Úvod / Články

Poklad skončil v múzeu

12. 11. 2009 Autor: MIRI 8569× 80
Počas prechádzky so psom našiel bronzový poklad!

ROŽŇAVA - Náhodný chodec našiel v lese pri obci Bretka v okrese Rožňava bronzový poklad, ktorý odniesol do Gemersko-malohontského múzea (GMM) v Rimavskej Sobote. Vzácny depot má pre archeológov značnú hodnotu.

"Na prechádzke so psom objavil mladý muž z Gemerskej Panice len 26 centimetrov v zemi vzácny poklad pilinskej kultúry z mladšej doby bronzovej, ktorý bol vyrobený okolo roku 1300 – 1200 pred naším letopočtom. Zachovalý depot obsahuje dva náramky, tri ihlice sekerku, " uviedol archeológ Alexander Botoš z GMM, ktorý si myslí, že v lese poklad niekto v minulosti ukryl pred nebezpečenstvom.
Nálezca ho predal GMM za symbolickú cenu. "Netrúfam si určiť jeho finančnú hodnotu. V rámci archeológie je cena depotu nevyčísliteľná, " doplnil archeológ. Podľa neho sa v okolí môže nachádzať aj viacej bronzových pokladov. Málo nálezcov ich však odovzdá múzeám. Väčšina sa ich snaží speňažiť na rôznych aukciách a prostredníctvom internetu či inzerátov.
Archeológom najviac škodia hľadači vzácnych kovov, ktorí využívajú detektory. "Už som videl po nich stopy. Robia veľké škody a dopúšťajú sa trestného činu. Je však ťažké prichytiť ich, " spresňuje Botoš. GMM chce na budúci rok pripraviť výstavu archeologických predmetov, na ktorej návštevníci budú môcť zhliadnuť aj nájdený bronzový poklad.

TASR

 Autor: MIRI

Komentáře

Fabivs

12. 11. 2009, 09:37

Náádhera, naštěstí se to dostalo tam kam to patří...

pudicka

12. 11. 2009, 10:02

Do múzea to může odnest jedině IDIOT

sacharid

12. 11. 2009, 10:03

Nahodny chodec a len 26 cm v zemi

banana

12. 11. 2009, 10:32

Hmmmm, super... koupím toho psa! Páníček to asi tak hluboko nevyčuchal

pofider

12. 11. 2009, 10:57

26cm v zemi na prechadzke so psom, ale viete kto najviac skodi archeologom? zeby prasaca chripka, ale kde no predsa strojcovia vstkeho zla na Zemi- detektoristi...

adič

12. 11. 2009, 11:12

to pudicka: TY seš IDIOT když vypouštíš takovýhle hovna z huby, teda jestli nejseš ten nálezce ty a tvůj pejsek

pudicka

12. 11. 2009, 11:29

adič: Stát ti dá vždycky hovno, radeěj bych to prodal a prohrál na automatech, státu srát do huby Jo a jsi KRETEN

Bobesak

12. 11. 2009, 11:32

.. krásnej nález, samozžejmě, že ta symbolická cena hoooodně potěší. Myslím si, že jen za pochvalu a milý úsměv pana Botoše to určitě stojí

DAVI

12. 11. 2009, 11:38

Jasně taková normální procházka

playa

12. 11. 2009, 11:45

Kdo to odevzdá je idiot, pak se nedivme, jak to v tomto státě vypadá. Tady je národním sportem porušovat zákony, a čím víc, tím větší hrdina.

Mirek D.

12. 11. 2009, 12:13

No coment... Vy, jakožto nálezci donesete do můůůzea depot "nezměrné ceny", rázem Vás označí za škůdce historie No1!!! Kdo nosí do muzea, je škodič našeho koníčku a nemyslící egoista v neposlední řadě pako, které se potřebuje zviditelnit! Lepší to zahodit, zdravím tímto všechny archeology a zaměstnance muzeí zvláště! Maucta!

Mirek D.

12. 11. 2009, 12:20

Celé mi to připomíná známou hlášku protektorátního mocipána:"Vzdejte se, nic se Vám nestane! "

pudicka

12. 11. 2009, 12:20

Odevzdat do muzea např. hromadu starých stříbrných mincí je hovadina, lepší je rozprodat, v horším roztavit a prodat na váhu.

Mirek D.

12. 11. 2009, 12:27

Celé mi to připomíná známou hlášku protektorátního mocipána:"Vzdejte se, nic se Vám nestane! "

cimrman

12. 11. 2009, 12:36

pudička:proč bys to proboha tavil? To by se ti sakra nevyplatilo, můžeš to hodit ve výkupu na váhu tak jak to je

Kryšpula

12. 11. 2009, 13:02

Pěkné, škoda, že není víc fotek a větších

Klouzek

12. 11. 2009, 13:04

pudicka, Miras a vám podobní: Je mi ctí, že se můžu taky zařadit mezi ty "idioty". Žijete jenom jednou a peníze nejsou všechno. Je mi vás líto, snad to někdy pochopíte (tedy jestli máte IQtyqve alespoň nad 50). cv duši

Mirek D.

12. 11. 2009, 13:10

Klouzek-vůbec jsem o penězích nemluvil a ani pro mne nejsou v tomto případě důležité. Tvrdím, že je lepší zahodit, než odevzdat!... Ovšem jsem potěšen, že se navzájem litujeme, to nám pomůže, alespoň morálně, to potřebujeme, morálka je v Těžkoslovensku fakt těžká deviza!!... těžko sehnatelná

Mirek D.

12. 11. 2009, 13:20

... příklad:"najdu na poli fragment římské spony a šup, letí co nejdál na právě posečenou louku!! Ať si jí ty frajeři najdou sami, já jim jí nosit nebudu a vůbec jí nebudu tady vystavovat! "... Tak a co teď na to moralisti s IQ nad 120 ha??

mafug01

12. 11. 2009, 13:22

Vy ste másla..............

smrdla

12. 11. 2009, 13:35

Já bych řekl že je to tady pouze o nedůvěřivosti státním orgánům. Málo kdo věří muzeím, že to skončí kde má, to je ten největší problém a navíc to nálezné-sotva na baterky, ale o tom hledání snad není... když nic nenajdeš tak baterky kupuješ stejně za svý... jinak depot super...

Klouzek

12. 11. 2009, 13:39

Miras:Polož si otázku, proč vlastně hledáš? Pokud se jedná o spolupráci s archeology a muzeem, u mě jenom kladná odezva. Tímto končím diskusi, jdu dělat něco užitečnějšího než tady hrát tenis.

blond

12. 11. 2009, 13:46

Som na Mirasovej strane. Je mi to skuocne smiesne, ale mne to tak pripada - aspon podla tych komentarov - ze väcsina detektoristov chodi kopat iba preto aby vsetko, co je len trocha zaujimavejsie, mohli odovzdat do muzea alebo archeologom. Skutocne uslachtile hobby uvedomelych obcanov. Vladnuce politicke strany si takych poctivych blbcov nesmierne vazia a nikdy im to nezabudnu.

pudicka

12. 11. 2009, 13:48

Než muzeu to radši rozdupat a vyhodit. A muzeum samozřejmě vykrást a rozprodat

Mirek D.

12. 11. 2009, 13:54

Klouzek-vím proč hledám, ale tobě spíš napíšu, proč nehledám: nehledám proto, abych jen tak zbůhdarma zásoboval státního molocha předměty, které mají větší, než nulové hodnoty. Za prvé proto, že mne a mé kolegy, za to nakonec "přitlučou ke kříži" /jako jedinou odměnu/, za druhé proto, že stát a jeho nohsledi, hledají a využijí každou možnost, kde ze mě vyždímají bez slitování poslední korunu "českou"!!.. a vůbec jim není ani maličko stydno, "čekat s nastavenou dlaní" a v rámci jakéhosi přiblblého ustanovení zákona, vyžadovat nálezy předmětů historické ceny, jak jinak než "zadáčo"... tfuj!

Mirek D.

12. 11. 2009, 14:09

blond-tleskám!.. zvláště ta poslední věta padla na úrodnou půdu! Jinak závěrem ještě poslední poznámka. Většina hledačů z rubriky "archeo", si na naivky jen hraje, aby s sebou táhla i ostatní naivní naivky, které jim to žerou i s navijákem -můj názor, ovšem z praktické zkušenosti. Dalo by se to nazvat také "Politika pravdy"... Každý, kdo má IQtykve nad 50, musí pochopit o jakou hru tu jde!... a teď mě vymažte

KOUDY100

12. 11. 2009, 14:10

Já si myslím, že by takové depoty měli být všechny v muzeu... Každej tady má doma takové malé muzeum... Tak proč to dávat do jiného????? Naše vláda a ty jejich zákony by měli být zakopány místo těch všech nálezu... Pak by to bylo určo lepšííííí

porec

12. 11. 2009, 15:56

Tento nález je tu v sekcii Archeo a pes mu to určite nevyhrabal. Poslal:laci2631986Archeologický nález. Je to niekde na druhej strane

Dubko

12. 11. 2009, 16:21

asi radsej nepovedal ze je detektorista... by som bol zvedavi ako by znel clanok keby o tom pani archeologovia vedeli

cortes

12. 11. 2009, 17:00

Miras.. 12:13 - 12. 11. 09.. Ty seš dnes ostrý jak břitva

Tomín

12. 11. 2009, 17:02

Těm v tom muzeu snad muselo docvaknout že to našel detektorem ne? Pak nechapu ten članek o škození. Spíš pomoc detektoristu ne?

radi

12. 11. 2009, 17:07

Ale, jinak ta barvička, to je ono

Tatino

12. 11. 2009, 18:23

A zasa stare dobre tema! Bud mu to mali poriadne zaplatit, alebo si to mali zdokumentovat a vratit mu to. Toto su jedine dva spravodlive sposoby interakcie Obcan - stat

Delon

12. 11. 2009, 18:28

Miras máš mojí podporu. Najít něco podobného tak to raději hodím do žumpy. Tento postbolševickej zkorumpovanej národ, si nezaslouží o své minulosti vědět vůbec nic.

Delon

12. 11. 2009, 18:31

Pardón, tím jsem samozřejmě nemyslel Slováky

wett

12. 11. 2009, 18:42

souhlasím s - delon - jinak nález je to parádní.

pudicka

12. 11. 2009, 18:54

Stát ždíme z lidí poslední peníze, proto státu seru a vždycky srát budu přímo do huby. Kdyby mi něco podobného chtěli na místě vzít nějací pracovníci muzea apd. tak to na místě rozmidlim motykou.

tryop

12. 11. 2009, 18:57

Moje řeč nic nevracet prodat nebo vyhodit zadarmo ani kuře nehrabe.

w3c

12. 11. 2009, 19:21

Mělo by to být jako v Anglii a myslím že by to doma mnoho lidí nemělo. Náš stát je jen taková hyena co využívá lidi. V Anglii zato dostane hledač PLNOU HODNOTU, musí se ale rozdělit s majitelem pozemku a to je podle mě spravedlivé-ne jak český(slovenský)kocourkov-fuj.

MIRI

12. 11. 2009, 19:55

No, chlapi, celkom zaujímavé názory. S niektorými sa stotožňujem tiež, a s ostatnými tiež tak isto.

ostrov2

12. 11. 2009, 21:15

Delone, zviklal jsi moje dosavadní přesvědčení odevzdávat nálezy. Asi budu zakládat nálezy do svojí sbírky, a státu je předám, až nabydu přesvědčení, že už nebude ovlivňován postbolševiky. Dám to i do závěti.

ostrov2

12. 11. 2009, 21:16

Delone, zviklal jsi moje dosavadní přesvědčení odevzdávat nálezy. Asi budu zakládat nálezy do svojí sbírky, a státu je předám, až nabydu přesvědčení, že už nebude ovlivňován postbolševiky. Dám to i do závěti.

Rich Raff

12. 11. 2009, 21:58

Neviem ci je to nejaka agitacka na odovzdavanie archeo do muzea a keci proti detektoristom ale mne to pride to iste ako toto http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=24897&mm=20&xb=7&vd=1

BobPaar

12. 11. 2009, 22:24

Ach jo, je mi smutno z tych nazorov.
Potom sa vsetci cuduju preco sa poriada "hon na carodenice" Ohanate sa tu bolsevickym molochom co caka s natiahnutou rukou... A o co ste lepsi vy? Z cudzieho krv netece, takze ked nieco patri zo zakona statu tak sa to musi jednoznacne rozkradnut a zpenazit... Aby bolo aspon na pivko ked na nic ine. Ved stat urcite nevie co s tym, zato jedinec sa pekne napakuje na aukre. Dejepisa sa moze potom vyucovat interaktivne, cez web pozeranim aukra namiesto toho aby to deti videli v muzeu.
Tak a teraz si ma kludne ukamenujte, ale moj nazor nezmenite.

BobPaar

12. 11. 2009, 22:26

Ach jo, je mi smutno z tych nazorov.
Potom sa vsetci cuduju preco sa poriada "hon na carodenice" Ohanate sa tu bolsevickym molochom co caka s natiahnutou rukou... A o co ste lepsi vy? Z cudzieho krv netece, takze ked nieco patri zo zakona statu tak sa to musi jednoznacne rozkradnut a zpenazit... Aby bolo aspon na pivko ked na nic ine. Ved stat urcite nevie co s tym, zato jedinec sa pekne napakuje na aukre. Dejepisa sa moze potom vyucovat interaktivne, cez web pozeranim aukra namiesto toho aby to deti videli v muzeu.
Tak a teraz si ma kludne ukamenujte, ale moj nazor nezmenite.

MIRI

12. 11. 2009, 22:29

BobPaar, : jasné, už idem zbierať kamienky

Tatino

12. 11. 2009, 23:36

BobPaar, tvoj idealizmus by bol namieste, keby si zil v slusnom state...

Rasti_BA

12. 11. 2009, 23:59

neviete aku cievku mal ten hafan? 26 cm... to muselo cinknuť

Rasti_BA

13. 11. 2009, 00:01

neviete aku cievku mal ten hafan? 26 cm... to muselo cinknuť

ragnarog

13. 11. 2009, 00:35

Musím konstatovat, že z názorů některých z vás (Miras, pudicka, Delon apod. ) je mi vyloženě blijno...:-( že to tady vypadá jako v Kocourkově, ještě neznamená, že budu ničit nebo rozprodávat kulturní dědictví.

Mirek D.

13. 11. 2009, 02:56

ragnarog- fakt, že artefakt zahodím /poponesu/, neznamená, že ho zničim, pouze tím dávám rovnocenou šanci orgánům, aby si předmět, či lokalitu svým přičiněním sami našli. O prodeji nebylo, alespoň z mé strany napsáno ani slovo... Žiju v Kocourkově, je tedy nabíledni, abych se přispůsobil regionálním zvyklostem, Ty kulturní dědici!

Dark.Warrior

13. 11. 2009, 06:58

Stát je takový, jaký si ho sami uděláme, když nebudete dodržovat zákony, které vytvořili vámi volení představitelé, nedivte se, že je nedodržují i jiní. Oč jste lepší? ! Jdu blejt velebnosti.

veteran1968

13. 11. 2009, 07:49

Suhlasim s w3c

kvalt

13. 11. 2009, 08:16

a) Všude a ze všech stran slyším (oprávněně) nadávat na politiky. Ale preference ČSSD a ODS - skoro 30 %.
b) Že stát rád bere a nerad dává, je snámá věc, kdo z nás se s tím nesetkal. Ale až na pár výjimek tady nikdo nerozlišuje, 1) stát 2 naše dějiny.
c) To že archeologové detektortáře chápou jako nebezpečí zcela oprávněně, nejlépe dokazují některé níže uvedené příspěvky.
Kdo nevěří, ať se podívá třeba na Pálavu.
Těch kterým slova jako "kulturní dědictví" nebo "naše dějiny", něco říkají a podle toho se chovají, je menšina - ještě že jsou. Někteří udělali pro poznání naší minulosti víc, než leckterý profík.

makak

13. 11. 2009, 08:17

Pánové maj recht, berou to u držky fest, přece s nima se taky nikdo nes. re. Dyť stoleté české heslo, čím větší bordel, tím líp, platí furt. Tak hrrrrr na ně!

kvalt

13. 11. 2009, 08:26

Omlouvám se za chyby, psal jsem to ve fofru.

ragnarog

13. 11. 2009, 09:07

Miras: Jak vidím, zkoušet ti něco vysvětlit asi nemá cenu. Zřejmě rád hraješ škatule, škatule, hejbejte se... A o prodeji jsi opravdu nemluvil ty, ale někdo z tvých "fanoušků".
A ještě něco - já se tedy tomuhle Kocourkovu přizpůsobovat nehodlám.

ifor

13. 11. 2009, 09:24

Tyto věci mají končit v muzeu a děkuji všem, kteří tak činí. Tečka
Kvalt: Ti, co chodí na Pálavu se budou zanedlouho velmi divit. Tímto dotyčné osoby "zdravím".

Delon

13. 11. 2009, 09:56

Dark. Warrior a jemu podobným naivkům: ano zvolili, ale v dobré víře, že nás povedou podle našich představ. Všichni do jednoho jsou zločinci nedodržující zákony, dříve nebo později vyšetřovaní policií. Zneužívají svého postavení ku vlastnímu prospěchu a na nás zvysoka serou. Je jedno jakou nosí barvu. Jestli modrou, oranžovou nebo rudou. Nikdo z nich nevěří programu vlastní strany všichni sledují jen jediné. Obohatit sebe a svojí rodinu a tím si užít svého mizerného života v blahobytu na úkor jiných. Je jim naprosto jedno v jakém kabátě. Naše přítomnost je morálně zvrácená a temná, budoucnost katastrofální….. osobně nemám náladu studovat nějaký zelený kroužek a zabývat se minulostí, když nemám jasnou budoucnost. Mé existenční starosti leží daleko někde jinde. Toto je jen jeden z mnoha úhlů pohledu. Kdybych někdy něco podobného našel, zdokumentoval bych místo nálezu, zakonzervoval a uložil tak, aby to bylo možné i v budoucnosti studovat a zkoumat. Nikdy bych nic neprodal a přesto že nejsem žádný velký vlastenec, nikdy by to nesmělo ani jiným způsobem opustit místo nálezu, tedy Čechy. Nikdy bych nežádal žádnou odměnu, razím totiž názor, že jsem si do země nic nezakopal, proto není tedy nic mého a nálezné bych nežádal. Koníčka dělám jen pro vlastní potěchu. V tomto morálním marasmu je to jedno z mála co mi obohacuje život a to mi opravdu stačí. I tohle je ale věc názoru a osobního přístupu který se může individuálně lišit... Rabování archeolokalit za účelem prodeje nálezů odsuzují a mělo by se trestat. Avšak náhodný a necílený nález bych v této době nikdy neodevzdal, důvody jsem popsal výše.

Bonnie a Clyde

13. 11. 2009, 09:58

Miras apod.: Dělají to špatně, budu to dělat ještě hůř. Je to hajzl, budu ještě větší. Přesně si tě Miras dokážu představit, jak třeba v lese po sobě nezahrabeš díru, potom co jsi přešel jinou, od mrdcasníka před tebou. Proč bych já zahrabánal, když to druzí nedělají. Nic ve zlým, ale opravdu si mysliš, že tudy vede ta zprávná cesta? Jestli ano, pak nás bůh chraň a vůbec se nedivme, jak to obecně v našich luich a hájích vypadá. Nehledě na to, že ztrácíš právo na jakoukoli kritiku, protože zde veřejně prohlašuješ, že jsi stejnej jak ti špatní. A prosím neodepirej snahu těm, jak ty píšeš "naivkám" v sekci archeologie a to, aby právě třeba tebe na zmiňovaný kříž opravdu nepřibili a ty měl i v budoucnu šanci ještě vůbec nějakou tu díru udělat.

BobPaar

13. 11. 2009, 10:17

Je naivne fnukat na politikou, ked sa chova kazdy tak ako ti politici.
Kazdy by mal zacat od seba a potom sa taki ludia dostanu aj do politiky.
Dlhodobo sa neda fungovat systemom - po nas potopa.
Co sa tyka riesenia existencych problemov, tak podla mna tento nazor neobstoji. Pokial ma niekto na to aby vyvalil par desitek tisic (netvrdim, ze vsetci maju najdrahsie modely) za dobry detektor a prejazdit kopec benzinu po lokalitach podla mna existencne problemy neriesi. Potom je uz len na cloveku ako sa zachova a ci bude sebec a nicitel kulturneho dedictva po svojich predkoch, alebo vysledky svojho hobby (ako to vsetci nazyvame) dokaze prezentovt slusnym sposobom a poskytne ich na zdokumentovanie a odovzda tam kam patria...
Som naivka zo sekcie archeo a som na to hrdy!!!

Delon

13. 11. 2009, 13:51

BobPaar: děkuji za zhodnocení mých majetkových poměrů…. Už jsem to psal. Je mnoho úhlů pohledů a můj je prostě takový. Rozumný kompromis. Tvůj argument „nejsme jako oni“ je úsměvný. Chovat se slušně jenom proto, abych se těm grázlům mohl hrdě dívat do očí, mě neinspiruje. Ale existuje ještě jedna možnost. Přetavit to na kulky a dívat se jim ne do očí, ale mezi oči přes nějaká miřidla. Pak jim narvat to naše kulturní děditství rovnou do palice!! Můj postoj je prostý vzdor. Nezašmelím, neprodám uschovám pro možná lepší společnost. Patřím mezi statisíce nasraných a zklamaných lidí. Těmto novým komančům nedám nic. Jestli něco najdu a situace se zlepší, darují to později moje děti. Leželo to tam tisíce let a když to někdo neuvidí dalších pár desítek, nic se nestane.

ragnarog

13. 11. 2009, 14:43

Delon: Uschovám pro možná lepší společnost... Než ta lepší společnost přijde, pokud vůbec, tak se to tvoje "dobře uschované" kulturní dědictví možná rozpadne a nebude z toho mít už nikdo nic. Tedy ani ti, kterým jde o poznání historie. Tvůj rozumný kompromis, jak to označuješ, je naprostá hovadina... A mysli si o mně, co chceš. Mně nedělá problém chovat se slušně, mimo jiné právě proto, abych se těm grázlům mohl podívat do očí...

bronz

13. 11. 2009, 22:16

Hmm tiež som "náhodou" našiel popolnicový depot, odniesol do múzea a dokonca dostal po čase aj nálezné. Svedomie mám čisté, pocity vcelku príjemné, mi stále chutí

Krupp

14. 11. 2009, 17:26

PROHLÉDNĚTE SI TYTO AUKCE-http://www.aukro.cz/show_user_auctions.php? uid=11206534

NENÍ K TOMU CO DODAT

Krupp

14. 11. 2009, 17:30

Stačí na označeném odkazu dát CTRL+C vložit do vyhledávače a dát CTRL+V

cortes

14. 11. 2009, 18:13

Krupp-Něco padělky, něco špatně datované.. a něco z Anglie.. Na tom nic není... Ale nic bych od toho pána nekoupil.. Jiný člověk... známí to tam nakupuje taky.. dostane doklad.. a tady se ziskem prodá.. vše legální.

Krupp

15. 11. 2009, 08:03

RICH-RAF-má pravdu, náhodný chodec měl u sebe polní lopatku. http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=24897&mm=20&xb=7&vd=1

budla

15. 11. 2009, 17:24

Tak si tady pročítám komentáře k tomuto nálezu a nestačím se divit co někteří z vás dokážou napsat. Např. tryop, puducka a td... Až nám zase někdo bude chtít tohoto nádherného koníčka zakázat tak si uvědomte, že je to i díky vašim siláckým komentářům. Nesouhlas se přece nechá vyjádřit lepším způsobem než tady prezentujete. Jinak já patřím k těm najivkům, kteří spolupracují s archeologem a neni mezi námi žádný problém.

Honza

16. 11. 2009, 08:15

Tak z tohodle fakt nemuzu... pry nahodny chodec. . hahaha! A navic pry detektorari co tam skodi. . hledani v lese neni trestne ale naprosto legalni a nebyt jeho, ma kulovy. .

kvalt

16. 11. 2009, 10:35

Ninja -Nagato: Tak nevím, jestli Ty a Tobě podobní čtem to samé. Asi ne, protože pak nechápu, o čem tu melete.

O tom, že archeologickým nálezů nejvíc škodí detektoráři, o tom snad už nepochybují ani sami hledači. Pokud tomu nerozumíš, zajeď na nejbližší hrad či hradiště a (snad) pochopíš.
Nikde se tam nepíše, že škodí ten, co depot předal (pokud jsou dostatečně zdokumentované nálezové okolnosti).
Vzhledem k tomu, že k nálezu došlo na SLOVENSKU, je hledání s detektorem, a to nejen v lesích, nelegální (abych byl přesný - s výjimkou institucí majících oprávnění k provádění archeologických výzkumů). To, že je nález nalezen detektorem a ne při sběru klestí, o tom nepochybuje snad ani žák nižších ročníků ZŠ a vědí to zcela jistě i archeologové. Ale vzhledem k tomu, že je detektorování na Slovensku zakázané a nálezce se zachoval slušně, proč tuhle skutečnost prezentovat na veřejnosti.
Pokud si myslíš, že i u nás je legální vzít detektor a legálně vyběhnout do kteréhokoliv lesa, tak si vedle. Každý pozeme má svého majitele atd.

Ještě nějaký problém?

hypo1

16. 11. 2009, 12:44

Takže na Slovensku je legální detektory kovů prodávat, kupovat, vlastnit, ale používání tohohle ďáblova nástroje tam je zakázaný? A když ho někdo použije, něco s nim najde a odevzdá to do muzea, tak se tam radši ututlá, že nález byl pořízen pomocí detektoru kovů a lidem se naservíruje, že to nálezce náhodou objevil v lese, 26 cm pod zemí? Takhle z lidí dělali blbce komunisti. Koukám, že tenhle neo-komunistickej režim neni o nic lepší. Škoda, že to většině lidí vyhovuje.

kvalt

16. 11. 2009, 16:26

hypo1: Pokud vím, není nelegální ho kupovat, prodávat ani vlastnit, ale "jenom" s ním chodit. Když něko kupuje bronzové aretefakty za desítky tisíc, aby je postavil na krbovou římsu, proč ne detektor ? Jinak, pokud dětem na pískovišti zakopeš pár eur a ani je budou hledat s detektorem, asi by taky nebyl problém. Nejlepší je se podívat přímo do příslušného zákona.
Jinak s Tebou v zásadě souhlasím, poslední větu bych dokonce podtrhl (což ale nechápu jako oprávnění likvidovat kulturní dědictví této země).

hugo.gut

17. 11. 2009, 15:23

Aby si získal približné predstavy o novokomunistickom systéme na slovensku tu prikladám link na jeden článok, ktorý nás stavia na úroveň mafiánov a vrahov. /stojí za to hlavne diskusia k článku/
http://nitra. sme. sk/c/5106365/archeologom-konkuruju-novodobi-vykradaci-pokladov. html
Keď som ho prečítal skoro som sa išiel udať na políciu, len som si nevedel spomenúť koľkých ochranérov som v lese zastrelil a zakopal.

Od nástupu poslednej vlády väčšina ľudí cíti, že to na SK prestáva byť v poriadku a never tomu, že tento režim vyhovuje každému. Zjavne začína pôsobiť na súdnosť a inteligenciu bežných ľudí / v negatívnom zmysle/.
a predseda vlády na výročie nežnej rokuje v moskve

Krupp

18. 11. 2009, 08:41

hugo. gut-Diskuzi jsem si přečetl, nemohu uvěřit, že jsme byli jeden stát. Dost často, si velmi pěkně popovídám s kolemjdoucími lidmi. Některé vaše spoluobčany podle diskuze zajímá jen to, kam vás(ty zločince), mají jít co nejrychleji udat, aby jste nestihli zdrhnout. Přeji mnoho krásných nálezů a velmi rychlé nohy.

Krupp

18. 11. 2009, 08:45

Ještě jsem zapoměl dodat, že nejkrásnější je u vás, ta pomocná archeologická stráž. (PS VA)

corax

18. 11. 2009, 09:37

K níže uvedeným ohlasům na článek bych jen dodal, že pokud nechceme dopadnout jako na Slovensku nebo ještě hůř tak se podle toho musíme chovat. Čili nechodit na osázená pole, zahrabávat díry a  nevyskytovat se na archeo lokalitách.

muro23

19. 11. 2009, 14:41

hugo. gut, skús sa odpolitizovať a kecať blbosti. Keď máš napísať hlúposť, radšej nič nepíš.

muro23

19. 11. 2009, 15:02

hugo. gut, skús sa odpolitizovať a kecať blbosti. Keď máš napísať hlúposť, radšej nič nepíš.

hugo.gut

19. 11. 2009, 18:03

jaloo, nemusíš všetko opakovať dvakrát, opakovať dvakrát ako d€bil.:)  hovorím z vlastných skúseností, a keď ty nepoznáš skúsenosti druhých nemusíš ich hneď obviňovať že píšu hlúposti. to že tebe tento systém vyhovuje je tvoj problém. čo sa týka politizovania to začali opäť červení bratia a ich protežanti. neviem kde žiješ, ale asi nechodíš dosť medzi ľudí.