Úvod / Nálezy

Sobotní hledání s Pasnauem

02. 11. 2009 Autor: pasnau 5697× 22
Vyrazili jsme spolu s Pasnauem na jednu lokalitu, kterou mu řekli sami pyrotechnici, když se s nimi zakecal při příjezdu pro jeho nález Panzefaustky...
Počasí se ještě umoudřilo a tak jsme vyrazili… Napřed jsme nemohli najít odbočku k té správné lesní cestě a když jsme jí konečně našli, tak jsme na ní stejnak blbě odbočili. Krásně jsme prošli a nenašli kromě trampských dřevěných srubů a mraku odpadků nic… Po pár kilometrech jsme se oklikou vrátili k autu a chtěli se vydat jinouí lokalitu nedaleko od této.
Policajt který nám dal tip si spletl potůček s řekou, takže nás hnal podél potoka do leva a ne do prava podél řeky. Dorazili jsme k místu dětského tábora, který byl v současné chvíly prázdný. Pasnau vyndal detík a šlo se na věc. Já jsem stále bez detíku díky paní domácí, která mi ho vytopila spolu s půlkou sklepa.
Hned za dětským táborem za říčkou, jsme z dálky zahlédli spoustu čerstvých kopaných děr. Bylo nám hned jasné, že jsou po těch "prasopsech". Řeknu vám, že takovou paseku nenadělá ani stádo krtků na zahrádce. Pasnauovo detík jako by se zbláznil…co pohyb s detíkem, to signál. Na jednom metru čtverečním se válely kusy odstřelených zbytků z „čehosi“ a mraky rozstřelených flakových patron.
Později jsme zjistili, že za války zde byl německy muniční sklad a po vílce se zde minice likvidovala.
Vzali jsme ostrou munici s sebou, protože nám připadalo jako hloupost jí znovu zakopat a nechat jí v místech, kde si hrají děti na dětském táboře… (mimochodem přímo v tomhle táboře se našla nedavno nášlapná mina přímo u vchodu na latríny – divím se, že tento tábor ještě existuje :-)) Odevzdali jsme munici na nejbližší policejní stanici...

... a to Vám řeknu, že z nás měli opravdu radost…

... přítomná policistka nás překvapila slovy, které nám vyrazily doslova dech. Žádala, ať s tím přijdeme druhý den, že toho mají moc! Na naši námitku, že nejsme místní, munici převzala, ale za neustálého brblání proč to raději nehodíme do rybníka nebo nezakopeme. Takže opravdu přístup hodný k sloganu " POMÁHAT A CHRÁNIT "

Mnoho zdařilích kopů přeje Djklomfi

 Autor: pasnau

Komentáře

sallyk

02. 11. 2009, 11:16

Stejně jako jednání policistky je k nechápání i to vaše jednání. Sami píšete, že se jednalo o ostrou munici - až vám to jednou spustí v autě, tak to snad pochopíte

gusper

02. 11. 2009, 11:35

Buďte rádi, že policistka nenechala vyklidit stanici. Je určitě dobře, že jste munici "zlikvidovali", ale touto cestou bych k tomu teda nešel Ať Vám prsty stále slouží

smrdla

02. 11. 2009, 11:38

Djklomfi:máš pravdu, lepší to odvezt než to tam nechat u tábora, a to že by mohla spustit v autě má pravdu sallyk, ale snad nejste tak hloupý a hodily si to pod nohy... už jenom manipulace je rysk, člověk si nevybere...

coufi

02. 11. 2009, 11:50

Dobrý den,

můžete mi prosím napsat co to je na té první fotce? Mám stejný nález a nevím.

Předem moc děkunji

pasnau

02. 11. 2009, 11:57

Je jasné, že je svým způsobem blbost munici brát s sebou, ale dovedete si představit reakci pyrotechnika, když by jsme ho hnali po kopcích a dali jsme mu "jen" 20 mm flak? Asi by nás obložil pár kostkama TNT a poslal do věčných lovišť. Vyberte si cestu nejmenšího zla : Naložit a odvést nebo to nechat dětem cca 100 metrů od tábora pod nohama Někdo namítne, že je lepší to znovu zakopat, ale to já vůbec neuznávám. Takže to byl asi nelepší kompromis mezi dobrým a špatným rozhodnutím.

gusper

02. 11. 2009, 12:44

coufi: pokud to není vtip nebo nemyslíš tu krabičku zápalek, tak je to nevybuchlá munice, protiletadlová - flak. Pokud se nepletu, tak bílé fleky na nich jsou známkou koroze zapalovačů = nebezpečná hračka.
pasnau: no, já osobně se setkal vždy s tím, že nejdříve přijede hlídka, která ověří nález a pak rozhoduje o přivolání pyrotechnika. Jasně, volat PČR k nálezu pěchotní munice, které se na bojištích válí tisíce, je asi nesmysl, ale třeba já osobně bych PČR v tomto případě (myslím ten flak) volal... Je dobře, že jste to nenechali jen tak, to v každém případě ano. Já bych to ale do ruk nebral

gusper

02. 11. 2009, 12:50

pasnau: já tím myslel teda to, že nejdříve přijede PČR a zbytek je na nich. Sami musí rozhodnout, co s tím udělat.

pasnau

02. 11. 2009, 13:06

gusper: nesporně máš pravdu. Střelivo je po tolika letech nebezpečný, ať je to z flaku nebo z čehokoliv jiného. Prostě jsme to udělali blbě, ale zase mám dobrý pocit, že ta konkrétní munice už určitě nesplní své poslání... Příště policajty proženu po lese a budou to mít místo fyzické přípravy Je to jejich práce a jestli se slečince - policistce- nchce tak ať jde dělat něco pro ní záživnějšího. Prostě si sypu popel na hlavu

csla

02. 11. 2009, 14:05

nazdar, jsem Z kaplice kde máš focenou tu policejní stanici. v lokalitě od kud jsou ty fotky zejména s tím křížem jsem byl mnohokrát páč je to poměrně blízko, tý munice je tam tolik že se tomu skor nedá věřit, ty 3 zničené panzerfaust trubky ste si vzali??? dyt je to šrot byly tam co si pamatuju takže možná už od konce války, a pokud se nemýlým šli ste hledat od Pzf doprava do kopce že??? pokud jste odněkud poblíž, znám zde spousty lokalit můžem se někdy domluvit a jít na lov:D dyžtak se mi ozvi na mail

pinocchio

02. 11. 2009, 14:58

Prsty všechny? Tak to gratulace, Pino

djklomfi

02. 11. 2009, 15:47

To: csla
Určitě se ozvu a vyrazíme. Navíc bych rád dal do týmu pár lidí na průzkum německý podzemní továrny - koukni na mý stránky WWW. JANTAROVAKOMNATA. CZ kde o ní píšu. Spíš tyhle stránky mám jako hobby, takže se tomu nevěnuju naplno, jako chlapi těmhle stránkám. Snad se chytnou...

K tý lokalitě... Dostali jsme tip přímo od policajtů, když je Pasanu volal k nálezu hlavice Pzf. Co jsme zjistili, tak tam byl muničák, kterej pak odpálili... Nechápu, jak může někdo provozovat dětskej tábor na tomhle místě... Se bude provozovatel divit, až mu tam děti budou lítat vzduchem. Navíc tam nedavno našli nášlapnou minu hned u vchodu na latrýny...

djklomfi

02. 11. 2009, 21:55

hele chlapi a nevíte, co by mohlo být to pod fotkou kříže??? Když to bylo v zemi, tak jsme napřed mysleli, že to je granát, ale neni...

tlustoch

03. 11. 2009, 08:57

je to část z vnitřku pancerfaustu na tom místě je jich dost

jenk007

03. 11. 2009, 10:54

Já jen nechápu že někoho baví hledat v okolí odpalovací jámy-toho šrotu...
No vážně, co vás na tom tak rajcuje?

kaola

03. 11. 2009, 16:50

Hmm, taková nádhera. Hezčí šrot jsem ještě neviděl!

pasnau

03. 11. 2009, 21:03

FAKMAN: podle tvých příspěvků usuzuji, že jsi velmi zkušený detektorář. Dojdi so do kovošrotu tam možná nějakej signál chytneš!

pasnau

03. 11. 2009, 21:11

jenk007: přečti si pořádně článek, zkus začít na začátku a čti až dokonce: psali jsme, že jsme POZDĚJI zjistili, že se tam nácházel muniční sklad. Tak nechápu proč mluvíš o nějakém rajcování ty který tajnej agente jenku.

djklomfi

03. 11. 2009, 21:58

Hele borci, nic tu nehroťte a pište radši články... Jak říká Pasnau - zjistili jsme to až později, že tam byl muničák... Nemá cenu tu zas rozvíjet dlouhý debaty a rejpání... A pokud máte nějaký keci, tak jděte do hospody na  a tam to proberte...

ragnarog

04. 11. 2009, 01:00

Ten dětský tábor mohl vzniknout dlouho po válce, kdy jeho zřizovatel ani nemusel mít tucha, že tam kdysi byl muničák... Vědomě by ho tam asi nezřídil.

jenk007

04. 11. 2009, 10:48

Pasnau, špatně pochopeno, já to nemyslel konkrétně na Tebe. Ale pár roků už to tady sleduju, a kolikrát se musím opravdu smát, jak tu někteří slintaj nad rezavejma hilznama, granátama... a čím víc jich je na hromadě, tím větší blaho a víc No co, každýho baví něco jinýho, ono takových pár rezatých fosforek ve vitrínce v obýváku, to je vodvaz.

pasnau

04. 11. 2009, 11:44

ragnarog: přímo na stránkách toho dětského tábora je napsáno, že po pyrotechnickém vyčištění nevybuchlé munice byla zahájena stavba tábora.... to bylo v roce 1989... úsudek si jistě udělá každý sám...

coufi

06. 11. 2009, 08:33

gusper: Děkuji za odpověď, hrát si s tím nebudu :-)