Úvod / Články

Testy detektoru - drobné předměty

09. 04. 2009 Autor: filo 7355× 51
Zdravím Vás pánové. Udělal jsem si malý testík dotektorů a napadlo mne, že bych se s váma mohl podělit o výsledky.

Seznam použitých předmětů:



1. 1kčs
2. prsten z bílého zlata (snubák)
3. nábojnice (nevím jaká :-) )
4. vršek od piva
5. přezka (kopie)

Seznam detektorů:



1.Treasure hunter sw-238
2.Garret ACE 150
3. Teknetiks T2

No a tady jsou výsledky:



Treasure hunter: můj první detektor...... nastavení pouze dvěma "kolíky" při nejvyším nastavení nachází malé předměty v 10-20cm(při nižším vůbec nic)
Je to ale pouze all metal, jeden ton a značné zpoždění...



Garret ACE 150: ten jsem měl asi 3roky... našel jsem sním spoustu mincí, ale v tady tom testu docela pohořel...



Teknetiks T2: sním hledám ted... no taky jsem čekal, že to bude brát hlouběji, ale je tam hodně možností nastavení... tak to ještě poladím... (nastavení sen. 60,dis. 10,ton. 1. je tovární nastavení)

Testy jsem prováděl v plastových kyblech naplněných zahradnickým substrátem (čistá hlína).



K vysvětlivkám v tabulce:

0...... jasný signál, kopu vždy
?...... signál nejasný, kopu jenom v "čistém lese", případně když jsem vedle našel něco zajímavého
x...... žádný signál...

Kdyby se vtom někdo nevyznal, tak klidně napište.

S pozdravem filo

 Autor: filo

Komentáře

Filuta

09. 04. 2009, 10:12

Ten nejmenší modrý detektor jsem mněl taky, ale hned jsem ho zahodil.

cortes

09. 04. 2009, 10:25

U té T2.. zkoušel jsi si máchat v režimu ALL metál i bez testovacího předmětu v tom kbelíku? Já jen zda pod těma dlaždicema ještě něco není.

Tatino

09. 04. 2009, 10:46

Tie testy mozu byt celkom vporiadku, pokial Cortes nema pravdu. No aj napriek tomu treba poznamenat, ze v terene sa vsetky detektory budu chovat aj tak uplne inak! Je to dane napriklad mineralnym obsahom pody, dalej prienikom oxidov kovu z predmetov do okolia ale aj vzdialenostou cievky od povrchu terenu pri hladani v zarastenych miestach.

tabasco

09. 04. 2009, 10:49

dobrý test, náboj tokarew. Tiež som mal ACE 150 a test ma tiež trošku prekvapil pretože soc. korunu do 10 cm dáva jasný a čistý signál vo všetkých typoch nastavenia a vždy dáva vysoký tón. Jedine ak by minca mola "postavená " na hranu tam by som očakával podobné výsledky.

filo

09. 04. 2009, 10:54

cortes: pod dlaždicema je beton + (armatury v asi 30cm)
Když jsem máchal nad prázdným kyblem, tak jsem žádný jiný signál nechytnul.

steinar

09. 04. 2009, 10:59

ja mam garretta a je ok....

sacrebleu

09. 04. 2009, 11:07

placené PR?

filo

09. 04. 2009, 11:10

Pro všechny zastánce garreta. Nechci tento stroj nijak zhazovat, jak už jsem napsal hledal jsem sním dost dlouho a taky jsem o něm říkal, že je to "kombajn na mince", ale při testu to byla slabota.
Není nic jednodušího, než si udělat svůj test a podělit se snámi o vaše výsledky. Jinak ve všech detektorech byly stejné-nové baterky.

Willda

09. 04. 2009, 11:43

Taky mam G150 a je pravda ze na mincicky je celkem dobrej... jen to obcas zelezo hlasi jako barvu....

kobra1

09. 04. 2009, 11:43

to že ti ACE nebralo skoro nic je tím že jsi ty předměty discriminoval, v all metalu by ti bral krásně všechny

cortes

09. 04. 2009, 11:45

filo.. dík.
Pokud se ti bude chtít tak si ten test udělej venku. Zajímá mě zda veme T2 tu korunu a ten prstýnek i v běžných podmínkách.. dejme tomu pole-listnatý les na těch 30 cm.. s jistým přiznáním barevného kovu.
----------
tatino.. jj to máš pravdu, záleží na oklonostech, prostředí atd.

zomb duck

09. 04. 2009, 12:19

Jr tady někdo kdo se už seznámil s Vikingem VK40
Zjímaly by mě jeho vlatnosti a srovníní s ostatníma detektorama

maxa

09. 04. 2009, 12:55

Tabulka Garrett, přezka na 20 cm nastavení COINS = jasný signál a to samé při nastavení ALL METAL = žádný signál??? To mi nějak nesedí - při all metal je přece dosah větší.

filo

09. 04. 2009, 13:19

maxa: jak příjdu z práce, tak tu přezku ještě vyzkouším a napíšu to tu.
(ale mám zato, že to je tak jak to je v tabulce...... )

Azaz163

09. 04. 2009, 16:02

filo : to je divný, mě to detekovalo 30 krejcar ve 20cm tak proč ne přezku?

filo

09. 04. 2009, 17:31

Tak jsem ještě jednou podrobněji prověřil garreta......
maxa: do tabulky se vloudil šotek a ty hodnoty u prezky patří k all metalu, dokonce to vzalo až na 26cm...... (i když s bídou)
Dále jsem nově použil minci 10kčs 1932,která se v all metalu dostala až na 23cm......
No ale nutno dodat, že jsem to zkoušel maximálně 10mm nad povrchem, v mém případě nad kyblem. V terénu jsou ty hodnoty zase někde jinde. (Už to tady i někdo psal.... jo Tatino)
Každopádně budu rád, jestli někoho tímto testem "vyprovokuji" k vlastnímu testu a bude možné porovnat naměřené hodnoty.

Polli

09. 04. 2009, 19:15

Jakou si měl nastavenou citlivost u G150.

filo

09. 04. 2009, 22:15

Polli: ve všech modech maximálni citlivost... (G150)

Špageta

10. 04. 2009, 09:37

Filo:? Nejasný signál kopeš jenom v čistém lese? tak to děláš velkou chybu. Nejasný signál se musí kopat i na zabordeleném poli. Stačí jen kousek odkopnout a hnej je signál o něčem jiném. Je to o lenosti. Aspoň po tobě víc zbyde. .

filo

10. 04. 2009, 12:11

Špageta: Nevím sčím hledáš, ale třeba u ACE jsem nesčetněkrát zažil "nejasný signál", když jsem začal kopat, tak se předmět bud "ztratil", nebo "cestoval" = najednou byl o 5 čísel vedle (nebyl ve hromádce vykopané hlíny) a když už jsem někdy z těchto zmatku něco našel, tak to byl vždy shit. Prostě už jsem měl naposloucháne signály a dokázal jsem částečně odhadnout jestli tam mám zajímavý předmět.
No a jestli jsem měl někdy špatný odhad a nechal jsem tam něco zajímavého pro ostatní...... tak to se nedá nic dělat, věřím že i ty a kdokoliv znás už přešel spoustu zajímavých předmětu a raději by to ani nechtěl vědět . Je to hlavně o štěstí......

kozuuch

10. 04. 2009, 13:53

Mam ACE150, je pravda ze trochu upraveny, neco malo jsem v zapojeni upravil, predelal, ale tyhle mereni ani v puvodnim stavu se me rozhodne nezdaji. Nez jsem psal tuto reakci, sel jsem si sam pokus udelat taky. S malou medenou minci jsem se dostal v rezimu "Jewerly" na 38cm, pak byl již signal nejisty. Pokus byl provaden stejnou metodou jako je popsano vyse. Na ACE150 mam zakladni civku. Hledani s upravenou ACE150 je jen o neco malo lepsi, zmenil a ovlivnil se zpusob vyhodnocovani, ale za tu dobu uz jsem si zvykl. Mezi tim jsem mel moznost testnout upravenou ACE150 s nekterym i hodne drahymi detektory a musim konstatovat, ze jsem byl na stejnych, nebo jeste lepsich hodnotach a vysledcich. Jedine co bohuzel konstrukce nelze nahradit je vice oscilacnich kmitoctu ktere ve vysledku zpresnuji a detekuji vyhledavany predmet viz. vyse vzpomenuta chybovost. Asi jen castecne by to dokazal odstranit firmware, coz v bezne praxi je nerealne. HW slozeni zapojeni se sklada s tzv. PIC obvodu, procesoru, toto je firmwarem osetrene a uzamcene. Pokus byl, ale bezvysledne. Preji vsem hledacum mnoho stesti!!

butcher

10. 04. 2009, 14:07

Nechci ti kazit radost a rýpat, snaha se cení, ale objektivnější a určitě s jinými výsledky by ten test byl, kdyby jsi ty kbelíky zapustil do země a naplnil normální hlínou, aby jsi alespoň trochu simuloval přírodní podmínky třeba zoraného pole.
A ještě na okraj - toto nejsou drobné předměty, od 1 Kč výš jsou už velké věci

snafu

10. 04. 2009, 16:00

kozuuch: Ehm a čo si představuješ pod takým pojmom malá měděná mince? Víko vod kanálu neni z mědi, takže potom nevim. . To není nic proti Garrettu, znám velice dobře jeho možnosti a tohle mě celkem dosti pobavilo.

panzer1

10. 04. 2009, 17:06

To máš jeden z těch vršků co jsem posledně doloval

Pesimista

10. 04. 2009, 17:11

Radím každému: pokud máte na začátcích své hledačské kariery něco jako výše uvedené hledačky a najdete pár dobře prodejných věcí, tak je prodejte, prodejte i různé tektenixy a pořiďte si normální detektor. Je srandovní, když jdete hledat s někým, kdo má žluťáska a ten kope díru jak po bombě, pořád tam strká ten svůj radioaktivní klacek a zjišťuje "přesnou" polohu a nakonec mu vypípáte už vykopanou konzervu na kraji toho kráteru....

WASHEKvonLEITMERITZ

10. 04. 2009, 19:27

kepák - co je u Tebe normální detektor???

WASHEKvonLEITMERITZ

10. 04. 2009, 19:27

kepák - co je u Tebe normální detektor???

kozuuch

10. 04. 2009, 20:22

Puvodne jsem planoval se tady do nejakych debat nepoustet, ale nedalo me "popichnout" nastesti prevazne mensi skupinu namyslencu, kteri si mysli, ze kdyz maji (lepsi, drazsi) detektor jsou neco vice, nebo si snad mysli ze maji vice sanci. Rozhodne nepopiram moznosti a kvality drazsich znacek, toliko je to muj nazor a hlavne zkusenost-nic jineho tady v tom nehledejte. Ten muj ted jiz upraveny ACE150 jsem koupil v jednom malem obchudku na okraji Atlanty, pred tim jsem si i v CR nejake detektory pujcoval, mel jsem cca4 kousky. Mezi nima byla znacka MineLab(X-Tera 705 a 305), pak jsem testoval Fisher, atd. Ne ze bych na mnohem drazsi nemel penize, ale hlavne po technicke strance jsem nezaznamenal az takovej propastnej rozdil coz se o rozdilu cen rozhodne rict nedalo :-) Chci ale uvest, ze je kazdeho vec kolik do sveho konicku investuje, co ocekava od pristroje, jakej je kompromis cena-vykon. Ja jsem se rozhodl jak se rozhodl, hledam uz asi 6let, casu moc pochopitelne nemam, chodim se vice-mene projit do prirody a relaxovat. Mimo jine jsem take pocital s nejakym vtipnym komentarem, neni to spatne a zdravim na slovensko. Co bych tu jeste uvedl a to myslim dost podstatneho. S drahyma a jako ze lepsima detektorama je to jako uplne se vsim na trhu, je to marketing, plati se za znacku, za reklamu a pro vsechny vse zde zucastnene: pokud ma nekdo fobii z toho, ze dal za detektor 30tis a jiny 4 tisice, mysli si ze je na tom vyrazne lepe-je na velkem omylu!!! Protoze hledani jako takove je z podstatne casti o stesti... Nemam pravdu panove :-)

kozuuch

10. 04. 2009, 20:26

Puvodne jsem planoval se tady do nejakych debat nepoustet, ale nedalo me "popichnout" nastesti prevazne mensi skupinu namyslencu, kteri si mysli, ze kdyz maji (lepsi, drazsi) detektor jsou neco vice, nebo si snad mysli ze maji vice sanci. Rozhodne nepopiram moznosti a kvality drazsich znacek, toliko je to muj nazor a hlavne zkusenost-nic jineho tady v tom nehledejte. Ten muj ted jiz upraveny ACE150 jsem koupil v jednom malem obchudku na okraji Atlanty, pred tim jsem si i v CR nejake detektory pujcoval, mel jsem cca4 kousky. Mezi nima byla znacka MineLab(X-Tera 705 a 305), pak jsem testoval Fisher, atd. Ne ze bych na mnohem drazsi nemel penize, ale hlavne po technicke strance jsem nezaznamenal az takovej propastnej rozdil coz se o rozdilu cen rozhodne rict nedalo :-) Chci ale uvest, ze je kazdeho vec kolik do sveho konicku investuje, co ocekava od pristroje, jakej je kompromis cena-vykon. Ja jsem se rozhodl jak se rozhodl, hledam uz asi 6let, casu moc pochopitelne nemam, chodim se vice-mene projit do prirody a relaxovat. Mimo jine jsem take pocital s nejakym vtipnym komentarem, neni to spatne a zdravim na slovensko. Co bych tu jeste uvedl a to myslim dost podstatneho. S drahyma a jako ze lepsima detektorama je to jako uplne se vsim na trhu, je to marketing, plati se za znacku, za reklamu a pro vsechny vse zde zucastnene: pokud ma nekdo fobii z toho, ze dal za detektor 30tis a jiny 4 tisice, mysli si ze je na tom vyrazne lepe-je na velkem omylu!!! Protoze hledani jako takove je z podstatne casti o stesti... Nemam pravdu panove :-)

kulak

10. 04. 2009, 20:30

jj Kozuuch přesně tak je to jen o tom štěstíčku

DrUzel

11. 04. 2009, 11:07

je to tak jak píše Kozzuch, já mám už 2roky ACE 250,švagr ma odloni C-Scope
NewForce R1(rozdíl cca. 10 000kč)a chodím po něm a sbírám

DrUzel

11. 04. 2009, 11:16

je to tak jak píše Kozzuch, já mám už 2roky ACE 250,švagr ma odloni C-Scope
NewForce R1(rozdíl cca. 10 000kč)a chodím po něm a sbírám

kulomet

11. 04. 2009, 20:36

kepák.. kdyz je nekdo blbej tak se taky muze dokopat az ke klokanum... de o to se naucit s detikem.. muzu rict ze jak zamerim tak vyhrabu!!!

ani

12. 04. 2009, 22:00

Ja poviem ktorý detektor je dobrý... Ten ktorý na pooranom polí dokáže pozbierať mince, veľa mincí, ktoré majú 4-5 millimetrov, a vážia 0.20-0.30 gramov....

ani

12. 04. 2009, 22:04

alebo väčšie predmety z metrovej hĺbky

Pesimista

13. 04. 2009, 19:30

Chápu, že si každý chválí to co má. Ale napsal jsem tam radu, jak postupovat při zkvalitňování vercajku. To, že je někdo spokojený s detektorem základní řady, no to je nad vtip. Pro ty, kdo nedají dopustit na ACE 150 a spol jden dotaz: proč se tedy vyrábějí drahé detektory, když stačí výše uvedený křáp

jawako

13. 04. 2009, 21:16

Srdečne zdravím. Podľa mňa skoro zbytočný príspevok. Nabudúce pošli radšej nálezy, ktoré nájdeš so svojím detektorom.

Špageta

13. 04. 2009, 23:26

filo: Hledám s Gmaxxem jedničkou a moje zkušenost s nejasnými signály je taková, že na drobnou stříbrnou minci jakou je třeba jednokrejcar Leopolda mám na poli dobrý dosah max 10 cm abych ho dobře slyšel, ale pokud je jen nepatrně hlouběji tak se tam začíná mísit železo a pokud jsi na lokalitě kde je hojně železa je obtížné vyposlouchat ty správné signály. to je pak o tom jak kdo má naposlouchaný detektor. Ale jak říkám když si neni člověk jistej stačí odkopnou a hned ví na čem je. A kolik jsem přešel krsných předmětů? určitě mnoho, ale nad tím nejde přemýšlet to by mě klepla pepka

Špageta

13. 04. 2009, 23:30

Pardón (krásných) předmětů. .

vesmirek

13. 04. 2009, 23:54

Filo, jenom malá faktická poznámka k těm předmětům, ta nábojnice je ostrej nejspíš pistolovej náboj, vidím kulku... jinak já hledám Garrettem GTI 2500 a jsem sn ním nadmíru spokojen i s hloubkovou a velikostní indikací předmětů. A k té kypré hlíně - má menší odpor, narozdíl od ulehlé kamenité hlíny, a v detekci taky hraje nezanedbatelnou roli rovněž vlhkost a stupeň minerálního zasolení, jenž se celkově podílí na lepší vodivosti.

Pesimista

14. 04. 2009, 10:16

To steinar: změň si nick na Steinkopf. Nejdříve si přečti co jsem napsal, pak si to srovnej v kedlubně a pak si radši běž hrát zpátky na pískoviště

steinar

14. 04. 2009, 10:27

pepo ukludni sa ok??? mne pieskovisko netreba ako tebe. a som si prečital čo si za kravinu napisal, že garrett je křepak. ale garrett nie je o nič menši křepak ako ti. a ja mam v tej kedlubni niečo narozdiel od teba kepak. tak sa zdrž ok??? ja som s nickom spokojny a tvoj nazor ma nezaujima. maj sa kepak.

Polli

14. 04. 2009, 19:33

To kepák: je každýho věc s čím hledá. Já mám garetta250 a spokojenost, nehledám závodně mám to jako relax. Za měsíc nachodím tak do 10 hodin někdy ani hodinu. Myslím si že je víc hledačů kteří jsou na tom časově stejně jako já, tak nevim na co bych si měl kupovat předraženej klacek

ENER

15. 04. 2009, 20:55

Na ACE 250 nedam dopustit. Minule som sa snim prekopal az k plynovemu potrubiu! Hlasil stale farbu, v minimalnej hlbke! {Ano uz  viem}O uspechu v  hladani rozhoduje hlavne LOKALITA.

kulomet

17. 04. 2009, 17:39

v cem se lisi detik jako je ace 250 od detiku za 20 tis?????? v nalezech? myslim ze dosti lidi ma drahy detik a nalezy zadne az ubohe. neumi odladit kameny to vim... diky za odpovedi. nemam potrebu ukazovat lidem co se da nalest

marczus

18. 04. 2009, 22:48

kepak ty jsi dement, detektor nemusi byt vzdy drahej aby byl dobrej. dukaz garret ace 250.strci do kapsi i drazsi detektory stredni tridy

vetess

19. 04. 2009, 20:57

Kozuuch: Máš pravdu jde o štěstí, o sistému v hledání a další okolnosti. Kámoš má XP, já měl ACE 250.Teď mám G 1500 a když trefíme místo jsme na tom stejně. Apropó s ACE 250 mám v nálezech Křížovou cestu. A mělko to nebylo a skoro tma. Na takové testy nemám valný názor. Většinou si připadám jak na reklamní předváděčce.

kulkys

21. 04. 2009, 21:12

Je to každýho věc s čím chodí, ale myslet si že je detektor srovnatelnej za 10 000 s detektorem za 20 000 je neznalost. Jinak hledání je taky o štěstí sám jsem se o tom přesvědčil, můj poslední příspěvek to potvrzuje.

kulkys

21. 04. 2009, 21:14

Je to každýho věc s čím chodí, ale myslet si že je detektor srovnatelnej za 10 000 s detektorem za 20 000 je neznalost. Jinak hledání je taky o štěstí sám jsem se o tom přesvědčil, můj poslední příspěvek to potvrzuje.

caki

21. 04. 2009, 21:31

mám fishera F4 a i F75,dnes vím že všechny detektory stojí za prd, kolega ma garetta a gemax na gold ale žádnej detektor nikoimu neukáže zlato jako prsten atd, to že někdo najde zlatej prstýnek nebo mincu, tak mu to stejně všechny detektory ukazují jaako kolečko-špíš železo-vršek od piva, pucoval jsem pláže v Řecku tři roky po sobě a najít se dá vše jen s goldem je velkej problém ukazuje jako železo takže člověk musí kopat vše-jediný dobrej detík je ten co pozná a ukáže na stupnicy GOLD ale ten se u nás neprodáva, jo a ceny začínaji někde u 25000 eu!!!!!!!!!

Horst H.

21. 11. 2010, 01:52

Kvůli objektivitě testů, porovnání jednotlivých značek a typů detektorů bych doporučoval, aby se pro testy vytvořily lokality nebo pásy na jednom pozemku, ve kterých nezávislá osoba „zahrabe“ shodné předměty z různých druhů kovů do shodné hloubky (dle druhu kovu) a znalci jednotlivých detíků by tyto „sondy“ lokalizovali a identifikovali při čemž by každý jednotlivec s detektorem byl při lokalizaci předmětů „pozorován“ a jeho úsudek o typu a hloubce nálezu sondy zaznamenán k porovnání s ostatními. Po takovémto nezávislém a nezkresleném testu by bylo možno určit, jak který typ na tom je a jak pracuje. Nezávislými osobami (rozhodčími) by museli být nezávislí a „nespolčeni“ lidé s některým z prodejců nebo výrobců či zástupců výrobců testovaných typů a značek. Jednotlivé typy detíků by testovala vždy jiná osoba dokonale znalá konkrétního typu detíku nezávisle a bez vědomí výsledků předchozích osob lokalizujících „zahrabané“ předměty (sondy).
Já osobně mám zájem o koupi "jakéhosi" detektoru (konkr. za cca 10 - 15 000,- Kč) a tápu nad výběrem, protože jednotlivé recenze dosud nepovažuji za zcela objektivní (chybí mi onen nezávislý porovnávací test). Vím, že se pořádají soutěže v lokalizaci kovových předmětů, ale z tohoto není patrné, s jakou přesností ten či onen testovaný typ detektoru pracuje a co dokáže či nedokáže lokalizovat (velikost, materiál, hloubka předmětu nebo dutiny atp. ). Samozřejmě nelze v tomto testování vyloučit lidský faktor, ale to není u znalce konkrétního testovaného typu omluva (předpokladem je, jak jsem se již zmínil, odborník na konkrétní typ detektoru).
Z praxe s lokalizátory k trasování potrubí procházejícího pod zemí vím, že každá firma a prodejce samozřejmě vychvaluje svůj „jedinečný a nejkvalitnější výrobek na světě“ ale ze zkušenosti také vím, že i starší a levnější výrobek jiné firmy dokáže a může zastat shodnou a stejně přesnou lokalizaci „čehosi“ pod zemí o čemž jsem se již několikrát přesvědčil přímo v terénu při trasování potrubí (testy jsme prováděli srovnatelným způsobem jako výše popsaný a doporučený nezávislý test detektorů). Sám zkušenost s detektorem kovů dosud nemám, a jestli se s textem v tomto článku s někým neshoduji, tak jsem tímto alespoň vyjádřil svůj názor a pokud se již uvedený test někdy nedávno provedl, prosím tímto o odkaz na jeho výsledky (nejlépe porovnávací a tabulkové).
Vím, že toto není jen moje představa o vytvoření si úsudku o kvalitě jednotlivých výrobků k porovnání s cenou a požadavky „lovců“, jelikož při komunikaci se známými již více či méně aktivními „lovci historie“ z řad mých přátel vyvstaly stejné názory na recenze detektorů kovů a otázky na jejich pro a proti.
Omlouvám se tímto za délku tohoto příspěvku, ale nedokázal jsem své (naše) názory a poznatky či požadavky srozumitelněji konkretizovat.
Zdravím tímto všechny, přeji hodně štěstí a náhody při dalším (někdy i adrenalinovém) relaxu při pípání.