Úvod / Nálezy

Ruský lágr

19. 10. 2010 Autor: McClane 7135× 28
Zdravím všechny a prosím o určení předmětů z plochy lesa kde tábořili Rusové. Hlavně mě zajímá čutora, vidlička, velké "brokovnicové" náboje a zda byla meděná klipsna s háčkem součástí ruské přezky. Díky moc!

McClane

 Autor: McClane

Komentáře

hraboš.polní

19. 10. 2010, 11:00

Ahoj, pokud si dobře pamatuju, tak ty spodky z nábojnic(kování)jsou madarský světlice. Zbytek byl tvrzený papír jak u starejch brokovnicovejch náboju.

McClane

19. 10. 2010, 11:07

Aha - dikes. Ty rusáci klidně tedy používali cizí výzbroj...

hraboš.polní

19. 10. 2010, 11:13

No, pokud opravdu luxujeme stejnou lokalitu, jak předpokládám, tak tam mimo rusu taky ložírovali madaři. Mám podloženo od pamětníku a nálezy jejich knofliku s korunkou madarskou.

McClane

19. 10. 2010, 11:16

Nebyla maďarská armáda na straně Německa? Stejná lokalita to asi nebude - ta Praha VII. se mnou nemá nic společného - to je jen náhoda :)

hraboš.polní

19. 10. 2010, 11:49

Prahu taky nemyslím spíš tak 70-80 km dál

Giftmacher

19. 10. 2010, 12:07

Ty spodky jsou z ruských světlic a když najdeš o něco delší, tak ty jsou z minometky.

sadovnik

19. 10. 2010, 12:13

Na třetí fotce zdola by mohl být kapodastr na nějaký strunný nástroj. Přitláčel struny na pražci, pokud to bylo potřeba. Vyráběli si je amatérsky hudebníci za mých mladých let.

DUTMAN

19. 10. 2010, 12:38

sadovnik:Určitě je to kapodastr také jsem si ho kdysi udělal.

klarkon

19. 10. 2010, 15:57

Foto č. 3 torzo čs. předválečného sign. náboje podle délky r. 26,5mm pro osvětl. pistoli vz. 30, dle zbytku značení na 6h byl jednou vystřelen a přebit u firmy B. Hájek Chemická a pyrotechnická továrna Přemyšlení u Prahy. . Dle předpisu mohly být celomosazné sig. nb. přebity až 4x.

McClane

19. 10. 2010, 17:58

klarkon: díky za určení a čumim na tvé znalosti :)

McClane

19. 10. 2010, 18:46

Chlapi a co ta vidlička? Není německá?

McClane

19. 10. 2010, 18:47

.. anebo čutora - je to trempík nebo voják?

McClane

19. 10. 2010, 18:49

.. anebo čutora - je to trempík nebo voják?

TEO99

19. 10. 2010, 20:37

4utora vypadá na Ruskou očisti to kolem hrdla a ten háček na přezku je pěknej je k mání měl bych zájem.

zip. tom@seznam.cz

Strojař

20. 10. 2010, 22:24

Klarkon: je mi velice žinantní diskutovat s odborníky, což není vskutku ironie. Náboj na obr 3 však dává všemi indiciemi záži 34,5 používanou za první republiky naší armádou. Potom tři zbývající sovětské kousky mohou mít ráži 26,5, jak bylo zvykem. Knoflíky respektive torzo na zmíněné fotce 3 má ve skutečnosti průměr cca 21 mm.

Strojař

20. 10. 2010, 22:31

Zapomněl jsem, na fotce č. 1 puškový náboj se jeví jako 6,5x54 Mannlicher Schoenauer

McClane

21. 10. 2010, 12:08

Dikes - takže němec... a do jaké zbraně je ten náboj na fotce 1?

Strojař

21. 10. 2010, 12:23

Je to Mannlicher čili původ Rakousko. Hodně je ale používala řecká armáda. Když zde uvedeš dnové značení, dá se určit původ. Hlavní výrobci Německo, Rakousko, Řecko. Aby nedošlo k mýlce, je třeba dát i průměr střely a pokud možno přesnou délku nábojnice.

klarkon

21. 10. 2010, 21:10

Strojař : Mě to vychází jinak. Změřil jsem na fotu zápalku a přepočítal měřítko, vzhledem k tomu, že používané zápalky měly průměr 6,5mm, vychází průměr rantlu 31mm, 34,5mm náboje měly rantl průměru 37mm. Je to asi 26,5mm náboj pro osv. Pi. vz. 30. Díky moc za diskusi, nejlepší by bylo, kdyby to nálezce změřil a rozsekl to. Z fotek se špatně určuje.

Strojař

21. 10. 2010, 21:24

Klarkon: to máš pravdu, já jsem to dělal z fotky č. 1, protože 3 je v perspektivě. A na té 1 mi ten kousek připadá větší než ty tři ruské.

McClane

22. 10. 2010, 17:35

Máte pravdu. Tak:
"červené" zápalky - průměr válce s náplní 26 mm
torzo náboje - průměr válce s náplní 28 mm
"Malincher" - délka 76 mm, nápis (asi): BPD 36 - k jaké zbrani je?
Díky.

McClane

22. 10. 2010, 17:37

Rantl
"červené" zápalky - 29 mm
torzo náboje - 31 mm

McClane

22. 10. 2010, 17:38

Flaška má nápis v azbuce:
"Akciová společnost Věšickij" - neví k tomu někdo něco?

McClane

22. 10. 2010, 17:41

ještě průměr "Malincherovky" - 11 mm, střela asi 6,5 mm

Strojař

22. 10. 2010, 20:09

McClane: ještě jsi zapomněl na délku nábojnice, nikoli celého náboje. Ta je k ničemu

Strojař

22. 10. 2010, 22:23

McClane: už nehledej BPD 36 je výrobce Bombrini, Parodi & Delfino. S. p.a. (Roma), čili se jedná o 6,5x52,5 Mannlicher Carcano, Itálie. Liší se od Schoenauera o 1,5 mm v délce nábojnice. Z tvých fotek a údajů člověk může jen hádat. Příště se polepši.

klarkon

23. 10. 2010, 14:25

to Strojař : ale zase je to hádání docela zábavná detektivka ne? Člověk si aspoň procvičí mozkovnu, jak se k těm údajům prosekat.

Strojař

23. 10. 2010, 19:48

Klarkon: tak, tak...