Úvod / Články / Archeologie

Tiskové zprávy SCHKO archeologové s KHH

06. 11. 2006 Autor: Sing-Sing 7518× 49




Souhrn stažených reportáží z tiskové zprávy SCHKO archeologové s KHH

V poslední době zde probíhala poměrně živá diskuse ohledně Sing-Singem uveřejněné tiskové zprávy SCHKO týkající se první větší spolupráce mezi archeology a sdružením KHH.
Tato akce je jedním z prvních větších pokusů o spolupráci a měla být prvním z řady pokusů nabídnout veřejnosti protiváhu dosavadních negativních reportáží o detektorářské veřejnosti.
Akci sice provedlo KHH, ale jsou to též a hlavně detektoráři. Sdružení jako takové, tedy právnický subjekt, řádná registrace, IČO a pravá jména jsou jen malý výčet podmínek, nutných k tomu, aby bylo možno navázat smluvní vztah se státními institucemi. Jsme přesvědčeni, že KHH dělá tuto činnost s dobrými úmysly. Někdy však není jednoduché dotlačit komerční média k presentaci tak, jak by si člověk představoval.
Posbírali jsme pro Vás reportáže z několika deníků a video z televizní reportáže, kterou odvysílala 31.10.2006 TV PRIMA ve zpravodajské relaci „Minuty regionu“ (Obzvláště v této myslíme, že zazněla jasně věta o spolupráci). Posuďte sami, jsou-li reportáže pro nás již příznivější, než např. na předposledních Pekelných dolech…. .

V Českém ráji ustává rabování chráněného území
Vydáno dne 27. 10. 2006; autor: ČTK

TURNOV - V Českém ráji ustává nevídané rabování, při němž amatérští archeologové a prospektoři plenili pravěká a raně středověká hradiště, jeskyně nebo skalní převisy. Vandaly odradily posílené hlídky strážců ochrany přírody, dobrovolníků a lesníků na nejvíce ohroženém území. Archeologové z muzeí navíc provedli v říjnu záchranný výzkum v rezervaci Příhrazské skály, aby ji uchránili před bezohlednými hledači pokladů. To řekla vedoucí Správy Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Český ráj Lenka Šoltysová.

"Místa v Příhrazských skalách poničili lidé s lopatkami, detektory kovů a síty výrazně v první polovině září. Po nedávném záchranném výzkumu však nezůstaly na hradišti Hrada a Klamorna již žádné archeologické nálezy. Nyní nemá smysl, aby tam hledači pokladů jezdili a dál poškozovali vzácnou přírodu, " uvedla Šoltysová.

V Příhrazských skalách pracovali archeologové z mladoboleslavského a z českolipského muzea a pomáhalo jim občanské sdružení Klub hledačů historie. Objevili památky na mladší pravěk a staroslovanské období, například bronzové kroužky a bronzový listovitý závěsek nebo zdobené raně středověké nákončí.
"Nic zvláště zajímavého jsme ale nenašli. Neznámí pachatelé v minulosti nejcennější věci pravděpodobně vybrali, o čemž svědčí stopy, jež po nich zbyly na nalezišti, " uvedl archeolog Muzea Mladoboleslavska Filip Krásný. Archeologové a členové Klubu hledačů historie s detektory prohledali skály, les a louku o celkové rozloze 15 hektarů.
Rezervace a vzácná území poškozovala i jedna skupina, která obchoduje s kovovými archeologickými nálezy na černém trhu. Kromě Příhrazských skal se amatérští archeologové a prospektoři zaměřují na lokality vyznačené v turistické mapě jako tipy na výlet po archeologických nalezištích Českého ráje. "Přírodní a kulturní dědictví ohrožují také v Prachovských skalách a v okolí Branžeže. Devastují rovněž neporušený terén ve světově unikátním Geoparku UNESCO a v oblastech, kde se vyskytují chránění živočichové a rostliny. S hlídkami ve skalních městech jsme proto nepřestali ani poté, co se situace zlepšila, " podotkla Šoltysová.
Vandalové se při rytí v zemi a ve skalách dopouštějí nepovoleného pozměňování přírody a kopání na území s archeologickými nálezy. Jde o přestupek a hrozí jim vysoká pokuta. Pokud by způsobili velké ekologické škody, spáchali by trestný čin ohrožování životního prostředí a mohli by skončit ve vězení až na tři roky.

Archeologie odhalí i místa líbánek nebo svačin
Vydáno dne 28. 10. 2006; autor ČTK

LIBEREC - Kde se v Českém ráji líbali milenci? A kde se "čundráci" ládovali vepřovým ve vlastní šťávě? I takové věci se daly o lidech z moderní doby zjistit při archeologickém výzkumu v přírodní rezervaci Příhrazské skály. Šlo při něm sice hlavně o historické nálezy od mladšího pravěku až po středověk, mnoho zajímavého se archeologové dozvěděli rovněž o turistech, trampech a dalších lidech, kteří se na vzácném území pohybovali v uplynulých 50 letech. To řekl archeolog z Muzea Mladoboleslavska Filip Krásný.

Archeologům pomáhali s moderními detektory kovů členové Klubů hledačů historie. Během října objevili kromě předmětů starých několik tisíc let především nespočet konzerv. "Kdybychom je chtěli všechny odvézt, museli bychom si na ně vzít valník, " podotkl Krásný. Odhozené a zahrabané plechové obaly od paštik, mas nebo gulášů by mohly dokumentovat vývoj československého socialistického konzervárenského průmyslu. Archeologové narazili také na kovové tuby po sladké kondenzované smetaně. Dnešní čtyřicátníci si ji z dětství pamatují pod názvem Jesenka.
"Na jednom svahu se našly kovové obaly od opalovacích krémů. Šlo očividně o místo, kam se lidé chodili slunit, " podotkl Krásný. Okraj lesa detektory odhalily jako místo zaslíbené lásce. Pod zemí se ukrývalo několik ženských ozdob, vypadaných z vlasů s vysokou pravděpodobností při milostných schůzkách. Z louky hledači vyhrabali hodně poztrácených drobných mincí. Všechny ovšem pocházejí až z doby po roce 1960. Předtím totiž bylo na místě louky pole, jemuž se turisté obvykle vyhýbají.
"Podle nálezů se dá poznat, kde lidé v rezervaci nejčastěji chodili na zakázaná místa a stanovali, " konstatoval Krásný. Mezi důkazy proti nim patřily kromě jiného objevené houbařské a "čundrácké" nože či krabičky od cigaret. Jedním z nejpřekvapivějších nálezů se stal půlmetrový tesák. Obrovskému noži chybělo ostří, zato na něm byly šrouby a zřejmě visel někde na chatě. Jestli ho někdo ukradl, nebo si ho jen od rodičů vypůjčily děti a ztratily ho, už asi nikdo nezjistí.
Jasněji mají archeologové ohledně objeveného odznaku se státním znakem - v Příhrazských skalách vypadl z čepice vojákovi. V 70. letech minulého století se tam konalo armádní cvičení. Archeologové si odnesli z rezervace i starší militárie. A třeba knoflík z rakouské uniformy a kulka z pušky jim potvrdily, že během války v roce 1866 zaujalo v Příhrazských skalách pozici rakouské dělostřelectvo a ostřelovaní Prusové tam vyslali své jednotky, aby nepřítele zneškodnily.
"Doufali jsme, že objevíme i nějaké stříbrné peníze. Nedaleko totiž již od poloviny 16. století stál Píčův statek. Mince se na pole v okolí jiných statků dostávaly s hnojem ze dvora, kam obyvatelům selské usedlosti povypadávaly. Ale žádné jsme nenašli. Píč byl buď opatrný a nebo chudý člověk, " podotkl Krásný. Místo peněz detektory odhalily obaly od vakcín, používané při orálním očkování lišek proti vzteklině, kovové štítky z holí a zohýbané lžíce. Trampové je nosili zastrčené v kanadách.
Kuriozity, nalezené v rezervaci, Krásný nevyhodil. I když mají k cenných archeologickým nálezům daleko, poskytují svébytné informace o využívání krajiny lidmi a možná se z nich stanou exponáty na nějaké výstavě.

Deník Právo, regionální příloha Liberecký kraj – 30. 10. 2006

Archeologové se brání proti vykradačům
Řada nalezišť v Českém ráji musí být pod stálou kontrolou strážců * Honba za ziskem nemá meze

Vítr z plachet berou v Českém ráji archeologové vykradačům archeologických nalezišť.

Lokality Chráněné krajinné oblasti (CHKO) čelí poslední roky vzrůstající invazi hledačů pokladů, vybavených nezřídka moderními detektory kovů. Archeologům nezbývá než piráty včas předběhnout. „Koncem letošního podzimu dokončili archeologové v přírodní rezervaci Příhrazské skály záchranný výzkum kulturní památky hradiště Hrada a Klamorna. Lokalita byla bezprostředně ohrožena vyloupením organizovanou skupinou nelegálních hledačů, “ přiblížila ředitelka CHKO Český ráj Lenka Šoltýsová.

Cílem záchrana toho, co zbylo

Cílem záchranné akce pod záštitou Archeologického ústavu Akademie věd ČR bylo zabránit nenávratným ztrátám kulturního dědictví. Archeologům se podařilo piráty předejít. Výzkum přinesl cenné nálezy z mladšího pravěku a staroslovanského období. Šlo o bronzové kroužky, bronzový listovitý závěsek z 11.-10. stol. před naším letopočtem nebo zdobené raně středověké nákončí ze 7.-9. století.
„Podařilo se najít řadu artefaktů dokumentujících osídlení tohoto území. Lze říci, že valnou část předmětů, které laik v podstatě nemá šanci rozpoznat, se odtud podařilo odvézt. Nadále je zbytečné tam cokoliv hledat a devastovat přírodu, “ doplnil předseda Klubu občanského sdružení Klub hledačů historie Emil Malý.
Oblast Příhrazské skály archeologičtí piráti podle poznatků ochranářů letos poprvé masivněji napadli v září. „Závažným výsledkem detektorového průzkumu je zjištění, že část kulturní památky byla ochuzena o pravěké bronzové předměty již někdy v minulých letech neznámými pachateli, “ konstatovala Šoltýsová.
Zkušenosti s hledači pokladů donutily Správu CHKO ohrožené lokality bedlivěji střežit. Jeden z prvních případů nelegálního průniku do dávné historie zaznamenali ochranáři letos v dubnu, kdy uprostřed Klokočských skal vyrušili dvojici mladíků vybavených detektory kovů.
Zřejmě plánovali nelegální průzkum jeskynního labyrintu pod hradem Rotštejn, trvale osídleným od 17. do 19. století. „Ve všech skalních městech Českého ráje zůstaly i nadále posíleny hlídky ochrany přírody, “ ubezpečuje Šoltýsová.
Nájezdům hledačů pokladů čelí území o rozloze 182 kilometrů čtverečních od začátku 90. let minulého století. Pokuty ani bdělost strážců však hledače nezastaví. Nálezy stále nacházejí štědré kupce především v zahraničí. Honba za poklady mění chráněné lokality v měsíční krajinu různě hlubokých kráterů. „Honbě za ziskem nahrává poměrně snadná prodejnost nálezů, “ vysvětlila ředitelka turnovského Muzea Českého ráje Vladimíra Jakouběová.

Vladislav Prouza

 Autor: Sing-Sing

Komentáře

Andy Green

06. 11. 2006, 13:30

Zajímavej článek, ale nejvíc mě zaujal ten Píčův statek... to se ten pán jmenoval fakt Píč*?

Sing-Sing

06. 11. 2006, 14:02

jaja jmenoval se fakt Píč. Jinak než ten článek je pozitivnější uvedené video.

Andy Green

06. 11. 2006, 15:13

Ty videíčka jsem též zčekoval

romale

06. 11. 2006, 18:20

líbí se mi, jak ta paní Šoltýsová uvádí, že lokalita byla vyloupena organizovanou skupinou hledačů, o pravěké bronzové předměty. Zřejmě má čuch na tyto věci a ví, že tam URČITĚ byly, ať tedy svým rypáčkem detekuje i jiné lokality, které jěště nebyly napadeny těmito hříšníky. Zatím tam viděli dva mladý skautíky, který prožívaly entuziasmus při hledání NĚČEHO. Ta zaujatost a podjatost vůči všem deterktorákům, kteří se procházejí o víkendu po kopcích, je více něž trapná. Zvláště pak tvrzení o napojení na zahraniční překupníky/ čehosi/Připomíná mi to bolševiky, kteří o všech odpůrcích tvrdili, že jsou to špioni napojení na zahraniční centrály. Hold na detektoráky se svede i vyloupení toho, co tam v životě nebylo, nejde to totiž prokázat, zvláště, když to tvrdí takto fundovaní ODBORNÍCI a zbytek povrchních takyodborníků těmto žvástům přitakává. Myslím, že detektoráci už dávno mají svatý grál, jantarovou komnatu, poklad templářů či Štechovice v garáži. Stačí, aby to řekla paní Šoltýsová.

profesor

06. 11. 2006, 18:44

vzhledem k tomu, že se nenašlo nic z bronzových artefaktů při společné akci KHH a archeologů, silně pochybuju, že se to povedlo " vyzobat", tak dokonale "organizované skupině" detektorářů. souhlasím s romale, opět hon na čarodějnice.... opět to smrdí komunistickými žvásty..... paní šoltýsová, kontrolujte svoje soudy... chybí jim, mírně řečeno, opodstatněnost

Pan 33

06. 11. 2006, 18:51

Souhlas s ROMALE, je to jen zasraná propaganda a ten Píč tam očividně po shlédnutí reportáží, nebyl jen v 16.století.
Sing-Singu nejraději bych tě střelil pěstí mezi rohy.

Fami

06. 11. 2006, 18:55

Romale : řekl bych, že se aspoň začínají rozlišovat skupiny detektorářů, že se nehážou do jednoho pytle. Jak tomu bývá u nás zvykem. Vypadá to, že se blíská na lépe pochopenou mrcasnickou činnost. Jinak dobré video.

Sing-Sing

06. 11. 2006, 18:56

hornet: Buď jsi to neviděl celý, nebo to prostě nejsi schopný pochopit. Nevím. (Mimochodem na tu pěst mezi rohy jsou potřeba dva. Jeden kterej by chtěl a druhej, kterej by se nechal. Važ svá slova. Moudří lidé to dělají)

Pan 33

06. 11. 2006, 19:27

Sing-Singu, nevadí jednou budou dva, už vím jak vypadáš. Dočkej času.

Sing-Sing

06. 11. 2006, 19:56

hornet: tak na týhle úrovni jsem komunikoval asi do svých 13 let a nemíním v tom pokračovat. Pokud ale v něčem nemáš jasno, tak prosím na mail.

Pan 33

06. 11. 2006, 20:04

Sing-Singu, zas tak moc mě psaní nebaví, abych si s tebou ještě mailoval. Možná na nějakém srazu hledačů hodíme řeč mezi čtyřma očima.

Parcifal

06. 11. 2006, 20:06

Tý jo a už bude i rvačka

Pan 33

06. 11. 2006, 20:37

Čau Singu, vidím že máš nového kámoše, který s tebou sympatizuje.

Sing-Sing

06. 11. 2006, 20:42

čau Pan 33

matejMB

06. 11. 2006, 20:55

Sing-Singu, vypadá to, že cokoliv zde uveřejníš, vždycky schytáš od někoho kritiku, či urážky. Nenech se ale zastrašit, já ti fandím. Navíc jsem z Boleslavi, takže se už těším na výstavu v našem muzeu, takovou jsme tu ještě neměli.

matejMB

06. 11. 2006, 20:58

Sing-Singu, vypadá to, že cokoliv zde uveřejníš, vždycky schytáš od někoho kritiku, či urážky. Nenech se ale zastrašit, já ti fandím. Navíc jsem z Boleslavi, takže se už těším na výstavu v našem muzeu, takovou jsme tu ještě neměli.

zmroote

06. 11. 2006, 21:20

Pan Píč... Mimochodem se tak jmenoval i prvni opravdovy archeolog (tenkrat spis pruzkumnik) co zkoumal stradonicke oppidum. Asi kdysi bezne jmeno, nez se rozmohlo prejmenovavani se :-)

jurgen

06. 11. 2006, 21:28

Zmroote : Máš 1 * z dějepisu
Píč nezkoumal jen Stradonice, shromažďoval nálezy z celých Čech a jezdil po výzkumech po celé Evropě.
Na konec jeho slávy, ho kolegové - rivalové dohnali k 

beny 2

06. 11. 2006, 21:46

Sing Sing:Mluvil jsi o tom, že mezi vámi jsou pouze slušní hledači. Mluvil jsi za KHH, nebo za koho?? Protože pokud jsi mluvil za KHH, tak ti špatní jsou ti co nejsou organizovaní u vás(že by i já?). Opravdu mám takový divný pocit, že se snažíš získat výhody pro váš klub. Že by jsi myslel na zadní vrátka??

Pan 33

06. 11. 2006, 21:54

Beny 2-já mám taky stejný názor.

Sing-Sing

06. 11. 2006, 22:21

Beny: Hodina natáčení je smrštěna do minuty. Takže tam samozřejmě nezazní celek. Myslím, že tato reportáž byla zatím jediná, kdy nahlas v televizi zaznělo, že archeologové pracovali s detektorářema taky tam od nich zaznělo že většina detektorářů má především hluboký zájem o historii. Nic špatného tam nezaznělo. Pokud v tom někdo zde chce něco špatnýho mermocí najít, tak si to samozřejmě vždycky najde. Je to podobný jako to pořekadlo s tou holí. (mimochodem kdyby šlo o výhody pro náš klub, tak tady nebudu riskovat tyto debaty. Ty na věřejnosti škodí nejvíc)

beny 2

06. 11. 2006, 22:26

Sing-Sing: Myslím si, že to nemyslíš špatně, ale to co z toho média vyrobí vyznívá všelijak. Jak už ti tu někdo psal(tuším že bába) konáš tím detekrorářům medvědí službu.

beny 2

06. 11. 2006, 22:27

oprava:samozřejmě detektorářům

Sing-Sing

06. 11. 2006, 22:38

beny 2: přečti si poslední bábův příspěvek ve fóru tuším z pátku nebo čtvrtka. Tam viděl poprvé tuto reportáž a myslím, že se vyjádřil dost pozitivně. Myslím, že v ní našel to co tam jednpznačně je a o co nám šlo.

Kelt

06. 11. 2006, 22:39

Sing sing : jsem dost velkej pesimista co se týče médií, ale tohle se asi podařilo uřídit, relativně v pohodě. Jen by se ted měl hledač X  přihlásit o honorář. A taky o veřejnou omluvu, už jsem ho viděl v několika sestříhaných reportážích v souvislosti s " vykradačema ". Být to já tak už kontaktuju právníka a dal bych TV pořádně pustit žilou. Znám ho a myslím že je to jeden z velice slušných hledačů....

Sing-Sing

06. 11. 2006, 22:50

Kelt: díky za tvůj názor

Kelt

06. 11. 2006, 23:44

sing-sing: neděkuj, jen jsem se trošku zmýlil ve svých obavách co se týče medií. Bylo to díky špatným zkušenostem. Jinak se mé názory nemění, snad se jen změnily na některé lidi...

yose

07. 11. 2006, 01:09

hmm. . to by sa na slovensku asi nemohlo stat. Pani Soltysovymi sa to tu len tak hemzi... aj ked archeologovia co poznam osobne, nie z medii, su v pohode. Snad keby mali take vybavenie ako detektorari tak su stastni ako hipici

teodor

07. 11. 2006, 06:30

Sing-Sing: nič si tu z niektorých ludí nerob, proste akákolvek spolupráca s niekým je pre nich úplne neprípustná. No asi vedia prečo...
Ja si myslím, že podobné akcie nám môžu len pomocť a to, že sa vždy nájde debil, ktorý sa to pokúsi otočiť (nezáleží na ktorej strane) je proste fakt, ktorý nezmeníš ani keby si sa na hlavu postavil...
ROMALE: to vieš, najväčšia ryba je vždy tá, ktorá ti ušla... a neplatí to len o archeológoch. Aj medzi nimi budú vždy ludia, ktorí majú patent na rozum a všetko vedia najlepšie

Andy Green

07. 11. 2006, 20:08

Já nevim co se někomu pořád nelíbí, někdo se snaží aby aspoň někteří detektoráři nevypadali jako chtivý prasata prahnoucí po penězích bez všech zábran, a někteří ho tady "kamenujete" aniž by jste si uvědomily, že každá maličkost, která by na detektoráře vrhala lepší světlo, by mohla pomoci i v tak dost černých názorech některých lidí na náš koníček!

Špageta

08. 11. 2006, 18:35

Je až neuvěřitelné co někteří jedinci schovaní za přezdívkou dokážou vyplodit za moudra! napalovat práci jiných to dovede každý blbec. KHH se snaží změnit v očích široké veřejnosti pohled na detektoráře, který v současné době není zrovna příznivý. samozřejmě, že některým lidem se nezavděčíme nikdy. potrefená husa vždy zakejhá!!!
Karel Lang, člen KHH.

Yetti

11. 11. 2006, 21:28

Sing-Singu>Začíná to mít úspěch. Přizvukuje ti spousta mladých, nadšených vlezdoprdelistů.
Ty si opravdu myslíš, že tyhle akce zmněněj pohled veřejnosti na detektoráře?? K lepšímu? V čechách?? Akorát si nás lidi budou víc všímat, a detektor si koupí každej blb, kterej to uvidí v bedně.

KHH? To je málo úderný. Co takhle PAS (pomocná archeologická stráž)?

Špageta>za přezdívku se neschovávám a na archeolokality vědomě nelezu. teoreticky vzato, je archeolokalita celej náš stát - to můžeme rozštípat detektory všichni a dát se na batikování.

Sing-Sing

13. 11. 2006, 19:16

YEtti: Nevím co ti na to mám říct. Ano. Myslím. Když média veřejnosti vnukly ten názor, že jsme špatný, tak bohužel zase jenom média to můžou zvrátit. No a aby to udělaly musí je k tomu něco donutit. Třeba to, že jim to postupně budou říkat sami archeologové. No a ti jim to budou říkat, jenom když k tomu budou mít důvod. Nevím, jestli to chceš, nebo nechceš chápat, ale tak to je mé vysvětlení. Další věcí je to, že my to tak budem dělat stále a častěji. Pokud se ti to nebude líbit, nemusíš si toho všímat, anebo můžeš. Je to tvoje volba. Jinak, to že si koupí detektor kdejaký blb? Nevím, jak to chceš určovat, kdo si má koupit a kdo ne. Ty jsi ho jistě taky neměl od narození. Mám to chápat tak, že že jsi byl taky blb (tvoje slova) a pak jsi si ho koupil, nebo Ty jsi byl vyjímka? Já mám většinou zkušenost, že ten kdo si detík koupí na základě nějakého takového pominutí, jako je např. reportáž v TV, tak jej za chvíli prodá, neboť záhy zjistí, že na tom nezbohatne. Ten kdo u toho zůstane je fakt zapálený fanatik, jako my všichni, a ten ať si ho koupí. Nebo ne? (Mimochodem batikování mě nebaví)

Will

18. 11. 2006, 23:17

Yetti: Seš zoufalec, tvoje názory mě opravdu udivují.

Will

19. 11. 2006, 21:06

Jinak já tenhle projekt jednoznačně schvaluji (včetně jeho medializace), jen aby jich bylo víc a snad se na nás jednou lidé budou opravdu dívat jinak než na hejno krys. Řekl bych, že podobná spolupráce dává našemu pošetilému rozhánění se klackem i hlubší smysl. Opravdu nedokážu pochopit myšlenkové pochody některých níže píšících a urážejících osob. Smutné...

puštík

21. 11. 2006, 14:32

Sing-Singu nedej se zdeptat párkem blbců. PS: mezi rohy by měl dostat spíš hornet

Špageta

25. 11. 2006, 21:34

Yetti: takže dle tvého názoru ti co se zastají kolegy Singa proti nechutnému urážení jsou mladí, nadšení vlezdoprdelisté? velicé úsměvné.
Také asi nedokážeš unést stále rostoucí počet detektorů mezi lidmi. To jest konkurenci. Mluví z tebe hamounství!!!

Paul1

27. 11. 2006, 10:46

Sing-Sing : Na media bych nevsadil ani pětník. Copak už jsi viděl nějakou reportáž o tom že je všechno v pořádku, že vše funguje jak má etc. ? Takovou reportáž nikdo ven nepustí. Jó vykradači detektoráři to má jinej říz. Média nám můžou být ukradený, veřejnost jakbysmet. Nikdo z nich změnu zákona neprosadí. Archáči nic iniciovat nebudou, neboť vlastně nevědí co chtějí. Jedni by zakazovali, druzý spolupracovali. Taky ten strach o židličku je pochopitelnej. Všechno je to moc prima pokud platí zákon v současné podobě. Potřebujem silnou lobby. Jinak nám to jednou zatrhnou ještě větším paskvilem. Budou se smát rabovači kterým je to putýnka a bolševický archáči který mají na rozum patent.

Yetti

27. 11. 2006, 13:01

Paul1>Vůbec to nezkoušej. Budeš označen za zpátečníka, ne-li agenta provokatéra. Pracoval jsem na tv n@va 4 roky, takže o pečení zpráv lecos vím. Taky si myslím, že medializace našeho hobby je úplně nahovno a zcestná. Nicméně zdejší mediální odborníci mě jistě opraví.

Sing-Sing

29. 11. 2006, 19:26

Yetti: já si myslím že opravování je zbytečné...

Sing-Sing

29. 11. 2006, 23:36

Paul1: máš pravdu hlavně s tou lobby. Ale jistě víš, že nevznikne sama od sebe... Mimochodem, ten zákon se taky nezmění sám

Paul1

01. 12. 2006, 17:12

Sing-Sing: No jasně. Musejí se hledat jinčí cestičky než nějaký plkání do médií. Zatím se nic dít nebude. Není vláda, není vůle cokoli dělat. Naštěstí mají opravdu jiný starosti než řešit detektory. Ale, až bude klid, zaručeně se jednou najde nějaký pako(upřímný demokratický parlamentní bojovník za právo etc. ) který si bude chtít vařit svoji politickou polívčičku.
A co si budem namlouvat, zákaz je jednodušší než cokoli jiného. A taky se lépe prodává, právě díky médiím.

Will

01. 12. 2006, 20:50

Je opravdu bezva koníček nadávat na někoho, kdo něco dělá, přesvědčovat ho, že stejně ničemu nepomůže a sám sedět na prdeli a fňukat, jak je svět nespravedlivej. Inu, jsme v Čechách...

beny 2

05. 12. 2006, 18:36

Will: Zkušenější nefňukají. Naopak snaží se vše udržet tak, jak to zatím je. Žádný zákon nám zatím nic nezakazuje. Je zbytečné strkat hlavu do vosího hnízda.

chouan

06. 12. 2006, 13:48

To beny 2: Opravdu zatím zákon nic nezakazuje, tak to jsi ten památkový četl dost špatně.

beny 2

06. 12. 2006, 21:16

Chouan: Tak proč policie spíše s detektorářem pokecá, než aby ho zadržela pro porušování zákona. Proč nám při každém nahlášení munice z WW II ještě poděkuje? Zatím je to pouhé přání archeologů.

Will

08. 12. 2006, 20:37

Zákon se často rozchází se skutečností a nikdo nezaručí, že to tak bude dál. A pokud je vyznění celé akce pozitivní jako v tomhle případě, tak v tom prostě nevidím problém.

Tedík

07. 01. 2007, 09:01

Will:pod jakymi jmeny na detekeorwebu jeste pises

Will

08. 01. 2007, 16:04

Tedík: Za jaký živočišný druh se označuješ? Magor?