Úvod / Nálezy

Tak to byla trefa

12. 04. 2010 Autor: candies 5945× 30
Zdravim všechy hledače v pátek se mě zadařilo kopnout tendle masivni goldík. Nevím k čemu to mohlo sloužit ale nejspíš to budě nějaký doplněk k cibulím. Byl sem u zlatníka a ten řikal že ten kamínek může být briliant ale s jistotou to prej řekne soudní znalec. Kanždopádně skvělý pocit při nálezu asi brzo vystřídá ještě lepší pocit v peněžence:)Jinak ritina si iniciály AW.

 Autor: candies

Komentáře

krtecek_

12. 04. 2010, 11:24

super, gratuluju chlape

jaccob

12. 04. 2010, 11:28

Jinak poznate tu pani v okynku:)

Kajman1

12. 04. 2010, 11:35

Parádní kop!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DAVI

12. 04. 2010, 11:43

Mooooc pěkné

frankie

12. 04. 2010, 11:48

To je Gold Echt gold!!

Krutor

12. 04. 2010, 11:57

jaccob: Jaké to má puncy?

jaccob

12. 04. 2010, 12:02

Krutor ma to asi 5 puncu ale vsechny jsou necitelne.. ve zlatnictvy me ale rikali ze to vypada jak nejakej punc s kachnou jeste jeden punc co je citelny je C ve ctverecku ciselny punc to nema ale ve zlatnictvi rikali ze to je 585

radi

12. 04. 2010, 12:23

Šatlén k cibulím z medailonkem. Chudák musel mít pěknou radost, když to stratil. I když to zas takový chudák asi nebyl.

fremi

12. 04. 2010, 15:56

chod dohladat ešte cibule tie budú mat večšiu hodnotu, super kop

Kobra

12. 04. 2010, 17:28

Mooc hezky, gratulace velika.

numismatik petr

12. 04. 2010, 18:39

jestli jsem dobře pochopil slova o peněžence, tak jestli budeš prodávat, dej vědět, mám zájem! edvo2@seznam.cz

jaccob

12. 04. 2010, 18:44

nejspis to asi prodam. ale jeste si necham overit ten kamen. ale radsi to prodam nikomu kdo to sbira je mi lito to dat do tavby kdyz je to tak vyzdobeny

jaccob

12. 04. 2010, 18:56

nejspis to asi prodam. ale jeste si necham overit ten kamen. ale radsi to prodam nikomu kdo to sbira je mi lito to dat do tavby kdyz je to tak vyzdobeny

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 18:59

pokud je to to C ve čtverečku které myslím já (čtvereček má trochu zkosené rohy) tak to bylo prodávané (možná i vyrobené) v Praze, někdy kolem let 1866-72, možná i pár roků později. O materiálu a jeho ryzosti tahle značka nic neříká. že to nemá "číselný punc" t. j. ryzostní číslo, to je v pořádku, v téhle době se u nás nepoužívalo (nebo výjimečně).
Jo, a kdyby sis to nechal přepuncovat na puncovním úřadě (moc nedoporučuju, ale zlepší to prodejnost, pokud orig. punc není dobře vidět a kupuje to laik) tak si dávej bacha. Mě např. opuncovali starou RU brož na ryzost 585, ale dodatečně jsem identifikoval originální punc, a skutečná ryzost je 750. Myslel sem že to tam nějak ověřují, ale asi to pro ně je moc práce navíc, tak razí nejběžnějších 585 na vše.

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 19:03

jo, a puncovaný by měl být jak medailon, tak řetízek, možná i každé jinak, podle mě si to takhle zkompletoval až majitel.

jaccob

12. 04. 2010, 19:04

to C je presne ve skosenem ctverecku jak rikas. je to take nalez na uzemy Prahy

jaccob

12. 04. 2010, 19:11

Ja jsem predtim myslel ze je to tak 1 republika ale koukam ze je to jeste starsi. Jinak nevite kde me oceni ten kamen? puncovane jsou vsechny casti

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 20:51

bohužel, v kamenech se nevyznám vůbec. Ale mám dojem že na diamanty existuje nějaký elektronický tester, ale jak říkám, nic o tom nevím, jen sem to někde zalídl. To C ve čtverečku se používá od roku 1866 a oficiálně se používat přestalo 1872. Nicméně se běžně používalo ještě nějakou dobu poté, zřejmě ze zvyku. Mám třeba i věc kterou bych datoval podle výrobce až po roce 1890, přitom taky má tohle písmenko ve čtverci. Samotnýho by mě zajímalo, jestli se používalo místy i takhle pozdě, a nebo jsem jen blbě určil výrobce:)
Mimochodem, kdyby se dal přečíst hlavní punc, šlo by říct jasně, jestli to je do roku 72, nebo až po něm.

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 20:53

Ještě možná k tomu kamínku, nechci ti kazit radost, ale i kdybty to byl pravý diamant, nebude ta cena asi převratná, vypadá celkem maličký. Když sem kupoval diamant do snubního prstenu, odhadoval bych podobně velký, stál tuším kolem dvou tisíc

jaccob

12. 04. 2010, 21:09

prumer kamenu 2,3mm. jeste s tim objehnu nejaky zlatnictvi a necham si odhadnout cenu vcetne kamene a za tu ji radsi prodam nejakymu sberateli nez aby to slo do tavby to by me mrzelo. Jinak kolik stoji to urceni ryzosti a opuncovani na puncovnim urade

jano-789

12. 04. 2010, 21:51

no nechce sa mi verit ze cele to je gold...

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 22:24

Tak to jsem tipnul přesně, ten můj má cca 2 mm a něco (měřeno šuplerou, nechci teď hledat certifikát). Ale cenu taky ovlivní čistota, brus, vady a tak... No ale prostě asi nečekej že bude mít cenu třeba 10 tisíc (sám kámen).
Prodat to do tavby by byla rozhodně škoda, já osobně bych to neprodával vůbec a když, tak sběrateli co to ocení. Jediný poškození tam vidím ulomený zobáček zavírání, ale to se opraví bez problémů.
Ceník toho ozkoušení a opuncování je zde:
http://www.puncovniurad.cz/cz/sazebnik. aspx
Pokud sem to dobře četl, tak 40 Kč za každý gram + 5 Kč za opuncování.

tezcatlipoca

12. 04. 2010, 22:30

jano789 nevidím důvod proč o tom pochybovat, podobné věci z masivního zlata se běžně používaly a pořád se často vyskytují v prodeji. A že to je zlato je celkem zřejmé už z barvy a ze stavu (pokud to bylo v zemi). Samozřejmě, pružinky v zavíráních, sklíčka a fotografie zlaté nejsou, ale to je jasné...
Mimochodem, sklíčka máš ze skla, nebo z celuloidu? Tipuju sklo, že? Ale viděl sem i celuloid, že se používal.

jaccob

13. 04. 2010, 09:16

sklo je asi celuloid tezcatlipoca muzes me napsat mail skusim vyfotit ty punce a byl bych rad kdyz me k tomu reknes vic jinak retizek je duty a vaha je 17,5g tav nevim jesti se me to vyplati prepuncovat.

tezcatlipoca

13. 04. 2010, 11:25

tezcatlipoca@centrum.cz
S tím přepuncováváním bych počkal, já osobně to třeba vůbec nemám rád, určitým způsobem to tu starožitnost poškodí... Na tvým místě, kdybych to prodával, zašel bych do nějakýho slušnýho, většího starožitnictví (ne do zlatnictví nebo zastavárny) tam ti řeknou co dál, za kolik by to od tebe koupili, jestli je rozumný to přepuncovávat.. atd. Kdybys byl z Brna, mohl bych ti nějaký dobrý starožitnictví doporučit, tohleto by určitě vzali i do aukce, ale psals myslím Praha, že?
Jo, a dutý řetízky a šperky byly v té době hodně častý.

jaccob

13. 04. 2010, 17:41

ty punce se nedaj vyfotit neni z toho nic poznat jinak me to prijde jak takovej punc s hlavu psa a cislem 4 melo by to byt 585 sedelo by to k te dobe 1866-72

tezcatlipoca

13. 04. 2010, 19:44

Jo, to sedí... Koukni v tomhle odkazu:
http://www.vantura.cz/informace/punci-stare. html#3
na punc č. 127, to by měl být on. Obvykle se tomu říká spíš hlava lišky, ale to je detail:) S obdobím to je trochu složitější - určitě to je RU, to je bez debat, ale záleží na tom, zda vlevo, před čumákem, má ta hlava písmenko C (nebo aspoň nějaké zbytky, že tam bylo). Pokud tam to písmenko nikdy nebylo, tak je to značka z let 1866-72. Pokud se ti zdá že tam to písmenko být mohlo, tak je ta značka až po roce 1872, ale nebude to moc dlouho, nejspíš jen pár let poté (kvůli tomu samostatnému C ve čtverečku). Ryzost je 14 karátů, 18 karátové RU věci měly punc docela jiný (v tom odkazu kupodivu není - hlava srnce nebo kamzíka)

jaccob

13. 04. 2010, 20:12

super tak jsem rad ze to vim dekuju za pomoc.

X-etra

22. 04. 2010, 19:22

Wow, tak to se jen tak nevidí!

Hodza1

26. 04. 2010, 11:42

Fotka vypadá, tak na 20. léta