Úvod / Rady a návody

Prosba o pomoc při odstranění nátěru z helmy

07. 06. 2011 Autor: Innominus 7761× 36
Nedávno jsem získal tuto helmu, orlice je přetřená, což je poměrně méně časté, vše je originál dobové, ale potřeboval bych poradit, jak šetrně odstranit nátěr přes orlici, mechanicky to nejde a nerad bych znak rozpustil, jak už se mi to několikrát povedlo... díky všem za pomoc Innominus.

 Autor: Innominus

Komentáře

kote

07. 06. 2011, 09:22

když je to originál a dobové tak bych to tak nechal

turbokrt

07. 06. 2011, 09:57

Podla mna bz to bola blbost davat dole. Ak je to pretrene za vojny tak to nechaj tak

sawier

07. 06. 2011, 13:06

určitě mají kolegové pravdu, taky bych to tak nechal, byla by to čkoda a už by nebyla tak nádherná

turbokrt

07. 06. 2011, 13:55

Innominus len pouzijem tvoje slova:,, a nerad bych znak rozpustil, jak už se mi to několikrát povedlo, , radsej ju mat v takomto krasnom stave ako celkovo znicenu helmu vzniknutou neodbornym zasahom.

kuper

07. 06. 2011, 15:07

acetonovým redilem C 6000 se dá rozpustit barva ale opatrně abys nerozpustil i originál, možná postači i třida S6001-S6006 ale jsou i jiné učinne odlakovače pozry google.

Smitik

07. 06. 2011, 19:00

je to M 40?
ty mas doma lepku?

Degrelle

07. 06. 2011, 19:30

M 40 to není a napsat " lepka " je skutečně vrchol primitivismu.

sawier

07. 06. 2011, 22:33

M35 ale to jistě každý ví

marczus

07. 06. 2011, 22:33

tto je dem.. nt hehe prej lepku. mam dost s tohohle serveru uz. samy dite tady

Innominus

08. 06. 2011, 09:38

vzdyt je to lebka z lepku, proto lepka, ze smitiku?

A99

08. 06. 2011, 22:46

Opískovat...

HELMETS

09. 06. 2011, 07:45

jj souhlas opískovat

FerdaMravenec

09. 06. 2011, 12:18

Opálit barvu nad znakem autogenem a potom začít raději sbírat céčka, to už nebudou obdobné nápady generovat takové fatální škody.

malarky

11. 06. 2011, 13:46

Když dneska někdo napíše např. lepka... tak je to dysgrafik... dřív to byl blbec

Panzerfaust6

14. 06. 2011, 22:21

viem si predstavit tvoju situaciu, ja by som to tiež chcel dat najradšej dole.... ale určite by to už nebol pôvodny stav, tym padom by som to aj ja nechal tak, jak to je

Smitik

21. 06. 2011, 18:31

za chybu sa ospravedlnujem

schvim

24. 06. 2011, 19:00

Ahoj, zkusil bych odlakovač na umělý nehty. Namoč uchošt'our a trošku potři kraj. Tím nic nezkazíš. Setřená barva bude na vatě. Petr

Innominus

26. 06. 2011, 21:28

diky za rady, jde mi predevsim o to, aby to nesezralo znaky...

tomani

08. 07. 2011, 11:54

Skús to pretrieť opatrne vedľa znaku slabším pripravkom.

lebkoun

10. 07. 2011, 22:30

Ja teda nevim, ale stacil by ten puvodni stav vyfotit(zdokumentovat)a jinak bych to odstranil. Sam mam takove 4ks a je lepsi videt orlicku, nez dobove tahy stetcem, omlouvam se superodbornikum. A to nejsem zadny nactilety fasoun, pisu svuj nazor na vec. Samozrejme opatrnost v odstranovani je na miste. Cekam na poucky od zkusenych borcu s 5 letou a mensi praxi. Jsem blb, protoze nemam prispevky a nerozumim nicemu.

Innominus

11. 07. 2011, 13:51

lebkoun, to ano, ale porad jeste netusim cim to odstranit s jistotou, uz jsem takhle par znaku serzral...

lebkoun

12. 07. 2011, 12:36

Ja jsem 2ks odstranoval mechanicky, ostrym nozikem a dve pomoci rozpoustedla, zalezi na typu barvy. Samozrejme vse s rozvahou. V tvem pripade to pujde asi jen mechanicky, ale je to na tobe jak si to zkurvis.

joseff

13. 07. 2011, 21:13

Kde se dá taková lebka sehnat??

kote

19. 07. 2011, 21:06

Smitik: Taky je snad snadný poznat pravou lebku od odlitku. . Třeba ten nos Ti to ukáže 100%

Smitik

19. 07. 2011, 22:08

mas pravdu je plny
nepozrel som to pozorne

plachetka

27. 07. 2011, 09:49

Jak už tady někdo psal, použij odlakovač na nechty, to je vyzkoušené

lebkoun

27. 07. 2011, 14:38

Plachetka, odlakovac pusobi pouze na to, kdyz chces odstranit cernou hasicskou. Na poctive valecne natery moc platny neni!

laketahoa

02. 09. 2011, 09:56

To chce někde bokem vyzkoušet, tenkrát tolik druhů barev nebylo a mohlo se jednat o nějakou barvu syntetickou. Proto bych to pokud je třeba přetřeny spodní lem to někde tam vyzkoušel. Já ovšem bych s tím nic nedělal. Dal bych přednost takhle upravené helmě, kterou si upravil nějaký konkrétní voják a tím je ta helma jedinečná. Osobně bych uvítal nález helmy i s drátěnými oky pro uchycení maskování a co největší vrstvou barvy omatlanou ve hlíně. Zvážil bych další postup příteli!

schvim

21. 09. 2011, 21:31

Jseš si jistej,. že je to originál? Dle mýho názoru kopie- prosvítá tam luftwaffe orlice. Divný ne?

schvim

21. 09. 2011, 21:33

Ten znak je kopie. Byl z několika vrsrtev a stříbrnou v tom odřeným nevidím.

elanek28

01. 11. 2011, 23:36

čus navštiv nějakou chemičku a nebo galvanovnu a zeptej se na kyselinu mravenčí to je taková věc co ti sundá jakoukoliv barvu a to uplně super já to pouužíval u nadrží na motorky když sem potřeboval sundat barvu.

bratři v triku

11. 11. 2011, 13:54

Netroufám si tvrdit jestli je to originál či není, ale pokud ano, nechal bych ji jak je... Pokud to už za války někdo přetřel, tak to k téhle helmě
zkrátka patří. Je to ovšem jen můj názor který nikomu nevnucuji a záleží jen a jen na tobě.

schvim

27. 12. 2011, 17:46

Ahoj, pokud s helmou nic nedělal, tak zkus Lakostan-odstranovač starých nátěrů. Mám to vyzkoušený. Pokud je to originál, tak se znaku nic nestane! Helmu natřu Lakostanem, nechám působit 1-2 hodiny a opláchnu tlakovou myčkou na nějaké benzince. Bacha-je to žiravina! Takže rukavice a ochranný brýle. Tu rohatku a helmu s obrácenou svastikou - mé příspěvky-jsem stahoval přesně tak...

Innominus

04. 02. 2012, 16:06

diky za pomoc

Georgi_01

28. 02. 2012, 08:37

nejlepší na to je obyčejný ženský odlakovač na nehty, je to šetrné a znak zůstane ;-)

schvim

29. 02. 2012, 19:20

Georgi 01 - jestli je to jako s těma botama horskýchg, tak to potom jo! Odlakovačem, nikdy originál nezachráníš. Totálně to smyješ...