Úvod / Články

Osvobození Dachau minutu po minutě

18. 03. 2010 Autor: Mikisek 10162× 66
Další z našich pravidelných cest vedla do koncentračního tábora Dachau na předměstí Mnichova.
Jde o první koncentrační tábor zřízeným již 20. března 1933. Šlo nejenom o koncentrák, ale i o školící zařízení příslušníků SS.
Dachau se také později stalo vzorem i pro ostatní německé koncentrační tábory.




Od roku 1933 do roku 1945 bylo registrováno 206.206 vězňů v Dachau.
Celkový počet mrtvých nebude nikdy přesně známý.
Sovětských válečných zajatců bylo zde popraveno na tisíce, další tisíce zabilo gestapo v programu Sonderbehandlung "zvláštní zacházení".
Tato úmrtí nikdy nebyly registrovány.
Mnoho dalších zemřelo při evakuaci a následných pochodech smrti.
Jen registrovaných mrtvých bylo 31.591.

Dobové fotky



Vězni vysvětlují použití této stolice nejvyšším americkým generálům.



Osvobození Dachau

29. duben 1945

Naše informace o osvobození Dachau čerpáme z deníku Lt Howarda A. Buechnera.
Až do roku 1991 americká armáda tajila jak proběhlo osvobození Dachau.

06:00
Obersturmführer SS Heinrich Skodzensky velitel posádky 560 vojáků dává povel k poslednímu nástupu a rozděluje pozice obrany. Čekají Američany každou chvíli. Vězni už čtvrtý den nejedli, ale to je mu jedno. Je to pouhý nadporučík, který by neměl velet tak významnému táboru, ale skutečný velitel Martin Gottfried Weiss již den předtím utekl.

07:30
O pár kilometrů dál se vydává na pochod 3. prapor, 157. pěšího pluku, 45. pěší divize Thunderbird z vesnice Großinzemoos (10 mil severovýchodně od Augsburku) podporovaných třemi tanky. Asi tři míle od Dachau je jednotka zastavena odstřelovačem, jeho vyřízení trvá půl hodiny a kolem deváté překonává řeku a otevírá tak vstup do města Dachau.



10:15
3. prapor odpočívá na náměstí, když dostává od velitelství rozkaz dobýt tábor v Dachau.

10:30
3. prapor vyráží ve směru koncentračního tábora. První boje se rozpoutávají u řeky Amper, kde je smeteno velké množství německých vojáků. Američané jsou překvapeni silnou obranou. Útok vede poručík L. R. Stewart a 1. seržant. Robert Wilson. Největší problém bylo překonání můstku bráněného osamělým německým kulometčíkem. Teprve po tom co spotřeboval většinu munice němec utekl a Američanům se podařilo lávku překonat.



10:55
Průzkumný oddíl dosáhne okraje koncentračního tábora ale je napaden nepřátelskou palbou. Probíhá vyjednávání a je vyslán jeep se čtyřmi muži přijmout německou kapitulaci. Dalším útokem se podařilo prorazit perimetr tábora a obsadit první území tábora, první vstoupil vojín John Degro Burton z Ohia. Byla to železniční přípojka. Zde jsou nalezeny vagony mrtvých nebo umírajících vězňů. Němci se začínají vzdávat a Američané vstupují mezi baráky. Všude vidí hromady mrtvých, umírajících a z baráků se potácejí neuvěřitelně vyhublí lidé. Zde již čekali němci a chtěli se vzdát. Mezi nimi obersturmführer Skodzensky v perfektní uniformě se všemi vyznamenáními. Postavil se do pozoru a zařval Heil Hitler. Řvát Heil Hitler mezi hromadami mrtvých vzbudilo v Američanech obrovskou vlnu odporu, takže se na něj vrhli, odvlekli ho stranou a zastřelili.



11:25
Jsou objeveny krematoria a plynové komory opět s hromadami mrtvol. Mezi potácejícími vězni postávají Němci s rukama nad hlavou a tváří se nezúčastněně. Právě jejich přezírání mrtvých a umírajících je dle výpovědí pamětníků první spouštěč nenávisti. Vládne chaos a všude jsou mrtvá těla. Amerických vojáků se zmocňuje vztek a shánějí německé vojáky - většinu z Waffen-SS - do jednoho prostoru.



11:40
Desítky vězňů se náhle vrhají na strážné, vybírají známé vrahy asi 40 zabíjejí, některé holýma rukama. Desátník John Lee z roty I později řekl, že neviděl důvod jim v tom bránit.



12:05
Střelec BAR přezdívaný "Birdeye" náhle zahájí palbu do SS. Podplukovník Felix Sparks mu ale v palbě zabraňuje.



12:15
Situace se trochu uklidnila a nastal klid. Němci byli odděleni od vězňů.



12:50
Podplukovník Sparks odjíždí na velitelství pluku předat zprávy. Skupina asi 200 esesáků je odvedena do prostoru za nemocnicí, kde jsou ze tří stran obklopeni zdí. Zde velí poručík William Walsh. Situace se opět horší, neustále přicházejí nové zprávy o zvěrstvech a objevují se vězňové hovořící anglicky, kteří popisují co se zde dělo.



13:30
Jsou ustanoveni viníci některých vražd, jsou vyvedeni za strážní věž a popraveni. 13:40
Někteří zastřelení popadali do potoka a byli loveni z vody.



Nákres provedení popravy. Mrtví němečtí vojáci jsou označeni křížky, černé tečky jsou američtí vojáci, kulomety jsou zobrazeny jako kruhy a naznačen rozsah palby. Na tomto místě veleli Lt Bushyhead a Sgt. Rosa. Číslo "25" označuje umístění dvou vězňů, kteří zabili německého strážného lopatou (viz níže).

14:45
Asi 300 esesáků je postříleno kulomety u zdi nemocnice.
Palbu nařídil nadporučík Jack Bushyhead rozený Cherookeeský indián z Oklahomy.



15:00
Jsou nalezeni 4 esesáci schovávající se poblíž tábora, americký poručík si je nechal přivést před vagon plný zavražděných lidí ležících v několika vrstvách a osobně zastřelil každého z nich.



15:10
Dva vězni chtějí zabít lopatou německého strážného, americký voják jim v tom chtěl zabránit, zatím co němec ležel na zemi a stále naříkal. Vězeň ukazuje Američanovi že byl násilně vykastrován, na to se Američan beze slova otočil a odešel. O pár minut byl již esesák rozsekán lopatami. (popsal T / 4 Arland B. Musser, US Signal Corps).



Mrtví němečtí vojáci v Dachau fotil Edwin F. Gorak, 158. Field Artillery

16:00
V táboře je klid a střeží ho američtí pěšáci.



 Autor: Mikisek

Komentáře

fallschirmjager

18. 03. 2010, 09:50

Tý vole no "pěkný" fotky. Takový jsem ještě neviděl. Hezká je ta orlice na poslední fotce. Jinak samozřejmě je to hnusárna co se tam dělo.

sadovnik

18. 03. 2010, 09:58

Můj strýc se stratil v Osvětimy, nevíme ale, kde je pochován. Je po něm pojmenována ulice v městečku, odkud jsem. Vůbec si neumím představit ty hrůzy, co se tam odehrály. A to mám 57 roků.

BEAX

18. 03. 2010, 10:07

Když už chceme být objektivní tak bych doplnil ještě jednu zásadní informaci. V Dachau byla dobře vybavená nemocnice, která na konci války sloužila jako lazaret pro vojáky. Většina dozorců zmizela před příchodem Američanů. Ti popravení u zdi byli z větší části ranění frontoví vojáci vytažení z lazaretu. Msta dopadla na špatné. I na těchto fotkách je vidět nějaký umlácený poddůstojník Wermachtu a nevim jestli zrovna takový hlídali lágry. A maskovaný hrachový vzor SS uniformy u iné mrtvoly taktéž vypovídá o působení vojáka na frontě, nikoliv v lágru.

Nechci se zastávat žádné strany. Fotky mrtvol jsou dostatečně hrůzným svědectvím, ale když už si dal autor práci s opsáním tohoto článku z webu, měl by si zjistit veškeré info aby vznikl objektivní článek. Ale jinak poučné čtení. Děkuji.

mrcasak

18. 03. 2010, 10:09

hustý to s lidskostí nemá nic společnýho kolykrát dumám nad tím jak to člověk muže udělat? to musej dělat jen lidi chorý mysly kteří byly nato přímo vybraný a vědělo se to o nich!!! jinak to neni k pochopení prostě hnus!!!

snowfell

18. 03. 2010, 10:24

Muj osobní nazor není podstatný ale vcelku souhlasím s BEAXem. Na druhou stranu četl jsem zpověď amerického vojáka který v mrazácích převážel mrtvé vězně z tábora do tábora a aranžoval hory těl pro zahraniční zpravodaje. Nic nepopírám nic nepropaguji. Prostě se mi jen příčí kývat na to co si nemohu "osahat" a pohled na svět si utvářím svůj, nechci aby mi ho někdo diktoval. Článek, i předchozí, dobrej.

Mikisek

18. 03. 2010, 10:58

Miki (autor) to Beax: Jen pro upřesnění, článek jsem napsal sám, jednak překladem ze zahraničního webu, knihy Buechnera a zdrojů získaných na místě. V Dachau nebyla jen nemocnice, ale také škola SS. Pravdou je, že koncem války byla část SS strážných stažena z fronty a táborová služba byla v podstatě doléčením původních raněných z fronty. Ale je tu jeden podstatný fakt: Vězni uvádějí, že posledních několik dní nedostali žádné jídlo ačkoli byly sklady SS plné. Tj. frontoví "hrdinové" neprojevili žádnou snahu zastavit hromadné umírání v táboře. Reportáž o návštěvě tábora je zde: http://www.country-military-plzen.cz/saloon/obrazky/road. htm

George

18. 03. 2010, 11:13

Je dobře, že se tyto hrůzy ukazují dnešní mládeži. A to proto, aby se tyto zvěrstva již nikdy v budoucnosti neopakovali.
V dnešní době kdy je opět neonaciznus dosti na vzestupu i v ČR je dobré si to stále dokola připomínat kam až nacizmus může zajít.

BEAX

18. 03. 2010, 11:30

Mikisek... Beru připomínku. Jen jsem chtěl říct, že v článku chyběl tento detail o mstě, která dopadla ne přímo na úrodnou půdu. Nic víc nic míň. Ti pravý negramoti co hlídali lágr by si to zasloužili víc. Omlouvám se za upření autorství.

George... Kde je jakej neonacismus na vzestupu prosím??? To, že něco tvrděj media, neznamená, že to je pravda. O mne sem taky četl, že jsem neonacista. Co na tom, že se mi ideologie nacismu naprosto příčí. Víš jak mi to připadá? Že o abstraktním mrtvém ´´nebezpečí´´ se dennodenně vymejvaj mozky lidem v mediích, ale o tom opravdovém, živém nebezpečí, o vzestupu komunistů se tak nějak nedočteme nikde. Tomuto jevu se řiká morální panika. Popsat lidem něco co nebezpečím není, jako největší nebezpečí. Pak tvrdě zakročit a v lidech vzbudit dojem, že politici uměj zatočit s lidma, kteří jsou nebezpeční. A tím tak odlákávají pozornost od aktuálních problémů. Toť můj pohled.

benedek

18. 03. 2010, 11:40

Protože můj děd v podobném táboře byl za války rovněž vězněn jako POLITICKÝ!!! Znám mnoho zážitků tzv. "Z první ruky". Ono se stačí podívat na ty podstatně lépe živené vězně na fotografiích. Jsou to ti statisté ukazující přenášení mrtvol a ti co mlátili své "strážné a trýznitelé". Můj děda, mimochodem nositel několika zasloužených CS vynamenání, mně popisoval co všechno tam bylo v lágru pozavíráno. Političtí, sovětští váleční zajatci, chudí Židé z východu a trestaní od W. SS na tom byli nejhůř. Špinavou práci tam totiž velmi ochotně za strážné konali trestaní kriminálníci, zvrhlí homosexuálové a podobná svoloč. Ta pak masakry na všech Němcích v okolí tábora za přihlížení nevšímavých US hobrádků likvidovala svědky svých činů pro nedávné pány. Děda se nestačil divit koho pak po válce potkával po různých sekretariátech a úřadech... Je to všechno jeden HNUS

marczus

18. 03. 2010, 11:53

brutal!!!!!

SALLMON

18. 03. 2010, 12:34

BEAX-s těma komunistama je to svatá pravda!! Tohle si asi málokdo uvědomuje co se tady začíná znovu dít.. jak se derou nahoru za tichého souhlasu nás všech.. lidi mají krátkou paměť!!
Navíc komunistický režim jako celek má na svědomí daleko ale daleko víc lidských obětí než ten nacistický!!! V žádném případě se ho ale nezastávám, to ani omylem!! Jen jsem konstatoval věci jak se mají...

Krutor

18. 03. 2010, 13:10

Na té fotce s americkými generály vidím G. Pattona, Omara Bradleyho a Eisenhowera. Všimněte si u Pattona revolveru s perleťovými střenkami...

nikolaj

18. 03. 2010, 13:31

JOJO, A JA  PO NICH CHODIM HLEDAT KRAMOTI, TAKY SE SAM SOBE DIVYM,

Masoterian

18. 03. 2010, 13:33

BEAX - nedělej si z toho hlavu, někdo je rudej a veřejně to hlásí, ten kdo je přívrženec NS tak je hned špatnej. Jinak zajímavý článek, Sláva a Čest! http://www.lidovky.cz/zide-toto-je-lotyssky-stat-v-rize-se-uskutecnil-pochod-veteranu-ss-1fe-/ln_zahranici. asp? c=A100316_144452_ln_zahranici_mtr

Kuno

18. 03. 2010, 14:00

"Históriu vždy píšu víťazi...
... históriu porazených pozná len ona zmenšujúca sa skupinka ľudí, ktorí boli pri tom. "

na jednej strane to boli väzni, ktorí to neprežili a na strane druhej to boli beštiálni dozorcovia... Američania všetko len komolia tak ako vo svojich dementných pologramotných filmoch a la Bratstvo neohrozených

cimrman

18. 03. 2010, 14:19

No jo, všeobecná mediální masáž nacistama, komunistama, konopím, prasečí chřipkou, psama na kře a kdejakou víceméně nepodstatnou věcí má za úkol odvést pozornost veřejnosti od rozkrádání, zadlužování, lobingu a podobnejch bordelů. Prostě zabejvej se blbinama a "důležité" věci nech na nás.
Jinak do koncentráku bych nikdy na prohlídku nešel

diamond

18. 03. 2010, 14:37

Nechci a ani nemůžu hodnotit vinu či nevinu příslušníků ss, co v táboře zůstali až do osvobození, a chápu nenávist a touhu pomstít se svým mučitelům a vrahům u osvobozených vězňů. Co ale nechápu je jednání těch, jak říká Benedek, "Amerických holobrádků". Postřílet z kulometů bez soudu, bez prošetření, vice než 300 lidí kteří se vzdali? Tak tomu říkám hrdinství. Tímto činem klesli na stejnou úroveň jako ti náckové na které měli takovou zlost. A beztak je pak ještě okradli o metály, pistole a osobní věci. Ono okrádání mrtvých a rabování patřilo k tolerovaným koníčkům v Americké armádě.
To je můj osobní názor. A neberte ho probůh jako nějakou obhajobu ss. O jejích činech hovoří dost výmluvně fotky v tomto článku

heller

18. 03. 2010, 14:58

najhorsie je ze podobne svinstva sa deju aj v tejto dobe.. Kosovo, Palestina, Irak, Groznij...... vsade sami nevinni ludia umieraju

ametyst

18. 03. 2010, 17:13

to Diamond, chlape Ty jsi ale pitomec pro hákošak na odznaku by jsi jim možná vlezl i do zadku :

starezelezo

18. 03. 2010, 17:38

BEAX - ty že sa nechceš zastávať žiadnej strany?!
Ty že si "vraj" neonacista? ! A na neonacistické akcie chodíš omylom, však. Nevinný a čistý ako ľalia. Nemáš ani toľko cti, aby si sa postavil rovno ako chlap...

http://www.techno.cz/clanek/23130/dj-beax-bez-masky
http://nacionaliste.com/view.php? cisloclanku=2007100007

simansski

18. 03. 2010, 18:01

Všechny bych tam nahnal na návštěvu, a hlavně ty co nosej ty bombry, poslouchaj fakt hustou muziku a jsou v tlupě strašně tvrdý kuciii. A všichni slušný lidi vědí, že náckové a jejich přicmrdálkové jsou svině!! Byl jsem v Osvětimi a mazec to tam byl. Zdravím slušný lidi. .

Masoterian

18. 03. 2010, 18:18

starezelezo - proč řešíš BEAXe? Každej v tomhle státě a nejen u nás, kdo má národní hrdost, smysl pro čest a povinnost je okanžitě označen za nácka. A nedej bože, aby jsi např. řekl, že za krizi můžou židovské (izraelské?) americké banky a hned je z tebe antisemita. Kdyby jsi řekl, že to byly americký, ruský, čínský atd. tak nikdo ani necekne. To je ta dnešní demokracie! Pánové Sláva a Čest!

diamond

18. 03. 2010, 18:36

To Ametyst: co ktomu říct? No možná jsem pitomec, ale alespoň slušnej pitomec. Nikdy jsem na tomhle webu nikomu nenadával, nebyl vulgární. Já respektuji názory druhých. Ať jsou jakékoli.

jenk007

18. 03. 2010, 19:01

snowfell Ten americkej voják co převážel zmražený mrtvoly sem tam se ale musel nadřít viď?

Mikisek

18. 03. 2010, 19:02

Miki (autor): Hele chlapy neblbněte - nepsal jsem to proto aby jste se tady zhádali o politice! Na začátku diskuzí se řešily uniformy (proč maj hrachy aj) nebo dějiny a teď se tu hádáte jak v parlamentu. Taky si myslím, že DW není určenej k tomuhle!

jenk007

18. 03. 2010, 19:02

snowfell Ten americkej voják co převážel zmražený mrtvoly sem tam se ale musel nadřít viď?

stetec

18. 03. 2010, 19:44

TOHLE NĚJAK NEMUŽU...

BEAX

18. 03. 2010, 20:25

starezelezo - Koukam, že hlupáci nevymřeli. Co je nacistického na tom co jsem řekl? Nebo na té akci? Opět další humanista. Nastuduj si pojem nacismus - fašismus a nacionalismus - a jakej je v tom rozdíl??? Tupá holá hlava je stejný neštěstí jako kokot tvého typu. Papouškuješ to co ostatní a nikoho z Vás nezajímá co mam v hlavě :))). S tebou nemá cenu vůbec diskutovat.
Za to co jsem udělal se nestydim a budu si za tim stát do konce života, nehledě za následky, ale nikdy nebudu souhlasit s tim, že to bylo cokoliv neonacistyckýho.

DFC

18. 03. 2010, 20:33

Je opravdu fajn, komentáře k tomuhle článku pokračují tímhle zasraným politikařením.
Jděte se bodnout.

BEAX

18. 03. 2010, 20:48

já chtěl původně jen doplnit článek o nestranné info, nic víc nic míň... sorry všem co obtěžujou soukromý výlevy...

mossad

18. 03. 2010, 20:50

Jo je to bez diskuzí hrozný. Deportace němců ze sudet hotová selanka. Vůbec se nedivím lidem, že se po válce k němcůcm chovali jako prasata. Bohužel si za to můžou sami, že se to týkalo i nevinných civilistů tak taková je holt válka. Bohužel je nácků dnes tady v německu a v celé evropě jak hub po dešti, čili asi dostali málo po papuli. Jediný rozdíl mezi čr a německem je ten když si tady v německu někdo ahajluje, policajt ho sejme a následuje tvrdý postih. V čr policajt dělá, že ho nevidí a ještě si ve služebním autě pustí landu a jde chytat překročení rychlosti v obci o 3km/hod případně jinak buzerovat

starezelezo

18. 03. 2010, 21:09

BEAX- bez nadávok to nejde?
S neonacistickými (hajlujúcimi) kamarátmi na neonacistických akciách poriadaných neonacistami v neonacistických organizáciách. Zameň za fašizmus či nacionalizmus či iné označenie, nežijeme v slovníku, na realite to nič nezmení...
Či ma zaujíma čo máš v hlave? Pochybujem, že máš odvahu to sem napísať. A zvlášť "kokotovi mého typu", že... Ostatne, súdni ľudia už si o tebe obrázok spravili dávno.

Ad ostatní: toto nie je debata o nejakej "politike" a je minimálne alibistické to takto zametať...

jip

18. 03. 2010, 21:15

Zdravím všechny. Byl jsem se tam podivat pře několika lety a bylo to celkem psicho když jsem to prochazel.

jip

18. 03. 2010, 21:16

Zdravím všechny. Byl jsem se tam podivat pře několika lety a bylo to celkem psicho když jsem to prochazel.

BEAX

18. 03. 2010, 21:20

Nuda....

zero

18. 03. 2010, 21:24

Hoši proberte se všichni! K tomuto nejde diskutovat či se ještě hádat kdo je větší kokot, že napsal to a to. Prohlédněte si fotky, přečtěte článek a zamyslete se! Pořádně si ty obrázky vrejte do paměti! Toto je třeba neustále ukazovat aby se nezapomělo! Je jedno zda byly fotky naaranžované- ono i bez toho tam bylo dost zvěrstev! Je jedno kdo z němců to odsral- v té chvíli tam být tak zabiju každého kdo bleptne německy! Na toto si vzpomeňte pokaždé když se tu mihne nějaký onanista vyfocený hrdě v náckovském mundůru!



Dívejte se na ty fotky, mlčte a přemýšlejte!

Smutný, ale dobrý článek Mikisku.

Masoterian

18. 03. 2010, 21:34

BEAX - Sláva a Čest!

Kobra

18. 03. 2010, 21:56

Benedek, tvuj deda mel naprostou pravdu. A co se tyce diskuze tech duhych, tak sem tez cetl v zahranicni literature, ze ti co tam zustali byli preveleni frontaci z lazaretu a dozorci, jako vzdy vzali kramle. Kazdopadne znam hodne lidi, tedy vlastne spise sem znal co za valky prisli o nekoho a nikdy se nemstili a tak zustali opravdu skutecnymi lidmi. A verim a take sem slysel dost pripadu, ze ty, co meli hrichy, tak zabili kohokoliv, jen aby zustali cisti. Muj ded byl partyzan a to co vypravel, mi uplne trbe otevrelo oci, co se partyzanskeho hnuti tyce. Ale souhlasim take s tim, co tu nekdo prede mnou napsal, ze dejiny pise vzdy vitez a nikdo se nepta na to jak!

PaZa

18. 03. 2010, 23:10

Dobře zpracovaný příspěvek, Mikisku zasloužíš O onanistech co tu provolávají slávu atd radši nepsat. Divím se kde jsou názory normálních lidí, proč dáváte prostor tomuto??? Jen otázka na ty pravé,, vlastence" proč nic z vašich symbolů atd nepřipomíná legie, první republiku,...?? Nevím, že naše republika má v tradici runy a podobné?

Lothar

19. 03. 2010, 00:29

Jelikož se řadím mezi přátele historie, demokracie, ale také mezi sběratele WH militárií, pokusím se reagovat. Fotky jsou hrozné, ovšem na první pohled zarazí fakt, že pózující u kremace nejsou zdaleka tak vyhublí, jak ti, které tahají... to ukazuje opravdu na možnost, že to nejsou "klasičtí" rasoví, nebo političtí. Možnosti, že to byli kápové atd. , bych se až tak nedivil. To, že postřílení Němci byli "nesprávní" jsem již slyšel z úst i nějakého US veterána - ovšem nezapomínejme, že ti v tu chvíli, když do tábora vstoupili, byli asi dost v šoku... těžko soudit, prostě ti WH byli ve špatnou dobu na špatném místě - já sám netuším, jak bych jako US voják reagoval... pokud na to nebyli připraveni, žádný div, že nepodnikli nic proti masakrům a vězňům-kápům vše věřili. Problém je ovšem v tom, že válka je věc rychlá, zběsilá a nelidská - a byli to právě Němci (byť mnozí "hodní" mají mé sympatie), kdo ji vyvolali - to je 100% fakt. A tento tábor postavili a hlídali taky oni...

Na historii je "sviňské" především to, že když už máte jasně definovaného hrdinu, často se může stát, že se obrázek pokřiví a nakonec vidíte pouze velké vrahy, menší vrahy... a oběti

sawier

19. 03. 2010, 09:46

Také si dovolím jednu poznámku. Jsem sběratel druhoválečných militárií, především německých. Chytlo mě to, protože po němcích je toho tady nejvíc. Ale naprosto nesnáším urážlivé poznámky některých rádoby sběratelů. To, že mám doma německé helmy, talíře, poštovní pytle na stěnách a mince s orlicí ze mě dělá neonacistu nebo přívržence nacistickych ideologií? Když si na KVH akce vezmu německou uniformu, už jsem násilník a vrah jako ti ve čtyřicátých letech? Jasně, je úplně jedno, že se mi vše co dělali nacisti příčí. Líbí se mi jejich technika (stroje) a ostatní materiální věci, od toho je to sběratelství, z jejich činů se mi dělá špatně a vidět Hitlera tak ho na místě asi zabiju... to je ale všechno jedno protože jsem podle některých z vás neonacista a to se přitom k žádné skupině nikdy nehlásím a ani se neúčastním shromáždění. To ani nemusím podle některých z vás, stačí když mám doma kus zachráněný historie, bohužel z německé strany.

Některé názory a odsuzování byste měli trošku přehodnotit...

hypo1

19. 03. 2010, 10:20

Pěkný. Jen je škoda, že takhle bombasticky nikdo neosvobodil v 50. letech politický vězně, který tady u nás věznily komunistický zrůdy. Je to taková naše česká zvláštnost, že ty sadistický perverzní komunistický bestie nikomu nevaděj a za svoje zvěrstva berou desetitisícový důchody, případně se legálně podílej na vládě.

Lothar

19. 03. 2010, 12:03

hypo1: Tak to rozhodně, navíc to nikomu nepřipadá divné. Když jdeš do archivu a chceš pro studijní účely spisy MLS, nebo procesů z 50. let, paní archivářka má hrozný strach aby nedošlo k úniků "citlivých" údajů o ještě žijících udavačů - probůh, přece to by byla hrůůůza... stát chrání zločince, udavače a sociálně patologické jedince - vždyť by nebylo humanistické jim něco vyčítat, třeba měli špatné dětství

DFC

19. 03. 2010, 13:40

hypo1/Lothar. Naprostý souhlas

pepa_d

19. 03. 2010, 13:49

Pravda pravda a vemte si kolik tisíc blbečků vidí jenom Sparty za osm a pivo za korunu sedmdesát a budou ty sráče volit, ale to už jsme někde jinde.

benedek

19. 03. 2010, 14:25

Vážení přátelé. Ještě jednou podotýkám, není možné posuzovat reálnou historii z novodobých publikací historiků a těch, kteří se za ně prohlašují proto, že na to mají školu. Nejlepším zdrojem jsou vzpomínky či paměti přímých účastníků daného děje. Ano beru v této reportáži v potaz exhibiční reakci nějakého cholerického indiána v U. S. uniformě, který jako frajer postřílí na 300 frontových vojáků s rukama nad hlavou. Stačí se na foto podívat co to je za narcisní a primitivní typ. Indiáni ostatně zajatce nikdy nebrali a tenhle dostal v Evropě frčku a dělal zde frajera. Po návratu do Států se pak vrátil tam kam skutečně patří... Dokážu totiž i když s velkým sebezapřením pochopit třeba činy rudoarmějců. Proti nim stála za války většina elitních německých divizí a za nimi komisaři s Nagantem v ruce. Doma pak co nepomřelo hladomorem pobila válka. U těch spojenců to bylo trochu jinak. Děda i jiní pamětníci mně vyprávěli, že se měli spojenečtí zajatci, alespoň ty co měli tu čest poznat docela dobře. Pomáhali ve fabrikách, na statcích a jediné co je odlišovalo od ostatních byl nápis na jejich zbytcích uniformy "F" "GB"... Dokonce i příděly od ČK měli lepší než prostý lid a němečtí obyvatelé samotní. U spojeneckých vojáků alespoň na konci války na tzv. západní frontě došlo v poměru k operacím na frontě východní ke značnému nepoměru. Zde bojovaly jednotky podstatně hůře vybavené a kromě fanatiků se vyčerpaní vojáci, starci a děti raději spojencům potisících vzdávali bez boje.

nachr

19. 03. 2010, 17:57

Ten indián měl stát před válečným soudem

zero

19. 03. 2010, 18:55

benedek pěkné, ale nic ve zlém popřít to co se dělo v koncentračních táborech nemůžeš, kdo začal válku taky nelze popřít, kdo se začal první chovat jako hovado atd. atd. To co následovalo potom je jenom důsledek války. A na rovinu já být voják v té době a vidět na vlastní oči ty,, lidi'' co tam v táborech zůstali po osvobození(myslím vězně)tak pobiju také všechno co bude německé. Nehodlám diskutovat o tom kdo dělal větší zvěrstva- Němci, Rusové, spojenci- každý má svůj díl na těch zvěrstvech. Ale Němci to celé vyvolali! Válka je prostě vůl a dějí se v ní nepěkné věci. Nezbývá než si z toho vzít ponaučení pro příště! Řešit kdo byl větší svině nemá smysl.

golfkiller

19. 03. 2010, 21:55

zdar, pěkný že posíláš článek. Ale píšeš že byly shromždováný WAFFEN SS. Mněl by jsi dělat rozdíl mezi WAFFEN a ALGEMEINE. Myslíš že WAFFEN SS "pracovali" v komcenrákách? asi ne že když je to označní pro bojové SS 

danoxx

19. 03. 2010, 22:01

benedek - úplny súhlas! Navyše dejiny vždy píše výťaz.

Luftreisen

19. 03. 2010, 22:20

golfkiller: mnoho strážců v koncentračních táborech bylo bývalými příslušníky Waffen SS. Ti příslušníci, kteří byli na frontě těžce raněni a po vylečení nebyli už uznáni schopnými frontové služby, putovali právě do táborů.
1944 : seli vítr, sklidili bouři. Dobře jim tak!

halfzwaar

19. 03. 2010, 22:31

To je zase diskuse jak na sjezdu zasloužilých parteigenossen.
Ten indián se ve skutečnosti nejmenoval "Vlasatá hlava", ale byl to náčelník "Bílý Polozub". SS byla ve skutečnosti dobročinná organizace a všichni její členové se ve skutečnosti jmenovali buď Mirek Dušín, nebo Jarka Metelka. Jedinou jejich pracovní náplní bylo rozdávat polívku zdarma hladovějícím sirotkům a vdovám, zejména na Ukrajině a v Bělorusku. Osvětim a Buchenwald byla ve skutečnosti maskovaná wellness-centra, to ví taky každý.
Ach jo...

danoxx

19. 03. 2010, 23:04

Spochybniť sa dá úplne všetko, hlavne ked sa to stalo relatívne dávno, (reakcia na ironické príspevky). Existuje dokument "Masakr v Dachau'' len krátka časť...

"Sérii nezbytných aktů pomsty ze strany bývalých vězňů na nedávno jmenovaných strážných z SS a nepochopitelné vražedné orgii amerických pěšáků padlo 29. dubna 1945 za oběť na pět stovek německých vojáků, kterým byla odpovědnost za minulé ukrutnosti v táboře přiřknuta zcela neprávem. Šlo totiž o muže, kteří byli do táborového komplexu převeleni z východní fronty krátce před jeho osvobozením, poté co jej staré stráže se svým velitelem kvapně opustily. Přestože se dachauský masakr považuje za nejhorší případ vraždy válečných zajatců ve 2. světové
válce (pro srovnání: během malmédského masakru bylo zastřeleno 86 Američanů), do povědomí
široké veřejnosti zřejmě významněji vstoupil až v září 1986...

Mikisek

19. 03. 2010, 23:39

to Golfkiller: Hluboce se mýlíš. Oni to právě BYLI WAFFEN SS! Jen si prohlídni stejnokroje! Luftreisen ti to správně píše, že byli převeleni nebo zde sloužili po zraněních. Mimochodem co by tebou zmiňované Algemeine dělali v lágrech??? Chtěl jsi snad napsat SS-Totenkopfverbände - ne?

sawier

20. 03. 2010, 10:42

Je to smutný, že to schytali,, neviní", ale opchybuji, že někteří z nich neudělali za války něco, za co si to zasloužili, obvzlášť když to byli členové WAFFEN-SS. Ti, co nikomu nic tak hrůzného neudělali, byli prostě ve špatnou dobu na špatném místě. A chlapi, pochybuju že byste mluvili stejně jako teď, kdybyste tam v tý době přišli jako v řadách amerických vojáků a viděli a především cítili to všechno kolem... Taky by vám utekly nervy...

WH44

21. 03. 2010, 11:49

Jen další důkaz o spáchaných a nikdy nepotrestaných válečných zločinech. Ten indiánský důstojník byl v USA před válkou občanem třetího řádu a toto byla příležitost jak beztrestně zabít spoustu nenáviděných bělochů. Když se vrátil domů skončil nejspíše zase v rezervaci.

dolin

22. 03. 2010, 14:26

Dobře je vytřídily ty němce!

Fieldmaster

23. 03. 2010, 20:59

Až se mě z těch fotek udělalo nevolno! MUsel to bejt mazec, fůjjjj!

pepa1000

24. 03. 2010, 21:28

I V DNEŠNÍ DOBĚ DĚLAME CO NECHCEM A NA KOHO NECHCEM -JSME JAK OVCE, UŽ TEHDA JSME SE VZDALI

pepa1000

24. 03. 2010, 21:30

I TI SS NEMĚLI MOC NA VYBĚR

Luftreisen

25. 03. 2010, 19:20

Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti, kdo bude s vlky chycen, bude s nimi zastřelen. Měli smůlu, chytli je při činu a dostalo se jim náležité odměny

kulkys

27. 03. 2010, 19:29

Nechci americký vojáci omlouvat, ale jejich chování se v té době dá pochopit.

ncnavrc

28. 03. 2010, 20:48

Byly to SSáci. Stali si jimi většinou dobrovolně. Píše se, že si i vězni vybírali vrahy. Chování Američanů bylo pochopitelné a adekvátní situaci plné emocí. V takové situaci si zdravý člověk chladnou hlavu uchovat nemohl. Skončilo to, jak to mělo skončit.

dolin

31. 03. 2010, 10:42

"pepa1000 I TI SS NEMĚLI MOC NA VYBĚR"

u té zdi určo ne 

dolin

05. 04. 2010, 23:14

Mrkněte na film- Prokletý ostrov s D. Capriem!!

ero

20. 10. 2010, 23:19

krásný fotky, dopadlo to jak mělo Vězni je měli ubinkat všechny a je fuk, že byli z W-SS.