Úvod / Nálezy / Půdovky atd.

Sedlo

02. 11. 2010 Autor: tausig 6794× 17
Dobrý den na půdě jsem našel staré německé vojenské sedlo ražené WaA136. Nějaké bližší určení? Děkuji.

 Autor: tausig

Komentáře

klarkon

02. 11. 2010, 13:01

Tady máš link na sedla, kde si můžeš najít na konci výrobce (viz seznam výrobců u kterých bylo použito WaA 136) : http://www.taunusreiter. de/WR_Armeesattel. html : Karl Ackva, Lederfabrik, Rudesheimerstr. 27, Bad Kreuznach, Rheinland-Pfalz : (P 08 holster : 1934).
-Auwaerter & Bubeck K. G., Koffer-u. Lederwarenfabrik, Hasenbergstr. 31, Stuttgart, B-W : (1934).
-Hans Deuter, Koffer-, Rucksack-u. Lederwarenfabrik, Augsburg, Bayern : (1934).
-Richard Ehrhardt, Lederwarenfabrik, Postf. 74, Pцssneck, Thuringen (bdr) : (pistolen holster : 1941).

gyry

02. 11. 2010, 14:29

To není link na sedla ale na waA 136, který ti je absolutně k hov. . Potřebuješ výrobce nebo jeho kod. U výbavy na koně mi převážně nesedí výrobce s wafenamty které jim měly být přiděleny. Mám taky sedlo s waA 136 a třímístným kodem výrobce bdt což je: Salewa, Lederwarenfabrik GmbH, Thalkirchnerstr. 47, München, Bayern (bdt) : (1943) který v klarkonově seznamu není. Určovat výrobce jen podle waA není zrovna to nejlepší.

gyry

02. 11. 2010, 14:31

Jen pro úplnost: výrobci bdl má být přiřazen waA 927.... Takže držet se výrobce ne waA. .

klarkon

02. 11. 2010, 14:39

gyry, ty jsi si ten link vůbec neotevřel, tam jsou výrobci s kódy, ty WaA jsem tam dal pro porovnání.: http://www.taunusreiter. de/WR_Armeesattel. html

gyry

02. 11. 2010, 14:52

Klarkon: A jé, máš pravdu. ten seznam na konci je dobrý.

gyry

02. 11. 2010, 14:57

Mám např. značené části tažných postrojů a pro mne neznámým výrobcem je zatím hsy s waA 14. WaA 14 je jasný jen pod ním není veden výrobce hsy. .

viator

02. 11. 2010, 14:59

Ahoj Tausig, měl bych o tvé sedlo zájem, pokusím ti zjistit detaily o výrobci z Klakronova linku, je možné že to byl klasický sedlář a ne výrobce pohorek a cepínů(i když Salewa dodává gebirgstruppen matroš dodnes)Ale to je off topic, zajímají mě dobrovolnické oddíly z Kavkazu v německých řadách, jednak o tom mám něco rozepsáno a druhak chci toho jízdního kozáka už dlouho postavit. Sedlo by se mi hodilo, ozvi se pls na buckid@seznam.cz. BTW, sem chodím tak pokukovat a konzultovat, pokud budeš chtít pokecat, samozřejmě lze. Dík Viator.

gyry

02. 11. 2010, 19:59

Viator: Tak pokud má oči a najde bud vyraženého výrobce či třímístný kod tak si ty detaily snad zjistí z klarkonova dílu sám ne? Mám částečně složeného německého kavaleristu a nejezdili spíš kozáci na svých původních ruských sedlech? pátá fotka. . http://www.kvh. estranky.cz/clanky/nalezy---pudy_-dary/duben-az-cerven-2010

tausig

02. 11. 2010, 20:14

kdyby něco tak mi napište na tausigwin@seznam.cz

viator

02. 11. 2010, 23:19

2gyry:záleží kde ti daní kozáci a jakým způsobem přešli k silám III. říše, byli li vystrojováni ss či wh, nebo kořistným materiálem. Čerkesské sedlo s přejímkami jsem neviděl, ale jinak je benevolence k použití kozáckých ústrojových částí obrovská. Výstrojové části se spíše poskytovaly při plánovitém vytvoření jednotky, pokud byla ovšem sestavena na frontě ad hoc, je situace jiná. Jinak kozáci s oblibou přecházeli na druhou stranu i s materiálem.. K tomu sedlu:mí koňomilní přátelé znají dobře historiii lepších sedlářů po světě a umí poradit, já zas dělám batohy ajiné blbiny. Radíme si navzájem. Další otázky?

KOČIČÁK

03. 11. 2010, 01:15

kámo ozvi se mi. čekám pořád na meil

gyry

03. 11. 2010, 11:20

Sháním výrobce hsy který dělal tažné postroje. A pár brašen o kterých neím ka je zařait taky pár mám. . A kozákům bych spíše ponechal jejich původní sedla. A k tomu sedlu.. Pokud bude uveden jen waA tak z něj stejně výrobce nikdo neurčí.

viator

03. 11. 2010, 21:22

Souhlas s dohnáním kontrolora wafenamtu to může být spíše nemožné, i když u  zbraní to Hoba má myslím vcelku podchyceno Zeptám se podívám se, bude to trvat... S těmi sedly... ošemetná věc, Kozáci mě zajímají jako etnikum, jsou dokladem kulturní výměny mezi Evropou a Asií, nepřetržitě téměř 2000 let, ví se o nich máloco a vyplouvají neuvěřitelné věci. Kozák jistě raději podrží vlastní sedlo(m. j.součást povinné výbavy ale s německými jsou dostatečně fotograficky zdokumentovány. .

klarkon

04. 11. 2010, 11:28

hsy dělal i jiné kožené věci, známý má pouzdro na Walthera PPK značené hsy 41 a WaA tam taky není, tak ví prd.

gyry

04. 11. 2010, 13:28

viator samozřejmě máš pravdu, jsou sdokumentovány i s německými. proto jsem napsal "spíše". Jsem rád že se tu rozjela dobrá debata. . Nechceš se zaregistrovat na  http://www.skoda-abzeichen.eu/? fotky výstroje, popisy a debata by se ti tam mohla líbit a mohl by jsi doplnit databázi..
klarkkon: mě na značených kožených věcech pro koníka skoro nikde nesedí waA s výrobcem. . a výrobce hsy vůbec nedokážu zařadit.

klarkon

04. 11. 2010, 18:57

Tak to vypadá pánové, že ""hsy"byla firma : Franz Cobau, Farbik für Militärausrüstungen, Berlin. Později "kpm". Ani nechtějte vědět, jak jsemse k tomu "prošukal".

gyry

04. 11. 2010, 22:29

Tak to díky mě se to nepodařilo nijak "vyšmoulit" Tak si jedné části postroje napíšu jeho výrobce. . Díky!