Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Nejoblíbenější
Hřebík | |
Prosím určení | |
Stříbrná neděle | |
Vyklizení statku před bouráním | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Doporučené detektory
|
Rýžování zlata
|
Nejkomentovanější
Sekerka s křidélky | |
Prosím určení | |
Čs kombinéza, kdo poradí? | |
Mina-TM41? | |
Neznámá loďicka, první republiky? |
Outdoorové vybavení
|
2003 - 2024 © DetektorWeb.info - Detektory kovů, detektor web | info@detektorweb.cz
Vytvořilo: Plugo - tvorba e-shopů, tvorba www stránek
Komentáře
pliza27
12. 04. 2010, 11:56tak to je pěkný kousek tipoval bych 15 st století
jajan
12. 04. 2010, 12:13Jo pěkně stará a připomíná tvarem vikingské sekery jen pro násadu je to příliš dlouhé nebo ne? Jinak super!
SunTzu
12. 04. 2010, 12:1314. -15.stol, můžeš mi nafotit spodek tý tulejky, pls?
zero
12. 04. 2010, 12:19jajan pokud myslíš vikingské danaxy tak to jsi vedle jak ta jedle- úplně jiný tvar a úplně jinak řešené osazení.
hypo1
12. 04. 2010, 12:19Měla by to být středověká bradatice (zřejmě tesařská) s tulejí-právě ta je typická pro středověké sekery. Na 3. fotce je ta větší sekera docela podobná té tvojí:
http://www.arstignaria.com/sekery. htm
slávek
12. 04. 2010, 12:36A pak že je na vysočině h... o
had666
12. 04. 2010, 13:18A co ta sekyra na tomto odkaze č 9?
http://www.fabri-armorum.cz/sekery. htm
brederode
12. 04. 2010, 15:17Žádný tesař to není. Je to čistokrevná bojovka... !
kuper
12. 04. 2010, 15:28třeba husitska sekyra http://www.lovecpokladu.cz/home/jeste-neco-na-potechu-oka-od-husitu-159
had666
12. 04. 2010, 16:19Kuper:
Asi máš chlapáku pravdu.!!! Je to hodně podobný!!!
Kajman1
12. 04. 2010, 16:46Nejenom podobný je to husitská bojová sekera.
Antares
12. 04. 2010, 17:21Je to klasická bojová sekera. Maximálně tak ze 14. století. Ale pravděpodobně bude starší. Je to sice podbné severským typům válečných seker ale stejné nebo alespoň přibližné se vyráběli i u nás. Je to krásný a poměrně vzácný kousek. Težko jde určit jestli se jedná o u nás vyrobený kus nebo o dovoz ze severu. Každopádně gratuluji.
Kobra
12. 04. 2010, 17:43Koukni se do mych prispevku, tam je taky husita a jsou to ty treti od zacatku.
radi
12. 04. 2010, 18:15Určitě středověk. Měl jsem taky takovou a kus od ní bylo kopí.
zero
12. 04. 2010, 22:27Hoši brzděte s tím přiřazováním zbraní husitům! V jejich době i před nimi a po nich se tyto sekyry vyskytovali na bojištích hojně. To ještě neznamená, že je to husitská sekera. Co to je husitská sekera? Toto je sekyra bojová 14. 15. století. Zbraň převážně pěchoty. Pěkný kousek. Zasloužil by muzeum.
SunTzu
13. 04. 2010, 10:03zero: souhlas, je třeba být objektivní, i když fantazie pracuje. Ono ani s označením bojová, popřípadě pracovní sekera to u většiny typů není vyjasněné. Např. specielně tyhle tulejovky se používaly jak k řemeslu, tak k boji, jak vyplývá z ikonografických pramenů a z nálezů.
Oskar
13. 04. 2010, 11:31Přikláněl bych se k názoru, že se jedná o tesařskou sekeru - bradatici, jak uvádí hypo1. To, že mohla být použita i v boji je nasnadě, stejně jako např. napřímená kosa či cep, tady každý nástroj, který se běžně používal k denní potřebě. Někdy mi připadá, že zde prezentují názory, že čím větši sekera, tím bojovější. Porovnejte si však např tesařskou širočinu či řeznickou sekeru ( opravdu velké ) s dochovalými sekerami, které jsou uváděny jako bojové dle historických pramenů ( ne podle toho co si dnes nechají dělat členové histor. šermu ). Tyto sekery byly povětšinou lehké a nijak velké. Dovedete si představit ohánět se v boji těžkou sekerou a vést desítky úderu bez odpočinku?
SunTzu
13. 04. 2010, 12:55Oskar : to je pravda, většinou ty bojovky nebývají velké, a pokud jsou velké, potom mají dost tenký list ostří a jsou překvapivě lehké. To je ovšem častý omyl výrobců replik zbraní pro šermíře, že vše dělají mnohem těžší, než je obvyklé u originálů, to samé pravidlo platí u mečů, palcátů atd.
Oskar
13. 04. 2010, 13:21SunTzu: Máš pravdu, právě tenký břit pronikl ochranným oděvem daleko snadněji, než silný i když pádnější břit. I délka topůrka je rozhodující v ráznosti úderu. Přespříliš dlouhétopůrko, jednat vylamuje zápěstí a zároveň dává obránci možnost lepší obrany proti útočníkovi. Nové napřažení a úder je totiž daleko pomalejěí než u kratší.
hypo1
13. 04. 2010, 15:04Je klidně možný, že když s touhle sekerkou husita dosekal hlavy cisterciákům, benediktínům, premonstrátům, augustiniánům a spol. , tak se vrátil na Vysočinu, vyměnil topůrko a šel s ní do lesa vytesávat z kulatin trámy na barák Tahle sekera mohla bejt bojová, mohla bejt husitská, ale taky nemusela-tvarem to je středověká tesařská bradatice s tulejí.
Oskar
13. 04. 2010, 19:43hypo1: . Doufám, že ji Had666 nenašel od krve katolických pomazaných hlav.
Já mám uplně stejnou, jen v lepším stavu, našel jsem ji v lese. Pár seker mi již rukama prošlo ( vyučil jsem se kdysi tesařinu ) a proto vím co dovede pádná, těžká sekera, a co lehoučká, s rukama. Vím, co je ohánět se byť jen obyčejnou pobíječkou. Fůra z nás, si je nechávala překovat a nebo zbrousit, aby byly lehčí.
had666
14. 04. 2010, 08:57Čus bus chlapáci. Díky za ohlas . Je se chci optat jak to dostatečně vyčistit, nebo to mám nechat v původním stavu po vykopání?
SunTzu
14. 04. 2010, 09:10Zkus elektrolýzu, pokud to budeš dávat někam do muzea, tak je lepší to nechat tak jak to je, oni si s tím poradí. Jestli chceš návod na čištění, proťukni mě do mailu.
had666
14. 04. 2010, 21:31SunTzu. Dík moc dám vědět na mailila!!
Jonatan
17. 04. 2010, 12:53vypadá to na bradatici...