Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Pás a zásobník

28. 05. 2007 Autor: sawier 7854× 23
Ahoj všichni. Tak jsem dneska dostal zase pár věciček do sbírky a jsem za ně fakt happy. Tak ta první je nábojový pás, který opravdu nevím do čeho byl. Podle mě je to replika, protože jsem ho dostal od jednoho dost štědrého chlápka z Letovického Veteran klubu, kterej pořádal např. Kursk v Lysicích. Vlastně všechno co tu mám je od něho.
No dál tu mám zásobník. Nevíte asi rok? A typ té zbraně? A co ty náboje? Ráže je asi 8mm, výška 2,5 cm. . Nevíte někdo?
No a jsou tady ještě tři náboje, jeden slepák a o těch ostatních taky nemám páru. A to štamprdle je uříznutý z nějakýho náboje, nevíte někdo něco bližšího?
Díky moc za rady. Hodně zdaru.

sawier

 Autor: sawier

Komentáře

Andy Green

28. 05. 2007, 12:31

Pás je z ruskýho kulometu. Náboje jsou asi 7,62x39 vz. 43 třeba pro SA 58. První je cvičný, druhý svítící a třetí normální.

Andy Green

28. 05. 2007, 12:32

Do pásu jsou náboje 7,62x54

Iceman

28. 05. 2007, 12:51

Andy: mě ty náboje přijdou kapku delší, jako 7.62 x 45 - tedy do pušky či kulometu 52/57...

pogo

28. 05. 2007, 14:43

Andy Green: tro niesu 7,62x39 ale 7.92x57 (Mauser povojnovy) vsimni si to pravitko...

Iceman

28. 05. 2007, 14:44

Jo, Pogo, budeš mít pravdu, to jsem vůl...

tars

28. 05. 2007, 15:15

pás je sovětský kulomet PKT, montovaný do výzbroje BVP 1 a BVP2,jojo z toho jsem se napráskal

bibros

28. 05. 2007, 17:05

K přesnému určení náboje je nutné změřit s přesností alespoň 0,1mm : 1)délku nábojnice, 2)průměr střely, 3) průměr nábojnice u dna, 4) u nábojnic s okrajem i průměr okraje, důležitá bývá i signatura (dnové značení). Většinou to stačí, ale není to vždycky pravda.

bibros

28. 05. 2007, 17:16

K přesnému určení náboje je nutné změřit s přesností alespoň 0,1mm : 1)délku nábojnice, 2)průměr střely, 3) průměr nábojnice u dna, 4) u nábojnic s okrajem i průměr okraje, důležitá bývá i signatura (dnové značení). Většinou to stačí, ale není to vždycky pravda.

Andy Green

28. 05. 2007, 20:20

No já jsem na pravítko právě že koukal, a krmivo do SA 58 je podle toho mýho stejně dlouhý, jelikož se ve výrobcích nevyznám, tak jsem tipoval podle toho pravítka... a psal jsem asi... jinak díky za poučení

Andy Green

28. 05. 2007, 20:22

Jééé já vůl to měřil podle střely a ne podle nábojnice... omluva převeliká

Pid

28. 05. 2007, 22:49

Zásobník bude do pistole ČZ vz. 50 na náboje Browning 7,65 a ten poslední náboj ráže 7,63 je do pistole Mauser 1896.

MIRI

29. 05. 2007, 07:18

náboje 7,62 do SA vz. 58 používané tiež SA / vo VVP Lešti ich bolo na mrakya/a jeho slepák, pás ako píše Tars. / boli dlhé na 250 alebo článkovo spájené po 25 /.

garisz

29. 05. 2007, 09:53

já jezdil z BVP a měl jsem ho plný těch pásů do PKT , všude se to válelo a rezlo

sawier

29. 05. 2007, 11:16

Super. Díky. Ještě dotaz: je tady z toho něco z druhý světový války?

pogo

29. 05. 2007, 12:01

sawier: Nie ten posledny naboj ak je pravda co pise Pid bude este z pred prvej ale ten gulometny pas zral aj Maxim a Gurjunov

marczus

29. 05. 2007, 12:05

miri nemas pravdu naboje do sa 58 byli o krapet mensi. mam hodoma a meri 37,5mm, na tehle fotce ma40mm. samozrejme mereno bez kulky

Pid

29. 05. 2007, 13:45

Za druhé světové byl vyrobený asi jen ten náboj Mauser 7,63,používal se v obou válkách a vypadá to na německé značení. Jinak náboj vz. 43 do Sa58 má rozměr 7,62x39,takže na té první fotce to budou ony.

pogo

04. 06. 2007, 18:44

V druhej svetovej sa slepe naboje uzatvarane na hviezdicu ci jak sa tomu hovori pouzivaly iba na odpalovanie puskometnych granatou a tie neboli znacene bxn (bxn povojnove znacenie)
su to povojnove mausre! (7,92x57 alebo 8x57)

Pid

05. 06. 2007, 09:24

Ale tady na žádné fotce opravdu nejsou náboje7,92x57!! Snad umíme všichni číst, nejen příspěvky ale i pravítko! Když už o tom nic nevím, tak alespoň pořádně čtu.

pogo

05. 06. 2007, 10:49

Pid: Medzi 7,92x57 a 8x57 neni ziadny rozdiel mas klasicky Mauser co je raz 7,92x57 je aj v internetovich obchodoch uvadzany ako 8x57 asi sme sa nepochopili

Pid

05. 06. 2007, 14:07

Pogo:Ale tady nejde o ráži, v tom máš pravdu ale o délku! Délka v označení náboje značí délku NÁBOJNICE, jak už tady bylo mockrát napsáno. Nábojnice na fotce má podle pravítka asi 40 mm, tak to bude nejspíš 7,62x39,čili náboj do Sa 58,mimo jiné. Promiň ale fakt se vyplatí číst všechny příspěvky, psalo to tu hafo lidí.

pogo

06. 06. 2007, 14:29

Pid: O. K. mas pravdu som vol

Wotan 88

26. 10. 2007, 17:37

Tento pás se používal do malého kulometu v OT 64, ráže 7,62. Mám ho tady před sebou, tenkrát jsem si ho odnesl z vojny jako suvenýr.