Úvod / Články

Pomník našeho vojáka v Chorvatsku

28. 08. 2008 Autor: Maruška 5901× 61
Tak jsem se letos obytňákem toulal po Chorvatsku. Na navigaci jsem si nastavil, že nechci jet po placené dálnici a projel jsem nádherná místa v horách. Najednou jsem uviděl naší vlaječku. Vrátil jsem se a na křižovatce u obce Udbina jem nalezl hrob našeho vojáka UNPROFOR, ppor. Václava Martínka, který na tom místě zahynul dne 13.1.1994 při dopravní nehodě. Pokud budou všude dálnice a čecháčkové se budou hnát, aby byli co nejrychleji u moře, tak ani nezjistí, že někde v horách tek kluk bojoval a zemřel, aby my jsme mohli v klidu trávit dovolenou na Jadranu.

Maruška

 Autor: Maruška

Komentáře

ifor

28. 08. 2008, 10:32

Pomníčků mají naši kluci po balkáně víc. V Chorvatsku, Bosně, Kosovu...

gyry

28. 08. 2008, 10:40

Je to tak. Ifore myslím že ho máme mezi fotkama. Byla to tuším nehoda tatrovky.

ifor

28. 08. 2008, 10:50

Tatra nebo SKOT. Teď si nejsem jistý. Tady je seznam:
www.novinky.cz/clanek/8283-cesti-vojaci-umiraji-i-v-zahranicnich-misich. html

cimrman

28. 08. 2008, 11:24

Válka je svinstvo, když jsme se před pár lety poflakovali v chorvatském jistém pohoří, tak tam byl tento podobnej tank rozstřílenej, všade po zemi spousta munice, střepin, min... hrobečky a památníčky místních bojovníků, fakt tam běhal mráz po zádech

marczus

28. 08. 2008, 12:09

nemel se tam srat

zero

28. 08. 2008, 12:39

marczus - jsi vůl

MG34

28. 08. 2008, 12:46

maruška: Dík
marczus:Jen moje slolidní vychování my brání tě označit jako excelentní hovado!
Pieta a slušnost ti nic neříká?
tady se brečí nad každou památkou po německé armádě, a pak čtu od individua jako jsi ty podobný žvást

ifor

28. 08. 2008, 13:18

marczus: tohle by jsi mi do očí řekl jenom jednou.

DUTMAN

28. 08. 2008, 14:04

Tato příhoda je mne velmi známá. Dopravních nehod našich vojáků v této a jiné oblasti bylo výce bohoužel tato pro Václava dopadla tragicky. Je škoda každého zbytečně zmařeného života. Vzpomínáme.

cop

28. 08. 2008, 14:18

marczus - asi jsi nejakej zamindrákovanej chudák. Docela rád bych tě potkal. Tyto vojáci zde pouze plnily svojí povinost k vlasti a našemu národu a zaplatily za to tu největší daň. Podle mého by tu adnini neměli trpět takové výlevy od individuí typu marcus a spol a měli by se jich promptně a naždy zbavit.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Belmondo

28. 08. 2008, 14:26

to cop:souhlas..
marczus-taky bys to rek o svým bráchovi kdyby se to stalo jemu??
jinak krásné foto. .

Belmondo

28. 08. 2008, 14:27

to cop:souhlas..
marczus-taky bys to rek o svým bráchovi kdyby se to stalo jemu??
jinak krásné foto. .

pesxp

28. 08. 2008, 14:45

je škoda každého života.. Tenhle tam šel dobrovolně... za penězmi, to je pravda.

MG34

28. 08. 2008, 15:14

Pokladnice:Šel tam dobrovolně, ale to ještě neznamená že si o jeho smrt bude otírat "ústa" někdo tady na webu.
zejména ne když větší pieta je zde prokazována německým vojákům kterí okupovali většinu evropy.
Tím jim ovšem tuto pietu neupírám.
Patří všem padlým a mrtvým

DFC

28. 08. 2008, 15:19

Hroby našich padlých jsou od Asie po Ameriku. Kolik jich ještě bude, než lidi konečně dostanou rozum

mátoha

28. 08. 2008, 16:35

Za císaře pána a jeho rodinu...... pokoj jeho duši.

lebkoun

28. 08. 2008, 17:49

Jsem taky voják, ale pravda je bohužel taková, že na zahraniční mise se jezdí za prachama a pokud někdo zemře při dopravní nehodě, třebaže jako voják tak to ještě neznamená, že by se mu měla skládat větší pocta než jakémukoli jinému člověku. A hrobů je na světě dost a dost.

MG34

28. 08. 2008, 19:15

lebkoun:Nemluvím o poctě... Ale o cynismu s jakým tenhle živočich napíše:Neměl se tam srát

lebkoun

28. 08. 2008, 19:57

MG:To máš pravdu. Nereagoval jsem ani tak na tebe jako na Marušku.

gumák

28. 08. 2008, 20:36

Já sem taky voják a byl jsem i venku, toho marczuse bych chtěl potkat, kreténa.

dobroděj

28. 08. 2008, 21:14

Myslím, že tahle smrt s bojovou akcí neměla nic společného. Asi jsi brečel na špatném hrobě.

Gucci

28. 08. 2008, 21:33

zasraný srbové válka byla kvůly nim.....

Gucci

28. 08. 2008, 21:35

jinak R. I.P čest jeho památce

DFC

28. 08. 2008, 21:38

Zasraný Srbové? Černobílé vidění světa vede k opakování histrických chyb. Bosňáci nebo Chorvati nebyli o moc lepší. Jo zasranej Balkán to je trefnější.

vyhloš

28. 08. 2008, 21:38

ou

cop

29. 08. 2008, 09:37

On to Maruška docela vystihl. Všichni náme právo a potažmo povinost chodit k volbám a rozhodujeme o tom, jakou budeme mít vládu a tato naše vláda za nás schvaluje různá rozhodnutí a závazky, kreré se sice všem nemusejí líbit, ale je to rozhodnutí většiny co volili - ty co nevolili ať raději mlčí. A vojáci poze poslouchají rozkazy - armáda je apolitická, tak dělají to co jim naši volení zástupci řeknou, potažmo vykonávají vůli většiny lidu své země. O tom, zda někam někdo jde za pěnězma je asi zbytečné mezi normálníma lidma přemejšlet, proto těch pe¨ěněz v dnešní době není asi zas až tolik v porovnání s civilní sférou a to riziko a zodpovědnost, nehledě na kladené nároky je asi taky někde jinde. Mám několik přátel co se tohoto účastní a ať mi nikdo netrvdí, že nejaké peníze můžou nahradit to že nejsou u toho jak se jim rodí a vyrůstaj děti, nikdo už nevidí tyy manželky a přítelkyně co jsou na všechno samotné a dnes a denně mají strach co se může jejich manželovi stát. Tak ať se mikdo nezlobí, že mě docela znechtí takové sračky co tu napsal ten chudák markusz. ono se otom asi dá mluvit a psát donekonečna, toto je jen takovej malinkej střípek co mě jen tak rychle bez přemejšlení napadl. Proto bychom na tyto lidi - vojáky, kteří za nás umíraj neměli jen tak rychle zapomenout, jak je to dneska zvykem. tak asi tak

Gucci

29. 08. 2008, 09:58

DFC : jak zasranej balkán? srbové vyprovokovaly všechny války vždyť i tu první..... ale nebudu to stebou řešit vedlo by to k hádkám a to nechci jen mě vadí že mě uražíš

vyhloš

29. 08. 2008, 10:33

za všechno může ta albánská sebranka

Gucci

29. 08. 2008, 11:23

vyhloš: hmm kdyby nebylo takovejch Ho.... jako ty tak by války na bálkáně nemusely ani bejt

pepca

29. 08. 2008, 11:23

V89roce lidstvo sundalo KRISTA z křížě a dalo tam DOLAR,...
Je to cesta do pekel, nic jsme nepochopili takže si to zopakujeme!!!
JAK MUŽEM MLUVIT O MÍRU KDYŽ VÝROBA ZBRANĚ JE OBROVSKÝ BYZNYS???
Dnešní svět není o ŽIVOTĚ LÁSCE ale, vše je o penězích.......
Mějte krásný den KAMARÁDI

MG34

29. 08. 2008, 11:35

Maruška:My dva se asi moc často neshodnemě, ale tohle je zrovna ta výjimka kdy se pod tvá slova klidně podepíšu.

dobroděj :Samozřejmě že to nebyla smrt v boji, ale to z ní nedělá menší smrt.
cop :Možná jsi napsal střípek, al enapsal jsi to dobře a emotivně!!!
Frunsberg:To je zas tvé vidění problému. Kterému se nedivím vzhledem k tvému problému. Čím tě tak solidní kolega jako je DFC urazil? Já nic nenašel.
Vyprovokování 1.ww bylo trošku komplikované.. Zkus si prosím nastudovat například jaké ultinatum RU předložilo Srbsku jako samostatnému státu... Válka se plánovala úplně jinde než v makovicích nějakých studentíků.
Nevíš proč se třeba atentát na následníka tak podezdřele dobře povadl a proč byla porušena některá bezp. opatření?
vahloš si do tebe rýpl.. Ale podle tebe jsou sebranka srbové, podle něj albánci... Ale balkám je moc složitý problém, a myslím že ani ty ho nevidíš objektivně

Gucci

29. 08. 2008, 11:46

MG34: nebudem to řešit když předem víme že se neschodnem

Gucci

29. 08. 2008, 11:47

DFC: vyhloš mě urazil slovem zasranej balkán to je to samý kdyby řek zasraný slovani

Gucci

29. 08. 2008, 11:48

oprava!!!! : MG34: DFC mě urazil slovem zasranej balkán to je to samý kdyby řek zasraný slovani

MG34

29. 08. 2008, 12:37

Frunsberg:To sice DFC napsal, ale s nadsázkou reagoval na tvůj výkřik:Zasraní srbové... To nevidíš?
Hádat se nebudem, byla by to hloupá debata o ničem jako mnohé další před tím.
Zlatý Tito!!! :-)

MG34

29. 08. 2008, 12:39

Frunsberg::Mimochodem, tobě mezi těmi slovany musí být hrozně špatně:-)))
Jistě tě to táhne domů

lebkoun

29. 08. 2008, 14:18

Hoši, zlatý prciny.

AlesMikes

29. 08. 2008, 16:36

Frunsberg: Ty mě už pěkně sereš, jestli si myslíš, že jsi něco víc, když máš germánský předky tak jdi do Reichu. Takový míšenci jako ty byly za války největší svině.

MG34

29. 08. 2008, 17:46

AlesMikes:Nechci mluvit za Frunsberga, ale myslím že jeho původ má jiné kořeny než germánské... Pokud si dobře pamatuji.
Proč myslíš že je tak citlivý na naše bratry srby? :-)))

AlesMikes

29. 08. 2008, 18:24

MG34: Důvodů proč nemá rád Srby může být hodně. Buď se přehnaně divá na TV a nechá se lehce ovlivnit západní propagandou v čele s USA nebo pochází z gotských kmenu ze kterých vznikly čistí ustašovští Chorvati, může být taky Albánec. Víc mě opravdu nenapadá.

Gucci

29. 08. 2008, 19:17

AlesMikes : Kosovskej albánec
MG34: tak špatně mi neni ale fakt některý lidi co podporujou srby nechápu ale máš pravdu nebudem se hádat nemá to cenu

MG34

29. 08. 2008, 19:46

AlesMikes:trefil jsi tou poslední možností.
Kosovský albánec jak sám kolega napsal.
Nechci hodnotit ani hanobit jeho původ.
Ovšem v minulosti jsme se silně neshodli v některých diskuzích. například na téma :obdiv k jednotkám waffen SS

Frunsberg:Já zas nechápu proč vzniká samoastané Kosovo.
Ovšem je mi to celkem fuk.
A k Srbům.... Byli dost často obětmi etnických čistek, stejně jako jiné etnika toho balkánského guláše.

AlesMikes

29. 08. 2008, 20:13

Ahá tak to jo, ted mi to teprve došlo, Frunsberga jsem už potkal na pár diskuzích, které byly zaměřené dost pravicově a chlapec nepopře svůj obdiv k masakrům, kterých se dopouštěli albánští nacisti. Jinak ty krásný videa a YouTube, který tam máš jsou fakt pěkný. Kdo od Tebe z rodiny byl v UCK? V tomhle se asi nedohodneme, protože jsi prostě Albánec a budeš si to hájit, jak vám všichni ubližovali apod. Nechci tady z toho dělat diskuzní frašku, proto tímhle končím.

Gucci

29. 08. 2008, 20:43

MG34 : njn tak ono kdyz si to tak vemes tak kde by byl svet bez nemeckejch inženírů. Nemyslim tet inženíry z osvětimi
AlesMikes: nevim na jakejch diskuzích si mě viděl ale na youtube žádný videa nemam... jinak mohl si me videt v Brne při oslavě samostatnosti kosova kde byly pravičáci a snažily se tuhle akci narušit. Jinak aby bylo jasno chápu němce co chce v německu vytvořit Reich jako dřív nechápu však čecha co řekne Sieg Heil a zatim čechy čechům.... dost nelogické. Jinak je videt ze mas prehled aspon částečnej... jinak myslim že nám nikdo neubližuje až na srby co za války střílej nejen malý děti ale to je od tématu......

MG34

29. 08. 2008, 22:26

Frunsberg:O čistkách jsem napsal svoje. Tečka.
Ani milon německých inženýrů neřeší problém německých zločinů. Tvá úvaha je poněkud zavádějící.
Německá technika byla a je na vysoké úrovni.
Ale nechápu co v této diskuzi s tím dál...

Maruška:Omlouvám se. V rychlosti a v afektu píšu malá písmena u národností. Částečně to dělá i moje utahaná klávesnice
A asi i mnoho dalších chyb... Ovšem jen v pravopise

Gucci

29. 08. 2008, 22:55

MG34 : no nebudem to pitvat
Maruška : pravopis je moje slabá stránka

npr.Džigira

31. 08. 2008, 18:10

Fruny, MG: jen jestli hoši nemáte Kosovskosrbskoalbánskobalkánskou klávesnici u vašich computerů....

Gucci

31. 08. 2008, 20:25

npr. Džigira: u mě by ta srbská asi neklapla čoveče

vyhloš

31. 08. 2008, 20:59

MG34

01. 09. 2008, 16:04

npr. Džigira :Pokusím se ti odpovědět zcela fundovaně....
Jsi de bodnout šmejde!!!!

Frunsberg:A jakou máš? Rozsypaný čaj? :-))

MG34

01. 09. 2008, 16:05

npr. Džigira :OPRAVA
JDI SE BODNOUT ŠMEJDE:-)))

1kosta

02. 09. 2008, 19:45

Pánové, pánové, zavítal jsem sem po delší době a nestačím se divit. To jsou nějaké erupce na slunci, nebo bylo příliš vedro? Všichni se tu (nejen v této diskuzi) navzájem uráží a napadají. To má být ono hledačstvo, které drží při sobě. Přijde mi to dosti malicherné, dohadovat se kdo náleží k jakému etniku, když všichni mluvíme stejným jazykem. Měl jsem za to, že tyto časy už jsou, alespoň pro nás pryč. Dost lidí na tomto webu by se mnohdy za své výlevy mělo hluboce stydět.
Omlouvám se, ale za odpoledne, kdy si pročítám diskuze na DW už jsem to musel napsat, tak mě nesnězte.

vyhloš

03. 09. 2008, 15:25

i hledačstvo je pouhý vzorek populace, se vším, co k tomu patří, bohužel

pepca

03. 09. 2008, 19:03

1 kosta
Tvůj příspěvek je za 1 

marczus

10. 09. 2008, 12:41

for mg, cop a dalsi pito... ci. co to tady melete o povinosti k vlasti? serete se do konfliktu o kterej vite uplnou picu, a jen bezmezne verite to co vam reknou vasi nadrizeni. jsem zvedavej jestli budete taky tak ovy hrdinove, az  napadnou nasi zemicku. vsichni se hrnete do  konfliktu co se nas vubec netykaj. az az uhodi na nas tak berete kramle, ani naznak dporu. viz. 1938,1968.tak tady nerozdavejte rozumy

MG34

10. 09. 2008, 14:51

marczus:Ty ignorante.. Nauč se za prvé komunikovat, za druhé si přečti něco o dějinách naší země.
Kdy o něčem rozhodovali vojáci?
Pleteš si demokracii s diktaturou.
Roha vždy brali zakomplexovaní chudáci co by nedokázali přežít ani základní voj. službu.
Nevidíš se mezi nimi?

Veterán

10. 09. 2008, 22:34

Jo máš pravdu...... serem se..... a kdyby sme se nesrali tak se tam dál přibíjej lidi na vrata baráků, dloubaj si voči, znásilńujou si ženský, zabíjej si rodiny, vypalujou si baráky a tak.... Hlavně, že já jsem doma za pecí v pohodě, teplíčku a nic mi neschází. Hlupáčku docela tě lituju. Když si tam nebyl, tak nikoho nesuď. Vo tom můžou zasvěceně mluvit jen kamarádi co tam byli. Jo a abych nezapoměl, když tam nepudou dobrovolníci, tak tam budou muset rekruti z povinosti. Tak se nad tím trochu zamysli.

MG34

11. 09. 2008, 14:53

Veterán:
Tohle miluju... Na jednu stranu se do armády ryje že nic nedělá, a pak se najde dalčí hejno ubožáčků kteří jsou velice dotčeni když se něco děje.
O tom co se tam děje ani nemluvím
Samozřejmě nejmoudřejší jsou ti co ví o armádě kulové.
Puboši a štátskryplové

WH44

14. 09. 2008, 14:04

DFC má pravdu, kolik ještě bude hrobů než lidé dostanou rozum?
Balkán? Bohužel je to země sviní. To v nedávné době názorně předvedli.

beda

15. 09. 2008, 18:31

tak asi takhe, dnešní armáda to jsou obyčejní žoldáci!!! zeptejte se žijících veteránů, jak se koukaj na dnešní armádu a odpověď dostanete a né moc lichotivou. Můj názor je ten že se opravdu serem tam kam nemáme a dělat ze zabitých vojáků hrdiny mě pěkně sere!!! O co je takový voják víc než třeba horník, nebo řidič kterýho zabije jiný řidič. A jak tady někdo napsal, za všechny války může politika, ale to co dělaj US to vážně nemá obdodu. Tolik můj názor.

MG34

16. 09. 2008, 17:07

beda:Dojal jsi mě k pláči....
Sám jsitě pracuješ zcela zdarma a ve prospěch vlasti!!!
Žoldáci....
a kdopak ten politický cirkus u nás dostal k moci a kdo ho volil???