Úvod / Nálezy

Prosím o určenie

20. 10. 2016 Autor: Ferof519 6081× 75
Zdravím hľadačov.
Podarilo sa v lese objaviť tento predmet. Poprosil by som skúsených o info, čo to je. Čistenie zatiaľ len vodou od hliny.
ferof519

 Autor: Ferof519

Komentáře

mlold1

20. 10. 2016, 09:23

vypadá to na malou helmu pro husitu :D ber to s rezervou :D

zero

20. 10. 2016, 09:48

Jedná se o středovou puklici ze štítu- tzv. umbo. Vypadá to na slovanský či keltský kousek. Rozhodně by to měl vidět archeolog!

Bzuco

20. 10. 2016, 09:52

http://www.antiqueo.com/artefacts/migration/merovingian_shield_boss. html Zero skoro trafil, ale ide o Germána.

zero

20. 10. 2016, 09:57

Bzuco- jo na germány jsem zapomněl Každopádně to tam Fero pořádně dohledej.

era

20. 10. 2016, 11:47

Ahoj, ak máš záujem o kontakt na archeologa, prípadne poskytnut na dokumentaciu, prosim napis mi na furuglas@gmail.com. Dakujem

martin92

20. 10. 2016, 12:05

Krásný nález, bohužel na slovensku ale v každém případě se to musí dostat do správných rukou

Orgon

20. 10. 2016, 13:01

Nazdar, prosím Ťa napíš mi na orgon333@gmail.com skusime to zadokumentovať tak ako treba

KasanderAdmin

20. 10. 2016, 13:30

Gratuluji ke krásnému nálezu, jde zřejmě o opravdu mimořádný, dobře zachovalý artefakt, doporučuji obrátit se na jeden z těch dvou důvěryhodných mailů stojí to za to zdokumentovat

juch

20. 10. 2016, 14:31

Krásný nález a jak zachovalý

zero

20. 10. 2016, 17:48

A já ti jenom poradím- nikde jsi detektorem nehledal(protože u vás se to nesmí), ale šel jsi do lesa a chtělo se ti kakat. Tak jsi vyhrabal díru aby po tobě ten exkrement nehyzdil krajinu a narazil jsi náhodou na tohle.

era

20. 10. 2016, 18:01

Hele, nestras, nikto neposle prepadovku ani nenarobi problemy, je to o pristupe. Pokial sa takato vec najde mala by sa zdokumentovat a malo by sa o artefaktu vediet... Hlavne sa nezachovat ako rabovac a nenechat si vsetko pre seba ;)

pimpex

20. 10. 2016, 18:58

Jestli to někam poneseš tak rozhodně neříkej žes to našel pomocí detektoru

zero

20. 10. 2016, 19:26

Ero tvé domněnky jsou jedna věc, zákon je věc druhá. Pokud vím, tak na Slovensku je hledání detektorem zakázáno zákonem, takže bych to rozhodně nevytruboval.

Ano tato věc si zaslouží aby ji viděl archeolog a byla zdokumentovaná, ale zase by byla škoda dostat za to flastr- když budu vytrubovat, že jsem porušil zákon. Sice blbý zákon, ale platný zákon.
Tož asi tak.

era

20. 10. 2016, 19:30

Dopomohol som uz nejednemu artefaktu do spravnych ruk. Nebol problem ze bol najdeny detektorom. Zakon je jasny, ale predsa necakas ze bude niekto robit problem cloveku co nalez poskytne k dokumentacii. Za to dam krk. Niesu to domienky ale prax, kludne aj 100% anonymne, proste sa snazim zachranit jednak archeo artefakry a na druhej strane aj povest vas-hladacov!

zero

20. 10. 2016, 19:50

Jasně tohle beru, ale znáš to- ty jsi v pohodě, tvůj archeolog je v pohodě. Ale pak se najde blbec úředník a je sranda. Víš jak jsem to myslel, jen radím kolegovi aby o tom moc nevytruboval. Jinak samo, že zdokumentovat to by měl nechat- to píšu od začátku. Měj se.

Orgon

20. 10. 2016, 20:08

Tak zobrať to pod pazuchy a doniesť najbližšiemu náhodne vybratému archeológovi by asi nemuselo dopadnúť dobre, pretože naozaj sú aj takí, ktorí by Ti za to spôsobili len problémy. Práve preto hovorím, pošli mi mail a dohodneme to tak, aby sa nález zachránil pre vedu a aby tebe nikto nerobil problémy za to že urobíš dobrú vec.

fany1

20. 10. 2016, 22:33

A nenašel jsi to čistě náhodou v zahraničí? Ty rukavice, ta díra, i ten metr vypadá tak nějak cizokrajně. Oni vúbec ti mrňaví husité drandili především na Moravě. A ti nejmenší z nich sloužili v rotě s historickým bojovým názvem Sedum trpaslíkú. Velel tomu známý vojevúdce Jan Sněhurka. Psal o tom již před mnoha lety oblíbený spisovatel Alois Mrcásek.

gabik

21. 10. 2016, 10:56

To je niečo nádherné, gratulujem!

dekos

21. 10. 2016, 13:09

Len daj pozor aby si nedostal navstevu v skorých rannych hodinach... chodievaju medzi 4-6 hod. Inak nalez

era

21. 10. 2016, 13:12

Uz ste s tym strasenim trapny! Kolko domoviek ste zazili ze sa spravilo? A u koho? Poukazujete na jeden pripad rabovaca co bol 3x napomenuty na hradisku a 4x napadol pestou archeologa? Sami si tak skodite, prazdne reci a napominanie na udrzovani v tajomstve a ne spolupracu!

zdenal007

21. 10. 2016, 15:31

Tak to je teda hodně dobrý!!! snad se tedy vše dostane do správných rukou ku prospěchu všech

jano-789

21. 10. 2016, 16:13

kto povedal ze je hladanie s detektorom zakazane? hladat mozes kolko chces. len to akurat nemozes vykopat. to je vsetko

dekos

21. 10. 2016, 17:35

era, ved hadam ani sam neveris tomu co si napisal a to ze sa chodi hladat tajne niekde v lesoch kde ani za 1000 rokov nepride ziadny archeolog je dôsledkom kriminalizacie tejto peknej zaluby. A vzdy budem proti vykradaniu archeolokalit tam som za exemplarne tresty. Ale ked niekto hlada na 100x preoranom poli tam nemoze byt o nálezových okolnostiach ani reci. Takze pokial sa tento blby zakon nezmeni nik nemoze cakat ze sa nalezy budu odovzdavat.

era

21. 10. 2016, 17:51

No zas a sto krat to iste, na poli ziadne okolnosti??? Tato blbost ma uz fakt stve ze furt pocuvam! A vuete co vy si asi zasluzite aj ten zakon aj zaobchadzanie! Ved toto rozumny clovek so zaujmom o tematiku ani nemoze napisat!

b.f.pears

21. 10. 2016, 17:57

hele na slovači bych hodil zpátky do škarpy. Slovenští archeologové si zaslouží za ten zákon po čuni a ne jim to ještě nosit.
Proto se u nás nachází a taky i nahlasujou nálezy mincí atp a u nich nic, ticho po pěšine. Myslíte že se tam nehledá? ale hledá, jen se nic nehlásí archačum. Za tohle bych to videl tak na 3 roky, za rok a pul seš venku

era

21. 10. 2016, 17:59

Na takuto komunikaciu ste vy a vasa komunita fakt hrdy??? Hanba!

zero

21. 10. 2016, 19:35

Ero zbytečně to hrotíš. Nikdo tu nepsal, že to nemá nechat zdokumentovat. Jen tu lidé radí aby o tom dále zbytečně nevytruboval a raději každému koho nezná tvrdil, že to nenašel detektorem. To je celé.

Takže světu mír- ok?

A pokud by jsi to nepochopil- ano já jsem pro, aby to dal k dispozici archeologům a nechal to celé zdokumentovat. Dokonce bych mu přál aby dostal odměnu za nález! Ale to musí opravdu tvrdit, že to nenašel detektorem.

Rum

22. 10. 2016, 04:54

Možná bys to měl dát do destilky, aby to nezkorodovalo, než se rozhodneš co s tím. Byla by škoda, kdyby se to na vzduchu začalo rozpadat.

Feek

22. 10. 2016, 18:13

Bože jak to mohli na Slovensku takhle domrvit. Ono ani v ČR není na růžích ustláno (viz Abušinov a jeho "dopisy", "konference" a "info-weby"), ale většinou se dohodnout lze. Nález je suprovej...

b.f.pears

22. 10. 2016, 19:42

era: jo nic se nedeje, co deláte paniku. Zatím myslím nik nebyl uvěznem. Ale co jestli? Možnost tady je. Budeš mít smulu na myslivce, zavolá poldy. Polda na udání musí sebrat a seš na stanici. Pak stačí smula na 
ver. žalobce a moula soudce. Nemuže se to stát? Může! A sedíš

SonOfNorth

22. 10. 2016, 23:23

Era : vašim zákonom a zaobchádzaním netrpia nejaký "pípači" ale najma archeológovia, kultúrne dedičstvo a veda ako taká. Bez dokumentácie miznú nálezy nonstop a aj podstatne vzácnejšie ako hrdzavé umbo. Sám nevieš komunikovať a druhých kritizuješ, takto sa nedá pohnúť ani o krok.

era

23. 10. 2016, 08:50

Jasne, mal by som lutovat kazdeho z vas, a robit vsetko pre to aby ste boli spokojny. Aby ste mohli volne bez hocijakeho povolenia behat po sukromnych pozemkoch uplne vsetci. Za to by sa malo bojovat ne? Nestaci vam, ze bojujeme za spolupracu... Nadavate na vsetkych forach a vobec nerozumiete problematike, ale komunikovat neviem ha! Uz ma to prestava bavit a vy sa takto dostavate coraz viac do ustrania! Gratulujem. To je presne vas pristop, ako male deti komu zakazuju sa hrat! Kym budu vase nazory na urovni deti, co cakate ze sa zmeni?

Orgon

23. 10. 2016, 09:55

Vidim ze tu na fore nieje ziadna snaha o spolupracu. Kazdy len vypisuje konspiracne teorie ako budu vsetci zavreti. Za spoluprácu este nikoho nezavreli. Ja tu koncim ale naďalej plati ze kto by chcel kontaktovať archeologa a boji sa, moze to spravit cezo mna.

delixxl

23. 10. 2016, 10:45

Kde je přilba, bude i hlava

kvalt

23. 10. 2016, 19:11

Tohle opravdu, ale opravdu přilba není.

b.f.pears

23. 10. 2016, 19:43

ero: nám si nik "hrát" nezakazuje, to si pleteš, "hrát" zakazují u vás. Volové jak ty můžou za to, že slovenští archeologové vědí prd o tom co najdou kluci na slovači.

era

23. 10. 2016, 20:31

Volove jak ja jsou posledni s tech co bojuji za spolupraci ;) ale volove jak ty to nici!

era

23. 10. 2016, 20:42

Mimochodom ty inteligent! Precitaj si za co tu bojujem a co som chcel... Kontakt a nalez zachranit, alezca by mal pochvalu a ziaden pruser, vy tu steasite nadavate a mne co roky bojuje za spolupracu vybadate, pak sa cuduj ze to cadom takazu aj v CR. Chivate sa jak hovada! Vela CR archeologov co tiez bojovalo za spolupracu pomalu oz je proti komunite ako celku... Chaapes??

macejstrazovec

23. 10. 2016, 22:51

To : - ferof519 - skús to cez Orgona - pozri si jeho domovskú stránku Slovanské hradiská... tam sa dá, čo to pochopiť......... môže si to pozrieť aj pán era,,,,,,,,,,,, ,

era

23. 10. 2016, 22:54

Aj pan era si pozre :D

Rossy

24. 10. 2016, 09:20

To:macejstrazovec. To jsou moje oblíbené stránky.

zdenal007

24. 10. 2016, 14:23

Já nějak nechápu, proč se tu stal cílem sporu era, když on píše úplně normální věci a snaží se o spolupráci... nepochopím...

era

24. 10. 2016, 14:37

Protože mám asi ostrejší jazyk. Proste jak komunikuju na moju stranu takym tonom aj ja :) len potom unika, ze o co asi vlastne ide, je to trocha stahovacna komunita :) ale to neni smer reseni...

UCAdmin

24. 10. 2016, 14:59

Koukám, že tu máme opět veselo.
Jen na okraj k tomu co tu psal b. f.pears - v dobrém by mě zajímalo kde jsi přišel na informaci, že hloupý zákon, který platí na Slovensku stvořili archeologové? Byl by jsi překvapen, ale velká část Slovenských archeologů se sním neztotožňuje! Samozřejmě zároveň také neschvalují rabování lokalit.

A k samotnému nálezu. Je to samozřejmě věc, která není zcela běžná a zasloužila by si minimálně již zmíněnou dokumentaci, v lepším a ideálním případě předání do muzea. Je jedno v jaké zemi se nález najde - je to naše společná historie.

kebabJm

24. 10. 2016, 15:36

archeo mne nezajímá, ale byl bych rád keby mi pan era objasnil nálezové okolnosti na polích cca po 40letech kdy se prováděla hluboká orba - cca 40cm, děkuji

era

24. 10. 2016, 15:41

Rad objasnim, i po orbe a obdelavani maji okolnosti velky vyznam moze sa urcit podla zhluku artefaktu sidliste, podla koncentrace minci datace a posun sidliste, podle druhu artefaktu potencial naleziste, koncentrace v terene... Mam pojracovat?

era

24. 10. 2016, 19:29

Samozrejme ked ste sa nikdy nezucastnili nejakeho podrobneho vyskumu, tazko budete vediet preco je uplne vsetko dolezite. To je ar rozdiel medzi tym, ze idem na pole a vysavam bezhlavo vsetko, alebo ide o seriozny vyskum kde sa vsetko peclivo dokumentuje a spracuje. treba sa v tomto smere priucit a budete prospesnejsi, trollovat na internete je lahke ale potom viac skodite ako pomahate, a nie statu alebo mne, ani sebe, ale celej vede a historii... takze miesto trollovania skuste diskutovat a pokial je fakt snaha tak spolupracovat. Popripade teda cakam rozumne vysvetlenie ako si to teda predstavujete, aky je vas navrh na zmenu a co by fungovalo lepsie... reci tipu nic sa neodovzdava kvoli zakonu je alibizmus. . pretoze sam pracujem na X projektoch kde sa na SK spolupracuje a funguje to, je to prinos, nikto tam ale nebude fnukat a nadavat...

Ten kto sa stazuje a trolluje proste nema prehlad a len ospravedlnuje svoj egoismus a preco vlastne neodovzdava... na co vam to ako bude doma v sukromnych zbierkach? z minci spona a takych castych nalezov sa najviac pozna historia. ale tazko ked to schovavate avytesujete sa tomu niekde.

Cest ale vinimkam :) nastastie nie kazdy sa sprava podobne a aj v CR a SK je kopec ludi na ktorych sa da spolahnut. Maju zaujem o vyskum, prispievaju neskutocnym nalezovym bohatstvom.

Problem je ale zatrpknuty zbytok s vyhovorkami, nezmyselnym argumentovanim, zhadzovanim archeologov za azkon za ktory ani nemozu :D... to poukazuje na rozhlad jedincov...

V podstate vacsina prispevkov nema zmysel, podklad, ani hodnotu co tu negujete... a ked sa vam po tom lahsie spinkaa tak budiz, ale kazdy rozumny clovek si vie dat 5a5 dohromady...

macejstrazovec

24. 10. 2016, 19:32

To : kabamJm - na poliach môžeš objaviť veľa - každý črep o niečom vypovedá - či je už hnojový( obdobie ) alebo pôvodný ( sídlisko). A pozdravujem Rossiho.

b.f.pears

24. 10. 2016, 21:34

psal jsem 20 minut reakci na era, vklidu. Argumenty. Když jsem to chtěl odeslat tak to zmizelo a udělalo logoff. Opět to psát nebudu. Dobrou noc

era

24. 10. 2016, 22:05

Skoda! Precital by som si argumenty. Je ale zaujimava este jedna vec, odsudzujete odporcov detektorismu, odsudzujete ale aj tych co navrhuju spolupracu, takze mam rozumiet ze len uplna abarchia vvas uspokoji? Nemali by ste si vazit prave moznost spoluprace?

kuper

24. 10. 2016, 22:20

hmm stredova puklica z dreveneho stitu, posnor tam kusa po okoli mozno tam toho bude i viacej zrejme tam doslo i k nejakej tej mensiej sarvatke

kuper

25. 10. 2016, 13:38

aka taka predstava ako to mohlo vyzerat cele dokopy pogooluj po nete http://fjell.czweb. org/vikingske_stity/vikingske_stity. htm

W650

25. 10. 2016, 17:33

Ferof píše kdo to našel a v kterém lese se to našlo?? Na sk je jakákoliv manipulace s archeo nálezem zakazána. Tedy nikam nic nenosit a nedotýkat se ho do doby, než si změní zákon z trestů na motivaci.

era

25. 10. 2016, 17:40

Dalsi do klubu...

era

25. 10. 2016, 18:51

Zatial, ake ziadna komunikacia zo strany nalezcu :(

b.f.pears

25. 10. 2016, 22:48

co tak zkusit uvažovat nad tím, že lidé kolem říkají něco jiného a ten muj nazor nemusí být ten jediný, pane era

era

25. 10. 2016, 23:18

Mate pravdu, asi marna snaha o spolupracu... Po dobtem zo nepujde.

roman70

26. 10. 2016, 21:13

len na upresnenie, na slovensku mozete chodit s detektorom, hladat, len sa nemoze kopat /a mat pri sebe/ vec do roku 1946. ziadne archeo, vojna... otazne je, ako zistit co je v zemi bez kopania??

zdenal007

27. 10. 2016, 13:00

Možná by se hodil nějaký precedent, jak na Slovensku již někomu funguje spolupráce a jak se něco podařilo. Existují takové případy? -- pokud se to teda oficiálně zveřejňuje --

roman70

27. 10. 2016, 17:45

zdenal007 - poznam par pripadov, ale neboli zverejnene. a ani sa necudujem. to je jedna strana mince, a poznam aj tu druhu. napr. ako sa  drancovali keltske hradiska v malych karpatoch...

kuper

27. 10. 2016, 18:35

ako zytstit co je v zemi tak jedine tym georadarm, ale to by si bol už fanšmejker taka draha vecička a muel by si mať fakt akurat bujnu fanzaziu popritom ako ti poliaci pri tom zlatom vlaku v polsku. mozno o hrob bojovnika nejde stit je dost plitko zahrabany v zemi asi podla fot ky  hore dnon nez by mal pochovany, takze sudia asy taka stratovka mozno nejaky bojovnik na koni cestou stratil, skor som za to mensie bojisko, mozne nalezi od hrotov sipiv az po nejaku kopiju, mec necakaj. vrelo odporucam pozriet na youtube bitva Harzhom aka taka predtava

era

27. 10. 2016, 18:40

A co tak vrelo odporucat nech sa ohlasi kompetentnym :)

kuper

27. 10. 2016, 19:19

suhlasim s era nie to myslim ze dost casty nalez a zasluzi si patricne zdokumetovanie odbornikníkmi ale je to jedine na tom tom nalezcovi samom ako sa rozhodne o predmete danom ako s nim nalozi

era

27. 10. 2016, 19:34

No je to na nom, ale rozhodnutie je o tom zda je rabovac, akebo ma seriozny pristup. Kazdopadne by sa nam mohol ohlasit s odpovedou.

kuper

27. 10. 2016, 19:48

ja si nemyslim ze dotycny pan ze je nejaky ubohy rabovac, lebo uverjejnil len nejaky ten hrniec a ani sam vosne asi netusil ze s tym hrncom spravy i nejaku tu dieru do sveta, a skor si myslim ze dotycny pan dostane casom i rozum len teraz akosi asi je momentalne v soku

Feek

27. 10. 2016, 22:58

era sorry, ale píšeš tu, že to po dobrém s hledači nepůjde... a ono jako po zlém to jde nebo jak? Myslím, že tresty u vás už jsou podstatné a hledá se? Hledá. Myslím, že ze strany arch. jsou 2 možnosti: projevit jisté pochopení pro ty amatéry, dělat osvětu ohledně nál. okolností, odevzdávání atp. , anebo se na vše vyfláknout, ostré zákony a mezitím artefakty fuuuuuč pryč beze stopy. Jinak s tebou i docela souhlasím. Ale arch. prostě tahají za kratší konec - to je realita už kolik let.

zdenal007

01. 11. 2016, 14:40

Bojím se, že vzhledem tomu, že je to první příspěvek uživatele, to asi na další reakce nevypadá asi to jen zkusil pod novým nickem pro jistotu...

Tak snad ho to tady nevystrašilo, ten dialog tady, a zkusí oslovit odborníky. Ale kdyby se ozval a bylo by vidět, že má zájem o spolupráci s odborníky, určitě ho někdo osloví, když sem dá třeba email...

Nebo mu sem někdo poskytněte kontakt, kam by se mohl ozvat on...

Ferof519

01. 11. 2016, 20:43

Zdravím.
Ospravedlňujem sa za to meškanie s komentom. Ďakujem za objasnenie nálezu. Veľmi ma to prekvapilo a ako som čítal, tak aj vás. Na objasnenie nálezových okolností toto: Nevlastním detektor kovov a daný nález som našiel náhodne, keď som vyberal sadenice do živého plota. Ani som netušil, čo by to asi tak mohlo byť. Známy mi povedal, že na tejto stránke by mi mohli poradiť. No a tak sa aj stalo. Takže germánske umbo je naložené v destilovanej vode a pripravené na odovzdanie a zdokumentovanie najbližšiemu archeológovi. Ak by nastal nejaký problém, obrátim sa na adresy, ktoré ste v komentároch ponúkli. Ešte raz ďakujem za vašu pomoc.
Ferof519

era

01. 11. 2016, 22:34

No parada! To je pristup, vie o tom miestny archeolog? Alebo chcete kontakt?

Orgon

01. 11. 2016, 22:40

Fero, to rád počujem, kľudne mi napíš ak nevieš kontakt na archeologa. Mal by si za to dostať nálezné, treba to dotiahnuť

era

01. 11. 2016, 22:41

Mame archeologa ktory sa priamo zaobera poklicami, bolo by dobre keby sa k nemu tiez dostalo. Kludne napisre na moj mail.

era

01. 11. 2016, 22:42

Alebo Orgonovy, aby to nevizeralo ze tu bojujeme o nalez :D

zdenal007

02. 11. 2016, 19:43

a já mám radost že to tak dobře dopadlo i bez detektoru

SonOfNorth

05. 11. 2016, 11:02

Fero zabudol dodať že mu známy poradil aj stránku lovec pokladov :)))) Veľmi zbehlý známy čo sa týka detekto webov. Tak rozprávku o sadeničkách ste si prečítali a šup do postele. Dobrú noc :DDD

era

08. 11. 2016, 14:59

No zatial nemam odozvu, ze by bolo niekde odovzdane, tak sledujeme dianie :) ale urcite nezabudneme...