Půdovky - zbraň 1606
V pozůstalosti nalezena tato zbraň - neví někdo oč se jedná? Děkuji.Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Šavle SS Rotfrei - originál? | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? |
Outdoorové vybavení
|
Kopací nástroje
|
Úvod / Nálezy / Půdovky atd.
Autor: neugedein
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
klarkon
25. 07. 2011, 16:43Křesadlová puška, zřejmě lovecká rok tam je.
Ander
25. 07. 2011, 16:58No nejak sa mi to nepozdáva-kresadlový zámok v r. 1606?!! Keď ešte v tridsaťročnej vojne sa používal bežne maximálne kolečkový? nejká divná je tá puška, povedal by som nejaká domáca dorábka letopočtu :)
Panzerfaust6
25. 07. 2011, 17:09ja tam nevidím 1606, ale iba 606... ten hak asi "jednotka" nebude... s presným typovým označením ti, bohužial, nepomôžem... mám pred sebou knihu s puškami a táto sa najviac podobá na "ruskú kresadlovu pušku z roku 1723" prevedenie kresadlového mechanizmu a spúšte sa najviac podobá ruskému vzoru
Acci
25. 07. 2011, 17:15Mno... poprvé se u nás objevil kolečkový zámek okolo roku 1531 a křesadlový kolem roku 1670. Bylo zcela běžné, že se používaly "staré" díly a téměř s jistotou se domnívám, že hlaveň je původně z pušky s kolečkovým zámkem, kterou někdo později předělal, stejně jako se později křesadla měnila za perkusní zámky. S nadsázkou řečeno zde bude hlaveň vzácnější než celý zbytek . Ale je to celkově pěkný a sběratelský kousek.
avers
25. 07. 2011, 18:00Souhlasím s Accim, na pušce je použitá starší hlaveň, celkem běžná praxe. Proč ne? Všechno bylo a je vždycky o penězích, takže když byla po ruce kvalitní hlaveň, pak se použila jinde. Tato praxe je normální i u kvalitních starších čepelí šavlí apod. Je to moooc pěkný kus, gratulace.
karelr
25. 07. 2011, 19:53Vojenská flinta kolem roku 1700. Na palaších či kordech z této doby (i starších)se také vyskytují různé kombinace čísel, které někdy vypadají jako letopočty ale s datem nemají souvislost. Jde o tzv. magické značky. U flinty jsem to neviděl, ale proč ne? Každopádně je to krásná raná vojenská křesadlová flinta, která používala ještě zátkový bajonet. Podle značek bych tipoval německo (rakousko). Sám bych si takovou přál, prostě nádhera!!!
kudry
25. 07. 2011, 20:32nie su na nej nejake signatury vyrobcu? mozno by som vedel poradit s povodom. ak ano, posli na mail pod obalkou. Kus je to nadherny
drug
26. 07. 2011, 16:26má ta hlaveň vývrt? drážky ve šroubovici uvnitř hlavně?
Krutor
26. 07. 2011, 23:17drug: I když tehdejší puškaři znali stabilizaci střely rotací a technologie už umožňovaly výrobu drážek, pro svou pracnost a náročnost se příliš nerozšířila. U levných vojenských zbraní se drážky prakticky pomíjely až do začátku 19.století. Kromě toho se daly vyříznout dodatečně. Nějaká normalizace ráže tenkrát nikoho moc nebrala...
Odin
26. 07. 2011, 23:50Dělá na mne dojem, jakoby byla nejdříve v první polovině 19. století poskládaná ze starších komponent - stará hlaveň (možná 17.-18. stol) s dodatečně dodělávaným hledím, zámek odhadem z let 1750 -1820, relativně nové dřevo (neseschlo okolo železa, nejsou tam výraznější spáry, není ohlazené stářím). Zajímavé by bylo vidět zámek zevnitř a dřevo pod zámkovou deskou. Tvar pažby odpovídá lovecké flintě, nebo flintě upravené z vojenské na loveckou. Překvapuje mne, že chybí tehdy běžná zámková protideska a šrouby přichycující zámek v pažbě jsou jen ve dřevě - dřevo okolo nich by mělo být opotřebenější, tmavší.
avers
27. 07. 2011, 12:07Odin-Něco na to bude, co píšeš, taky se mi nelíbí ten plechový lučík...... Na tak staré pušce by měl být betelnější a všechno nějak moc pěkně lícuje.
Odin
27. 07. 2011, 17:19Avers: Máš pravdu. Lučíky u vojenských pušek bývaly převážně masivnější odlitky s očkem na řemen v přední čísti a u loveckých u barokních pušek bývaly lučíky překryté ozdobně tvarovaným dřevem
Odin
27. 07. 2011, 17:39Ale může to být pěkný starý kousek, všechno byla kusová výroba, použil se kdejaký materiál - musel by si to člověk ohmatat. Třeba to někdo ještě pozná...
Krutor
28. 07. 2011, 09:45Neugedein: Co dřevo? Není napadeno hmyzem? Pokud ano, musíš je nechat odborně zlikvidovat ( ozářením) a pak nakonzervovat určitě u odborníka (v tomhle případě tohle doma nedělat). Od pohledu je dřevo ve vynikajícím stavu, což hodnotu zbraně ještě zvyšuje.
df
31. 07. 2011, 17:23Krásná věc, jak se pohybuje u tak staré věci cena?
Krutor
01. 08. 2011, 14:34df: Werndl v perfektním stavu se na burze před 10lety prodával za 20tisíc. U tohohle řádově několikanásobek. Pokud najdeš kupce...
Odin
01. 08. 2011, 23:29To Krutor: něco jiného jsou vojenské R-U pušky a něco jiného lovecké. O vojenské je větší zájem -jsou tu různé ostrostřelecké spolky atd -poptávka je vyšší. Je to vidět na cenách lorenzek, wänzelů, werndlů (kde na to má člověk pořád brát?) - ale alespoň se prodávají, starší nabízené R-U flinty jsou tak drahé, že třeba na aukru se v podstatě neprodají. Osobně bych třeba raději vzal křesadlo 1777, kde vím, co kupuji a jak má asi vypadat, než nějakou obdobně starou loveckou flintu - byť za stejné peníze. Škodu, že tu není nějaký názor odborníka na tuto flintu- zajímalo by mne, co by k tomu řekl nějaký znalec, že by tu nikdo takový nebyl?
isi
03. 08. 2011, 21:50Dobrý večer, pokud chcete vědětinformace o této zbrani, zavolejte mě na číslo 603206933
Krutor
04. 08. 2011, 21:30Odin: Pokud je hlaveň z roku 1606 a zbytek řekněme kolem roku 1700, dřevo nesežralé hmyzem, tak bude i tak cena vysoká, vojsko - nevojsko.