Úvod / Články / Archeologie

Sekerky

29. 12. 2010 Autor: Černoch 7186× 30
Ahoj, posílám k nahlédnutí část svého zatím nejlepšího nálezu. Zatím to vypadá ale tak, že skončil někde v depozitáři!?!

 Autor: Černoch

Komentáře

Rasti_BA

29. 12. 2010, 12:07

oo
O

drug

29. 12. 2010, 12:53

pěkný sekerečky dali ti aspon nějaký papír potvrzující předání sekyrek do jejich rukou? lidi jsou různí a bez potvrzení o převzetí podepsané člověkem co si je přebral bych jim nic nedal..., za sekerky

Aluss

29. 12. 2010, 13:12

Moc hezké, v depozitáři,,, to vůbec já ti řeknu kde už budou... Určitě v zahraniční sbírce, nj takový je bohužel život a vše se tady rozkrádá.

cortes

29. 12. 2010, 14:03

Aluss.. Co to meleš...

kvalt

29. 12. 2010, 16:43

Aluss: Ááá, další odborník na muzea s hlubokými znalostmi o muzejnictví. Takových je tu jak šafránu.

Drug: Souhlas, jistota je jistota.

Sekery samozřejmě skončí v depozitáři. A kde jinde?

DUTMAN

29. 12. 2010, 16:46

cortes:Aluss nemele jen konstatuje momentální realitu která je buhužel na denním pořádku. Neznám okolnosti ani nálezce a zda li nález odevzdal. Ale konstatoval bych to samé že buď se nález odevzdá a pak se někam potratí a nebo samotný myslím všeobecně nálezce ho někde zašmelí s překupníkem. PS:Nikoho cíleně nenapadám jen určitou skupinu lidí která se tak chová.

mondos

29. 12. 2010, 16:50

Taky bych to neviděl tak černě ohledně té zahraniční sbírky. Sekyrky jsou nádherné, nález z říše snů. Také se mi podařilo pár věcí. Neozveš se mi na mail? masp@seznam.cz

DUTMAN

29. 12. 2010, 16:52

Jo abych to tak nějak všeobecně doplnil. Já osobně si myslím že jaké koli moralizování ohledně jakého koli nálezu na tomto forů je zcela bezpředmětné. Sami moc dobře víme co by se mělo s jakým koli nálezem udělat a zdaleka tak nečiníme. Jsme jenom lidi a podle toho se tak chováme. Pokud je nadbytek a máme čím mrhat tak proč ne. Toť můj názor.

SirDaniel

29. 12. 2010, 17:09

tohle najít tak mě odvezou :D

cortes

29. 12. 2010, 17:13

DUTMAN. Pokud je v některém M. nějaký nepoctivec, který má k některým věcem přístup.. tak se ukradne kde co.. to se určitě stává v každém oboru.
Ale určitě to není pravidlo. Já jsem pár věcí odevzdal, nic jsem nechtěl.. ani glejt. A na 100% ty věci nikdo neukradl--))
Tak mě přijde jako mluvení z hladu, když někdo od pasu střelí, že to skončí v něčí sbírce i po odevzdání. BB--))

zero

29. 12. 2010, 17:50

Cortesi to je o lidech- kokoti se najdou všude! Znám jednoho pracovníka muzea co byl archáč a sám chodil mrcasit. Jeho slova,, co si dělám po práci je moje věc a nikomu do toho co dělám s nálezy nic není'' mluví za vše...

XPADX250

29. 12. 2010, 19:52

černoch - je to moc pěkný nález, zelená barva i mě potěší.

kakt-us

29. 12. 2010, 21:40

Zero:Nejvíc mně na tom krká, že takovejhle šmejd z muzea má extra informace a ví, kam jít něco pípnout a vleze i tam, kam slušnej hledač nechodí.

Salix

29. 12. 2010, 23:10

Panové já znám lidi u nás v muzeu a dám krk, že něco takového, co jim tady přisuzujete by nikdy neudělali. Pro ně je práce koníčkem (koněm). Takové žvásty může napsat jen někdo, kdo v muzeu nikdy nebyl.

Kajman1

29. 12. 2010, 23:35

sekerky jsou luxusní. Pánové. Dneska jsem byl u nás v Teplicích v muzeu jako návštěvník. Těšil jsem se na nějakou takovouhle parádičku z látenu, halštatu atd.. Nebudete mi věřit, ale nic tam neni a přitom teplické muzeum má v depozitářích desetitisíce předmětů z těchto období. Ptal jsem se proč to neukazují nikdo mi nedokázal odpovědět. Zklamalo mě to moc jsem se těšil. Snad to nějakou tupou hlavu napadne. Stačila by několikametrová vitrínka. Je to škoda. Nechápu. Je to jen konstatování nechci aby toho někdo zneužil pro očerńování lidí které nezná.

zero

30. 12. 2010, 00:19

Salix- je to kus od kusu. Co člověk to jiná nátura. Jsou mezi nimi i mezi námi hajzlové i ti správní. Tak to prostě je 

mondos

30. 12. 2010, 07:32

No, to je právě to, co mě na oficiální archeologii irituje, ta ubohost expozic většiny muzejí. Ono je to asi dané i tím, že archeologové laickou veřejnost tak trochu považují (určitě oprávněně) za takovou tlupu blbců, které nemá cenu něco zásadního ukazovat. Muzea určitě zdaleka nemají takovou sledovanost jako například některé "divácky úspěšné pořady" s taxametrem některých našich úžasných komerčních televizí. Oficiální archeologie je ale placená z kapes daňových poplatníků. Když nemají prostory na pořádné expozice, byl by takový problém alespoň to, co se z depozitářů nerozkradlo nafotit a zveřejnit na netu?

ostrov2

30. 12. 2010, 09:09

Myslím, že řešením je začít fušovat do řemesla archeologům. Popsat nález, uvést období, do kterého spadá-internet moc pomůže, uvést hypotézu vzniku nálezu. To vše včetně lokalizace poslat archáčům, nejlépe několika institucím naráz s požadavkem na případnou recenzi a eventuálně s příslibem pozdějšího darování. Tím se hodnota vašeho nálezu velmi zhodnotí a sníží se možnost pozdějšího zašantročení. Pokud se nějaký web ujme archivace těchto amatérských zpráv, bude jen dobře. Tady bych ale doporučoval očistit pojednání o lokalizaci. Možná by pomohla nějaká kuchařka. Myslím, že popularizaci ala Waldhauser, dokáže i leckterý amatér. Nemylím to ale nijak hanlivě, jeho knížek si vážím.

dakota

30. 12. 2010, 11:21

ostrov1-žijeme v ČR a to nám nikdo neodpáře. Je to tak, prostor, lidi, mentalita...

mondos

30. 12. 2010, 11:42

tak, tak, pravděpodobnost, že v prostoru mezi Krkonošema a Šumavou narazíš na hovada historicky byla a je vysoká. A hovadům a zlodějům nemůže vládnout nikdo jiný než megahovada a megazloději. Už Kosmas ve své kronice naznačoval, že nemůže psát všechno, i jemu vládla hovada, dělala by mu problémy....

Kajman1

30. 12. 2010, 11:45

šlo mi i o to, že si pani stěžovala na návštěvnost. je to jako v krámě. Když se něco neprodává tak se nabídne jiné zboží. Myslím, že kdyby se museum zaměřilo na tuto dobu návštěvnost by byla fantastická.

manowar

30. 12. 2010, 15:39

to je to, depozitare jsou plne nadhernych kousku!!! Ale ve vytrine ve velkem muzeu jsou dva opryskane sumty a to jeste kopie!!! Pritom by se nic nestalo, kdyby ty vytriny zaplnili vice, vlezlo by se toho tam 5x vic, jen chtit... Ne u vseho musi byt cedule s napisem k cemu se to pouzivalo o rozmerech 100x60 mm. Stacila by malicka cedulka pod kazdou sekerou, do jedne vytriny by se jich vlezlo klidne 150-200 ks... A jeste by jim v depozitu zbylo tak dalsich 1500 ks! To je to, co se mne taky na muzeich absolutne nelibi... Ze ukazou zmetky a ty nejlepsi nalezy jsou zasite v depozitu a lezi tam a lezi... v literature se objevi az za dvacet let, co se k tomu nekdo dopracuje...

XPADX250

30. 12. 2010, 16:50

manowar - seš přesvědčený že tam leží. Pokut je nevystavují tak už leží asi jinde než v depozitu muzea.

Prokeš

31. 12. 2010, 18:31

Jenom pro informaci. Národní muzeum v Praze má k dispozici asi 2 miliony exponátů jenom v hlavní budově. Z toho vystavuje asi 2-3%. Zbytek je v depozitech. Na prohlížení je toho dost, ale jde o ten poměr... A obdobné to bude asi ve všech ostatních muzejích. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411058391222-ekonomika/

LOM

01. 01. 2011, 23:08

manowar: naprostý souhlas!!!

compel

02. 01. 2011, 02:25

Neblbněte, kdyby se to vystavilo, tak by se to dalo už jen těžko zatajit a prodat

xela

08. 01. 2011, 12:33

Kluci, ono je to trošku jinak. Jelikož jsou muzea dávno plné, tak není prioritní nadále artefakty vyzvedávat ze země, ale naopak nechat je tam pro generace příští. To co se vyzvedává jsou jen získané depoty při stavbách domů a silnic. (Takže porušené lokality)Z toho vyplývá, že ani detektoráři nejsou žádoucí. Nálezy z polí atd. samozřejmě berou. (co už, když jsou venku)

kubrt69

12. 01. 2011, 21:55

Tady už ani nejde o to, kde ty sekerky skončí, ale dokud se nezmění zákony v naší republice, tak jak se to praktikuje např. v Anglii, tak se obyčejní lidé budou chovat tak jak se chovají, a muzea budou vystavovat to co vystavují.

bába

23. 01. 2011, 18:43

manowar: je to vždycky stejné - buď dojdou peníze, nebo nadšení

China

07. 02. 2011, 11:18

sekerky s tulejkou a ouškem; mladší (podle Reineckeho BD-HA)či pozdní (Reinecke HB) doba bronzová) stáří přes tři tisíce let... gratuluji