Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Půdovka

27. 09. 2007 Autor: Jallah 5856× 41
Pozdravujem všetkých fanúšikov tohto webu a záľuby, ktorá nás spája.
Po prechádzkach severným slovenskom, by som Vás rád požiadal a poprosil o presnú identifikáciu predmetov, z ktorých som niečo našiel a niektoré mi boli darované od správnych ľudí. Dopredu sa chcem všetkým poďakovať za pomoc.

Železu a ostatným kovom, zdar

 Autor: Jallah

Komentáře

cop

27. 09. 2007, 11:28

ten větší náboj je 30 mm JFSv - 30 mm náboj trhavý se stopovkou (červený pruh)do PLdvK 53/59 - protiletadlový dvojkanon - Jěštěrka, ale co je podstatné, tak obsahuje trhavinu A – IX - 2  a je osazen zapalovačem čz 301 A(zelený pruh), který je autodestrukční - tento náboj je nebezpečný pro neodbornou manipulaci- nehledě na jeho stav a měl by skončit v rukou policejního pyrotechnika, pokud máš trochu zdravého rozumu. Stějně je to jen běžná nebezpečná veteš, ktrá nemá pro normálního člověka žádnou cenu. Hlavně se vyvaruj pokusům čistit tento náboj tak že jej upneš do soustruhu a roztočíš. toto je pouze můj názor, varování a doporučení, nikomu nic nenutim, protože každý svého štěstí strůjcem.

mixerj

27. 09. 2007, 12:06

COP má pravdu, ta 30-tka, pokud je plná je fakt dost nebezpečná. Zakoupil jsem si jeden takový delaborovaný (kulka je natřena celá na šedo) na burze, ale mechanizmus zapalovače tam zůstal a ostrou verzi bych doma v žádném případě nechtěl!! Zalovač obsahuje předpjatou pružinu nápichové jehly, ta je držena po výstřelu pouze odstředivou silou 4 kuliček, takže jakmile rotace střely poklesne kuličky uvolní jehlu a  Je tam sice ještě jedna pojistka, ale věř tomu, že je vše vpořádku.

turbokrt

27. 09. 2007, 12:31

bajonet K98-WKC Waffenfabrik, Solingen-Wald 41-45

MG34

27. 09. 2007, 13:28

.. jen doplním že vedle té třicítky je pokud dobře vidím ještě 14,5 mm PzSv

cop

27. 09. 2007, 13:38

MG 34 tak to máš lepší očí nebo monitor, ale ja si netroufám říct jestli je ten pásek červenej nebo fialovej, ale vono je to stejně fuk, protoře je to stějně veteš, která by měla skončit tam co ta 30tka. jo a už dlouho se Tě chci zeptat, jestli neděláš na Jincích.

turbokrt

27. 09. 2007, 14:23

JJ je to 14,5 do protitankovej pusky Simonov

cop

27. 09. 2007, 14:44

Turbokrt: a kde bereš tu jistotu??? Je to běžný náboj pro velkorážový kulomet.

smrksmrk

27. 09. 2007, 16:12

z tý 30mm mm vyšroubuj robušku a hodně hluboko ji zahrabej

vb

27. 09. 2007, 16:46

Jallah : mozes sa mi ozvat na maila, diki

Stefan

27. 09. 2007, 17:00

Turbo do Simonovky sú náboje asi o štvrťku dlhšie ako ten z velkorážneho gulometu. Ten menší tlačili napríklad do Gorjunova...

Turbo UNCečko

27. 09. 2007, 17:04

turbokrt ma pravdu proti tankova puška COP : aby ses neutnul na kulometnej naboj to ma až moc velkou prachovou napln no ale nevim no 

turbokrt

27. 09. 2007, 17:22

Pani velkorazny gulomet ma uplne iny naboj je o dobrych 40 az 50% uzsi. toto je  14.5 do protitankovej pusky. .

Strojař

27. 09. 2007, 20:06

turbokrt: co myslíš názvem velkorážný gulomet? Těch je vela. Toto je klasika 14,5 mm a používal se do protitankových pušek i do kulometů. Nevím, jak jsi na tom se zkušenostmi s vojenskou službou, ale říká ti něco OT64? Takové náboje se dělaly i u nás ve Vlárských strojírnách Slavičín pod kódem dtp.

MG34

27. 09. 2007, 20:49

cop:Upřímě jsem ty pásky spíš tipnul. Proto jsem se vyjádřil trochu nekonkrétně A mezi námi, PzSv jsem viděl nejčastěji...
JJ, odhalil jsi me. Ale nijak jsem se netajil tím kde dělám
Strojař: Marně uvažuji která ráže je určena pro velkoráýní kulomet... (12,7 nebo 14,5mm?)
turbokrt :Velkorážní kulomety nejsou jen v 12,7
Ta 14,5 je např KPVT, ale i ta protitanková puška. Tenhle kus bych ale šacoval jak píše Strojař na naši výrobu

MG34

27. 09. 2007, 20:51

Stefan:Gorjunov, tuším vz. 43 papal munici 7,62x54R
Růžné ráže, různé zbraně.. je v tom bordel, co?

MG34

27. 09. 2007, 20:52

cop

MG34

27. 09. 2007, 20:54

cop:Sorry, nechtěně jsem odeslal tvůj nick.
Koukám znovu na tu 14,5mm.. Skutečně se mi zdá fialová.. Ale už mi z toho asi...
Ovšem z hlediska bezpečnosti to vyjde na stejno

cop

27. 09. 2007, 21:27

MG 34: no jo, vono je to stejně fuk, protože když se to nacpe např do KPVT a párkrát se stím zamrdlá, tak ta barva většinou oleze a pak??? .
Jo a jednou jsme spolu pracovali.

cop

27. 09. 2007, 21:36

jo jo naše výroba - hnědě lakovaná nábojnice, rusáci většinou dělaj ocelovou pokovenou mosazí

MG34

27. 09. 2007, 22:09

cop:Nepleteš si mě? Napiš mi prosím na mail
packách jsem měl často obě verze. Jak rusa, tak naše. Ale právě nejčastěji PzSv
Nakonec jsem z nich letos dělal i přezkoušení

Jarouš

27. 09. 2007, 23:55

mixerj-to sis nekoupil delaborovanej, ale normální náhradní se stopovkou!!! Pro ještěru se dělali tuším 3 druhy střeliva a ten co máš ty to je cvičnej(náhradní) se stopovkou

wood

28. 09. 2007, 16:14

Velký náboj se žlutou střelou, zeleným pruhem pod zapalovačem a červeným nad zahrdlením nábojnice je do,, Ještěrky", tedy Pldvk vz. 53/59 v ráži 30 mm. Zcela určitě není školní, ani cvičný, ale je ostrý trhavý. Přesné označení je 30 - JFSv. Jestli to kolega, kterému jsi milý Jarouši tak odborně poradil, že je cvičný začne rozebírat, může v bohužel poznat účinnost trhaviny A-IX-1, která je ve střele. Náhradní náboj má šedivou střelu, červený pruh a označení 30 - JNhSv. U 14,5 mm při ošoupání špičky střely někdy špatně odhadnou jestli je PZ nebo PZSv, každopádně je to principiálně stejné střely, odlišující se pouze stopovkou.

MG34

28. 09. 2007, 18:56

wood :Ale Jarouš nepsal o náboji z tihito článku!!!
Ale reagoval na:"COP má pravdu, ta 30-tka, pokud je plná je fakt dost nebezpečná. Zakoupil jsem si jeden takový delaborovaný (kulka je natřena celá na šedo) na burze, ale mechanizmus zapalovače tam zůstal a ostrou verzi bych doma v žádném případě nechtěl!! Zalovač obsahuje předpjatou pružinu nápichové jehly, ta je držena po výstřelu pouze odstředivou silou 4 kuliček, takže jakmile rotace střely poklesne kuličky uvolní jehlu a  Je tam sice ještě jedna pojistka, ale věř tomu, že je vše vpořádku. "
Tím pádem ho správně určil jako náhradní!!! Prostě ti uniklo o čem byla řeč

Jarouš

28. 09. 2007, 23:13

Díky MG-34 za zastání!!!
Je prostě potřeba číst FŠECHO a pořádně!!!
A je to zase jen o tom že si někdo někde něco koupí a neví vlastně ani co to je!!!

Jarouš

28. 09. 2007, 23:17

Milí woode už ze zásady nikomu nic neradím protože dobře vím co je ten náboj na fotce zač a jen naprostej DEBIL by se v něm mohl rejpat!!!
Je to opravdu jak komentář k jinému článku.

MG34

28. 09. 2007, 23:31

Jarouš:Nemáš za co děkovat. Jen náhodou jsem si všiml nedorozumění

MG34

28. 09. 2007, 23:32

Jarouš:Nemusí být debil kdo se v tomto náboji rýpe!!! Prostě nemusí tušit o co jde... A to je právě ten průser...

Jarouš

29. 09. 2007, 09:07

No jo ale když netuším o co jde tak se v tom přece nevrtám.
Jednou je to munice, je určená na ZABÍJENÍ a každej kdo se v ní vrtá aniž by tušil v čem se vlastně vrtá je podle mého názoru debil a sebevrah.

MG34

29. 09. 2007, 18:33

Jarouš:Pro některé lidi je munice jen "náboj"...
A když k tomu přidáš domácího kutila...

Jarouš

29. 09. 2007, 19:03

MG34:jo a to je právě ten SEBEVRAH NEZNÁLEK!!!
Mě toho debila zkrátka nevymluvíš, mám přece nárok na vlastní názor!
Mám holandskýho kámoše a ten zase vypráví příběhy o těch NÁBOJÍCH a o domácích kutilech jak do toho doma vrtaj, třeba ten poslední vrtal do 13x64 pro MG131(tuším)a když přišel o jeden a půl prstu tak taky říkal že to byl jen NÁBOJ!!! Ale u mě to je a bude jen domácí kutil a debil. Můžem si napsat i víc tady máš můj mail!!!

wood

29. 09. 2007, 19:59

Opravdu jsem identifikoval pouze to, co je vidět na  obrázku. Jiný komentář k obrázkům od autora není. Zapalovač je autodestrukční rotační čz 301A.

MG34

29. 09. 2007, 20:57

Jarouš:Ale já ti nic nevymlouvám!!! Souhlasím s tebou. Jen popisuju pohled lidí na munici... Pokud to není zrovna granát nebo mina, nemají respekt
Mě tu nejdou odkazy na mail. Dávám svůj
wood:Jarouš reagoval na slova mixerj... O náboji s šedou střelou. Aspoň tak to chápu

smrksmrk

29. 09. 2007, 21:36

Jallah: nevyměníl bys ji za něco??? napiš mi pls maila

cop

30. 09. 2007, 13:28

wood: MG 34 i Jarouš mají pravdu. Stačí se podívat na první článek a mohli jsme se vyhnot tomuto nedorozumění. Jo a v 30 mm FFSv jsou pokud se dobře pamatuju dvě tělíska A-IX-2 a ne A-IX-1 jak píšeš. P. S. Plmě se ztotožnuju s názorama na domácí kutily- sebevrahy neználky.

wood

30. 09. 2007, 14:42

To:cop ano, máš pravdu, je tam A-IX-2, psal jsem to v rychlosti, ale vím, že je tam flegmatizovaný pentrit

MG34

30. 09. 2007, 15:09

wood:Flegmatizovaný pentrit??? Asi jsem zaspal část výuky
Já žil v tom, že A-IX-I je flegmatizovaný hexogen včelím voskem, a A-IX-II je to samé, jen doplněno AL prachem pro zvýšení teploty reakce.
Mohu se ovšem mýlit.

cop

01. 10. 2007, 07:50

MG 34: ne nemýlíš se. Máš pravdu.

MG34

01. 10. 2007, 12:37

cop:tak nějak jsem v to doufal.

minik510

02. 10. 2007, 18:07

W 810i ma supa makro. Mam ho tiez, pekne nalezy

Jallah

03. 10. 2007, 11:47

Takze pani, dakujem za vysvetlenie a nemyslite si ze by som mal tu odvahu sa v tom rypat, pozeram sa na to z dialky a uz sa chystam to vziat aj s detektorom niekam na luku, vykopat dieru a zavolat zelenych nech si to vyriesia, pokial by si to niekto nechcel odviezt, este raz dakujem s pomocou pri identifikacii.

MG34

05. 10. 2007, 13:42

Jallah:Jeden dotaz.. Kde budeš zakopávat ten bodáček?