Úvod / Nálezy

Různá rezatina

01. 10. 2010 Autor: Špagi 7736× 21
Zdravím, chtěl bych požádat zkušenější o identifikaci níže uvedených dílů a sumek.

Díky Špagi

 Autor: Špagi

Komentáře

aaany

01. 10. 2010, 10:21

Ahoj Špagi! Písni mi prosim na mejla, dik! aaany

Kar

01. 10. 2010, 11:22

Článek pásu je zde pravidelně určován jako ze sovětského pásového traktoru poválečné výroby.

dundee

01. 10. 2010, 11:43

No docela riskuješ...
První foto jsou střeva ČS lehkého kulometu vz. 26 

Krutor

01. 10. 2010, 12:16

miner: Protože se neustále zákony a terminologie novelizuje, nemusím být aktuálně v obraze, ale co jsou hlavní části zbraně? (hlaveň, rám-pouzdro závěru, závěr). Nevím jak je to teď, ale pokud by po mě skákali policajti, tak jim řeknu, že tohle není hlavní část zbraně, protože to není závěr, ale nosič závorníku s plynovým pístem a závorník. Závěr se to možná jmenuje jako celek, ale o tom by se dalo polemizovat.
Záleží na názvu. Když tomu budeš říkat jinak, je na nich dokázat opak. A to není to tak jednoduché, pokud předpokládáme rovnost obyčejného člověka a státního úředníka před zákonem. (Pokud tvoje argumenty neuzná, můžeš ho obvinit ze zneužití pravomoci)Nedávno jsme se bavili o tom, že je nějaký zákaz prodeje nějakého typu střel do vzduchovky. No a výrobce to vyřešil tak, že to stejné prodává pod názvem "odlitek střely" a nikdo na něj nemůže, protože neprodává střely, ale odlitky střel. V současném Kocourkově si skutečně můžete dělat co chcete, jen tomu musíte dát ten správný název...

Stejski

01. 10. 2010, 14:20

Pardon, ale ty dva díly dávají celek, takže to už je celý závěr, já bych to tu pro jistotu nezveřejnoval

dundee

01. 10. 2010, 14:20

Krutor
Já říkám, že je zbytečné dráždit hada bosou nohou...
Ale jinak máš pravdu: když máš po ruce šikovného právníka, čas na vyřizování a peníze, tak tě vyseká i z nemožnýho.

filo

01. 10. 2010, 14:30

no myslím že na zahájení vyšetřování by to mohlo stačit...
(tím netvrdím že PČR nemá nic jiného na práci než řešit tvoje nálezy
a nakonec by se ztoho asi i dalo vykecat, ale jak piše miner, tak je lepší tomu předcházet)
Nedávno jsme s kolegama vedli podobnou diskuzi a mám tam i obecné vyjádření znalce : http://www.sbirani.cz/viewtopic.php? f=16&t=439&start=10

Kajman1

01. 10. 2010, 18:45

laufy se my líběj

Špagi

01. 10. 2010, 18:57

Díky za reakce i za poučení.

Bajo72

01. 10. 2010, 20:28

Pěkný ratata laufy .

patkan

01. 10. 2010, 23:25

ta posledna fotka vyzera ako kostra z rucneho vysavaca

Krutor

02. 10. 2010, 01:04

filo: Přečetl jsem si názor znalce a nestačil jsem se divit. ve Sloupu na přednášce nám pyrotechnik vymýval mozek tím, že nemůžeš mít doma ani obyčejný puškový nebo pistolový náboj. A znalec v tvém příspěvku píše "pouze náboje které obsahují jakoukoli výbušninu". Náboje tohoto typu obsahují pouze "střelivinu" a jako zápalka je použita "třaskavina". A jsme tam kde jsme byli. Záleží asi na tom jak se posuzující státní úředník vyspí nebo jakou má zrovna náladu, možná rozhodne podle toho co zrovna považuje ten den za správné. Ono to možná bude tím, že při vytváření podobných zákonů nebyli znalci, ale pitomci bez hlubších znalostí a zkušeností, kteří měli jen papír ze školy a to bylo to rozhodující.

Krutor

02. 10. 2010, 01:10

Stejski: Sorry, ale já vidím díly dva a to nosič závorníku s plynovým pístem a závorník. Ani jeden není v zákoně vyjmenován jako hlavní část zbraně a na tom trvám! Vykládat si může policajt co chce, ale v zákoně je to jasně napsáno. To nemůže u soudu obhájit, ani kdyby se posral. Může jednat jen z pozice síly a zastrašit tě, ale pravdu mít v tomhle případě nikdy nebude.

Krutor

02. 10. 2010, 01:16

Jinak máte chlapi pravdu. Nejhorší je srážka z blbcem a pokud je to náhodou policajt, co má státem potvrzenou neomylnost, můžete vysvětlovat cokoli, můžete mu přečíst i doslovné znění zákona a je to stejně zbytečné.... Nedávat nic na net a je to, co oko nevidí...

Krutor

02. 10. 2010, 01:26

Nedávno jsem kopl kus lešenářské trubky a pohrával jsem si s myšlenkou jít ji odevzdat na policii jako zbraň. Přišel bych na služebnu a řekl " našel jsem tuto střelnou zbraň a chci ji odevzdat" Policajt: Ale to je jen lešenářská trubka... Já: Není, tohle je střelná zbraň. Dá se nabít prachem a jako střela se dá použít kámen... Policajt: Vždyť je na obou koncích otevřená... Já: Neslyšel jste nikdy o bezzákluzových zbraních...
A včil dumaj... Vše je založeno na těch správných termínech...

TEO99

02. 10. 2010, 09:40

Máš to pěkné a mohl by ses mě ozvat na meila mám na tebe dotaz děkuji.

zip. tom@seznam.cz

klarkon

02. 10. 2010, 12:47

to Krutor : Takto jsme se učili v pyrotechnickém kurzu definici výbušnin dle názvoslovné normy NN 09 0101 : Výbušnina je chemická látka nebo směs látek v tuhém, kapalném nebo plynném stavu, schopná vlivem vnějšího podnětu (roznětu) rychlé a samovolné chemické přeměny s uvolněním velkého množství tepla a plynných zplodin. Výbušniny se zpravidla dělí na : 1) Střeliviny. 2) Trhaviny. 3) Třaskaviny. 4) Pyrotechnické slože. Takže dle definice je výbušnina každá látka v náboji mimo holého kovu, i pitomá stopovka.

Krutor

02. 10. 2010, 23:41

klarkon: Podle této definice máš pravdu, ale co kdybych našel nějakou knihu, nebo jinou platnou normu, kde by tohle rozdělení bylo trochu jiné? A co takhle kdyby výrobce na krabičce nábojů uvedl, že obsahují něco, co není ani střelivina, ani třaskavina? Prostě použije jiná slova a kdo potom rozhodne, kdo má pravdu? Soud? Ten to hodí na znalce a ti rozhodnou podle toho kdo tu analýzu zaplatí. Jak je u nás zvykem... Vše se dá překroutit a obrátit...

Krutor

02. 10. 2010, 23:58

klarkon: Vzpomeň si na tu kauzu s "průbojnou municí" jak se dělal výprodej po armádě... Zkušební ústav dokázal, že klasické FMJ střely jsou často průbojnější než ony střely s ocelovým jádrem (jsou těžší), ale to úředníky nezajímalo. Táhlo se to víc jak rok.
Kromě toho není ocel jako ocel, ale vysvětluj to pitomcům. Střely do 7,65Browning mají běžně ocelové jádro +(olověnou košilku a plášt), ale to zřejmě úředníky tak nevzrušovalo... Těch kauz bylo ale víc a byly zapříčiněny "odborníky na ministerstvech". Když jim LEX nabízel pomoc, tak se pohrdavě vyjadřovali o jejich kompetentnosti a tvrdili, že mají svých odborníků dost. No a od té doby se jen neustále novelizuje.
Když jsem si chtěl koupit slepé náboje bylo mi řečeno, že jsou jen na vyjímku a potřebuju sběratelské "A". Takže ostré munice si můžu koupit vagón, ale ani jeden slepý náboj? Někteří prodejci už tohle vůbec nedodržují, protože je to pitomost a prodávají tuhle munici normálně na zbroják. Co si o tom mám myslet? Opravdu kvalitní zákony vytvořené odborníky...

klarkon

03. 10. 2010, 11:56

Krutor : máš samozřejmě pravdu, každej ouřada si slovíčka v zákonech a předpisech vykládá jak se mu hodí a cejtí se jako ředitel zeměkoule. Náš stát je kocourkov a boj d lidskou blbostí je nekonečný, jen se nesmí nikdy vzdát, jak pravil jistý klasik.

Špagi

05. 10. 2010, 20:31

to AAANY - na jaký mail.

Špagi