Úvod / Nálezy

Pomník německých vojáků

22. 02. 2012 Autor: songove 5922× 107
Tak jsem se vrátil po nějaké době k pomníku věnovaný německým vojákům z 1939 - 45 z obce Jaroslavice na Znojemsku, který byl vybudován po odsunu němců po 1945 asi 200 metrů ve vnitrozemí Rakouska. Po mé poslední návštěvě byl pomník osazen 2 ks německých helem, kdy již jsem tam dnes našel jen jeden kus a je jen otázkou času, kdy i tato zde nebude. Nevěřím tomu, že někdo z místních si tuto helmu vzal, ale k nám to je jen těch 200 metrů...

 Autor: songove

Komentáře

SALLMON

22. 02. 2012, 10:18

Kdyby to bylo u nás.. tak jsou obě pryč dříve, než jsem napsal tuhle větu.. a do večera na Aukru

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 10:26

jjo krade se se dost. Znám u nás podobných míst dost, kde je plno věcí co se hodí a divím se že to lidé neukradnou"" když se krade vše
Na pietních místech si asi i ten zlodějíček trochu uvědomí že to není správné. .

milda70

22. 02. 2012, 10:28

SALLMON: A nebo by to diskriminovaní odvezli do šrotu a ještě by chtěli vyplátit nějákou dávku navíc, že se tímto taky zůčastnili odboje.

kim

22. 02. 2012, 10:33

kéž by mu upadla ruka zlodeji jednomu zasr....

Sudajev

22. 02. 2012, 10:40

jo brečte nad německejma vojákama. asi nevíte co pro nás chystali.

fagin

22. 02. 2012, 10:43

Sudajev:

milda70

22. 02. 2012, 10:43

Á. Je tady první. Už to začíná.

PeteCZ

22. 02. 2012, 10:49

milda70: presne tak... aneb kazdy nemecky vojak sel do valky dobrovolne a  s radosti, 100% oddan idealum Treti rise

Byla proste valka a ve valce to tak byva, ze vojak musi poslouchat rozkazy. Laskave obvinujte ty nahore a ne ty obycejne, co se sami bali o sve zivoty.

Sudajev

22. 02. 2012, 10:52

jaký obyčejný? Byli to přeci nadlidé a taky se tak chovali k těm untermenš.

konopek

22. 02. 2012, 10:58

No je to na území Rakouska tak chápu, v roce 1990 byly helmy obě, ale m1917-rohatky. takže se asi ztrácí častěji...
Jinak je to historie, ale myslím, že v rakousku by těžko stvěli třeba pomník českýkm financům, které tam v roce 1938 umučili, zato náš připosranej národ bude hledat nové Budínky, aby se odhalili kříže...

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 10:59

koukám že v tomto příspěvku bude asi zase 100komentářů

Sudajev

22. 02. 2012, 11:01

konopek

fagin

22. 02. 2012, 11:03

Sudajev a Konopek má pravdu. Většinou tu obhajují skopčáky chlapci kteří neviděly armádu ani z ponorky.

SALLMON

22. 02. 2012, 11:04

Sudajev-kolego tady nešlo přeci oto čí je ta helma, komu patřila.. to je mi úplně jedno.. sám nejsem fanatik na WW2 ale o princip jako takový.. o klasickou zlodějinu-NIC VÍC!! Nehledej v tom politiku kolego. .

milda70

22. 02. 2012, 11:08

Sudájev: tak pokud to bereš takhle, tak já jsem teda komunista tělem i duší, páč jsem na vojně přísahal lidu ČSSR v čele s KSČ. A můžeš mě zacít soudit za Horákovou a tisíce dalších. Ty máš chlape dost.

Sudajev

22. 02. 2012, 11:12

Mildo nikoho nesoudím. Takm jsem to nemyslel. Rozhodně nepatřím k ničitelům hrobů etc. etc. Jen mi prostě vadí obdivování a zbožňování německých pomníků a překrucování dějin.

laketahoa

22. 02. 2012, 11:12

Konopek-já myslím, že připosraní nejsme. Jen máme ten neskutečný talent si ty připosrance volit do čela!

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 11:20

SALLMON
přesně tak. nevím co tu řešíte...

milda70

22. 02. 2012, 11:22

Sudajev: Hele chlape já nejsem nácek nebo něco podobnýho. Tady se přece nedá pořád dokola řešit to že němci byli takoví a rusáci zase makoví. Za první. Rusové nas neosvobodili z lásky k slovanským bratřím. Kdo si tohle myslí tak je hodně najivní. Už jsem to tady psal několikrát. At´to byli rusové, nebo němci, obsrali to většinou jen ti obyčejní. Podívej se kolik mrtvejch má za sebou Stalin a Hitler a schválně sem napiš, kdo byl menší svině.

Sudajev

22. 02. 2012, 11:25

Mildo to je jednoduchý, Hitler. Ale jen proto že toho víc nestihl. No a ti "obyčejní" němci mu pokud vyhrával hodně fandili a jásali s ním nad úspěchy říše.

konopek

22. 02. 2012, 11:29

Myslím, že na to aby jsme byli nestraní musí vymřít pamětníci druhé války a jejich děti co to znají z vyprávění. Do té doby je to živá historie a proto u někoho vzbuzuje emoce(mnohdy oprávněně).
Kdyby si vv třicátých letech dal někdo do hospody obraz France Josefa, urazí hodně lidí. Dnes se budují hospody ve stylu mocnářství a nikdo to neřeší...

Mirek D.

22. 02. 2012, 11:30

.. jééžiš-marííjá!.. to sou zas cancy pane sudajev a spol... copak že pro nás konkrétně III. říše přpravovala?.. Tu dobu může soudit ta generace, která jí prožila a ta to také mnohdy až neadekvátně činila. Pindy o tom, že bychom se nenarodili, mne nedojímaj, anžto bysme se prostě narodili někomu jinýmu basta... proč ta nenávist ke všemu německému dnes?... nechápu. Stejně tak rabujícím rg a mongolům po válce. Nepřísluší nám to. Můžeme za to stejně jako za přísahu KSČ a stejně tak je to součást našich dějin, kterou nevymažeme. Můj názor.

Mr.black

22. 02. 2012, 11:32

Já osodně si myslím, že ta kradená helma nikomu určitě štěstí nepřinese

SALLMON

22. 02. 2012, 11:33

Stalin a Hitler by udělali oba nejlépe, kdyby v roce 1939 si stoupli naproti sobě a na raz.. dva.. tři.. si prostřelili palice Ovšem jeden druhého by nesměl zklamat...

milda70

22. 02. 2012, 11:35

Sudejev: a jak si myslíš že by to všechno dopadlo kdyby Hitler dodržel smlouvu o neůtočení a dal by se dohromady se Stalinem? Dřín nebo později by nás nakopali do prdele společně. Takže si myslím že nemá cenu tady řešit jestli je ten pomník ruskej nebo německej. Semlelo to plno nevinných lidí na obou stranách. Já to beru jako zajímavej příspěvek a neřeším jestli je tam hvězda, nebo německá helma. A ještě něco. Ikdyž Hitler vyhrával, nefandili a nejásali všichni němci. To jen pro pořádek.

milda70

22. 02. 2012, 11:36

SALLMON:

Sudajev

22. 02. 2012, 11:38

Mildo já už to taky neřeším (raději) Neříkám že nemáš pravdu. Já jen že je mezi námi mnoho fandů WH a SS viz. příspěvky. To jen pro pořádek.

Sudajev

22. 02. 2012, 11:41

Miras, jasně stavěli pro nás ozdravné tábory a rekreační střediska.

konopek

22. 02. 2012, 11:42

milda70. souhlas, sle bohužel žijem v době, kdy se sebemrskačsky připomínají zločiny čechů v roce 1945 a o rusech se tvrdí že jen znásilňovali a rabovali...
Podle toho jak píšeš jsi také nejspíš prošel bolševickou výchovou, kde nám říkali že sioověti nás osvobodili a američané nám jen bombardovali fabriky-a to byl hnus.
Ovšem co se děje dnes je snad ještě horší... Kdyýž jsem chtěl vrátit hvězdu(a né rudou) na pomník osvobození v Třebíči, na radnici mi řekli, že je to jak tam dát hákovej kříž. A to za mnou stáli poslední žijící členové Svazu bojovníku za svobodu, kteří se na hvězdu složili...
Myxslím, že rozumný člověk ví, že na všech stranách byli dobří a špatní lidé, žel né každý tak uvažuje...

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 11:44

Sudajev -už to neřešte! šlo o krádež a zase se tu řeší politika a koukni jakou máš ikonu

Mirek D.

22. 02. 2012, 11:46

Sudajev-pro tebe rozhodně ne...

kim

22. 02. 2012, 11:46

Boha jeho dalši diskuse s  náběhem na smazání!
řidtě se vtipen než něco napíšete:
Pane doktore co mám dělat proti početí??
Dejte si sklenici vody.
A před a nebo potom???
Místo toho

Sudajev

22. 02. 2012, 11:46

konopek: To je fakt, tady se zničil pomník padlým tankistům a nelze jej opravit(nikdo to nepovolí) a jen čekám kdy ho úplně odstraní protože se o to zajímáme. Ale voj. hřbitov germánům se opravil a vylepšil. ( Jsem z Brna)

Krutor

22. 02. 2012, 11:49

Songove: Jasně, všechno co se ztratí v okruhu 1000km od českých hranic ukradli češi. Víš, co je to národní hrdost? Asi ne, jinak by si takovou pitomost nenapsal. I kdyby to nakrásně ukradl nějaký čech, tak bych si kurevsky rozmyslel, někam psát a naznačovat souvislosti s národností!

Sudajev

22. 02. 2012, 11:53

kim: Přijde chlápek k doktorovi: Doktore mám problém, když se miluji s manželkou tak se hned udělám.
Doktor: to je jednoduchý, udělejte 66 a musíte se leknout a pak to půjde.
Druhý den: Doktore průšvih, koupil jsem si poplašňák, přijdu domů, žena už ležela nahá v posteli, dáli jsme 66 a já vystřelil, žena se mi vysrala do obličeje, málem mi ho ukousla a ze skříně vyšel soused s rukama nad hlavou....

konopek

22. 02. 2012, 11:53

Pro nás co tak rádi soudíme-koukněte se prosím někdy třeba do musea v Kovářské, kde se jednou za rok sejdou veterání Luftwaffe, RAF a USAAF a prostě pokecají...

Krutor

22. 02. 2012, 11:53

Songove: Jasně, všechno co se ztratí v okruhu 1000km od českých hranic ukradli češi. Víš, co je to národní hrdost? Asi ne, jinak by si takovou pitomost nenapsal. I kdyby to nakrásně ukradl nějaký čech, tak bych si kurevsky rozmyslel, někam psát a naznačovat souvislosti s národností!

konopek

22. 02. 2012, 11:54

A k vtipům mimo souvislost.
Manžel říká ženě:vykuř mi ho!
To mi to nemůžeš říct trochu romanticky?
Vykuř mi ho v dešti!

Sudajev

22. 02. 2012, 11:55

Mirek D.

22. 02. 2012, 11:56

Sudajev-ten germánskej se sám asi taky nevylepšil. Pokud je mi dobře známo, nejdou podobné investice ze státní kasy. Platí je ve většině případů spolky. Tak asi maj Vaši nakradeno málo, nebo to od války prožrali!
Krutor- já Songova chápu a o tom, co je národní hrdost už dávno nevím nic! Je to bohužel tak jak píše. Cigoši jsou taky češi jak známo a tak je mezi nás musíme počítat a neměli bychom se za to stydět.

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 11:59

Přijde asi 40-letý chlap do hospody a vytahuje se: "Jdu po ulici a najednou proti mě šest týpků. Všechny jsem je pobil a jednomu jsem takovou nakouřil, až mu z tašky slabikář vypadnul! "

milda70

22. 02. 2012, 12:00

Pánové, děkuji vám že jsem se díky vám a svojí blbosti opět po noční nevychrápal. A už to neřešte. Dejte si raději škopek ( pro ty co nejsou ze Štatlu- ) a nechme to koni. Ten má větší hlavu. Sudajev: taky jsem z Brna.

konopek

22. 02. 2012, 12:02

Milda70 a Sudajev-Třebíč zdraví štatlaře....:-))))

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 12:02

Potkají se dva opilí před brankou u baráku a začnou kecat: Nazdar! Já sem Pepa Novák.
To není možný! Já sem taky Pepa Novák! Ale já tady bydlím. No, ja tady taky bydlím!
Tak jdem dovnitř, a nám to někdo vysvětlí. Zazvoní, otevřou se dveře, vyjde žena a začne řvát:
No to je nádhera. Otec a syn a sežraní jak prasata!

Sudajev

22. 02. 2012, 12:02

Miras no koukám že jsi taky jeden z těch co jsou " stejně vysocí"
Tak proč si spolky nevzali ty vojáky v papírovejch sáčcích když jim je stát nabízel?

milda70

22. 02. 2012, 12:03

S tím hřbitovem má Miras pravdu

Mirek D.

22. 02. 2012, 12:06

Sudajev-nevim, možná proto, že mají svých hřbitovů tolik, že by jim nezbylo místo na důležitější věci související se současností?.. Nebo ti padlí mají zůstat tam, co padli?.. Zeptej se jich. Když si se pustil do soudce, třeba objevíš význam slova "objektivita"

Sudajev

22. 02. 2012, 12:07

Mildo někdy můžeme vyrazit, mám z toho fleku ruskou protitankovou i s wolframovým jádrem a další věci z WW II.

Mirek D.

22. 02. 2012, 12:09

Sudajev- mmch. z toho co píšeš, to skorem vypadá, že pokud nepřijedu do Brna okopávat náhrobek ruského tankisty, jsem zákonitě a logicky ss-man. To se na mě ale nezlob, v tom případě ty jsi zákonitě blbec!

Krutor

22. 02. 2012, 12:10

Všem, kteří se dohadují o tom, kdo byl větší svině, jestli Hitler, nebo Stalin. Tohle je špatně položená otázka. Ptejte se, kdo na válce vydělal a to jak finančně, tak politicky. To je podstata věci!

Ty nově postavené památníky a hřbitovy německých vojáků vyrostly jak houby po dešti nejen u nás, ale i v Rusku, což je napováženou. Na jednu stranu se to dá obhájit nějakou humanitou a vojenským právem a ohledy nad "prostými vojáky", na druhou stranu se nemohu ubránit pocitu, že v současnosti nejde o nějakou památku na padlé vojáky, protože většina přímých příbuzných je už stejně mrtvá a vzpomínky vybledly, ale o ideologickou diverzi. Nasadit prostě mladým rusům do hlavy, že ti vojáci, co vypalovali vesnice a vraždili civilisty, byli jen nevinné oběti Hitlerovi zvůle a protože je to už tak dávno, měli bysme změnit názor na minulé události. Možná se Vám to bude zdát přehnané, ale zkuste se zeptat někoho, kdo se narodil po roce 1990, na to, co ví o 2sv. v. Vědí velké kulové, protože ve škole se učí jen to, co bylo schváleno němci a landsmanšaftem prostřednictvím našeho dobráčka Václava Havla.

Sudajev

22. 02. 2012, 12:12

Miras tomu sám nevěříš. Jen se jim do toho proště nechce investovat, ta raději bude Posselt dělat landmanshaft schůze a dávat nám požadavky na jejich nároky. Promiň ale až jsem zajít nechtěl. Mě jen mrzí že mi jsme ti nejhorší a všem jen křivdíme.

Sudajev

22. 02. 2012, 12:13

Krutore a teď to dorázím. Na válce vydělaly jen a jen USA.

milda70

22. 02. 2012, 12:16

Ta já teda spát nepůjdu. Stejně podle našich posranců v noci pracují jen kurvy a zloději. Takže dnešní noční v klidu prospím a budu slušnej člověk. Ale psát sem už nic nebudu. Budu jen číst.

Sudajev

22. 02. 2012, 12:17

Mildo tak to tedy máš dobrý zaměstnání

milda70

22. 02. 2012, 12:17

Sudejev: sorry. Ale já sbírám jen německý metály.

Mirek D.

22. 02. 2012, 12:19

Krutor-hezky napsaný, něco na tom bude, pomníky a nahrobky jsou zde proto, abychom nezapomněli, možná i na té ideologii něco bude, možná na obou stranách. Dle mne ale hlavní důvod je ten, aby připomínal to, že zde válka byla a že v ní umírali lidé. Bohužel ti nevinní nejvíce, ti vinní méně a ti co to všechno zpunktovali vůbec!
Sudajev- chlape ty mě dneska fakt sejříš Mě je nějakej Posseld i jinej potentát rusky, či anglicky hovořící ouplně u zadele, víc mi vaděj zmínění příživníci, co žijou z mých daní, to mi věř...

Sudajev

22. 02. 2012, 12:20

Mildo ty německý věci ti klidně nechám, já jsem spíš na kolečka. Ale metál jsem v lokalitce ještě nenašel. ale jednou příjde.

Krutor

22. 02. 2012, 12:21

Sudajev: No, to není přesné... Kdo je to USA...

konopek

22. 02. 2012, 12:23

tak poslední názor: Helmy ani hvězdy se s pomníku krást nemají. Stëjně jako na našem území nemá co dělat pomníkpadlím němcům(tento je doma v Rakousku, tudíž na svém místě), minimálně do té doby než budou němci stavět pomníky třeba na místech pádu Welingtonů od třistajedenácky...
A ty Havlovi děti co tu srovnávají Stalina s Hitlerem by si měli vygůglit co je to kniha a pár jich přečíst. A poznají v čem byl rozdíl.... minimálně pro naši zem...

konopek

22. 02. 2012, 12:24

Krutor-přece Udatná Sovětská Armáda...

Sudajev

22. 02. 2012, 12:25

Miras: mluví německy. A myslíš že mi nevadí? Se mě zeptej když každej rok podávám daňové přiznání. Ale to už je opravdu o něčem jiném než o nálezech. Rozhodně jsem proti hanobení či rozkrádání pietních míst.

milda70

22. 02. 2012, 12:28

konopek:já nejsem žádný Havlovo děcko. Já ale rozdíl mezi Stalinem a Hitlerem nevidím. Oba dva svině.

Sudajev

22. 02. 2012, 12:28

Čičino ty už jsi jak náhradní YR. NO, samý sluníčko. Sezona už brzo začne

SALLMON

22. 02. 2012, 12:28

KOČIČÁK-už to mám!! Díky Je nádherná Ale úplně nejlepší je ta tvoje profesionálně vyrobená obálka-tak ta mě dostala Díky.

Krutor

22. 02. 2012, 12:30

Miras: Co si myslíš, že mládeži připomeneš tím, že někde postavíš památník? Vždyť oni ani neví, základní fakta o válce, natož nějaké hlubší souvislosti. Taky neví, proč by se měli o 70let staré záležitosti vůbec zajímat, ale ten pomník jim řekne asi tohle: "Kdysi tady zemřela spousta německých vojáků a Vy zlí češi jste jim nedokázali za 50let postavit důstojný pomník. Styďte se! " Nebo možná něco jiného, ale výsledek bude stejný, změnit náhled na válku a její výsledek a postupně sem zase nacpat němce. Nebo je to jinak?...

Sudajev

22. 02. 2012, 12:32

Kolegové možná to znáte, ale tohle používám jako pomůcku při plánování trasy: http://kontaminace. cenia.cz/

milda70

22. 02. 2012, 12:33

KOČIČÁKU dej si zatím WHISKAS. Tady to asi bude na dlouho. Pánové čus

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 12:33

SALLMON- NOtakhle posílám měsíčně cca 30-40 balčků na výměny takže náklady jsou veliké. tak balím jen do papíru co najdu a přelepím izolepou z práce abych aspo to trochu ušetřil

SALLMON

22. 02. 2012, 12:36

KOČIČÁK-Vždyť je to paráda.. mysli na mě s těmato věcma do budoucna prosím. Já budu myslet na tebe zase..
Pro nezainteresované-nejsme gayové!! Jde o výměnu sběratelského materiálu

kpt

22. 02. 2012, 12:37

Krutor - podle mě se památníky mají stavět i když ti lidé stáli na různých stranách. U nás je ten problém, že jsme se historii v pohraničí po válce vždy vyhýbali. Potom vznikají tyto diskuze.

SALLMON

22. 02. 2012, 12:37

KOČIČÁK-Vždyť je to paráda.. mysli na mě s těmato věcma do budoucna prosím. Já budu myslet na tebe zase..
Pro nezainteresované-nejsme gayové!! Jde o výměnu sběratelského materiálu

kim

22. 02. 2012, 12:41

http://www.novinky.cz/domaci/259784-odmena-za-mrazy-na-konci-tydne-bude-12-stupnu-tentokrat-nad-nulou. html

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 12:41

SALLMON -

Krutor

22. 02. 2012, 12:45

kpt: Nikdo se diskuzi o pohraničí nevyhýbal. V současnosti jde o revizi dějin, ne o "nějakou spravedlnost". Kromě toho majetek odsunutých sudeťáků měla odškodnit německá strana výměnou za nepožadování reparací od české strany. Tohle se ale nikde v novinách nedočteš, proč?

Sudajev

22. 02. 2012, 12:50

Jo kdyby byl nějakej dotaz mimo diskuzi etc. etc. tak sem hodím mail

kpt

22. 02. 2012, 12:51

Krutor - podle mě nejde o žádnou revizi dějin, jen se v téhle době vytáhlo něco, co o čem se po léta nemluvilo. A o odškodnění odsunutých se ví dávno, o tom se psalo už před 40 lety.

Náde

22. 02. 2012, 12:55

tak tuhle diskuzi si večer přečtu teď na to nemám

2kajman

22. 02. 2012, 13:09

kpt:s těma památníkama jsem tě špatně pochopil, nebo mám jít stavět na náměstí památník ruským vojákům, padlím po srpnu 68? Ty byli taky na opačné straně.

kpt

22. 02. 2012, 13:14

2kajman - já nevím, odkud jsi, ale tady v pohraničí se leckde stavěli pomníky hned po válce, kde je napsáno Obětem války 1938-1945.Tím 1938 jsem neudělal překlep. A je vše vyřešeno.

Sudajev

22. 02. 2012, 13:17

kpt: ano máš pravdu, v Bystřici nad Pernštejnem je taky pomník obětem WWI a WWII a je tam jen "obětem válek". (němečtí vojáci byli exhumováni a pohřbeni ve společném hrobě) a to je v pořádku.

koholik

22. 02. 2012, 13:18

SALLMON: musim reagovat na to co jsi napsal... Stalin a Hitler by udělali oba nejlépe, kdyby v roce 1939 si stoupli naproti sobě a na raz.. dva.. tři.. si prostřelili palice Ovšem jeden druhého by nesměl zklamat... /// ještě, že to neudělali, neměl bych co hledat

kpt

22. 02. 2012, 13:21

Sudajev - mám projetý kus světa a viděl jsem pomníky i na války, které nebyly zrovna moc košer. Prostě ty lidi semlela doba.

SALLMON

22. 02. 2012, 13:21

koholik-no to je jediná nepříjemná věc, která by většinu hledačů zasáhla Nemysli si, že jsem na to nemyslel... Samozřejmě vše s nadsázkou. .

ddaja

22. 02. 2012, 13:38

supr od všech příspěvky ale každá válka je velky svinstvo a pak jeli postaveny pomník a ten zneuctít je ještě většísvinstvo. Vůbec nemá cenu se zde dohadovat kdo byl větší prevít jestli Stalin a nebo HitlerMRKNĚTE SE KOLIK VÁLEK BYLO PO ROCE 1945 KOLIK LIDÍ ZAŘVALO A KDO ZA TO NESE VINU.

ddaja

22. 02. 2012, 13:40

jen ještě jedno kdyby to ukradl čecháček tak by vzal obě helmy

2kajman

22. 02. 2012, 13:51

kpt:mě jde jenom o to, abychom moc neoplakávali hroby našich historických nepřátel, a najednou nezjistili, že už nejsme v čechách. Čechy byli vždy mezi mlýnskými kameny evropských dějin. Nesmíme zapomenout, že velký medvěd, ani velká říše nespí, stačí se jen rozhlédnout a zamyslet se.

2kajman

22. 02. 2012, 13:55

podotýkám, že co dnes nejde udělat válkou, to jde ekonomikou.

Sudajev

22. 02. 2012, 13:59

2kajman jenže velký medvěd nás nikdy do roku 1945 okupovat nechtěl. Němci či spíše rakouští, němečtí i římstí panovníci včetně papežů ano a to od dob krále Přemysla II.

2kajman

22. 02. 2012, 14:06

Sudajev:ano, do roku 1945ne. Momentálně vidím největší hrozbu na západě.

kpt

22. 02. 2012, 14:08

2kajman - my se stále jen bojíme, aby nás nikdo nesežral. A co se týká pomníků, jen se podívej do minulosti, stavěly je všechny strany všem, od pruskorakouských válek, přes napoleonské i WWI a nikdo z toho nedělal tyátry.

Sudajev

22. 02. 2012, 14:14

kpt: našel jsem jeden vyhozenej v lese z války 1866 (fotky můžu poslat) myslíš že si ho mám odvézt k sobě nebo co s ním? Nikdo o něj nemá zájem. je z pískovce. Víc na mail nebo večer. Musím odejít.

2kajman

22. 02. 2012, 14:19

kpt:byla jiná doba, války byly hrozné, ale čestnější. Podle archívů z napoleonské války u Přestanova(teď to nevím úplně přesně jmenovitě)zahynul jeden civilista na infarkt a jednoho zmlátili, že jim nechtěl dát jídlo.

kpt

22. 02. 2012, 14:30

2kajman - jo, jo, Přestanov, Chlumec, Nakléřov. My jsme na pomníky stejně nějak vysazení, jako v Čechách. Neustále je při každé změně bouráme, vztekáme se kvůli jiným, ty které by jsme měli skutečně postavit nás nezajímají atd. Například v mém okolí je několik roztroušených hrobů ruských a italských a možná i francouzských zajatců a označení 0 plus 0.

kim

22. 02. 2012, 14:42

kpt >Pomníky, sochy, plakety...... na tohle jsme nejakčnější národ. Ostuda jako kráva.
I rusáci si sochy Lenina nechávaji, Za prvé je to kus uměleckého předmětu a za druhé patři to do jejich dejin. A zbouránim sochy se to znich nesmaže.

2kajman

22. 02. 2012, 14:47

kpt:Já přece nejsem proti pomníkům, naopak. Mě jde jenom o to, komu je v dnešní době postavíme, a jak se o to zasloužil. Děsí mne představa, že jako pilotní "eso"shodim tuny šišek na město plné dětí, přičemž mne sestřelej, ale udělám to s radostí a takřka s jistotou, že mi dole postaví památník a pozůstalí těch obětí mne budou oplakávat.

2kajman

22. 02. 2012, 14:50

Kočičák:Ty než jsi udělal ty sluníčka, tak bylo po šichtě, co???

2kajman

22. 02. 2012, 14:53

kim:máš pravdu. Co už se postaví, to musí zůstat stát. To je součást dějin.

zobin

22. 02. 2012, 14:56

Dobrý počtení -

kpt

22. 02. 2012, 15:05

kim - tak jest! U nás byl Masaryk, 1938 nebyl, 1946 byl, 1948 nebyl, 1968 byl, 1969 nebyl a 1990 opět byl. A ta socha vše přežila!

hypo1

22. 02. 2012, 15:38

Nevim, jestli je nutný dělat z těch německejch fanatiků chudáčky, který neměli na výběr. Praděda musel do války za Rakouska-Uherska, donutili ho slíbit věrnost RU armádě, ale vyřešil to po svym - nechal se v Itálii zajmout proto, aby moh vstoupit do legií, ve kterejch bojoval proti nenáviděnýmu Rakousku-Uhersku a v roce 1919, když se vrátil domu, tak už tady na něj čekalo svobodný Československo. Děda byl pro změnu za komunismu členem větší odbojový organizace, která plánovala převrat, bohužel na ně komančové přišli a všichni odbojáři si to šeredně odskákali. Vždycky to bylo a je o lidech-v každý době se najdou hrdinové, stejně tak jako zbabělci, udavači a kolaboranti, který lezou do prdelí okupantům a když přijdou nový okupanti, tak lezou do řití zase jim. Stavět pomníky nacistům mi nepřijde jako dobrej nápad, ale když to dělaj v německy mluvící zemi, tak je to celkem logický, měli tam postavit ještě velkou sochu jejich tatíčka sjednotitele a osvoboditele Hitlera, aby tu frašku dotáhli k dokonalosti.

cortes

22. 02. 2012, 15:40

To jsou zase plky.. hnus. .
Ať je země lehká každému bez rozdílu.

koholik

22. 02. 2012, 15:42

105 komentářů vo prdu....

cortes

22. 02. 2012, 15:42

Ps. Podle mě není nic špatného na tom, když tu mají hřbitov osvoboditelé i poražení.
Jsme dospělí lidé.. bo ne--))

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 15:43

2kajman kámo mám sváču

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 15:43

cortes chci tisíc komentářů

fil

22. 02. 2012, 15:49

Sláva a čest bratrům Mašínovým, nic víc nic míň...

KOČIČÁK

22. 02. 2012, 16:16

sakra