Úvod / Články

Teknetics - pinpointer

25. 09. 2007 Autor: candies 6090× 31
Nedávno jsem zakoupil na serveru detektorweb (e-shop) pinpointer Teknetics. Jedná se o pomůcku pro detektoráře kovů, která pomůže s vypátráním kovového předmětu.
Já osobně vlastním detektor ACE 150 Garret, který nemá integrovaný pinpointer. Proto jsem se rozhodnul, že si pořídím pinpointer dodatečně. Ten, kdo vlastní stejně jako já Garreta ví, že lokalizovat přesně předmět pod cívkou není zrovna snadná záležitost. Teknetics mi pomůže se vyhnout zbytečnému ‚rozrýpání‘ už i tak dost velké díry. Nic mě totiž nenaštve víc, než zjištěni, že objekt mého zájmu neleží přímo v díře, ale na její stěně. Nejednou se i stane, že např. minci vykopnu hned z první lopatkou. Pokud zhruba tuším kde se ta mince nachází, je vše v pořá- dku, ale většinou se prostě netrefím.
A tehdy přichází na řadu pinpointer. At už je mince v díře, nebo ve vykopané hlíně, ON to zjístí. Kolikrát je mince tak špinavá (nebo v hrudce hlíny), že jí nejde rozeznat od kamene, nebo od již zmiňované hrudky hlíny.
Potom stačí jen trochu prošmátrat díru, nebo zeminu a jeto! Přístroj má pouze jeden ovládací prvek (potenciometr), který slouží zároven jako vypínač. Celá konstrukce padne docela šikovně do ruky a hledat sní je hračka.
Napájení je na 9V baterii. Odběr je pak 6,8mA v klidu a 27mA při signalizaci.
Horší je to s citlivostí. Výrobce udává kolem 4palců, ale skutečnost je trochu jinde.

Měřeni mi ukázalo toto:
vytočený potenciometr na min. výkon- reaguje až na dotyk s kovem.
vytočení do poloviny dráhy potenciometru-okolo 2cm
Nutno říct, že po zapnutí vydává Teknetics stálý ton. Musí se proto nastavit citlivost celého zařízení pootočením potenciometru až do bodu, kdy přestane bzučet. Stává se  ovšem, že i když najdu bod s nejlepším dosahem (cca 3cm) a pak ho vypnu, tak po  opětovném zapnutí musím hledat vše znovu. Takzvaně se prostě rozladí. Proto nemá cenu dělat okolo potenciometru jakoukoliv stupnici –příklad: najdu stálý bod na stupnici označené číslem 3.Po vypnutí a zapnutí to už nebude ta 3jka, ale např. až pětka. S pokra- čujícím hledáním se musí čas od času s potikem trochu ladit, jinak ztrácí výkon(rozladuje se). V praxi si na to ale jde zvyknout.
Jelikož nemohu srovnávat s jinými pinpoitery, nemá cenu dělat nějaký neobjektivní verdikt. Já osobně jsem navýsost spokojen. (

Looki

 Autor: candies

Komentáře

UCAdmin

25. 09. 2007, 09:53

Looki - ja tuto dohledavacku take pouzivam, ale jen ve specifickych situaci. Treba kdyz je predmet pod spleti korenu nechci jej poskodit, v puklinach atd. Nebo take v miste kde predmetu je hodne a pri kopani bych je mohl poskodit. V letosni nalez nemeckych ID znamek, ktery popisuji v Detektor revue byl podobnou situaci. Jiz bylo spatne videt a pri vykopani signalu rycem se na me vyloupla prvni ID znamka. Po prejeti mista jsem zjistil, ze tam tech signalu je vice a bal jsem se, ze bych rycem mohl poskodit dalsi predmety. Bylo to v lesni hrabance takze nebyl problem koncem dohledavacky propichova onu malou plochu a z diry vytahovat jednitlive predmety aniz bych je poskodil. Pripadne se dohledavacka muze pouzit v hlubsich dirach kam neni moznost zastrcit civku - trebas parnem suchem leze rozsirovat diru v zemi, ktera je tvrda jako kamen je nadlidsky vykon
S nastavovanim citlivosti mas pravdu, ale doporucuji po kazdem dohledani vypnout a pri dalsi pouzivani opet zapnout. Je to otazkou jedne vteriny najit tu spravnou polohu. Paklize ji necham zapnutou tak na to mohu zapomenout a zbytecne se me pak par dni bude v batohu vybijet.

tabasco

25. 09. 2007, 11:02

Admin
Chcelo by to urobiť komplet recenziu a dať to ako rady a návody. Prípadne doplniť testom iných dohľadávačiek ako scanmaster...

UCAdmin

25. 09. 2007, 13:45

Tabasco - ok, to neni problem. Jak jsem psal dohledavcku T2 pouzivam pravidelne takze recenzi klido napisu. Jen to bude chtit najit chvilku volneho casu.

Nula78

25. 09. 2007, 15:22

No myslím, že ta dohledávačka je naprosto k ničemu a člověka jen zdržuje od hledání. Docela rád bych Vás viděl s touto dohledávačkou někde na ústupovce po němcích jak tam s ní šaškujete v příkopě. Fakt jsem se tímto článkem moc pobavil.

UCAdmin

25. 09. 2007, 15:28

Prcek 78 - precti si muj komentar nize. Do nedavna jsem si take myslel, ze bych takovou to vec k nicemu nepouzil a hle po vyzkouseni ji sebou nosim pravidelne. Rozhodne ji nepouzivam k dohledavani kazdeho nalezu, ale jak jsem uvedl v urcitych pripadech je velkym pomocnikem.

looki

25. 09. 2007, 16:04

Prcek 78-co mas za problem?? hmm...?! jestli nepouzivas dohledavacku, tak fajn, ale zdrz se priblblych komentaru. Ja zadne militarie nehledam a nejakou ustupovou cestu teprv ne. Na dohledani drobotiny je to good. nejaky priblbly naboj najdu i bez pinpoiteru, to je jasne, ale mince apod. se hleda fajn.
Uz z clanku je jasne ze jsem zamereny na drobotinu(mince aspol).

George-83

25. 09. 2007, 16:15

Taky uvažuju o koupi pinpointeru, protože někdy je problém lokalizovat např. minci v hluboké díře..... s pinpointerem to půjde určitě rychleji... , akorát ještě nevim jakou značku koupim (Teknetics, Whites Bulleye, Scanmaster)

Hicks

25. 09. 2007, 16:43

Ahoj mám krátce Scanmastera a jsem docela spokojen.

Nula78

25. 09. 2007, 18:47

looki- Nemám žádnej problém, jen mi s tím připadáš strašně legrační a mé komentáře nejsou přiblblé, ale jen vystihují podstatu věci. Kdybych vlastnil detektor, který není schopný dohledat bez problému minci tak bych s ním nikam nešel hledat, ale okamžitě bych ho hodil do popelnice. Tak přeji mnoho zdaru s dohledávačkou

Nula78

25. 09. 2007, 18:58

UC - ADMIN-Tvůj komentář jsem četl a bezpečně vím, že i v tomto případě dohledávačku postrádat nebudu.

looki

25. 09. 2007, 19:10

Prcek 78- co na to rict, snad jen mi prijde, ze si......!!!!. a jeste mi prosim vysvetli, s cim ti pripadam legracni?? to jako stim ze jsem se snazil neco nastinit o pinpointeru?? tak ne ja, ale ty si legracni. akorat delas dusno, nic vic.
Ostatnim se omlouvam, ale nemam rad takove lidi co umi jen zesmesnovat.

Nula78

25. 09. 2007, 19:46

looki-pinpointer je jen legrační hračka pro děti a v kopáčské praxi nepoužitelná!!! . To myslím postačí jako odpověd na Tvou otázku.

Degrelle

25. 09. 2007, 19:55

Jediné co je z článku jasné je, že jsi ho nepsal. Vypadá to tak podle stylu jakým píšeš komentáře. Máš nějaký počítač z počátku výroby, který nepoužíval háčky a čárky?

looki

25. 09. 2007, 20:55

Prcek 78-nepiš už radeji zadne komentare, uz nemam chut cist ty tvoje blbiny.
Degrelle-clanek je na 100procent muj. Hacky a carky nepouzivam akorat v diskuzich. KOmp mam OK.
Clovek se snazi o nejakou pomoc a jedine ceho se docka jsou potupne
urazky. Lide jako vy dva akorat odrazujou ostatni od psani clanku. Ja hledam jen pro svou zabavu a pinpointer byl dobry namet pro clanek.
tak asi toliko k vam.

siko

25. 09. 2007, 21:47

Looki- Ahoj. Nedaj sa vykolajit somarmi. Ja som vdacny za tvoje skusenosti, ktore si napisal v tomto clanku. Koniec koncou kritizovat je vzdy najlahsie, ale napisat akykolvek clanok o comkolvek to vyzaduje odhodlanie a cas, ktory si mohol stravit inym sposobom. Prd na somarov, ja ti davam Apropo tiez mam ACE 150 a kopem niekedy zakopy pre dve nabojnice

Nula78

25. 09. 2007, 23:21

looki-Nejsou to blbiny, ale pravdivé konstatování na věc a to Ty nemůžes rozdýchat, prostě jsi si pořídil nesmyslnou legrační hračku a teď se snažíš z toho udělat perfektní věc.
siko-Vykolejenej seš možná Ty, protože nevíš nic. Kup si to taky, páč v  zákopu se bez dohledáváčky "Teknetics - pinpointer "neobejdeš

Jenn

25. 09. 2007, 23:26

Nikdy jsem o koupi dohledávačky neuvažoval a po přečtení článku vím, že jsem dobře udělal.
Jinak článek je OK, alespoň jsem se o této problematice něco dozvěděl.

looki

26. 09. 2007, 09:22

Prcek 78 -co to furt pises o tech militariich?? pokud jsi proti pouziti pinpointeru, tak fajn, ale nemusis se do nikoho navazet. Je mi jasne, ze ty jako zarputily militarista ji urcite nevyuzijes, ale to neznamena ze ostatni musi sdilet tvuj nazor. Na dohledani velkych predmetu ji nepouzivam ani ja. Ale hledej v kupe hliny napriklad mědak. Pokud mas nejaky good klacek, tak to se hleda nejspis fajn, ale ja mam Garret 150 a ten tak moc good neni (nehodlam zatim kupovat ani nic draheho, na tech par hodin tydne se to ani neoplati).
Co ty mas za klacek?

lebkoun

26. 09. 2007, 10:13

Looki:Pokud nenajdeš měďák bez pinpointru a dohledávačky, tak asi neovládáš dostatečně detektor. Já mám 27cm cívku a vše najdu přesně a bez problémů na 99% bez jakýchkoliv problémů. Ale to je jen moje zkušenost, Garetta nemám, takže nechci soudit.

Fanu

26. 09. 2007, 10:39

To Lebkoun a někteří ostatní: Pinpointer je neodmyslitelná věc pro hledače - mincičkáže/mezi tuto minoritu na DW na serveru se počítám/. Je třeba se s ním také ale naučit správně pracovat. Detektor mi přibližně určí minci a její hloubku, lopatkou pak vždy odkopu méně, než je hloubka mince a použiji pinpointer s nastavením cca 3cm. Pokud nepípne, můžu odkopat další vrstvu cca 3cm. Pokud ale už pípne a určí polohu mince velmi opatrně odkopávám malou lopatkou. Jen díky tomuto postupu se mi už léta nepodařilo poškodit i cenné Ag mince lopatkou při jejich dobývání. Jen se podívej do rubriky nálezy, kolik je tam mincí poškozených lopatkou. Proto si hledání mincí bez pinpointeru nedovedu představit - i když používám jiný typ.

Nula78

26. 09. 2007, 11:04

looki- Diskuze je o názorech. Např. měďák najdu bez jakéhokoliv problému. Mám detektor Zetex 300 a mám ho už 10 let a nemůžu si na něj ztěžovat a podotýkám, že Zetex nepatří mezi špičku mezi detektorama, je to takový ten průměr... 2 roky před ním jsem měl Whites VLF 60  a to byl pěknej šmejd. Za 12 let hledání jsem našel několik kilo mincí a nikdy jsem nepostrádal dohledávačku a ani jí postrádat nebudu.

lebkoun

26. 09. 2007, 12:28

Prcek 78:Naprostý souhlas. Jsem mincičkář a nikdy mi dohledávačka ani pinpointer nescházel. A co se týče postupu při kopání jak uvádí FANU, tak já teda rovnou svou voj. lopatkou odkrývám větší část zeminy a dohůledávání je absolutně v pohodě a nemusím komplikovaně zkoušet kde to mám a vyndavat dohledávačku. Některým to vyhovuje, neberu jim to, ale já to považuju za zbytečnou věc. Samozřejmě se mi stalo, že nález byl na boku, ale to je záležitost chvilky přijít na to kde je nález skutečně.

Nula78

26. 09. 2007, 13:10

lebkoun - Je jasné, že někdy je opravdu předmět v boku, ale jak píšeš, je to záležitost chvilky než předmět vykopneš. Tady, ale jasně vidíš, že to bez této legrační hračky některým lidem nepůjde. )))

Fanu

26. 09. 2007, 13:37

To Lebkoun: já samozřejmě pinpointer nikomu nevnucuji, ale postup co uvádíš, že rovnou vybagruješ větší část zeminy při kopání mince - ještě se ti nestalo, že někdo ztratil ve středověku celý váček se stříbrňáky na který jsi narazil? Pak máš velkou šanci, že některou minci bez pinpointeru pokřtíš rýčkem. To, že je můj názor opodstatněný dosvědčuje nejen vlastní zkušenost, ale množství poškozených mincí rýčkem v rubrice NÁLEZY. Není nic horšího, než vytáhnout nějakou rodovku v ceně několika tis. kč - škrábnutou rýčkem a degradovanou cenově na několik stovek. Pokud se ti tohle ještě nestalo, tak klobouk dolů, nebo hledáš jen krejcárky a pak je to stejně fuk... A jetě jedna věc: když jak píšeš odkryješ rovnou větší část zeminy... máš potom větší práci při zakrývání jámy - tedy samozřejmě předpokládám, že všechny jámy po sobě zahrabáváš...

lebkoun

26. 09. 2007, 15:29

Fanu:Zahrabávám, ale to už jsme trochu od tématu. A ty nacházíš ty váčky dost často?

Degrelle

26. 09. 2007, 18:15

Já bych to úplně nezavrhoval......... například na průzkum ptačích budek se mi tato podivná věc zdá být svým tvarem velmi vhodná.

creazzzy

26. 09. 2007, 22:38

a je tu este jedno využitie ked ide hladač lesom a nahodou ho postrely nejaky podgurážený polovnik môže tato pomôcka poslužit na presne lokalizovanie guľky co poviete? raz sa mi stalo ze som putoval slovenskymi horami a v mojej blizkosti prefrčala guľka a hned na to vystrel niekde v okoly
ako jeleň nevyzeram tak ja neviem. .

Nula78

27. 09. 2007, 15:00

creazzzy- Ale pokud Ti kulka nezůstane v těle tak bude opět dohledávačka Teknetics - pinpointer k ničemu

qantas1

28. 09. 2007, 07:18

creazzzy, mozno by si mal zhodit tie parohy!!!!!!

tars

05. 10. 2007, 00:17

přečetl jsem jen pár komentářů k tomuto přízpěvku a asi nemá cenu to pročítat dál. Já tuhle tu mašinku mám, koupil jsem ji i kamarádovi k narozkám a tet kupuji už třetí pro dalšího kamaráda co je naštvanej z velikosti děr co musí vytvořit, je pravdou že ve většině dloubanců to není zapotřebí, pokud se nález vykopne a je už na hromádce s hlínou, dohledávka nad cívkou je brnkačka, problém nastane v případě kdy člověk není stavu vykopnout nález, prostě detík signalizuje že je tam furt a pak se kope a stále nic, díra o velikosti kráteru, v tomto případě je tato dohledávačka pomocník k nezaplacení, stačí proběhnout stěny, propíchat místo kde to asi je, no a vesměs bez námahy to zabzučí, dneska si hledání bez této pomůcky nedokážu už představit. Jediný co bych tomuto vytknul, je zadní kryt od baterie se musí omotat izolačkou, protože rád vypadává a pak mi tam chybí karabinka či očko na zavěšení, jinak supr.

Hary 007V

08. 12. 2007, 14:48

Mam ho a vřele doporučuji.