S motivem lvíčka
Ahoj, posílám pár věciček s motivem lvíčka. KočičákPřispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
Arber
28. 02. 2011, 11:49Není to v půdovkách z 24.2.2011?
http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=37445&mm=1&xb=4&vd=1
fagin
28. 02. 2011, 12:25Kolega Kočičák už toho má tolik že neví kde mu hlava stojí.
glamdring
28. 02. 2011, 14:02Fagi: Né kolega kočičák to potřebuje vykšeftovat, tak se to vystaví klidně 3x, tak není inzerce, tak potřebuje další hlulpáčky který mu budou nejlepé zadarmo nebo za nesmysly posílat hromady psích známek Může se napsat slovo vy. ůrane jak mraky?
banana
28. 02. 2011, 14:09glamdring : kdo umí, umí, kdo neumí, čumí
Jendo jak to dopadlo s těma lvíčkama foto 11 nevíš? někdo něco zjiš´toval vehementně a pak se to asi někde zaseklo. zdar a sílu. banana
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:03Arber nevím posílal jsem to jednou, příspěvek jsem nejdřív neviděl a tak poslal podruhé a ted to mám jak v půdovkách tak v nálezech no tak asi tak.. jinak díky všem za komentáře. glamdring- můžeš mi napsat na meil! rád bych ti něco řekl, škoda že tě nemám při sobě! ale nemá cenu mluvit..
banana-šatní opasková používaná od 17 do 19století, tyto jsou lité tedy kolem 17st.
Azaz163
28. 02. 2011, 15:07banana : Zjišťoval jsem podrobnosti okolo nich a archáči si stojí za tím, že jde o 7letou válku, konkrétně pruský čepičák. Což mi přijde velmi divné, musím z nich vymámit obrázky, které prý vyšly v nějaké knize v Německu. Ze středověkých výzkumů nic takového v HK nemají.
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:10Azaz163 ani náhodou je to šatní zápona, když koukneš, mám tam oba protikusy co byli po stranách opasku. Nejvíce se vyskytují na pardubicku až z 80% nevím proč ale je to tak
banana
28. 02. 2011, 15:13azaz - ajoooo, vlastně... ale s tím bych si taky dovolil nesouhlasit, bbýt to čepičák, tak je v jednom provedení, známe několik typů že
Jenda - taky nesouhlasím, tipuju ještě starší - mě to bylo datováno do 15. stol.... tak já nevím... není to moje krevní skupina že
Azaz163
28. 02. 2011, 15:13KOČIČÁK : Právě proto Taky mám oba protikusy.
Azaz163
28. 02. 2011, 15:15A zajímal by mě zdroj tvé informace Kočičáku.
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:17Nebria [příspěvky] 21:16 - 24. 11. 10
Informaci ohledně krojového šatního spínadla mám z Národopisného muzea, bohužel jen ústní sdělení, deposity nejsou přístupné. Prý, ale o nich psal i Waldes ve svých časopisech o šatních spínadlech - časopis vycházel v období první republiky, bohužel je nedostupný, tedy alespoň zatím
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:19Proto je to součást kroje, takže asi v oblasti pardubicka byl nošený kroj s touto ozdobou, vím o nálezech i z jiných oblastí, ale vzácně. Bohužel většina národopisců zaznamenávala výšivky a barvu kroje, na knoflíky, přezky a dalčí kovové ozdobné součásti nějak pozapoměli.
Azaz163
28. 02. 2011, 15:22To už zní i pravděpodobně, díky. Stejně mi to ale přijde, že svou dobu, je to značně "neumělé" ale pokud to byl kroj a bylo to dělané v každé vsi zvlášť, tak se asi není čemu divit.
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:25Azaz163 jak neumělé?? jak to myslíš? koukni taky na velikosti, jsou malé i velké, čepičák úplná blbost. No jednou tu někdo psal že to taky dával někam do muzea krojů ale ted nevím kdo to byl. .
Azaz163
28. 02. 2011, 15:28KOČIČÁK : Měl jsem na mysli neuměle vyrobeny. Stylem bych to opravdu řadil do středověku. Ale pravdu budeš mít asi ty.
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 15:31Azaz163 nevím. . jedinou pravdu vím od nebria, jinak nikde nic nejde sehnat a dohledat, což je taky divné a ten maník jak to dal do muzea se mi už neozval a nevím kde jinde více zjistit
Azaz163
28. 02. 2011, 15:33KOČIČÁK : Právě jsem poslal mail doNárodopisného muzea s fotografiemi asi 15ks. Tak uvidím co oni na to.
banana
28. 02. 2011, 15:52Pánové ještě hodím jedno info... je to jedna z těch nejstarších neověřených, ale je potřeba se vrátit do roku cca 1310 - po smrti Rudolfa Habsburského se musela Eliška Rejčka přesídlit do Hradce Králové a svých věnných měst - HK, VM, Polička, Chrudím a Jaroměř. Spolu s ní se stěhovali i družiny ochránců a žoldáků krom jiného ansáblu.... takže ta info směřovala k tomu... a i výskyt sedí :)
Azaz163
28. 02. 2011, 15:56banana : A s tím by souhlasila i jedna lokalita, kde jsem ho našel. Asi tak 20ks kušovek, pět ostruh, desítky středověkých nožů, část kuše, apod. K tomu několik PG Karla IV. co našel jeden kolega. Takže by to dobově sedělo. Ale vzhledem k povahu lokality a velkému pohybu obvytel to může být odkudkoliv.
banana
28. 02. 2011, 16:07mno... protože Rejčka byla prohabsburská, tak krom pozdějšího ochránce Jindřicha z Lipé měla i hlavně cizáky za ochránce... údajně branibory.... až pak mi docvaklo že už od 3 let byla zasnoubená myslím s Ottou Braniborským? Takže by to měla být nějaká opasková nebo šatní zápona nějaké hordy... a proto jich je nejvíc tady v okolí a ne v praze... brně... ostravě :) že? nevím mno... zkusil jsem to...
KOČIČÁK
28. 02. 2011, 16:14Azaz163 tak paráda, tak mi dej pak vědět jak to dopadlo. No já s kámošem už jsme kopli cca 10ks a vždy pokaždé jinde
Rossy
28. 02. 2011, 17:46hypo1
28. 02. 2011, 19:38Lvíčky z poslední fotky jsem kopnul asi 3-4 a všechny okolo Pardubic, posledního asi před měsícem jak byla ta obleva.
profesor
28. 02. 2011, 21:42banana: našel jsem to i kousek od prahy (ale velká praha), jen jsem doteďka nevěděl, o co se jedná.
jezero
28. 02. 2011, 22:08S opaskem ti lvíčci nemají nic společného. Je to šatní spona, ale vlastně jen pro ozdobu, protože ty těla hadů by asi moc velké pnutí navydrželi.
Vlasov68
01. 03. 2011, 00:41Přísežky pěéékný. Ostatní též.
Oskar
01. 03. 2011, 07:34banana: Zapoměl jsi to nejhezčí věnné město. Dvůr Králové n/L.
Rossy
01. 03. 2011, 18:27Myslím si že u zápon se jedná o symboliku zápasu gryfa s hadem-souboj protikladů-. Takové to symboly jsou známy z litých slovansko avarských nákončí. Svým původem patří tento motiv na střední východ, ale oblíbený byl v byzantské říši. Vnovějších verzích se mění symbol hada v symbol draka.
Rossy
03. 03. 2011, 16:20Téměř bych vyloučil, že se jedná o součást kroje. Jedná se o tak zvanou heraldickou figuru. Pro přesnější určení doby popřípadě místa vzniku je tu ale víc otázek a to by člověk musel mít asi tu věc v ruce.
Rossy
03. 03. 2011, 16:251.Je to co má "lvíček" na hlavě koruna-jaký typ-, čelenka nebo čelenka s hřebínkem. 2.za zády lvíčka je pouze ocas, nebo i křídla. 3.komu patří křídla-lvíčkovi, hadovi, nebo je mají oba. Ateprve kombinací tohoto se dá z heraldického hlediska něco přesnějšího určit.
KOČIČÁK
03. 03. 2011, 19:37Rossy jak jsem psal dole je to nejspíš šatní zápona. araz už poslal do muzea, tak uvidíme. co vím tak to bylo přišito těma dírkama k opasku ze dbou stran. Nachází se z 99% jen na pardubicku a já vím snad o 50ksech což je divné nee?
Rossy
03. 03. 2011, 19:56Já souhlasím s tou šatní záponou, ale myslím, že opravdu patřila možná zbrojnošům nebo osobám spadající pod nějakého pána který mohl mít něco podobného ve znaku.