Úvod / Nálezy

Sekera a stříbrňák

13. 02. 2008 Autor: candies 5810× 46
Zdravim všechny mrcásničky, posílám pár blbostí z lesíka ve kterém se těžilo stříbro. Prosím o informace týkající se mince a sekery děkuji a přeji všem hodně nálezů.

 Autor: candies

Komentáře

mmmmmm

13. 02. 2008, 11:46

lukátor

13. 02. 2008, 11:49

super

tukan

13. 02. 2008, 15:10

haléř města Poznaň z roku 1606... docela vzácná mincička v Polsku draze placená

vesmirek

13. 02. 2008, 15:31

Hezká sekyrka... ale vypadá poměrně novodobě, tedy spíše 18. století, možná 17. I mincička hezká... Echt Silber.

Londís

13. 02. 2008, 17:57

Ramses

13. 02. 2008, 18:46

"Les ve kterém se těžilo stříbro" (cituji autora) je pravě územím s archeologickými nálezy - sem detektor a lopatka hledače nepatří. Předměty zde zobrazené jsou archeologické nálezy ve smyslu Zákona o státní památkové péči. Věřím Psedy, že patříte mezi uživatele detektoru kovů, kteří nemají zájem podílet se na ztrátách historického dědictví, navštivte proto místně příslušné muzejní archeologické pracoviště. P. Jenč, Pracoviště archeologie, speleoantropologie a novod. militárií VMG ČL

Kerim1

13. 02. 2008, 20:03

kdyby bylo sekerek málo tak dodám, mám po pradědovi, byl dřevorubec

tars

13. 02. 2008, 20:12

chybí mi tu smajlik který hlavou tluče do zdi, tak použiju alespon toho smutnýho
Zcela upřímě, ta sekera je již průmyslově vyráběna, že by první republika či RU, mince je parádní kousek a jediný právoplatný vlastník je tek kluk co ji našel, protože si ji zaslouží, když už člověk vymejšlí podobně stupidní přízpěvky k ojedinělím nálezům který často mizej na uložištích zeminy ve vytěžených povrchových dolech, měl by bejt natolik sebekritický a když už vidí že se někde kutá či staví obchodní dům či silnice v okolí svého působiště, tak má vzít detík a jít to pečlivě prozkoumat, protože takovejch podobnejch drobáků je na vždy nenávratně zničeno. Bohužel je vždy lepší si hrát na znalého a sečtělého archeologa u klávesnice PC, než vzít detík a jít skutečně něco zachranovat, pak by člověk neměl čas na podobný komentáře.
Už jsem tady jednou říkal:hledač je bud slušný nebo lump a to stejný platí o archáčích, já svoje nálezy a nálezy kamarádů a těch co mě o to požádají odevzdávám a to pouze archeologům co si to zasloužej, kteří se chovají slušně a nejsou nacisti, protože bych nesnesl pomyšlení že něco podobnýho by zkoumalo to co jsem pracně či náhodně nalezl za cenu desítek hodin s detíkem a při nemalích investycích nákupu detíku.

Ramses:za některé tvoje reakce bych se sám musel stydět, kdybych něco podobného napsal, zauvažuj jestli není lepší sdílet role nadšeného odborníka který vede a umožnuje začínajícím hledačům pozitivní přístup pro spolupráci s archeology, nebo dělal zamindrákovanýho policajta placenýho archeologickým ústavem. Už se dej dohromady a konečně začni bejt prospěšnej.
Pokud Ti můj příspěvek vadí, tak můžem vytvořit rozšířenou konzultaci na mejlu, kde si můžeme navzájen vyměnit pár, v případě potřeby některého z nás, neslušných ocenění, nepatřím k těm co se skrývaj v anonimitě.

npr.Džigira

13. 02. 2008, 20:34

tars : dobře jsi to napsal

tars

13. 02. 2008, 20:40

npr. Džigira:jojo češtinář by měl ze mě radost, ale tohle je spíš o pohledu na věc, třebas jako vesmírní lidé

WASHEKvonLEITMERITZ

13. 02. 2008, 20:44

Tars: Ano, ano, ano... naprosto s Tebou souhlasím!!! Opravdu věcný a pravdivý komentář!!!

profesor

13. 02. 2008, 21:01

tars: už dlouho mi mluvíš z duše.

Kerim1

13. 02. 2008, 21:05

tars
svatá pravda, a to jsem ateista

pantograf

13. 02. 2008, 21:09

děkuji za příspěvky a oporu, začnu asi přemyšlet do kterého lesa popřípadě okolí zajít kd e se nic netěžilo, všude kde se kolem podívám se těžilo stříbro a méně zlato, asi budu opravdu hledat pouze na zahradě a běhat s detíkem doma kolem květiáču jestli jsem tam něco při sázení kytek neztratil. pro vas archeolog už kdy jsem VÁM NĚCO DONESL, PO PÁR TÝDNECH JSEM SE ZAŠEL ZEPTAT DO JAKÉ DOBY TO PATŘÍ, BOHUŽEL NÁLEZ UŽ NEBYL SKONČIL NĚKDE DOMA VŠE MI BYLO POPŘENO STEJNÉ ZKUŠENOSTI MÁM NEJEN JÁ,... JEN PRO ORIENTACI KDE JSEM SE POHYBOVAL TAM SE STŘÍBRO ZKOUŠELO TĚŽIT VE 13 STOLETÍ PO LESE JE PÁR DIR KE SKUTEČNÉ TEŽBĚ STŘÍBA ZD E NEDOŠLO NEBYLA ZDE POLYMETALICKÁ ŽÍLA JDE POUZE JEN O POKUSNÉ MĚLKÉ DÍLA

Tomb_73

13. 02. 2008, 21:36

Tars: připojuji se k tvému názoru (a nejen češtinář má z tebe radost, mě ta gramatika taky dost pobavila )

pantograf

13. 02. 2008, 21:43

MYSLÍM ŽE SE TADY NEJEDNÁ O GRAMATIKU, O TU PŘECE JDE JINDE NEŽ TADY

pantograf

13. 02. 2008, 21:43

MYSLÍM ŽE SE TADY NEJEDNÁ O GRAMATIKU, O TU PŘECE JDE JINDE NEŽ TADY

pantograf

13. 02. 2008, 21:44

MYSLÍM ŽE SE TADY NEJEDNÁ O GRAMATIKU, O TU PŘECE JDE JINDE NEŽ TADY

Stopka

13. 02. 2008, 22:29

njn, někdo to chápe a někdo už méně...

henry9

13. 02. 2008, 23:14

tukan ses si jistej? Polsko jany ale myslel sem za Jagelonci

henry9

13. 02. 2008, 23:14

tukan jasny

avers

14. 02. 2008, 00:03

Tars-myslím, že mluvíš hodně kolegům z duše. Ramzes-vezmi si svůj detík a ukaž co umíš. Moralisty miluji.

Ramses

14. 02. 2008, 00:08

Tars: Budete-li mít chuť, debatě a setkání se nebráním. Kdykoli jste srdečně zván k nám do muzea, rádi se Vám s kolegou budeme věnovat. Srdečně zdraví P. Jenč, Vlastivědné muzeum a galerie v České Lípě

tars

14. 02. 2008, 00:58

Ramses:děkuji za pozvání leč Česká lípa je od Brna kousek z ruky, na podobný rozhovory tady rovněž máme archeologická pracovičtě, kam si rád chodím vyměnovat skušenosti. Myslím že oba dva už tet možná víme o čem byl rozhovor, i když mě bohužel mrzí že některé neshody v názorech musí být řešeny cestou která by neměla být používána, pokud můj příspěvek byl pro tebe či vás poučný, budu rád a byl bych ještě raději kdyby se ctily určité morální zásady a ne stroze citovaly špatné zákony s použitím určitých nátlakových prostředků, ale to jsem už říkal mnohokrát, člověk se časem mění a názory rovněž, velice bych přivítal, kdyby přezdívka Ramses byla přínosem pro rozšiřování poznatků o naší hystoriji ve spolupráci s širokou skupinou majitelů detektorů, pevně věřím že se nejste příznivcem názoru p. Jiráně o tom že člověk který chodí s detektorem je zloděj. S pozdravem PetrN.

pinpointer

14. 02. 2008, 08:22

Uz jsem se kolikrat zarekl ze nebudu do techto debat zasahovat ale nejde to absolutne ve vsen souhlasim s tarsem a to jakym zpusobem pan archeolog ramses vyzval nalezce k odevzdani se mi vubec nelibi fizlactvi a porucnictvi z toho jen vyzaruje sam jsem byl pred tydnem odevzdat nalez do mistniho muzea kde se nastesti archeologove takhle nechovaji nebot nekomu takovemu jako je pan ramses bych nedal ani soc. korunu a to jich mam takze pane ramsesi zalozte si sve stranky a predvedte co jste detikem nalezl vy a nenasirejte tady lidi ----

MartinDW

14. 02. 2008, 09:02

bobanx, tars: chlopi klííííd . Nejlépe je nereagovat, myslet si své a v klidu ji jít zahledat kam mě nohy nesou.

tars

14. 02. 2008, 10:05

Marfy:víš tento názor jsem měl taky, bohužel po čase zjistíš že o některých věcech by měli bejt informovány arch. pracoviště, protože by nám nemělo bejt lhostejný to co tady bylo před náma, pokud některý z archeologů se začne chovat divným způsobem kterým začne odrazovat poctivé nálezce od toho aby tyto informace si nechával pro sebe, mělo by se mu za včasu šlápnout na nohu, protože ti začínající to vidí a kolikráte mají strach cokoli ukázat tomu co to má vidět. K samotné osobě tohoto archeologa, dle toho co o něm jeho kolegové říkali, vím že to není špatnej kluk, někdy má i dobré nápady, bohužel je dobré ho sem tam nasměrovat směrem aby neškodil, jinak to tak třeba nevipadá, ale já si ho vážím, bohužel někdy tu hubu musím otevřít a říci co si myslím

tars

14. 02. 2008, 10:13

psedy:přijmi moji omluvu za rozpoutanou nevěcnou diskuzi, věř že ta mince, je v tomto případě tvoje, pokudliže najdeš něco co bude mít opravdu přínos pro poznání naší historie tak se nemusíš bát to ukázat, mnozí z nás Ti rádi navedou na toho správnýho člověka, který bude vděčný za poskytnuté informace.

Každopádně Tvé nálezy jsou hezké, upřímě Ti gratuluji a přeji spousty krásných nálezů.

pantograf

14. 02. 2008, 10:28

tars v pohodě stejně bych ji asi ztratil než bych sní došel do muzea, je drobná lehce vypadne z mojí děravé kapsy od montérek, ,

cortes

14. 02. 2008, 12:53

Kdo sem dá nějak zajímavé nálezy.. archeo nebo válka.. musí počítat i s tím, že se nějaký ten archáč nebo orgán bude reagovat. Tak si nestěžujte.. Někteří už doma návštěvu měl a zdvořilostní rozhodně nebola.

Krislend K1

14. 02. 2008, 20:08

cortes jestli můžeš, rozepiš se o těch návštěvách doma trochu podrobněji. dost by mě to zajímalo...
jinak souhlasím s tarsem a jen pro doplnění o archeolozích a podobných: přišel jsem do styku s člověkem který dělá historika v jednom nejmenovaném muzeu v docela velkém městě a po chvíli jsem byl překvapen zjištěním, že o historii nemá ani zdaleka takové vědomosti, jako já amatér. docela zajímavý...

manowar

14. 02. 2008, 20:34

njn, pan Ramses vzdy napise jen karajici prizpevek, ve kterem jde citit natlak na vzdani se nalezeneho predmetu. Hold, zatim jsem nevidel, ze by tady pan archeolog napsal neco, co nebude jen pouceni o tom, ze to ma nalezce odevzdat, jinak se vystavuje nebezpeci oznaceni za "zlodeje"

tars

14. 02. 2008, 23:28

Krislend K1:víš s tím historikem nemusíš mět pravdu, protože archáči jsou specialisté každý na jiný období, jeden dělá paleolit, další neolit, další bronzáky, další kelty, další římany a germány a dále a dále, pokud ten člověk není specialista na zrovna to co držíš v ruce, tak věřím že můžeš mět proti němu i nastudováno, každopádně Ti měl doporučit člověka co dělal období co si měl v ruce, je pravdou že někteří archáči už pouze vnímaj svoje výskumy a jsou trošku mimo

Krislend K1

15. 02. 2008, 08:19

tars: jo jasně já vím, taky mě to napadlo, nechci je házet do jednoho pytle, ale i mezi archeology jsou lidi výborní a ti méně fajn. jen jsem to napsal jako zajímavost...
ještě pozn. k hledání: jak jsem zjistil, tak někteří lidi si snad myslí, že neděláme nic jinýho, než denně kopeme kupy zlaťáků, bronzovejch prutů a nevím čeho a rabujeme archeo naleziště a starý hradiště apod. myslí si jak se asi denně nachází kupy cenných nálezů a jak s tím kšeftujeme a jak moc jsme na tom nezbohatli. to samý s válkou. jestli si někdo myslí, že denně kopeme kupy munice a zbraní, které hromadíme doma je úplně, ale úplně na omylu a každý kdo chodí s detíkem, ví, že je to úplně jinak. Pravda je taková, že nachodíme desítky km, člověk se hrabe v bahně, z 90% vykope šrot a bezcenný brak a když se jednou za čas poštěstí hezký nález, tak si ho podle mého za tu snahu, zájem a námahu i zasloužíme, protože pokud ho nenajde někdo s detektorem, nenajde ho už v zemi nikdo a je ztracen navždy... tak co je lepší.
všem slušným kolegům se zájmem o historii přeji ať se jim daří!

MartinDW

15. 02. 2008, 08:52

tars: jo jo pravdu máš. Já jen že vše dobré bude po zásluze potrestáno. A věř že vím o čem mluvím A aportovacího psa mě dělat nebaví

francouz

15. 02. 2008, 15:15

hledám.. občas čtu.. rad se divám na nálezy... jsem vděčny za některé informace.. ale hlavně se někdy dost BAVÍM

Tatino

15. 02. 2008, 20:44

Myslim, ze Krislend K1 vo svojej poznamke vyjadril aj moj nazor na vec.

Krokus

15. 02. 2008, 21:25

tak jsem si přečetl Ramsesův komentář a nějak v něm nenalézám žádný konfrontační podtón (což se nedá říci o některých reakcích). Pánové, jestli někdo napíše, že něco našel na archolokalitě (četl jsem tady např. že někdo něco vyhrábl pár mětrů od hradního příkopu... ), tak nemůže očekávat, že mu všichni budou tleskat a psát, že příště by to měl zkusit třeba na velkomoravském hradišti. Pokud jde o Ramsese, alias Petra Jenče, předpokládám, že jsem tady asi jediný, který od něho něco četl (např. práci o pravěkých, středověkých a novověkých lokalitách Českého Švýcarska). Proto si dovolím tvrdit, že tento člověk mě osobně dokázal svou prací, že historii nejen rozumí, ale má ji rád. A chlapi, když už tady píšeme co si asi kdo o nás představuje (add K1)- ruku na srdce, kdo z nás si troufne odhadnout, jaké % lidí co vlastní klacek chodí hledat z lásky k historii a jaké z bohapusté touhy po mamonu?

SunTzu

16. 02. 2008, 16:14

Krokus: jenom mě pobavila představa těch detektorářů, co hledaj z touhy po mamonu , jak všichni víme, detektorář, co nemá aspoň ferari je socka a nikdo se s ním nebaví, takže si beru detektor a jdu si za chalupu vykopat další zlatej depot, abych nemusel chodit do práce.

SunTzu

16. 02. 2008, 16:33

Krokus: Jo, ještě k tvému příspěvku:,,.. předpokládám, že jsem tady asi jediný, který od něho něco četl (např. práci o pravěkých, středověkých a novověkých lokalitách Českého Švýcarska).. " Ty jsi tu asi dokonce jediný, kdo umí číst a psát, jinak jsme tu banda samejch poloblbů a podepisujeme se všichni třema křížkama, případně otiskem palce, pokud ho máme dostatečně usoplenej.
Poslechni, tak mě napadlo, nejseš ty náhodou taky archáč?

Flipp

16. 02. 2008, 22:00

To SunTzu. Pobavila mě Tvá poznámka o ferari- připoměla mi mé nebohé favori (t) Jinak auta mrcasníků které znám, se spíš poznají podle světlé výšky podvozku, než dle počtu nul na konci cenovky. Tedy s vyjímkou jednoho kamaráda, který si ještě před detektorem pořídil ojetinu se spojlerem až na asfalt, a teď při hledání lokalit trpí A ještě k mamonu ukrytému v klacku- mě dělá největší radost, když najdu něco, co ještě nemám, a je to něčím zajímavé. A hodnota mi přijde vceku podružná. Ale když se pochlubím třeba klukům v práci, tak to je s železnou pravidelností první otázka. Jako třeba: "hele, to ale nebude mít velkou cenu", nebo: "tak to už by mohlo mít slušnou cenu... " Prostě to není ani tak v detektorářích, jako v těch, kdo závidí ty opravdu povedené nálezy, které okamžitě přepočtou na peníze, potažmo na piva atp. Nehledě na ochránce přírody a archáče, kteří trpí představou, že jsou Krakonoši a celá země je jejich zahrádka, do které kromě nich nemá kdo co lézt. A bez ohledu na to, že tomu zpravidla zasvětili celý život, mnohdy i profesně, Krakonoši prostě nejsou.

SunTzu

17. 02. 2008, 02:20

Flipp: přesně jak říkáš. Já bych těm fantastům, co viděj za každým dolíkem v zemi vykopanej poklad, radostně vetknul detík do rukou a vyslal je, ať s tím lítaj aspoň den po lese. Vono je to tak nejpozdějc do oběda přestane bavit, a až po 10 kilech bordelu a plechovek najdou první ošoupanou sockorunu, poznaj, o čem to ve skutečnosti je.

ani

17. 02. 2008, 10:22

pre Krislend K1:boli to slová z môjho srdca

Krokus

18. 02. 2008, 20:10

SunTzu: kdyžtak si ten můj příspěvek (skutečně jsem neměl v úmyslu jej psát tak dlouhý, promiň) rozlož na jednoduché věty a snad potom pochopíš smysl, pak se zase ozvi

SunTzu

19. 02. 2008, 09:49

Krokus: podle tvého návodu jsem si tvůj příspěvek rozložil na jednoduché věty, ale jeho smysl mi stále uniká
Jak říkala moje babička - kde nic není, ani čert nebere.

Krokus

21. 02. 2008, 20:41

SunTzu: dobrá tak jinak:
1) nejsem archáč (ale když mi bylo tak 10 let, byl jsem přesvědčen, že jím jednou budu)
2) myslím, že nejen ty, ale i drtivá většina návštěvníků tohoto ¨webu umí číst a psát
3) netrpím ani představami, že hledači nacházejí tuny zlata a už vůbec nezávidím hezké nálezy (a jestli jo tak jen trošku )
4) ta moje řečnická otázka na závěr mého příspěvku z 15.2. vycházela nikoli z víry, že většina hledačů jsou lumpové, ale z jisté zkušenosti. v roce 1993 na jednom velkém vandru jsem se zatoulal na Závist u Zbraslavi a to co jsem tam viděl (docela dost nezaházených děr uvnitř areálu keltského opida) mě naštvalo až hrůza. protože si však já osobně netroufnu odhadnout, jaké % majitelů detektoru jsou nadšenci a jaké % naopak lidi zaměření na podobné lokality (rád bych sdílel přesvědčení svých známých, že těch "zlých" je jistě méně než procento), hodil jsem tuto otázku sem do pléna.
tak prosím reakce, díky