Úvod / Nálezy

Pořádný úlovek

12. 10. 2009 Autor: eisensucher 5703× 44
Nalezeno uprostřed lesa, délka zhruba 140 cm, prosím o určení.

 Autor: eisensucher

Komentáře

chruščov

12. 10. 2009, 10:44

Je to Tolstolobik

vesmirek

12. 10. 2009, 10:46

No to je chuťovka! Že by práce pytláka? Není pod lesem nějaký větší rybník nebo nádrž?

delixxl

12. 10. 2009, 10:46

roční přírutek bývá až 30% proto to sou takové kousky

irich

12. 10. 2009, 10:47

a daly ho tam myslivci, urcite byl poblis posed

jiří1938

12. 10. 2009, 10:50

vedle maš slanisko na kamenou sul takže to bude ujediště pro lišaky nebo pro prasata

FORTRESS

12. 10. 2009, 10:56

Myslivci návnada na lišky nebo divočáky.

Patriot

12. 10. 2009, 11:01

To lajk : opravím Tě - je to Tolstolobec pestrý

Novka

12. 10. 2009, 11:19

Slyšel sem že v USA občas hurykán vysaje vodní nádrž a pak o sto kiláků dál prší a padaj ryby z nebe. Ale tohle bude jinej případ.

Novka

12. 10. 2009, 11:20

pardon oprava: o sto kyláků...

kote

12. 10. 2009, 11:30

oprava myslím nebyla nutná

Trasher

12. 10. 2009, 11:51

Tolstolobik.

NeCrY

12. 10. 2009, 11:55

treba bud epobliz i rybar a za nim potapec

jenk007

12. 10. 2009, 13:23

TA "OPRAVA" ta teda je 

smrdla

12. 10. 2009, 13:28

Je dobré tak do udírny... jinak maso nestojí za nic, samé tuk.., ale najít ho v lese taky paráda.

solim

12. 10. 2009, 13:36

Co se v lese nenajde? Jak ti na to pípal detík

taxmen

12. 10. 2009, 13:45

odříznul sis kus

SunTzu

12. 10. 2009, 14:20

eisensucher: dostals ho tím krumpáčem, když běžel okolo?

kumar

12. 10. 2009, 15:49

je to tak myslivci, nedavno my o tom jeden vypravěl... ještě rybu nechaval kvasit a pak se seběhla pulka lesa

eisensucher

12. 10. 2009, 15:57

jj, posed byl nedaleko, kolem byly ještě menší rybky a nějaká kukuřice, takže asi opravdu návnada. Akorát mi to přijde trochu jako plýtvání pohodit takový kus jen tak v lese

Špagin80

12. 10. 2009, 18:07

Zdravím jedná se o Tolstolobce Pestrého(Aristichthys Nobilis)A ne o Tolstolobika Bílého. No smutný obrázek. Tady ta ryba byla k nám dovezena ve 20.stol z střední a později i z jižní Číny. Kvůli nadměrné zeleni na českých rybnících(Podobný účel pní i amur)Živá váha byla cca 28-36Kg. Až na vyjimky se živý planktonem(odumřelé částice živočichů, rostlin)a tedy pro sportovní rybolov velmi cěněna. Dále tady zaznělo, že její maso není chutné. To však není pravda, je pouze tučné a to je veliký rozdíl. Pokud je zprávně zpracována(udění)tak její maso je v rámci možností dobré. A t o je taky můj názor, proč se ocitla v lese. Někdo méně znalí si rybu koupil, chytil, upytlačil a když zjistil, že maso je velmi tučné, což jde vidět hned po naříznutí, tak zde maso odhodil. Dále by se neměla opomenout hodnota jako taková. Při odvozené váze a rozměrech měla ryba cenu cca 3000-5000Kč a to je cena jen masa. Pokud by jsme si chtěli pořídit takoví exemplář do našeho soukromého revíru, tak nás vyjde ještě dráž. Tedy je to paradox, ale pokud by byl někdo usvědčen z toho, že rybu upytlačil a následovně zabil a zde pohodil, tak by jsme se mohly dostat k hranici 5000Kč a tedy by se jednalo o trestný čin. Samozřejmě by mu to musel majitel dokázat . Další zajímavost je, že až na vyjimky se tady ta ryba spíše podsekává a tedy když vám bude nějaký rybář tvrdit, že chytl desítky takovích ryb do roka, tak je lhář. No doufám, že jsem mím postřehem nikoho neobtěžoval

Špagin80

12. 10. 2009, 18:12

Nejedná se o návnadu, tady ta ryba se řadí do ušlechtilých ryb a každý myslivec to ví. Nejenom, že by to bylo neetické, ale hlavně trestné a obrovsky nákladné.

Kesel

12. 10. 2009, 18:14

Mame podobny nalez http://img. enter4u.eu/DSC04458c2d3.JPG

eisensucher

12. 10. 2009, 19:21

Špagin88: 3-5000 kč? A my blbci jsme ji tam nechali ležet Jinak díky za obsáhlý komentář. Celkem blízko toho místa je přehrada, ale stejně mi nejde do hlavy proč by ji nějaký rybář-pytlák nosil až tam

Fieldmaster

12. 10. 2009, 19:30

Doufám, že jste s ním nehýbali. Je pod ním schovaná nášlapná mina pro medvěda.

jkmineral

12. 10. 2009, 19:37

svačinka Ti spadla na zem a teď tady honíš machra

fagin

12. 10. 2009, 19:48

špagin 88 pytláctví je trestný čin i když chytíš okounka za 10 Kč. Od ledna 2010 už ne.

savki

12. 10. 2009, 19:49

špagin88.Souhlasím s tebou, že když vytáhneš takového tolstolobika z uzáku a ještě z něj kape mastnota, to je požužňáníčko. Kdyby to někdo chtěl zkusit, tak nakrájet na podkovy a naložit do česneku.
Paráda

Špagin80

12. 10. 2009, 20:13

fagin:Ano máš pravdu,,, opakované, , pytláctví je trestný čin a ne přestupek, jak si mnozí myslí, ale já to psal v návaznosti, že pokud by škoda majitely vznikla nad 5000Kč, tak by to neřešil jen rybářský svaz, ale i policie. No a to se dostáváme k otázce, zda je nutné aby při zadržení pytláka byla přítomna PČR, nebo jen rybářská stráž. Já z vlastní zkušenosti vím, že někdy se dá vše vyřešit v klidu. A já osobně jako rybářská stráž volám policii jen při opakovaném pytláctví. Ale tvůj názor je taktéž pravdiví. No zanechme debatování, protože nikdo z nás neví jak se tam ta ryba dostala. Je klidně možné, že umřela stářím a nějaký holomek ji tam pohodil.

Špagin80

12. 10. 2009, 20:15

savki:Tak tak, kdybych ti vykládal, jak kolega dělal 20 kilového macka ve dvou troubách a měl z toho 6 litrů tuku(oleju)... Mnam Mnam

smog

12. 10. 2009, 20:20

Nenapadlo vas takhle nahodou uhyn, myslivci jsou s rybarema jedna ruka, mohl to mit i z kafilerky, nebo z ryby zpracovny! Je to normalni ujediste, pro divou zver maximalni pochoutka.

Špagin80

12. 10. 2009, 20:22

eisensucher:No jo, pokud něco k tomu zjistíš, tak prosím dej mě vědět. A jestli to není tajné, tak mě napiš aspon okres, kde jste ho našli. Dík

smog

12. 10. 2009, 20:23

Jo a na Trebonsku normalni jev, 50% ryby zbytek jiny sra...:-)

Rozum

12. 10. 2009, 20:39

no pokud to ta zver nesezere to musi pak byt mrdopuch po lese.... je pekne narezana aby vonela

eisensucher

12. 10. 2009, 20:49

Špagin88: bylo to na zlínsku. žádné kontakty na místní rybáře ani myslivecký sbor nemám, takže to asi zůstane záhadou

Rony23

12. 10. 2009, 21:27

Ahoj Špagi no my víme svoje ne? Máš pravdu, je to zakázané i když je ryba mrtvá, je zakázáno ji pohazovat po lese a natož s ní krmit zvěř. Nebudu to tady rozebírat, ty sám víš, jak to je co je dovolené a co ne. A někteří myslivci jsou taky pěkní,, prevíti,,. No měj se dobře chlapíku a dojdi zase někdy mezi nás, od té doby, co jsi odešel z našeho svazu, tak to stojí za hovno, ale to ti napíšu na email, at tady neotravuji

Špagin80

12. 10. 2009, 21:32

Šoči:Ahoj, no je to složité. Já tady to raděj nebudu už rozebírat, víš jak to vždy dopadne a myslivců si raděj taky neber do puse, nebo tam velice rychle skončíš. Až budu mít čas, tak se ti ozvu ahoj a pozdravuj

Špagin80

12. 10. 2009, 21:36

eisensucher :Díky moc, no záhada to už není. Už jsem slyšel dost , ale rozebírat to nebudem, už jen proto, že tady to není web o rybách ... aby nás tady neukamenovaly

snafu

12. 10. 2009, 22:01

Ty vole, máš tři přání! Našel si zlatou rybku. .

pegun

12. 10. 2009, 22:27

Třeba půjde zrestaurovat.

cz3jmo

13. 10. 2009, 05:28

újediště... neboli navnada nejakeho myslivce na nejakou potvurku, typ bych na lisku... tady treba tahaj stazenou kuzi z berana po lese, to voni liskam, divocakum, rysum... mels u toho pockat a pak to klackem (detikem) umlatit

ametyst

13. 10. 2009, 06:30

Tolstolobec, podle velikosti absolutně nepoužitelný ke konzumaci, v tomto případě jako návnada pro prase divoké tedy divočák, nemějte obavy, že by tam vydržel déle a smrděl od toho jsou jiní živočichové aby se postarali! Nebyl tam vyhozen, a až zase půjdeš okolo s detíkem dávej bach může tam být ten co ma svého koníčka nebo zalibu, hlavně tam kua. . nechoď v noci - bylo dost malérů!!! Ameťák

MarekFox1

13. 10. 2009, 08:57

jo jo Tolstolobec pestrý, pěknej macek, zřejmě padák. V této velikosti je ta ryba dobrá tak maximálně do udírny, ale je tučná jak prase

Vojtarybavlese

15. 10. 2009, 13:49

Podle renomovaneho odbornika Rndr. Jakuba Stastneho je to salmoneus verdus cesky kaprak baltsky oblibena pochoutka v luxusnich restauracich ve francii

Bosy

16. 10. 2009, 18:07

Tak to cumim