Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Prilba vz.32

22. 02. 2007 Autor: Horatio 9099× 52
Nazdar. Posielam prilbu vz. 32 používanú Slovenskou armádou. Prilbu mám od  jedného kamaráta :) a našla sa na východnom Slovensku na povale. Všetko v  pôvodnom stave ako sa našla. Podľa môjho názoru je celá originál i keď sa  vám možno nebude zdať ten biely dvojkríž. Aj od Chegiho som získal dobový dokument kde su presné rozmery ako mala prilba v tej dobe vyzerať. No ale pred nedávnom som videl dobový dokument o Slov. armáde a tam mal jeden delostrelec taký istý dvojkríž ako mám ja... a k tomu je vo vnútri prilby napísane po rusky meno LACO... celkom zaujímavé... Potreboval by si ešte poradiť že ako by sa dalo opraviť to vnútro a ešte ako by som mal zakonzervovať celú prilbu... Diky...

Horatio

 Autor: Horatio

Komentáře

hlubik

22. 02. 2007, 12:33

nadhera

dolin

22. 02. 2007, 12:56

Nice!!

bergy

22. 02. 2007, 14:23

to teda byla "Armada"

Stefan

22. 02. 2007, 14:46

Bergy čo sa ti nepáči?

teodor

22. 02. 2007, 14:59

turbokrt

22. 02. 2007, 15:09

Pani nerozoberajme to tu zasa
Nie som ziadny klerofasista nemam nic proti zidom, madarom a podobnej pre niehoho havedi... Pre mna su to ludia nie zver...

Musime si uvedomit a hlavne nasi zapadny susedia ze sme MUSELI BOJOVAT na strane nemcov ci sa nam to pacilo alebo nie!!! Ak by sme povedali nie tak by sme skoncili ako Poliaci ba mozno horsie--> to jest totalnym rozdelenim slovenska medzi okolite staty. Myslite preco zvniklo SNP, predsa aby sme ukazali ze nechceme tento rezim aj ked za prveho slovenskeho statu sa zivotna uroven zvysila a 1SK bola silna ako 1 Svaj. flank! Kazda rodina mala radio a kazdy pes musel byt zaockovany dokonca sa zaviedol este aj pas na bicykel. . neospevujem tu slovensky stat LEN CHCEM NIEKTORYM PRIMITIVOM CO ESTE STALE ZIJU 20 ROKOV DOZADU ZE NAK SA UVEDOMIA A POZRU SI REALITU.
A ako som povedal ze my sme nechcely bojovat ale situacia a skutocnost nas k tomu bohuzial doviedla

Preto by som chcel aby tu uz nebol Stredovek a nech sa konecne spravame ako ludia! a nech sa tu neskatulkuje! ale beru sa ludia podla skutkov a nie podla rasy alebo narodnosti!!

wolwo

22. 02. 2007, 15:12

Turbokrt: Pekne si to povedal a dokonca aj bez gramatickych chyb

heller

22. 02. 2007, 16:06

bergy,, chuj!

heller

22. 02. 2007, 16:08

Horatio nechaj tuprilbu tak ako je je skoda ju opravovat lebo uz to nebude ono ten povodny stav... max. tu kozu natri olejom na kozu. .

Horatio

22. 02. 2007, 16:19

bergy:Neviem ako si to myslel, ale ako je jasne ze co sa tyka vystroji a vybavy slov. vojakov tak pouzivali predvojnove veci ale co sa tyka bojov na strane nemcov tak vacsina robila co sa dalo aby sa vyhli bojov. A ked uz islo do tuheho tak niet pochyb ich hrdinstva.

Horatio

22. 02. 2007, 16:20

heller:Ok. Ako kamarat ju aj chcel zakonzervovat ale som mu povedal nech s nou nic nerobi. Aj mna sa pacia veci v takom stave v akom su.. teda povodnom bez toho ci su moc znicene alebo zachovale.

Horatio

22. 02. 2007, 16:23

chystam este dalsie prispevky sem na DW co sa tyka Slov. armady. mam este kopu fotiek ktore naskenujem a poslem, dalej osobny vojensky preukaz slov. vojaka Zaistovacej Divizie ktory presiel potom do 1. CS Divizii v taliansku... ked budem mat cas tak to spravim a poslem...

bergy

22. 02. 2007, 16:45

kluci rozebiram jenom nasi rodinou tragedii muj deda byl zastrelenej 9. kvetna 1945 (vlastne uz po valce) spolu jeste s jednim panem na Hlubocepskym zamecku v PRAZE umiral celej jeden den pro ty kdo maji zajem ma tam svuj pomnik jmenuje se Stanislav Bergmann STACI
jo a to mi kluci fakt Vadi

Horatio

22. 02. 2007, 16:56

bergy:Ved ako v poriadku ale co ma tvoj dedo spolocne so Slov. armadou??

bergy

22. 02. 2007, 17:03

me se to proste spojuje v jedno - nemuzu s tim nic delat - doufam ale ze jsem nikoho neurazil tem "... " takze lovu zdar a mene durdeni papa

bergy

22. 02. 2007, 17:20

heller kdyz chces nadavat tak prosim cesky nebo si zapomel...

Ozzelot

22. 02. 2007, 17:37

Já bych se v tom nepatlal jednou je to minulost... co se stalo stalo se. Jen kdyby vás to někoho zajímalo, doporučuju tuhle knihu http://www.levneknihy.cz/DetailZbozi. aspx? z=72212 o vzniku a vývoji Slovenské armády, musím říct že jsem se párkrát i pěkně zasmál

iver

22. 02. 2007, 18:54

Ozzelot: si sa smial na tej knihe ci na tej ich inteligentnej debatke?? bo mne z tych prispevkov bolo skor na grcanie... tymto zdravim vsetkych "historikov" a "znalcov" problematiky...
HORATIO: velmi pekne...

brixxxo

22. 02. 2007, 19:21

Zavidim, ja sa k takej krasavici asi nikdy nedostanem ale mas to fakt super

turbokrt

22. 02. 2007, 19:36

brixxxo: neboj sa nikdy nehovor nikdy!! aj ja som myslel ze sa k takymto skvostom nedostanem a teraz mam kompletne uniformy nemca, rusa, slovaka a csr. neboj sa treba na to cas a hlavne mat stastie!
A pre tych co som poburil mojim prispevkom som len chcel povedat len to co je v poslednom odseku. ze treba ludi sudit podla skutkov a nie potra narodnosti a rase. lebo v kazdej armade sa najdu aj zly aj dobry ludia nech to je uz hocijaka armada.

Gucci

22. 02. 2007, 20:04

to je dobře že slováci bojovaly na německý strane ne?? To český vojáky nebraly.....

Wilhelm.K

22. 02. 2007, 20:17

ten vnitrek vypada ze asi krome jednoho polstarku je povalecny a ten reminek urcite taky. v tomto provedeni se vyskytoval na prilbach pouzivanych civilni obranou. A slovenska armada se nemela za co stydet, alespon se zucastnili boje proti rudemu nebezpeci z vychodu

teodor

22. 02. 2007, 20:18

tak ako píše turbo, nikoho nemôžete hádzať do jedného vreca... Mojej starkej zachránil život nemecký doktor, ktorý ju videl zranenú vedla cesty a ošetril ju aj napriek tomu, že už ustupovali pred rusmi. V dome rodičov môjho starkého bývali nemci a ku každému sa správali slušne narozdiel od ruských osloboditelov, ktorí im zobrali čo mohli. dedka mojej ženy zastrelili spojenci, hoci bol doktor... čo k tomu dodať... turbo má pravdu

heller

22. 02. 2007, 20:44

bergy pre mna budes stale chuj staci malo a ukazal si svoje IQ 

DFC

22. 02. 2007, 21:23

Chlapci, chlapci, takhle otvírat staré hroby Nechci znova rýpat do vosáku, ale přeci jenom mi to nedá
Vyhlášení Slovenského štátu 14.3. bylo předposledním hřebíčkem do rakve 1. republiky (nebo již tehdy druhé). Z českého pohledu to byla zrada, ze slovenského šance přežít v relativním klidu bouřlivé roky budoucí.
Část Slováků to přivítala, část odmítala a spoustě to bylo jedno. Slovensko se bohužel namočilo do Hitlerova válečného dobrodružství, ale dokázalo elegantně vybruslit. Katarze došlo v SNP.
Nesoudím, konstatuji. Howgh

Stefan

23. 02. 2007, 09:28

Ale prilba je velmi pekná Horatio, som rad ze si mi dal moznost vidiet ju o nieco skor vdaka ICQ

jenk007

23. 02. 2007, 11:41

He he, to jako byli dobří nepřátelé a zlí, hodní komunisti a zlí?? Tak těm hodným doufám aspoň nějakou trafiku od státu

bergy

23. 02. 2007, 13:50

heller posilam Ti jeden internetovy pohlavek doufam ze Ti hezky sedne
jestli ma neco spolecneho moje IQ s tim ze mi nesedi historie slovensky armady za WWII, kterou jsem oznacil zde pouze slovy to byla teda armada tak nevim co se hned do me seres a nazyvas me slovy - budes pravdepodobne choromyslnej (do Tvyho IQ se srat nebudu - nezajima me) papa

Horatio

23. 02. 2007, 13:53

wilhelm:Podla mna ten remienok moze byt kludne original... a vnutrajsok tiez...

turbokrt

23. 02. 2007, 14:11

Horatio to vnutro a remienok neni originalne je to povojnova vyroba mal som doma asi 50 kusov tychto heliem a viem ze nie je original.
Do rohu 45 neboli pouzivane remienky na hacik.

a to sa podrz a asi ta trosku osrali lebo do roku 45 sa nikdy nedavala ta papierova hovadina pod vankusik BA DOHONCA TAM MAS AJ POVOJNOVE NITY!!! lebo vojnove sa daju krasne roztvorit a tieto su na pevno roztate hned ako som videl tu prilbu a to bolo asi rok dozadu tak som vravel ze to neni originalne...
horatio ak mi neveris tak ti mozem poslat ako vyzera povojnove vnutro aj s detalmi tych nitov a je to presne to iste jedine co je tam povodne tak je nity a uchop na drzanie remienka aj tie ti mozem poslat lebo sa casto stavalo ze pri prerabani nechavali tieto nity.

jednoducho to 100% neni original sorry

Horatio

23. 02. 2007, 14:29

Sorry Turbo... samozrejme ze si mal doma 50 kusov takychto prilieb... tank si nahodou nemal? Aj s tym mam problem urcit pravost... prosim nepis pod moje prispevky... nezelam si to.. dakujem

jarotv

23. 02. 2007, 14:36

zastam sa turbokrta, lebo som tie jeho hribiky videl na fotkach, takze asi vie o com hovori. .

turbokrt

23. 02. 2007, 14:45

5O poziarnickych plilieb- ciernych co som nakupil po 100 SK kus z dvoch zbrojnic keby som mal doma 50 prilieb slovenskeho statu tak sa na tom tanku mozno vozim:D. len ti chcem povedat moj nazor a ze sa ti nepaci to je tvoj problem ani mne by sa nepacilo toto ale skusil by som otocit jeden vankusik lebo na tom pravom hornom vankusiku ja vidim zbytky ciernej barny a ako som ti uz pisal do ICQ ze by som bol rad keby bola skutocnost ze ta cierna bola odstranena a pod nou bola najdena tato fraba aj zo znakom co je mozne! a nie dodatocne spravena!

Ak chces aby sme si koli takejto blbosti prestavali pisat tak dobre. Kazdy si bude tvrdit svoje. Nechcel som ti skocit do vlasov a ak si dakto mysli ze je to zavist tak je na omyle nepotrebujem nikomu zavidiet nic.
Sorry horatio ak si sa na mna nasral ale chcel som ti len povedat moj nazor nic ine. zbohom! boli sme dobry kamosi!

turbokrt

23. 02. 2007, 15:14

Problemi zo zakonom a o ake zbrane islo ked ziadnu nemam?? a s akymi kopiami?? teraz som sa dokonvća pobavil a aj rozhorcil:D ked si kuknes moje prispevky tak tam je len chaby zlomok tych prilieb vzor 32 a kto ma osobne pozna tak vie ze neklamem ze som ich fakt mal...

A ked ti uz daky chuj nabulikal ze som mal problemy zo zakonom tak je to dobry dilino co klame povies mi aku kopiu okrem samozrejme zavesnikov na bodaky a remene kozene predavam? lebo ked uz vie dakto nieco viac ako majitel sam o sebe tak to je uz nofasa:D

chcem tvoje ospravedlnenie za blbosti ohladom tych zbrani a ohladom tych falz co si mi tu nataral lebo kazdy kto ma osobne pozna tak vie ze to nie je pravda!

Horatio

23. 02. 2007, 15:27

klud, klud... poprosil som adminov o vymazanie poslednych 6... teraz uz 7 vratane tohto, prispevkov kedze tu nemaju co robit... taketo veci sa tu nemaju vybavovat... nebudeme hadam kazit dobre meno detektorwebu...

turbokrt

23. 02. 2007, 15:39

Horatio teraz uz 8. chcel som ti len povedat co si myslim ze mi uz preslo vely tychto prilieb pomedzi prsty a ze od odlakovaca uz nemam kozu na bruskach chcel by som aby si nechla ten moj PRVY PRISPEVOK za ucelom nie zvozenia autora ale vyjadrenia dalsich osob ktore maju v tomto skusenosti. a ako som uz nechcel som ta nasrat alebo rozhorcit chcel som len povedat moj nazor za kerym si stojim a pripravujem clanok v ktorom budu prave detajly nity, remienky a vnutra aby si videl ten rozdiel. dakujem za pochopenie a bolo mi tu dobre bude mi smutno ale no co uz lepsie zacat novy zivot a mysliet aj do buducna

Wilhelm.K

23. 02. 2007, 20:44

bohuzel turbo ma s tim vnitrkem a reminkem pravdu, at se vam to libi nebo ne. i ty nytky byly pred valkou jine, mely delsi nozicky a hlavicky byly pulkulate ne placate. na faktu, ze jich mel 50 neni nic neobvykleho. ja jsem jich pred casem koupil 200 najednou a kamos cca 500. treba nemeckych prileb jsem zacatkem 90 let koupil v jednom CO skladu 1000 (neprepsal jsem se s nulou ) a vsechny mely puvodni vnitrek

kuki

25. 02. 2007, 12:54

myslim ze je zbytocne sa hadat o originalite prilby, kedze ten kamarat ju uz aj tak nema, vsakze? Myslim ze ju pustil na  http://www.militarie. sk/

turbokrt

25. 02. 2007, 14:18

Buduci majitel bude vsech svatych preklinat ked mu daky odbornik co v tom naozaj vyzna povie ze je to kopia

Horatio

25. 02. 2007, 14:29

turbokrt:Pokial si ju vlastnorucne nevyrobil ako kopiu tak nemozes tvrdit ze je to na 100% kopia... tak laskavo tu nepis take blbosti... dakujem...

turbokrt

25. 02. 2007, 15:05

horatio: ja som ju nevyrobil lebo kopie nepredavam aj ked som tu bol od jedneho chuja obvineny ba dokonca este aj nieco ine.

Uvedom si ze na tejto prilbe je dokazov ze nieco neni vporiadku habadej. Ci uz je to vnutro, remen, nity a aj cierna farba okolo vnutra, vonkajsia farba je zostarnuta a vnutorna nie a to by mala byt vzhladom na opotrebovanie vnutra. Dobra kopia sa hlada v detajloch a tu niesu dotiahnute do konca bud autor nemal po ruke origo vnutro a nity alebo nevedel ze dake rozdiely existuju.

Oky koncim a ked ju predavas tak nieco to asi znamena. lebo ty veci zo SR neredevasa casto hlavne keby islo o takuto raritku.

Horatio

25. 02. 2007, 17:30

turbokrt:V tom mas pravdu... ale po tomto incidente som sa rozhodol ze budem zbierat len cisto odznaky, vyznamenania, rady plus aj take mensie odznaky zo Slov. statu.. ako dozinky a tieto veci... lebo s tymito vecami je to velmi tazke... ja netvrdim ze je to 100% original ale tvrdim ze to nieje 100% kopia... a uz to nechajme tak... ok?

Bocian

25. 02. 2007, 20:06

turbo ak mas icq tak sa mi ozvy... 250 369 873

turbokrt

25. 02. 2007, 20:19

Oky doky nahajme to tak nevadme sa tu jak male deti
Vieme predsa svoje a ako vravim nebudeme sa cudovat a zacnu sa vyraba a ak sa uz aj nezacali vyrabat repliky odznakov SR  bohuzial sa clovek nemoze spoliehat na ludi ktory vravia ze to niekde nasli clovek sa musi spoliehat uz len na to ci to sam nasel alebo nie

Horatio

26. 02. 2007, 16:25

Zatial sa take nieco nedeje.. ono Slovenske vyznamenania a odznaky niesu take vychytene ako nemecke... takze kvalitne kopie sa moc nevyskytuju... a ak sa aj tak nedosahuju kvalitne spracovanie originalou a vidiet to aj na cene...

Horatio

26. 02. 2007, 16:31

Zatial sa take nieco nedeje.. ono Slovenske vyznamenania a odznaky niesu take vychytene ako nemecke... takze kvalitne kopie sa moc nevyskytuju... a ak sa aj tak nedosahuju kvalitne spracovanie originalou a vidiet to aj na cene...

turbokrt

26. 02. 2007, 21:16

ved ano to mas pravdu ale co nebolo moze byt. kedysi sa predavali zasobniky do ppsš za 30 zlotych a nikto ich nechcel a teraz sa nedaju poriadne zohnat:(

Horatio

27. 02. 2007, 15:00

turbo:To je tak so vsetkym... teraz nikto nechce socialisticke a komunisticke odznaky, SZM.. vyznamenania... a za par rokov ich cena paradne stupne a bude po tom dopyt... tak to je zo vsetkym.. teraz su v kurze nemecke odznaky a vyznamenania... za chvilu to opadne... lebo uz nebudu vediet rozoznat rozdiel medzi kopiou a originalom...

Pesimista

01. 03. 2007, 11:24

A já jsem si doposud myslel, že se zde jedná o největší a nejnavštěvovanější č e s k ý server o detekci kovů....

piták

01. 03. 2007, 16:39

moc pěkný

Horatio

01. 03. 2007, 21:41

kepak:ved to tak aj je... len postupne aj ti co nemaju detektor sem zacali posielat prispevky a tak sa vytvorila nova sekcia:pudovky... aspon to je takto pekne rozdelene...

FerdaMravenec

03. 12. 2015, 17:59

Tedy, po létech je to zajímavé počteníčko. Kluci jsou už o 8 let starší a zřejmě i moudřejší a všichni už určitě ví, že tahle přilba je pěkně blbej falešnej šmejd s hodnotou surového plechu vz. 32.