Úvod / Nálezy

Splněná povinnost

04. 09. 2006 Autor: pak 5819× 37
Ahoj kolegové, dnes i přes nepřízeň počasí jsme splnili povinnost a označili jsme místo posledního odpočinku neznámého německého vojáka. Jeho známka byla na padrť, takže zůstane navždy bezejmenný, škoda. Snad se mu bude alespoň lehčeji odpočívat, když už tam má alespoň symbolický kříž. Vím, že tam nebude ani do zimy, ať už kvůli přírodě nebo vlivem nenechavých rukou, ale to už je věc, kterou neovlivním. Alespoň jsem se snažil.

Hezké nálezy přeje Major

 Autor: pak

Komentáře

Bengoro

04. 09. 2006, 10:37

Je to od tebe pěkný a správný! Tak by to měl každý dělat!

hans.poa

04. 09. 2006, 14:34

Ten chlap si to určitě zaslouží! A máš pravdu lidi, lidi to tam stejně nenechají a vemou to nebo zničí! Hanba jim!

dabac

04. 09. 2006, 15:12

škoda ho, škoda tej anonymity...

zero

04. 09. 2006, 15:32

Paolo

04. 09. 2006, 15:36

Zas tak úplně bezejmenný by nemusel zůstat. Kontaktovat WASt. , prohledat farní kroniky, matriku úmrtí, poptat se po pamnětnících... Zavolat Motlovi do Novy

Paolo

04. 09. 2006, 15:59

Trocha detektivní práce... Co, co? Neláká to nějakýho regionálního historika

pak

04. 09. 2006, 16:17

Tady zřejmě nikdo nepomůže, protože je ho půlka a s takovou mrtvolou si jiště uprostřed lesa nikdo nehrál. Natož aby něco zjišťoval a zapisoval.
Zřejmě tak bude navěky. Pokoj mu! Major

Paolo

04. 09. 2006, 16:23

To je právě rozdím mezi náma a archeologama. Oni nejen hrabou, ale pídí se po takovej maličkostech jako způsob uložení (ja zakopanej, nebo tam jen tak ležela půlka těla?), co měl na sobě, zbytky mundůru, jakýhokoliv označení... Dá se toho spousta, ale stojí to spoustu času.

teodor

04. 09. 2006, 17:26

Paolo:
niečo na tom je. určite by sa našlo niečo čo by ho pomohlo identifikovať. možno má ešte živých príbuzných, ktorí by sa radi dozvedeli kde leží...
Major: na slovensku existuje nejaká organizácia, ktorá sa stará o nemecké hroby a myslím, že ak sa niekde objavia pozostatky vojakov, tak ich vyberajú a uložia na vojenskom cintoríne - samozrejme urobia aj maximum pre jeho identifikáciu. myslím, že u vás tiež bude niečo podobné. určite by to pre neho bolo lepšie ako nechať ho takto. tomu krížu dávam týždeň maximálne...

elmara.m

04. 09. 2006, 18:29

Chápu ale nesouhlasím. Pokuď to uděláme u každého nálezu budou naše lesy a louky brzo připomínat pohřebiště. Jetaky možný že se třeba nejednalo o německého vojáka a teď se možná ten partizán obrací v hrobě. Je to samozřejmě na každém ale...

pak

04. 09. 2006, 18:39

Pravděpodobně to voják byl, měl helmu a pár knoflíků z mundůru. A zbyteček známky, ale na kaši, nečitelnou.
A naše organizace rpo německé vojáky? Na Slovensku mají krásné hřbitovy, ale u nás někde leží myslím 4000 krabic s ostatky. Není mu lépe tam, kde je?

pak

04. 09. 2006, 18:42

Pravděpodobně to voják byl, měl helmu a pár knoflíků z mundůru. A zbyteček známky, ale na kaši, nečitelnou.
A naše organizace rpo německé vojáky? Na Slovensku mají krásné hřbitovy, ale u nás někde leží myslím 4000 krabic s ostatky. Není mu lépe tam, kde je?

easton

04. 09. 2006, 20:01

No je to diskutabilní. Pokud to byl obyčejný vojáček, kterého Hitler nahnal do války a on se tím jen snažil protlouci a přežít, tak dobrý. Ale co když to byl fanatik a aktivně se podílel třeba na zabíjení civilistů v Lidicích, Ležácích...... Já bych to nechal tak, jak to je a raději bych dal kytku na hrob partyzána.

teodor

04. 09. 2006, 20:15

easton : pripomenul si mi jeden film. Volalo sa to muž v soli. Tam tiež našli mŕtvolu a nevedeli sa dohodnúť či ju môžu pochovať na kresťanskom cintoríne, lebo čo ak nebol pokrstený...
Nech to bol ktokolvek a čokolvek spáchal, bol to predovšetkým ČLOVEK a zaslúži si aby ho slušne pochovali. Kto si ty alebo ja aby sme sa ho snažili súdiť???

hans.poa

04. 09. 2006, 20:15

Za to, že čeští partyzání na rozdíl od slovenských obvykle kradli a chlastali, tak si myslím, že těch kytek měli až moc. Co takový Murzin! ?

teodor

04. 09. 2006, 20:16

hans. poa: nie len český

hans.poa

04. 09. 2006, 20:29

teodor:slovenských partyzánů si vážím mnohem víc, protože aspoň povstali, bojovali a drželi vcelku dlouho frontu proti velké a dobře vybavené přesile! Naši partyzáni mezitím seděli ve sklepě, nebo v zemljance a čekali na osamělého německého vojáka, aby ho mohli odprásknout. A opět chlastali a chlastali...

GEGE

04. 09. 2006, 20:40

Nebudu se vyjadřovat k těmto přízpěvkům každopádně:Major udělals dobrou věc kolego

teodor

04. 09. 2006, 20:40

hans. poa : najviac práce v SNP spravila slovenská armáda a Nemci najlahšie prerážali práve tam, kde pozície držali partizáni. Okrem toho práve vďaka nim povstanie vypuklo omnoho skôr ako bolo plánované, vdaka čomu bolo relatívne rýchlo potlačené - aj ked viac - menej len naoko. Dôvodom invázie Nemeckých jednotiek na Slovensko boli práve výčiny partizánov...
Samozrejme, že medzi nimi bolo aj mnoho hrdinov, ktorí si zaslúžia náš obdiv, ale mnohí sa velmi nelíšili od toho čo popisoval...

teodor

04. 09. 2006, 20:42

hups - čo si popisoval

hans.poa

04. 09. 2006, 20:47

teo:máš pravdu! Bez Slovenské armády by byli v pr... !

Paolo

04. 09. 2006, 20:47

Ještě něco, nechci fakt bejt rejpal, chraň bůh, ale všechno co se najde v zemi podléhá ohlašovací povinnosti. Platí to jak pro kolečka (nad čímž přivíráme oko, u munice mnohdy přivíráme obě, ale u ostatků to platí stopro) Sice, to obnáší hodně problémů s žandárama, ale dá se to nahlásit i anonymně. Hlavně u každých ostatků si to bere kriminálka (kvůli možnosti násilného trestného činnu) a jde to na soudní patologii, kde jsou schopný zjistit příčinu smrti, podle kosterních pozůstatků stáří, možné prodělané choroby a další věcičky. Což je aspoň malá stopa. Kombinace s informacemi o působících jednotkách v okolí, archivy atd, atd... Dá se toho hodně. Akorát že ostatky zmizí někde v propadlišti dějin nebo v Ústí nad Labem v tý jejich slavný kostnici.

Paolo

04. 09. 2006, 20:53

To teodor: Tak to určitě prorazili na úseku kde to držel můj dědek. Bo ten se za povstání schovával někde na seníku a chlastal, což mu vydrželo až do smrti a mimoděk tím skoro utrápil babičku a rozvrátil rodinu. Ale o mrtvých jen dobře. Budiž mu urna lehká... škoda, že se nepotkal s druhým dědkem z WH, mohl mu poslat pár včeliček do jeho vaťáku....

teodor

04. 09. 2006, 21:05

no lidičky to ste ma ale teraz zaskočili...
ak má ten chudák skončiť niekde v krabici, to nech radšej ostane tam kde je. Fakt som si úprimne myslel, že aj u vás to funguje podobne ako tu a dostal by sa na nejaký vojenský cintorín.
takže som nič nepovedal

hans.poa

04. 09. 2006, 21:12

teo:u nás opravdu pár let leželo několik tisíc němců v krabicích v rozpadlé tovární hale. Teď jsou pořád v krabicích, ale někde v kasárnách. Prý je mají pohřbít. Ale kdy?

pak

05. 09. 2006, 06:38

Já viděl německý vojenský hřbitov Važec a to je opravdu důstojné místo. To ovšem u nás bohdá nebude, nám přece tak ukřivdili a tak nás terorizovali, že jim patří nejvejš papírová krabice a nějaká opuštěná díra jak píše Hans. Tam kde je mu bude líp. Možná se o něm něco dovíme, kamarád psal na spolek něm. veteránů a čeká na odpověď, tak uvidíme

gyry

05. 09. 2006, 09:50

Pak: Na spolek něm. veteránů jsem psal tak před rokem a ozvali se jednou, že ještě dají vědět. Nejlepší je oznámit nález kosterních pozůstatků policii. Ti je odvezou. Tu přilbu jste mu nechali aby bylo aspoň poznat, že jde o pozůstatky z WWII?

gyry

05. 09. 2006, 09:57

a Pargent vyzvedával mrtvé i ze hřbitovů a nikomu neřekl ani slovo, že je nemají kam uložit. Šlo jim o prachy z VDK, kteří jim za vyzvednutí platili. Takže bych řekl, že zase šlo někomu o prachy a ne o pietu. U nás je taky pár němců pohřbených a když přijeli s tím že je budou u nás vyzvedávat, tak jim starosta řekl, že na hřbitově zůstanou a přinejhorším, že je okrade sám. Docela trefná odpověď.

pak

05. 09. 2006, 11:51

Helmu už nemá, původně mu ji nechali, ale při další návštěvě se zjistilo, že ji našel někdo jiný a ten si ji ochotně vzal a při tom rozbil i tu lebku, takže to byla vlastně chyba. Spolek se ozval, že má zájem o vyzvednutí, takže se to nejspíš pohne k lepšímu. Snad jo.

Paolo

05. 09. 2006, 12:29

A pak se divme, že nás archeologové nesnášej...

teodor

05. 09. 2006, 15:27

Paolo: archeológovia nemajú dosť peňazí na seriózne výskumy - na nejakého nemeckého vojaka sa môžu vieš čo... nepleť si archeologický ústav s pohrebným

Paolo

05. 09. 2006, 15:52

Tak jsem to nemyslel, spíš to, že oni pracujou systematicky a když už "okrádaj mrtvoly", tak to dokonale zdokumentujou. Ne že někomu ukradnou helmu a ještě ho kopnou do hlavy, aby sebou moc nemrskal...

Kat

07. 09. 2006, 14:58

Nezlobte se pánové, ale to vaše hodnocení historie po 61 letech je mnohkdy k zblití. Teď jste každý generálem, ale v té době by mnohý zvás zcela jistě tiše seděl v koutku svého sklepa a klepal se strachem.
Je to hodně o názoru. Já s takovímto velebením hrobů německých okupantů, kteří měli v úmyslu vyhladit (nejen) náš národ prostě nesouhlasím. Když však takový kříž v lese uvídím, nechám ho být.

RONNY

18. 09. 2006, 14:27

No u nás je partyzánských a hrdinských hrobů několik a moc by jste se divili jaká je skutečný příběh těchto taky hrdinů, nebo spíš zlodějů.

RONNY

18. 09. 2006, 14:28

No u nás je partyzánských a hrdinských hrobů několik a moc by jste se divili jaký je skutečný příběh těchto taky hrdinů, nebo spíš zlodějů.

Hop

24. 10. 2006, 18:46

Jenom se s tím hrobem nepředřete, šašci

NeCrY

20. 02. 2013, 21:03

mohu předat kontakt na Volksbund