Úvod / Nálezy

První nálezy

08. 08. 2008 Autor: csla 6482× 40
Koupil jsem si detektor MD 318 b, za tu cenu jsem s ním naprosto spokojen. Další den ráno jsem vyrazil na předem vytipovanou lokalitu v bývalích Sudetách. I takových pár nálezů mi udělao radost. Mimoto-nevíte do čeho jsou ty dělostře- lecké granáty???? -pro rejpaly, vše je prázdné a neškodné.

 Autor: csla

Komentáře

marczus

08. 08. 2008, 09:11

no super gratulace. odkud jsi? ja jsem z chomutova. nejme souseedi?

Karlos246

08. 08. 2008, 09:15

tak to je suproš co já bych za to dal.

pan sluníčko

08. 08. 2008, 09:46

ten flak mi moc prázdně nepřipadá

csla

08. 08. 2008, 10:02

jsem z Kaplice, ten flak je prázdný našel jsem zvlášť nábojnici a projektyl tak jsem ji jen zasadil do sebe

Dark.Warrior

08. 08. 2008, 10:08

Ta kule z flaku je větší svinstvo, než prachová slož v náboji...

tomfzr

08. 08. 2008, 10:15

ta hiníková hlavička je určitě plná, je na závit a je v ní náký bílí svinstvo

Andy Green

08. 08. 2008, 10:23

Ten flak není explodovanej, čili je plnej. Granáty jsou protipancéřové, pokud neukážeš spodek tak se těžko pozná jestli jsou prázdné.

Tatino

08. 08. 2008, 12:53

Ta dvadsiatka prazdna nieje. Hlinikovy zapalovac sa neda bez poskodenia odskrutkovat! Ta strela je nebezpecna

tomfzr

08. 08. 2008, 13:58

přesně tak, a nedá se to nák vytáhnout?? myslim s toho zapalovače to bílí svinstvo?

cytolog

08. 08. 2008, 14:45

tomfzr: a stojí ti to za to riskovať? všetkým flakom sa treba obúkom vyhýbať... sám som bol svedkom, ked sa ten fosfor vznietil...

Tiptop

08. 08. 2008, 14:51

Co je to fosfor

rock in rock

08. 08. 2008, 15:30

Tohle je Fosfor: Ca3(PO4)2 + 3 SiO2 → 3 CaSiO3 + P2O5

rock in rock

08. 08. 2008, 15:32

A nebo spíše (pro zjednodušení) souhrně:
2 Ca3(PO4)2 + 6 SiO2 + 10 C → P4 + 6 CaSiO3 + 10 CO

jiri127

08. 08. 2008, 16:05

Ty granaty jsou 75milimetrove protipancirove do paku 40, taky jeden prazdny mam.
shongau: Jsou 2druhy fosforu(P), cerveny a bily. Ted se mysli bily P. Je to prvek, ktery na vzduchu vzplane a hori za dost vysoke teploty. Proto se pouziva v zapalnych projektilech atd.

bifus

08. 08. 2008, 16:06

shongau:no nestačím se divit, tak jak už tu psalo mnoho lidí, úroveń dw klesá s věkem přispěvovatelů, když už si tak nemtálně zaostalý, a nevíš co je fosfor(mimochodem nevím jestli jsi vůbec chodil do školy), tak si můžeš aspon zadat do vyhledávače slovo fosfor a přečíst o co jde, připomínáš mě jednoho mladíka (tak 20 let) na vlakovém nádraží, který za mnou přišel po rozhlasovém hlášení, že vlak přijede na třetí kolej, a on se mě optal která to z těch tří kolejí co je na nadraží vlastně je :jsem nerad sprostý, ale musím použít co mě nedávno utkvělo v paměti-mužký úd se stale zkracuje, ale ču... jsou čindál větší, prominte za slova jinak opravdu nemohu

bifus

08. 08. 2008, 16:07

shongau:ještě by se mohl zeptat co je stříbro

Sudajev

08. 08. 2008, 16:11

Chlapci zkuste trošku vypilovat tu češtinu. Jinak dost dobrý nález.

bifus

08. 08. 2008, 16:45

csla:jinak na těch děl. granátech ti chybí makarovova čepice s balistickou špicí, jestli chceš písni pošlu ti obrázek kompletu

sawier

08. 08. 2008, 17:30

zdravím. jak poznáte, že je dělostřelecký náboj bezpečný, nebo nebezpečný?? podotýkám:ještě jsem neviděl na vlastní oči žádný dělostřelecký náboj, rád bych věděl, až na nějaký narazím, jak se to pozná. děkuji

Tatino

08. 08. 2008, 18:24

Dokeliku, s vami je to tazke! Sawier, tvoja otazka je znacne nepresna. Delostrelecky naboj je komplet nabojnice s naplnou streliviny a strely, ktora sa vola delostrelecky granat. V diskusii k tomuto prispevku sa bavime o del. granatoch, co su vybusne strely, alebo strely s inertnou naplnou (cvicne). Cely delostrelecky naboj je nebespecny preto, ze obsahuje niekolko vybusnych slozi. Prvou je zapalka nabojnice. Aj ta dokaze divy! . Prachova napln v nabojnici je velmi horlava a po zapaleni moze neprijemne popalit. V samotnom granate je zapalovac, nesuci rozbusku, ktora moze mat silu az rucneho granata. A trhavina v granate sice potrebuje k explozii pocin rozbusky, ale je to zvycajne dost jedovata latka. Ale bezpecnost alebo nebezpecenstvo del. granata je vecou uplne inou. Zavisi od citlivosti, zaistenia a konstrukcie zapalovaca.

štokinger

08. 08. 2008, 18:31

no vyborne dalsi odbornik vydno ze si ten projektyl z flaku asi aj cistil mas este vobec ruky?? ved jasne vydno ze to ma hlinikovy zapalovac a taketo veci sa nechavaju na mieste zahrabu sa este hlbsie a nemanipuluje sa s nimi

Tatino

08. 08. 2008, 18:36

Takze este polopate - Kedze nikdy nevieme, v akom stave je zapalovac najdeneho delostreleckeho granata, povazujeme VZDY takyto nalez za zivotu nebezpecny

HARTMAN

08. 08. 2008, 21:34

Ach jo, kdyz tohle vidim tak uz by bylo nejlepsi aby vam to co nedriv zakazali, takle je to jen otazka casu az to nejakymu trotlovy utrha ruce, nezna to a este to bere domu. Me pripada ze si tady 90 procent tech mladejch mysli ze sou nesmrtelny nebo ze maj deset zivotu jako na pocitacovy hre.

csla

09. 08. 2008, 10:09

o flaku nic nevím, pokud je to tak jak píšete tat to někam vodvezu, ale ty dva projektili jsou naprosto duté, byl sem tam s chlápkem který hledá asi 20 let tvrdil že už má pár takových doma a že jsou neškodné že si je můžu vzít, flak sem nečistil takhle se našel, pokud je nebezpečný tak už si s ním nějak poradím

csla

09. 08. 2008, 10:19

mimoto pokud se sním nebude manipulovat, tak když jenom bezpohybu stojí ve skříni tak by se nic stát nemělo, nebo může explodovat??

csla

09. 08. 2008, 10:26

savo:jsem zastánce názoru že pokud nemůžeš říct nic pěkného neříkej radši nic, nebo alespon slušně pokud je to možno

tomfzr

09. 08. 2008, 10:30

nevim, já je mám taky, nevěděl sem jak je to nebezpečné tak sem si je vzal, doma sem vzal kombinačky a ten fosfor sem vyštoural, a dokonce sem je i vyleštil. bohudík mi to nic neudělalo. to bylo naposled co takový věci beru do ruky a vám radím to samé. akorát mě štípala záděrka když mi tam vlezl ten fosfor bo co to je.

Himbajz

09. 08. 2008, 10:42

Já viděl děl. granát z roku cca 1860. Když se vysuší zápalka, tak je to prda jako prase. Každý pyrotechnik - když není sucho, tak nález odstřelí na místě. Opravdu-zdání klame. I po sto letech je funkčnost možná.

csla

09. 08. 2008, 11:20

takže mam ten flak zahodit???, nebo se s tim nic nestane když to bude jen tak ležet??

Andy Green

09. 08. 2008, 12:28

csla: není v tom žádnej fosfor ale trinitrotoluen. Ten sám o sobě je celkem neškodný, horší je ta jedna nebo pokud máš štěstí, tak dvě rozbušky uvnitř. Ty ho hezky rozparádějí. Rozbuška (obzvláště takhle stará) je náchylná na změnu tlaku, teploty a náraz. Takže pokud je zapalovač zoxidovaný je možnost, že se vlhkost a koroze dostaly na rozbušku. Nehledě na to, že oxidy působí jako okysličovadla. Jestli si to nasadil do sebe tak si hylznu nech a tu střelu zahrabej.

csla

09. 08. 2008, 13:22

tobude asi nejlepší, díky za radu

TOMAN

09. 08. 2008, 20:56

Přesně, jak zde již bylo řečeno, ten flak je pravděpodobně tříštivý, našel jsem je také, plný zásobník a dle pyrotechniků se to roztrhne na hodně malé a ostré střepinky, účinky na lidském těle jsou katastrofální... Pánové, neriskujte tohle svinstvo si najde svou obět i po šedesáti letech...

hypo1

09. 08. 2008, 22:42

Docela sranda. Už jen čekám, kdy tu někdo napíše tohle: " Až najdete dva nevybuchlé granáty, vytáhněte z obou pojistky a začněte žonglovat. "

Andy Green

10. 08. 2008, 10:29

hypo1: jen čekám kdy najde někdo ruční granáty... s tímhle by se blbě žonglovalo

Sing-Sing

10. 08. 2008, 22:02

Koukám, že spousta rychlokvašných rádobyhledačů nepozná kde se píše měkké a kde tvrdé "i"; "y"; ale všichni jsou dle řečí profesionální pyrotechnici. No jen tak dál... Už i já chápu, proč se z těchto diskusí stáhli staří hledači. Jenom nechápu, že mě samému to trvalo tak dlouho.

Sing-Sing

10. 08. 2008, 22:09

bože to si fakt děláte prdel. "co je to fosfor. " Co Vás chlapi vede k hledání. Fosfor? Myslím, že i pro nechemika je to základní znalost. Mimochodem Co je to voda? Jo a buďte v klidu. Protože pokud jste našli "bílí svinstvo" tak to vlastně neexistuje. "Bílí" opravdu ne.

Tatino

10. 08. 2008, 23:15

Po tom, co som si tu precital, skusim este raz - Tie dva protipancierove granaty su zrejme prazdne a neskodne. Riziko predstavuje len ten projektyl z flaku. Odporucam ho darovat pyrotechnikovi, ten uz bude vediet co s nim. A pre buducnost - nebrat domov podozrive predmety!

tesag

10. 08. 2008, 23:44

gratuluji ti, peken nalezy, ale divim se že si s takovým to detektorwm vubec něco našel, pač, tot je podle mně vůbec nejhorší detektor co znám, , pokažde když jdu s kamaradem tak on nenajde nikdy nic, maximalně kusy železa, a ja pokazde aspon něco,, , newim no, myslím že když už tak byc hsi koupi hunter 3  nebo nějaky bounty hunter.

csla

12. 08. 2008, 09:41

děkuji, koupil bych si lepší, ale kvůli mě dočasné finanční chudokrevnosti se musím spolehnout s tí co mám, časem bude jistě lepší,, jinak ten flak už je v dobrých rukou.

viki111

16. 08. 2008, 00:41

Sing-Sing máš pravdu a plně stebou souhlasím, né že bych byl na pravopis eso, ale někdy to fakt rve oči a pánové s nevybuchlou municí bacha, známému takový kousek železa na chatě v dřevníku zhodila kočka na podlahu a kočku a půl dřevníku už neviděl, to  dopadl ještě dobře, jen musel nechat zasklít okna dalším čtyřem chatkám okolo.