Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Půdovky

02. 08. 2007 Autor: Haderach1 5856× 42
Zdravím kolegové!
Kamarád dostal nějaké artefakty asi z 2.WW a zajímalo by ho (i mne) o co jde, tak bych Vás rád poprosil o komentáře :
Pokud se to dobře seřadilo tak na první fotce je tvrdý kožený futrál / sumka (?) od čehosi, šířka cca 15 cm, na další foto je pak detail vyražených symbolů v levém horním rohu. Nepoznáváte to někdo?
Na dalších foto pak je plátěný pytlík plný dutých tyčinek průměru asi 2,3 mm a délky 128 mm. Jsou celkem pružné a tipuji je na nějaký nitrocelulózový střelný prach nebo tak něco - hoří krásně :-). Nevíte do čeho to bylo?
Předem díky!

Haderach1

 Autor: Haderach1

Komentáře

Turbo UNCečko

02. 08. 2007, 10:49

střelnej prach ale ten byval asi v 5mm dlouhých válečcích o prumeru 3mm

profesor

02. 08. 2007, 11:55

vypadá to jako futrál na podkovy, ale jen hádám.

Matwej

02. 08. 2007, 12:45

Normální tyčinkový střelný prach do kanónové munice.

Ten první futrál jsem někde už viděl, ale nemohu si vzpomenout k čemu to bylo, Kouknu se, ale spíš to tu někdo určí.

Béňa

02. 08. 2007, 12:51

Nitrocelulózový střelný prach na plnění a laboraci nábojnic, je tam přesná hnotnost celého balíčku, rok a série výroby, výrobce a typ střelného prachu. Vkládal se do nábojnic s děleným střelivem a nebo na přebíjení. Mrkni na www.t-s26.cz do fotogalérie a neco podobné bylo u čs. 10 cm houfnic vz 14/19. Tam byly podobné náplně označené 1-7 a vše zabaleno v mlynářském hedvábí. Jinak toto mi ještě ve sbírce chybí, pěkné...

lebkoun

02. 08. 2007, 12:55

Ten futrál jsem už taky viděl a s těma podkovama budeš mít možná pravdu.

Haderach1

02. 08. 2007, 13:20

Béňa : díky! Něco podobného jsem předpokládal. U toho 14/19 vypadají ale přece jen trošku jinak, navíc rok 1943... ? Ruské to taky nebude, tak snad německé, ale konkrétně to někdo nepoznává?
Futrál : no ty podkovy by tvarem a velikostí odpovídaly, jenom se mi moc nezdá, že by na ně někdo dělal takový echt futrály a ani netuším, jak moc se v německé armádě používaly koně... (?).
Ale všem díky za názory!

Iceman

02. 08. 2007, 13:30

Haderach1: Německá armáda byla mobilní zejména díky koním! (a bicyklům... ). Motorizované byly přednostně jednotky SS, ale ani ty ne všechny...

Haderach1

02. 08. 2007, 13:51

Iceman : no asi máš pravdu, přece jenom si to dnes člověk těžko představuje, jen když člověk vidí fotky, filmy apod. , tak tam těch koní většinou moc není (kromě Kozáků )

irich

02. 08. 2007, 14:32

Bud je to na podkovy, nebo podobný je na sluchátka. Ale toková tlustá kůže, asi ty  podkovy.

LUBAN

02. 08. 2007, 15:27

Taky bych to hádal na futrál od podkov. Jen můžu určit Waffenamt je to Karl Barth, Waldbrohl 1940-44.

lebkoun

02. 08. 2007, 16:56

Haderach1:Pokud by ses ho chtěl zbavit tak mě dej vědět na email. K

lebkoun

02. 08. 2007, 16:58

Luban:Prosím tě nemohl by ses mě ozvat taky na mail, ohledně určování těch Waffenamtů. Dík K.

max98

02. 08. 2007, 18:55

Futrál je na sluchátka.

DFC

02. 08. 2007, 22:10

Motorizace WH a SS byla jistě velká, ale v armádě sloužilo i obrovské množství koní. Nejvíce v Rusku. Kočí často byli tzv. Hiwis, neboli Hilfswillige. Jenom Rusů sloužilo pro okupanty cca 2 mil. Určitě pár set tisíc i jako vozkové.

Wilhelm.K

03. 08. 2007, 08:42

futral je na hodiny. kdybys ho nepotreboval, mel bych zajem

road-king

03. 08. 2007, 09:13

Luban:Kdybys mohl, ozvi se mi taky na mail ohledně určování Waffenamtů.
Tohle pouzdro už tady jednou kdysi bylo. Taky bych to hádal na podkovy... Ale nejsem si jistej. .

Haderach1

03. 08. 2007, 13:36

Nu tedy... děkuji všem za příspěvky, takže je to na podkovy, na sluchátka nebo na hodiny . Nějakej odkaz nebo foto, které by to definitivně rozlousklo by nebylo?
Co se týče zájemců : je to kamaráda a ten sbírá všechno z 2.WW, takže zbavovat se toho určitě nechce, pokud by bylo něco na výměnu, rád přetlumočím dále.
Ad Waffenamt : opět jsem o něco chytřejší, takže jeden z mnoha odkazů je třeba na populární Wiki : http://en. wikipedia. org/wiki/Waffenamt_codes

Delon

03. 08. 2007, 17:06

Nechci vypadat jako nějaký chytrák, ale vedle těch přispivatelů kteří si myslí že futrál je na podkovy, jako genius zákonitě vypadat musím. Takže pánové viděli jste někdy v životě podkovu? Nejspíš asi nikdy. Podkova je masívní kus železa, který snese i to nejhrubší zacházení. V žádném případě není třeba jí nijak ůzkostlivě chránit a opečovávat, natož potom vmasívním a na výrobu finančně náročném pouzdře.

Delon

03. 08. 2007, 17:22

Ale teď vážně. Mám v ruce hodně podobné pouzdro. Nemá na šířku těch tvých 15 cm, ale asi jen dvanáct a neotevírá se do boku, ale dozadu po té delší straně. Značené GRÁF LEIPZIG 1940,slepice, WaA 170. Uvnitř jsou zbytky zelené barvy a stopy po hliníku od častého vytahování. Pouzdro je masivní ze silné kůže a perfektně zpracované. Už to tady jednou bylo a myslím, že v tom mělo být ůdajně nějaké pásmo. V Tvém případě nevím i přesto, že jsou si velice podobné. Ten kdo si ale myslí že je to přepravní futrál na podkovy je blázen a vůbec nechápu, jak něco takového může někoho napadnout. Takže podkovy si můžeš stoprocentně odškrtnout!

year

03. 08. 2007, 23:11

Ten futrál je od cívky k filmové kameře, co používali při propagandě.

lebkoun

04. 08. 2007, 00:31

Delon:Když si z nás všech udělal kretény a ze sebe toho chytráka, tak nám teda stopro řekni k čemu to je a ne že budeš popisovat nějaké svoje.

Delon

04. 08. 2007, 11:39

lebkoun: už v prvém příspěvku jsem psal, že nechci vypadat jako chatrák. Bohužel stalo se a do této role jsi mě proti mé vůli pasoval Ty. Jestli chceš používat slovo kretén, tak tedy čím kreténštější názor na futrál Tvůj, tím geniálněji vypadá (ač je zcela prostý) náror na futrál můj. A ten svůj jsem popisoval jenom protože jsem chtěl naznačit nač opravdu futrál sloužil jelikož mám téměř totožný. Myslím že jsem mu pomohl tím o něco víc, než Ty se svým dětinským názorem Jinak si ten futrál od Haderacha sežeň a dej si do něj nejméně tři podkovy a budeš vypadat jako opravdový německý voják

lebkoun

04. 08. 2007, 11:44

Delon:Díky pomohl si všem. Doufám že sis tím článkem trochu namastil ego ty starý germáne

LUKYHA

04. 08. 2007, 12:48

lebkoum: nemám zapotřebí si zvyšovat ego a v diskusi s Tebou by mi to stejně nepomohlo. Já nikoho nenapadal a napsal jsem jenom že ten kdo si myslí, že futrál je na podkovy, tak je blázen. (myšleno v dobrém slova smyslu) Slovo kretén si použil Ty. Jestli se tedy později stydíš za to co píšeš, tak si podruhé nejprve rozmysli co píšeš. Pak to Tvému egu vadit nebude a nebudeš z této flustrace napadat jiné. Nechci Tě nějak ponížit, ale futrál na podkovy... Jen více takových znalců. Alespoň se tady člověk nenudí.

Delon

04. 08. 2007, 14:10

lebkoun: promiň, nemám dvojí idetitu, ale na můj komp má také přístu jiný uživatel který je tady přihlášen pořád a já se jen občas zapomenu přihlásit Jinak buď v pohodě, jen mi přišlo trošku divný proč by si cpali vojáci podkovy do drahých futrálů.

lebkoun

04. 08. 2007, 14:22

Lukyha:Souhlasím, taky je pod mojí úroveň tady něco rozebírat s člověkem který nemá žádný příspěvky, jen kritiku. Jseš holt hodně dobrej a ostatní to určitě poznali taky. Raději si spočítej kolik lidí se na těch podkovách shodlo a to že to tak není mi ještě nikdo na 100%nevyvrátil. Netvrdím že to je pravda, jen mě to taky napadlo a od toho jsou tady odborníci a velký sběratelé jako ty, aby nám to všechno vysvětlili. Usuzuju, že patříš taky k těm náctiletým zamindrákovaným přispivatelům, který tady akorát na webu dělaj rozbroje. Je mě tě líto, jseš chudinka.

lebkoun

04. 08. 2007, 14:24

Delon:V poho, každej snad může vyjádřit svůj názor, ne? Ten chudák Lukyha to asi nepochopil. Mějte se, mám zase nerva mít ho před sebou tak nevím jak by to s takovím rozmazleným frackem dopadlo. K

Delon

04. 08. 2007, 16:04

lebkoun: už dost o tom protože nechci psát věci které jiní nemají chuť číst. Vrať se ale k mému prvnímu příspěvku a pořádně si ho přečti a posuď, jestli jsem někoho urazil. Byl to jen pochopitelný ůdiv nad tím, že někdo vůbec uvažuje o pouzdru na podkovy. Ve druhém jsem se zamýšlel nad tím k čemu bylo určené. Popsal jsem mu moje a tím se mu snažil pomoci. Obojí se Ti nelíbilo a začal jsi používat taková slova jako je kretén a chytrák. Nejspíš jsem měl podle Tebe Haderacha nechat aby souhlasil s Tvým dětinským názorem a  pustit ho  do světa s tím, že má krásné pouzdro na podkovy. Oháníš se tady, že každý má právo si vyjádřit svůj názor, což jsem i já v prvním příspěvku udělal a ve druhém se snažil přijít věci na kloub. Jestli tedy chceš mluvit o rozbrojích, domnívám se, že jsi je z výše popsaných důvodů začal Ty. Ale dost už o tom. Pouzdro je s určitostí na nějaký přístroj, který potřeboval být bezpečně přenášen a chráněn. Měj se.

spion

05. 08. 2007, 19:19

Lebkoun: příspěvek pod nickem Lukyha je taky od delona, takže je vcelku vtipná ta tvá připomínka že to chudák lukyha nepochopil . To jen tak na okraj. Jinak já se připojuji taky k těm kteří jsou proti podkovám, věřil bych že to je na ten film. Sám mám to jak popisoval delon, a to by fakt mělo být na pásmo. Ale ty podkovy, to je opravdu k smíchu... nic ve zlém

anupev

05. 08. 2007, 23:27

Pouzdro je určitě na podkovy. Chybí pouze bílý hedvábný hadřík, do kterého se podkova zabalila před vložením do pouzdra. Pouzdro se pak celé připevnilo zespodu k zadní části koně, zhruba v místě, kde dnes mají auta rezervu.

Haderach1

06. 08. 2007, 08:55

No vy jste se rozjeli...
Upřímně řečeno, když si odmyslím ostrá slova, tak musím tak trošku souhlasit s Delonem - podkovy opravdu asi nepotřebovaly kvalitní futrál, nehledě na to, že ten výřez by vyndávání těch podkov nijak neusnadnil.
anupev : Jo, to byly speciál pozlacený podkovy pro generalitu .
year : Zajímavý nápad, něco kruhového to asi mohlo být...
delon : Na pásmo je to zase dost široké, tam by se vešly tak dvěvedle sebe...

MG42

06. 08. 2007, 11:27

všichni jste mimo... Je to pouzdro pro piloty LW na palubní hodiny, který si každý pilot musel hlídat jako oko v hlavě... Byl na to i speciální předpis zaven 16.5.1939, že pilot musel po přistání hodiny odpojit od letadla

Haderach1

06. 08. 2007, 12:01

MG42 : Tak jsem se po těch palubních hodinách díval, a bylo jich hodně moc typů - od náramkových až po chronometry v dřevěných krabicích. Ale našel jsem jeden typ, který by snad rozměrově odpovídal, musím to přeměřit...:
http://www.uhrennet.com/Uhr37/0/6918/Uhr-JUNGHANS-JUNGHANS-DIENSTUHR-DER-WEHRMACHT. html

Haderach1

06. 08. 2007, 12:06

... i když tyhle se používaly spíše asi na zemi...:
http://www.knirim. de/xhieralw. jpg

MG42

06. 08. 2007, 12:45

ještě mám dotaz jako moc hoří ten "makaronový" střelný prach? hoří stejně jako z mauserovejch nábojů nebo menším plamenem

Haderach1

06. 08. 2007, 13:17

Hoří celkem podobně, ta tyčinka tak za 3-4 vteřiny, ale prach z mauserů co jsem zkoušel byl kdovíkolikrát přemáchlej vodou a kdovíjak vyschlej

Turbo UNCečko

06. 08. 2007, 21:59

Delon : taky si myslím žeto není na podkovi ale od čeho to je nevím

Supík

04. 09. 2007, 12:27

Už někoho vůbec napadlo jak špatně by se tam dávali sluchátka, co takhle policejní pouta. Mám tuto sumku už asi 15 let ale nikdy mě nenapadlo dávat tam podkovi-stejně jsou moc velké na tu sumku. Pro LW by tam musely být přejímačky BAL.

mustard01

07. 12. 2007, 13:27

cau

mustard01

07. 12. 2007, 13:27

mustard01

07. 12. 2007, 13:28

Já jsem mustard a chci jse vyprávet o detektorech a nálezích.
Sám mám detektor a mám mail mustard@szm. sk

vesmirek

14. 08. 2008, 13:43

Haderach, ten futrálek může bejt na vojenskou buzolu / kompas.