Úvod / Nálezy

Pár nábojů

15. 10. 2007 Autor: Skok 5820× 111
Ahoj, posílám pár nábojů, který sem vyhrabal u německých zákopů. Může mi někdo poradit co to je konkrétně za náboje a do jaké mašinky byly ty větší? Jinak ten vydutej dutej knoflík uprostřed a ta ohnutá úchytka napravo je z německé uniformy? Ta úchytka.. není to z kšand? Předem díky za názory a všem přeju úspěšný lov.

 Autor: Skok

Komentáře

Jarouš

15. 10. 2007, 10:17

To Skok-ty náboje do MG-131,no nevim jestli je to dobrej nápad nechávat si je doma.

turbokrt

15. 10. 2007, 10:21

P---->Polte Armaturen-u. Maschinenfabrik A. G., Werk Magdeburg, Sachsen (aux)
P154---->Polte Armaturen-u. Maschinenfabrik A. G., Werk Grüneberg, Nordbahn, Schlesien (auy)
P94--->Kabel- u. Metallwerke Neumeyer A. G., Klingenhofstraße, 72, Nürnberg (va)
P370--->Hugo Schneider A. G., Werk Berlin-Köpenick (wb)

potom je tam jeden juhoslovan, zopar nasich a tie hrdziaky su nemecke.

fajntomas

15. 10. 2007, 10:41

A co to barevný značení kolem zápalek na těch Mauserech? Z toho by šlo něco vyčíst?

fantomas

15. 10. 2007, 11:15

Ty vetsi patrony jsou, jak zminoval kolega v razi 13mm do let. kulometu MG131 a souhlasim, ze doma tohle asi ne. .

Skok

15. 10. 2007, 11:53

ty větší doma nemám, taky sem si rikal, že to není dobrej nápad.. , ,.. neví někdo co taková výbušná kulka z MG131 dokázala po zásahu napáchat?. . Jo a to barevný označení kolem zápalek u mauserů by mě taky zajímalo. Díky všem za odpovědi

smrksmrk

15. 10. 2007, 12:22

http://www.inert-ord.net/luft02h/luftrounds02h/index. html
jméno:open
heslo:1945
koukni a zjistíš co to je zač

smrksmrk

15. 10. 2007, 12:24

Myslim si že sou výbušný a svítící

kefa

15. 10. 2007, 12:53

Sebevrah!!!

JanaMiky

15. 10. 2007, 15:25

Ahoj, prosím Tě nemůžeš se mi ozvat na mail nebo na ICQ? Já mám 271 807 840 díky Miky

numík+

15. 10. 2007, 15:53

Skok:taková střela v okruhu min. 20 cm rozseká vše na kašu, dá se říct, takový malý granát , píšeš že doma to nemáš, ale v lese jsi to určitě nefotil

pepa_d

15. 10. 2007, 16:38

Kdo se toho bojí, ať to nechá ležet. Jinak je úplně jedno, 13,15,2O, 3O atd. pokud nejsi blb a naházíš to do ohně nebo na to jdeš s flexou nejde o nic.

creazzzy

15. 10. 2007, 16:53

pepa_d...... suhlasim s tebov

George-83

15. 10. 2007, 17:11

Fuj co ten sníh?

npr.Džigira

15. 10. 2007, 19:37

koukám, že to tady je samej odborník, no třeba se i něco přiučim, že jo pepa_d a creazzzy... Píšeš, že to doma nemáš ale focený to na pozadí a nasvícený je, tak nevim co si o tom mám myslet, a oceňuju i to jak jsi si utáhl ty menší náboje za střely do svěráku aby se ti líp fotily... aniž by jsi věděl o jaké druhy střel se jedná, no a ty větší si narovnat do skleničky na ty zkorodované zapalovače, no  jen tak dál... ¨

Ptal jsi se o jakou munici se jedná, já mám pro tohle jediné označení: NEBEZPEČNÁ MUNICE, a na závěr ještě pár informací, aby jsi měl jasno s jakými hračkami si hraješ...

§ 255
Nedovolené ozbrojování

(1) Kdo bez povolení vyrobí, sobě nebo jinému opatří nebo přechovává střelnou zbraň nebo její hlavní části nebo díly nebo ve větším množství střelivo, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo zákazem činnosti.

(2) Stejně bude potrestán, kdo padělá, pozmění, zahlazuje nebo odstraňuje jedinečné označení střelné zbraně, které umožňuje její identifikaci.

(3) Kdo bez povolení
a) vyrobí, sobě nebo jinému opatří nebo přechovává výbušninu v množství větším než malém, zbraň hromadně účinnou nebo součástky, jichž je k užití takové zbraně nezbytně třeba, nebo
b) hromadí, vyrábí nebo sobě nebo jinému opatřuje zbraně nebo ve značném množství střelivo,
bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až pět let.

(4) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 3 jako člen organizované skupiny,
b) spáchá-li takový čin ve větším rozsahu, nebo
c) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.

pepa_d

15. 10. 2007, 19:57

npr. Džigira, jestli nejsi policejní pyrotechnik, tak se koukej třeba se něco přiučíš. Je mně 5O let mam obě oči, všech deset prstů a čistý trestní rejstřík. Čau pepa_d.

MG34

15. 10. 2007, 20:21

pepa_d :Tvé názory na manipulaci s nálezovou municí jsou mírně řečeno originální.... Tvá konfigurace co se týká končetin mě při tvém přístupu celkem překvapuje. O rejstříku ani nemluvě..
Až se rozhodnu skončit to na tomto uslzeném světě hodně bolestivě, začnu se učit od koumáků jako jsi ty!!! Každá rada je považována za provokaci a rytí. Jen dál a hloub kolegové.
npr. Džigira:Že tě to baví... Výsledek své dobré vůle vidíš na specialistech typu pepa_d. Sám jsi mi svého času psal něco o perlách a sviních, že?

Skok

15. 10. 2007, 20:32

npr. Džigira. . o těch zákonech mě poučovat nemusíš.. už sem o tom cosi slyšel.... jinak ano, přinesl sem je provlhlý z lesa, naložil je na několik dní do vody s octem, nafotil je a rovnou zakopal zase půlmetru pod zem, připadlo mi zbytečný volat pyrotechnika kvůli pár nábojům, stejně tam za pár let schnijou.. ty mausery ve svěráku nejsou utažený, jsou tam jen postavený a opřený o sebe-je tam vůle.. ale už přifocení mě bylo jasný, že si zrovna do tohohle někdo rýpne jinak ano" přechovává výbušninu v množství větším než malém".. miny a granáty si dom rozhodně netahám.

MG34

15. 10. 2007, 20:36

Skok:Až uslyšíš "cosi" jako výbuch, bude to asi tvůj poslední vjem... Ono to cosi bylo ve vlhku i v tom lese, ale to nic nemění na věci že je to ksindl.
Zákony bych taky nějak moc neřešil, ale počet končetin je pro mě poměrně zásadní otázka...

npr.Džigira

15. 10. 2007, 20:37

pepa_d: no, upřímně. Nevím jestli jsi ten pravej od kterýho se mám co učit...

MG34

15. 10. 2007, 20:39

npr. Džigira:Děláš chybu kolego.. Odkopnout takovou studnici moudrostí..... Zamysli se nad sebou!!!

npr.Džigira

15. 10. 2007, 20:41

Skok: a co myslíš že asi je v těch leteckech 13kách? peří? fakt mě bavíš... poslední dobou to tady je jako Ein Kessel Buntes. Pentrit v těch střelách je asi co???

npr.Džigira

15. 10. 2007, 20:42

MG34: no, ještě si to nechám projít hlavou...

MG34

15. 10. 2007, 20:50

npr. Džigira:Jooo, to říkal Kurt Cobain taky...

Skok

15. 10. 2007, 20:53

MG 34: nezbývá než uznat, že xindl to je, proto sem si to taky nenechal.. už s tim mám kdysi zdávna negativní zkušenosti. . a znovu bych je zažít nechtěl. =>další náboje už přenechám zkušenějším mrcasičům

Skok

15. 10. 2007, 20:56

zítra rač vyrážím na svoje oblíbený políčko sbírat vršky od piva

npr.Džigira

15. 10. 2007, 21:02

Skok: neblbni, nastydneš se, ty víčka od piva Ti daj někde v bufetu zadarmo a budou v lepším stavu než ze země...

MG34

15. 10. 2007, 21:05

Skok:Já tyhle staré krámy zrovna moc neznám, a už vůbec nejsem všeználek. Ale před chvilkou jsem se ráčil informovat u zkušenějšího. Myslím na ty 13ky. A vůůůbec se mi nelíbí konstrukce zapalovače. Nějak mi tam chybí některé prvky které znám z jiné munice...

Skok

15. 10. 2007, 21:06

npr. Džigira: ale ty nemaj tak pěknou patinu

MG34

15. 10. 2007, 21:12

npr. Džigira:Jooo, na ty víčka znám pár hodně dobrých lokalit!

Skok

15. 10. 2007, 21:13

MG34: taky už sem si to prohlížel na netu, myslim průřez tou 13ctkou.. je to celkem věda čoveče. Dělám sice konstruktéra ale i tak koukám.. rači budu dál hledat ty vršky než aby mi cosi podruhé. . prdlo v rukách.. i když těm mým nynějším by to podruhé asi už moc neublížilo...

strozd2

15. 10. 2007, 21:20

npr. Džigira & MG34 chlapy tak jak jsem se teď pobavil... neberteto nějak osobně ale pokud některý nepřesvědčí ani prasečí hnátky...
musel jsem se smát... ten člověk co to sem dal nebo ty co mu odepisujou jsou buťto klikaři... nebo idioti...
proč si to nechytnout do svěráku... kdybch měl ty  co se v I WW vyráběly proti pozorovací balónum nechal bych si je nafotit... myslím že by pak nepsal že má všech ... pak by možná psal ale to je jejich věc. nebo sou to provokatéři...
každopádně za svuj žuvot jsem toho viděl dost málo ale tohle mě baví... hlavně když jsou dost daleko

Skok

15. 10. 2007, 21:21

a vůbec, jdu rači na pivo všem díky za názory, ať už byly jakýkoli, jsem tomu rád a přeju všem co nejvíc nálezů a co nejmíň utržených prstů

pepa_d

15. 10. 2007, 21:22

npr. Džigira, nemyslel jsem že by jsi se mněl učit zrovna ode mne, ale to nevadí alespoň jsi slušný, na rozdíl od MG34.

MG34

15. 10. 2007, 21:24

Skok:Jestli jsem to správně pochopil, tak průser je právě v tom, že to žádná velká věda není...

j.krok

15. 10. 2007, 21:26

MG34

15. 10. 2007, 21:26

pepa_d:Co tak neslušného jsem ti napsal, vzhledem k tomu jak tu zasvěceně radíš a vychováváš mladé sebevrahy????? Myslím že jsem byl vzhledem k tvému věku ještě zbytečně uctivý!!!

Skok

15. 10. 2007, 21:28

npr. strozd: pokud si myslel mě s těmi všemi ti, tak moje prsty už to mají dáávno zasebou,.. ale ted už fakt valim na to pifko čus

MG34

15. 10. 2007, 21:30

strozd:Ona to taky sranda je, dokud rady některých "znalců" nevezmou vážně mladí kluci.
A pak přijdou ke slovu ty svěráky... Koukám že 6kč za prasečí nožky jsem investoval zbytečně...

MG34

15. 10. 2007, 21:31

Skok:nech si chutnat

npr.Džigira

15. 10. 2007, 21:34

pepa_d : nedi se, MG34 je zarputilej svazák...

MG34

15. 10. 2007, 21:39

pepa_d:Zpětně jsem si prošel své komentáře... Výrazy jako koumák a specialista tě uráží? No, moc rád bych věděl jak by jsi reagoval, kdybych byl SKUTEČNĚ neslušný..... Matko přírodo, ono se nám to hněvá!!!!!

strozd2

15. 10. 2007, 21:40

MG 34 asi něco ze své sbírky taky upnu do svěráku a nafotím...
ikdyž tak velkej svěrák nemam... no vidíš nožky jsi mohly vyvařit a byl by alespoň dobrej gáblík...

MG34

15. 10. 2007, 21:41

npr. Džigira:Správně tě už dávno odhalili jako práskače a estébáka, ty kreaturo!!!

npr.Džigira

15. 10. 2007, 21:42

strozd: upnout, upnout, upnout!!!!

MG34

15. 10. 2007, 21:44

strozd:Nejsem zrovna přeplacený, ale nožky ještě nežeru!! Ještě ne...
Když nemáš velký svěrák, klidně to vem kladivem.. je to úúúplně bezpečné!! (pro mě )

Jarouš

15. 10. 2007, 23:24

To není o penězích taková pečená vepřová pacička je docela delikatesa a je to lepší téma než upínání do svěráku!!!

Skok

15. 10. 2007, 23:33

vidim, že svěrák vás fakt zaujal. . příště si asi pořídím větší, (ale znovu připomínám, že to v něm není upnuto.. ).. jinak, pivko bylo dobrý

Jarouš

16. 10. 2007, 00:34

to skok-prď na to ja myslim že jsi dost chytrej než abyses do toho vrtal!!!

strozd2

16. 10. 2007, 01:27

npr. Džigira : prosím mail ni mi něco ti taky pro zasmátí pošlu
Díky

MG34

16. 10. 2007, 15:49

Jarouš:v tom případě dávám přednost kolínku:-)

npr.Džigira

16. 10. 2007, 17:19

a máme tdy prvního kupce, už to jede už to klouže...

MG34

16. 10. 2007, 17:57

npr. Džigira :Doporučil bych prodávat jako sadu s elegantní protézkou ve válečném stylu v říšských barvách!!!

Skok

16. 10. 2007, 19:02

Glassmine: Jak už sem psal, dále hnijou půlmetru pod zemí. To je škoda co?

Skok

16. 10. 2007, 19:08

ale protézek bych přiložil k té sadě klidně pár, mám tu pár stylových od firmy Otto Bock, jen to hodit do těch říšských barev. . ale bude to mastný

MG34

16. 10. 2007, 20:40

Skok:Kamaráde, mazej to vykopat!! Kšeft je kšeft!!!
A na ruce se klidně vykašli.. Ty má kde kdo!!!

Skok

16. 10. 2007, 21:49

MG34: hmmm, to je fakt, mohl bych je třeba poslat i s tim svěrákem třeba poštou na dobírku

npr.Džigira

16. 10. 2007, 22:03

Skok: to pošli i s tím ponkem, na tom trhneš víc...

Jarouš

17. 10. 2007, 00:59

To Glassmine-jeden doma mám jestli máš zájem, ale je to protipancéřovej a kopanej(bez zapalovače jen kovová kule)

npr.Džigira

17. 10. 2007, 12:08

Jarouš: hele chytrolíne, není mi známé žádné výrobní provedení průbojného náboje pro mg131 El, které by mělo střelu vyrobenou jen z oceli, možná mě poučíš, a nebo máš doma RARITU o které ani sám nevíš...

Jarouš

17. 10. 2007, 12:34

Tak se pouč tady TY CHYTROLÍNE http://www.municion. org/
Pokud to tam teda dokážeš najít a přeložit si, je psáno asi toto noční svítící průbojný pa pa

Jarouš

17. 10. 2007, 12:43

nebo ještě tady http://www.inert-ord.net/luft02h/luftrounds02h/index. html

npr.Džigira

17. 10. 2007, 14:16

http://www.municion. org

npr.Džigira

17. 10. 2007, 14:27

Jarouš: chlapče nemachruj tady rozumama vyčtenýma z  webů, mám před sebou výrobní provedení třináctek do mg 131 a žádná z nich není jak ty jsi psal "protipancéřovej a kopanej(bez zapalovače jen kovová kule)" celkem to je 14 různých provedení střel a z toho jsou 4 průbojné v různých provedeních, takže neuč orla lítat hochu...

Jarouš

17. 10. 2007, 14:47

tak je a nebo není nějakej z těch třináctek jen kule bez trhaviny třeba i se stopovkou TY ORLE???

npr.Džigira

17. 10. 2007, 14:56

ty si psal jen o železe a taková se nevyráběla, že se dělali jen se stopovkou jako cvičné Ub to ano, ale to už mícháš hrušky s jabkama a  u  těch vykopaných nemáš šanci poznat jestli pod tou stopovkou není bílý fosfor a tudíž se nejedná o průbojně-zápalnou v tom je jejich záludnost...

MG34

17. 10. 2007, 15:49

Skok:Zdá se že máš smysl pro kšeft Umíš polsky?
Jarouš:Neumím jazyky... Ale noční svítící s emi moc líbí! Denní by nebyl? Mimochodem bacha na Džigiru, je to amatér, ale hroznej práskač s fízl!!...
npr. Džigira:Gratuluji k novému titulu ve sbírce.. zas máš náskok (chytrolín)S takovou tě nedoženu.
Jo, a dík za ty materiály. Nejen na MG131

Jarouš

17. 10. 2007, 16:45

jak jsem psal že je to jen železo bez zapalovače tak na stopovku jsem zapoměl, to je vskutku pravda, ten překlad s tím nočním svítícím to je doslovnej a myslím že se nechali použít i za denního světla To jestli je Džigira FÍZL a nebo PRÁSKAČ je mi celkem u PR... protože s ním mnohokrát souhlasím a cením si toho co ví a za toho CHYTROLÍNA si může SÁM!!! Tak mne už nelinčujte jsem BLB a jestli mi někdo postoupí nějaký bližší informace o těch 13x64 budu mu vděčen

MG34

17. 10. 2007, 17:01

Jarouš:Však je to sranda Nriskoval bych použití noční stopovky ve dne...

Glassmine

17. 10. 2007, 17:04

Jarouš:Plesni mi foto na mail a uvidím

Glassmine

17. 10. 2007, 17:11

glassmine@gmail.com

npr.Džigira

17. 10. 2007, 17:15

Jarouš: někdo mi tady radil tyhle stránky http://www.inert-ord.net/luft02h/luftrounds02h/index. html a  http://www.municion. org/ prej sou dooost dobrý, tak si to tam naštuduj, pokud to tam teda dokážeš najít a přeložit si. jo, jinak nevím o tom, že by němci vyráběli tento náboj ve verzi "noční svítící" to už někdo jiný zmastil překlad německého označení těchto střel, a ty jsi to spolkl...

Jarouš

17. 10. 2007, 18:13

tak to že jsou doooost dobry ti říkal asi někdo jinej
a ten noční svítící to byl jak píšeš zmastěnej překlad a to už jsem tam psal i já!!!

Skok

17. 10. 2007, 19:38

no vidím, že se nám debatička dále rozjíždí, příště musim upnout do svěráku něco většího, abych vám zas rozproudil krev
MG34: to jo, to su.. asi si zařídím kovomat .. a proč Polsky?
No jinak sem se teď vrátil z jednoho lesa a našel sem akorát houby Jdu si dělat smaženici čus

MG34

17. 10. 2007, 19:50

Skok:Buď optimista! Houby ti ruce neurvou!! Jen se malinko otrávíš!
Jako mrtvolka budeš působit ale ucelenějším dojmem!
Až budeš laškovat s tím svěrákem, požádej kamaráda o fotodokumentaci!! Bude to mnohem lepší než mé ubohé prasečí nožky! ;-)
S tou polštinou jsem narážel na obchodního ducha našich bratrů v triku!

strozd2

17. 10. 2007, 21:33

Skok co tak alepspoň 152? budeš na to mít svěrák?? klidně to dojedu i nafotit pro ostatní na detektorWeb. alespoň MG 34 nebude muset kupovat pasečí nožičky a koupí si panenku a konečně se nají... ty rozmlácený nožičky mu prej moc nejedou nebo tu napiš těm co kopou ty miny... to bude taky rachot... a když to uděláš někde v garsonce ve 12 patráku tak tě budou všichni milovat... a já ještě natom vidělám prodám fotky BULVÁRU... pak ti na krchov donesu protézu sem se zase zasmál... to mi nedělejte... a ta dení stopovka je taky fajn... možná tam bude fosfor ale nato se vy... to má doma kde kdo... (jako kladivo)

strozd2

17. 10. 2007, 21:39

Skok a Jarouš " na ruce se vys... hlavně zdraví "

Skok

17. 10. 2007, 21:58

mmmm.. smaženica je fakt výborná mňam. . no asi ste ty moje narážky do teď nepochopili, před deseti lety mi trhavina upinkla obě ruce po zápěstí, no nic pěknýho to nebylo, prasečí nožky sem viděl, a je to hodně slabý kafe takže jestli chcete něco do bulváru tak ty fotečky z těch jatek určitě někde budou. . nebo je li libo, dodám i detailní realistický popis. . tak si ted rikam po tech deseti letech si ty svoje nový gumový nemíním zase rozptýlit do atmosféry, i když mám pár náhradních tož už rači nebudu zbírat ani diabolky. . a rač si budu svěrákem točit na prázno a nebo půjdu na ty čepky od piva tak adios, jdu dojest smaženici

npr.Džigira

17. 10. 2007, 22:12

Skok: bereš to už sportovně, ode mě máš za přístup palec nahoru, pochlub se  mladým v čem jsi se vrtal, nebo jsi dělal v muničce?

MG34

17. 10. 2007, 22:21

strozd:Dobře hovoříš.. Joo, těším se na oživení jídelníčku. S tou 152mm jsem si už jednou skoro naběhl...
Skok :ty už blouzníš!! Byly to lisohlávky!!!
Okamžitě výplach žaludku slivovicí!!!!
Teda pokud to snad nemyslíš vážně.. V tom případě se omlouvám.

MG34

17. 10. 2007, 22:24

npr. Džigira :Bych ti řekl v čem se Skok vrtal...... Ale nemůžu, tohle je slušný a útlocitný web, že?
(Skoku omlouvám se )

Skok

17. 10. 2007, 23:59

MG34: Vůbec se neomlouvej, klidně řekni, že sem magor no před těma deseti rokama sme si s kamošama pohráli s  peroxoacetonem, trochu citlivá věcička, stačí se na ni blbě podívat a ona se začne zlobit. . Mě to bouchlo v rukách z toho důvodu, že jsem to vytasil z tepla kapsy ven do listopadové zimy, čímžto změnou teploty v tom prdl nějakej ten krystálek a odporoučelo to moje ruce rovnou po stěnách srubu, kterej byl ještě jak na svini asi šest sedum metrů nad zemí, tedy na stromech. . no a byly prasečí nožky hned. . vypadalo to asi tak, že mi od zápěstí dlouhý cárý kůže a šlach visely mezi kůstkami který vedou od zápěstí ke kloubům. . ty trčely do předu jak klacky, takový pěkný hrabičky jako. . no.. ze stromu sem nějak popolez, zbylejch pět metrů sem skočil a nějaký ty dva kiláky z lesa do civilizace sem doběh.. jen mě mrzí že se ze mě pak doslova vyvrátilo a složilo několik lidí a museli je křísit. . kamoš měl naštěstí jen střepinu v noze. . ale ten si to uvědomil teprve až šel doma srát a když si stáhnul gaťata zjistil, že má nějakou dírku v noze, která tam před tim nebyla..
Měl sem maskáče roztržený na břuchu takže ještě nějaká ta popáleninka, ale byla jen povrchová, po čtrnácti dnech už po ní nebylo stopy.. zajímavý ale bylo že bolela víc než ty ruce.. ty v podstatě vlastně nebolely vůbec. V nemocnici sem byl pouze 8 dní.. no jak kdybych si jen odřel koleno.. a pak sem šel s kamošama prozkoumat místo činu, nalezeno bylo pouze pár mých kůstek a ocelovej prstýnek co sem měl na ruce(roztrženej a zkroucenej do paragrafu) ostatní "zbytky" už byly jakž takž uklizený. No nevim proč sem měl vždycky k těm věcem co dělají bum takovej vřelej vztah. No možná si řeknete, že sem magor, že si z toho dělám srandu, ale mě nedělá problém o tom mluvit.. časem si člověk na realitu zvykne a co je už dávno za náma z toho se dá delat už jen sranda, protože nic jinýho nezbývá Takže se všem, co momentálně vyzvraceli snídani či oběd velice omlouvám za trošku detailnější popis, ale dalo by se to ještě mnohem detailněji.. no a všem kteří podvědomě ještě věří, že jim se to zrovna nestane, stejně jak sem kdysi věřil já, pouze připomínám, že stát se to opravdu někdy klíďo může.. občas. . A když už se to stane je to natotataTATA

npr.Džigira

18. 10. 2007, 08:24

Skok: jo, to pak je mazec, to ACP je pěkná srágora, když to maj někde sbírat policejní pyroši tak z toho mají dost velkej vítr... a ti taky už něco viděli, díky za to žes to napsal takhle na rovinu, a jestli někdo měkkosrdcatej u toho vrhne tak je to milionkrát lepší, než kdyby ho napadlo si to uvařit, nebo se v něčem vrtat, já sem realista, a  skoro bych jim ty fotky tady přál vidět.

kefa

18. 10. 2007, 11:49

Když Jsem se na Východu Slovenska ptal známého jestli nemá nějakou pěknou hliznu tak řek že má ale že nedá že na ní rovná hřebíky a klepe kosu pak mě ukázal asi 80-ti kilovou pumu zapíchlou v zemi za barákem no sme jenom lidi že?

MG34

18. 10. 2007, 13:55

Skok:Znám ten sajrajt(ACP). Má toho na svědomí moc a je nebezpečný svou přístupností... (zkušenější mě opraví, ale matně si vybavuji že byl použit při atentátech v Londýně)
Upřímě řečeno jsem doufal že si děláš prdel.... No, zdá se že neděláš. Ke zvracení mě nepřinutíš, něco zase snesu. Drsná zkušenost ale jsem moc rád že jsi to sem napsal. Bohužel si to moc lidí nepřečte.
Ale aspoň něco.
Nenapsal jsem že jsi magor a nemám ani důvod. (a taky nesoudím někoho koho neznám nebo kdo se jako magor nechová nebo nevyjadřuje)
Lidi dělají hovadiny a hlavně mladí. Nejsi jediný kdo měl smůlu.
Proto je lepší se hrabat jen v tom co bezpečně znáš.
To není kritika, ale obecné konstatování.
Líbí se mi že to bereš z humorem. Asi máš dost tuhý kořínek!!!
npr. Džigira:Ty fotky by tu neuveřejnili, ale měly by jistě výchovný vliv... Teda na ty co mají aspoň část mozku.

strozd2

18. 10. 2007, 19:53

npr. Džigira jen je uveřejni MG 34 toho to baví,, , mohl by dělat pro 20th century fox,, , nebo jak nikde psal dělá pro bratry v tryku. chce udělat nějakej kasovní trhák
Skok tak to gratuluji že jsi byl uvědomělej a přežil to  kdybych měl odznak za zranění tak ti ho pošlu...
navíc jestli si taky pamatuju tak (CAP) odešel i nějakejm mladíkům ve vlaku... prý z toho vlaku nadělali pytel na zmije.....

MG34

18. 10. 2007, 20:40

strozd:Promiň, ale nějak mi nedošlo jak jsi to myslel... Co má Džigira uveřejnit a co mě baví? Potrhané Skokovy ruce? Buď ujištěn že mě tohle teda nebaví a nikomu to nepřeju!!
I proto jsem blbnul s těma hloupýma nožičkama!!!

Skok

18. 10. 2007, 21:22

strozd: díky, oznak za zranění bych bral hned. . nosil bych ho na bundě a pod něj bych si napsal "za hrdinskou sebedestrukci" no je fakt, že jsem dítě štěstěny, když si uvědomím, že sem toho mírumilovného prášku jednou nesl v boční kapse u kapsáčů asi třikrát víc než mi buchlo v rukách a to byla opravdu jen malá lékovka. . rač nebudu domýšlet.
MG34: s těma nožkama jsi to vystih dobře, je třeba na to lidi upozornit. škoda, že si z toho jen malo lidí něco vezme. Myslim, že v těch svých sedumnácti, bych se nad tim sice zamyslel, ale myslím bych vesele pokračoval v činosti. . to tak je ale se všim a zvlášť v tom věku.. , onehdá sme u nás řešili něco podobnýho s motorkářama, když se tady vymázl jeden známej a bohužel to nepřežil. . ostatní ale stejně dál budou jezdit jak hovádka Asi to jinak nidy nebude. . Holt, ztráty jsou nevyhnutelné.

MG34

18. 10. 2007, 21:28

Skok :Máš naprostou pravdu... Od doby co jsem sesmolil ten článek, jsem se stejně setkal s názory mladých kolegů a pochybuju že mělo smysl něco uveřejňovat, a namáhat se... Lidi budou dál kuchat, pitvat atd, a dál budou blbě ztrácet prsty, ruce i životy... Ono by bylo nejlepší kdyby každý viděl z blízka ten průser co se stal tobě. To by snad zabralo. Snad...

npr.Džigira

18. 10. 2007, 21:30

Skok: odkud jsi?

HLEDACKA

18. 10. 2007, 22:03

Skok: tvůj článek jsem přečetla jedním dechem- jsi borec

Jarouš

18. 10. 2007, 23:09

Podobne příběh jako je ten Skokův znám taky! Bylo použito stejný svinstvo(doma vařený)jen tomu klukovi tehdy bylo 19 a přišel o tři prsty levý ruky a to díky elktrostatickýmu výboji!!!
Na to mu stačilo množtví jež se vejde do víčka od PETlahve!!!

strozd2

19. 10. 2007, 01:23

MG34 znam 2 lidi tak věkově cca50let jeden přišel o ruku v mádí když si hrál s municí, a druhý taky tak podobně ale asi tak před 10 lety.
oba dva to dnes berou taky s humorem. tak to beru taky tak. . reagoval jsem na to co jsme psali někde kdesi ve předu,,, , a potom jak psal npr. Džingira. nic proti tobě... to by mi strach nedovolil... nějaké to drsnější foto jsem taky viděl dokonce o tom natočily i pár filmů ( válka v Jugošce) je to sice smutný, ale realita.
Jsou tam skutečné oběti války a ukázky toho co taková munice umí, amputace končetin je mezi lehčími zraněními. takové zranění neslučující se životem tam bylo taky mnohokrát vidět a bylo tam vidět i jak řešily pohřbívání ale to tu rozebírat nebudu to je si i zbytečné-.

Skok

19. 10. 2007, 10:23

Hledačka: no díky, jsem na rozpacích, nevím co dodat ehm.. snad jen, že sem momentálně volnej, takže kdybys mě chtěla požádat o ruku.. no problem .. mám jich doma dost. .

Skok

19. 10. 2007, 10:29

npr. Džingira: Jsem z Blanska.. moravský kras.. znáš to tu?

Jarouš

19. 10. 2007, 10:38

To strozd-nemusí to být práce pyrotechnika na zahraniční misi takovej trhavej úraz se mu může stát i tady při naprosto nevině vyhlížející akci.
Před pár lety to na bahnech jednomu jugoslávskýmu veteránovi utrhlo ruku v zápěstí, to že prodělal dvě mise v jugošce mu nebylo nic platný když si tady na něj počkali vojenský výbušky a ty ho odrovnali.
Tím chci říct jen to že při práci pyrotechnika je třeba s takovým rizikem počítat.

npr.Džigira

19. 10. 2007, 11:04

Skok: moc ne je to pro mě trochu z ruky...

MG34

19. 10. 2007, 12:24

strozd :Woe!! Strach ze mě nemá ani můj syn! Jinak souhlas.
Skok:Tvůj humor mě asi zabije!!! Blansko skoro znám. (Jedovnice)
Jarouš:Vím o kom mlusíš. Jak říkáš, blbá výbuška a skončil bez pazoury... Ale i z výbušky se dá udělat slušná nástraha...

HLEDACKA

19. 10. 2007, 15:57

Skok: lidí jako jsi ty moc není a já velice obdivuji Tvůj optimismus, kdybych byla volná určitě bych nabídnutou ruku přijala, píšeš že jich máš dost, vybírala bych déle, ale určitě bych vybrala tu správnou.

Skok

19. 10. 2007, 18:21

Hledačka: tak to je škoda, že si zadaná dal bych ti tu nejluxusnější a nejněžnější ruku, kterou mám.. , o tom se ti nikdy ani nesnilo. . tak o tom ještě popřemýšlej
MG34: No jasně Jedovnice, jsi někde od tud nebo to byla jen dovča? Jinak kdyby někoho kromně druhé války zajímal trochu i středověk, tak mrkněte na moje stránky www.skokan. kvalitne.cz (mail na nich nefunguje). Přeju pěkný víkendový večer

Jarouš

19. 10. 2007, 21:57

To MG34-je mi jasný že víš o kom píšu, říkejme mu třeba TAŠTIČKA.
Z výbušky (nějaký větší) se jistě dá udělat nástraha to bezpochyby, ale tvůj názor na ten jeho případ, zanedbal a nebo nezanedbal tam tenkrát něco???

Jarouš

19. 10. 2007, 21:59

Tím výrazem BLBÁ VÝBUŠKA jsem měl na mysli to že jugošku přežil bez úhony (miny munici a tak)a ta BLBÁ výbuška mu to spočítala.

MG34

20. 10. 2007, 09:37

Skok:Pochází od tud moje máma. Já vyrostl v Drnovicích. Žiju ale už dlouho v Čechách. Domů jezdím jen několikrát za rok na dovolenou.
Máš pěkné stránky. Podobné jsem už viděl. (netvrdím že jsi je obšlehl!!! )Zajímala by mě třeba zaniklá obec Budkovan u Jedovnic. Tam to ale není na detík, spíš na hezkou procházku přírodou.
Jarouš:Viděl jsem fotky toho co nadělala blbá V-100b v míst¨nosti... Narušená statika budovy!!!
Jestli ten pán co o něm mluvíme něco porušil nevím. Já u toho nebyl a informace se různí. Nebylo by vůči němu fér to hodnotit.
Můj názor že vůči předpisu neporušil nic, měl smůlu. Něco málo jsem zaslechl, ale i to jsou jen dohady a s ním osobně jsem nemluvil.
Tak to bývá.. Zvládneš náročnou věc a dostane tě maličkost...

Skok

22. 10. 2007, 10:57

MG34: Aha tak to bysme byli skoro sousedé. . jinak Budkovany jsou rozoraný vedle rybníku Budkovan, moc se toho o nich neví. . párkrát sem se tam prošel ještě kdysi bez detektoru a nasbíral pár středověkých střepů. . mnohem zajímavější je ale zaniklá osada Bystřec o pár kilometrů dál za rybníky v Rakoveckým údolí. Je už celá probádaná archeology, výzkum trval třicet let a nedávno o něm vyšla obsáhlá publikace. Mám ji doma a je to fakt zajímavý. . vesnice zanikla při útoku, byla vypálena a již nebyla obnovena. .

MG34

22. 10. 2007, 14:40

Skok:JJ, Rakoveckým údolím jsem jako mlaďas párkrát mašíroval z Račic do Jedovnic. Už v té době jsem tušil že tam probíhá nějaký archeo výzkum.
Nedávno jsem právě dostal odkaz na ty stránky o zaniklých vesnicích.
Bohužel až potom co jsem byl na Moravě. Tak se tam mrknu asi až příští rok.

KHF

22. 10. 2007, 20:32

Ty MG jsem nedávno nechtěně delaboroval polní lopatkou. Neměl jsem a nemám z nich dobrý pocit. Hliníková špička u malé ráže není to pravé ořechové. Ale jinak pěkný nález.

npr.Džigira

22. 10. 2007, 21:08

kopf

MG34

22. 10. 2007, 21:22

kopf:Buď rád. "Hliníková špička" nesvědčí tvé pleti! Značí totiž zapalovač. A kde je zapalovač, je i něco co zapaluje...

wood

24. 10. 2007, 17:03

K Taštičkovi: po bitvě je každý generál a v případě průšvihu se určují komise. Nemám připomínku ke konkrétní činnosti Taštičky, protože jsem u toho nebyl a každý pyrotechnik se rozhoduje sám za sebe. Ale jedna zásadní věc vedla k této události: na tehdejších Bahnech byly na imitaci použity velmi staré, a z vlastní praxe vím, že velice nespolehlivé výbušky V-10el. S takovým materiálem bych nikdy nepracoval. Selhání tohoto materiáu odstarovalo vše.

MG34

24. 10. 2007, 20:07

wood:Já u toho taky nebyl. Dokonce jsem v té době nesloužil v okolí.. Jen poslouchám více méně věrohodné fámy
S těmi komisemi máš pravdu. Furt je vše v pořádku, a když se něco zvrtne, máš kolem sebe davy "moudrých" mávající náručí předpisů.
Úkolem těchto je dokázat že jsi nezodpovědné hovado které nezaslouží ani pentli na rakev.

smrksmrk

25. 10. 2007, 17:02

Skok: dj mi na sebe maila pls.

MIKmik

26. 10. 2007, 09:53