde máme chatu chodili Rómovia-chlapi pomáhať na stavby, ženy-mladé boli doma a starali sa o domy a staré ženy chodili semtam žobrať.

psotek

06. 05. 2008, 20:06

mátoha: Cikáni se, i když to zní hrozně, jenom svezli při konečném řešení židovské otázky. A hádejte chlapci, kdo by byl další po vyhrané válce? Tábory už stály, personál vycvičený, mouchy vychytány.

strozd2

06. 05. 2008, 20:24

psotek no to je celkem jasný,,,,,... štíhlí blon´dáci s modrejma očima neee

a zrovna když už jsme u toho "cikánskej tábor" nebyl žádnej by to pracovní tábory a byly tam sice převážně cikáni a sintové ale i ostatní nepřizpůsobiví lidé (narážim na Lety)
a když už tu taháte strejdu stalina tak by jste mohli taky tahat Anglány ne? !

psotek

06. 05. 2008, 21:09

strozd: myslíš tu malou zapomenutou lapálii z Bůrských válek?
Nebuď šťoura, vždyť už je to dávno a bylo to až tam někde v Africe...

odzizi

07. 05. 2008, 07:40

Halda: obvykle nekomentuji nic v podobných diskusích a určitě mě někdo napíše že v tom mám pokračovat, ale tentorát to poruším: nevím přesně jak jsi v tomhle tématu ( Osvětim) vydělán, ale tvé názory jsou za hranicí rozumu, jak můžeš zlehčovat podobné téma, musíš být na palici, jinak si to nedovedu vysvětlit. Kdyby tam nacisti zabili jen jednoho člověka, je to špatně. Stejně tak komunisté třeba v Jáchymově. Tvrdíš, že je vše zveličené? Tak to  z této temné stránky dějin moc nevíš.

odzizi

07. 05. 2008, 07:42

omluvte chybu - má být " v tomhle tématu vzdělán"

spion

07. 05. 2008, 09:22

!!!!!! PSOTEK: a kdo by byl další po vyhrané válce? Dokonči myšlenku!

npr.Džigira

07. 05. 2008, 11:59

zdravím tu bolševicko revanšistickou lůzu, znalí vědí a neznalí se mohou zeptat koho jsem myslel...

též sem do této diskuze nechtěl zasahovat, ale nedalo mi to i když to zkrátím jen na jeden odkaz pro popírače - revizionisty, možná mě opraví v číslech, která jsem použil... http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=11704&mm=1&vd=1

ŠALOM

psotek

07. 05. 2008, 12:30

spion: Čech je ze všech Slovanů nejnebezpečnější, protože je pilný.
Má disciplínu, má pořádek, je spíš mongoloidní než slovanský.
Své skutečné plány dokáže skrývat za jakousi loajalitu.
Teď bude dobře pracovat, neboť ví, že jsme nelítostní a brutální.
Neopovrhuji jimi, je to osudový boj.
Jsou rasová střepina, která vnikla do našeho národního těla,
a jeden z nás musí uhnout, buď oni nebo my.
Hádej kdo to řekl...

psotek

07. 05. 2008, 12:41

spion: A toto zase řekl jeden hodný pán co měl na autě SS-3
"Tento prostor musí být jednou definitivně osídlen německy.
Tento prostor je srdcem Říše a my nikdy nestrpíme, aby- jak to
ukazuje vývoj německých dějin - z tohoto prostoru dostávala Říše
znovu a znovu ránu dýkou. ke konečnému poněmčení tohoto prostoru:
nechci snad říci, že bychom se chtěli pokusit starými metodami poněmčit tento český ksindl... atd. , atd.

spion

07. 05. 2008, 15:31

psotek: prokoukl jsem, ještě že to nevyhráli....
A proč se nikde nemluví o pozdější případné likvidaci slováků, to byli ještě východnější slované.

spion

07. 05. 2008, 15:32

vyhlazeni. wordpress.com

psotek

07. 05. 2008, 16:35

spion: protože to byli momentálně spojenci, protože tam bylo málo Němců, protože tam bylo málo průmyslu a protože si na ně stejně dělali zuby Maďaři.

mátoha

07. 05. 2008, 16:54

Ono by šlo nahlížet na tohle místo taky jako na místo obrovské hanby židovského etnika neboť tam šli na smrt jako hovádka, pokorně jako na jatkách, v podstatě na křesťanskou mučednickou smrt, teda skoro. Chápu tato místa jako ospravedlnění současné politiky státu Izrael. Je to můj názor nic víc.

psotek

07. 05. 2008, 17:00

mátoha: když jedeš někde s celou rodinou, a ani nevíš co tě čeká, to se moc necukáš. Nakonec Poláci a ješte k tomu oficíři, byli v Katyni taky postřílení jako ovce...

ncnavrc

07. 05. 2008, 18:44

Navštívil jsem Dachau (pozván od německých známých - něco jako vyrovnání se s minulostí). Stálo to zde vše visí ve vzduchu, nedá se o ničem pochybovat...


VŠICHNI NOVODOBÍ NÁCKOVÉ A PODOBNÍ KAŠPAŘI BY TOTO MÍSTO MĚLI POVINNĚ NAVŠTÍVIT. POLOVINA Z NICH SE NA MÍSTĚ POZVRACÍ. ZDE SI SVÝMI LEHKOMYSLNÝMI VÝROKY JEN LÉČÍ KOMPLEX MÉNĚCENNOSTI A JE MI JICH CELKEM LÍTO. NAVRHUJI VEŠKERÉ PODOBNÉ PŘÍVĚSPĚVKY IGNOROVAT

Halda

07. 05. 2008, 19:35

vy mi tady nadáváte, ale nedali jste mi žadnej argument. Z takovejch odpovědí si dělám kulový. A že to nemám nastudovaný? To bych se do tohodle tématu vůbec nemíchal, jako by si toho měl nechat ty. A napíšu tady už asi po šestý, že netvrdim, že to nebylo svinstvo, ale bylo to "obyčejný" svinstvo, jako další stovky svinstev. A rozhodně se o tom strašně moc nalhalo

Halda

07. 05. 2008, 19:42

ncnavrc: Nedá? Bože

reds

07. 05. 2008, 19:44

Hm docela bych napsal nějakej komentář, ale nerad bych se dočkal toho, že u mě zazvoní pčr, protože jsem podle někoho popírač nečeho, kdybych vlastně jen napsal názor na tuhle "pravdu".
Navíc o tom nemá cenu diskutovat s lidma, pro které je každý, komu není lhostejná budoucnost národa, nácek.

Z trochu jiného soudku: Nevím proč stavět pomníky obětem v letech, když jejich soukmenovci, kvůli pár korunám kovu znehodnotili "národní" hřbitov v Terezíně(mimo toho že každodeně mizí plno kovů jinde). To ať je tam raději nechají ten prasečák a bude to užitečnějsí.

Zároveň by mě zajímalo, kolik z lidí kteří zde píší bylo na prohlídce v nějakém ruském pracovním táboře a jestli by tady pak psali komentáře typu : " Nahnal bych tam všechnu novodobou rudou pakáž v podobě těch hrdiných anarchistů a mladých komunistů"..

No nějak sem se rozepsal takže bych ještě přidal citaci z jedné kroniky:
Další zápis je z 15. prosince, kdy do XXXXXXX, do dvora, přišlo 40 polských židů od Krakova a od moravské Ostravy. Do ledna vzrostl jejich počet na 52, mezi nimi i Rusínští židé od Stryje v Haliči. Jsou odkázáni sami na sebe, na podporu 70 haléřů na osobu a den. Lidé zdejší jim neubližují, jinak však jim nemohou víc dáti, neb sami do úst nemají. Když po jejich příchodu byla jim v novém dvoře připravena dobrá masitá polévka s kousky různého masa, nechtěli jí požíti, že maso nebylo košér a bylo vepřové. Polévka byla dána lidem u dvora pracujícím, kteří pravili: "Záplať Pán Bůh, Že to ti židé nechtěli - my nemáme takovou ani na Boži Hod či jiný svátek. "

Bůh ví jak to tenkrát bylo. Historii napsal minulý režim a někomu se o ní pochybovat nechce. Nebudu to zpochybňovat nějakými dlouhými úvahami. Ale ten kdo si neváží dobrosrdečnosti lidí kteří jsou/byli, ať klidně chcípne hlady.

Mrzí mě že sem se takhle rozepsal a nedodržel sem to že moc reagovat nebudu, ale nějak mi to nedalo. Pokud tam někdo najdete nějaké hrubky a že jich tam asi nebude málo tak mi to prosím nevyčítejte. Pokud by v tomhle příspěvku někdo viděl závan něčeho co by se dalo nazvat rasismem, antisemitismem nebo něčeho takového tak to tak není. Slušní lidé různých ras mi nevadí, parazité ano.

psotek

07. 05. 2008, 20:23

reds: znáš tu o koze a voze? Jestli ti jde o ruské pracovní tábory, tak
to jsou třeba Osvětim a jiné KL které se ocitly v ruské okupační zóně
a dále sloužily novým pánům.
Co se týče zápisu z kroniky, rád bych věděl celý datum. Protože to asi nebyli vězni ale utečenci. Což je trochu rozdíl.

psotek

07. 05. 2008, 20:33

Halda: "obyčejné" svinstvo, je, že někoho okradu, ale průmyslové zabíjení lidí, jakýchkoliv. Co chceš ještě studovat?
Ono taky všechny koncentráky neosvobodili Rusové, třeba takový Mauthausen a jiné.

MG34

07. 05. 2008, 20:39

Džigira:Díky za stylové oslovení, potulný fízláku a donašeči!

psotek:ten argument s Katyní má něco do sebe...

ncnavrc:Poopravím tvůj návrh.. Všichni novodobí náckové měli KT navštívit v době jejich provozu!!! Aby si užili ty kina a kulturní vyžití...

halda:Boha vych se s tvými názory moc nedovolával...

MG34

07. 05. 2008, 20:43

reds:jen stručně.. Sám jsem zde mockrát opakoval... Nereaguji an svinstvo, ale na popírání svinstva.
Ale nezaznamenal jsem zde příklad, že by například mladý komunista popírar zločiny GULAGU.
Ani oni nemají tolik drzosti to popřít.
Ovšem pro nacistické KT tohle neplatí... Tady na tom poli působí tolik vědců kteří nás přesvědčují že paměť národa kterému tam zařvaly tisíce lidí byla oklamána... Asi židy, že?

MG34

07. 05. 2008, 20:48

Někteří naznačují že spojenci po válcě zmanipulovali historii a dopustili se obrovské konspirace...
Typické je Československo... Počítáno formálně mezi spojence, podílelo se tedy na lži o Holocaustu... Současně cvičilo vojáky Izraele, a poskytovalo mu vojenskou pomoc. Po roce 48 si ani komunisti nedovolili Holocaust zpochybnit, ačkoliv se naprosto vyvázali z vazeb na západní spojence, a sami intenzivně odkrývali sionistická spiknutí... Kauza Slánský...
Tak já to nějak nechápu...
Nedávno jsem si opsal seznam jmen s desky na návsi své rodné obce.. Včetně umučených v KT.
Teď mám pocit že se jen někde na nějaké oslavě s německými kamarády uchlastali...

psotek

07. 05. 2008, 20:52

MG34: nebo se jim, nenažraným Izraelitům šprajclo v krku vepřové...

reds

07. 05. 2008, 21:03

MG34: on je popírat nebude, protože o nich neví oni se ohánějí šestkou, ale číslo dvacetkrát větší je jim neznámé, protože to paní učitelka nemá v osnově
psotek: 15.12.1915, máš pravdu byli to utečenci, ale jíst nechtěli

Itcho

07. 05. 2008, 21:06

Spion: Nás Slovákov by vyhlušili, o tom niet pochýb, lenže Čechy a Morava neboli úplne samostatný štát so samostatnou armádou, ktorá bojovala za cudzí "čistý životný priestor ". Nie je to čudné? Bojovať za niekoho kto nás chce zabiť?

Mátoha: Myslíš si, že vedeli kam ich vezú? Kebyže nejaký štát aj vyhlasuje, že tvoj národ je zlý a obsadia tvoju domovinu, čakal by si hneď, že ťa idú zabiť a dokonca takým prostriedkom, o ktorom nik ešte ani nepočul?

ncnavrc: Súhlasím, návštevy koncentrákov by mali byť povinné. U nás už 8 alebo 10 ročné deti čmárajú hákové kríže (bolo to aj dnes v správach) a ani nevedia poriadne, že čo nositelia tohto symbolu spôsobili. Ja si myslím, že celá 2. sv vojna sa v našom školstve berie veľmi neskoro a dosť povrchne a zľachčujúco. My sme sa napr. tento rok (som kvartan na 8 ročnom) učili o vojne a v učebnici máme napísané, že v Osvienčime zabili "len" 1 milión ľudí alebo u nás na škole sa vyskytne (hlavne) v našom ročníku, že ti niekto, s kým si pohádaný povie, že si fašista. Ja sa vždy spýtam, že či vie, ako funguje politický smer zvaný fašizmus a o čo mu ide. Odpovede? "No,... ehm,... no to je keď, no uctievaš Hitlera,... no ja neviem, ale ty to určite si. ". To je podľa mňa ako keby vám všetkým poviem: "Všetci ste absolutistický a despotickí stomatológovia a scientológovia, neviem síce čo to je, ale znie to ako keby ste to boli. " (viem, čo tieto slová znamenajú). Som rozhodne za povinné návštevy KT, lenže štát o tom ani nerozmýšľa a nie všetky školy majú prostriedky, aby každá trieda mohla ísť do Poľska alebo Nemecka, kde sú tie väčšie.

dolin

07. 05. 2008, 21:07

No to hledím....... to je diskuse!! ............ ale teda tehdejší pomoc Izraeli celkem kvituju,...... máme Merkavu! ....
Škoda jen že je v lešanech v šopě a nedá se běžně vidět no,...

reds

07. 05. 2008, 21:12

oprava 15.12.1914, určitě teď dostanu vynadáno, že je to rozdíl čtvrt století. A že sem to sem vůbec neměl tahat. Ale mentalita ortodoxních se za takovou chvíli podle mě nezmění

Itcho

07. 05. 2008, 21:41

reds: ale to o čom vravíš, je vec náboženská a vec toho, kto je ako veľmi nábožensky založený. To máš tak, ako hinduista (prepáčte, ak to je iné náboženstvo) nezje kravu. Zdravý rozum isteže je podľa mňa trochu iný, ale inak vidia svet Židia a židia, kresťania, ateisti, či šintoisti.

Halda

07. 05. 2008, 22:01

psotek a mg: Asi máte pravdu, jsem hlupák, protože mi vaše odpověšdi naprosto nepřijdou k tématu, o kterém se tady bavim. Nemá to cenu. Já jsem o svym vybudovanym názoru přesvědčenej a nikdo mi ho nedokáže ničim popřít, protože to nejde.

reds

07. 05. 2008, 23:39

itcho: rozumne napsane

Vacis

08. 05. 2008, 01:11

Halda : podle toho co nosíš na levé ruce je mi to uplně jasné a ve svém prvním příspěvku jsi to chtěl jasně zviditelnit.
to čím tady komentuješ je ubohost a naprostá hovadina.

Kane

08. 05. 2008, 10:15

Halda, nastuduj si tu knihu z odkazu, když seš si tak jistý ale bacha je to dlouhý, a bohužel to nejde popřít

MG34

08. 05. 2008, 10:18

reds:Kde bylo ta WWII popraveno 120 000000 lidí? Nějak mi to uniklo!!!
Mám za to, že zločiny komunismu jsou dost známy a zmapovány na to, aby se našel pitomec který je bude popírat.
Tedy hláška o paní učitelce je o ničem:-))
A jsme zas u toho.. jak se dostknu nácků, už se zjeví rtíř na bílém koni a začne se ohánět komunismem... Jinými slovy:Mlžit!!

Dolin:Stála ta Merkava za ty S199?:-))))

MG34

08. 05. 2008, 10:22

halda. začínáš mě rozčilovat.. kde jsem tě označil jako hlupáka? zatím projevuješ klasickou ufňukanost typickou pro jednu skupinu obyvatel u nás. (tím netvrdím že jsi nácek)
Naopak, píšu k tématu.. K Osvětimi... Ale jiní sem tahají temata nesouvisející. A jako vždy odvádí pozornost
Klasické schéma a taktika

Kane:Jim je to jedno.. Popřou i východ slunce.. Případně západ.. Je moc rudý!

MG34

08. 05. 2008, 10:36

dolin:Koukal jsem na aukru že jsi se pokusil o jeden moždíř. Já to pak vzdal. Dostal jsi ho?

reds

08. 05. 2008, 11:21

MG34: Dneska raději odepisovat nebudu, du si dát posilku místo zbytečného hádání po internetu tak páčko nacistický kulomete v držení židozednářských sil

MG34

08. 05. 2008, 12:13

reds:S tou posilkou máš recht.
Pusu si odpust, nejsi můj typ. A nick MG34 mám proto že s meginy se mi fantasticky střílelo a je mi úplně fuk že je německá. je to prostě fajn zbraň
Pokud tě to uklidní, na jiném webu mám nick RPK:-)))

Halda

08. 05. 2008, 15:14

mg: Sorry, tim sem nemyslel tebe, ale ostatni.
pro ostatní: Když píšu takový kraviny, tak mi je tady napište a uveďte mi pravdu:)
Kane: Jojo, přesně tohle začali propagovat komunisti.
vacis: To je moje věc

Kane

08. 05. 2008, 15:31

tak on přepis soudního líčení s Irvingem v roce 1999 v Anglii je komunistická propaganda teď jsi mě dostal, já si říkal že je na tebe ta kniha dlouhá
MG34 měl si neskutečnou pravdu

Kane

08. 05. 2008, 15:34

oprava: aby nedošlo k nedorozumění, Irving podal žalobu na D. E. Lipstadtovou

Kane

08. 05. 2008, 15:37

oprava: aby nedošlo k nedorozumění, Irving podal žalobu na D. E. Lipstadtovou

strozd2

08. 05. 2008, 17:03

MG koukám že máš novou přezdívku "nacistický kulomete v držení židozednářských sil" ti zase lichotí :-) doufám že jsi si ji dopsal do seznamu Rpk je taky pěkný ruchadlo:-D

Vacis

08. 05. 2008, 17:44

halda : je to samozřejmě jen tvá věc. Ale normální člověk nebude na hledání nosit prsten ss. to o něčem vypovídá a tím je dáno tvé chování.
pro mne si nácek jako třeba Frunsberg a další.
za tímto si stojím, klidně ať mě tu odsoudí kdokoli

mátoha

08. 05. 2008, 18:13

Co by tomu asi řekla A. Hrůzová

MG34

08. 05. 2008, 19:21

Halda:V pohodě. mě nevadí se přít, ale vadí mi urážky a vulgarita.
Proto jsem tak reagoval.

strozd:Já už ten seznam nevedu... Příliš dlouhý.. Včera jsem se dozvěděl že jsem i militarista. (od kamaráda:-))) )
Uznej že to co vyprodukoval reds se psát nedá... nacistický kulomet v držení židozednářských sil"
asi si nechám vykérovat na pazouru hákáč a runy abych měl od těch chudinek uvzdychaných klid:-))Navléknu černé hadry a půjdu někam demonstrovat nebo něco popírat. A na stará kolena budu konečně IN:-)
RPK není špatný, ale... Nemá výměnnou hlaveň... Tím pádem se brzo hřeje. S ruchadlem typu MG34 nebo 42 nelze srovnat. Jiné určení
Ale těch 75 ran v disku vysype celkem bez problémů:-))Je to pořád jen ákáčko s delší hlavní a jinak zapažbené

MG34

08. 05. 2008, 19:23

mátoha:Co by říkala?
Osnovala by sionistické spiknutí a konspirovala.. Ovšem nejdřív by rituálně kuchla nějaké to křesťanské děcko! :-))))

psotek

08. 05. 2008, 21:16

MG34: no teda, chvilku tu nejsem a máš takový titul. Něco takového by mě nenapadlo ani v nejupocenějších pubertálních fantaziích.
Jdu se opít.

Itcho

08. 05. 2008, 21:51

Mala by sa založiť nová téma a to "Ktorý užívateľ je podľa vás najväčší ****? " a tam si nadávajte koľko chcete, ale pri spomienke na 3,5 milióna obetí brutálnej masovej vraždy je toto podľa mňa dosť nemiestne. Možno som len príliš sentimentálny. Ak by bola taká téma, mali by sme všetky názory na rôznych ľudí po kope. Heh, ja som si dnes náhodou spomenul na Dickermaxa(kto si naňho ešte pamätá?), škoda že ten začiatok asi admin vymazal, lebo uniká tak celá podstata tej hádky.

spion

09. 05. 2008, 10:05

Itcho: víš že seš taky popírač! Holocaustová konstanta je AXIOM!
A rozhodně není 3,5 milióna! Doufám že tě tady ostatní pěkně rozeberou.

reds

09. 05. 2008, 10:07

" Nacionální socialismus není jenom o politických tématech a názorech, nacionální socialismus je o způsobu života a o pochopení jeho zákonitostí v širším kontextu. Nacionální socialismus je o kráse a harmonii, o čistotě a víře v ideály. "

spion

09. 05. 2008, 10:34

Vacis: ty jako rozumný člověk tu ve svých nálezech presentuješ více nacistických symbolů než nerozumný člověk Halda.... co když ten darovák zrovna našel a jen ho nechtěl ztratit.

spion

09. 05. 2008, 10:41

Vacis: ty jako rozumný člověk tu ve svých nálezech presentuješ více nacistických symbolů než nerozumný člověk Halda.... co když ten darovák zrovna našel a jen ho nechtěl ztratit.

spion

09. 05. 2008, 10:41

Pár KT sem navštívil, a z nich doporučuju tak asi je Auschwitz 1. Je tam toho nejvíc a je to prostě pojem. Jo a taky tam maj rekonstrukci jediné plynové komory na lidi (až tam budete, všimětě si že tolik proklamovaná hromada bot je jen nakloněná rovina). Birkenau je zajímavá pouze velikostí. Mauthausen nic moc, zajímavé prostředí, ale žádná plynová komora, ani rekonstrukce - jo a platí se tam vstupné... jak si ty rakušáci dovolujou vydělávat na cizím utrpení, to by se v německu nestalo. Dachau - malá plynová komora a ještě menší nápis který oznamuje že nebyla používána k likvidaci lidí, když sem tam byl, tak byl největší zájem o "bunkr", z rozhovorů přítomných sem vyposlechl že to je kvůli tomu že tam byli zavření Dietrich, Peiper a jiní. Buchenwald - druhý největší komplex hned po Birkenau, žádná plynová komora, jen rekonstrukce káry na mrtvoly a nějakého kůlu na kterém byli vězni věšeni, a ještě jedna zajímavá věc, kterou bych přirovnal osvětimskému divadlu, měli tam malou zoologickou zahradu. A Theresienstadt ani zmiňovat nebudu, nebyl to lágr ale jen gheto a vězení gestapa – jen mě teď vcelku pobavilo jak potomek jedněch obětí nacistického běsnění znesvětil a vydělával na památce jiných obětí nacistického teroru.
Víc jsem zatím ve svém krátkém životě nestihl.

spion

09. 05. 2008, 10:48

Navrhuji ukončit tuto debatu. Nikam to nevede, NS budou trvat na tom že těch 6 000 000 je přibližně o 6 000 000 víc než ve skutečnosti, "rozumní lidé" budou tvrdit že těch 6 000 000 je spíše dolní hranice a stejně budeme mít na 95% všichni obrovskou radost když nám někdy pod cívkou pípne TOTENKOPFRING, a bude nám úplně jedno jestli ho nenosil třeba Rudolf Höss. Krásný víkend kolegové! A hodně krásných nálezů

reds

09. 05. 2008, 11:01

spion (10:48 - 9. 05. 08): tos napsal dobře

psotek

09. 05. 2008, 12:37

Cca za 150 let to bude s Hitlerem, jako s Napoleonem. Fangličky, pěkné mundůry, rádoby rekonstrukce bitev. Nic míň, nic víc.

Kane

09. 05. 2008, 12:37

co napsal rozumně? nikdo se tady přeci nehádá o počtech?

strozd2

09. 05. 2008, 12:41

MG 34 ty a militarista :-)) kde jsi to vzal? ja jsem si mysle že jsi pacifista:-) no co třeba se věci mění...
ten příspěvěk s tvým zánovním oslovením mě docela rozesmál... budu si muset koupit židlly s područkama :-) hlavně si dej pozor až v novem obleku vyrazíš z práce aby tě magneti neukamenovali :-)
a ohledně těch ruchadel... mě se zase líbí 59 s těžkou hlavní a optikou,, ,

psotek

09. 05. 2008, 13:03

strozd: On ten Dolfa byl taky pacifista, ale všichni byli proti němu.
Co se týče vz. 59 souhlas. Je to až s podivem, že země, dle názoru mnohých, co se neuměla bránit, má v konstrukci zbraní jedinečné místo ve světě

MG34

09. 05. 2008, 13:50

psotek:To víš.. nedohlédneš na mě, a už mám zas nový titul.. a tentokrát od fachmana!!!
reds:Bože můj.. Cos to vyplodil???
" Nacionální socialismus není jenom o politických tématech a názorech, nacionální socialismus je o způsobu života a o pochopení jeho zákonitostí v širším kontextu. Nacionální socialismus je o kráse a harmonii, o čistotě a víře v ideály. "
Matně tuším jaký mohl být zdroj
Kane:Já tu to tady konstatoval... Přesná čísla nehrají roli... Ale právě drobné nepřesnosti slouží jako rádoby seriózní podklad pro zpochybnění těch zločinů.
spion:Nosit prsten proto aby se neztratil??? Tak to mě trošku mrzí že nenašel lafetu k MG42 nebo rovnou tankovou věž... Ty se nosí hůř a ještě hůř se to okecává

MG34

09. 05. 2008, 13:51

reds:nepochází tak nádhera z náborové příručky HJ? :-))

MG34

09. 05. 2008, 13:56

strosd:Že jo? Jako bych měl rád zbraně... FUJ!!!
vz. 59 jsem v těžkém kupodivu neměl...
Ovšem z hlediska efektivity na tupou živou sílu nemá konkurenci můj mladší příbuzný MG42:-)
Ovšem vyžaduje větší počet osob na přísun munice! :-)))

Itcho

09. 05. 2008, 14:48

Spion: Židov zabili 12 miliónov. z toho 3,5 v Osvienčime. Tak som to myslel

reds

09. 05. 2008, 15:19

kane : myslel sem spis druhou polovinu toho přízpevku, ale klidně to můžem napravit, koukej:
itcho: 12 milionů? tak to ani náhodou!! maximálne 12 tisís za to že zlobili, a ten zbytek umřel hlady, protože maso nebylo košér!! kdyby zajatci z itálie chtěli jíst jen špagety a němci bavorskou sekanou tak by jejich počty byli taky vyšší!!!
MG34 : nene to je z příručky mladých svišťů
no já dneska končím fitko čeká a pak hurá ven, lepší než se vztekat u pc :))

dolin

09. 05. 2008, 15:51

Ale jedete!!

MG34

09. 05. 2008, 16:12

reds:špatný tip.. sorry, ale ti svišti jsou skutečně tematu blíž. Faktičtější čtení...
12 000 000?Hraje to roli? kde jsi vzal tu kravinu že sami nejedli a tak pomřeli? To snad nemyslíš vážně.... Už to nehul!!!

dolin:No nediv se... Dobře jsi namazal:-))

K tomu moždíři.. Povedl se mi jiný. taky 305mm 1911/16.
Pokud chceš, až dorazí, pošlu ti scan

Itcho

09. 05. 2008, 19:53

reds: Čítal si niekedy aspoň jeden diel Príručky mladých svišťov?

maraxp

09. 05. 2008, 19:55

Pracuji jako pruvodce a oswětim jsem navštívil asi tak 8x za posledních 5 let. Možná jsem bezcitnej ale nikterak na mne tabor I a II nezapůsobil. Myslím že je to jen stráta času a pěněz dělat si tam nějakej výlet. Zato mezi studijní literaturou jsem objevil knihu od Rudolfa Vrby Utekl jsem z Osvětimy. Doporučuji si jí přečíst. Každá mince tak i holokaust má dvě strany. Maraxp

reds

09. 05. 2008, 20:16

mg: napsal sem to jako reakci na to, že se tu o počtech nikdo nehádá..
a k tomu abych to už nehulil, trávu sem ani nikdy neykoušel
itcho: ano ale raději mám rychlé šípy

MG34

09. 05. 2008, 20:26

reds:To hulení ber s nadsázkou.. Podstatné je to jak židi dobrovolně pochcípali hlady, i  přes snahu Němců nakrmit je tlustými vepřovými řízky které si sami urvali od huby...
To sned ani nemyslíš vážně

reds

09. 05. 2008, 20:49

mg: ne nemyslím.
dolin: jen bych se zeptal k tomu jak je ve článku :"bohužel nepomohlo ani „b" ve slově Arbeit otočené vězni jako varování obráceně... " to sem nějak nepochopil, když tam byli pod dozorem to tam mohli převracet nápisy aniž by si toho někdo všimnul? nebo aniž by to někdo z dozorců potom obrátil zpět? kdyby někdo znal odpověď a chtěl se podělit tak bych byl rád

Itcho

10. 05. 2008, 00:34

maraxp: o dvoch stranách mince, ak som správne pochopil, sa hovorí, keď je niečo na niečo zlé, ale aj na niečo dobré. Načo bol dobrý holokaust??? To teda neviem.

MG34

10. 05. 2008, 13:42

reds:No, napsal jsi to sám...

Wetcháč

10. 05. 2008, 20:18

Doporučuji: Laurence Rees - OSVĚTIM - nacisté a konečné řešení, - na památku 1 100 000 mužů, žen a dětí, kteří zemřeli v Osvětimi
Knižní klub v Praze roku 2005

jen namátkou - Morris Venezia si vybavuje, že jednou v noci, kdy vraždění maďarských židů dosahovalo vrcholu, přišly k jednomu z esesáků tři mladé ženy, dvě sestry a jedna přítelkyně, a požádaly ho, ať zemřou společně. Esesák jim jejich přání milerád vyplnil, poručil jim ať si stoupnou do řady, vytáhl svou pistoli a všechny tři zastřelil jednou kulkou. "Hned jsme je vzali, " vypráví Morris, "a hodili jsme je do plamenů. Pak jsme však zaslechli křik - první dívku kulka nezasáhla, ale omdlela... A ten německý důstojník byl spokojený, že alespoň dvě z nich zabil jedním výstřelem. Taková zvířata... žádný lidský mozek tomuhle neuvěří, ani to nepochopí. Prostě tomu nejde věřit. Ale my to viděli. "

MG34

11. 05. 2008, 09:25

Wetcháč:Děkuji. Myslíš to dobře.
Ale tihle "znalci" ti prostě odpoví, že ti mrtví se prostě jen přežrali vepřovými řízky... Proto byl v Německu nedostatek... Všechno jídlo cpali vězňům z KT....
Nehcápu myšlenkové pochody některých.
Už jsem tu psal že můj prastrých se vrátil z KT s podlomeným zdravím a po pár letech zemřel...
A teď mě tu nějaký..... bude přesvědčovat že to bylo z přežranosti!!!

MG34

11. 05. 2008, 09:26

prastrýc

Itcho

11. 05. 2008, 20:35

mg34: Musíš si uvedomiť jednu vec. Idioti sú všade vo svete. Sú idioti, ktorí zbierajú mince, ktorí zbierajú známky, ktorí vládnu krajine, ktorí pijú vodu, ktorí sú vegetariáni, ktorí sú vegáni, ktorí robia predavačov, ktorí robia stavbárov, ktorí robia v PC brandži a sú aj takí, ktorí navštevujú tento web.

reds

12. 05. 2008, 08:41

jen bych se zeptal k tomu jak je ve článku :"bohužel nepomohlo ani „b" ve slově Arbeit otočené vězni jako varování obráceně... " to sem nějak nepochopil, když tam byli pod dozorem to tam mohli převracet nápisy aniž by si toho někdo všimnul? nebo aniž by to někdo z dozorců potom obrátil zpět? kdyby někdo znal odpověď a chtěl se podělit tak bych byl rád

Wetcháč

12. 05. 2008, 10:04

Pro vězně přijíždějící do tábora bylo poselstvím obrácené "B" v nápisu "Arbeit macht frei" nad branou tábora. Mělo je upozornit, že ne vše, co se jim tvrdilo, je skutečná pravda.

Výrobou nápisu byl pověřen Polák, což logicky dokládá, že prvními obyvateli koncentračního tábora byli polští političtí vězni. S důvtipem i vírou v důvtip ostatních záměrně převrátil bříška písmena B. Viditelně změněný poměr neguje poselství nápisu: Jakkoli pilně a snaživě budeš pracovat, osvobodí tě až smrt, protože je pro tebe připraven program, který svobodu nezahrnuje. Nápověda prý byla srozumitelná...

reds

12. 05. 2008, 10:30

wetcháč: díky

spion

12. 05. 2008, 14:48

Itcho: ty seš teda kvartán na osemročnom, což nám má asi dokázat že jsi velice vzdělaný a inteligentní mladý muž, ale argumentama dokazuješ že buď ve škole nedáváš pozor, nebo tam jsi omylem, nebo vám tam lžou. Nehádej se se mnou, prostě konstantní uznávanej počet židovských obětí druhé světové války je 6 000 000 a tak to bude, takže ta tvoje informace o 12 000 000 je blbost. V osvětimi na pomníku je napsáno "téměř půl druhého milionu obětí, převážně židů... " takže to bude spíš ten milion jak máte v učebnici a ne ty 3,5milionu jak uvádíš. Zamysli se nad tim!

Wetcháč

12. 05. 2008, 15:55

Doporučuji stáhnout film na níže uvedené adrese. Tento film autenticky popisuje tuto dobu a více, než-li slova, vypovídá o krutosti, kterou s sebou třetí říše přinesla. ¨

http://www.chovancik.cz/2007/04/15/moje-osobni-zkusenost-s-prohlidkou-osvetimi-auschwitz-pseudo-revizionarsky-historik-david-irving-a-popirani-holokaustu-obecne/

Ve formátu XviD (MPEG-4) v kontejneru AVI ke stažení.



Itcho

12. 05. 2008, 19:13

spion: Dobre, je mi jasné, že keď sa v odbore pohybujem 4 roky, ešte veľa vecí neviem. Teórií je mnoho, naša učebnica(písaná historikom) hovorí o 5 mil. , Vy o 6 mil. , naša učiteľka a aj mnohí historici(viem že bez mien je to chabý argument) o 12-tich miliónoch. Ono ešte k Osvienčimu. Teórií je mnoho, záleží na tom, kto čomu verí. Faktom je, že Rudolf Hoss priznal 2,5 mil. a súdený bol za 3,5 mil. mŕtvych. 3,5 mil. nemusel byť nejako presný počet, to beriem, vtedy to ešte nebolo až tak preskúmané, ale keď niečo povie človek (dajme tomu že človek), ktorý to mal všetko pod nosom a pod palcom,...

dolin

13. 05. 2008, 08:57

Taky je zajímavé že se tu někdo zaklínáte tím že tam byl bazén, nevěstinec, kurty, hřiště,..... to třeba, no........ tedy nejspíše ano,...
Ale když to vezmu laicky,..... to je vlastně i teď, ale na návštěvu zábavního parku dnes nezemře dva miliony lidí,.....
Jinak je to někdy sranda to tu čítat.

spion

13. 05. 2008, 10:33

Itcho - tak o 12milionech může dnes povídat opravdu jen fanatik a pitomec. Výpoveď Rudolfa Hosse může být i trochu sporná, protože jí bylo dosaženo mučením. Když rusáci otevřeli archivy, vyplula napovrch taky jedna informace, a to ta že v Auschwitzu násilně zemřelo 71 000 lidí - rusáci to tam osvobodili, a dostali se k záznamum... to je podobná informace jako od člověka který to tam měl pod palcem... co děláš za gympl, že se 4 roky pohybuješ v oboru?

Karl

13. 05. 2008, 14:28

Dolin: píšes o klucích z Brazílie, kdysi dávali film "Hoši z Brazílie", nebyli to náhodou oni? Pokud ano tak se brzy naplní... es kommt der Tag

Itcho

13. 05. 2008, 18:54

spion: no dobre, asi som nepouzil vhodny vyraz, nie tak v odbore, ale sprtam WW2 4 roky, vsak dobre, ja som si cosi myslel, bol som na omyle, fajn, ja sa poucim rad. Berem svoj omyl.

dolin

15. 05. 2008, 11:41

to spion : píšeš,... že v Auschwitzu násilně zemřelo 71 000 lidí.
Kde to je uvedeno? Nic ve zlém, ale rád bych si to přečetl,... zajímá mě to,...
a teda poznámka,.... ti do plynových komor byli braní jako dobrovolníci?

Jimi FendriX

15. 05. 2008, 21:06

pěkné fotky uplně vidím film šedá zóna

spion

16. 05. 2008, 13:40

Dolin: podivám se po tom, ale bohužel mám tuhle informaci ještě z doby, kdy mi šlo jen a pouze o obsah, nikoliv o zdroj, takže nevim jestli to dohledám. Informace bez zdroje má malou hodnotu, ale zase na druhou stranu, já to zde neuváděl jako stěžejní tvrzení o početu obětí v KL A (teď mě napadá že se to číslo možná vztahovalo jen k Auschwitzu, nikoliv k Birkenau), jen sem Itchimu naznačoval další možný počet obětí, jako protiváhu k těm jeho 3,5milionu.

spion

16. 05. 2008, 13:49

Dovolil bych si na závěr ocitovat jednoho našeho imaginárního národního hrdinu a přepsal bych zde jeden jeho okřídlený výrok:
" Kurva chlapi, buďte rádi že už to je za nama! "

strozd2

16. 05. 2008, 22:59

spion neni to vyrok starosty Putny?

spion

19. 05. 2008, 15:07

nee, Bohumila Stejskala.

psotek

20. 05. 2008, 09:33

Včera jsem si zase po delší době přelouskal bichli o Hitlerovi od Kershawa. Osvětim byl co se týče likvidace jenom lepší průměr, ale je nejznámější. Taková Treblinka, Majdanek, Belžec, Sobibor, to byla "erste klasse". Tam už si nehráli na nějaké třídění, tam to šlo do plynu všecko...