Úvod / Nálezy

Ruské lucerny

15. 07. 2009 Autor: candies 5837× 32
Zdravím to naše české poctivé hledačstvo:-) Pánové věděl by někdo oč pak konkrétně jde nalezeno na ruských pozicich. Díky za každou odpověd a ať vám to v léto pípá.

 Autor: candies

Komentáře

SALLMON

15. 07. 2009, 09:59

.... Já bych věděl o co jde asi. .

Giftmacher

15. 07. 2009, 10:28

jo, lucerny, tříštivo trhavý

Vojtaci

15. 07. 2009, 10:33

s tím se svítilo na nepřátelský drátěný zátarasy a zákopy, oslnivý a krátký záblesk

Karlo

15. 07. 2009, 10:41

Ruský ruční granát M 1912, hmotnost 1.2 kg, 615g trhavina, délka celková ) s rukojetí) 250mm, tělo 109mm, průměr 70mm viz.
http://www.lexpev. nl/grenades/sovietbalkan/russia/m1912.html

Karlo

15. 07. 2009, 10:47

A tady z manuálu http://uloz. to/2121017/m-1912.jpg

odstřelovač

15. 07. 2009, 10:50

mazec granát tak takovej sem ještě neviděl

cortes

15. 07. 2009, 11:19

odstřelovač.. Protože je to WW1.. Vypadají bez rozbušek.

cortes

15. 07. 2009, 11:21

Toyota. . pokus o vtip joooo

patkan

15. 07. 2009, 11:39

volal si k tomu pyrotechnikov?

Willda

15. 07. 2009, 11:57

dobree:-D nechtel bych byt osvicen touto,, lucernou, ,

MinTaur

15. 07. 2009, 12:13

Rozbuska vypada jako jakysi kolicek, ktery se upevnoval zvrchu do te diry. Ten se cas od casu najde v prostoru. Granaty to byly i diky sve slozitosti hodne nespolehlivy. Plneny byly ruznymi latkami (tritolem, pyroxilinem, amonalem, ale v urcitym mnozstvi i melinitem, ktery obsahuje nebezpecnou pikrovku! ). V takovem pripade mohou byt extremne nebezpecne. Takze jednat podle vlastniho vedomi a svedomi

vychodna fronta

15. 07. 2009, 12:56

Zd ravim ceskych bratov je to granat z WW1 kedze telo je z hlinikoveho plechu z zemi sa pekne zachova az na tu oxidaciu : (
Inac za pouzitia drotu ich zvykli pouzivat aj ako nastrazny systen.

Jarouš

15. 07. 2009, 15:37

Zdravím slovenského brata a dovolí si mu oponovat, ale nebyl to hliník.
Nýbrž silně cínovaný železný plech, stejně jako třeba muniční schránky z bedniček.

MinTaur

15. 07. 2009, 17:09

Zdravim oba federativni bratry, tak nevim. Hlinik je samozrejme nesmysl, ale ja to spis vidim na obycejny zinkovy plech. Podobne je to s temi municnimi bednami.

Najde se tu snad jeste nejaky jiny nazor?

cortes

15. 07. 2009, 17:19

Jednoznačně zinkový plech

Vaquero

15. 07. 2009, 17:32

Zinkový plech, bez jakékoliv další diskuze.

SALLMON

15. 07. 2009, 18:22

Je to zinkový plech.. a já to musím fakt vědět kluci zlatííí

Jarouš

15. 07. 2009, 20:09

Jasně že zinkový

cortes

15. 07. 2009, 20:13

SALLMON.. Nejsi sám

Jarouš

15. 07. 2009, 20:19

Tak to by se asi nejlíp čistil v octové lázni

Aksamit

15. 07. 2009, 21:28

Zdravím bratry i sestry Většinou je to zinkový plech, ale nacházají se i kusy z ocelového plechu.

HARTMAN

15. 07. 2009, 21:52

Hmm, prima hracka, kdyz nahodou nebudete mit stesti tak vam to rozvesi streva po prilehlejch smrckach, ach jo nepoucitelny.

vychodna fronta

16. 07. 2009, 12:31

Ahoj rodina : ))ospravedlnujem sa za dezinformaciu
Podrobne som si to doma prezrela samozrejme mate pravdu je to zinkovy plech
Takze "sypem si popol na hlavu"

Marouš1

16. 07. 2009, 13:49

Bratři a sestry - jsou to krásné "lucerny", zachovalost je nádherná.
Možná by bylo lepší, než se někdo vypraví "na ruské pozice" něco si přečíst, zjistit co se našlo dříve, resp. co se tam dá vlastně kopnout, aby byl připraven na lucerny, kukuřice, želvy, angrešty, ananasy, citrony a jiné druhy ovoce a zeleniny. A to už nepíšu o různých šiškách, plechovkách a dalších "překvapeníčkách".
Jako plus vidím, že jsi zřejmě vydržel pokušení to rozdělat.......

cortes

16. 07. 2009, 14:25

Marous Hezky jsi to napsal.. pravdu díš.

SALLMON

16. 07. 2009, 14:50

Chlapi šijete tady do kámoše a možná jste ani jeden nezaostřil svoje bulvy pořádně abyste poznali, že je to focené na místě!! Žádná vytrína doma, žádná polička ani stůl na zahradě, žádná igelitka ani zadní sedadlo auta atd...

MinTaur

16. 07. 2009, 16:41

Jinak jeste jedna vecna poznamka - ten zelezny bazmek pod lucernami (a fakt je ten, ze z tehle fotky se toho moc nevykouka) vypada na rukojet z pozdejsiho granatu vzoru 1914. Pokud je moje dedukce spravna, tak z jedne strany bude po cele delce jakasi spousteci klika zapustena do samotne rukojeti.

Sallmon: Jestli spravne ostrim bulvy do zdejsi diskuze, tak z 90% tu nikdo do nikoho nesije

SALLMON

16. 07. 2009, 17:38

MinTaur-i přesně tento mechanizmus jak popisuješ mají přímo tyhle lucerny, patřilo to k tomu přímo.
Já vím, že 90%ne.. nemělo tam být chlapi, to je moje špatné vyjádření!!! Nechci se nikoho dotknout

patkan

16. 07. 2009, 21:19

tak povie mi niekto, co ste s tym spravili?

MinTaur

16. 07. 2009, 22:19

Sallmon: To neni tak uplne pravda. Mas sice pravdu v tom, ze ta rukojet byla u vzoru 1912 podobna, ale krome plechove kliky byla cela ze dreva. Takze ta rukojet na fotce k lucerne nepatri.

Tady je dukaz misto slibu
vzor 1912: http://ww1.milua. org/images/674.JPG
vzor 1914: http://ww1.milua. org/images/rdutlovsky%20Model%201914.jpg

Marouš1

17. 07. 2009, 06:37

Na poslední fotce je jasně vidět, že rukojeti na dvou jsou dřevěný......

SALLMON

17. 07. 2009, 07:20

MinTaur-jo jo máš pravdu čoveče z toho odkazu je to jasné. Na místě se to jevilo jinak
Tak pádím dělat něco užitečnějšího. Měj se