Úvod / Nálezy

Stříbrňák a medaile

29. 06. 2006 Autor: Primus 5731× 24
Tak se mi opět zadařilo, radost byla obrovská, dokonce i manželka mne pochválila… Prosím o určení mince a ,, asi, , metálu na kterém jsem vyčet: Bůh strestej angličany. Co to může být za metál? Dík za  pomoc.

Primus









 Autor: Primus

Komentáře

avers

29. 06. 2006, 09:52

"medaile"je patriotický odznak z WW1,mince super

formaldehid

29. 06. 2006, 11:15

Paráda

Pytlík

29. 06. 2006, 13:07

Ta mince je VI. krejcar 1674, slezské knížectví Würtemberg-Olešnice, Sylvius friedrich (1668-97), mincovna Olešnice, mincmistrSamuel Pfahler. Pěkný styv, škoda jen toho poškození na hraně. Doporučuji očistnou koupel ve čpavkové vodě nebo v roztoku Chelatonu III (hlídat! ). Popřípadě v 10% kys. citronové. A pak neutralizovat a důkladně opláchnout v destilce.

MAJKL 2

29. 06. 2006, 18:05

Pěknej kousek

jurgen

29. 06. 2006, 19:00

Pěkné kolečko

Andrew

29. 06. 2006, 19:21

doporučuju na noc nechat v roztoku kys. citronove a pak vzit zubni pastu na prst, promnout pod vodou a bude to jak v dobe, kdy to razili.

butcher

30. 06. 2006, 13:25

andrew: zkus někdy místo zubní pasty, která kromě brusné složky obsahuje i další chemické látky (pro Ag nic moc), použít obyčejnou jedlou sodu, ejmně ji navlhčit a tou kašičkou promnout mezi prsty

Andrew

30. 06. 2006, 15:02

butcher: ta mi moc nefunguje... to je o nicem... pokud je mince zazrana spinou ktera nejde odstranit treba kartackem, ta zubni pasta u me mela vysledky lepsi nez roztok kys. sirove... nemyslim si ze by promnuti mince mezi prsty s troskou pasty a nasledne oplachnuti bylo horsi, nez treba minci co ma razebni lesk drhnout JAKYMKOLIV i zubnim kartackem... ja jsem teda zubni pastou jeste minci neposkrabal a co se tyce slozeni melo by to byt trosku jako kys. fosforecna, ktera se hojne na cisteni pouziva pro svou malou skodlivost... tehle minci si myslim ze rozhodne ani jeden ze zpusobu tady prezentovanych neublizi, i kdyz je ve velmi peknem stavu na kopanou vec.

Andrew

30. 06. 2006, 15:04

mam mensiho brachu od tehle mince, teda 3 krejcar 1676 v razaku, cistit to nebudu vubec i kdyz by se moh jeste vic blejskat:)

butcher

30. 06. 2006, 16:32

andrew: s tím kartáčováním naprostý souhlas, používám minimálně. Ta soda se mi osvědčila, je to o trpělivosti, trvá to dlouho, ale jde i hodně zažraná mince, pastu jsem nezkoušel právě pro tu abrasivní složku a různé parfémové látky atp. Až zase najdu pár grošů vyfotím stav před sodou a po 

Pytlík

30. 06. 2006, 21:28

A zkusili jste už tu čpavkovou vodu? Pasta, soda,... to vše je pro starou minci příliš brutální. Buď se leskne jak jak nová (někomu se to líbí, ale ke staré minci patina patří), nebo je třeba vyrábět umělou patinu.

Andrew

30. 06. 2006, 22:31

pytlik: cpavkova voda no zkousel jsem udelal jsem si roztok a nic moc... me prislo ze pak mi mince nejak zesedla. pokud mam na mysli to co ty. roztok hydroxidu amonneho??? co se tyce ty umely patiny je to nejvetsi humus... me se nelibi... je to neco jak silikony... na zlatnikach to docela jde ale davat to na grose leopolda I. ? pak to je matny a nafialovely... to asi myslim tu patinu co se dela pomoci sirniku sodneho? mam pocit ze jo. to jsem radsi takhle zmrvenou minci krasne vyblejskal a ted vypada jak z mincovny. je jasny ze medaky na tech je patina koser ale nez mit zcernalej stribrnak flekatej, to ho radsi vyblejskam... on takovy prazsky gros uplne lesklej taky neni zas spatnej, treba vaclav druhy... pak staci jen nechat na svetle na slunicku na nejakem podkladu a za par mesicu se nejaka vrstva udela. pokud mas nejake tipy na lepsi umelou patinu rad to vyslechnu

Ramses

01. 07. 2006, 20:22

P. Jenč, Vlastivědné muzeum a galerie v České Lípě: Z krátké zprávičky s prosbou o pomoc určení mince vyplývá, že nejde o předmět z dědečkovy sbírky na půdě, ale o archeologický nález ve smyslu zák. č. 20/87 Sb. o státní památkové péči. Jako takový už měl být ohlášen muzeu, popř. Archeologickému ústavu!

Andrew

01. 07. 2006, 21:42

ramses:??????? myslis si ze archeology zajima 3 krejcar wurttemberg-olesnice? bud si s nim xxxxx nebo ho zavrou do depozitare... tohle neni zadne terno... a tezko to nekdo bude odevzdavat tak nazdar

Andrew

01. 07. 2006, 21:47

tady clovek najde blbej drobak a uz ho zenou, osobne az najdu rezavou skodovku nekde v lese, na vlastni naklady ji ohlasim a odevzdam, at se v muzeu staraji

Ramses

02. 07. 2006, 04:57

Pokud by nález pocházel z oblasti naší archeologické působnosti, určitě by nás zajímal (i s nálezovými okolnostmi). Děkuji všem ostatním, kteří mají snahu tak činit! P. Jenč, archeolog VMG v České Lípě

Ramses

02. 07. 2006, 04:59

Pokud by nález pocházel z oblasti naší archeologické působnosti, určitě by nás zajímal (i s nálezovými okolnostmi). Děkuji všem ostatním, kteří mají snahu tak činit! P. Jenč, archeolog VMG v České Lípě

HARTMAN

02. 07. 2006, 22:06

Zajimalo by me jestli se taky " archeologove pachti po lesich a polich s detektorama, sou pokousany od komaru, kazdej vecer si vykrouti par klistat a reknou si ze projebali 300 za benzin a hovno z toho :-).

Pytlík

03. 07. 2006, 11:00

Ramses: Pokud by ta mince byla z archeolokality typu hrad, tvrz, bojiště,... , potom zájem chápu. Pokud je ovšem z vlastní zahrádky ve městě/vesnici, z nějaké lesní cesty nebo z tisíckrát přeoraného pole (a to jsou mnohem pravděpodobnější místa nálezu), rád bych věděl, jakou vypovídací hodnotu tahle ojediněle nalezená běžná mince z novověku má.

butcher

03. 07. 2006, 18:25

Ramses: ano může být několik málo míst, kde i tahle ojedinělá novověká mince může mít informační hodnotu pro archeologa, pochybuji, že zrovna z nich je tento nález... jinak jako běžná a bezcenná mince skončí přinejlepším v krabici v depozitáři, ke studijním účelům určitě nikdy sloužit nebude, když už nechcete přicházet o informace, které jsou cennější než předmět sám, nestačily by vám u podobných mincí fotky a nálezové okolnosti. Je to dnes proti výkladu nesmyslného zákona, ale začne -li se uplatňovat i takovýchle mnicí, za chvíli to budou věci z WW2, pak bolševici a v konečném důsledku nedostanete nic a nebudete o ničem vědět.
P. S. je úsměvné, že upozorňuješ na ohlašovací povinnost zrovna Jurgena, je to zrovna jeden z těch detektorářů, které by jste si měli hýčkat

M4rin4k

03. 07. 2006, 21:24

HARTMAN, Pytlík, butcher : Souhlasim svama

Pytlík

03. 07. 2006, 23:32

Andrew: Žádný roztok, ale originál Čpavková voda (25%) prodávaná v drogerii. Buď krátkodobě ponořit do neředěné (dobré stříbro), nebo u špatného stříbra do naředěné destilovanou vodou (5%). Černé skvrny odstraní roztok kys. sírové a hypermanganu (návod je knížce Jana Bukvice-Čištění a konzervování mincí).

Andrew

04. 07. 2006, 12:21

pytlik: dik, asi si Bukvice poridim... nechapu proc jsem tak jeste neucinil. i kdyz je fakt ze ja jsem zatim zadnou starou minci nenasel... spis by me zajimalo cisteni zeleza. a co se tyce me numismaticke sbirky... kupuju zasadne veci ve sbirkovem stavu takze me cisteni az na vyjimky moc nezajima... a s nejakym zlatnikem z kvalitniho stribra opravdu neni problem. je fakt ze vetsi problem jsem mel s drobakama co jsem treba dostal, kde obsah Ag jde az nekde k 0,2, ruzne gresle, 1 krejcary atd... to je peklo... pak se mi to vzdy skoro rozpusti a zacne se mi tam vytvaret takova zeleno modra voda, ktera asi signalizuje nejakou reakci... nejspis rozpousteni toho kompozitu... pak se to vsecko ulepi a proste uz to z toho nedostanu:)))

Andrew

04. 07. 2006, 12:22

butcher: naprosty souhlas, takhle jsem to Ramsesovi chtel rict, bohuzel me po precteni prepadl takovy rapl, ze jsem to napsal trochu nevybirave