Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Přilba

11. 01. 2007 Autor: matelius 7691× 66
Poprosim Vas o pomoc urceniepôvodu tejto helmy - nie je na nej ziadne znacenie, ma ju vo vlastnictve otec mojej kolegyne, ktory ju "zhabal" v prvej polovici 50-rokov, ked sluzil na zakladn. vojenskej sluzbe v juznych Cechach v nejakom pohostinstve, kde sluzila ako popolnik(boze och). Snimok mam viacej.

Dakujem vsetkym za pomoc a chcem povedat ze tento web citam asi pol roka a je FANTASTICKY - detektor si kupim a onedlho sa budem prezentovat zaujimavymi pudovkami, ktore mam vo vlastnictve po starych rodicov a prarodicov. pevne verim ze existuje aj na Slovensku riadny MrCAS, tak vam vsetkym zdar!!! a pekne kopanie a stastie.

 Autor: matelius

Komentáře

matelius

11. 01. 2007, 11:40

doplnujem ze kolegyna nasla oznacenie rozmazane vo vnutri : stellus, 1942, 56-49. Pomozte

dickermax

11. 01. 2007, 11:47

No co to asi tak může bejt. Jeto německej tropickej klobouk z války. Vy slovácí neznáte vůbec nic. To člověk žasne co je to tady za experty.

dickermax

11. 01. 2007, 11:48

No co to asi tak může bejt. Jeto německej tropickej klobouk z války. Vy slovácí neznáte vůbec nic. To člověk žasne co je to tady za experty.

kefa

11. 01. 2007, 11:50

dickermax Vs. matelius ::

Enselad

11. 01. 2007, 11:52

Zopítam sa, kde sa nosí taký klobúk???

rastrperry

11. 01. 2007, 11:54

To dickermax:Hlavně že ty seš expert!! Sebechvála smrdí!! Je jedno jestli je Slovák nebo Čech, tady jsme si všichni rovni, snad až na Tebe. To že někdo chce poradit, není žádná ostuda.

Dick

11. 01. 2007, 11:54

to bude bitva

matelius

11. 01. 2007, 11:55

dickermax : sorry nie som expert - pytal som sa - prilby afrikakorpsu poznam, ale taketo cosi som nevidel - opakujem ma to znacenie stellus 1942 66-49, a mne sa to nezda ze je to nemecke a vetu " vy slovaci neznate vubec nic" som radsej prehliadol, ked ta bavia narodnostne invektivy tak si teda ozaj king

matelius

11. 01. 2007, 11:56

rastrperry - dakujem

rastrperry

11. 01. 2007, 11:59

To matelius:Nenech se znechutit! Vždycky se najde aspoň jecden takovej nějakej chytrák...! Je to smutný, ale boužel, je to tak.

teodor

11. 01. 2007, 12:00

dickermax: pozerám, že sa ozval expert... aspoň že ťa ospravedlňujú tvoje hodnotné príspevky v nálezoch

tibko

11. 01. 2007, 12:01

A potom sa čudujeme, že aj "profesionálny archeológovia" majú na nás takýto názor, keď my sami sa medzi sebou žerieme! A pri tom, poznám zopár detektoristov, ktorí svojimi vedomosťami hocikedy strčia do zad... aj profíka!

dickermax

11. 01. 2007, 12:06

BUDE PRD BITVA, jenom mě serou ty odborníci z "maďarska". Neznaj absolutně nic. Jakejkoli příspěvek od nich je perla za perlou. Přebírat články a dávat je sem to jo, ale jinak . Chlubit se krámama co maj ve sbírkách, to je hrůza. Polejt benzínem a zapálit ty jejich "zbierky" Neznaj nic.

dickermax

11. 01. 2007, 12:08

BUDE PRD BITVA, jenom mě serou ty odborníci z "maďarska". Neznaj absolutně nic. Jakejkoli příspěvek od nich je perla za perlou. Přebírat články a dávat je sem to jo, ale jinak . Chlubit se krámama co maj ve sbírkách, to je hrůza. Polejt benzínem a zapálit ty jejich "zbierky" Neznaj nic.

teodor

11. 01. 2007, 12:17

samozrejme, vyskakovať, urážať a pritom nič iné neponúknuť je najlahšie
aby si raz nedošiel k úrazu

DeeVee

11. 01. 2007, 12:19

2 dickermax: bratia Slováci mají pro lidi tobě podobné výstižné slovo. To slovo je KOKOT.

matelius

11. 01. 2007, 12:23

all: kaslite nato, alebo radsej na experta Dickmanna:-)), ja to beriem s humorom, prosim vratme sa radsej k podtste veci co je to za helmu - Stellus, 1942, 56-49 znacenie- DAKUJEM

Dietr

11. 01. 2007, 12:33

Je to skutečně klobouk DAK (německý Afrikakorps) - velmi pěkný stav.

matelius

11. 01. 2007, 12:41

dietr: dakujem, je fakt v dobrom stave, ked uvazime ze ho pouzivali do 1956 ako veliky popolnik, strasne, no uz len teraz ho od majitela musim nejako vymanit:-)

dundee

11. 01. 2007, 13:08

Určite neslúžil ako popolník, veď by bol samá prepálená diera. Skor ako odpadkový koš.
Maj sa a držím palce pri presviedčaní tej kolegyňe

matelius

11. 01. 2007, 13:42

blond - najprv ju musim vymanit od kolegyne, ale menit nehnevaj sa to nie

kefa

11. 01. 2007, 13:48

Hej lidi: kam se dávaj body za kvalitní názory? viz novinky,

Stefan

11. 01. 2007, 14:13

Dickermax ty si riadny kokot keď už to tak musím povedať.

odzizi

11. 01. 2007, 14:17

Dickermax: na tebe tu čekali. Experte s mnoha nálezy....

Stefan

11. 01. 2007, 14:17

A Dickermax, keď sme pri tom. Nemám chuť nikoho uraziť pretoža mám v Čechách rodinu ale ty si urazil mňa a teda: pozeral si IQ test slovenského a českého národa? Vieš kto vyhral? Tak sklapni. Ty nemáš na takomto webe čo robiť ty tupec.

Stefan

11. 01. 2007, 14:22

A inač Matelius, ako ti tu bolo povedané, je to prilba Deutsche Afrika Korps. Keď bolo DAK porazené, výstorj, uniformy a podobne sa všetko prenieslo do skladov ktoré boli v Protektoráte Čechy a Morava a v Slovenskom štáte. Počas Pražského povstania vraj aj bolo vídať ľudí v uniformách a výstorji DAK a takisto po vojne boli týmito vecami vystrojený a oblečený do uniforiem DAK aj Zbory Národnej Bezpečnosti.

matelius

11. 01. 2007, 14:35

stefan - hej uz mi je v tom uplne jasno, len ma zmiatlo to znacenie Stellus a ze oproti helmam DAK sa mi zda horna cast znacne vacsia do vysky a k tomu dickermaxovi - vzdy sa najdu jednotlivci, ktori chcu skazit druhym ich hobby a zalubu, - mam kopec rodiny na Morave a v Cechach, rovanko predkov zo Slovinska a moj stray otec z mamkinej strany bol kapratsky Nemec a ja sa citim osobne fajn a nie ako blby Slovak

turbokrt

11. 01. 2007, 14:38

Dickmanna: ty si obycajny KOKOTmanna a nie dickmanna si tu robis na experta boha ti jedneho. Jedine co si ty nasel je mamina PICA aj to si sa jej musel opitat na co to je.... tak tu drz hubu ok? Si riaden deges ktori tu ked tu uvidi odznecek s hakovim krizom tak obstrieka cely monitor....
PS: prepacte za to co som tu napisal ale ja sa urazat nenecham....
BLOND: nazdar a posielam pozdrav zo Zvolena

matelius

11. 01. 2007, 14:42

turbokrt: kasli na neho nestoji za nic, pôodla mna je nadrzany z toho ze nas provokuje, mam ho na haku, hodim v najblizsich dnoch phota co mi ostalo po dedkovi a pradedovi a ten monitor oslinta, bude musiet si stierace kupit:-)inak som z Ba a zacinam kopat, pudovky mam za sebou vela, na okolie Zvolena mam dobry tip, to niekedy osobne, ci cez e-mail

turbokrt

11. 01. 2007, 14:51

matelius: napis na mejl:)

npr.Džigira

11. 01. 2007, 14:52

hoši, hezky se tady profilujete, ale zamyslete se nad sebou, vrazit trochu peněz do kvalitní literatury a něco času k jejímu prostudování by některým opravdu neškodilo. Jen tím získáte, tohle by poznala snad i moje manželka, ketrá válku a  tyhle věci nemusí...

teodor

11. 01. 2007, 15:30

npr. Džigira: nikto nemôže všetko ovládať a myslím si, že je lepšie sa opýtať a byť hlúpy na 5 minút ako čušať a ostať sprostý do smrti. O tom som si myslel, že je aj tento web - aby si sa mohol poradiť so skúsenejšími kolegami, ale zrejme sa mýlim a je určený iba tým čo vedia všetko a my bežní smrtelníci tu nemáme čo robiť... no tak sorry, asi si vstúpim do svedomia a začnem so všoštúdium a budem naivne dúfať, že sa raz možno Vám, odborníkom, vyrovnám...

DFC

11. 01. 2007, 15:42

No a člověk by řekl, že za zeptání nic nedá

andolf

11. 01. 2007, 16:00

berte to tak že závist je hrozná věc

andolf

11. 01. 2007, 16:06

vypada to jako varianta do dzungle

npr.Džigira

11. 01. 2007, 16:59

teodor: možná si ze školy pamatuješ co říkal Lenin: seučit, seučit, seučit! kdo tohle nepochopil tak tomu se může stát, že bude čušať viacej ako 5 minút a ostane sprostý do smrti.

Horatio

11. 01. 2007, 17:45

DFC:
ndp. Džigira:Aj to je pravda ale clovek nema na vsetko cas... a kazdy sa rozumie niecomu inemu pricom nemusi poznat ani zaklady inych oborov.
Stefan:Nerozculuj sa tolko a daj si radsej pivo...

Horatio

11. 01. 2007, 17:46

ALL:Pan dickermax je tu na to aby nas stval. Tak mu nerobme tu radost a ignorujme ho...

matelius

11. 01. 2007, 18:50

pani, kaslite na to -uprimne mozno som laik samozrejme ked som videl tu helmu nazivo som si myslel ze je to Afrikorps, do pomykova ma dostali mozno pre vas tri malickosti -drobnost ze je olivova a nie klasicky Rommel piesok, po druhe je ovela vyssia ako som videl na http://therupturedduck.com, a najma po tretie znacenie stellus -mi evokovalo nieco belgicke, v ziadnom pripade som nechcel vyvolat nejake invektivy - kazdy den mam radost ked sa niekomuz vas podari nieco objavit a nech je to aj prd knoflik, cize kaslem z vysoka na p. dickermaxa, moja macka aj pes su vazny Einsteini v porovnani s nim, d za prispevky a zatial dovi

hans.poa

11. 01. 2007, 19:00

A co že by to byl Brit? Ti bojovali v Africe, rok taky odpovídá a stellus zní anglicky. A britské helmy byly podobné jako DAK. A co se týče dickermaxa, mám radši slováky než dvacetileté pubertální čecháčky. Zajímalo by mě co našel a co už v životě dokázal.

teodor

11. 01. 2007, 19:31

npr. Džigira: no áno, ale to predsa ešte neznamená, že každý musí ovládať všetko - to predsa nie je možné. Preto existujú weby ako je tento - viac hláv, viac rozumu. Ak sa niekto venuje iba 3.ríši, tak sa mu to zdá primitívna záležitosť - ale ak sa venuješ niečomu inému, už ti to až také jasné pripadať nemusí. To predsa nie je dôvod aby ti niekto preto nadával a urážal ťa. Okrem toho sa napokon zdá, že Matelius tu môže niektorých "odborníkov" schovať do vrecka, pretože okrem iného pochopil poučku, že "nie je všetko zlato, čo sa bliští"
matelius: niečo na tom je, skúsim sa trochu prehrabať na nete, ale kludne to môže byť prilba DAK

Stefan

11. 01. 2007, 19:37

matelius na tej olivovej farbe ťa nemá čo mýliť, bola presne tak používaná ako piesková. Ale keby si sem poslal fotku z boku, dala by sa ľahšie určiť presne tá prilba pretože keď vravíš že je vyššia, podla bočných vetračiek (ak tam sú) sa dá povedať či je talianska, nemecká, britská alebo aká...

Wilhelm.K

11. 01. 2007, 20:03

je to urcite nemec, olivova barva byly puvodne urcena pro jednotky pozemniho vojska(Heer) a piskova pro luftwaffe. I saka a kalhoty mel Heer olivova, skala barev byla ovsem rozsahla( od svetle olivove s nadechem do zelena az po hnedopiskovou). luftaci meli taky v piskovych velke mnozstvi odstinu(od zlutopiskove po skoro ruzovou). ale mel jsem v ruce i tuto zelenou tropiku s origo znakama luftwaffe

sep1

11. 01. 2007, 20:10

tak tohle je jedna z nevíhody internetu, někdo vám řekne jako celku že víte úplný h... o  a  člověk mu ani nemůže dát do dršky osobně si myslím že teď čte vaše komentáře a má stoho strašnou srandu

cikita

11. 01. 2007, 21:22

Chudak, ten chlap, ktory s nou umrel na hlave...

Marouš1

11. 01. 2007, 21:30

No jestli tohle je britský tropický klobouk nebo verze do džungle, tak je pravda, že test národa vyhrál někdo jinej. Úplný základ je v knížce AFRIKAKORPS, která jednoho času zaplavila všechny knihkupectví.

turbokrt

11. 01. 2007, 22:07

Knizka afrikakorps je velmi dobre spracovana a moc sa mi paci. Je v nej plno zaujimavych fotiek. doporucujem!

dickermax

11. 01. 2007, 22:54

No tak sem se nesplet. Samej expert. Ha Ha Ha. To je sranda.

andolf

12. 01. 2007, 07:13

http://www.diggerhistory.info/pages-uniforms/afrika_korps. htm

je to klobouk DAK druhá verze
to že se např. chybama člověk učí ví i malý děti

traperbob

12. 01. 2007, 12:08

K vašemu dohadování se slovenskem bych dodal, že si musíte uvědomit, že za řekou Moravou začíná ASIE, a to je úplně jiný svět.

npr.Džigira

12. 01. 2007, 13:08

teodor, Horatio: naprosto s Vámi souhlasím, že nikdo není všeználek, ale pokud se věnuji nějakému oboru, tak se snažím vstřebávat nové a nové informace. matelius v  jeho příspěvcích napsal: najprv ju musim vymanit od kolegyne, ale menit nehnevaj sa to nie, a: no uz len teraz ho od majitela musim nejako vymanit:-). Z toho jsem usoudil (možná mylně), že se zajímá o militárie. Proto je logické (alespoň pro mě), že by měl mít načteno pár knížek, případně je mít ve své knihovničce. Asi mám ale vysoké nároky, proto se nezlobte, že jsem asi nemístně vtoupil do této diskuze. Ps: ta knížka Afrikakorps je docela pěkná, a před pár roky se v ČR dala pořídit za 150,- Czk
traperbob:

Stefan

12. 01. 2007, 13:50

Knihu AFRIKAKORPS mám aj ja, je dobrá. MAtelius odkial si? Ak si odniekal zo západu tak ti ju požičiam.

simi886

12. 01. 2007, 14:23

matelius ja byvam pri Ba. napis mozme vybehnut. simi886@azet. sk  inak nalez

malygrizzly

12. 01. 2007, 22:14

Až teraz som pochopil akú mali pravdu autori reakcií na plánované vydávanie časopisu pre detektoristov, keď napísali, že medzi nami je aj veľa prasiat, aj keď po prečítaní si niektorých národnostných invektív na adresu Slovákov musím znížiť a vhodnejšie je ich označiť kokoti. A to  iba matelius slušne požiadal o radu. Je mi z vás naozaj smutno.

matelius

13. 01. 2007, 09:08

Stefan som z BA - brandenburg@centrum. sk

matelius

13. 01. 2007, 09:10

grizzly2 -nechaj tak -blbci sa najdu vsade aj medzi eskimakmi aj irmi:-)a d. faktmamiatlo ze je vysoka na rozdiel od klobuku tropickeho DAK vzor 1, uz som si to nastudoval, clovek sa uci -iljic voloda l. mal aspon v tomto pravdu,

WH44

13. 01. 2007, 13:01

Mně samotného mnohdy překvapí stupidita některých dotazů, pak si ale uvědomím, že celé řadě dotazovatelů je třeba i méně než 15 let, nebo jsou to začátečníci a právě k nim je třeba být schovívaví a ne je označovat peprnými výrazy. I my zkušení jsme kdysi také nějak začínali.

Delon

13. 01. 2007, 17:29

grizzly2: Omlovám se za toho vola jménem všech slušných Čechů. Přiznám se že jsem rozdělení republiky uvítal a domnívám se, že bylo správné. Můžeme jít každý svojí cestou. Klobouk dolů před Vaší schovívavostí. Je to KOKOT a slaboch! Vysírá se přes internet a schovává za jeho anonimitu. Pozvěte ho někdo z vás, aď vám to řekne do očí jako chlap. Vsadím se, že nepřijede. Tak že PROMIŃTE. Stydím se za něj. Slabou útěchou mi  může být pouze to, že tito sráči se vyskytují opravdu všude.

malygrizzly

13. 01. 2007, 19:39

Delon: Úplne s tebou súhlasím, ja si veľmi vážim ľudí, ktorí niečo dokázali, niečo vedia a sú ochotní sa s tým aj podeliť a verím, že na tomto webe je takých veľa a doteraz som ich vôbec neposudzoval podľa toho, z ktorej strany rieky Morava sú. Ten kto to robí ešte v r. 2007 svojou mentálnou úrovňou zamrzol minimálne v minulom storočí. Howg

slávad

14. 01. 2007, 23:08

Delon + grizzly2: jsem rád že tohle to povídání končíte v tomto tónu - plně s vámi souhlasím.

Oskar

15. 01. 2007, 06:56

matelius: Pokud jr mi známo tak červený vnitřek v korkových přílbách měla pouze německá arnáda. Stejný vnitřek měli i v kšiltovkách pro DAK. Je to údalně, pro lepší orientaci vlastních vojsk, při přeletu letadel. Pak se ukazoval letcům, právě vnitřek čepic či příleb.

Sevca

17. 01. 2007, 15:10

Tak ta je v parádním stavu .

Will

20. 01. 2007, 18:02

Připojuji se k Delonovi, tohle jsem tady teda fakt ještě neviděl. Kam se na dickermaxe hrabe udo...

Will

21. 01. 2007, 13:49

Jinak přesně takovou přilbu shánín. Velká gratulace

Will

21. 01. 2007, 13:51

Teď čtu, že není tvoje, tak to gratuluji vlastníkovi

Notek

21. 01. 2007, 17:46

pěkná kdyby byla na výměnu tak dej vědět