Prosba o určenie sekery
ron77
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Šavle SS Rotfrei - originál? | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
Felix JK
23. 10. 2013, 10:25... čo to je zákopová sekera??? , u RU vystroji som také niečo ešte nevidel, skôr to bude nejaký hasič.
Tayla
23. 10. 2013, 11:15taky bych to viděl na hasiče, možná se ještě nastavola tyčí. aby šli strhnout hořící trámy a tak. .
karelr
23. 10. 2013, 12:50Máš naprostou pravdu, je to Rakouská vojenská sekera z první války.
vlajka
23. 10. 2013, 14:38Zdravím mohol by si sa mi ozvať na mail, mam nejaké info k tvojej sekerke.
TOLO
23. 10. 2013, 14:46podľa mňa tiež hasič, R U sekerky mali väčšinou drevené porisko napr. Beilpike, a pôsobi to ako násada. môj názor
honda2
23. 10. 2013, 17:21tak takové komenty ako vlajka miluju.
Známe to info- neprodáš ji?
jestli máš info, tak ho dej sem. My se rádi taky poučíme.
matusio
23. 10. 2013, 17:29Chlapi, žiadny hasič, je to RU sekera WW1, mám ju tiež
karelr
23. 10. 2013, 17:32Pro TOLO, toto je válečný nástupce, nebo chcete-li náhradní varianta té klasické Rakouské vojenské sekery s dřevěným topůrkem s metrem na něm.
TOLO
23. 10. 2013, 18:20a človek je zas o niečo múdrejší
sergej v. z.
23. 10. 2013, 19:01K sekerke ti gratulujem. Už som sa s ňou pár krat stretol na pozíciach RU, ale žiaľ nie v takom stave. Stale len na dva kusi. Prajem ti nech sa ti darí.
Pid
23. 10. 2013, 19:32Tak konečně vím, co za divnou sekeru se mi válí v dílně. Protože tchán i jeho otec byli klempíři a všechno opravovali plechem, měl jsem za to že je to jejich dílo. Že to může být vojenskýho a navíc rakouskýho původu mě ve snu nenapadlo. Dá se na ní najít nějaký značení?
RON77
23. 10. 2013, 19:51Všetkým veľmi pekne ďakujem a prajem všetko dobré ak nájdem nejaké značenie tak budem informovať.
RON77
23. 10. 2013, 19:51Všetkým veľmi pekne ďakujem a prajem všetko dobré ak nájdem nejaké značenie tak budem informovať.
dluhoš
23. 10. 2013, 21:04je to normální hasičská sekera,, období je možná RU ale armádní není,, ,
dluhoš
23. 10. 2013, 21:04je to normální hasičská sekera,, období je možná RU ale armádní není,, ,
aSton(e)
23. 10. 2013, 22:02nie je to ani hasišská sekera, ani RU. je to československá prvorepubliková vojenská sekera. Viď prvú štvrtinu stránky http://www.hp19.cz/index.php? file=vv
ragnarog
24. 10. 2013, 09:38aSton(e): Tak a je to vyřešeno, ten odkaz je jednoznačný. Bezva práce.
Petr1259
24. 10. 2013, 09:44Tak jednoznačný to není. Prvorepubliková armáda používala mnoho věcí převzatých z RU armády. Tyto sekery zcela určitě mají původ v RU armádě.
hasic_Harry
24. 10. 2013, 10:45Hasič to určitě není. Sekerky pro hasiče měli v době kolem 1.sv. války jiné tvarování. Navíc u hasičů se nikdy (budeme-li vycházet z toho, že je to originál a né samodama úprava) nepoužívaly topora z kovu. A k prvním komentářům. Nejedná se ani o konec trhacího háku. Ty jsou tvarované úplně jinak (jedna strana špička, druhá zahnutý hák).
ragnarog
24. 10. 2013, 10:49Petr1259: Ano, věci po R-U armádě se používaly, o tom není pochyb. Ale v tom předpisu není ani slovo o nějakém starším či převzatém vzoru sekery. Naopak je řeč o "novém druhu topůrku".
karelr
24. 10. 2013, 12:07Pánové. máte pravdu přejala ji ČS armáda, ale původně je RU. Já ji mám s vídeňskou výrobní firmou. Co se týká toho že není v předpise, to bych neviděl tak tragicky spousta věcí se do předpisů nedostala, nebo dostala se spožděním. Jak už tu někdo zmínil, na pozicích se kopou. Tak jaká pochybnost?
Pid
24. 10. 2013, 19:01karelr - kde je prosím umístěná ta značka? Nechci pucovat celou sekeru "na kost"...
hebel
24. 10. 2013, 20:23Souhlasím s Hondou2.-Taky se rád poučím-jinak mi VLAJKO skoč na CARA. !
karelr
25. 10. 2013, 14:13Pro Pid: když sekeru položíš před sebe topůrkem k sobě a listem vpravo, tak značka je uprostřed listu. Ale pozor, viděl jsem i neznačené kusy tak abys nehledal zbytečně. Ta značka je dost velká, jistě bys jí nepřehlédl.
vlajka
25. 10. 2013, 15:24hebel, tiež mi skoč na cara
max98
25. 10. 2013, 18:28Můžu potvrdit, že sekyra pochází už z R-U. Mám doma dvě, v lepším stavu s původní černou barvou a dřevěnou zátkou v topůrku, neznačenou. Drhou, už zobnutou rzí, s těžko čitelným nápisem WIEN a asi firmou. Mám k ní i původní závěsník s chráničem ostří a hrotu, stejný jako v tom čs předpisu. Značený RU přejímkou z roku 1917
Pid
25. 10. 2013, 20:07karelr - dík za informaci. Po očištění dráťákem se objevila firma, vypadá to jako BERTAM a asi SOHN, WIEN XX. Je div že to tam zůstalo, sekerka je překutá a štylko povařené švajcem, byla hodně používaná...
max98
25. 10. 2013, 22:13jj, BER tam taky přeštu, ale dál už to nejde, jen pod tím Wien
RON77
26. 10. 2013, 07:43Vyčistil som ju a ukázali sa značky FS (v rohu čepele sekery) ANTONIN (niečo nečitateľné) PRAHA nad tým je ešte znak niečo ako harfa ak bude čas nafotím a dám to sem.