Soška
Zdravim. Posielam nalez sosky. Material je bronz, vaha ale 1kg. Soska bola najdena v lese kde som cakal nejaku ww2. nevie niekto z ktoreho je to obdobia alebo o co sa jedna?Mrcasu zdar
wolwo
Přispívat do diskuze a hlasovat pro vybrané komentáře mohou jen registrovaní. Prosíme, zaregistrujte se nebo se přihlašte!
Komentáře
bergy
05. 12. 2006, 10:17no tak to bude asi dost stary a hlavne bronz gratuluji to bych chtel taky najit
HrabošPOĽNÝ
05. 12. 2006, 10:27Hoď mi email, chcem sa ťa niečo spýtať.
Dark.Warrior
05. 12. 2006, 10:33Tak s tímhle bych hned upaloval do muzea... vypadá to dost staře...
trapper
05. 12. 2006, 11:16Jajaj. Tak jestli byl na techto strankach v minulosti prezentovan nejaky vyznamny nalez, tak timto je hrave prekonan. Pravdepodobne se jedna o vysoce postaveneho kral. valecnika(ne-li krale)a strazce pokladu. Zrejme mu chybi vousy a mec. Rekl bych, ze v techto zemepis. sirkach nalez celoevropskeho vyznamu, jehoz historie saha daleko pred novy letopocet(cca8stol. b.c. ).Takoveto artefakty nebyvaji osamoceny a doporucuji odkaz na D. Warriora.
zmroote
05. 12. 2006, 11:27a sakra
jezero
05. 12. 2006, 11:37Podle toho oblečení a čepce, bych to tipoval na Japonsko, Čínu, nebo Koeu. Takových starých věcí s Asie, sem přivezli legionáři spoustu. Velice pěkné a zajímavé.
GEGE
05. 12. 2006, 11:47Supr nález gratuluji
wolwo
05. 12. 2006, 12:14Mozno mu chyba kopija v ruke a nie mec.
Kejzlar
05. 12. 2006, 12:23V případě že bych tuto sošku řadil k velmi starým nálezům, tak spíše do období římského impéria!!! Důležitá je oblast nálezu, pokud jde o jižní Slovensko, tak bych se ani nedivil! S touto soškou velmi opatrně, pokud by se opravdu jednalo o takto starý nález, pak půjde o nález středoevropského významu a jde o unikát!
Kejzlar
05. 12. 2006, 12:29Trapper: vousy určitě nechybí, na hlavě je vavřín a to jasně ukazuje na Římany, vousy nosili barbaři. Wolwo: souhlas, půjde o kopií. Jezero: tohle není asijské ani náhodou!
Fosilie5157
05. 12. 2006, 12:30nemohla by to být Palas Athena
wolwo
05. 12. 2006, 12:31Co som ale pocul, keby sa jednalo o rimana tak robili sosky v stojatej polohe (a tato sedi na stolicke). Skoda tej odlupenej patiny na hlave.
jezero
05. 12. 2006, 13:12Ať je to, co je to, je to paráda. Ale Palas Athéna, by měla přilbici. K tomu štítu opravdu chybí ještě něco, do druhé ruky. Meč, kopí, váhy?
Kejzlar
05. 12. 2006, 13:58Římané měli sošky, jak sedící, tak ležící. Rozhodně je tohle věc pro opravdového odborníka a ne pro naše dohady!
cortes
05. 12. 2006, 14:26HEJTMAN
05. 12. 2006, 15:07zajímavé
Hop
05. 12. 2006, 15:30Gratulace
aanti37
05. 12. 2006, 15:30nádhera!
aanti37
05. 12. 2006, 15:32rozhodně to dál nijak nečisti a nech to jak to je. .
Will
05. 12. 2006, 15:55No, to je fakt kousek. Rozhodně bys to měl dát do muzea a hodilo by se napsat sem, jak to dopadlo, co to je a tak podobně, myslím, že nejsem jediný, koho by to zajímalo. Taky bych to zařadil k Římanům. Hlavně si zapamatuj, kde jsi to našel. Bezva
LOS PETROS
05. 12. 2006, 16:00Zřetelně jde poznat ženský učes, a na něm přilba, na meč je poloha ruky nepřirozená, když si k tomu přidám ještě štít, tak mi s toho vychází jen jediná ocoba. A to ATENA. At už se jedná o antiku, nebo ne, neznám jinou ženu takto modelovanou. rozhodně to nečisti. Jsem jenom amater, a jako mnozí se mohu plést. určitě se poděl o tento nález s odborníky. Možná to bude znít blbje, ale máš možnost přepsat učebnice děljepisu . Ale jinak chlape gratulace
Pesimista
05. 12. 2006, 16:10Jeď s tím na Buštěhrad, tam ti poradí a možná i nějakou tu korunku přivezeš....
bába
05. 12. 2006, 16:11Tak tomu bych rozuměl Pokud to není lidová tvořivost místního kováře před 200 lety, pak by to mohli být římani. Ale to by odhalila až analýza struktury patiny a použitého kovu.
LOS PETROS
05. 12. 2006, 16:15http://www.sweb.cz/reckamytologie/jednotlivci/hrdinov. htm
Nic lepšího jsem nenašel, není sedíci, ale jinak bych řek že podoba tam je
Pesimista
05. 12. 2006, 16:19Jestli budeš mít cestu do Prahy, tak se stav v Celetné ulici, směrem od Prašné brány asi tak 200m vlevo, je tam Karlova universita archeologická fakulta nebo jak se to jmenuje a tam Ti řeknou opravdu, co to je. Já tam občas chodím.
čakan
05. 12. 2006, 16:22trapperovi-král a strážca pokladu? Dva metre od sošky som našiel v tej istej hlbke klúč a vyzeral dosť starý
čakan
05. 12. 2006, 16:33bába-tá patina je dosť hrubá takže žiadny miestny kováč
Horatio
05. 12. 2006, 16:53pokial to mas z J slovenska tak kludne aj rimania... ked Sever stred mozno kelti?? ale fakt zalezi kde si to nasiel... mozno je blizko archeologicke nalezisko... niake rimske sosky som videl nazivo ale niak sa moc k tejto nepodobali... no fakt neviem...
Kejzlar
05. 12. 2006, 16:55Provedení a struktura by od místního kováře vyžadovala znalost antické předlohy! Jestli můžeš poslat foto toho klíče na mail mohu ho určit s přesností na 200 let. Můžeš s tím zajít na jakékoliv lepší pracoviště - Praha, Brno, Bratislava. V jaké hloubce to bylo? A jestli můžeš napsat jen velmi obšírně lokalitu - např. jižní Morava, severní Slovensko... ? Když ne sem tak na mail?
Kejzlar
05. 12. 2006, 16:57Horátio: Kelti to nejsou, tam jsem zase já viděl několik sošek a taky jsem je měl v rukách, to je úplně jiné provedení!
čakan
05. 12. 2006, 16:58je to západné slovensko 5 km odtial je keltské hradisko
Kejzlar
05. 12. 2006, 16:58Provedení a struktura by od místního kováře vyžadovala znalost antické předlohy! Jestli můžeš poslat foto toho klíče na mail mohu ho určit s přesností na 200 let. Můžeš s tím zajít na jakékoliv lepší pracoviště - Praha, Brno, Bratislava. V jaké hloubce to bylo? A jestli můžeš napsat jen velmi obšírně lokalitu - např. jižní Morava, severní Slovensko... ? Když ne sem tak na mail?
čakan
05. 12. 2006, 17:00ten kluč pošlem neskoršie mám ho v práci
wolwo
05. 12. 2006, 17:04čakan: si zo zapadneho slovenska?
čakan
05. 12. 2006, 17:06v bokoch podstavca sú diery a v nich boli zbytky železných klincov
čakan
05. 12. 2006, 17:07a ty si odkiaĺ? v nitre je najlepšie
wolwo
05. 12. 2006, 17:10cakan cakan uz som ta odhalil... akurat som ti chcel volat
čakan
05. 12. 2006, 17:20a ty si odkiaĺ? v nitre je najlepšie
čakan
05. 12. 2006, 17:23pre vysvetlenie -wolwo je moj dopisovatel
DFC
05. 12. 2006, 17:23A co takhle zakončení praporu, zástavy nebo tak něco. Římské prapory teda měly orla, ale třeba ne všechny.
bába
05. 12. 2006, 19:04Kejzlar: no já myslím, že i ten místní (třeba městský) kovář či kovolijec mohl nějakou předlohu vidět - klidně i na obrázku. To provedení je na římany i kelty strašně humpolácké. Takhle ještě středověk.
čakan
05. 12. 2006, 19:06čo znamená humpolácké?
Jurij
05. 12. 2006, 19:29tak to je nádherný kósek
Kejzlar
05. 12. 2006, 19:29Humpolácké=neohrabané-hrubé, mě osobně se to až tak špatné nezdá, těch figurek a podobných věcí jsem viděl dost, některé sice menší jsou podobného provedení, ale jak jsem psal, toto je věc kterou by měl opravdu posoudit naprostý odborník. Mimo to oni Římané rádi prodávali barbarům špatné věci a platili neplatnými mincemi.
_ypsilon_
05. 12. 2006, 19:54... zajimave-v kazdom pripade skoc s tym do miest. muzea-hlavu Ti neodhriznu-a aspon sa dozvies o co ide -pokial to je humpolacke tak Ti to ostane
bába
05. 12. 2006, 20:14čakan: někdy si dej tu práci a jdi se podívat do muzea, kde jsou keltské nebo římské sošky. Tohle vypadá na tzv. ztracenou formu, kde předloha byla nejdříve vyřezána z vosku nebo měkkého dřeva. Navíc je to zbastlené z více kusů a to dost amatérsky.
bába
05. 12. 2006, 20:16Chybí tomu preciznost, tělesné proporce - maximálně středověk ale spíš něčí pokus o sošku tak jedno, dvě století starý.
GEGE
05. 12. 2006, 20:17Nález to je každopádně zajímavej, jen podle fotek bych řekl že materiál neni bronz spíše mě to přijde na nějakou zintálovou slitinu, no možná špatné fotky, at šteluju barvy na monitoru jak chci tak je to pořád šedé. Také mě zajímá oco se jedná chtělo by to po nějaké odborné expertíze zaslat další článek jak to odborníci odhadli
minelab
05. 12. 2006, 20:39jojda. hezký... fakt. a copak asi je uvnitř toho podstavce? co to asi hlídá?
Wehrwolf
05. 12. 2006, 21:15Dokázaná přítomnost Římanů je u Trenčína(do skály byla vytesána zpráva o přezimování nějaké legie ), ale v zásadě bych souhlasil s Bábou, že na Řím a jiné kultury této doby je provedení sošky dost hrubé. Stavba těla sošky a celkový vzhled by opravdu odpovídal středověku, ale jak zde již několikrát zaznělo, v muzeu poví víc.
Pavel987654
05. 12. 2006, 21:16Já si myslím že to je soška pro naboženské účeli. Jinak hezký nález.
Kejzlar
05. 12. 2006, 21:28Tak jsem si zvětšil sošku co to šlo a musím říci že se silně přikláním k báběa tímto se mu i omlouvám: 1) je to opravdu z více kusů a na zadní straně sošky jsou dokonce patrné "sváry" na připojení nohou trůnu!!
2)soška podle červených skvrn (pokud nejsou zapříčiněné špatnou fotkou) je měděná a ne bronzová.
3) provedení je dosti nekvalitní a rozhodně soška není dělaná do ztracené formy.
GEGE
05. 12. 2006, 23:36bába
06. 12. 2006, 07:18Kejzlar: soška celá není do ztracené formy ale její část zřejmě ano, zbytek je k tomu doletovaný. Otázka kovu je otevřená, přikláním se spíš ke Gegemu. Z čisté mědi se moc často nelije kvůli vysoké teplotě tání (1083 st) Používají se spíše slitiny. Podle toho, jak se drolí, myslím že je to nějaká nekvalitní mosaz nebo podobná patláma patláma paprťála
sekerka
06. 12. 2006, 07:59wolwo parada jen tak dal odkial si? slovensko zapad ci stred
Kejzlar
06. 12. 2006, 08:03Bába+Gege: výstižné, máš pravdu že se z mědi neodlévá, ale je to něco s jejím velkým obsahem a nebo to leželo ve vlhku, to pak je někdy taková načervenalá patina.
teodor
06. 12. 2006, 08:06jednoznačne by som s tým išiel do múzea-myslím, že ked to uvidia aj sa ťa zabudnú spýtať ako si to našiel
podla fotiek je to samozrejme takmer nemožné určiť, ale prikláňam sa k tomu Rímu. Niesom síce odborník na toto obdobie, ale nižšia kvalita spracovania nič neznamená a u malých plastík s tohoto obdobia je skôr bežná (aspoň u tých, ktoré som mal možnosť vidieť). Okrem toho dnešné Slovensko sa nachádzalo až na okraji Rímskeho impéria a zručnosť miestnych remeselníkov nemusela ani z daleka dosahovať kvalitu ich kolegov v Taliansku. Okrem toho ani tvrdenie, že ak je to rímska plastika musí byť s okolia rímskej hranice (Limes Romanus)okolo Dunaja nie je pravdivé - rímske pamiatky sú známe aj z územia za ňou, ako napr. už spomínaný Trenčín (Laugaricio), ale aj Stupava či rímske kúpele v Dudinciach. Relatívne nedávno došlo k objavu busty G. J.Ceasara v Sv. Antone pri Banskej Štiavnici (!!! ) a nálezy rímskych mincí su známe z mnohých lokalít na takmer celom území Slovenska. No a to, že si našiel nedaleko v rovnakej hĺbke klúč, neznamená absolútne nič...
Takže jednoznačne by som s tým išiel do múzea a možno sa s troškou šťastia staneš slávny. No a možno aj nie... ale za pokus to stojí a myslím, že máš celkom slušnú šancu
grofik
06. 12. 2006, 08:29Podobnú som zaregistroval, bola o niečo menšia váha 1kg je dosť značná, pán nemal záujem dať na detailnejšie porovnať nejaké charakteristické črty. Práca neverím, že je Rímska, chýba precíznosť, prikláňam sa k názoru dobový pokus domáceho majstra kolonií Rímskych.
Sevca
06. 12. 2006, 09:14Zajímavý nález ale datovat se to netroufám. Však bábovi argumenty se mi zdají přijatelné
lino
06. 12. 2006, 09:34Jestli to není nšjaký žertík, taks objevil věc evropského významu. Jedná se o odpočívajícího římského legionáře v základní vyzbroji. Souhlasím, že by mohlo jít o místní produkci, i materiál se zdá poněkud pochybný, váha neodpovídá čistému bronzu. Jsem historik, antika není mojí specializací, ale přijmi mimo blahopřání i radu-utíkej s tím na odborné pracoviště, v opačném případě si zaděláš na pěkný malér.
wolwo
06. 12. 2006, 09:36sekerka : zapadne slovensko a ty?
teodor
06. 12. 2006, 09:45no nie že by som sa chcel hadať s historikom, ale toto určite rímsky legionár nie je. Výzbroj sa podobá skôr gréckej ako rímskej a vyzerá to skôr ako žena než muž (žeby tá Aténa???), ale rimania preberali božstvá iných národov, takže by to nebolo nič zvláštne. Inak ale súhlasím s Linom - šup šup do múzea!!!
sekerka
06. 12. 2006, 09:49ja BA, TT
wolwo
06. 12. 2006, 09:58sekerka: to sme susedia teda
pierrre
06. 12. 2006, 10:13Zajímavé. Přikláněl bych se k tomu Římu, spíš pozdní nebo nějaká provinční výroba-to zpracování je fakt humpolácký. Typoval bych to na sedícího císaře (trůn, věnec, toga) nebo na Palas Athénu. Spíš tën císař. Šup s tím za archošama. S tím evropským významem bych to nepřeháněl-spíš tak slovenský nebo západoslovenský význam
Andrew
06. 12. 2006, 10:14souhlas s teodorem, podle helmy jde o jasne zpodobneni recke postavicky, priklanim se k te Atene, rimska roba vypadala trosku jinak
pierrre
06. 12. 2006, 10:17Ikdyž může to být i nějakej rukoděl řekněme z 18.stol. Ten ksicht se mně zdá takovej barokně prdelní.
sekerka
06. 12. 2006, 10:44wolwo chodis aj burza Krakovany, alebo Trnava ak chces napis na
francezo@azet. sk
teodor
06. 12. 2006, 10:45pierrre: no ako sa to s tým západoslovenským významom vezme. Kolko podobných plastík poznáš z druhej strany Dunaja v celom okolnom regióne?
pierrre
06. 12. 2006, 10:53Ok, řekněme Česko-Slovenského významu, je fakt, že se podobný věci najitý u nás nebo u vás dají spočítat na prstech.
pierrre
06. 12. 2006, 11:01Andrew" Ta helma o ničem nevypovídá, tvar je silně schematický (takový hrncokšiltovky nenosil nikdo) a chocholy nebo hřebeny měli na helmách jak Římani tak Řekové
varan
06. 12. 2006, 11:30Je to určitě římsko-provinciální provenience, řecké plastiky vypadají o hodně jinak, středověk bych úplně zavrhl; nic neznamená, že je to hrubého provedení - nejen v tomto (tj. provinciálním) prostředí podobné sošky jsou většinou vyvedeny takto "humpolácky". Vypadá to na Minervu - přilba, štít a postavení ruky, která zřejmě původně držela kopí. Já bych s tím zašel za odborníky (spíš než do nějakého okresního muzea na Archeologický ústav - Nitra, Brno, nebo některé centrální muzeum - tam jsou i specialisti na toto období) - určili by to, popsali a na oplátku získali nové poznatky, pokud teda by ses rovnou nerozhodl jim to přepustit. Je to skvělý nález, i když bych ho zas tak moc nepřeceňoval, na Slovensku je podobných z tohoto období už docela dost. (Tu poslední větu ber částečně jako výraz bledé závisti. Gratuluju! )
teodor
06. 12. 2006, 11:37snáď len doplním varana: Minerva je rímske meno gréckej bohyne Atény (doteraz ma to ani za svet nevedelo napadnúť ). Možno sa na Slovensku našlo podobných vecí viac ako v Čechách, ale tiež ich až tak vela nie je - o tomto stave ani nehovorím...
grofik
06. 12. 2006, 14:43Wolwo, pokiaľ môžem pomôcť pri diskrétnom posúdení Tvojho nálezu
na Arch. ú. v Nitre. napíš.
Weckhesser
06. 12. 2006, 14:50Sekerka: Ja som tiez z TT, a z Wolwom sa sem tam ukazeme aj na burze v Krakovanoch...
jurgen
06. 12. 2006, 15:09Já osobně bych do žádnýho muzea nešel.
Prostudujte si něco z antické skulptury. Římani čerpali a převzali umění od Řeků Ti zase od Etrusků atd. Renesence je pokračováním a navázáním na antiku.
Nikde neuvidíte takhle,, zprasené dílko " I reliéfy na mincích, kemách a kameích jsou propracované do nejlepšího anatomickýho detailu. Antická skulptura má život, ale tohle teda ne!!
Příjde mi to na import z východu, ne starší jak 200 let. Však i dnes známe sošky ze dřev, mastku a slitin dobře tavitelných kovů.
wolwo
06. 12. 2006, 16:58Dobre priznavam sa, spravil som to s plasteliny a dal ju vypalit a strekol som to patinovym naterom
sekerka
06. 12. 2006, 17:05Chegi chodis aj do (nov) HALIGANDY? poznas Mareka? Lubena? TT.
v sobotu som v TT jak na koni zatial cau
sekerka
06. 12. 2006, 17:06wolwo nedaj sa zezen aj mne taku plastelinu
varan
06. 12. 2006, 17:09Jurgene, to, o čem mluvíš, jsou většinou špičková díla antického sochařství nebo užitého umění, ale provinciální (nejen) drobná plastika tak dokonalé provedení většinou nemá. Můžeš tomu říkat "zprasené", ale to, co wolwo našel, JE provinciální provenience. Možná bys měl jít do toho muzea už jen proto, aby tě nechali nakouknout do chytrých knížek, kde by sis o tom něco přečetl, pak dělej chytrýho.
Will
06. 12. 2006, 17:12Já bych tu dataci do Říma neopouštěl. Jako klasická římská práce to sice vážně nevypadá, ale ta provinční napodobenina to může být celkem klidně. Samozřejmě to tak být nemusí, ale byla by opravdu chyba to nevzít do muzea.
wolwo: Bez odborníka to houby určíš, my ostatní na webu taky (zvlášť, když koukáme jen na pár fotek). Takže se vykašli na všechny zdejší teorie (včetně té mé) a běž se na to zeptat odborníků. Stačí pro začátek poslat foto na web nějakého centrálního pracoviště nebo přímo odborníkovi, to je to nejjednodušší.
Weckhesser
06. 12. 2006, 17:14sekerka: neviem co je HALIGANDA a nepoznam ikoho s tych ktorych si mi napisal...
wolwo
06. 12. 2006, 17:19Inak dakujem vsetkym za ich nazory, ked nieco zistim tak to sem napisem...
sekerka
06. 12. 2006, 17:21Haliganda je na halenarskej(rest. ) v sobotu ides do terenu?
Weckhesser
06. 12. 2006, 17:29Sekerka: Aha, no uz viem... ale aj tak tych ludi nepoznam ja som este student... a do terenu 100% nepojdem lebo moimentalne nemam doma detektor... sak skus sa dohodnut s Wolwom...
sekerka
06. 12. 2006, 17:50Wolwo jak si na tem v sobotu? o pol desiatej budem na pumpe pri TESCU prides? ideme na mrcas
sekerka
06. 12. 2006, 17:53Wolwo-Will je asi nejbliz k identifikaci tej sosky
wolwo
06. 12. 2006, 17:56sekerka: chcel som ist hladat ale vyzera to tak ze musim ist nieco vybavovat, takze az pobed ked to stihnem, alebo v nedelu, mas tam mail...
jurgen
06. 12. 2006, 18:01Varane
Mě nemusíš nikam posílat číst knížky i když si moc rád přečtu nové věci. Já si o tom měl možnost číst už na škole, kde jsem si to řádně odseděl.
Ty jsi si vzal do hlavy názor a tím operuješ, tak budiž a měj svou pravdu, ale už mi laskavě NIKDY nepiš, že nemám dělat chytrýho, co si o sobě vůbec myslíš. Trocha slušnosti by Ti prospěla
Konec
sekerka
06. 12. 2006, 18:18nic nedoslo? v nedelu musim makat
Ander
06. 12. 2006, 18:28A kukám trnafčanov jak maku. Já som též odtál. Tak sa možná nékedy aj uvidzíme. Ale hledat zatál nechodzím. Neni š čím...
grofik
06. 12. 2006, 18:49wolwo, navrhujem, aby si išiel dohľadať, nakoľko určite chýba soške kopija, pokiaľ tam nebude dá sa predpokladať, ako poškodenú po nejakej hodovačke, boji alebo tak bola daná ako poškodená vec bokom.
Juramine
06. 12. 2006, 20:27a co magnet magnet! Dál už snad nemusim pokračovat. ale supr mrcas!
jezero
06. 12. 2006, 23:22Já si pořád vedu svou teorii, že to je východní práce. Kdyby byla vidět pořádně levá ruka, jak drží ten štít. Možná to není štít, ale slunečník a v pravé ruce měla rukojeť. S podobnou tématikou jsou Japonské i Čínské obrazy. To je jen můj názor. V každém případě bych se také rád dozvěděl výsledek pátrání.
teodor
07. 12. 2006, 06:17jezero ja si vždy vážim tvoje názory, ale teraz sa fakt pletieš. Ruky tej sošky vidno dosť obstojne aj na poslednom obrázku - to čo tá prázdna pôvodne držala smeruje hore a slnečník sa drží úplne inak, nehovoriac už o tom, že východné slnečníky majú úplne odlišný tvar.
Ako tu už bolo niekolkokrát spomenuté je to s najväčšou pravdepodobnosťou rímska provincionálna plastika, teda vec, ktorá jednoznačne patrí do múzea - čo je zároveň aj jediné miesto, kde ti to poriadne určia.
Wolwo myslím, že máš práve šancu aspoň trochu poopraviť pohlad archeológov na amatérskych hladačov, tak nám to neposer. Čudoval by si sa kolko archeológov sleduje tento web...
varan
07. 12. 2006, 12:47To jurgen: to jsem to teda schytal! No, máš asi pravdu, omlouvám se, vážně bych se nechtěl tvářit, jako že jedinej chytrej jsem tady já. Ale za svým názorem si stojím (pokud teda wolwo tu sošku neuplácal z plastelíny:o))), mám ho podložený (i když ne sezením ve škole) a už i ověřený, o čemž si v tvém případě dovolím pochybovat. Rád bych věděl, na které škole se učí o římskoprovinciálních plastikách?
grofik
07. 12. 2006, 17:03Na školách niekedy nestihnú učiť ani to čo je v osnovách. Páni verite že sú knihy aj o Rímskych sponách, plastikách, doporučujem sa zamerať, na
jedného Švedskeho archeológa, a jeho publikácie.
grofik
07. 12. 2006, 17:08Na školách niekedy nestihnú učiť ani to čo je v osnovách. Páni verite že sú knihy aj o Rímskych sponách, plastikách, doporučujem sa zamerať, na
jedného Švedskeho archeológa, a jeho publikácie.
Čak
07. 12. 2006, 19:24na slunečník to nevypadá. všiměte si poloh obou rukou
turbokrt
07. 12. 2006, 20:47Mne to pripada ako Grecka bohina ktora drzi v ruke stit a v druhej mala mat kopiju.
varan
07. 12. 2006, 22:27To grofik: to je pěkné, že doporučuješ práce švédského archeologa o sponách, ale už nepovíš, že v celé republice by se daly spočítat na prstech možná dvou rukou, a že archeologové na nich sedí jak žaby na prameni, nechtějí je pomalu ani ukázat, natož aby je půjčili.
teodor
08. 12. 2006, 07:00varan: neviem ako u vás v čechách, ale na slovensku má skoro každé múzeum svoju knižnicu, kde si môžeš odbornú literatúru ak nie hneď požičať (obvikle sa to týka najmä hodnotnejších kníh - hold ludia sú svine a nedá sa im veriť ), tak aspoň preštudovať, prípadne si tam aj spraviť fotokópiu. Odporúčam napr. knižnicu Archeologického ústavu SAV v Nitre
turbo: je to rímska bohyňa minerva - grécka plastika na Slovensku, to by svetová archeológia rozdýchavala asi velmi dlho , ale máš pravdu v tom, že Minerva sa pôvodne volala Pallas Aténa a rimania si ju "požičali" od grékov
bába
08. 12. 2006, 07:54varan: čili naprostá paralela k zajímavým nálezům
grofik
08. 12. 2006, 09:44Varan viem, že volne kúpiš Haryho Pottera bez problémov. Súhlasím publikácie kních, hlavne archeologických je vysoko odborná záležitosť.
Mám radosť, že niektorý kolegovia konečne si všimli na soške fakt ľavej ruky. Len tá precíznosť prevedenia je matúca. Hodne svetla by vniesol moment dohľadania"čo asi bolo v pravej ruke". Samozrejme nemám záujem vyzvedať miesto nálezu, ale na Západnom Slovensku, neďaleko vojensko obchodnej cesty na úpatí kopcov bolo jedno z Rímských osídlení. Pokiaľ nálezca má pravý artefakt, ja len za seba blahoželám.
Pavlík
08. 12. 2006, 12:37Ahoj, napiš mi prosímtě.
rayden1
08. 12. 2006, 14:00moj kamarat ma podobnu sošku a chcel by tu vašu zhodnot a ked si bude isty že je po rimanoch ochotne sa s vami stretneme a dohodneme sa na cene kolko by si chcel za tento nalez? cena sa pohyboje okolo 5000 euro. kamarat ma važny zaujem pošlite mi prosim vas vaše čislo na mobil a dohodneme sa! verte mi!
bába
08. 12. 2006, 15:54kumace: to jsi provokatér nebo jen na hlavu?
rayden1
08. 12. 2006, 16:25bába: TY čO SI NEJAKY ZNALEC LEBO čO SI O SEBE MYSLITE? KED SA DO TOHO NEROZUMIETE TAK RADšEJ DRžTE... A POčUVAJTE VZDELANEJšICH LUDI. DOBRE!
rayden1
08. 12. 2006, 16:35bába: TY čO SI NEJAKY ZNALEC LEBO čO SI O SEBE MYSLITE? KED SA DO TOHO NEROZUMIETE TAK RADšEJ DRžTE... A POčUVAJTE VZDELANEJšICH LUDI. DOBRE!
rayden1
08. 12. 2006, 16:35bába: TY čO SI NEJAKY ZNALEC LEBO čO SI O SEBE MYSLITE? KED SA DO TOHO NEROZUMIETE TAK RADšEJ DRžTE... A POčUVAJTE VZDELANEJšICH LUDI. DOBRE!
rayden1
08. 12. 2006, 16:35bába: TY čO SI NEJAKY ZNALEC LEBO čO SI O SEBE MYSLITE? KED SA DO TOHO NEROZUMIETE TAK RADšEJ DRžTE... A POčUVAJTE VZDELANEJšICH LUDI. DOBRE!
bába
08. 12. 2006, 17:29kumace: nevím, z čeho usuzuješ, že jsi vzdělanější ale z projevu to vidět nějak není. To, co jsi napsal ve 14 hodin může vytvořit a dát na detektorářský web, který sleduje policie, archeologové a široká veřejnost jen naprosté ucho. Dáváš tím všem do ruky klacek v podobě snahy o obchodování s věcmi, které patří do muzea. Používej chvíli tu dutou kouli, která ti ucpává díru do krku a nebudeš psát takové kokotiny
Will
08. 12. 2006, 17:47kumace: Hele seber se a táhni někam (vykat ti rozhodně nebudu)! A jestli tu chceš kázat o vzdělanosti, tak sebe a svoje kamarády do toho nepočítej, když vykupuješ něco, co má celospolečenskou hodnotu. Kvůli takovým jako ty se do detektorářů pouští kde kdo. Nechápu, proč ti to Admin rovnou nevymazal. Táhni!
čakan
08. 12. 2006, 20:48kto chce vedieť viac o nálezových okolnostiach Minervy nech píše na email
rayden1
09. 12. 2006, 00:39hoši klud delam si zvas prdel
bába
09. 12. 2006, 07:20kumace: tak to byla dost špatná prdel, protože už vidím, jak na nějaké konferenci archeologů někdo mává papírem se staženou stránkou z dewektorwebu a mává s ní jako s argumentem proti nám. S výkřiky typu "koukněte se, jak se šmelí". Tvůj dodatek o prdeli tam samozřejmě nebude...
rayden1
09. 12. 2006, 09:45bába nesmyte to brat až tak mov važne v každom pripade nikomu nikto nič nemože, teda pokial viete pravidla
jurgen
09. 12. 2006, 11:26Varane
Nebyl jsem tu tak odpovídám až nyní.
Umělecko průmyslová škola obor -kamenosochař je mé vzdělání
k tomu dějiny umění, architektura a dějepis.
Samozřejmě se i já můžu mejlit, ale nikomu svůj postřech získaný pouze prostřednictvím fotografie nevnucuju a hlavně nikoho neurážím, když zaujímá jinej názor.
Kejzlar
09. 12. 2006, 18:24kumace: osočování nemám rád, ale opravdu zde po delší době musím reagovat, ať jsi to myslel jako "prdel" (o čemž se dá pochybovat), či nikoliv, tak musím přiznat že to jsi tou "prdelí" totálně posral Tady se snaží dosti velká skupina lidí nějak dohodnout s archeology a ty sem strčíš tenhle žvást, no a pak se budeš divit až tě někdo chytne na poli za límec a potáhne tě k policajtům jako lumpa. Opravdu jen tak dál Za nějaký ten rok se díky takovým jako ty bude moci natočit film "Konec detektorářů v Česku a na Slovensku". A je úplně jedno zda je ta soška Řím, nebo je stará 100let. Omlouvám se za ten slovník, ale někdy to slušně vyjádřit nejde.
jurgen
09. 12. 2006, 19:24Varane
když jsi si tak jistej, koukni se na čem ta postava sedí. Nesedí náhodou na židli
A víš kdy se v Evropě objevuje židle
Historie židle sahá do období starověkého Řecka. V Evropě se tento kus nábytku více rozšířil až v 15.století. Design židlí se tak jako ostatní nábytek přizpůsoboval trendům aktuální doby.
Stále jen můj názor
varan
09. 12. 2006, 21:41Jurgen: můžeš to vidět jako židli, ale pokud přijmu názor, že by to mohla být Minerva, označil bych to spíš za trůn. - Jinak promiň ty invektivy; ber to tak, že mě třeba bolely zuby nebo napružila bejvalka. Jinak smekám klobouk před tvým obšírným vzděláním, ale nemůže to být taky tak, že při širším kunsthistorickém záměru se člověk seznámi především se špičkovými uměleckými díly a těmi, jež patří k tomu lepšímu z toho kterého období či stylu? To není případ této (jak jsem stále přesvědčen) římskoprovinciální plastiky. No, zase vyhrabávám podpůrky pro svůj názor. Uř by se tady taky mohl ozvat nějaký skutečně odborník, ať se poučíme! Chodí jich sem jistě dost, tak by nám mohli udělat nějakou osvětu!
varan
09. 12. 2006, 21:42Jurgen: můžeš to vidět jako židli, ale pokud přijmu názor, že by to mohla být Minerva, označil bych to spíš za trůn. - Jinak promiň ty invektivy; ber to tak, že mě třeba bolely zuby nebo napružila bejvalka. Jinak smekám klobouk před tvým obšírným vzděláním, ale nemůže to být taky tak, že při širším kunsthistorickém záměru se člověk seznámi především se špičkovými uměleckými díly a těmi, jež patří k tomu lepšímu z toho kterého období či stylu? To není případ této (jak jsem stále přesvědčen) římskoprovinciální plastiky. No, zase vyhrabávám podpůrky pro svůj názor. Uř by se tady taky mohl ozvat nějaký skutečně odborník, ať se poučíme! Chodí jich sem jistě dost, tak by nám mohli udělat nějakou osvětu!
grofik
10. 12. 2006, 07:59Dobré ráno:Čo sa týká môjho pohľadu na fotografie, odporúčam sa pozorne pozrieť na jednotlivé obrázky. Obraz č. 1,chýbajú hodidlá, zrejme sú ulomené. Kreslo tieš pôsobí dosť nedokonale, prikláňam k názoru, môžu byť jednotlivé fragmenty ulomené, mne sa to javí ako tak. Obrázok č. 2.je dosť nezaostrený, badať
rýchle čistenie, poškodenia. Obrázok č. 3,je najviacej mätúci, čo sa týka
celkového dojmu z diela. Nadá sa z fotografie určiť, čo plastike chýba, alebo nechýba. Obrázok č. 4,Jasnejšie ukazuje poškodenie hlavy.
Čiže môže plastika pochádzať aj z obdobia Ríma???????
Andrew
24. 12. 2006, 19:13takze trosku jsem studoval, neni to Minerva, ale bohyne mesta Rima - Roma, s Minervou maji stejny vojensky odev, akorat Roma byva zpodobnovana sedici na trunu... jinak Minerva byva stojici a obcas ma na ruce sveho mazlicka sovu, asi tak
SunTzu
03. 01. 2007, 01:08Bylo by zajmavý zjistit složení tý slitiny, podle patiny to obyčejnej bronz asi nebude...
lentilka
04. 01. 2007, 18:37nadhera... uz som zvedava co tomu povedia odbornici!
Will
08. 01. 2007, 17:56wolwo: Jak to s tou soškou vypadá? Už to posoudil nějaký odborník?
čakan
08. 01. 2007, 21:18wolwo ju vymenil za nemecký samopal
Will
09. 01. 2007, 17:03To je hezké, takže je v háji. To se dalo čekat. Aspoň, že po ní zůstalo několik fotek pro budoucí slovenské generace.
kelner
20. 01. 2007, 19:32wolwo pokial viem už ide po tebe archeologická polícia z BA
wolwo
22. 01. 2007, 11:40kelner: Neviem ci taka existuje ale nech pride.
kelner
22. 01. 2007, 15:23sú z Bratislavy a sú traja. Ja som ťa len varoval
wolwo
22. 01. 2007, 21:42kelner: a pred cim si ma jako varoval? To aby som s zacal obzerat za seba alebo co? Ked nieco chces povedz to narovinu a nepis sem picoviny......
kelner
23. 01. 2007, 17:59wolwo-tá soška rozhodne patrí do múzea. A viacej slušnosti by nezaškodilo.
wolwo
24. 01. 2007, 10:08kelner: ja som slusny ale ty si ma vytocil, neviem co si mam o tom mysliet, lebo zastrasovanie s policiou nie je haluz. Nemal si sem pisat nic a hotovka. Ked hovoris ze soska patri do muzea tak aj do mojej garaze patri BMW M6 a nie je tam!
Will
24. 01. 2007, 18:49wolwo: Kelner má pravdu, mám na věc stejný názor. Aspoň všichni víme, kam tě zařadit. A pokud jde o BMW M6 ve tvé garáži - třeba tam taky jednou bude, až si na ně najdeš v nějaké cizí kapse peníze - asi tak nějak je to s tou soškou. Možná (opravdu možná, protože soška nemohla být odborně prozkoumána) jsi našel jeden z nejcennějších archeologických nálezů ze všech tady na webu a zachoval jsi se přesně tak, jak obecně předpokládají všichni odpůrci detektorářů. K tomu snad ani není co dodat.
wolwo
24. 01. 2007, 20:01Will: Pocuj kamo ja osobne by som to do muzea dal alebo aspon dal posudit odbornikom len su tam okolo toho problemy, ktore ja len tak lahko nevyriesim. Ja hladam WW2 a potesim sa z kazdej malickosti aj ked najdem vystrelenu hilznu. Tento konicek mam pre zabavu a urcite nie pre peniaze tak neviem preco ma hadzes do vreca medzi spekulantov a kseftarov. Keby si ma poznal tak by si toto sem nanapisal. Myslis ze mi to bolo za potreby ze som na lokalitach ww2 nasiel sosku a teraz tu musel celit kritike niektorych z vas. Radsej keby som sa tomu miestu vyhol a bolo by lepsie, ale kto to mohol vediet predsa.
Will
24. 01. 2007, 20:34Bohužel, tím, že jsi tu sošku našel, jsi za ni vzal odpovědnost, to je úděl detektorářů. Možná nejsi kšeftař, ale zachoval jsi se tak, s tím těžko něco uděláš. Aspoň ať se do muzea dostanou fotky a nějaký popis, třeba anonymně, to je fuk. Hlavně ať něco.
kelner
25. 01. 2007, 19:48will-koľko rýmskych sošiek sa našlo na území Česko-Slovenska?
kelner
25. 01. 2007, 19:50wolwo-koľko si za ňu dostal?
wolwo
25. 01. 2007, 21:43kelner: Keby som ju predal tak uz len tebe by som to vesal na nos a chvalil sa tu stym no nie si trosku pochybny alebo provokujes? Mozme si to osobne vydiskutovat ked mas nejaky problem.....
Will
29. 01. 2007, 20:21kelner: našlo se dost drobného římského importovaného umění (většinou užité umění na různých předmětech), ale přímo o sošce nebo něčem podobně zásadním nevím - podobný nález by byl mimo to dost známý (ikdyž o Slovensku toho moc nevím), byla by to skutečně vzácnost. Ta zdejší záležitost ale nebude přímo římská práce, to je opravdu příliž hrubé, ale provinciální napodobenina by mohla. Ale chce to odborný posudek, možná opravdu děláme rozruch kvůli hovadině, ale možná taky ne a to mě štve.
čakan
30. 01. 2007, 16:21vidím že verbálne útoky na wolwa sa množia a preto chcem dať veci na správnu mieru. Wolwo bol ten, ktorý ma prehovoril aby mohol uverejniť foto mojho nálezu. Takže wolwo s tým nič neurobí. Pokiaľ by sa niekto chcel dozvedieť viac, nech sa ozve na email.
čakan
30. 01. 2007, 16:25Will-nech Ťa to neštve, na mail prezradím viac-sem rozhodne nie.
Will
31. 01. 2007, 11:04čakan, wolwo: Tak jsem tu sošku (foto) nechal posoudit u odborníka a řím to s největší pravděpodobností bude. Nejspíš pozdější období a bude to skutečně provinciální napodobenina. Rád bych se dozvěděl víc o okolnostech nálezu, ať to aspoň úplně nezmizí z povrchu zemského. Ozvu se na mail.
kelner a ostatní: Prošel jsem pár knížek a musím se opravit - z Čech je, co vím, jen jedna terakota, ale ze Slovenska je kovových římských sošek víc a z maďarska ještě víc, takže úplný unikát to nebude, ale i tak je to výjimečná záležitost.
Zdarec
heller
26. 04. 2007, 13:08no pekne wolwo vidim ze sa ozvali sami intelektuali :o) typu..... Hovori dievca chlapcovi:
- Ty si taky mudry, taky vynachadzavy a zabavny. Ako len vela toho vies, vsetkemu sa rozumies, je s tebou veselo...
- Aaale... - odveti chlapec - ja som normalny! To iba ty si taka jebnuta.