Úvod / Nálezy

Posledné nálezy

02. 01. 2007 Autor: duris 7736× 32
Zdravím,
tak toto sú asi moje posledné tohtoročné nálezy. Pravdepodobne nejaky hraničný kameň, sice neviem čo je zač, ale pekne vynikne v záhradke :), potom hesenska pracka, granát asi rusky z ww1 a nemecke okuliare.
Prosím spresnite moje chabé znalosti o týchto nálezoch :)

Ďakujem.

 Autor: duris

Komentáře

manro64

02. 01. 2007, 12:44

Už som si doniesol všeličo, ale ten kameň je echt. Ako si to dovliekol domov?

Sing-Sing

02. 01. 2007, 13:08

... hraniční kámen má zůstat, tam kde byl

romale

02. 01. 2007, 13:56

jedná se pravděpodobně o vytýčení soukromého majetku např. loveckého revíru, který patřil majiteli iniciál s rytířským titulem/lepší na zahrádce, než, kdyby ho někdo rozmlátil, poslední případ-rozkopaný smírčí kříž mám kousek od baráku/S pozdravem Romale. .

jezero

02. 01. 2007, 14:35

Ten kámen, by měl zůstat na původním místě. Takhle strácí smysl. Buď rád, že Tě při tom odnášení nikdo neviděl. Myslím, že by Tě asi bylo horko.

Gila

02. 01. 2007, 15:08

já bych taky řekl, že na původním místě i s tím rizikem, který zmiňuje romale

Koty

02. 01. 2007, 15:45

Krásný kámen Toulkami krajinou jsem se s kameny co měly ohraničovat nějaké území setkal, ve velkém případě byli kameny rozbité a hozené na hromadě kamenu co byli sváženy s pole! Lze se na to dívat různě, ale podle mě jsi zachránil krásný kamen, který bude u tebe v bezpečí před vandaly! kdyby byl na našem území pořádek mohli by byt tyto krásné kameny na svém místě, ale není tomu tak, proto ten kámen opatruj! Pokud se vám můj příspěvek nelíbí, nereagujte na něj. Zdar

numík

02. 01. 2007, 15:45

nedávno jsem psal článek a kradení hraničních kamenů, nikdy bych nevěřil, že se s tím bude ještě někdo chlubit, stydˇ se??????????????

Backwood

02. 01. 2007, 15:50

Zdokumentovat a nechat tam kde je- pokud se tam zrovna nebagruje silnice jinak je to teda hodně hnusný Užij si ho pri grilovaně s priatelmi

jurgen

02. 01. 2007, 16:16

To je teda logika radši sprostě ukrást, než aby to někdo zničil.

Tenhle kámen nevypadá na to, že by byl zapadanej bordelem v kopici šutrů. Vidím boženovský pískovec, jedním směrem sekaný, s vyčerněnými iniciálami, jako by se o něj někdo staral.
Nechceš příště,, zachránit "váš kostel, aby ho náhodou nějakej magor nevykradl.

romale

02. 01. 2007, 16:50

Jezero-Gila/koukněte se na ten kámen ještě jednou. Přítomnost mechu na spodní části svědčí o tom, že kámen v zemi již delší dobu nebyl a tudíž neplní svou funkci, Jinak s Vámi souhlasím, že rvát někde ze země takovéto svědky minulosti není zrovna to, čím by se tu měl někdo chlubit. Viděl jsem u nás v pohraničí hromadu náhrobků a krásných kamenů, který tam nahrnul buldozer při likvidaci starého hřbitova. Pokud kámen pochází z takovéto a podobné hromady autora příspěvku bych nezatracoval. Ale co člověk, to názor. Jinak Tě zdravím v novém roce kamaráde Jezero.. Romale. .

bába

02. 01. 2007, 16:58

romale: myslím, že posledních 10 - 15 cm v zemi nedávno bylo. Tipuji, že je vyviklaný a odnesený. Jinak takový zahrnutý hřbitov taky znám. Zarostlé ostružiním, odnikud není vidět, náhrobky na hromadě... Tam je žuly a pískovce.

matejMB

02. 01. 2007, 18:18

Potkat tě někde jak táhneš sebou tenhle nádhernej kámen, tak se asi neudržim. Sorry jako, ale zdá se mi to pěkně hnusný. Hraniční kámen není předmět který nalézáme kde ho nikdo nevidí a který za rachle podléhá zkáze. Docela mě i ta věta "pěkně vynikne na zahrádce" nasrala. Zachvilku nám tu sem pošleš i pomíček padlým ve světové válce, ne? Taky by se totiž mohl hodit na okrasu na zahrádku. Možná by ses nad tímhle činem mohl zamyslet.

TEO99

02. 01. 2007, 18:53

Mohl by ses mi ozvat na meila děkuji. ZIP. TOM@seznam.cz

numík

02. 01. 2007, 19:10

nic mi tak dneska nepokazilo náladu jak tenhle hnusný příspěvek, bodejď by tě husa kopla

Vatin

02. 01. 2007, 19:27

Pěkná prasárna kopat hraniční kameny a ještě se s tím chlubit.

Asterix

02. 01. 2007, 19:57

Jedine co by ho omluvilo je to, kdyby lezel ten kamen volne a nekde pohozenej. Kdyby ho ale ovsem vykopal, uz se jedna o neskutecne hnusnej cin. Takhle to ale udela kazdej druhej, kdyz to ezi nekde v lese a nikoho to prakticky neni. Ja v tom nevidim problem.

cetnikII

02. 01. 2007, 20:23

hmm, durisa by som nezatracoval, nevieme nálezové okolnosti, je možné že ho zachránil.

hans.poa

02. 01. 2007, 21:17

Pánové! Ale ten granát je prostě úžasný! A ta přezka taky nemá chybu!

radi

02. 01. 2007, 23:32

Hoši chodím v lese kde se válej prvorepublikový hraniční kameny z bývalé čáry s Německem, a pak po válce posunuly hranici jinam a tak tam leží i stojí jak siroty. Některý jsou vyvrácený, jiný zlomený a nikoho to nezajímá. Osobně bych, ale nebral hraniční kameny staršího data z období knížectví a, že vím o dvou. Ty tam snad vydrží stejnou dobu jako dosud.

duris

03. 01. 2007, 00:04

Je mi ľuto, ze tento kamen vzbudil tolko negativných reakcií. Tých kameňov je tam veľa, ale pri ťažbe dreva ich lesne stroje dosť zdevastovali a zničili. Mojim zámerom nebolo sa s tým chváliť, ale získať informácie.

sifon

03. 01. 2007, 05:00

Chtěl bych se na něco zeptat. Můžeš mi napsat na sifonM@seznam.cz

GEGE

03. 01. 2007, 09:54

Ta přezka je nádherná , pokujd jsi ten kámen zachránil před jistou skázou destruktivního zničení tak stebou souhlasim , měl by se tento problém začít už konečně řešit já kupříkladu věděl o jednom pomníku jedné bitvi který dlouhá léta tiše stál v jednom lese, ale před pár lety mu asi narostli nohy a zmizel .

duris

03. 01. 2007, 17:11

Diki GEGE, pomnik padlým vojakom by som sa nikdy neodvážil zobrať, ale tých kameňov tam je naozaj veľa a už ani neplnia svoju funkciu a mozno o par rokov tam už nebudu.

Ander

03. 01. 2007, 20:46

U nás som ich našiel v jednom lese tri a jeden z nich niekto pravdepodobne dosť dávno zobral z povodného miesta a označil ním nemecký vojnový hrob. Možno tu toho je viac... Aj tak môžu tieto kamene skončiť.

martindo

03. 01. 2007, 21:28

Co ten granát toho ses nebál? Nebo jsi nevěděl co to je? Mě by zajímalo
jak takový granát bezpečně zneškodnit a zároveň zachovat.

Bengoro

03. 01. 2007, 21:59

Tak já si myslím že se Ti můžu za všechny negativní ohlasi omluvit jelikož jsi nenapsal že jsi ho zachránil před zničení! Promiň
Lovu zdar Do roku 2007 vše nej

sten

04. 01. 2007, 07:09

Panove, neodsudzute Durise, 1.)po vas ceskych bratoch ostava ovela viac čuňarni v Karpatoch(co mne sere) a mam aj dukazi, 2.) to nie je ani nahrobok ani hranicny kamen... povim len tolko, ze na tom kameni je oznacenie Hessenskej jednotky

ftrg

04. 01. 2007, 12:10

Ahoj. Sme skupina slovenských hľadačov a zaujímame sa o 1 sv. vojnu. Ten kameň, čo si našiel, mi je známy. Zhruba poznám lokalitu. Rád by som Ti ponúkol spoluprácu, ak máš záujem. Mohly by sme sa dohodnúť na spoločných akciách. Ináč, gratulujem k nálezom.

duris

04. 01. 2007, 23:32

pišta: diki, ja to chapem, ved aj mna vie dačo poriadne vytočiť
martindo: ten granat je podla mna uz nefunkčny, hlavne rozbuška ale ma čudnu vyplň, asi traskavina
romancoins: to pochybujem že by to bolo označenie hessenskej jednotky, podla mňa to bude skôr hraničny kameň nejakeho grofa s inicialkami l. s.k, sice ta koruna sa podoba na hessensku... hmm, neviem

Snoopy

05. 01. 2007, 09:26

milosj

18. 01. 2007, 17:31

Duris, mas zaujmave veci nechceš niečo menit? Ozvy sa mi, Miloš.

iby1

08. 01. 2014, 15:03

Je to hranicny kamen Lesy Skoda