Úvod / Nálezy

Pražský groš?

30. 07. 2008 Autor: Šťourač 5694× 28
Je to již víc jak týden co jsem měl radost jako malý kluk, ale po pozvolném čištění mám stále větší pochybnosti o pravosti mince. Přečetl a prohlédl jsem snad vše co se na netu nechá pražských groších zjistit a nejsem z toho vůbec moudrý. Najde se někdo a poradí. Nálezová hloubka 30cm, lesní cesta. Hezké počasí a bohatý signál.

Šťourač

Komentáře

Strbini

30. 07. 2008, 10:58

Pokud jsou nálezové okolnosti jak říkáš tak si myslím že mince je pravá a je to pražský groš Václava II. Velmi krásný a zachovalý. Velká gratulace.

Strbini

30. 07. 2008, 11:30

a maš pravdu špatně jsem kouk na první fotce je ná pis zřejmě kutná hora tak se asi bude jednat o pozdější odražek.

hypo1

30. 07. 2008, 12:35

Něco takovýho prodávali jako suvenýr v Kutný Hoře někdy v 80/90 letech. Možná to tam prodávaj dodnes.

defort

30. 07. 2008, 12:45

hypo1 to maš pravdu ale byly dělany z olova (mam jeje doma jako suvenýr)

Yoseph

30. 07. 2008, 13:05

Koukni na aukro, zrovna se tam jedna taková mince, na chlup stejná prodává :-)

Tayla

30. 07. 2008, 13:22

no ty pražský groše co se dělali v repru nebyli z olova co já vím já jsme jeden koupil v praze repliku nebo sestra mi ho tenkráte jako malému koupila a byl z hliníku jednoduše to asi jen tak nezjistíš ale prostě bych dal ke zlatníkovi na konzultaci jestli ej to stříbro nebo hliník a uvidíš

HARTMAN

30. 07. 2008, 14:19

Tayla, :-) mel si rovnou napsat ze ma ozkouset pravost mince skousnutim :-)

K.A.K.A.M.I.L

30. 07. 2008, 15:21

Přesně takovej sem měl z hliníku a někde jsem ho ztratil.

>>M@jor Borovičk@<<

30. 07. 2008, 16:09

Jj takovej mám doma také hliník, zašel bych do zlatnictví a nechal ho zvážit a otestovat na stříbro. Jeden takový jsem kopnul také a navštívil zlatnictví. Podle získaných informací se domnívám že můj groš ( má váhu 2,7g a je to sříbro což odpovídá období 1285-1305) je jeden mnoha prvních Grošů Václava II 

šťourač

30. 07. 2008, 16:16

Klasický hliník špiní, zkuste chvíli mít mezi prsty třeba komančský desetník a můžete se jít umýt. Na klasický hliník to nevidím váha groše se má pohybovat mezi 3,5-3,7g, tento je lehčí má 3,3g, ale zato je trochu odřený. Spíš jsem myslel na detail té korunky a detail lva. Pátral jsem v knize Pražské groše od Josefa Smolíka a ne ane se v tom vyznat. Jnak díky za vtipné komentáře

Tiptop

30. 07. 2008, 16:23

Neviem co tu riesite s tym striebrom ved to je hned na prvy pohlad jasne ked chitim do ruky striebro je tazsie a da sa to zbadat tento keby bol z hliniku tak ma vahu znatelne nizsiu... Pekny nalez... posli ho mne a ja ti zistim za sekundu ci je to hlinik alebo silver...

ametyst

30. 07. 2008, 17:04

ježiši snad teno jeden z těch co mám v nálezech je pravej, :-)))

Vebr

30. 07. 2008, 18:00

To je jasnej hliník, určitě je to lehký jak pírko.

bifus

30. 07. 2008, 21:00

Šťourač:chtěl jsem ti poradit, aby jsi zjistil, jestli píše na papír, ale smůla, já to ted zkoušel a píše i hliník i stříbro

aze.t

30. 07. 2008, 21:43

este jeda vec ako rozlusknut ci je to al alebo ag ked si to nasiel bola na tom patina? zelena? alebo to bolo taketo ciste.?
ak to bolo ciste moze ist aj o ag aj o al pre vysoky pomer cisteho striebra sa nevytvorila patina.
ak tam bola patina tak ide o 100 % ag

Yoseph

30. 07. 2008, 22:01

http://www.aukro.cz/item406632579_vaclav_ii_prazsky_gros_krasny. html#photo Jsou tam docela velké rozdíly

snafu

30. 07. 2008, 23:05

Podle toho, jak je to nažraný, je to hliník. Hoď to do louhu a uvidíš. Buď to začne bublat a je to hliník. Když se to nehne, je to stříbro.

hypo1

30. 07. 2008, 23:05

Já mám dojem, že na originálech nebylo nikdy v opisu psaný "Kutná Hora", ale třeba je tohle zrovna nějakej unikát. Lev to má pod nohama na horní fotce.

hypo1

30. 07. 2008, 23:14

Předkové by tam nepsali latinsky "Pragenses Grossi" a pod to česky "Kutná Hora". Je to na 100% novodobej suvenýr (zřejmě hliníkovej). Za Václava II. se Kutná Hora jmenovala "MONS CUTHNA".

MIKmik

30. 07. 2008, 23:27

takovej mam taky dostal sem ho od sestry

ametyst

31. 07. 2008, 06:22

..... zcela jistě se nejedná o Pražský groš Václava 2, v originálu je nad korunou lva šestícípá hvězda kříž hvvězda - hodně zdaru!

šťourač

31. 07. 2008, 10:37

Díky ametyst... těch detailů je tam více jen jsem chtěl potvrdit mé úvahy

JeanC

31. 07. 2008, 10:44

Ty suvenýry se dělají i stříbrné k vítání občánků, svatbám atd. Hoď ho do octa, hliníkový bude šumět až vyšumí:-))

hypo1

31. 07. 2008, 11:45

šťourač: Největší detail je ten českej nápis Kutná Hora.

aramis

04. 08. 2008, 11:19

Ano tutově suvenýr je tam i rok 1966,nad spodní tlapou je ještě vidět 66.Mám ho taky a ještě v lepším stavu.

Iohannes

04. 08. 2008, 15:16

pěknej hliníkovej pamětní grošík z r. 1966

stopercz

17. 08. 2008, 10:08

V Kutnej Hoře toto prodávali v 70tým roce za dvě kačky, a bušil to tam maník z hlíníku.

james86

30. 10. 2011, 23:27

taky mam doma takovej suvenýr, ale nevypadá tak věrohodně jako ten tvůj