Úvod / Články

Prezentace nálezů II.

04. 02. 2010 Autor: Azaz163 6524× 161
Tak uběhl další rok, přibyly nové nálezy. Tak jsem uspořádal další přednášku na obecním úřadě. Sice přišlo méně lidí než v loňském roce ale přednášku hodnotily kladně. Podle mě je lepší aby se nálezy neválely doma v šuplíku ale aby i ostatní věděli po čem šlapou. Díky nálezům, které jsem učinil, se datace obce posouvá minimálně o 200let a díky nálezu kamenného hrotu, se zjistily, že člověk se na katastru vesnice pohyboval již, před více jak 1 000 000let. Doufám, že se najdou další, kteří nebudou jen hromadit a hromadit ale dají nálezům nějaký smysl. Pokud budete komentovat prosím o slušné a inteligentní komentáře, děkuji. Jan Skala (hledac. mypage.cz) O veškerých archeo nálezech na snímcích vědí archeologové a s jejich svolením jsou zatím uloženy u mě, časem se však přesunou do rokou odborníků.

 Autor: Azaz163

Komentáře

sporer

04. 02. 2010, 09:48

no kámo, se činíš. jen tak dál

zero

04. 02. 2010, 10:03

Pěkný počin.

delixxl

04. 02. 2010, 10:03

odvážnému štěstí přeje a mládí vpřed/spátky ni krok/

delixxl

04. 02. 2010, 10:03

ZZZpátky kua sem lafo. .

playa

04. 02. 2010, 10:09

Z tebe synku asi něco bude, je málo takových aktivních. To platí pro jakoukoliv oblast lidské činnosti, pokračuj a nehleď na ostatní, co vysvětlují, jak něco nejde. Ve škole jich spousta jen opisuje z intu (např. SOČ). Všimli jste si např. že nejsou sněhuláci, bunkry, opuštěné kopečky.. ?

w1tt

04. 02. 2010, 10:21

Zajimava akce, urcite bych se rad zucastnil.
Co se tyce fotek, tak absolutne onicem, mohl jsi nafotit alespon par detailu, je videt ze na stole bylo hodne veci, bohuzel oko nic nepotesi, skoda.

Tomín

04. 02. 2010, 10:26

Moc pěkné, seper nápad. Příště napiš kde a kdy, rád přijdu. Dávám

Delon

04. 02. 2010, 10:26

Nedávno jsem koukal v televizi na  snahu zviditelnit se, o kterou se přehnaně snažili mladí komunisté s podobnými, výrazně dětskými tvářemi. No musím přiznat, že mi bylo daleko více na blití, než je mi při pohledu na aktivity tvé. Asi už si na tvoji touhu být středem pozornosti ve vaší vísce, začínám zvykat a ve vztahu k těm mladým komančům musím být nakonec i rád, že ses nevydal směrem tímto. Když si tě totiž představím tam, tak pán bůh s námi a zlé pryč!! Pod tvým vedením by komunistická mládež byla by záhy bala tak aktivní, že střílející křižník na Vltavě směrem na hrad, se mi zase tak velikou utopií už nezdá. Doufám, že můj příspěvek je alespoň trošku inteligentní a tvé ego nijak neurazil…
A že přišlo méně lidí? Nezoufej. Prostě jen neměli čas, protože. po té prvé prezentaci zbytek vesnice ještě dlouho do noci mrcasil, ale určitě přijdou příště….

jenk007

04. 02. 2010, 10:29

Delon Já radši bez komentáře Copak už s tím...

Kompot

04. 02. 2010, 10:44

Delon Nevím proč, ale po přečtení příspěvku se mi také vybavila doba pionýrů... spolužák také rád pořádal a pořádal a pořádal besedy... a dnes je na ministerstvu spravedlnosti. . Kolega jde správným směrem

Delon

04. 02. 2010, 10:47

Jenk 007 : no trošku jsem se tam" zableptal" (makám a snažím se psát rychle), ale jak se zdá, k pochopení to je

Azas163: mazej do školy, příspěvky si můžeš přečíst večer

lcap

04. 02. 2010, 10:48

U datace kamenný šipky Ti asi ujely prsty na nule.

cimrman

04. 02. 2010, 11:00

No ale když se něco starýho někde u vsi najde, ještě to 100% neznamená, že tam ta ves tehdá byla. Lidi čochtaly takřka všade, poněvadž se honili za potravou . Né jako dneska autem do marketu a honem šup zpátky před TVkysnu.

marczus

04. 02. 2010, 11:05

1000 000let,?? si delas prdel ne? tak ten tvuj kabaret bych rad skouknul.

mafug01

04. 02. 2010, 11:15

Coment jsem ti hodil již kdysi o tvé přednášce o detektorech vašim vesničanům. Jestli je vás takových více... Potěš pánbůh. . Ještě že unás jsme jen 3, a držíme tlamu a krok.

varaderoxxx

04. 02. 2010, 11:26

Pokud je dostatčeně inteligentní názor to, že z toho mám smýšený pocit, tak ho opravdu mám...

Marouš1

04. 02. 2010, 11:32

Měl jsi dát vědět, kdy to bude... mám to kousek... rád bych to viděl naživo. Proti minule přibyl dataprojektor, holt za pár let budeš mluvit do televize.
Já bych si rád poslechl, jak prezentuješ jednotlivé nálezy... neb většinu ti určili až tady na DW.
Zbytek už jsem psal loni, a to se nezměnilo. Vím, že tě omladina bude obhajovat a "starý psi" budou štěkat, stejně jako loni.

Kajman1

04. 02. 2010, 11:33

Pěstuješ si početnou konkurenci koukám. Abys ještě něco u vás našel ty musíš do práce ale ty babky jsou v důchodu a ty maj času dost. Počkej až si koupěj detíky nebudeš mít šanci kdyžs je tak pěkně nalákal Kopání maj v malíku ze záhonů a zahrádek

Azaz163

04. 02. 2010, 11:38

Delon: chápu, tvůj názor, čas ukáže co bylo špatně a do školy pomažu až příští týden, užívám si jarní prázdniny
Icap: ty nuly jsou v pořádku, vzhledem k tomu, že dnešní vesnicí protékalo kdysi Labe, je velice pravděpodobné pokud tlupy opočlověka nežily nad vesnicí, tak alespoň lovily, hrot je datován archeology z Hradce Králové, kromě toho hrotu tam bylo více kamenných pozůstatků ale "jen" v řádech tisíců až desetitisíců let

pro ostatní: myslím, že je to pořád lepší než příspěvky některých, kteří si stavějí oltáře z "hakenkrojců"

Kajman1

04. 02. 2010, 11:39

myslím, že by si se měl zajímat o případné studium archeologie. Jseš mladej, je to tvůj koníček, jseš organizační tip, nebojíš se prezentací jseš ideální kandidát. To si nedělám legraci. Já bejt mladej a vědět, že by mě to uživilo tak bych to zkusil At si kdo chce co chce řiká, mě se tvoje aktivita líbí alespon nebudem v očích veřejnosti furt jen ty špatný

Kajman1

04. 02. 2010, 11:43

Taky mám doma oltář akorát, že se k němu nemodlim ale jen se jím kochám

Marouš1

04. 02. 2010, 12:09

k tomu hrotu: pokud máš hrot datovaný hradečáky na "milion" let, tak je to nález evropského významu. Ostatně pokud vedle byly pozůstatky v řádech tisíců až desetitisíců let, tak to bude také zajímavé, možná i věrohodné.

Pepe

04. 02. 2010, 12:12

Nebudu hodnotit tvou mladickou snahu se zviditelnit, ale kamenný hrot starý milion let? Tak to  s ním neandertálci lovili tyranosaura v české kotlině.... ?

Löns

04. 02. 2010, 12:17

"Gegen Gust kein despotat"Fandim chlape. Záslužná činnost. Upřímně si nedovedu představit jisté "jedince", jak takto šíří info o svém zájmu:), ale Tebe ano

standovamama

04. 02. 2010, 12:25

a kdo přijde po třetí ten si může koupit deku, nebo hrnce samozřejmě sranda a co dělá Azaz 163 je mi u zadku. stejně má detektor každej tak že už je to stejně hoši asi v haj. lu 

Kadel

04. 02. 2010, 12:29

Dá se na tu sbírku nalákat taky nějaká pěkná srna? Na motýli už nějak neberou. Jinak dávám

tomfzr

04. 02. 2010, 12:45

tak do toho bych nešel. vůbec nikomu neříkejte že se dá v zemi něco najít

Delon

04. 02. 2010, 12:50

Gajvr: kdykoliv tady vidím Tvůj nick, tak se celý den řežu smíchy!!!
Mě je také tam někde pod zády ukradené co dělá, jen vždy když ho vidím, tak si vzpomenu jak tenkrát kopané železo jiných kolegů aktivně stáhnul z  webu a poslal policajtům. Já si názor na něj neudělal pouze podle jeho snahy o zviditelnění v jejich vesnici, ale tenhle puberťák je tak aktivní, až je nebzpečnej. Je mi se všemi jeho krámy a i jako člověk ukradenej, jen některé věci se prostě kousnout nenechaj a je třeba je občas připomenout jako varování ostatním.
Kadel: můj o hodně mladší kámoš se naučil péct bábovky, a to bys koukal, co na to sbalí ženskejch

Hajný

04. 02. 2010, 13:08

Ty jsi vyrostl - je to změna.
Je to velmi chválihodné jaký máš přístup k nálezum...
Přeji ti aby to vydrželo.

Jenn

04. 02. 2010, 13:26

Ty jsi úplný mrcasnický náborář.
Škoda že jsme s klukama nebyli, třeba by nás to taky chytlo a mohli by jsme uspořádat podebné besídky i v našich krajích.

luzak

04. 02. 2010, 13:33

napiš kde hledáš já ti pomužu mě to na besedu ještě nedá pěkný nálezy

kopejda

04. 02. 2010, 13:45

Pamatuji se na tvůj loňský příspěvek ve stejné věci... někdo chválil druhý nadával, ale nic jiného jsi asi nečekal... míchá se tu pohled na věc jak tě pochválit na druhou stranu vynadat proč to prezentuješ na veřejnosti... můj názor: je to tvoje věc a rozhodnutí... jen by mě zajímalo, jak dopadl loňský nábor po přednášce... , protože to co prezentuješ jsi nenašel určitě sám za dva roky

Aksamit

04. 02. 2010, 13:54

O čem ta přednáška vlastně byla? O historii vaší obce, o hledání s detektorem nebo o zájmové činnosti mladých lidí? A co jsi od takové prezentace očekával?... ptám se jen z čiré zvědavosti.

standovamama

04. 02. 2010, 13:55

DELON. já měl poslední připomínku akorát na Jezera, že mu je prej zima i doma atd. ale fotka knoflíků jen z jedné strany to ho dokáže asi pěkně rozpálit co? beru motyku a jdu hledat

sikki

04. 02. 2010, 14:02

příkladný přístup
k dataci: proč ne, v Berouně je osídlení již k 1,8 mil. let

standovamama

04. 02. 2010, 14:02

a jelikož se počet účastníků každým rokem zvedá příští ročník bude v SAZKA ARÉNĚ. Pokud má někdo zájem o lupeny tak jsou již na našich pobočkách i poštách. mám pár míst pro VIP tak pište na meil kopubordel@iarcheo. vs  vs. jako vesnice

Azaz163

04. 02. 2010, 14:12

kopejda : detektor si koupil akorát jeden můj známí a to nebyl na prezentačce, jen dělá taky trochu do historie - sbírá vyznamenání a zbraně ale stejně na to nemá čas a s MD toho moc nenajde. Vše jsou moje nálezy, dá se říct, že asi tak 80% za loňský rok, jelikož předtím jsem měl BH II. a ACE 150 což teda byla bída a utrpení, teď mám CS1220XD a celkem to jde, není to žádnej extra detektor ale stačí mi.

Aksamit: šlo mi o to, aby nálezy, které datují a popisují okolí nezůstaly jen u mě v šuplíku. Časem, až odevzdám věci, které mají být v muzeu tak by pravděpodobně skončily zapomenuté v depozitářích, takto aspoň několik lidí co je to trochu zajímá budou vědět, na čem žijí, protože lidé, kteří nezná svoji historii, si ji musí ještě jednou připomenout (tím mířím na válečné události a pochodující nácky, kteří by si ji připomenout měli na vlastní kůži).

milda70

04. 02. 2010, 14:32

gajvr:
Azaz163: další pokus o TOP10.

jezero

04. 02. 2010, 14:34

Azaz163 :
píšeš o lidech kteří neznají historii. Ty ji znáš? A víš vůbec co máš za ikonu na Lovcích Pokladů? Tady píšeš o pochodujících náccích a sám je propaguješ.

Kuno

04. 02. 2010, 14:35

ty si to robil kvôli tým ženským však :) samé kočky tam máš a na stoloch tonu bordelu :)

fífa

04. 02. 2010, 14:36

Ohnout přes koleno a seřezat........

Azaz163

04. 02. 2010, 14:39

jezero : to souvisí s něčím trochu jiným, ikonu jsem zahlédl už před lety v jedné hře a až později jsem zjistil, že má znázorňovat despotismus, díky, že si mi to připomněl

kim

04. 02. 2010, 14:42

Azaz163:smíšený pocit, to je asi tak všechno co mám k tvému příspěvku.

banana

04. 02. 2010, 14:45

To musí být slušnej kabaret, ale jdeš s dobou. Už to jedeš přes projektor. Ještě by to chtělo hudbu. Kdo chce znát historii zajde do muzea, čte a chodí na kvalifikované přednášky. Ostatní chodí na pivo a někdo dělá přednášky, jsi fakt dříč, to se musí nechat Jinak fajn lidi že ti nikdo nic nesbalil, dobrej kraj

banana

04. 02. 2010, 15:03

Jo a ještě škoda že se nepřidal ještě tvuj kolega co dělá taky trochu do historie a sbírá vyznamenání a zbraně tam vytáhnout nazi cajky, tak tam máš i TV...

Mikeš13

04. 02. 2010, 15:04

Vždycky se mi vybaví aktivní Pavlík Morozov.
Já bejt tvůj tata, tak ti rozhadruju prdel.

tomsik

04. 02. 2010, 15:11

blazaz lol to je aktivista

Inoboediens

04. 02. 2010, 15:14

Toho kluka napadáte a urážíte naprosto zbytečně. Lidi si nebudou kupovat detektory proto, že viděli jeho přednášku a prezentaci v jeho vesnici, ale proto, že denně vidí vaše nálezy na DW a jiných fórech. To, že je veřejnost proti nám, a že už pomalu není kde a co hledat, je jen naše vina. Je to koníček jako každý jiný (nebo jsme snad něco víc, než ostatní, jsme vyvolení nebo nějakej tajnej řád?), tak proč by nemohl svého koníčka prezentovat. Když toho kluka urážíte a nadáváte mu, tak urážejte a nadávejte sami sobě, protože v čem jste lepší než on? Proto, že má rád historii a svého koníčka a nebojí se s tím jít před lidi, to neznamená, že má potřebu se zviditelňovat. Na rozdíl od mnohých z vás, kteří mají pouze potřebu být sprostí a urážet druhé. Ten kluk udělal na obranu a podporu našeho koníčku víc, než vy všichni dohromady. Takže buďte spravedliví a pokud ho chcete urážet a napadat jen proto, že prezentoval svoje náklezy na lokální úrovni, přestaňte vy zveřejňovat svoje nálezy na internetu. Ukažte tedy, že jste lepší než on. Nebo s tím máite nějaký problém? A pokud s tím problém máte a budete svoje nálezy dál zveřejňovat, tak byste se mu měli omluvit. Protože on dělá jen to, co děláte vy, dělá to, co se naučil od vás, ale na rozdíl od vás, to dělá na daleko lepší úrovni a neschovává se za anonymní nicky a na rozdíl od vás není sprostý hulvát, jako někteří z vás a nikoho neuráží.

Kajman1

04. 02. 2010, 15:15

Zapomněl si říct, že tvůj kolega sbírá chladné zbraně takhle by si to mohl někdo špatně vyložit

detiik

04. 02. 2010, 15:18

lepší než ti rádoby archeologové, co tahají jen informace a pak to střílí v rajchu za eura

Azaz163

04. 02. 2010, 15:20

banana : já mám jen dospělé kolegy hledače a dotyčný kolega sbírá zbraně legálně, znám několik detektorářů v okolí, kteří mě převyšují jak věkem tak zkušenostmi a  rádi se mnou vyrazí hledat
Inoboediens : díky moc

banana

04. 02. 2010, 15:28

Jasný, myslel jsem to ze srandy

piskot

04. 02. 2010, 15:33

Azaz163 Proboha, proč to děláš

wena23

04. 02. 2010, 15:45

Inoboediens máš naprostou pravdu, někteří lidé tady by se nad sebou měli opravdu zamyslet!!

piskot

04. 02. 2010, 15:46

Azaz163 Proboha, proč to děláš

halík

04. 02. 2010, 15:54

Hehe, babičky, tetička, kámoši ze základky... zupéér

varaderoxxx

04. 02. 2010, 15:58

Inoboediens: Myslím, že většina názorů se vede po slušné linii. Někomu se to líbí někomu ne. Ten, kdo toho kluka sprostě uráží, dělá vizitku jen sám sobě. To co dělá má svá pozitiva i negativa. Ovšem, je pravdou, že hon na čarodejnice jsme si způsobili sami, respektive určitá sorta lidí s detektorem v ruce. Věřím, tomu, že zrovna Azaz163 po sobě nenechává jámy jak po granátu a hromadu plechu vedle toho. A jak pravil gajvr, detektor má dnes skoro každý, takže přehnané utajování toho co dělají již tisíce lidí nemá stejně smysl...

KOČIČÁK

04. 02. 2010, 16:00

Inoboediens souhlasím. araz163 zajímavé. .

kaola

04. 02. 2010, 16:12

Už aby to bílý svinstvo slezlo! koukám, že dost lidí má velkej absťák a vylejvaj si zlost na mladym chytrym klukovi, kterej má svůj koníček hodně rád. Jen tak dál Azas. P. S. I muži mají své dny, jak je vidět!!!!!!

Aksamit

04. 02. 2010, 16:16

Jak napsal kolega Marous... pro "staré páky" je tohle prezentování nálezů prostě něco nepochopitelného... hotová noční můra. Holt, když už to dáš na web, musíš čekat i záporné reakce.

kaola

04. 02. 2010, 16:17

Už aby to bílý svinstvo slezlo! koukám, že dost lidí má velkej absťák a vylejvaj si zlost na mladym chytrym klukovi, kterej má svůj koníček hodně rád. Jen tak dál Azas. P. S. I muži mají své dny, jak je vidět!!!!!!

SALLMON

04. 02. 2010, 16:18

To chce odvahu a já ti fandím.. nemám strach, že mi někdo něco vysbírá jaki ti připosránci tady co si myslí, že už není co hledat.. jak ubohé a smutné!!! Co kdyby jste zakázali lidem kupovat auta-protože je hustější provoz... Podívejte se jak to chodí třeba v Anglii-jak se hledači dovedou domluvit, jak dovedou spolupracovat.. některé vaše názory mi připadají silně komunistické kecy!! Jen my my a nikdo jiný.. jděte do prdele s takovýma kecama.. a dám vám jednu radu-přestaňte závidět a začněte pořádně hledat!!! Naučte se hlavně hledat. .

BOsik

04. 02. 2010, 16:19

Inoboediens plně stebou souhlasím někteří by se měli zamyslet nad sebou

SALLMON

04. 02. 2010, 16:21

Aksamit-ahoj kolego i kdyš se víceméně známe a ctíme se, aspoň doufám, tak s tebou nemohu souhlasit Jsem třeba taky stará páka co hledá už 16tý rok ale tohle mi opravdu nevadí.. daleko větší zlo vidím v tom co umí lidi po sobě nechat v lese.. to je problém!! Díry a nekonečný bordel.. o archeolokalitách ani nemluvím..
Tož tak no kolego!! Přeji hodně úspěchů!!

ETTT

04. 02. 2010, 16:29

gajvr:
azaz163: i oltare maji sve kouzlo

Fieldmaster

04. 02. 2010, 16:43

to Inoboediens: Jak by řekl arab: pravdu díš
to Azaz163: Zdravím tě krajane. Ještě, že u nás máme velmi vstřícnou a rozumnou archeoložku. Zatím na její stranu třikrát huráá.

marekkk

04. 02. 2010, 16:56

Zachvilu tu bude hledat tolik lidi že tu nebude ani blby šplitr.

Pribina

04. 02. 2010, 17:51

Neviem kto Ti to poradil, ale preniesol si svoje hobby do inej dimenzie. Poznanie histórie patrí k životu. Preto sú múzeá a archívy. Ty robíš niečo na čo Ti stačí dych. Verím, že to posunieš ešte ďalej. Držím palce.

apollo444

04. 02. 2010, 17:55

Mně stačilo to špinavý práskačství na to, abych si udělal svůj názor.

Tatino

04. 02. 2010, 18:14

Ja si myslim, ze je to dobry napad. Su ludia, pre ktorych je to poucne a zaujimave. Tak preco sa  s nimi nepodelit o vedomosti. Uvedomte si, ze sa svojimi nalezmi casto dostavame k faktom, o ktorych sa inak nikto nedozvie! A to je myslim skoda.

SALLMON

04. 02. 2010, 18:22

marekkk-jo všichni ti důchodci si poběží koupit po přednášce detektory a zrovna tobě budou "vykrádat"ty tvoje TOP lokality, že... ty budeš taky dobrý borec

jkmineral

04. 02. 2010, 18:28

Já taky dávám za , proč nezpestřit kulturní život v obci
a neukázat, že nejsme jen lupiči a barbaři, po kterých zůstává jen
díra na díře.

DesnejKanec

04. 02. 2010, 18:31

Azaz163 ty jsi fakt blázen. Ale myšleno v dobrém. Nijak nehaním. Nevím jak to lépe napsat. Chtělo by to trochu detajl toho co jsi prezentoval.

Kajman1

04. 02. 2010, 18:33

araz163:Možná sbírá legální ale možná taky ne. On ti to asi nepoví tak má rada nemluvit nepsat o druhých takový věci. Je to rada né víčitka Za agitku

Azaz163

04. 02. 2010, 18:43

Tady je celá prezentačka kromě půdovek a mincí, které jsem dříve pouze hromadil a neřadil k lokalitám: http://www.edisk.cz/stahni/77037/Azaz163_sezona2008_2009.exe_30.03MB. html

Kajman1: má sběratelák, co vím tak vlastní několik křesadlovích pistolí a několik zbraní z období "Divokého západu" vše do roku 1890

gajdzin3

04. 02. 2010, 18:54

mne osobne je tez jedno co dela ale jedina vec je stejne spatna jako vrazda je udavacstvi, takze kdyby vykadil zlaty vejce tak ho stejne pres ten hnus neuvidim! jsem zastance svobodnyho usudku, takze co kdo najde at si stim dela co chce at to treba roslape a ze ze zakona neco... co? bohuzel me stat nejde prikladem, nemuzu bejt hrdej, tak ja se z toho taky nepodelam. mimochodem ten zakon je maximalne komunistickej ja ja ja, moje moje, a je prece neco jako svoboda ne!

gajdzin3

04. 02. 2010, 18:56

a zapomel jsem dodat nemam uctu ke starsim a mravokarci at jdou radsi v noci hlidat ulice kdyz chtej neco zachranovat!

drak66

04. 02. 2010, 19:52

Já ti fandím, máš to dobře udělaný akorát bys měl uvést, že munice a archeo jsou řádně nahlášeny, aby tě nikdo nenapadal. Věnuješ se tomu a to je důležitý. Ty stříbrnáky jsou super

mafug01

04. 02. 2010, 20:22

Jezero gajvr je to nátěrista

kofac73

04. 02. 2010, 20:23

Azaz163-máš odemne plnou podporu a vidím, že většina z nás má pozitivní reakci. mám stejně starého kluka a taky mně dělá radost. jen tak dál.

koukol

04. 02. 2010, 20:27

Souhlas také s Inoboediens. To víš někteří nejmenovaní starohledači jako třeba Delon kdyby sem nenapsal tak by to zřejmě nerozdýchal. Sleduji tento veb od jeho začátku a taky si pamatuji jak zde někdo nejmenový razantně prohlasil že už se nikdy nebude na tomto vebu vyjadřovat ale je to furt dokola. Je fakt že se mu tím podařilo absolutně odstavit Romaleho který po jeho utocích zde se už ničím radši neprezentoval Aspoň mě to tak příjde. Zrno dopadlo na urodnou půdu

Aksamit

04. 02. 2010, 20:35

Sallmon: Zdravím tě, kolego. Nejsem ten typ, co do krve obhajuje svoje názory a nutí je jiným. To co dělá Azaz163 mi jen není vlastní. Za časů mých začátků neměl nikdo potřebu se takhle prezentovat, ukazovat světu, že hledači nejsou jen banda lupičů a barbarů, jak tu poznamenal kolega jkmineral. Skoro se o nás nevědělo, nikdo se o nás nezajímal, nebyli jsme ani v televizi ani v rádiu. Tenhle koníček dělali jen lidi, co si ho sami našli, nastudovali si co se kde dělo, investovali nemálo peněz a hlavně úsilí aby vůbec sehnali detektor. Už to bylo jakési síto, kterým prošli jen ti nejvytrvalejší a nejodhodlanější. Nikdo ti nepoložil až pod nos a na barevném papíře co kde a jak hledat... však si to určitě pamatuješ sám.
Azaz163 píše, že chtěl prezentací svých nálezů osvětlit lidem ve své obci její historii. Ptám se, proč má na takové přednášce na stole časopis Detektor revue? Proč jim na minulé prezentaci ukazoval jak fachčí detektor? Není to tak trochu o něčem jiném? Cítím z toho taky nemalou touhu po "poplácání po zádech", snahu ukázat svůj parádní koníček, své hledačské úspěchy a snad i touhu získat si respekt jiných hledačů (jinak by se spokojil se samotnou přednáškou a nedával by to tady). Proč bych měl schvalovat a podporovat něco, co jen přiláká další natěšené najivky na už tak přecpaný "český plácek"? Nejsem nepřející člověk. Naopak. Kdo má chuť a výdrž, jen do toho! Lákat a pobízet k tomu však nikoho nebudu. Toš asi tak, kolego.

Fanynek

04. 02. 2010, 20:47

Azaz163: máš to pěkný!!! Lepší než se válet někde po hospodách!!!

Azaz163

04. 02. 2010, 20:52

Aksamit : Samozřejmě, že je v tom touha "po poplácání po zádech" myslím, že každý v jakémkoliv věku je potěšen, pokud ho druhý obdivuje :) ale jak jsem napsal, jde mi více o prezentování historie daného místa, podařilo se mi nálezy popsat dějiny vesnice ve středověku (lehce i v době kamenné), pochybuji, že by to někdo někdy udělal a místní zemědělci by jen dál rozjížděly stovky až tisíce let staré věci, bez valného zájmu, historie mě bavila, již předtím, než jsem se seznámil s detektoringem, už jako malý jsem hledal zkaměněliny na výletech po Českém ráji, detektoring mě však oslovil jako nic jiného, je to možnost dotknout se historie a nečíst o ní jenom v knihách a při velkém štěstí a odhodlání tu historii i psát.

Časopisem jsem chtěl prezentovat obecně detektoring, že to není jen křovácká záliba několika bláznů.

Když někoho potkám, v lese, ptá se vždy na detektor, kolik metrů do hloubky to něco veme a jestli to najde i střepy, když je mám vystavená. Při předvádění detektoru jsem popisoval technické funkce stroje.

apollo444

04. 02. 2010, 20:59

Azaz163: A jak obhájíš svoje práskačství ze závisti? Zajímalo by mě jakou část historie o Vaši vesnici ti to pomohlo odhalit. . .. když každýmu rozumnýmu člověku dojde, že kopaný bouchačky sou stejně jen šrot na výstavu.

maraxp

04. 02. 2010, 21:06

Apollo444-ahoj můžeš se mi prosímtě ozvat na mail. Měl bych na tebe dotaz ohledně jednoho nalezu.
Díky Maraxp

filo

04. 02. 2010, 21:25

azaz163: existuje jedno latinské přísloví...

Quiquid agis, prudenter agas et respice finem.

Cokoli děláš, dělej s rozvahou a ber v úvahu konečný cíl.

A o co jde?
Dnes tě většina známých a sousedu bere jako
kluka který má koníčka v hledání a v historii a který je "frajer".
Proběhne ještě pár přednášek, možná nějaký článeček v tisku
a už budeš čekat jen na den D.
V den D se stane že v tvém okolí najdou rozkopané archeo naleziště,
nebo se nějaké dítě zraní nalezenou municí, kterou nějaké hovado nechalo vedle díry...
No a co se asi bude dít?
Čtyři z pěti důchodců řeknou:
V tom má určitě prsty ten mladéj Skála, který se stím tak chlubí......
No a najednou bude z místního hrdiny mladý kriminálník a nezodpovědný fracek. (ačkoliv vtom budeš třeba nevině)
Přeji ti at se ti to nestane, ale myslím, že si jednou na má slova vzpomeneš...

Azaz163

04. 02. 2010, 21:28

apollo444 : obhajoval jsem to v diskuzi pod tím článkem a v diskuzi pod loňskou prezentací (tam si to zejména najdi a přečti), v této to nemíním rozebírat, a ze závisti? Nálezy nezávidím ale obdivuji, protože vím, že se znalostmi a štastím by sem je také našel, je jen otázkou času, kdy podobnou věc najdu také. Jsi poněkud omezen ve svých názorech, přečti jsi co jsem napsal, zejména pod loňskou diskuzí, snad to pochopíš, pokud ne, je to tvoje věc, myslel jsem to dobře ale udělal jsem chybu, zkus přijímat názory jiných a nebýt tolik radikální.

Azaz163

04. 02. 2010, 21:33

filo: naprostý souhlas ale couvnut už nejde, tedy musím to dovést do té míry, aby si to lidé se mnou nezpojily

SALLMON

04. 02. 2010, 21:36

Aksamit-kdo se chce bavit na určité úrovni, tak mu to jde, že. . Přeji ti úspěšný rok 2010

filo

04. 02. 2010, 21:38

Azaz163: na druhou stranu. Pokud by můj syn měl stejnou zálibu a zápal pro věc jako ty, tak bych na něj byl opravdu pyšný...
V těchto věcech bych ho ale trošičku krotil...
Lidi jsou ku. vy a změní názor strašně rychle At se ti daří

Oucher

04. 02. 2010, 22:09

Já mu fandím a nechal bych jej na pokoji!! Každý má právo hledat a prezentovat se a né sobecky prskat když vidí někoho mladýho, kdo si koupí detektor! Ono toho zbyde dost i pro děti našich dětí a po nás. . je to do určité míry koloběh ne?

detiik

04. 02. 2010, 23:12

nenech se rozvyklat - věřím, že jde o dobrou věc - podpory tu zaznělo dostatek a těch pár bručounů si nevšímej - jo a už aby ty bílý h... a slezly - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210522161800004-uvolnete-se-prosim/

detiik

04. 02. 2010, 23:31

nenech se rozviklat - věřím, že jde o dobrou věc - podpory tu zaznělo dostatek a těch pár bručounů si nevšímej - jo a už aby ty bílý h... a slezly - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210522161800004-uvolnete-se-prosim/

MartinDW

05. 02. 2010, 00:48

Souhlasím s Aksamitem. Staří pardi raději zmizí a nemají důvod nic prezentovat. Ale je to čistě tvoje věc když si těmito prezentacemi přitahuješ do revíru škodnou. Buď rád že v zemi ještě něco je. Tady kolem Boleslavi nás bylo před lety pár. Teď jsou tu desítky hledačů a hluchá pole i lesy

Jenn

05. 02. 2010, 07:51

Na Jičínsku taky tak, ať vlezeš kam vlezeš, všude rozkopané lesy i v těch nejzapadlejších končinách, no holt to  vaše chlubílkovství už přineslo svoje ovoce - detektor do každé rodiny.

Hodza1

05. 02. 2010, 08:17

Souhlas s  (jenda a Marfy), každá vesnice na Jesenicku má aspoň deset detíků, kdo u nás nedělá(většina), chodí s detíkem:-)

gusper

05. 02. 2010, 09:25

Delon: Ahoj, tušil jsem, že Tě v komentářích pod tímto příspěvkem najdu Mnoho úspěchů do roku 2010
All: Já osobně myslím, že taková přednáška je neškodná... Nemyslím si, že přivede někoho k tomu, aby zraboval nějakou archeo lokalitu... Pokud tohle někdo dělá, dělá to podle mě s jasným cílem, a nepřivedl ho k tomu Azaz s přednáškou v místním kulturáku. Souhlasím s tím, co tady bylo níže - pokud Azaz prezentuje hledání v souvislosti s tím, že nálezy mohou napomoci k poznání historie a všem říká, že některé předměty patří do muzea, tak podle mě tento koníček uvádí v opačném světle, než je všeobecný názor. A to je správně. A aférka s dotazem ohledně kopaných zbraní na PČR - kdo z Vás nikdy neudělal chybu...
Mějte se všichni fajn a přeji Vám Vaše vysněné nálezy

xfranta

05. 02. 2010, 15:33

Azaz163 --- Jsi čirý extrakt mého přesvědčení, že koníček, který jsem měl tak rád je úplně v.... Bylo mi líto, že to dělá pár lidí, aby vydělali na prodeji detektorů, ale dělat to z blbosti, to je snad ještě horší než pro peníze :o)

Acci

05. 02. 2010, 18:21

Výstavka je ok, lepší než aby měl Azaz nálepku "škodné"... jo a mj. detíky jsou teď móda pro puboše. Zase to odezní a bude pokoj... taková vlna byla od revoluce nejmíň už 2x. Já osobně sem už nic nedávám, neboť tolik závisti a zloby co čtu v komentářích mě odrazuje. Malá česká duše.

HonzaH

05. 02. 2010, 18:26

Azaz163:Co zákon nezakazuje a neukládá, tak je povoleno. Máš právo si dělat co chceš, pokud někomu neubližuješ a neničíš majetek At se ti daří

marczus

05. 02. 2010, 20:16

TOTAL DEMENCE. jinak no coment

Azaz163

05. 02. 2010, 20:41

marczus : přesně toto jsem od tebe čekal, příspěvky, ve kterých se vyjadřuješ, buď hrubě napadáš pokud se jedná o mince a běžné polní směsi anebo chválíš pokud se jedná o pozůstatky z války, jinak no coment, myslím, že víc lidí si o tobě udělalo obraz jako já, jinak díky ostatním za podporu

Špageta

05. 02. 2010, 21:11

Azaz163: Na můj vkus jsi až přes příliš horlivý aktivista. Na druhou stranu máš můj obdiv za to jak ve svém junáckém věku dokážeš před svou rodnou vískou prezentovat svůj koníček. Jsi velmi mladý a jak známo mladí žijí svým vlastním životem, nekoukají nalevo napravo a jdou přes mrtvoly. To se ale časem srovná. A vy všichni co se mu jen smějete, aby jste se nedivili jaké prezentace tenhle kluk může vést za 20, 30 let. .

hac

05. 02. 2010, 22:57

Azaz163.To co děláš má dva úhly pohledu, možná je to dobře, možná zle, ale prosim tě vysvěli mně, proč když tu prezentaci u vás v obci uděláš si to nenecháš pro sebe a vystavíš to na weby, kde si necháš nadávat a hanět a zas naopak poplácávat po zádech. Jediná otázka zní...... Máš to tedy za potřebí?

fil

05. 02. 2010, 23:47

Z toho vyrosteš, mladická "naivní" dobrota nemá dlouhé trvání

fil

05. 02. 2010, 23:48

Z toho vyrosteš, mladická "naivní" dobrota nemá dlouhé trvání

Delon

06. 02. 2010, 08:34

Pod názor Aksamita bych se klidně podepsal.. Chybí mi tam však jediné a to je tolik diskutovaná ZÁVIST. Každý zkušenější který se snaží rozumně poradit je automaticky nazván závistou. Mnohdy nepodložený a smyšlený, přesto jediný argument na který začínající a nezkušení ochotně slyší.. Tento web nalákal v drtivé většině mladé a naivní s dětinskou představou o ukrytých pokladech, ale i mnohem starší, dospělé s ne již tak naivním pohledem na věc, přesto obhajující stejný názor. Nejen sounáležitost s těmi tak odstrkovanými začátečníky je nutí táhnout za jeden provaz, ale to, co je společně charakterizuje nejvíce je neznalost. Pouze člověk, který se svému koníčku věnuje již dlouhá léta dokáže oběktivně posoudit co masové rozšíření detektorů přineslo a co vše nám díky této masovosti hrozí. Každý rozumný člověk by si měl uvědomit, že jsme si sami do země nic nezahrabali, takže nemáme ani právo si cokoliv cenného přivlastňovat. Jedná se tedy o protizákonnou činnost a jestliže si ponecháme jakýkoliv cenný předmět, logicky krademe. Když už jsem tedy podlehl svému koníčku natolik, že to nezvládám a dělat ho  musím, musím mít zároveň i potřebu se udávat na veřejně přístupných stránkách a  drze demonstrovat jaký jsem pašák? V dnešní podobě masově rozšířený detektoring není již jen neškodný koníček pro pár bláznů, kterým kdysi neškodným opravdu byl, když několik milovníků historie bez udávání sebe sama začalo sbírat zbytky po německé armádě. Díky zveřejňování nálezů, snahám zviditelnit sama sebe a medializaci, již kompetentní dávno vydedukovali, že se ročně vyhrabe a rozkrade za desítky miliónů a co víc, díky masovosti, drzosti a neznalosti, natropí několikanásobně více i nenávratných škod na památkách a přírodě. Není to tedy závist kterou nám vy všichni začátečníci neustále vkládáte do úst, ale obava z budoucnosti. Nic nám nebude platné poukazovat na korupci v nejvyšších kruzích a zlodějské vlády jakýchkoliv barev. Na obyčejné lidi se vždy páky našly a to za jakéhokoliv režimu. Když už se tedy nechcete vzdát vlastního udavačství a chcete i nadále soutěžit kdo je lepší mrcasník, nezbývá nám ostatním nic jiného, než paradoxně doufat že naše kriminální vlády budou bordel v naší zemi ještě prohlubovat a otázka našeho koníčku bude i nadále zůstávat pouze na druhé koleji.
(za poslední tři roky se v okolí naší vesnice zvýšil počet detektorů o kterých vím z jednoho na devatenáct. Koukněte se co vše se prodává a s čím se obchoduje. Je to mávání rudým hadrem před očima těch, co nám to hodlají zatrhnout a vůbec se jim nedivím. Bude to zcela právem¨)

DAVI

06. 02. 2010, 08:43

Delone souhlas, moc pěkný komentář

Azaz163

06. 02. 2010, 10:17

HAČ : chci znát názor "místních odborníků" další důvody vyčteš z komentářů pod diskuzí

SALLMON

06. 02. 2010, 10:27

Delon-kolego v určitých věcech máš asi pravdu.. je to věc pohledu.. ale můžu tě ujistit, že jak pořád mluvíš o tom, že my stará garda, my staří hledači atd.. pleteš se!! Kamaráde potkal jsem a měl jsem možnost hledat s tou "starou gardou" a můžu ti říct že mi bylo na blití jak se chovají a jak k tomu přistupují, opravdu na blití.. (a o závisti ani nemluvím-ale o té opravdové závisti).. a taky se tloukli do prsou my staří hledači atd... není to o věku je to jen o lidech.. o ničem jiném. Mám kamarády, ktří jsou mladí a můžu ti říct, že jsou to opravdový hledači jak srdcem tak duší-páni hledači.. nevím proč se tady snažíte pořád tento koníček rozdělit na "my staří" a "vy mladí".. to si myslím není objektivní. To je můj názor kolego.
Přeji ti aby jsi byl úspěšný i v roce 2010!!!

SALLMON

06. 02. 2010, 10:29

Delon-kolego v určitých věcech máš asi pravdu.. je to věc pohledu.. ale můžu tě ujistit, že jak pořád mluvíš o tom, že my stará garda, my staří hledači atd.. pleteš se!! Kamaráde potkal jsem a měl jsem možnost hledat s tou "starou gardou" a můžu ti říct že mi bylo na blití jak se chovají a jak k tomu přistupují, opravdu na blití.. (a o závisti ani nemluvím-ale o té opravdové závisti).. a taky se tloukli do prsou my staří hledači atd... není to o věku je to jen o lidech.. o ničem jiném. Mám kamarády, ktří jsou mladí a můžu ti říct, že jsou to opravdový hledači jak srdcem tak duší-páni hledači.. nevím proč se tady snažíte pořád tento koníček rozdělit na "my staří" a "vy mladí".. to si myslím není objektivní. To je můj názor kolego.
Přeji ti aby jsi byl úspěšný i v roce 2010!!!

Delon

06. 02. 2010, 11:28

SALLOMON: nikde jsem se nezmínil, že by mladí dělali větší bordel než staří. Pouze se zmiňuji o tom, že nedokáží posoudit změny (což je logické) které zapříčinilo masové rozšíření detektorů. Vždy dělali bordel i staří, pouze dopady byly jiné. Jejich konspirativní přístup a malý počet stačila společnost, příroda a  pro relativně zanedbatelné škody i archeologové vstřebat.
Navíc chyběly důkazy a to, že někde poměrně vzácně chodil nějaký detektorář ještě neznamenalo, že nutně něco našel. Koukni se někdy s čím vším se šmelí. Už to není pouze o lásce k nějaké armádě nebo historii obecně. Spoustu nezaměstnaných (převážně těch kterým se nechce dělat) má detektor a bezohledně plundrují vše co jim přijde pod ruku. Tito a obrovské množství nových „novodobých archeologů a milovníků historie“ kopá jen a jen za účelem zisku a  zcela cíleně na těch nejexponovanějších a mnohdy hlídaných místech. Masovost přinesla obrovské škody, ale nechme tomu volný průběh. Pro těch několik zbývajících párů rukou kde detektor ještě chybí, již veškeré sáhodlouhé diskuse ztrácejí význam. Buďme jenom rádi že v této zemi vládne takový bordel, že se na nás není čas. Věčně na to ale spoléhat nemůžeme……

Miky von Leitmeritz

06. 02. 2010, 12:17

Delon - Chápu tvoji frustraci a souhlasím s tebou ve všech bodech "obžaloby"

Miky von Leitmeritz

06. 02. 2010, 13:14

Pánové všimli jste si, jak v posledních letech stoupla agresivita myslivců, jezedáků a majitelů pozemků vůči nám hledačům??? Ani se jim už nedivim. A co teprv archeologové??? Tiše zuřej a číhaj na náš první pořádnej přešlap. Pak vyrazej na steč. A mam takový tušení, že tentoktát jim to vyjde. Materiálu maj nashromážděnýho dost. Prezentace pro pár důchodců a kámošů na vesnici je jedna věc, ale prezentace v masmédiích je druhá věc. Doufám že si uvědomuješ, v jakejch mezích zákona se náš koníček pohybuje!!!..... ve svý podstatě to tu už napsal Delon, jen bych se opakoval. Takže závěrem, jestli si chceš honit triko.... ber ohledy i na ty, co se nesnažej nijak vyčnívat, protože s sebou ke dnu, tahneš i nás ostatní.

Azaz163

06. 02. 2010, 13:41

SIKI2-16: mám problém přečíst po tobě text tak aby to dával smysl ale snad jsem ho dobře pochopil. Jak jsem psal níže, je jen otázkou informací, štěstí a především času, kdy najdu "své vysněné nálezy" tedy nemám nejmenší důvod někomu závidět a napadat ho pro "jeho ubohé nálezy" většina návštěvníků webu jsou bohužel válkaři, kteří příspěvky s běžnými polními směskami, Ag mincemi a dalším hodnotí jako šrot (viz třeba marczus), pokud se jim to nelíbí, ať nekomentují.

Miky von Leitmeritz: minulý rok jsem byl týden v Jiřetíne p. Jedl. - jedním slovem hnus (mám na mysli lesy, ne město). Tamní lesy se dají popsat asi jako válečná zóna, jiné využití jam mě nenapadá, nájezdy hledačů - válkařů tam musí probíhat v obrovském meřítku a nedivím se, že myslivci a další jsou naštvaný na hledače, já bych také byl. Díky bohu, že žiju v oblasti, kudy němci sice táhli ale jsou tu jen hluchá pole na válku a nejbližší lesy hodně daleko.

kim

06. 02. 2010, 18:35

Miky von Leitmeritz:čus hele mimo diskusi prej nebudou Sudety???

kim

06. 02. 2010, 18:38

Delon :no na něco se koukám stejně na něco ne?

Miky von Leitmeritz

07. 02. 2010, 06:14

Kim - Tak o tom nic nevim, a rozhodně nechci šířit zbytečně nějaký fámmy. Ale mrkni na do rubriky inzerce na den 1. 02. 10 - 14:01 hod. Závěr si udělej sám. Nejlepší by bylo brnknout Michalovi, já na něj bohužel nemám číslo. Já už mám na duben naplánovanou dovolenou a celkem by mě mrzelo, kdyby se nic nekonalo. Napiš mi prosim tě na mejla spojení na  ICQ nebo na Skypa. Potřeboval bych s tebou něco probrat.

marczus

07. 02. 2010, 11:24

azaz smeju se ti... precti si jeste jednou vsechni komentare a pak se na nad sebou zamysli.

Azaz163

07. 02. 2010, 12:54

marczus : já se nad sebou dokáži zamyslet a přijmout názory ostatních. Zamysli se ty nad sebou, nad svými arogantními komentáři u některých příspěvků, které posílají nováčci a tvoří je, třeba halda smotaných drátů z pole, ty v nich podkopáváš jejich zápal pro věc, místo toho aby si řekl, pěkný, máš aspoň jeden měďák, to já minule přišel domů s prázdnou. To je hlavní rozdíl komunit DW a LP.

kim

07. 02. 2010, 13:26

Miky von Leitmeritz :nedal jsi sem ten mail??

Miky von Leitmeritz

07. 02. 2010, 15:20

Já sem játro

Kat

07. 02. 2010, 20:06

Je tu kolem hafo zmetků co sobecky vysávaj půdu, jen kvůli mamonu, nebo v horším případě penězům. Proto je fajn, že existují lidi jako Ty, kteří dají těm věcem smysl, duši a sami se tím zapíší navěky do historie kraje. To se o těch prvních říct nedá.

Wotan 88

07. 02. 2010, 21:22

Vzhledem k tomu, že jsi tak agilní a posíláš policajtům konkrétní "upozornění" na nálezy ostatních, děláš to samé ve svém případě?!? !

Acci

08. 02. 2010, 01:57

... zase jeden velkej názorovej průjem, ach jo! Chudák Azaz163.

LOM

08. 02. 2010, 12:50

SUPER! Myslím, že v tak ranném věku máš výrazné manažersképředpoklady, hoď detík do kouta a dělej BYZNYS! nebo politiku!! na komunální úrovni to máš vlastně už pod palcem. Tam je rozhodně více prostoru pro takovouto agitaci. Víš jakej je tam chaos. DELON to napsal v příspěvku v poslední větě.

panzer1

08. 02. 2010, 16:04

Wotan 88 // souhlas a jinak není co dodat.

Azaz163

08. 02. 2010, 16:24

Wotan 88, panzer1 : vše jsem již několikrát vysvětlil, přečtěte si to, snad pochopíte. Jinak soused je policajt a ví co mám ve sbírce, říká jedině pěkný . Ostatním děkuji za podporu.

panzer1

08. 02. 2010, 20:12

nevím jak kdo, ale udavačství se pochopit nedá

MartinDW

08. 02. 2010, 23:09

Azaz163: nenech se rozhodit. Děláš to po svém a to se cení. Jestli to bylo dobře ukáže až čas. Jak jsem již napsal můžeš si tam tímto pěstovat konkurenci, ale stejně asi nejsi v okolí jedinej s klackem. Ze starých pardálů by to asi nikdo takto nedělal.

marczus

09. 02. 2010, 10:32

tjses jeste dite, nic jsi nepochopil. p.s a kdyz jsem nekdo da haldu srotu tak mu nebudu lhat ze nasel nejaqkej zazrak. srot je srot. si zalozte nejaky stranky na tohle tema. draty, matky, blatniky myslim ze vas tam bude do zacatku dost. a to co jsem ti sem psal je ciste muj nazor a tokovej ho proste prijmi. z pozdravem m ze severu

ignis

09. 02. 2010, 14:00

U hrotu máš dve nuly naviac.

Azaz163

09. 02. 2010, 18:00

marczus : ono až dotyčnej třeba zjistí, že vůli tomu, že to sem neposlal a neměl načteno vyhodil zkroucenou bronzovou jehlici z pole...
ignis: dobře si prohlédni fotografi v odkazu, myslím, že rozdíl je jasný, určovali to archeologové z HK, ani jeden kámen není místní, na obrázku jsou ještě další kameny ale ty nejsou tak důležité. Vzhledem k tomu, že dnešní vesnicí kdysi protékalo Labe, tak nálezy kamenné industrie jsou při cvičeném oku a štěstí celkem časté.

ignis

10. 02. 2010, 11:46

Myslel som pred milion rokmi sme sa pohybovali maximálne v Afrike.

Pesimista

10. 02. 2010, 11:56

CHYTRÉMU NAPOVĚZ, HLOUPÉHO TRKNI. TY JSEŠ AZAZI163 NORMÁLNÍ NEPOUČITELNÝ EXHIBICIONISTICKÝ VOCAS. JEŠTĚ ZAVOLEJ NOVU. AŽ ZAČNOU EVIDOVAT A POTÉ SBÍRAT KLACKY, TAK TY PŮJDEŠ JAKO PRVNÍ.

Trochtič

10. 02. 2010, 13:16

Přečetl si postupně všechny příspěvky ostatních kolegů. Každý má na tento příspěvek svůj názor což je v pořádku. Já osobně vidím ty kvanta hodin co musel Azas všemu věnovat. Nejdříve nalézt předměty poté očistit, seřadit, udělat popisky, připravit prezentaci a samotná prezentace. Ne každý je schopen vystoupení před publikem. Je sympatické že volný čas užil smysluplně a je za ním vidět kus práce.
Mnoho dalších pěkných nálezů přeje Trochtič.

Ps: Ozvi se mi prosím na email rád bych se ještě něco zeptal.

Aksamit

10. 02. 2010, 14:02

Azaz163: Nedá mi to abych ještě něco nenadhodil… něco k zamyšlení když máme ty dlouhé zimní večery a spousty sněhu venku…
Proč myslíš, že si spousta hledačů, kteří se tu vyskytovali už od počátků detektorwebu (a nejen těch), nechala vymazat všechny svoje dřívější příspěvky (nálezy)? Co je k tomu vedlo? Nepřišli třeba na něco? Co když jim třeba docvaklo, co vlastně takové publikování „nálezů“ na veřejném webu (ve světle našich skvělých zákonů) znamená? Doporučuju…až budeš mít volnou chvilku, koukni se na netu např. na lesní zákon, nebo jiné právní normy, které řeší „nalezení věcí“, pohyb na cizím pozemku, kopání atd… Všichni víme, proč je tento web tak navštěvován, co sem láká stovky lidí denně (možná i tisíce)… Kdyby zmizela sekce nálezy, zmizela by i masa návštěvníků a to je něco, co si nepřeje žádný webmaster…
Jenže, jedna věc je takový web provozovat a druhá na něm něco publikovat. Spousta lidí tu má falešný pocit, že se prezentují jen uvnitř nějaké uzavřené komunity, jakoby v bezpečném a prověřeném kroužku kamarádů. Málokdo si tenhle web představí jako volně přístupnou nástěnku (kterým takováto stránka na volném internetu bezesporu je) třeba na hlavním nádraží, kterou si může prohlídnout úplně každý, kdo jde okolo. Co na nádraží, pro lepší pochopení si tuhle „nástěnku“ představme přímo vedle krajského ředitelství PČR či okresního soudu. Kdo z těch, co sem posílají své nálezy, by se na takové místo přišpendlil? Hádám že jedině naprostý idiot by se na takovém místě chlubil tím, že nerespektuje, bo co víc, že porušuje ten a ten zákon a dokládal to množstvím fotografií a popisků, holedbal se nalezenými kvéry (které, jak dokazuje i tvůj nedávný příspěvek, zákon nepovažuje za neškodné železo, byť se dá použít tak maximálně jako tyčka k rajčatům), přechováváním munice, nalezenými depoty mincí, „sudeťáky“ atd. atd. Nebo tu snad je někdo, kdo by policii posílal své vidoenahrávky z jízdy na červenou, sprejování po zdech, uháněním devadesátkou v obci či finančnímu úřadu záznamy o svých daňových kličkách?
Jistě, všichni se rádi pokocháme pohledem na něčí úspěch, na zajímavý artefakt, pěknou militárii…. případně potřebujem poradit, co je tohle či ono. Jenže i toto se dá dělat s rozmyslem a po zralé úvaze. Někdy mám pocit, že většina prezentujících na tomto webu je hnána něčím úplně jiným než zdravým rozumem … že je válcuje obrovská touha po uznání, snaha zvednout si sebevědomí, ukázat, jak dobrý a schopný hledač jsem, že jsem machr, když umím najít.
To, že se zatím „nic velkého nestalo“ neznamená, že se nic neděje. Pro spoustu jednotlivců z řad nejrůznějších skupin (archeologové, památkáři, lesáci, majitelé pozemků, turisté pohybující se v překopaných lesích, houbaři tamtéž), vedených ať už více či méně oprávněným hněvem, rozhořčením, pocitem křivdy, pocitem škody atd. je tento (a jiné) web krásným zdrojem podkladů a argumentů, na jejichž základě mohou zaúkolovat „ony orgány“ spoustou zajímavých oznámení.
Navíc, vzhledem k tomu, jak často se u nás mění vlády a politické strany u vesla a k situaci v okolních státech (Polsko, Slovensko), je jen otázkou času, kdy nějaký ústavní činitel, který jinak poklidně pospává v parlamentní lavici, zašilhá k „sousedům“ a zásoben podklady z řad výše zmíněných skupin, vytáhne do boje s „rozkradači národního kulturního dědictví, a detektoráři vůbec“. Šikovně při tom bude zároveň brnkat na typicky českou vlastnost laické veřejnosti (ano, je to závist) historkami o tom, jak všichni hledači rozprodávají archeologické nálezy na černém trhu v řádech milionů a doufat, že mu to zajistí další čtyřleté období klidného spaní u svého korýtka. Přijde paragraf a odpůrci hledání s detektorem dostanou do ruky pořádný klacek, kterým nás budou moct mlátit hlava nehlava. A mlátit všechny, i ty co spolupracují s místním muzeem, tykají archeologovi či poctivě zahrabávají každý kráter, na který narazí, prostě i normální slušné hledače.
Nikdo není neomylný, i spousta z těch, kteří se tě snažili svými rekcemi korigovat, tu své hledačské úspěchy kdysi měli (me 2), ale časem se zorientovali, pochopili odkud vítr fouká (nebo může foukat) a pojali to jinak. Nevěř tomu, že je žene závist nebo něco podobného, když se hlavně „nově příchozím“ snaží něco ze svých poznatků předat, zúročit to, na co sami museli přijít. Prostě nechtějí, aby i další opakovali stejné chyby, které nám všem mohou leda uškodit.

PS: Zamyslet se můžou všichni, kterých se to týká, tobě jsem to adresoval jen proto, že tvoje prezentace prezentace je ještě někde výš než jen prezentování nálezů.

Azaz163

10. 02. 2010, 16:29

Aksamit : tentokrát s tebou souhlasím

Azaz163

10. 02. 2010, 17:06

ignis: tady je odkaz, nevím jestli jsem ho zapomněl uvést adresu nebo ji admini smázli: tady je odkaz mimo LP: http://pixtube.eu/image/322940-kameny. jpeg

Acci

10. 02. 2010, 20:10

... zase mi to nedá... připojuji se k názoru, že se nemá dělit na "staré pardály" a "mladé". Je to zavádějící. V roce 1989 jsem viděl první detektor us výroby a s otevřenou hubou poslouchal lidi z party MZM Brno a Zápisník Z77 jak hledali letadla. Jeden z nich (VS) nás pak poprvé v roce 1990 vzal na Duklu... atd. Nikdy nám nenaznačil, že jsme ucha a on guru. Takže se chovejme k mladším kolegům tolerantně, bez mazáctví a ti "mladí" by zase mohli ubrat plyn z pedálu sebevědomí. A budeme v pohodě

bába

10. 02. 2010, 20:18

Aksamit: a to počkej, až Azazovi začne připadat to plácání po zádech málo intenzivní a pozve si na prezentaci III třeba Novu . A až sedne prach po tom šrumci, který nastane, bude si přát, aby nikdy žádnou prezentaci nedělal.

steinar

11. 02. 2010, 09:51

mohol tam zavolat... bbc, nbc... fox news...

Delon

12. 02. 2010, 10:18

Aksamit: tohle cos napsal by mělo být natrvalo vyvěšeno na těchto stránkách na dobře viditelném místě a neustále na očích všem nadrženým nováčkům, pro které je touha zviditelnit se silnější než zdravý rozum. Nejde ale jen o zdravý rozum, ale o slušnost, ohleduplnost a respektování nepsaných pravidel. Opačný přístup je pouhá bezohlednost. Doufejme že tato diskuse k presentaci Azaze otevře oči i jiným mrcasníčkům
Tvůj hodnotný a srozumitelný článek musí pochopit snad už úplně každý. .

stg441

13. 02. 2010, 04:51

Pánové Sudety budou žádnou paniku v Dubnu se uvidíme

zero

13. 02. 2010, 16:02

Aksamite- AMEN! Dobře a pravdivě napsáno! Za tímto co jsi napsal stojím a podepisuji!

Rozum

13. 02. 2010, 23:15

milda70

14. 02. 2010, 15:13

Acci:Pana V. S. z MZM znám. S tím co jsi napsal musím souhlasit.

zaiko

14. 02. 2010, 23:10

to aksamit a votm to je nahnad lidem strach!!! dnes me zrovna kontrolovala hlidka pcr a nedala me ani dychat kdovi proc?... mozna proto ze jsou mezi name porad normalni lidi... pekne nalezy

Kutílek

16. 02. 2010, 15:58

už vidím jak se včeci koupěj detektory a jdou zase luxovat, gratulace kamarád

tomcross

17. 02. 2010, 10:00

Dovolim si citat od jedneho "mazaka" ktorym sa riadim:

"Jenom blazen prahne po popularite"

Sakra vedel pred 5rokmi o com hovori

marczus

17. 02. 2010, 10:48

aksamit lip bych to nenapsal. souhlas. a ted se moulo zamysli

marekkk

17. 02. 2010, 20:58

Azaz163:Proč????????????????????

Azaz163

17. 02. 2010, 21:07

sukulent, marekkk : viz diskuze

Kutílek

18. 02. 2010, 14:04

proč......

marekkk

18. 02. 2010, 20:37

Azaz163 :Proččččččččččč............

Kutílek

19. 02. 2010, 17:44

why??????????

Kutílek

19. 02. 2010, 17:44

warum?????

Azaz163

19. 02. 2010, 19:41

Nebudu to vysvětlovat každému zvlášť! Přečti si diskuzi a úvod k článku. Je to tam vysvětleno!

6x6x6

08. 03. 2010, 13:06

Aktivního blbce novým kouskům nenaučíš... Víš, Azazi, cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly - zamysli se nad tím, když máš nevědomou potřebu zabíjet to, co máš rád...

marekkk

18. 03. 2010, 08:44