Úvod / Nálezy

Pod hradiskom

06. 06. 2012 Autor: cendo88 5720× 26
Zdravím. Prosím o identifikáciu týchto nálezov. Ten stredný, menší predmet je tvarovo identický od toho väčšieho. Ten spodný mi pripomína odlomené ostrie sekery. Nálezy boli nájdené pod prudkým kopcom na ktorom je hradisko.

 Autor: cendo88

Komentáře

marczus

06. 06. 2012, 10:58

uz se nedivim ze vam to tam zakazali. presne kvuli takovym jako jsi ty  ty nevis ze se nesmi hledat v okoli hradiste hradu?

UCAdmin

06. 06. 2012, 11:26

Původně jsme to ani nechtěli zveřejnit. Každopádně souhlasím s tím co píše Marczus.

SonOfNorth

06. 06. 2012, 11:31

marczus takých ludi je aj u vás viac než dosť.. ale takto verejne sa udať? to je nepochopitelné

Saul

06. 06. 2012, 11:34

než se rozvine bouřlivá diskuse plná urážek, možná by bylo dobré společně nějak blíže specifikovat pojem "okolí archeo lokality"?
Pod kopcem, na kterém je hradisko lze považovat za blízké okolí a hledání by mělo být tabu. Ale co je ještě okolí archeo lokality, je to 1km, nebo 5,nebo 10km... ?

beznaIezak

06. 06. 2012, 11:38

no já bych z toho tragédii nedělal. nikde není definováno jak velké má být takové "okolí" hradu či hradiště a tento železný šrot by za pár let stejně shnil definitivně.
krom toho bývá na takových místech tolik bordelu od tůristů, že v tom hledat může jen masochista

knedlo

06. 06. 2012, 11:44

Asi bychom všichni čuměli kolik lidí litá s klackem kolem těchto lokalit. Kdybych já např. bydlel u Bezdězu tak to mám prolítaný jak nikdo jinej. Jinak by měl být nějaký zákon který byl upřesnil co je archeolokalita, doufám že nám nedaj Stopku jak na Slovensku :(

UCAdmin

06. 06. 2012, 11:59

Myslím, že každá lokalita má "ochranné" pásmo jiné. Záleží na konkrétní situaci. A kdyby to bylo nedej bože označeno cedulemi nebo tak nějak, fungovalo by to pro některá individua spíše jako pozvánka na noční rejděni

Bajo72

06. 06. 2012, 12:36

Je to především v lidech. . Časem s tím pohnou i u nás, ale otázka je kterým směrem. Ale jak tu už padlo.. je těžký tam bydlet a nemotat se okolo. . .

marinex1

06. 06. 2012, 12:41

Bajo72:Jde oto jestli to nebylo hradisko u nás. Pak by to přispělo i k zákazu zde.
marczus:Plně z tebou souhlasím v blízkosti hradiska raději nehledat.

beznaIezak

06. 06. 2012, 12:56

na druhou stranu tady admin před časem uveřejnil pokládek, ke kterému nebylo uvedeno vůbec nic (jen snad právě "pokládek.. "), mohl být nalezen kdekoliv, a je v mnohem větší ceně než tento šrot těsně před definitivním rozpadem na půdní živiny

porec

06. 06. 2012, 14:14

Čistá provokácia

Dubko

06. 06. 2012, 16:22

A ZASE MAJU NACO UKAZAT PRSTOM

ctyrlistek

06. 06. 2012, 16:22

nechápu ty vaše kecy vlastním les kde hradisko taky je už vydím jak mně stama někdo vyhodí

pepper

06. 06. 2012, 19:00

Pod hradiskom je širokej pojem a nic víc konkrétního cendo 88 nenapsal tak není potřeba hned prudit

Eso22

06. 06. 2012, 19:25

na Hradisku může hledat jen uplny magor

dabelhorny

06. 06. 2012, 20:46

Pojem hradisko je len ohraničením územia, kde sa niečo nachádzalo. Ale v okolí hradiska za valom, väčšinou pod ním sa nachádza ešte mnoho ďalších terás, či kolových domov. Takže lokalita môže mať z pôvodných pár Ha o niečo viac. Ťažko určiť celé ochranné pásmo, veď ďalším archeo. výskumom sa lokalita väčšinou rozširuje.

cendo88

06. 06. 2012, 22:54

A ze som to ja magor nenapisal vopred,,, , pac som to nasiel na MOJOM pozemku pri kopani odvodnovacej drazky a vzhladom od toho, ze na tejto stranke su skuseny ludia, ktory vedia poradit, som pridal prispevok. Bohovzial som zistil, ze na tejto stranke vladne akurat tak protislovenska nalada a rypanie, namiesto toho aby poradili. Nezistil som nic( to znamena za ste uplne zbytocny) to bola jedna vec. A ta druha je, ze rozpravate aky som vyvrhel ale neviete ze za arch. nalezisko sa rata aj miesto najdenia hocijakeho hist. artefaktu, to znamena, ze ste vsetci vinny rovnako ako ja

Dubko

07. 06. 2012, 00:34

cendo88: pokial to poriadne vopred neobjasnis necakaj normalnu odozvu... je to velmi citliva tema a hlavne pre nas slovakov ktory za kazdu vykopanu prkotinu mozu dostat 2 roky za mrezami... a tento prispevok v takej podobe posluzi pamiatkarom pri obhajobe svojich trapnych nazorov...

marinex1

07. 06. 2012, 08:52

Přesně tak kdybys napsal že to bylo nalezeno pří výkopových pracích na tvém pozemku. Nad kterým se nachází hradiště. Tak zde uslišíš jen samou chválu

Pokud je to tak jak uvádíš dodatečně, pak ti k nálezu Gratuluji

cendo88

07. 06. 2012, 16:36

no mal som to napisat. Moja chyba. Len by som rad vedel, co to moze byt

cendo88

07. 06. 2012, 16:37

no mal som to napisat. Moja chyba. Len by som rad vedel, co to moze byt

dabelhorny

07. 06. 2012, 21:09

K tomu určeniu. Spodná vec - koniec ostria čepele sekery ( tesár ), len ma metie ten úlomok do strany.

SunTzu

08. 06. 2012, 00:27

cendo88: to je blbost, proti Slovákům tu nikdo nic nemá. To vespod je ostří ze sekery.

cendo88

08. 06. 2012, 16:07

Ludia, uz sa na to vykaslime, dik za diagnostiku. Este keby sa vam podarilo rozlustit tie dva, su tvarom ako spicky z kopie ale obydva maju v polke akekeby ulomenu polovicu v tvare polkruhu

cendo88

08. 06. 2012, 16:07

Ludia, uz sa na to vykaslime, dik za diagnostiku. Este keby sa vam podarilo rozlustit tie dva, su tvarom ako spicky z kopie ale obydva maju v polke akekeby ulomenu polovicu v tvare polkruhu

cendo88

08. 06. 2012, 16:26

Ludia, uz sa na to vykaslime, dik za diagnostiku. Este keby sa vam podarilo rozlustit tie dva, su tvarom ako spicky z kopie ale obydva maju v polke akekeby ulomenu polovicu v tvare polkruhu