Úvod / Články

Smutný nález

18. 01. 2006 Autor: gyry 6966× 44
Tak jsme se s Luďou dohodli, že se půjdeme podívat do lesíka, kde jsme kopli smeťák s lahvemi. Protože však ono místo je daleko od silnice a i ta silnice je opravdu na stracené vartě, domluvil jsem se ze ségrou, která bydlí několik kiláků od onoho místa, že k ní ráno přijedeme a ona nás mým autem odveze a veme ho zpět k sobě. Nerad bych totiž auto nechával na silnici v polích, lidi jsou přeci jen všelijací.
Tak nám to klaplo. Ségra náz vykopla z auta, my se dostrojili a tradá, přímou čárou asi dva kiláčky po polích. Pěkně hnusná cesta. Zima, sníh a to ještě Luďa dělal dlouhý kroky, takže jsem za ním nemohl jít partyzánským krokem, ale cupital jsem vedle. Když jsme konečně dorazili do lesa a spustili mašinky, tak se nic nedělo. Detíky spokojeně mlčely amy pěkně šlapali vedle sebe a máchali packama.
Najednou Luďa povídá: Podívej káně! Asi něco drží, koukej! Tak čumim jak puk než mě Luďa navede. A opravdu sedí tam pěkný kousek. Tak jdeme blíž, říkáme si že odletí, ale káně stále nic. Když jsme tak dvacet metrů tak káně roztáhne křídla a snaží se uletět. A teď to vidíme. Levé křídlo visí strnule podél těla. Vypadá na zlomené. Dravec popoběhl několik metů a zastavil se. My taky. A jen jsme na sebe koukali. Ptám se kolegy: Co s ním? Tohle nepřežije. Tak přemýšlíme. Pak vytáhnu telefon a volám na služebnu PČR V Hrušovanech nad Jevišovkou. Mám číslo od té doby co jsme jim předávali nějakou tu munici. No co když nevím tak se zeptám ne? Přece jen káně je zákonem chráněno. Když mi to zvedli, tak jsem jim popsal situaci. Taky nevěděli. Hlas v telefonu mi řekl, ať počkáme, že se zkusí někde zeptat.
Tak se zatím rozhodujeme, že káně chytneme. Odkládáme detektory a rýče a obcházíme ho ze dvou stran. Káně popoběhne pět metrů a zůstává stát. Pak se nechá od Luďka bez problémů chytit. Nijak se nebrání, nemává křídlem, jen na nás kouká. Sdělávám bundu a balíme ho do ní. Koukáme mu na to křídlo a je to jasné. Dravce nějaká pořádná sv.. ě střelila! Kdopak asi chdí s brokovnicí do lesa? Opravdu bych někdy tomu zmetkovy s chutí nakopal pr.. l. To je ta ochrana zvěře a takový ty kecy. Byli jsme opravdu pěkně namíchnutí, když jsme to křídlo viděli. Tak voláme ještě jednou a říkáme, že je postřelené. A že jim ho vezem. Telefon pro ségru ať nás vyzvedne a šupity dupity přes pole zpátky. Káně vůbec neprotestovalo a nechalo se v klidu nést. Když už jsme jeli autem potkali jsme myslivce. Nepředáme jim ho? Povídá Luďa. Ani náhodou. Ti by ho tak leda dostřelili a zahrabali, aby nikdo nevěděl, že je tu střílej. No použil jsem trochu horší slova, ale ty nebudu radši tlumočit.



Na služebně se na něj policisté mrkli a říkali, že zatím nic nezjistili. A tak obtelefonovávali veterináře, aby zjistili co s dravcem, kam ho umístit. Když se dopracovali ke jménům lidí, kteří pro kraj zraněné dravce vyzvedávají a ošetřují, mysleli jsme, že máme vyhráno. Ale ouha. Telefony nikdo nebral a jeden byl údajně hrozně daleko a kvůli kalamitě nemůže přijet.
Dokonce požádali o pomoc jinou služebnu, aby se zajela podívat na jednu kontaktní adresu zda je někdo doma. Ale smůla. Pak obtelefonovali různý veterinární zařízení, skoušli i měšťáky v Mikulově a zoo v Brně. Ale nanejvýš bylo řečeno ať dravce přivezem do Brna A že tam ho snad někdo převezme. Já tam seděl ani nedutal a koukal na chudáka dravce. Pak se povedlo operačnímu dovolat na veterináře který poskytl telefonní číslo, při jehož vytočení to dokonce někdo zvedl, a když uslyšel o co se jedná povídá: Jedu kde ho máte? Tak asi za půl hoďky přijel chlapík z nějaké ptačí stanice a při pohledu na káně nadával. Asi víte komu. Říkal, že je to běžný obrázek, protože pro myslivce je každý dravec škodič. Taky nám říkal jak se myslivcům podařilo nedávno zastřelit i orla mořského. Prohlídl káně a řekl, že na stanici už zůstane natrvalo, protože má rozdrcený kloub.





Co s kánětem bude teď? Ptám se. Půjde na rentgen k veterináři a bude ošetřeno. Pak nahlásím na kraj, kde byl postřelen chráněný dravec a snad už s tím začnou něco dělat. Odpověděl mi ochranář. Ještě se policisty domlouval na nějaké zprávě a na postoupení výsledku rentgenu jejich oddělení.
Sice to trvalo dlouho, než se někdo našel, ale i policisté říkali, že pro příště už vědí kam volat. Takže nakonec všechno dobře dopadlo a já bych jim rád poděkoval, že se mnou měli strpení.
Asi opravdu záleží na jaké policisty ve službě člověk narazí, ale tihle byli opravdu skvělí..
Takže je to jak u hledačů. Taky jsou mezi námi paka co po sobě nezahrabou díru, nebo jsou schopní vyplenit archeolokalitu. No a myslivci mají mezi sebou pěkný ču…y kterým je jedno po čem střílej. Jen je to o to horší, že my se oháníme jen deťákem nebo rýčem, Kdežto oni…. .

PS: My byli rádi, že to káně přežije, ale jeden kamarád se ptal, proč jsme ho tam nenechali a otravovali poldy? Vždyť by to byla přirozená selekce zvěře v přírodě ne? Tak jsem mu odpověděl: Přirozená? To jako že tu chodí po poli ozbrojenej hraboš a sestřelil ho z oblohy? To není přirozená selekce! To byl úmysl člověka! To jen kdyby náhodou někdo napsal, že jsme ho tam měli zdechnout. Když pomineme, že přežije, ale vzajetí, aspoň se ví, že tu mají v revíru minimálně jednoho bl. a kterýmu by měli odebrat ty jeho kvéry.

Gyry, Luďa

Kluci z Groupu

 Autor: gyry

Komentáře

Dick

18. 01. 2006, 10:41

Udělali jste tu nejsprávnější věc co uděla šla!!! .

Petr J.

18. 01. 2006, 10:50

Kelt

18. 01. 2006, 10:55

není co dodal, skvělé....

UCAdmin

18. 01. 2006, 11:01

Panove rovnez se priklanim k udeleni a dekuji za to co jste udelali

Pipkin

18. 01. 2006, 11:05

Tak tak. .

Machar

18. 01. 2006, 11:08

Super, kluci!

Swordfish

18. 01. 2006, 11:09

Mám kamaráda sokolníka co pracuje na podobné záchranné stanici pro dravce. Má doma káně a sovu. Děkuji za mě i za něj

kacuro

18. 01. 2006, 11:16

také už jsem jednou zachraňoval mládě poštolky

herrjiri

18. 01. 2006, 11:16

bigsmoke

18. 01. 2006, 12:18

myslivce

Franz

18. 01. 2006, 12:34

benedek

18. 01. 2006, 13:39

Děkuji . A nebojte Kluci, Mrcasnícký bůh to jistě viděl a odmění každého z Vášeho groupu za tento dobrý skutek nějakou tou orličkou z WW2, vsaďte se!

klot

18. 01. 2006, 14:03

Chválím! myslivcům

MinTaur

18. 01. 2006, 14:20

Necht je to inspirace pro nas vsechny. Nejsmutnejsi na tom je, ze tohle je jen jeden z mala podobnych pripadu s dobrym koncem.

Horatio

18. 01. 2006, 14:49

Aspon ste zachovali cest detektoristov a zachovali ste sa tak ako sa najlepsie dalo.

Panther

18. 01. 2006, 15:07

to jo myslivci jsou prasata muj tata je nimrot a davame zvěři papání kolikrat kdyz vydime ty hony misto toho aby šli po svejch tak ty kreténi si vozí prdel v džípu a střílí po všem co se hne a ještě sou ožralý jak hovada no HNUS!! Takže říkam v lese na mrcasu se ani nebojte tolik divočáků jak myslivců stačí si vzít noviny a tam to vidíte myslivec zastřelil svého kolegu atd... radši mám vždy osobku sebou

Hansek

18. 01. 2006, 15:53

lumur

18. 01. 2006, 16:04

neni co dodat.

bába

18. 01. 2006, 16:18

Krusty

18. 01. 2006, 17:04

UCAdmin

18. 01. 2006, 17:32

All - myslim si, ze neni myslivec jako myslivec a rozhodne bych je nehazel do jednoho pytle. Jak psali Gyry a Luďa mezi hledaci je to bohuzel stejne, ale verim, ze na obou stranach prevladaji ti lepsi a pohodovejsi lide. Osobne znam jednoho velmi pohodoveho hajneho od Moravskych Budejovic a je to zaroven mrcasnik. Dokazi si zive predstavit debatu myslivcu v hospode jak nadavaji na hledace jak po nich zustal celej les jak po naletu krtku. Vzdy rikam, ze kazdy be mel zacit sam u sebe a to alespon tim, ze si po sobe zahrabe diru kterou vykopal.

Adolf

18. 01. 2006, 17:47

Sláva mrcasníkům a smrt myslivcům . Za všechny zvířata děkuji za tento Váš čin. Velmi si Vás za to vážím. Zabíjet zvířata pro zábavu je opravdu hnus který by se v dnešní moderní době opravdu neměl tolerovat. Myslivcům za srdce přeji ať se navzájem postřílí a ruce jim uhnijou u samý prdele.

Adolf

18. 01. 2006, 17:54

UC - ADMIN : Ať je myslivec takovej nebo makovej stále mi ale vychází že zabíjí zvířata. Někteří hledači sice po sobě nechají bordel ale nic nezabíjí. S Tvým názorem opravdu nesouhlasím, příroda se má chránit a né ničit

gyry

18. 01. 2006, 19:30

Děkujem za slova chvály a díků. Jen byla sranda když se policista ptal co jsme v těch polích při nálezu toho káněte dělali? Tak jsme řekli, že hledali věci z války aten polda povídá: A jé to je ta naše černá můra ve službě, zas někde mrznout u munice a zajišťovat místo než dojede pyrotechnik. Ale myslel to ze srandy a dobře jsme pokecali. Ale musím přiznat, že už na mě jeden myslivec řval z posedu, že mě zabije, protože jsem mu prý vyplašil zvěř. Někdy si říkám, že by neměli neustále chodit ozbrojeni.. Člověk má z toho někdy strach.

lumur

18. 01. 2006, 20:02

gyry: souhlas s tou ozbrojenosti. Musim rict ze jsem jednou v lese jen tak v pohode chodil a najednou dost blizko strasna spousta vystrelu. Asi nejakej hon nebo co a cekat odkud prileti kulka nebylo zrovna prijemne. Tenkrat sem pochopil ze i nevinne prochazeni v lese nemusi byt jen tak bezpecne. Obvzlaste kdyz nekteri myslivci driv strileji a pak premysleji co ze se to vlastne pohnulo!

Karlos

18. 01. 2006, 20:11

Paráda kluci! Takhle se aspoň ukážeme v dobrém světle. Pěkný článek... Příště Vám to Velký Mrcas oplatí a najdete hromadu věcí

Jim

18. 01. 2006, 20:19

Je radost číst ty kladné ohlasy. Je jich víc, než na nějaké nálezy. A to je dobře. Mít dobré srdce a soucit se zvířetem, které se nemůže bránit je opravdu dar. A jak je vidět, má ho z nás spousta.

joachim2

18. 01. 2006, 21:19

Opravdu moc hezkej a zajimavej clanek. Udelali jste to nejlepsi pro to zvire. Patri vam velka gratulace a velky dik

toreto1

18. 01. 2006, 21:20

jsem strašně rád, že ještě žijí LIDÉ Díky

jezero

18. 01. 2006, 22:19

kdyby tak existoval řád zlatého káněte. škoda.

Fenriz

18. 01. 2006, 22:53

Asi ačnem lovit myslivce a drtit jim klouby...

Panther

19. 01. 2006, 07:40

gyry:Takže je z náš ty hovada z vlastní zkušenosti. Souhlasim s tebou jenze bouchačku nemůže mít každej. +Jedno zvíře -Jeden myslivec a stejne kdyby vas postřelil a vy ho taky s nasledkama nebo nedej bože zabili tak naše zákony vám z toho udelaj noční můru

ifor

19. 01. 2006, 07:45

Loni 1.1. jsem byl na mrcasu. Najednou se ve směru na mne začalo pálit. To myslivci oslavovali Nový rok střílením na asfaltové holuby, někteří byli ještě po Silvestru značně pod vlivem a jak jsem posléze zjistil, tak opici ještě průběžně doplňovali. Ani je nenapadlo, že by ve směru střelby mohl někdo být. A tak se ptám, jestli jsou povinni před honem a před jinou podobnou akcí si napřed prostor zkontrolovat a lidi, kteří se v něm nachází upozornit. Myslivci přece nejsou v drtivé většině vlastníky polí a lesů a nemohou si tam dělat co chtějí. A taky na mě nemůže myslivec řvát z posedu co tam dělám. Já přece mohu v lese být tak jako on. Mám pocit, že si vynucují jakousi přednost nebo co.

beda

19. 01. 2006, 14:58

Adolf

19. 01. 2006, 18:22

Chlapci jak to tak čtu tak by jsme mohli založit spolek proti myslivcům. Plně s vámi souhlasím a autorům tohoto článku ještě jednou děkuji Myslivci styďte se a mrcasníku bojte se 

Franz

19. 01. 2006, 20:02

No co já vím tak jednou ve zprávách sem viděl jak myslivce kontrolovali na dechovou zkoušku policajti. Jinak neházejte všechny myslivce do jednoho pytle i mezi mrcasníkama jsou pěkný výkvěty!

Prokeš

19. 01. 2006, 22:26

Doporučuju všem v takových případech volat na tel. č. 150, čili, Hasiče. Ti mají ze zákona za povinnost záchranu zraněného zvířete. Měli by zajistit převzetí a předání zraněného zvířete a souběžně kontaktovat příslušnou záchrannou stanici zvířat, agenturu přírody, ZOO, Zookoutek nebo občanské sdružení s podobným zaměřením. U veterinářů je to problém, záleží jen na jejich ochotě a je smutné že si policisté na své kolegy hasiče nevzpoměli a lámali si dlouho hlavu. Jinak jsem naprosto přesvědčený, že myslivci jsou v podstatě uniformovaní pytláci a největší zhouba naší fauny.

Franz

19. 01. 2006, 22:46

2 Prokeš: Jenže kdo by pak chodil dávat do krmelců potravu těm zvířátkám nebýt té zhouby. Víš o nějakých dobrovolnících?

Dietr

20. 01. 2006, 07:36

Nic ve zlým, ale tahle kritika vůči myslivcům se mi zdá moc jednostranná. Tím nechci omlouvat skutečnost, se kterou se Kluci z Groupu setkali. Ale na druhou stranu jsou oblasti, kde se podle vyhlášky dá lovit jinde chráněný druh (uznaná bažantnice apod). Mám osobně k myslivosti také vztah, stejně jako k hledání, proto reaguji na tuto zaujatost. Je to nachlup stejné, jako když v nás veřejnost vidí díky několika jedincům "vykradače historie". A nazývat myslivost pouhým zabíjením zvířat taky zrovna není tím správným termínem. Musí být prostě i určitá regulace zvěře ve volné přírodě, ale to je na dlouhé téma. Několikrát už muselo mysl. sdružení platit zemědělcům pokuty za škody způsobené třeba jen černou zvěří.
Ale v každé společnsti jsou bohužel tací, díky kterým se pak na ostatní pohlíží v úplně jiném světle.
Jako hledač jsem se opravdu jen zřídka setkal s negativní reakcí od strany myslivců. Naopak. Díky nim jsem nesčetněkrát našel spoustu dobrých věcí. Především ta starší generace myslivců, hajných apod. jsou zdrojem hodně dobrých informací. Přeci jen prožili spostu let ve svém revíru, viděli lecos, kolikrát sami i lecos našli a ví kde se i co šustlo - byť třeba jen z vyprávění svých kolegů. Proto, potkám-li někoho z nich při hledání v terénu, neváhám a ptám se. Hodněkrát se to vyplatilo.
Tak to bylo jen tak trochu na obhajobu myslivců, když už tady proběhla diskuze o nich. Snad nebudu ukamenován.

Panther

20. 01. 2006, 11:07

Franz:nejsou to dobrovolníci ale říka se jim NIMROTI ty davaj do krmelců potravu atd. nemaj ale oprávnění střílet zvěř můj tata nimrot je a rád mu pomáham ale s detíkem v ruce

gyry

20. 01. 2006, 12:30

Nevím, jestli je káně povoleno sem tam sestřelit (třeba u uznané bažantnice) jde o to, že už to zvíře nikdo nedohledal a nechal ho trápit. pokud odstřel povolený měli, tak měli i to zvíře dohledat. Letět už nemohlo, běhat na sněhu taky moc ne. Spíš si myslím, že si někdo řekl však chcípne.. A bažantnice v okolí je asi pět km od nálezu káněte.

TEMPLÁŘ

20. 01. 2006, 14:16

Díky Vám chlapi, jste pašáci! Zachránili jste Káněti život a jednou, až Vás bude chtít sežrat myš, tak zase ono zachrání Vás.
Né, fakt, jste borci. Kéž by takových lidí jako Vy, bylo víc!

Tommys

22. 01. 2006, 05:30

Souhlasím s  Iforem. Taky mi  připadá, že si  takzvaní myslivci myslí, že příroda patří jen jim a  nemyslivec v  ní nemá co  pohledávat. Zkuste se  někdy začíst do  časopisu Myslivost, kromě moc zajímavých článků tam bývají dost protivné narážky, o  tom, cože ti  nemyslivci si  dovolují vůbec vyskytovat v  hoditbě... jako by  celý svět patřil myslivcům.

Dragon515

26. 10. 2013, 02:51