Rytířský kříž
Zdravím všechny hledače a půdaře a posílám další fotky z Pražské vily. Půdovkusřiňovku krabičku snů. Půdaři také nezahálí, mi máme také své poklady.1 - Rytířský kříž je z konce války, už bil jenom postříbřen, nedostatek materiálu, ale ražbu udrželi ve vysoké kvalitě, střed je magnetický.
2 - Nejvyšší vyznamenání pro SS Dienstauszeichnungen za 12 let a prsten SS = Konečná.
3 - Stranický odznak NSDAP, verze do civilního obleku do knoflíkové dírky, dnes rarita.
S pozdravem Kutil
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
halík
14. 12. 2007, 10:39Ten NSDAP klopový odznak jsem kopnul, byl komplet obalený korozí a koukal jen ten caplík. Chtěl jsem ho vyhodit, ale nakonec jsem ho rozlámal Zůstal mi z něj měděný plíšek bez smaltu a ten caplik. Příště už bubu vědět Jinak gratuluju, to najít, tak mě klepne
Iceman
14. 12. 2007, 10:50No mě už vážně šlehne!
Reiser
14. 12. 2007, 10:51Jednim slovem užasný!!! Skvělej nález!
Iceman
14. 12. 2007, 10:57Komu patřil darovák se asi nedozvíme, že?
teloveda
14. 12. 2007, 11:05tak to je super
Kutíl
14. 12. 2007, 11:21Iceman: další foto bude
XeD
14. 12. 2007, 11:29Těžká bombice....
AZRAEL
14. 12. 2007, 11:40jesto boha???
miklik
14. 12. 2007, 11:47ty jo, co na to říct, megaluxus!!!
smrdla
14. 12. 2007, 11:47Já už sem radši nepolezu, včera infarkt, neska zas, po novým roku se u doktora nedoplatím..... máš to moc pěkný, gratulace.
Mirek D.
14. 12. 2007, 12:03pomóóóóc!!!
Karl
14. 12. 2007, 12:07Tak to je nález snů. Gratuluji a zároveň závidím
siko
14. 12. 2007, 12:09Mna tiez jebne. Ja sa nachodim po lese a ono je to na pojde. Samozrejme GRATULUJEM
Voss 69
14. 12. 2007, 12:09Už od prvních příspěvků jsem věděl, že v tobě bude víc, než se zdálo. Masakr, bomba
Ještě, že mě SS neberou
joachim2
14. 12. 2007, 12:09Tohle je pudni racha, fakt narez!!
joachim2
14. 12. 2007, 12:10At zije Praha
dolin
14. 12. 2007, 12:23herrjiri
14. 12. 2007, 12:24Tak tomu se říká špeky. .
Löns
14. 12. 2007, 12:29Tak tohle přátelé, to je už na sedativa....... gratuluju Kutile.
TEO99
14. 12. 2007, 12:31Mám jen dotaz na očko uchycení stuhy nemá být ze stříbra a proč jsi neposlal fotky dalších odznaků co tam jsou. A ten letopočet 1939 tak ta poslední 9 se tam nějak nevlezla.
Tom.angler
14. 12. 2007, 12:32Kutil: taky bych se primlouval za fotecky milaaaska, popr. story k nemu, vsadim se, ze jsi si majitel dohledal Je to nadhera
TEO99
14. 12. 2007, 12:44A ještě otázečka kde je značení na Rytířáku a jaké dík.
skydevil
14. 12. 2007, 12:48georg.12
14. 12. 2007, 13:09Kdybych Tě měl teď u sebe, tak Tě asi zastřelim a okradu!!!
To je ultramegamasakrální nářez!!!!!!!
Kámoš z Francie (je mu asi 40) má taky RK a je značenej z přední strny na rámečku číslicemi. Má ho z lágru, ale pěknej. Pošlu sem taky fotky.
pankonopasek
14. 12. 2007, 13:18tem prstinek je fakt dobraj sarpej
Marlak
14. 12. 2007, 13:20To snad není možné, sem se posral
Kuře
14. 12. 2007, 13:56paráda pane kolego, musel to být super pocit když se ti to vyvalilo před oči
kefa
14. 12. 2007, 14:31Marlak-- já taky z toho si nic nedělej
Hary 007V
14. 12. 2007, 14:36super. gratuluji
Filuta
14. 12. 2007, 14:43málem se mi kousla pumpa
UCAdmin
14. 12. 2007, 16:20Tak diky poslednimu prispevku od Vetesse jsem rozprodal me detektory a ted asi prestanu chodit i sem na DW Vskutkutku neskutecnej mazec - jdu se podivat co mam na pude
UCAdmin
14. 12. 2007, 16:25A prave jsem zjistil, ze ten odznak NSDAP mam uplne jstejnej vcetne znaceni, tak alespon vim, ze je zajimavejsi
Rellik
14. 12. 2007, 16:40Ty blaho! Tak to je narez. U nas v chalupe byli za valky ubytovani nejaci nemecti dustojnici a zustala tu po nich jen vidlicka s HK :( Na pude mame kulove pac sa tam furt ukluza jak v obyvaku. Ale vedle sused... tak ten tam ma veci jak svina... mosim sa s nim nekdy domluvit a trochu mu to tam prosmejdit...
lukchy
14. 12. 2007, 16:49Ten chlápek vlevo je fotka je Leona Degrella, velitele SS-Wallonien, ta tam byla taky u toho?
Krokus
14. 12. 2007, 17:24lukchy: ale kdepak, to tam Kutíl dal, protože je jeho ten prsten
Krokus
14. 12. 2007, 17:28Kutil: jako bych ten HK na prapor už někde viděl...
MIRI.NR
14. 12. 2007, 17:31A niekto ma len repliku za 150sk
kokerss
14. 12. 2007, 17:35Je to nádhera!!!
bighead
14. 12. 2007, 18:30Ekskluzífkolekšn
mátoha
14. 12. 2007, 19:02Jedeš dobrou lajnu, jen tak dál
Gucci
14. 12. 2007, 19:28luxus jak má být velká gratulačka
JardaKVLH
14. 12. 2007, 19:39Kreuz je jako nový bude slušet Eichmannovi-čím dál víc těch hákoušů
Kutíl
14. 12. 2007, 23:01Krokus: Ano HK na prapor je umístněn v dílně a vyznamenání spinkají v trezoru a jsou hlídaní P38 plně funkční na papírech já neposílám fotky druhý den po nálezu ale docela bylo byto fajn nacházet v takovém tempu co sem posílám fotky.
Kutíl
14. 12. 2007, 23:01Děkuji za uznání jsem rád ze se to líbí
martens9
15. 12. 2007, 10:45Nibelungen
15. 12. 2007, 11:10RK tu ešte nebolo to je super nalez
AlesMikes
15. 12. 2007, 11:46Fakt super, gratuluju, chci se zeptat, z tý fotky toho prstenu nejsou vidět ty runy na bocích, ale takhle to vypadá, jakoby ty runy byly v černém emailu.
BERNZDORF
15. 12. 2007, 21:51U toho bych chtěl jednou taky být. Gratuluji.
Iceman
15. 12. 2007, 22:48AlesMikes: Každý vyrobený darovák měl umělou patinu, a navíc byl opatřen něčím jako ochranný lak... Obojí velmi rychle nošením zmizelo... Navíc to stříbro bylo poměrně měkké, takže prsten sám se rychle onosil, a pak si nositel mohl požádat o udělení "nového"...
Kutíl
16. 12. 2007, 14:23Iceman:absolutně se mýlíš, ty prsteny byly vyrobeny firmou Otto Gahr v Mnichově stejně, jako jakýkoliv starý prsten. To černý je špína usazená za řadu let. Neriskuji to mýt žádnými chemikáliemi, nesnažím se to vypulírovat do vysokého lesku, ale ponechávám to ve stejném lesku jako staré stříbrné prsteny z té doby. Když vezmu jakýkoli pánský prsten z té doby, tak zlatníci používají stejné stříbro, byla státní norma na ryzost a zlatníci ji musely dodržovat. Když porovnám vnitřek starého stříbrného prstenu, kde se to nedá umýt a ten můj, tak je stejně špína usazená-stříbro černá. Jen tak pro zajímavost, došel jsem si ke zlatníkovi, který mi opravuje zlato, když mu donesu kousky zlata, tak už to má tak v oku, že nepotřebuje zkoušet, zda je to zlato nebo ne a hned mi odečte hodnotu zlata. Když jsem mu ukázal tento prstýnek, řekl mi, že zkoušku dělat nemusím, že to je staré stříbro a vůbec nevěděl, že je to nějaký SS prsten ani ho nezajímalo. Až na jednu vyjímku(prsten měl z pozůstalosti a měl úplně stejnou barvu-kdybychom nevěděli jména, tak by jsme si je spletli, jak byly stejný) jsem nenašel prsten, že by se shodoval s barvou toho mého prstenu. Repliky mají absolutně jinou barvu tzv. hladká mouka.
Kutíl
16. 12. 2007, 14:24Tak jsem našel super stránku (Český rozhlas 1 i Žurnál ) v seznamu 2.světová válka =Válka očima žen: Jsou to reportáže, vyprávění lidí co se dělo za 2.světové války i koncentrák- co je super je to v mp3 a dá se to stáhnout a dát do mp3 a poslouchat večer v klidu v posteli jako večerníček na dobrou noc. Na hlavní stránce vyhledat - Příběhy 20. století - A mezi jednotlivými díly apk ten, ve kterém pan burger vzpomíná – Padělání peněz v koncentračním táboře. Napište jestli to funguje. http://www.rozhlas.cz/wwii/portal/
Kutíl
16. 12. 2007, 14:29POZOR POZOR POZOR, ABSOLUTNÍ BOMBA
Tak jsem našel super stránku (Český rozhlas 1 i Žurnál ) v seznamu 2.světová válka =Válka očima žen: Jsou to reportáže, vyprávění lidí co se dělo za 2.světové války i koncentrák- co je super je to v mp3 a dá se to stáhnout a dát do mp3 a poslouchat večer v klidu v posteli jako večerníček na dobrou noc. Na hlavní stránce vyhledat - Příběhy 20. století - A mezi jednotlivými díly apk ten, ve kterém pan burger vzpomíná – Padělání peněz v koncentračním táboře. Napište jestli to funguje. http://www.rozhlas.cz/wwii/portal/
TEO99
16. 12. 2007, 17:11Tak kdy pošleš ty ostatní fotky metálu co tam máš ať se můžem podívat.
vetess
16. 12. 2007, 17:35Taky gratuluji. Pěkný stav. Komplet. Prsten super.
Venawass
16. 12. 2007, 21:46hmmmm, hooodně dobrý
Miran
16. 12. 2007, 22:32No nechci být ripák, ale to vyznamenání SS je podle mě kopča (při srovnání s originálem! ), ten RK se mi také nezdá má divné očko a o prstenu bych pochyboval, hezky naaranžované! O ostatním nemá smysl mluvit.
Machar
17. 12. 2007, 00:06U SS služebního vyznamenání absolutně nesedí rozložení písmen (podívejte se např. na slovo "FÜR" jak je namačkané do ramene svastiky, u originálu jsou mezi slovem a okraji ramene ještě mezery) a celkově je zpracováno dost hrubě, originály jsou precizní. Ale hlavním znakem jak poznat tuto kopii od originálu je, že vnitřek svastiky má být matný a vše co vystupuje (runy, nápis a lemy) má být lesklé. Takže jde o kopii na 100%. Rytířský kříž rovněž nekoresponduje s tím, co vím o RK, sponka by měla být ze stejného materiálu jako rámeček. Ani očko se mi nelíbí. Také by mě zajímalo, jestli je kříž nějak značený a kde. NSDAP odznak je originál. Fotky dalších odznaků a prstenu by nezaškodily. Viděl bych to jako pokus nachytat tady nějakou kafku.
Prasklá cívka
17. 12. 2007, 00:20no hold je to cesta jak legalizovat kopče.....
Prasklá cívka
17. 12. 2007, 00:27no hold je to cesta jak legalizovat kopče.....
Dark.Warrior
17. 12. 2007, 01:30Jako nevím, co se originality týče - ten RK se mi nelíbí z dvodu toho "postříbřeného" rámečku a očka, které je jakoby přiletované - což u originálu nikde nebylo - nebyl-li opravován. Určitě by měl mít nějaké značení. Nuškodilo by foto ostatních vyznamenání... U toho prstene se mi nelíbí jeden zásadní fakt - je jak nový, ale dle datumu byl udělen v roce 1938 - do konce války musel být tedy 7 let nošen - stříbro je měký kov, tudíž by vypadal úplně jinak. Měl jsem možnost vidět jeden ještě o pár let starší a vypadal skoro jako čistý kroužek s boulí namísto lebky. Dá se tohle vysvětlit?
Iceman
17. 12. 2007, 09:29Kutil: Asi si trochu nerozumíme... napiš mi mail, pošlu ti foto nenošeného darováku, ať vidíš co myslím s tou patinou v prohlubních, OK?
mek71
17. 12. 2007, 09:47Kutile klobouk dolů před tvojí dílnou, ale: RK bylo nejvyšší německé vyznamenání. I kdyby německý národ žral hlinu tak bude stříbrný a ne postříbřený. Buď máš nositelnou atrapu pro denodenní "práci" nebo poválečnou výrobu pro turisty, ale nic ve zlém. Dovedu si představit to odkrvení mozku při otevření. Taky mě napadá, jestli si pro nás všechny nepřipravil náhodou PF 2008
Iceman
17. 12. 2007, 09:48Kutíl: a ber jako prokázaný fakt, že a) ryzí stříbro darováků bylo měkké, nošením dost trpělo, a nositelé si směli požádat o nový. Např. General SS Prince von Waldeck zažádal o nový prsten v roce 1936, po dvou letech nošení!
b) darováky byly vyráběny s chemicky vytvořenou patinou, a zalakovány bezbarvým ochranným lakem, aby se k nositeli dostal v pesně tom stavu jak byl vyroben.
Delon
17. 12. 2007, 10:02Před více než dvaceti lety jsem našel rytýřský kříž. Byl pod kamenem na zahradě v místě kde bydlím a kde bývala obrovská polní kuchyně pro US armádu. Ležel ve vlhku a v zemi téměř čtyřicet let a když jsem jej otřel o kalhoty, vypadal jeko právě vyrobený... Vzhledem k tomu všemu co tady Kutil ukazoval, jsem se neodvažoval to napasat, ale díky odborníkům podemnou a mé zkušenosti, jsem nyní na pochybách.
Kutíl
17. 12. 2007, 10:13Machar: Tak ti nevím já koukal do katalogu na vyznamenání a jsou stejní u nápisu FUR. mezery jako u mého Jinak máš pravdu ze na tich POLSKýCH originálech s nádhernou krabičkou z modrými stužky jsou na křížích okraje a písmena ve vysokým lesku naleštění dokonce to je i na novích zlatých křížích za 24 let které nikdy nebili uděleni ale Poláci dokážou udělat pro takové typy jako jsi ty všechno možné i nemožné hlavně když prodají jinak já sem rád že to po 60letech drží pohromadě já bych měl zajít za běvalímy majiteli a vynadat jim jak to že po 60 letech že se to neleskne. Ty asi běháš ke zlatníkovi ze zlatem po 2 letech že se to už se neleskne jako když to bylo nové a chceš vrátit peníze.
Kutíl
17. 12. 2007, 11:07Friedrich A. se narodil 10. května 1919 Od roku 1937 sloužil u 41. dělostřeleckého pluku v Ulmu. V roce 1944 převzal v hodnosti kapitána velení baterie500.instrukční skupiny útočných děl. Od června1941 do února1943 zničil v oblasti Jaseva osm útočících sovětských tanků -sedm T-34 a jeden T-70. A za tenhle úspěch dostal 16. listopadu 1943 za výjimečnou odvahu Rytířak Rytířský kříž je bez značky výrobce, ale velmi precizně zhotovený, vysokým leskem černé barvy, což nebývalo běžné. To je citace z odborné literatury kniha Němečtí vojáci strana 16 + Fotka kříže i on má sponu také odřenou a očko je stejné Dneska je vše značení hlavně z Polska-Kopie. Na konci Války to dělali fabriky co dělali i otvíráky na konzervy a lidi co měli ruce a nohy na konci války už moc neměli zájem se podepisovat na své výrobky páni ředitelé a majitelé fabrik a koukali co budou vyrábět po válce a všechnu dokumentaci spálit mi nic mi jsme dělali nočníky. Tento příklad jsem uved že lidí mají tuto knihu tak to porovnejte jinak mam katalogy výrobců želených křížů a je tam uvedena váha velikost značka a hmotnost panové to je pokoukání co se výrobců do to ho nacpalo a co je bez značek a jak velikost a váha kolísala. Ještě takovou drobnost na horním rameni jsem už musel lepidlem přilepit tu barvu aby neupadla. Já tady nemusím nikomu nic dokazovat já jsem velice spokojení ze ho mám.
Snoopy
17. 12. 2007, 11:50parádní, gratulace ze Severu
MinTaur
17. 12. 2007, 13:49Kutil: Friedrich zemrel 1. zari 2006. Tesne vedle, co?...
Ja nebudu komentovat pravost ci nepravost tech metalu. Vi to jen Kutil a jestli je ten puvod skutecne originalni, pak ma doma skvely konvolut a hlavne pribeh, ktery k nemu muze pripojit.
TEO99
17. 12. 2007, 14:27Kutil- již jsem tu psal jestli pošleš ty ostatní odznaky a stále žádná odpověd tak si myslím že se jedná o kopie které tu nechceš zveřejnit.
radi
17. 12. 2007, 16:44Já si myslím, že jsi nakoupil tyto věci od někoho jiného. Soudím podle koroze křížů a darováku. Našel jsem taky vyznamenání na půdě v plechové krabici a takové rozdílné stopy koroze nemají. Jen kopačky ve sklinkách či pikslích tomu odpovídají. Někdy je to těžký přiznat barvu, ale jen Ty víš co máš za doma
Prasklá cívka
17. 12. 2007, 18:12zazvonil zvonec a pohádky je konec.... Kutile alou do postýlky... a
nezapomeň se vyčůrat......
Iceman
17. 12. 2007, 18:57Degrelle: Tys tu dlouho nebyl, že? Je to mazáno kvůli tomu, že někdo chce něco z nálezů koupit...
Degrelle
17. 12. 2007, 18:58A to je špatné????
Iceman
17. 12. 2007, 19:44Degrelle: Jo, tady jo...
Marouš1
17. 12. 2007, 20:38Mě by zajímalo, proč je tam ta fotka Degrella - ne z nicku, ale toho na fotce.
Prasklá cívka
17. 12. 2007, 21:57Třeba su ty metaly po něm....
Degrelle
17. 12. 2007, 22:40Nechápu to asi mi něco uniklo. Proč je špatné něco kupovat???
Krokus
18. 12. 2007, 01:26Marous, kotopaxi: Degrella jsem již vysvětlil před cca 40 příspěvky
Kutíl: člověče, nad příspěvky se nerozčiluj, ale diskutuj- např. mě jako laika (ale nadšence) velmi zajímá cokoli z okolností nálezu- nejcennější je podle mě popsání pocitů, které jsi při nálezu prožíval a pokud jsi následně učinil nějaký pokus pro zjištění majitele vystavovaných věcí, neřku-li zjistil nějaký příběh, pak je to to pravý vořechový. reakce typu polibte mi a už sem nic nedám (jak to tady někteří kolegové praktikují) nic neřeší a v očích některých (a neříkám že v mých) to potvrzuje falzum nálezů. já osobně nikoho nepodezírám, že zde chce hledat kafku (už proto, že se zde vždy najde dost lidí, kteří kopie odhalí) a předpokládám, že lidé, kteří zde chtějí publikovat své nálezy i nadále si vědomou presentaci kopií nelajsnou
Degrelle
18. 12. 2007, 19:41Stále prosím administrátora o vysvětlení. Jaký je důvod cenzury v případě, že někdo projeví zájem o koupi vystavených předmětů. Doufám, že to není přísně tajné.
Bones
19. 12. 2007, 12:21Degrelle > jednoduše si nepřejeme, aby se zde nálezy prodávaly. Pokud chce někdo něco z nálezů prodávat, tak jsou na to určeny jiné weby...
Kutíl
19. 12. 2007, 15:50Krokus : Pocity raději ne u příspěvku cedule NSDAP mi to stačilo přečti si to a pochopíš. Tady je každí hodně chytrý a všemu rozumí a z fotky hned pozná že je to kopie ale vlastně se sám shazuje protože kope se vyrábí střed kříže s nějaké slitiny co nemagnetuje a nereze kopii můžeš obrousit a polej vat celí rok vodou a ona potvora ne a ne zreznout tak tady jsou sami odborníci na kopie. To nikoho nenapadne. Ale některé kříže se vyráběli malé množství pro KM které nezrezly kuli slané vodě a nemagnetizovali středy. Panové docela by bilo dobré se podiva do některé literatury.
Degrelle
19. 12. 2007, 19:42Spíše... Bylo...
Degrelle
19. 12. 2007, 19:43Re ADMIN: Díky za vysvětlení, které žádným vysvětlením vlastně není, ale je to Váš web.........
Machar
19. 12. 2007, 23:07Kutil: Asi si nerozumíme terminologicky. Tady jsem umístil fotku originálu z Niemannova katalogu: http://warshop.cz/wordpress/? p=2404
Oko zkušeného pozorovatele jistě odhalí řadu odlišností i rozdíl ve zpracování a propracovanosti.
Venda S
20. 12. 2007, 11:52To je........ v prdeli. K čemu je mi že jsem bohatej, když mi něco takovýho neprojde přez ruku. Závidím
Machar
20. 12. 2007, 13:59Venda S: Pokud jsi bohatej, můžeš mít cokoli tě napadne - i takovýhle věci. A v originále. Dnes je vše o penězích.
Karl
20. 12. 2007, 15:34Venda S: sehnat se dá prakticky vše, jenom je problém rozeznat originál od perfektní kopie, ani renomovaný prodejce není stoprocentní záruka originality. Já mám špatné skušenosti i s těmi nejvyhlášenějšími prodejci v Německu, veškerý slov. štát co jsem si tam koupil je levý, a to měla být pozůstalost po Hoeflem(velitel něm. vojsk na slovensku). Já jsem něco pustil dál jako kopie a teď se můj velkokříž prodal jako pravý na aukci, když jsem jim to ještě před aukcí řekl, tak mi odpověděli, že je to pravý a v Kremnici tomu nerozuměj
Krokus
20. 12. 2007, 21:01Machar, Karl: chlapi já myslím (čímž netvrdím, že to vím), že Venda S měl na mysli nález, nikolivěk koupi. Domnívám se tak proto, že jak zde správně uvádíte, pokud má člověk nějaký ty prachy (neřku-li je vyloženě bohatej jak Venda píše) a ví co chce, tak to dostane. co se týká pravosti, cituji svého kolegu: "co si sám nevykopeš, tomu nevěř". já osobně takhle příkrej nejsem a rozhodně (jak už jsem mockrát psal) nepodezírám zde nikoho, že tady vědomě presentuje kopie, nicméně nevylučuji (to je skoro politický terminus technikus že? ), že nevědomky zde člověk vystaví kopii, ke které se dostal tu jako hluchej k houslím a tu zas jako oběť vykuků o nichž níže píše Karl.
Krokus
20. 12. 2007, 21:10Kutíl: no já myslel to, že ty pocity, který při nálezu zažíváš jsou nenahraditelný a myslím, že většina hledačů a sběratelů svůj koníček provozuje v první řadě kvůli nim. samozřejmě, že jsem četl diskuzi k té Tvé ceduli (pravděpodobně Ti neušlo, že jsem také přispěl), a proto vím, že popsat pocit při nálezu např. slovy "už se těším, jak tento kousek instaluji do svého soukromého muzea spravedlivého boje proti světovému židovstvu (popř. slovanstvu, podlidem apod. )" (pozn.: to v uvozovkách Ti rozhodně nevkjládám do úst, je to čistá spekulece a příměr) by nebylo to pravé vořechové a popravdě nevěřím tomu, že bys něco podobného při nálezu čehokoli zažíval. takže opakuji, že nemá smysl reagovat odchodem z DW, už proto, že já osobně se těším na Tvé další příspěvky
Rumburak
02. 01. 2008, 16:25jak tak koukám tak tam máš všechny stupně křížů, sežeň si ještě všechny ratolesti k tomu rytířáku
Nibelungen
04. 01. 2008, 09:06www.thirdreich. ca/museumcopies.php? section=ssaward
Nibelungen
06. 01. 2008, 08:05www.youtube.com/watch? v=5aaJ5QyE3-Q&feature=related
Mick
06. 01. 2008, 19:35Zdravím tě Kutile...
jsem začínající detektorář, který velmi rád navštěvuje tento web.
Zatím jsem jenom sledoval, a v poslední době mě zaujali tvé příspěvky. Jsem sběratel militárií z WW2 a proto mne tvé příspěvky zaujali. K různým věcem které jsi zde začal prezentovat mám své výhrady a pochbuji o pravosti některých, ale vždy na úrovni pochybností člověka který již viděl nebo držel podobné věci v ruce, a proto porovnává - nicméně vždy jsem udržel své emoce na uzdě, protože nejsem odborník. Sbírám především chladné zbraně, a přestože nejsem 100% odborník, rozhodl jsem se reagovat na čepel kterou zde prezentuješ, a kterou podkládáš pravost dalších předmětů.
Zkráceně - Himmlerova čepel kterou zde prezentuješ je naprosto evidentní falsum které musí poznat i začínající sběratel.
Mé argumenty jsou velmi jednoduché:
Himmlerova darovací dýkyavychází z modelu 1933.
Himmler ji nechal vyrobit krátce po zavraždění Ernesta Rohma a to v roce 1934 - ještě nic? - napovím ti...
1,Žádný nůž z roku 1934 nemůže mít značení RZM...
(samostané zančení RZM se používalo od roku 1938)
do roku 1936 mají nože pouze značení výrobcem (značku) -v mezidobí je to kombinace značky a kodu RZM tzv. Transitional
2, na výrobu Himmlerových nožů dostala výhradní zakázku firma Eickhorn - tvé značení výrobce je od firmy E. & F. Hörster - totální nesmysl...
Věřím že tento nůž byl někde nalezen nebo dokonce vykopán dle jeho stavu, nicméně to mu přece nezaručuje originalitu z 2.WW
Tato čepel (nůž) byla vyráběn v 50.letech ve Velké Británii pro anglické obchodníky jako válečný suvenýr... stála 2libry...
navíc stačí pouze porovnat jenom tebou vystavené fotografie, z kterých je naprosto jasně vidět rozfíl v jednitlivých nápisech - Himmlerova dýka byla pouze limitovanou velmi malou kopií, takža nápoisy jsou na všech téměř totožné - tedy kromě toho tvého pokusu...