Úvod / Nálezy

Rostříděná keramika

15. 12. 2008 Autor: ŠMAX90 6977× 25
Zdravim ješte posilam jakš takš roztřidenou keramiku z poli. za rok 08.většinou se jedna o střepi z 17-18 stoleti ale nejsem odbornik nektere tam sou i starši. a vzacnejši. sbiram jen to co okem vidim na poli. tak mejte oči otevřené šumavak.

 Autor: ŠMAX90

Komentáře

jenk007

15. 12. 2008, 11:16

Zajímavé střepi

LYNXLYNX

15. 12. 2008, 11:50

Aš napatne býlí sných tak skuz se kouknout na šeskí jazik

detektor_xlt

15. 12. 2008, 12:02

Sakra chlapy, kdyš uš sem pýšete, tak si třeba nehte okontrolovati pravopis. V MS outlooku nebo MS wordu ztačí smáčknout klávesu F7. Děkuji.
ÚŘAD NA OCHRANU ČJ

odzizi

15. 12. 2008, 12:07

aď žyje pravopys......

tyvoly

15. 12. 2008, 12:26

Krázné, ja rad českí jazik

Smirtak

15. 12. 2008, 12:39

no jo, máš tam starý Slovany, i nějaké starší věci, ale chtělo by to lepší fotky

Salix

15. 12. 2008, 13:44

Ty nejseš ze Šumavy, že?

hypo1

15. 12. 2008, 13:47

Pjekní střepi, máž toho tak na štyřy dšbánky a ježtě ti zbide na vázyčku nebo kvjetináč.

coreys

15. 12. 2008, 14:29

fascinující čestina...

jezero

15. 12. 2008, 15:49

Já toprá čéš, můj matka sokolófna.

ŠMAX90

15. 12. 2008, 16:32

omlouvám se za to me pismo ale vždycky to odešlu a neskontroluju. hlavne že to dojde na DW:

HARTMAN

15. 12. 2008, 16:33

Vy ste ale, treba je to Sumavak sudetak a bravurne ovlada nemcinu, vite kulovy a smejete se, to je od vas osklive :-(.

UCAdmin

15. 12. 2008, 17:16

šumavak - krasne strepy jen si neodpustim poznamku, ze jen asi tezko si u kazdeho stepu pomatujes kde jsi ho nasel a tak absolutne ztraci jakoukoliv vypovidaci hodnotu, ted uz to jsou jen strepy...

coil

15. 12. 2008, 18:11

Strepy - 1foto, odshora/zprava doleva: 17stol, 18stol, pol. 17 stol, dale. . 17,19,18,prelom 18/19,17,19,19,18,18,19,17,16,pocatek 17, 18, 19, 16, 15-16, 18, konec 19, 18, 17, 18, 16... Kdyz mi napises na mejla - jestli mas zajem - mohu ti urcit i ty ze zbyvajicich fotek. .

coil

15. 12. 2008, 18:20

UC - ADMIN - 17:16: Nemohu s tebou souhlasit. Zaprve si Sumavak veskere sve nalezy peclive znaci, zapisuje a eviduje (data, mista nalezu, svedci,.. ).. a za druhe napr. i ja umim i posleze ten ktery strep zaradit a do jiste miry i celkem s presnosti urciti lokalitu ve ktere byly STREPI nalezeny

ŠMAX90

15. 12. 2008, 18:29

coil-maš pravdu deniček si vedu už mam popsane asi 2 zapisuji každou blbost sem tam i tu keramiku ale keramika je s pole a tam se mohla dostat jak koliv driv se na pole vozily kdejaky rozbity věci. a keramika s pole s pohledu archeologa stejne nema velky vyznam ale me se keramika celkem libi a tak ji sbiram jednou si možna z ni slepim pec.

butcher

15. 12. 2008, 19:59

coil: jestli z té první fotky takhle krásně datuješ veškerou keramiku tak je tě pro jiné povolání než archeologii škoda
sumavak: a který že archeolog ti řekl to moudro že "keramika s pole s pohledu archeologa stejne nema velky vyznam" ... no možná že keramika S!!! pole S!!! pohledu... možná význam nemá, ale ta Z!!! pole a Z!!! pohledu... ho určitě má

XPADX250

15. 12. 2008, 20:29

šumavak- souhlas. Na jaře po dešti a nebo za sucha je vidět těchto střepů na poli. V hlíně je toho spousta a každou přeorávkou se to dostává na povrch. Značit a zapisovat si myslím ž to nemá smysl.

UCAdmin

15. 12. 2008, 20:40

šumavak - jestli vedes peclivou evidenci tak se omlouvam, ikdyz to trebas z te prvni fotky moc nevypada. Keramicke strepy se se daji pomerne dobre datovat a tudiz maji velkou vypovidaci hodnotu pro archeolgy. Takze s tim, ze pro archeology nemaji stepy z pole velky vyznam rozhodne nemohu souhlasit. Zastavse trebas u vas v muzeu a zkus si o tom s archeologem popovidat. Ber to prosim z me strany jako vecnou pripominku

ŠMAX90

15. 12. 2008, 22:10

Admin jo dobry vubec se nezlobim ba naopak.

Rozum

15. 12. 2008, 22:26

Taky tady u nas mame policko kde jsem jako jinoch kopal keckama do bronzu teda obrazne a strepu malinko jsem natahal domu je to fuc takze podruhe po 25 letech pujdu s detikem a zdokumentuji popripade predam je to tak spravne?

UCAdmin

16. 12. 2008, 13:35

Rozum - paklize se jedna o archeo lokalitu tak bych doporucil nejprve navstivit muzeum a pruzkum provest az dle dohody s archeologem. Je velmi dulezite presne zaznamenavat nalezove okolnosti atd. Formular pro zaznamenavani nalezovych okolnosti jsme uverjnili v casopise Detektor revue 2/2007 a je dostupny ke stazeni zde: http://www.detektorrevue.cz/index.php? s=ke_stazeni
Paklize mas skutecne seriozni zajem o spolupraci s archeology rozhodne to nedelej obracene jelikoz by to mohlo byt kontraproduktivni a mohl by jsi nadelat vice skody nez uzitku.

Dom

16. 12. 2008, 19:01

Není pravda, že keramika na polích je jenom z odpadu. Možná i častěji je na místech, kde kdysi stály vesnice, kterých zanikly časem tisíce.

fighta

18. 12. 2008, 21:08

Hezké nálezy, koncentrace nálezů není náhodná, jedná se (alespoň to tak vypadá na fotografiích) o homogenní soubor, nejspíš souvisí se středověkým osídlením v okolí. Archeology bude jistě zajímat, jdi za nima co nejdřív, jinak ta datace... většina vrcholný až pozdní středověk, novověk (14.-18. stol). ALE, ta poslední fotka, masivní okraj s vlnicí 11. -12. stol!!!! Jestli je to ze šumavy, tak jistě posouváš historii blízkého okolí dál do minulosti... fighta

kvalt

30. 12. 2008, 10:55

Šumavak - ten velký střep na vrchu hned na první fotce je bezpečně raně středověký a to si piš, že význam pro archeologii má. Ten se tam určitě nedostal z daleka s hnojem.