Úvod / Články / Archeologie

Trocha archeo, trocha války a trocha koleček

08. 11. 2007 Autor: mnarek 6863× 39
Tak Vas všechny zdravím z Moravy a mam tu pár věcí z poslední doby. Jen bych dodal, že bronzove artefakty byly hlášeny muzeu(spolupráce dobrá). Chtel bych se zeptat odborníku na 15 kr. Leopolda co ma za tečku u vyobrazeni panovnika a mincovnu. Tu tečku jsem na žadnem nevidel(asi priražbě nejakej bordel se tam dostal či co). Jo a vše nalezenos X  TERA 50. Mejte se a at to pípá!!

MNAREK

 Autor: mnarek

Komentáře

snafu

08. 11. 2007, 10:37

Tak to je fakt krása! Za nálezy a za nahlášení!

UCAdmin

08. 11. 2007, 10:39

Ta sekera je vskutku nadherna, nemas foto po vycisteni a kozervaci? Jinak samozrejme gratuluji k srpu i dalsim nalezum.

tars

08. 11. 2007, 11:04

jojojo, hezký nástroje a hlavně celý, paráda

cortes

08. 11. 2007, 11:58

PARÁDA. GRATULAČKA.

Mikeš13

08. 11. 2007, 12:05

Ta sekera je už stará, tu jsi mohl vzít Solvinou a pak ocelovým kartáčem .

mnarek

08. 11. 2007, 12:14

UC: Nečistil sem to zatim, tak pravily v muzeu, jeste s tim mam jit za specialistem na dobu bronzovou do Brna, tak pak se uvidi

Salix

08. 11. 2007, 13:14

Čau. paráda, zajímalo by mě z jaké hloubky s X TEROU 50 kopeš ty stříbrňáky. Přiznávám že závidím.

tesnohlidek

08. 11. 2007, 13:55

Týjo! Hustej bronzáckej srp s žebrem!

UCAdmin

08. 11. 2007, 14:06

mnarek - no rozhodne to ani nedelej. Tohle by mel udelat odbornik v muzeu kam jsi to odevzdal.

grofik

08. 11. 2007, 15:57

15 krejcar. značka mincovňa Viedeň mincmajster Franz Faber.

sidal

08. 11. 2007, 18:18

Parádní nálezy všech zájmů, velká gratulace

bad

08. 11. 2007, 19:50

Tak to je nářez!!! gratuluji

Sevca

08. 11. 2007, 19:52

Parádní nálezy

Karl

08. 11. 2007, 20:02

Gratulace, sekyrka je opravdu muzeální kus, no a tá válka vypadá podle maďarů na známý tábor v Jižních čechách, paráda

KODA

08. 11. 2007, 20:13

super kolečka

cortes

08. 11. 2007, 22:22

Karl.. Dle čeho soudíš.. Podle Těch Maďarů?

Voss 69

09. 11. 2007, 11:37

Super, hlavně válka, můžete někdo prosím rozlouskat ty ID?

svaros

09. 11. 2007, 12:35

Ozvi se prosimtě na mail, dík.

Snoopy

09. 11. 2007, 18:13

ta válka je pěkná

butcher

09. 11. 2007, 19:47

Móóóóć dobrý Srp je moc pěkný, ale ta sekera v tomhle tvaru je bomba, to jsem ještě neviděl

adič

10. 11. 2007, 18:23

Tak to je fakt náser tohle. Gratuluju úplně všechno nádherný, sekera srp

Krokus

10. 11. 2007, 21:53

a co kladivo, to tam nebylo?

Luciperskej

11. 11. 2007, 12:22

Nuowo a oni?

Delfin

11. 11. 2007, 15:26

Za sekyrku.

Delfin

11. 11. 2007, 15:50

Ta sekyrka je bomba. Má zcela moderní tvar, i s výřezem na vytahování hřebíků. Bronzové sekyrky se přece zasazovaly do rozštěpu v zahnutém topůrku s ovázáním řemínkem. Vypadá to, že tato sekyrka bude až z doby železné- ne-li moderní. Není vidět, zda otvor pro topůrko je průchozí nebo slepý. Ten srp je tak pěkný a málo opotřebený, že vypadá též jako novodobá replika. Vyřeší to snad až archeolog- specialista. V každém případě by mně a možná i ostatní výsledek odborné expertizy velmi zajímal.

Delfin

11. 11. 2007, 15:58

Ještě k té sekyrce. Jako kluci jsme si hráli na indiány, a tohle vypadá, že nějaký tatínek jednoho z kluků, který pracoval ve slévárně prostě chtěl své ratolesti udělat radost a v práci mu vyrobil sekyrku podle svých představ.

butcher

11. 11. 2007, 19:49

delfin: s tím moderním tvarem máš pravdu, i sekerky z doby železné měly jiný tvar, tohle je naprostý atyp. S tou modernou mě to napadlo taky, ale... podíváš li se na měřítko je docela malá - tak 7x12cm, podobně jako pravěké sekery a ta patina taky nevypadá jen na pár desítek let... ale z fotky je to těžké soudit, taky jsem zvědav na soudy odborníků, pokud se je někdy dozvíme. Ale o tom srpu nepochybuji ani náhodou.

Oskar

12. 11. 2007, 08:05

Výřez na vytahování hřebíku, byvá na čepely sekerky, nebo k hlavě ( místo kterým se tluče ). Nikdy jsem jej neviděl v oku. Tam je topůrko a nechápu, jak by se tam měla vejít hlavička hřebíku.

mnarek

12. 11. 2007, 15:52

Asi tak jak píše Oskar, udajne by se mohlo jednat o sekeromlat

tao

12. 11. 2007, 17:16

Ten srb je 100 % doba bronzová v té době jich bylo hodně.

grizzli

14. 11. 2007, 23:20

doba bronzová je doba bronzová

Delfin

18. 11. 2007, 15:58

Oskar: Máš pravdu, v oku topůrka jsem taky ještě vytahovák na hřebíky neviděl. Ale jestliže je z vnitřní strany oka v místě vytahováku odlehčení na tlouštku hlavičky hřebíku, dobře by to fungovalo i při nasazeném topůrku. Chtělo by to víc fotografií, ale jiný účel si pro ten výřez nedovedu představit, zvlášť když má stejný tvar jako vytahovák.

Delfin

18. 11. 2007, 16:09

Ještě k té sekerce. Podezření, že se jedná o moderní artefakt, napovídá ten vytahovák hřebíků. Keltové ke stavebním účelům hřebíky jistě nepoužívali. V chatách, kde bydleli, žádné hřebíky nebyly. Ty, které používali ke kování koní- pokud je kovali, mají mnohem vyšší hlavičku a takovouhle sekyrkou by je stejně nevytáhli. Na to měli železné kovářské kleště, které vypadaly skoro stejně, jako ty dnešní.

Delfin

18. 11. 2007, 16:12

Oskar: Máš pravdu, v oku topůrka jsem taky ještě vytahovák na hřebíky neviděl. Ale jestliže je z vnitřní strany oka v místě vytahováku odlehčení na tlouštku hlavičky hřebíku, dobře by to fungovalo i při nasazeném topůrku. Chtělo by to víc fotografií, ale jiný účel si pro ten výřez nedovedu představit, zvlášť když má stejný tvar jako vytahovák.

scyth

29. 11. 2007, 18:17

to nieje ziadny vytahovak na klince.
podla mna je to vyrez na vytiahovatie zvysku poriska v pripade ak sa zlomilo.
z fotky sa zda ze tulej nieje obojstranne priechodna a preto vytlacanie zlomeneho kusa z opacnej strany je asi nemozne.
pri vypalovani by sa mozno matrial poskodil tak to vymysleli tym vyrezom.

mnarek

03. 12. 2007, 11:49

Otvor je pruchozí

SunTzu

04. 12. 2007, 00:30

MNAREK: prosím, můžeš se mi ozvat na mail? Dík

manowar

13. 12. 2007, 21:57

rekl bych, ze sekera neni bronzova, ale medena, chalkolit.

Honan

21. 12. 2007, 06:42

Náhodou jsem našel stejnou přezku, jako je ta u ID. Válku nehledám, tak nevím co je to zač. Může mi někdo poradit? Dík.