Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Pomoc s určením

16. 12. 2016 Autor: dan f-m 6748× 46
Zdravím, kamarád mě poprosil o zjištění typu této flobertky 6mm. Byla nalezena na půdě za trámem. Zajímaly by nás bližší informace o této zbrani, popřípadě jaká je vůbec její hodnota. Myslíte si, že je to originál nebo fake? Vypadá, že je předělaná z ostré a pochází z anektovaného území 3. říše. Budu vděčný za vaše názory. Díky.
dan f-m

 Autor: dan f-m

Komentáře

Jim

16. 12. 2016, 13:51

Myslím, že je to bastl z naší ČZ27-tedy spodek (tělo) a zbytek ví bůh, nejspíš dodělávka podle potřeby. Zajímavý je, že to má přejímací značky.

Jim

16. 12. 2016, 16:04

Dovolím si ještě pár poznámek. Chtělo by to pár fotek navíc, především pohled na komoru, zápalník a zásobníkové vývodky. Osobně se mi zdá málo pravděpodobné, že by se někdo zaobíral výrobou pistolky na 6mm flobert. Logické by bylo 22LR a mohla by tak být zachována i samonabíjecí funkce. S ohledem na výkon náboje 6mm flobert je samonabíjení vyloučené. Tedy jen pracné natažení, vložení náboje do  komory, zavření závěru s střelba. Pokud bych se pokoušel vyrobit flobertku a měl možnost výběru zbraní, volil bych rozhodně revolver, tam je možné opakovat výstřely rychle za sebou bez nabíjení jednotlivými náboji po každé ráně. Kromě toho by výroba byla podstatně jednodušší. Podle orličky s číslem přejímacího inspektora to vypadá na oficiální fabriku, i když monogramem, co je na hlavni nedisponuje žádný oficiální výrobce. Každopádně je to zajímavý a velice zachovalý exemplář, bohužel postrádám další fotky, které by možná objasnily víc.

sks45

16. 12. 2016, 16:55

Zajímavé, kdysi dávno jsem něco podobného viděl, jak píše Jim, bylo to v ráži 22, mělo to plastové střenky, jako má CZ-27, jinak to bylo hodně podobné, jen chyběly rádoby přejímací značky. Cenovku ti asi nikdo nepoví, nikdo ji bohužel neví. Pokud by byla na prodej, měl bych zájem.

Lyndon

16. 12. 2016, 17:05

Rád bych vyjádřil upřímnou soustrast šťastnému majiteli http://aukro.cz/stara-nemecka-flobertka-6-mm-i6622045663.html, není to vůbec nic, pouze dílo šíleného kutila.

puno

16. 12. 2016, 17:19

Tiež sa prikláňam k tomu že je to. 22 LR, označenie 22 fl skôr označuje typ náboja (flobert) čo sú všetky náboje s okrajovým zápalom. Pohľad na vybratý zásobník by tiež niečo napovedal. Čo sa týka ceny to skôr na nejakom fore o zbraniach, ja som takýto exemplár ešte nevidel, podľa mňa ich je ako šafranu, od čoho sa bude odvíjať aj cena. Ešte taká pripomienka neviem ako v ČR ale na SK by takáto zbraň ak beriem do úvahy že je to. 22 LR podliehala povoľovaciemu konaniu. Treba dober pre zistiť čo to vlastne je aby si sa ty, prípadne alebo tvoj kamoš nedopustil nejakého nedovoleného ozbrojovania alebo obchodovania so zbraňami. Veľa zdaru, inak pekný kúsok, potešil by.

Jim

16. 12. 2016, 17:27

Pokud se týká legality, tak jde samozřejmě o zbraň podléhající registraci, protože její výkon je zcela nepochybně větší, jak 7,5J (což je plivanec). Ale s ohledem na to, co se v současné době na aukru nabízí, je tohle neškodný prdítko.

Lyndon

16. 12. 2016, 17:27

Jak jsem již napsal není to nic, tohle nic se prodalo (!?! ) na Aukru za 25.000,-Kč, jen na okraj, jak se zabýváte zásobníkem, torzo Pi vz. 27 ve spodní části má zásobníkovou pojistku, bez zásobníku by to netlouklo, chápete, proberte se všichni, není to osobní zbraň E. Moravce!

keke1

16. 12. 2016, 17:29

Dobrý den, to je koupeno na aukru za 25 000?

Lyndon

16. 12. 2016, 17:29

Jak jsem již napsal není to nic, tohle nic se prodalo (!?! ) na Aukru za 25.000,-Kč, jen na okraj, jak se zabýváte zásobníkem, torzo Pi vz. 27 ve spodní části má zásobníkovou pojistku, bez zásobníku by to netlouklo, chápete, proberte se všichni, není to osobní zbraň E. Moravce!

wett

16. 12. 2016, 18:21

No potěš koště, čtvrt čenta za prašivku

klarkon

16. 12. 2016, 18:32

Zrovna razidlo waffenamt 100 je v nabídce novovýroby
http://www.waffenamt-shop.com/en/stamps-for-german-weapons-period-to-1945-/80-stempel-waa-135-k98.html
A ta prskavka je dle fotek jednoranka - viz jednoduchá uzavírací (uzamykací se mi příčí napsat) páčka na pravé straně.
Použitý byl starý zřejmě kopaný rezatý rám čezety - jsou vidět špatně přebroušené stopy po korozi, nejvíc na levé straně za spouští, atd, atd.

Odin

16. 12. 2016, 19:16

za ty prachy může být pěkná křesadlová rakouská pistole vz 1898 nebo excelentní perkusní pistole systému lorenz - obojí s historickou a sběratelskou hodnotou. No ale budiž každému přáno.

Odin

16. 12. 2016, 19:16

1798 - pardon, překlep

Odin

16. 12. 2016, 19:20

Do moderních zbraní po roce 1890 nedělám, ale jeví se mi to jako zbastlenina, která má navozovat dojem prototypu nebo malosériové výroby pro vojenské použití - viz dle mého neautentické přejímací značky a nízké "výrobní" číslo - celek je obroušen bez původního brynýru a střenky jsou zřejmě samodomo výroba. Ale odborník třeba řekne něco jiného.

klarkon

16. 12. 2016, 19:27

Někdo si dal práci a zhodnotil vrak CZ. 27 - budiž mu výdělek přán, no a idiot viděl na Aukru klumpr se slepicí a historkou - budiž mu útrata a vyhozené peníze rovněž přány.
Bez tý pohádky a šílený ceny..... zajímavý technický výtvor.

Odin

16. 12. 2016, 20:07

Za ty prachy se dá sehnat třeba i předraženého řeháka toto:
http://www.rehak-lov.com/m11-sbirkove-zbrane/m12-kratke/i2943-lp-08-erfurt-1918/
http://www.rehak-lov.com/m11-sbirkove-zbrane/m12-kratke/i261-walther-p-38/

No ale potřebujete zbroják -ale to vlastně v tomto případě taky :)

Skorszeny1

16. 12. 2016, 20:14

Pro Jima: máš pravdu. na aukru se poslední dobou obchoduje s nelegálně drženými zbraněmi. Viz. Allus1 který nedávno na aukru prodával funkční německý granátomet. Je mi jedno co lidi prodávají, ale spíš mě sere Aukro, co je to tam za debily. Hlavně že tam mají odborníky co vyhazují např. aukce kde se prodávala prázdná hylzna bez zápalky a jen s nasazenou kulkou. A bylo to i v popisu aukce. Dokonce se jednalo o originál školní válečný US náboj, který nikdy neobsahoval žádnou nebezpečnou slož. Prostě dementi.

jegr

16. 12. 2016, 20:18

Máte pravdu skutečně to vypadá na překopávku ale jinak celkem slušná řemeslnická práce až na tu střenku ta je vodfušovaná.

Odin

16. 12. 2016, 20:45

To Skorszeny1: Zrovna Allus1 je ksindl, co měl mít zablokovaný účet už před roky. Jenomže to by se muselo aukru chtít - i s naprosto elementárními znalostmi musí být každému jasné, co je to zač. Já věřím tomu, že tato sekce na aukru je pod dohledem, jenže né pod dohledem aukra a nejspíš ani pod dohledem PČR, ale pokud některé prvky tohoto státu alespoň projevují náznaky funkčnosti, tak to prostě sledovat musí. Ale od nich se očisty těchto sekcí na aukru od podvodníků nedočkáme.

ryža

17. 12. 2016, 08:40

Slušní, ale bohužel většinou i hloupí lidé sedají na lep ojebávačům, podvodníkům, vychcánkům kteří těží těžké kroupy z neznalosti druhých. Sběratelé, staří lidé atd. Takové zjeby bych trestal useknutím ruky.

detektorar11

17. 12. 2016, 09:25

WaA100 je G. Genschow Berlin 1939

kyl

17. 12. 2016, 14:05

Skorszeny1:co když je ten Allus1 jen nastrčená figurka k chytání jiných? Rozumný člověk co zná zákony by tam nepřihazoval, případného zájemce a výherce aukce si pak můžou proklepnout.

klarkon

17. 12. 2016, 14:09

dan f-m : Takže souhrn, jestli jsi jen chtěl zjistit, co to na Aukru prodává colt51, tak už to víš - vyfantazírovaný podfuk, jestli jsi to koupil....... , a jestli jsi prodejce ty, tak gratulace

Jim

17. 12. 2016, 14:25

Tak ty fotky z aukra jsou na jiném podkladu, evidentně se však jedná o tutéž pistolku. Tak snad by se dan f-m mohl vyjádřit, když tady tahá rozumy a nedělat mrtvého brouka.
Před pár dny se na aukru vydražil přetvořený(spíš přesviněný) Gew88 na jakousi odstřelovačku navíc bez tormentace. Vylezla na 50 tisíc. Lidi jsou fakt blbí. Jednak ti, co dosviní historickou zbraň a jednak ti, co to koupí. To zůstává rozum stát

adi

17. 12. 2016, 19:56

Ale předělaná 27 číza to je:-D nemám sílu číst ty dlouhé včerpávající kometáře:-D Jinak hezky

px

18. 12. 2016, 11:15

Chlapci možná se rozčilujte zcela zbytečně, šmelky na aukru díky pravidlům, jež jim aukro zcela umožňuje těmito aukcemi si vzájemně napichují ceny pro dojem této extra rare pičačiny na kterou je tóóólik příhozů, tudíž to pro naivního zájemce je známka pravosti a výjmečnosti. Obhcod čile probíhá v zákulisí aukce či na jiném int. bazaru s odvolávkou za kolik se rádoby tahle raritka prodala. Tady se po vás jen chtějí reakce pro ztvoření další pohádky. A vy to tak těm obchodníkům kazíte.

Merkur

19. 12. 2016, 00:25

px - naproto výstižné, lépe bych to nenapsal.

Voss 69

19. 12. 2016, 02:22

Tak jako bastl je to docela pěkně uděláno, ten, kdo to dělal musel být dosti zručný a strojařsky nadaný člověk, kor když je tam polovina vypilovaná ručně. Pokud to někdo zbastlil ze starého rezavého krámu, tak tam už stejně nebylo co podělat. Bohužel na to nějaký pitomec natloukl v rámci vidiny vyšší hodnoty slepice, čímž to úplně deklasoval.
Jako bastl je to moc hezké, reálná hodnota coby bastlu tak polovina hodnoty nazi čízy, takže hodně nízká cifra:-)
Jestli za to někdo vysypal 25k nebo si to "koupil" sám prodejce a teď to zase zhodnocuje, to je ve hvězdách, každopádně aukro je semeništěm pitomců a ještě větších těch, kteří tam ty krámy tak přeplácejí... už nejen žrádlo je tady o třetinu dražší jak na západě

klarkon

19. 12. 2016, 14:25

Přeřadit do rubriky "Falsa a repliky"

dan f-m

19. 12. 2016, 17:50

Díky za názory. Kámoš to koupil na aukru(jsou tam šmejdi o tom žádná) nicméně je spokojený má už na to kupce se zahr. Cenu nebude zveřejňovat bo by posměváčkům spadla sanice!!! Když někdo prodává prd v plechovce a najde se kupec budiž, je to nabídka-poptávka. Je to každého věc za co své kroupy utraťí hlavňe že se mu to líbí a má radost.

klarkon

19. 12. 2016, 18:24

dan f-m ptal jsi se-a dozvěděl....... jinak máš pravdu a pokud kámoš našel ještě většího troubu než je sám....... a sanice by nám nespadla, protože vychcanost inteligenci nenahradí a ta se nedá koupit..........

furtsedivil

19. 12. 2016, 20:48

Skorszeny1 alias Otto S.
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=19002&mm=1&vd=1
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&i=18918&mm=1&vd=1
potrefená husa se ozvala. Nejsou toto zbraně podléhající... ?

klot

20. 12. 2016, 09:52

No chlubit se tím, že kupuju šmejdy a i když vím o co jde, prodám to dalšímu troubovi, to je fakt obdivuhodné. Ten tvůj hypotetický "kámoš" bude asi taky pěknej dáreček. Není divu, že už se na nás dívají na západě stejně jako na pšonky. Co není padělek z Polska, je na tuty z Česka. I když si spíš myslím, že kecáš a ta věta ála "prodá se to za dardu ale neřeknu za kolik, protože ti co říkali že to nemá žádnou cenu by se pak mohli cítit hloupě" (hahaha) - ta to jen potvrzuje.

px

20. 12. 2016, 17:24

to:dan f-m
Přesně jsi popsal tu pohádku včetně s tím kupcem. Hoši vy si myslíte že vám to ještě někdo žere že
Bez bumážky si to nevezme ani ten největší trouba z Polska o to více ti jak píšeš troubové ze západu. Jenom tady natahuješ triko jaký jseš skvělý obchodník

keč

21. 12. 2016, 18:59

Už jen samotný fakt, že zde není ani známka po tormentaci a přesto jsou tam nabouchané WaA, svědčí o tom, že dotyčný, který to dělal (slovy klasika) má ponětí o způsobu německého značení asi takové, jako kráva o vesmíru...

klarkon

21. 12. 2016, 19:19

keč - tohle je jasný fake, ale tvůj argument je taky k prdu - přítel vlastní P. 38, jsou na ní pouze výr. čísla, továrna "cyq" a Waffenamty 88, nic dalšího na ní není..... na konci války ty pravidla asi nebyly už tak dodržovány.

keč

21. 12. 2016, 22:56

Ano, mladý příteli klarkone (předpokládám věk dle způsobu vyjadřování), ke konci války v roce 1945 po obsazení Hrádku nad Nisou (Spreewerk - cyq) sehnali rusové zaměstnance do fabriky a ti museli pro ně zkompletovat asi kolem 200 pistolí P. 38 bez jakéhokoli značení resp. se značením které na součástkách již bylo. Hrádek nad Nisou je pověstný "kvalitou" výroby P. 38 a tak není divu, že se stávaly i zmatky ve značení - viz cvq. Mohli bychom mluvit i o přenesení výroby pistolí P. 35 (p) do Znojma v posledních měsících války a tam "se děly věci" ve značení, atd... O tom ale zde nebyla řeč

Jim

21. 12. 2016, 23:26

No, klarkone, špatně jsi se koukal na kamarádovu P38. Mimochodem, číslo 88 je osobní číslo přejímacího důstojníka pro Spreewerk a ne číslo waffenamtu. Koukni na pravou stranu závěru, tam je kromě již zmíněného č. 88 pod symbolem orličky, ještě vpravo tormentační značka a to orlička s hákovým křížem. To je tormentační značka. A věř tomu nebo ne, žádný přejímací důstojník by svoji zančku neklepl na zbraň bez tormentační značky. Nelze samozřejmě předpokládat, že číslo inspektora bylo dopředu klepáno na závěr. Takže to není ta situace, co kolega keč zmiňuje.

klarkon

22. 12. 2016, 00:49

Jim - já se pro jistotu podívám, ale až v lednu, dřív se s ním neuvidím. Pamatuji si to z toho důvodu, že jsme to řešili nad knížkou pana J. Balcara a ta pistole by dle té knihy neměla vůbec existovat, měla čtyřmístné číslo začínající nulou a bez jakéhokoli písmenka a to nás zaujalo. Přítel vlastní zbrojní licenci a se zbraněmi obchoduje, tuhle pistoli si ponechal právě kvůli té zvláštnosti.

keč

22. 12. 2016, 08:13

Pánové, tato diskuze vznikla původně kvůli flobertovému paskvilu, který tu někdo presentoval. U toho flobertu resp. značení 22 fl bych se chtěl ještě zastavit. Značení 22 fl je fenomén posledních několika let, který se používá a to hlavně v česku. Oni němci značili tyto zbraně vždy :6 mm Flobert. Dalším markantem, který svědčí o tom, že je to amatérská práce je - studený brynýr, jímž je to napatlané. Němci v době, kdy své zbraně značili WaA (to uvádím pro tento případ) už dávno studený brynýr nepoužívali. A mohli bychom pokračovat i o dalších znacích amatérismu na této "zbrani". Pěkné vánoce

Skorszeny1

22. 12. 2016, 17:41

dolfazhrobu: Nejsi náhodou ty ten Aluss1? Nějak to z toho tvého rejpání vyznělo. Docela jsi to nepochopil. Píšu že je mi jedno co lidi prodávají, to znamená ať si prodávají třeba King tigra, ale ne na veřejném aukčním serveru. To už je totiž dost velká drzost! Myslím tim Alluse1. Ty jsi někde viděl inzeráty, že bych ty zrezlý nefunkční krámy co jsem tu před osmi lety ukázal někde veřejně prodával? Asi né co. Protože jsem se jich hned zbavil a to tak, že jsem tenkrát obdaroval kamaráda těma zrezlejma bazmekama. Jedinou pravdu máš v tom, že i když se jednalo o zrezlý krámy, pořád podléhaly zákonu o......

jkmineral

26. 12. 2016, 19:53

Skorzeny1: se nečerti, tu aukci Us hilzny jsme Ti smázli, bo si šel pod cenu. Jsme Ti psali, že jich máme tunu od těch ČB a nedal sis říct :)

Skorszeny1

26. 12. 2016, 22:45

jkmineral: to jsem nějak nepochopil, žádnou Us hilznu jsem na žádné aukci neprodával. Asi jsi si mě s někým spletl. Já psal o hylzně kterou prodával můj kamarád z Rokycan na Aukru a oni mu ji smázli, že je to zakázané zboží. Byla to cvičná Us. Nevím jestli do Garanta nebo M1.

jkmineral

27. 12. 2016, 16:51

Felix JK

14. 01. 2017, 10:52

.. predana na aukre, presne si teraz nepametam cifru ale okolo 24000 kc 

Franc45

06. 10. 2018, 11:33

Koukám samej odborník, připomíná mi to Dorotheum kam jsem zašel s briliantovým setem po prababičce za ranec peněz, kouzlo a rázem to byla oceněná cetka s kamínkama kterou jsem si dovezl z Indie, nikdy jsem tak nebyl.
Jeden odborník tady píše, že má stopy po pilníku, no zřejmě neměl válečnou 27ku, či jinou válečnou zbraň v rukách, ty jsou doslova jak osekané dlátem, prostě se nehledělo na nic potřeboval se každý kus co střílí a značky... , třeba VG 2 (Volksturmgewehr 2), poohýbané plechy, na místo pažby osekaná větev, cena hrubo přes 100 000, jednu jsem vlastnil a šla do němec.
Další rádoby odborník, že 22 FL je novodobé označení, hm měl jsem v rukách flobertku na krátké nábojky, rok kolem 1880 a označená 22 FL, že by prošla časoprostorem? .
Další odborník, že tohle má půl ceny 27ky, to by bylo, půlka za lepší kousek asi 1000kč, no jen při pohledu na součástky vidím mnohem víc peněz...
Pak hromada těch co zřejmě byly u každého vyrobeného kusu zbraně za války.
Je spousta zbraní které člověk ještě neviděl, ale za to jsem už viděl dost odborníků a soudních znalců kteří by raději měli prodávat jabka na trhu a cena za jednotlivé kusy je pouze o poptávce a nabídce.