Pomoc s určením
Ahoj,prosím o určeni, za komenty všem díky.
s. 77
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
klarkon
07. 04. 2014, 10:28http://naboje. org/node/735#
školní náboj do 30mm PlDvK 53 a 53/59
Vojtaci
07. 04. 2014, 10:32je to do Ještěrky, PLK, který předběhl dobu
Strojař
07. 04. 2014, 10:34Krajně nevhodně vyfoceno, informace o průměru střely a délce nábojnice žádná. Ale vypadá to na PL náboj 30x210 vyrobený v roce 1955 v Povážské Bystrici.
honda2
07. 04. 2014, 11:17Když jste odbočili na tu ještěrku.
Já na vojně jezdil s 810. No jezdil, spíš chodil pucovat. Mimo kurz jsem najel asi 200 km
A jak jsem chodil do parku, vždy jsem ty ještěrky okukoval. Moc se mě líbily.
Nádhernej kousek techniky.
milosj
07. 04. 2014, 11:27Preedbehol dobu??? Pokial viem tak je zavedený maximalne tak v štatroch bývalého vychodneho bloku, aj to používaný v zastaralych vybehovych zbraniach. Nikdo iný to nezaviedol... Keby bol taký svetoborný tak ho zavedu viacerý... A vdobe svojho vzniku, koniec 2WW už v podstate stratil opostatnenie... Tu sa stale traduje mýtus o nejako československoz zbrojnom priemysle ktorý dal svetu ohromne novinky... akurát večšinou vyrabali zbarane alebo použily konštrukčne systemi ktore vymysleli niekde inde. čz 24/27 vzor nemecký mauser, sa vz 24/26 akože čs. výmysel zasobník v ručke a zaver obopínajuci hlaven-anglický vymysel, a ostatne zbarane ani netreba komentovat:gul. vz 26,zbran o ničom, zasobník na 20 nabojov na gulomet? sa vz 58 a uk 59 uplna katastrofa, spolahlive akurát tak na strelnici, ale v reálnych bojovych podmienkach skoro nepoužitelné... To ak je ine kafe... No a teraz ma žožerte, len si uvedomte že okrem Československa sa tieto haraburdy nikde nevyrabali, narozdiel od zbraní ruskej konštrukcie... Takže si už prestante nahovarat niečo o vínimočnosti čs. zbrojneho priemyslu a o predbehovaní doby...
proamy
07. 04. 2014, 13:48milosj- Myslet si můžete co chcete, ale kdyby byl kulomet vz. 26 na nic, tak by angláni nechtěli licenci, ze které vznikl BREN, který používali ještě po 2. světové. Jinak naše zbraně se vyvážely do státu Jižní Ameriky, Íránu, atd. Po válce jsme se museli přizpůsobit východnímu bloku. Např. náboj 7,62x45 byl daleko lepší než 7,62x39, ale museli jsme se ho vzdát kvůli Varšavské smlouvě. také si myslím, že srovnávat ČSR a Rusko je blbost.
milosj
07. 04. 2014, 14:24To že ho mali zavedený anglani nič nedokazuje o tom že ta konštrukcia bola zastarala už v 30 rokoch... Anglani su sami o sebe v tomto divný... A tie ostatne štaty, boli v tej dobe až tretoradý trh... A maš pravdu že zovnavat zbrojarsku velmoc rusko a Čsr je blbost... Pretože ruske zbrane su preverené bojom...
klarkon
07. 04. 2014, 14:50milosj - netvrdím, že naše zbraně byly po konstrukční stránce nějak převratné, ale ty mi tedy uveď nějaký výrazně lepší LEHKÝ kulomet z r. 1926. ( schránkový zásobník na 20-30 ran byl v té době u LK naprosto běžný).
Strojař
07. 04. 2014, 17:10milosj: taky se přidám. Je zajímavé, že němci používali kulomet ZB 26 ve svých jednotkách a dokonce se snížili k tomu, že tento kulomet překonstruovali na zásobování pásem.
Strojař
07. 04. 2014, 17:25milosj: taky se přidám. Je zajímavé, že němci používali kulomet ZB 26 ve svých jednotkách a dokonce se snížili k tomu, že tento kulomet překonstruovali na zásobování pásem.
Pesimista
07. 04. 2014, 18:25LK26 v době vzniku byl špičkový výrobek. Ovšem nesmělo mrznout, popřípadě protivník nesměl být vyzbrojený kulometem s nábojovým pasem.
Strojař
07. 04. 2014, 18:47kepák: neslyšel jsem o tom, že by proti sobě bojovala kulometná hnízda. Kulomet sloužil k ničení živé síly, zpravidla v pohybu. Proti kulometčíkům to snad byli odstřelovači nebo minomet. Nebo se mýlím?
milosj
07. 04. 2014, 20:00Lk vz. 26 už ani v dove svojho vznkiku nebol špičkový výrobok... bola to už proste zastarala konštrukcia, a v druhej vojne jak by dal... No a v tej dobe bou už Mg lewis a napr. aj degtarev... No a prečo by ich nemci nepoužívali, to ich nmali zničit ked im padli do klína??? A o tom že by ich prerobili na pas som teda nikdy nepočul akurát LK vz. 52 bol tuším na pas aj zasobník...
kepak-maš pravdu, ja zastavam nazor že nhaše zbrane fungovali perfektne a boli špičkové-ale akurát tak na strelnici...
Strojař
07. 04. 2014, 20:05milosj: každý z nás neviděl a neslyšel vše. Když dáš sem mail, tak ti pošlu fotku. Třeba se trochu uklidníš ve svých soudech.
honza51
07. 04. 2014, 20:24Pro milosj : Promiň, ale nemohu nezareagovat.... čs. 30mm PLDvK vz. 53 vznikl opravdu za 2.války, byl předurčen jako obranná zbraň pro němecjé ponorky, ale do výzbroje se tehdy naštěstí nedostal. Původně byl konstruován jako jednohlavňový, ale s nárustem rychlosti cílů v nadcházejícím období byl překonstruován na dvojče. Je těžké podle dnešních hledisek posuzovat zbraň vzniklou před 70 lety, ale ještě v polovině 90.let smetl z oblohy nejeden mnohem modernější letoun... Ne všechno se dočteš v našem nezávislém tisku..... Praxe je jiná : Dodnes se jedná o vynikající vysoce účinnou zbraň, ale každá zbraň má své určení a tento kanón je účinný proti cílům do rychlosti 900 km/h, což je rychlost, která je při přímé podpoře pozemních sil málokdy překračována. Ale to je na dlouhou diskusi a zde není dostatek prostoru.
klarkon
07. 04. 2014, 20:26milosj vůbec nevíš o čem meleš, vyčtené názory a rozumy. Já z těch zbraní mnohokrát střílel, z DP-27,Lewise, a mnoha jiných. Přítel má největší oficiální sbírku kulometů v ČR, ten by ti to vysvětlil.
Pesimista
07. 04. 2014, 21:49Strojař: To myslíš vážně, cos napsal???? : "neslyšel jsem o tom, že by proti sobě bojovala kulometná hnízda. Kulomet sloužil k ničení živé síly, zpravidla v pohybu. Proti kulometčíkům to snad byli odstřelovači nebo minomet. Nebo se mýlím? " Beru to jako srandu. Jinak to ani nejde... LK26 v boji se ukázal jako klump a v zimě jako zamrzlé závaží. W-SS ho dostaly vyloženě natruc a za trest. A ten, kdo schválil zásobníkový princip, to musel být nastrčený německý špión. Vývoj a výroba (kromě exportu) tohoto zázraku se měl zastavit a přesměrovat ihned po zavedení MG34.
Strojař
07. 04. 2014, 22:26kepák: ten smajlík s pivem, cos dal na konec asi značí, že sis jich při psaní příspěvku dal víc. Chudáci W SS, že museli za lepší zítřky bojovat se šrotem vyrobeným poctivýma českýma rukama. To proto asi tak ti udatní árijci dopadli. Ještě, že tak.
milosj
07. 04. 2014, 22:47klarkon-tie gulomety som uviedol lan ako ukažku že už existovali gulometu s večšou kapacitou zasobníku ako 20 nabojov...
honza51-ja som mal na mysli parametre naboja, možno to dvojča bolo vo svojej dobe učínné, ale keby ten naboj za niečo stal tak je zavedený aj inde, lenže to sa nestalo---Jasne maju aj amíci a rusi obdobne raže ale nie je to ten naboj...
strojar-moj mail je pod obalkou...
Strojař
07. 04. 2014, 22:54milosj: když se podíváš na můj příspěvek o nábojnicích, tak tam vyčteš, že rusové mají identický náboj, jen odpalovaný elektrikou. Fotku máš na mailu.
Strojař
07. 04. 2014, 23:05milosj: když se podíváš na můj příspěvek o nábojnicích, tak tam vyčteš, že rusové mají identický náboj, jen odpalovaný elektrikou. Fotku máš na mailu.
Pesimista
08. 04. 2014, 07:34Strojař: smajlíky jsem tam dal proto, aby sis nemyslel, že to chci nějak hrotit. Jinak všeobecně hodlám konstatovat, že až na výjimky (puška vz. 24, TK ZB37 a možná ještě něco) naše armáda od roku 1918 měla jako individuální výzbroj samé krámy.
milosj
08. 04. 2014, 08:24kepak-čiastočne suhlas, ale vz. 24 zase mauser, a ZB 37 bol už fakt dost tažký... A v postate v dobe svojho vzniku už taketo gulomety starcali opodstatnenie...
klarkon
08. 04. 2014, 11:03A jedinej. kdo se neozval je majitel náboje
Strojař
08. 04. 2014, 12:31Klarkon: Tady už slušnost, že by třeba někdo poděkoval za informaci dávno nenosí.
s.77
08. 04. 2014, 13:03Diky vsem za urceni