Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
Pišinger
04. 06. 2019, 11:37Celý text mojí prosby o pomoc s určením+dodatek : Podle té vlající české vlajky v pravé horní čtvrtině fototografie a těch ozbrojených civilistů šikanujících ležící německé vojáky (možná i civilisty) jsem usoudil, že tato nepříliš kvalitní fotka bude jedná z mála fotek poukazující na,, hrdinný boj statečných bojovníků " Revoluční gardy v nějaké obci nebo městě v květnu 1945.Pro její celkem unikátnost jsem rozhodl ji zveřejnit a poprosit vás, jestli někdo nepoznáváte to místo, popřípadě nevíte o tom něco (z historie) bližšího??
benedek
04. 06. 2019, 13:34Pišingere, Pišingere! Vzhledem k tomu, že naprostá většina těchto fotografií byla zde v té době stále de jure platném Protektorátu B. u. M. pořízena namnoze PO uzavřené všeobecné kapitulaci nacistického Německa. Kapitulace oficiálně písemně uzavřené za účasti a podpisu delegací vítězných spojeneckých armád. Kdy její nedílnou součástí bylo i ustanovení o dodržování tzv. Ženevských konvencí. Tj. pravidel, jak se chovat k tzv. válečným zajatcům kapitulujících armád. Které pak armády států zde dlouhodobě ve válečném stavu s nacistickým Německém víceméně poté dodržovaly. Zde prezentuješ důkaz, že tyto dohody zde byly zřejmě hrubě porušovány! Neb ozbrojené civilní osoby zevlující vůkol ležících osob. Namnoze příslušnníků prokazatelně zde v uniformách poražené a oficiálně v té chvíli již kapitulující armády. Tak ani jedna z těch osob nenese na sobě žádný atribut výstroje či označení vítězných spojeneckých armád. Tedy těch, které jediné a po právu mohli příslušníky poražené kapitulující armády do zajetí brát! ? Nehledě na možnou skutečnost, že šlo v té chvíli ještě o občany tehdejšího a v té době stále platného a mezinárodně akceptovaného Protektorátu B. u. M. . Toho, o který oficiálně prezident a vláda druhé Republiky Československé Německo požádala! ? K tomu do té doby nikdy tento nebyl do kapitulace nacistického Německa ve válečném stavu s ním. Tedy jeho občané, natož ozbrojené složky, které de facto ani tento neměl. Tak tyto nemohly de jure brát do zajetí vojáky německé branné moci. To vše v situaci, kdy cca. 1/4 tohoto národa dodnes žije v tzv. "konfiskátech". Zabraných po plošně na základě občanství odsunutém německém obyvatelstvu ještě před tzv. Postupimskou dohodou vítězných mocností ze dne 2. srpna 1945. Dohodou, která je prý právním odkazem a záštitou tohoto odsunu. Ačkoliv v ní není o plošném odsunu na základě národnosti ani zmínky a byla uzavřena až více méně 1/4roku po něm... Tedy tyto fotografie patří na dno zásuvek.
Pišinger
04. 06. 2019, 15:06Milí Benedeku. Asi si nepochopil mé záměry a motivaci se kterou jsem tuto fotografii zveřejnil. Jako věřící člověk odsuzuji všechno násilí (a sadismus) mimo nutné násilí při sebeobraně. S tvým názorem sice bezezbytku souhlasím, ale jako lepší pro společenskou sebereflexi určitých vrstev naší společnosti považuji za to tu fotku zveřejnenit a mluvit o tom otevřeně, než dle tebe zastrčit na dno šuplíku
Jim
04. 06. 2019, 15:29Sice jsem žádnou naši vlajku nenašel, ale podle toho, co je na fotce bych soudil, že nějací ozbrojení civilisté s páskami na paži donutili větší skupinu taky civilistů ležet v pozici, jak je vidno na fotce. Vysvětlení, co nabízí Pišinger se zcela jistě nabízí. Sotva jiné by uspělo. Obdobné excesy se prostě na konci války děly, nebyly výjimečné i s horšími konci. Nedovolím si spekulovat o oprávněnosti a motivaci takových činů, ale jelikož byly nakonec amnestovány, byly zřejmě neoprávněné. Ale nikdo z nás nezná přesnou situaci, o kterou šlo. Bohužel to vypadá na hromadnou pomstu. Kdo ví, třeba mezi těmi ozbrojenci jsou tací, co přišli o své blízké právě přičiněním některých z ležících.
Pišinger
04. 06. 2019, 15:54Vlajka je... Podívej se na nejlépe na horní fotku... klikni na ní... zvětší se... zaměř se na sloup uprostřed... dole je člověk... jdi podél sloupu nahoru asi dva metry... doprava... visí na domě... naše státní vlajka (na originále je vidět lépe)
kolektor
04. 06. 2019, 16:39Tak za prvé v době kapitulace jsme již vládu co by československá republika zcela jistě měli a to mezinárodně uznanou i s armádou a dokonce i měnou určenou pro osvobozená území. Pokud je v době pražského povstání vyhlášena ve městě mobilisace, tak jako u nás, tak i když tito povolanci nemají na sobě uniformu, ale třeba jen pásku na rukávu, tak jsou regulerními příslušníky armády. To, že zajatci leží, ještě nic neznamená, protože je bylo třeba střežit a pokud leží, je možné zaujmout i takový ležerní pozici, jakou zaujímají někteří ze "strážců". Já neschvaluji násilí na zajatcích, ale ne všechny jednotky složily zbraně po podepsané kapitulaci a některé z těchto jednotek se chovaly spíše jako teroristé a ne jako armáda. Určitě nebylo možné je "nechat běžet". Z toho, e někteří mají podložené ruce pod hlavou hádám, že jim je čekání dlouhé a nic nenasvědčuje vraždění zajatců, jak tady někdo hádal.
Pišinger
04. 06. 2019, 18:23Ano, to je možné... Zveřejnil jsem to ale především proto, že kdyby někdo poznal to místo a popřípadě o věděl o té události něco bližšího, mohl by to jasněji popsat a my by jsme věděli, o co jde. Co se tam stalo (anebo nestalo).
militaria
04. 06. 2019, 20:34Kapitulace Německa byla podepsána 8.5.1975 s platností 9. května 43 minut po půlnoci. TakŽe veškeré boje po tomto čase jsou mimo mísu. Poslední regulerní bitva na území protektorátu byla 11.5.1945 u Milína to je dva dny!!! po kapitulaci. Víte kolik čechů bylo v těchto dvou dnech po kapitulaci zabito? Nevíte nic o tom co předcházelo vzniku této fotografie a KDY byla pořízena. Podle vlajky vznikla s největší pravděpodobností PO KAPITULACI. Neúčastnili se někteří z fotografovaných těchto nezýkonných ZVĚRSTEV?
robik88
04. 06. 2019, 21:3211.je dva dny po 8.?
Pišinger
04. 06. 2019, 22:38Máte všichni v něčem pravdu, ale navrhoval bych počkat s jakýmikoli závěry na to, až nám někdo historické podrobnosti této události osvětlí a místo identifikuje. Mně osobně z té doby více oslovili jedinci, kteří přes tu mnohdy velkou oprávněnost nenávisti k Němcům dokázali těm lidem odpustit a zastat se jich. Tím nemyslím vždy a všude za každou cenu... myslím ty s otevřenou myslí a s rozumem. Budoucnost pak patřila jim... těm, co dokáží vedle sebe žít. .
DFC
05. 06. 2019, 07:57Místo nepoznavam, ale rozesmutnil mě Benedek. Na konci války jsme měli již skutečně regulérní vládu v Košicích a zmínka o tom, že jsme sami požádali Říši o ochranu je smutná. Ano s pistoli na spánku jsem svého vraha ochoten požádat o ochranu.
Ichtyloo
05. 06. 2019, 09:12mne teda ten druhý příspěvek určitě nerozesmutnil, protože ten člověk co vždycky napíše tak je jedna velká sračka
benedek
05. 06. 2019, 12:43Příteli DFC. Zdá se že jsi nepochopil pointu mého dlouhého příspěvku níže. Ojakživa se prohlašuji býti Rakousko Uherským patriotem. Proč? Protože je mně vzdálené býti Němcem! Buď jak buď, žel Bohu my všichni jsme již Němci. Ekonomicky na 101%! Maďaři jsou, na rozdíl od nás, Rakušané dodnes, protože jsou patrioti a zůstali věrní Monarchii. Proč? Vědí, na rozdíl od nás, že zájmy Velkého Ruska jsou zájmy Velkého Německa. Dnes lépe řečeno po dohodě s Francií Francké říše! Málo kdo z nás ví, že přeživší Romanovci smísili svou krev po roce 1917 v exilu z německými Hohenzollerny. Tedy příštím carem Velké Rusi bude pravnuk posledního německého císaře Viléma II. ! Oni se prostě potřebují. Rusko jsou suroviny, trh a cesta do nesmírně se ekonomicky vzmáhající Asie. Hlavně Číny a Indie! Víš ty vůbec že obojí trubky na ropu a plyn na dně Baltu, tzv. Nordstreem I. a II. značně zafinancovala východopruská šlechta a Německé Řády! ? Vždyť jim ty území historicky po staletí patřily! Dnes nepatří Rusku ani Německu. Ty nynější státy tam nyní jsou nechtěné těmi ani těmi. Profitovali z tranzitu surovin a zboží, jsou chudé a budou proto ještě chudší. Dále Němci na rozdíl od USA si nenechali Asijskými tygry ukrást technologie. Místo toho tam staví svoje fabriky, včetně SKODA auto. Zatím se jim zde díky tomu, že našinci díky ostarbeiterům co si je sem vozíme, děláme za 1/3 co vydělává Germán, vyplácí naše montovny. Avšak! Až se naši milovaní ostarbeiteři naučí od toho zbytku našich fachmanů před důchodem co jest potřeba. Němci otevřou montovny u nich. Tam se vrátí zde námi zaučení mistři v oboru. Nám zde v opuštěných montovnách zůstane ten jejich nepoužitelný zbytek. A! Aby toho nebylo málo. 1/4 lidí zde žije a bydlí v konfiskátech po plošně odsunutých Němcích. I kdyby na mnoze se podařilo to vše svést na rozhodnutí vítězných mocností dne 2.8.! 1945 v Postupimi. Jest třeba se ptát zdali se lze spolehnout, že se na nás spojenci opět.... SSSR je dnes právně zastopeno Ruskem, a co jsem psal zde výše? Francie? Anglie? USA? Stojíme jim za to?... DFC loučím se citací básně našich předků: "Zní, zní Zrady zvon, čí ruce ho rozhopali? Francie sladká, hrdý Abion a my. My jsme je tak milovali... "
halfzwaar
06. 06. 2019, 12:13Ve tři čtvrtě na jednu a už úplně našrot? To nedělaj dobře, Benedek.
Panzerfaust6
06. 06. 2019, 13:24neni to debata k fotke, ale v niečom má Benedek podľa mňa pravdu.
Čo sa týka fotky, miesto nepoznám, ale je to zaujímavý záber, to určite.
Kaminski
06. 06. 2019, 13:50Benedek:TOP
Kaminski
06. 06. 2019, 14:00Každopádně ti hoši s flintama by potřebovali průjezd nějaké rozzuřené skupiny SS to by flintičky lítaly do škarpy
klarkon
06. 06. 2019, 14:22https://www.bible.com/cs/bible/15/HOS. 8.7.B21
DFC
06. 06. 2019, 17:10Milý Benedeku, v lecčems nesouhlasím, ale respektuji. Maďar je hrdý, ale ekonomicky celkem plajte, tak hraje na národní strunku. Svými názory mi pripominas potomka sočskeho hrdiny, který spolecne s mým předkem obdržel Řád Marie Terezie. No ale to byl Němec z Iglau. Já už ale nadosmrti zůstanu věrným republikanem a husitským kacirem. I když Habsburkové lepší Babise
Jackus
07. 06. 2019, 15:45Ono se nám to teď, v období relativního klidu, hezky hodnotí morální kvality a pomstychtivost. Sám za sebe bych třeba ruku do ohně nedal. A troufám si tvrdit, že nikdo z nás teď nemůže určitě říct jak by se zachoval. Neznáme co všechno téhle situaci předcházelo. Z toho, co jsem měl možnost zjistit v kronikách okolních obcí, rozhodně s místními usedlíky nebylo zacházeno v rukavičkách.
schvim
08. 06. 2019, 12:06Ahoj, vypadá to na květen 1945. Po místě bych pátral tam, odkud jsem fotku získal.
Pišinger
08. 06. 2019, 17:28Podle mne je to prostě zatím dosud nepopsaná dokumentárně zajímavá fotografie, která až se zjistí odkud je, se prostě popíše, založí do albumu mezi jiné zajímavé fotografie a tím to zkrátka skončí...
klarkon
09. 06. 2019, 12:28https://www.vets.cz/vpm/foto/mista/normal/ceska-republika/jihocesky-kraj/cesky-krumlov/cesky-krumlov-710/1510_c-krumlov-3-ck. jpg
https://img. radio.cz/TPvqoknrTD5Jufgc8jBK9HOd-_Q=/fit-in/1800x1800/1374153975__pictures/pamatniky/benes_cesky_krumlov. jpg
kebabJm
10. 06. 2019, 06:43halfzwaar: to nebude z chlastu, z toho se dá vyspat
Panzerfaust6
10. 06. 2019, 09:08Klarkon: k tej tabuli: dobre to tam je napísané, v podstate sa to teraz deje.
Pišinger
10. 06. 2019, 13:47A. H. s pomocí NSDAP vládl od počátku terorem, zastrašováním a s pomocí politických vražd. Ze své strany udělal jedinou možnou volbu pro Němce. Jeho vláda a moc jeho zákonodárných orgánů prostupovala všemi oblastmi společenského a kulturního života. Kdo se státní moci nějak začal příčit a byl udán, čekalo ho vězení nebo koncentrační tábor. Nemůžete všechny německé vojáky potrestat za to, co dělala jiná jednotka např. v Lidicích. Po válce bylo určeno, co se považuje za zločineckou organizaci a kdo má být potrestán a kdo ne. Pokud na to má někdo jiný názor než ti, co válku zažili a zkusili na vlastní kůži... než ti, co museli sami těžce nést ztrátu svých blízkých, kamarádů ve zbrani.. měl by navrhnout historikům přepsání dějin podle jeho vlastních morálních zásad a názorů....
tankhalter
10. 06. 2019, 18:49benedek jsi Rakousko-uherskej patriot, ale je ti vzdálené býti Němcem? Divný... To se snad vylučuje, vzhledem k tomu, že Rakušáci se pokládali za němce... resp. dle slov FJI "Jsem předeším Rakušan, ale rozhodně Němec. "