Úvod / Články

Údolí smrti 2006

10. 10. 2006 Autor: candies 8053× 40
Od rána jsem se věnoval focení této akce. Po zformování těla, kloubů a nohou z uzoučkých sedadélek minimikrobusu zahajuji snímání. Fotil jsem kluky z KVH co jsem s nima jel a pak techniku a bitvu. K vidění byla trojice OT-810 překopaná do německých Sd. 251, kanon Pupchen, krásně restaurované osobní vozidlo mě neznámé značky, panzerjager na kole, Jawa v německých barvách. Funkční T34/85 se nekonala neboť byla podle zákulisních zdrojů pokažená. Škoda. i přesto to byla velice hezká akce! Slovenská armáda dodala dva Aligatory, obrněnec TATRAPAN, dvě šestikolky 815 (jako VIP tribunu) dálkově řízený odminovač Božena 4 a starou TATRU 148.

Dolin

 Autor: candies

Komentáře

Turbo UNCečko

10. 10. 2006, 10:09

pekny a zvlast to UNC jeto vymakany

turbokrt

10. 10. 2006, 10:12

Pekne len tej techniky bolo malo.

Podla mna by sa nejaka partia mohla zrestaurovat tohu Stug 4 alebo toho PZW4 a bolo by to super .
Len zase nase mylovane pamiatkarske mozgy by to razne zamietli

turbokrt

10. 10. 2006, 10:14

Myslim tie co su v Bystrici co ho tam chodia fetaci obstievat

dolin

10. 10. 2006, 10:16

Jo hlavně ten StuG III v BB je dost "hotový" má zlomené torzky na předu a celý sedí předkem na zemi,.... škoda. A ty dvě slovenské PzIV by taky byly jezdící hezčí!!
Dolin

DFC

10. 10. 2006, 10:39

Chlapi naprostý souhlas. Už jsem tady na to téma uplakával

Stefan

10. 10. 2006, 11:33

Ale tá dukla bola pekná... aspoń podla fotiek sudim...

witzig

10. 10. 2006, 14:50

No jó pěkné fotky :-) Nejlepší je ten Rumcajc (druhý z leva) s tím Špagátem :-)) Ten je určitě z divize Rabín Löwe, nebo regimentu ZZ Top :-))

beda

10. 10. 2006, 17:13

witzig: nechápu co máš proti fousům? Doufám jen že nepatříš k těm vyřízencům co zastávají názor že voják má být vždy oholen, chtěl bych tě vidět třeba na tý Dukle kdybys tam byl zalezlej 20 dní v zákopu, jak se každý den holíš

Petr 57

10. 10. 2006, 17:46

Ty Nemci s PPS41 a Tokarevem jsou fakt drsny. A ten treti s tou gumou do teplaku na hlave je taky ostrej. Ty dva zadni maji asi K98k, ale vypada to skoro jako prebarveny vz. 24. Asi vemu maskace BW, opasek BW Einigkeit recht Freihei a taky vyrazim na rekonstrukci

beda

10. 10. 2006, 17:52

Petr 57: á další odborník!!! Přebarvený pušky vz. 24 na K98k, tak to je ještě drsnější!!!

tecumseh

10. 10. 2006, 18:22

Akcia bola super, ved nakoniec konecne raz vyhrali nemcouri. Ked vystrielali vsetkych rusakoch este som ocakaval ze na nich vleti tak zo 300 kozakov, ale ked im cajzli aj vlajku zlamal som nad nimi berlu.

Petr 57

10. 10. 2006, 18:27

beda, kdyz obarvi vz. 24 na tmavo, prebarvis ten sroub v pazbe, tak to na prvni pohled nikdo nepozna

Petr 57

10. 10. 2006, 18:28

beda, kdyz obarvi vz. 24 na tmavo, prebarvis ten sroub v pazbe, tak to na prvni pohled nikdo nepozna

Petr 57

10. 10. 2006, 18:29

beda, kdyz obarvi vz. 24 na tmavo, prebarvis ten sroub v pazbe, tak to na prvni pohled nikdo nepozna

Wilhelm.K

10. 10. 2006, 19:50

petr 57: smekam pred tvymi "odbornymi" znalostmi. ta "guma od teplaku" je popruh od male polni, casto prave noseny na helmach. ruske zbrane v nemeckych rukou se mi taky na akcich nelibi, ale ty "24" jsou 98, podivej se na predni objimky pazby a kratke nadpazbi!! snad i slepec by to na nezvetsene fotce rozpoznal

Petr 57

10. 10. 2006, 20:01

wilhelm, njn ale kazdy kacko neni stejny, vyrabely se ve spouste tovaren a kazda tovarna vyrabela trochu odlisne zbrane. Ty rusky zbrane vypadaji opravdu blbe, asi jako kdyz u nas behal na rekonstrukci Nemec s PPS 43, fakt desny.

Hareman

10. 10. 2006, 20:16

Petr 57-ale nadpažbí bylo u všech stejný a to v každý fabrice
beda-beru že v zákopu ta možnost holení je omezená.. fajn... ale zajímavé je že se tito neoholení objevují i v ukázkách typu" němci drží město, spojenci se ho snaží dobít"... ve městě by přeci neměl být s oholením žádný problém

Petr 57

10. 10. 2006, 20:22

Hareman, ale Němci přebrali velké množství pušek od Čechů, Poláků a dalších národů, upravili je na káčka a používali je jejich jednotky. Třeba vz. 24 se vyráběl v upravené verzi pro jednotky horských myslivců

beda

10. 10. 2006, 20:24

Petr 57: stěma "kořistníma" zbraněma bych neviděl zas tak velký problém, pokud mají zbraně, které němci používali a používali skoro "všechno" co válčící strany používali, spíš se mě nelíbí když na akcích běhají s 58.
Hareman: to máš pravdu , ale jak říkám ve válce bylo možné všechno, na takové přehlídce by asi nikdo takový nebyl, ale znáš to boje jsou urputné a dlouhé a NEVĚŘIM!!! že byli všichni po celou dobu války oholení.

beda

10. 10. 2006, 20:27

jinak bych nechtěl aby se to tady zvrhlo v tlachání o blbostech jako na nejmenovaných fórech, kdy se hádají o blbostech třeba půl roku!!! Z toho důvodu jsem přestal na fóra chodit, protože tam si každý mele svou a NIKDY se tam nedohodnou.

Hareman

10. 10. 2006, 20:34

Petr 57-karabina vz. 33 byl český výrobek co němci pouze převzali... oni tam myslím dali jenom na pažbu plech aby se neokopalo od okovaných horských bot.
beda--ano samozřejmě existovali vyjímky-ponorkáři měli povoleno se neholi z nedostatku pitné vody, vojáci s větším množstvím jizev měli povoleno se nehilit a nosit vousi na nejnižší možnou ostříhanou míru... jinak existují vyjímky co se dlouhého obléháni týče... ošem nikdy se nejednalo o pěstěné, dlouhé plnovousy jak někdy bývá na akcich vidět

Petr 57

10. 10. 2006, 21:25

beda, to mas pravdu, slysel jsem o takovych tragedech, co vydavaji vz. 58 za STG nebo použivají Simonova. Je pravda, že Němci rádi používali v zákopech a  v městské zástěvbě PPŠ 41 pro jeho velkou kadenci a kapacitu zásobniku. Jinak na forech se dovidam zajimavy věci a chodím tam rád i když je tam spousta takovych, jejichž veškere znalosti zbraní končí u hry Call of Duty 2 a pořád o nich dokola melou a věří tomu, že jsou tam věřohodně zachyceny jejich kvality

Fibi

10. 10. 2006, 21:33

tecumseh:Mne osobne sa pacilo ako sa vrhlo osadenstvo Ruskej strany na stec po zisteni ze ostali na zive ako posledny /3 vojaci/ Inak som bol tiez prekvapeny ako zmenili hystoriu ale bolo fajn

Fibi

10. 10. 2006, 21:48

Petr 57: heh tak stim se stretam porad myslim to /Call of Duty/

dolin

11. 10. 2006, 08:11

Ale teda jako od mě nebylo vůbec záměrem dát podnět k takovým diskuzím. Ano uznávám, že není vše dobové,... jenže : Sd. 251 je OT810 a to je strašný rozdíl!! To OT je tak o 1/4 proti Sd. 251 mohutnější. Motorka je JAWA (125-175?), kolo je nějaká liberta, politruk má xerokopii novin, téčka nejezdí, panzerschreck ani pupchen nestřílí, každý druhý němec má digitální kompakt, všude diváci,...
Takové akce jsou o atmosféře a akci. To že někdo nemá original šmajsry a emgéčka jsem já neřešil. To bych sem nemohl dát žádné foto.
Peace!
Dolin

Milo

11. 10. 2006, 09:34

Puppchen strieľala, bola v tom prednom nemeckom zákope.

Milo

11. 10. 2006, 09:36

Tá T-34 mala problém so spojkou, už sa to stáva tradíciou, pred dvomi rokmi tiež nedošla, lebo povolili tesnenia v motore.

Vana

11. 10. 2006, 10:52

Dolin: nemáš víc fotek tý motorky? Dík Vana

dolin

11. 10. 2006, 13:22

No něco ano,......... zavtra pošlu, spomenu ly sy.
Dolin

dolin

11. 10. 2006, 13:23

To Milo: já myslel jako naostro
Dolin

beda

11. 10. 2006, 17:11

Dolin: mluvíš mě z duše, prostě nikdy žádná ukázka nebude jako tenkrát a máš naprostou pravdu že jde o to se vyblbnout a zažít tu atmosféru. Tak to citím i já!!! A nějaký vousy a to že němci běhají s Mosiny neřeším. Na každým když budu chtít ti něco najdu, ale jak říkám o to tu nejde. Takže každý kdo je chytrý jak rádio, může dál tlachat na fórech o odstínech uniforem a co bylo možné a co ne.

Milo

11. 10. 2006, 17:16

Dolin: naostro to samozrejm strieľať nemôže. Ani tie výbuchy som nemohol spraviť ako naozajstné.

Mardzano

12. 10. 2006, 13:03

Ako to tu čítam, tak skoro každý kto tu píše by to vedel urobiť lepšie, každý by používal iné zbrane a podobne... Ale treba si uvedomiť, že tá rekonštrukcia bojov bola hlavne pre divákov. Nemyslím, že väčšina zo zúčastnených divákov rozpoznávala odtiene uniforiem či zbrane. Im sa jednalo hlavne o rekonštrukciu a bolo to robené pre divákov a nie pre historikov. Ja osobne som sa zúčastnil tejto rekonštrukcie a hodnotím ju ako výbornú. Aj keď tam chýbalo viac vojenskej techniky a ten záver mohol byť lepší, ale čo sa týka výberu miesta tak to bolo výborné. Musím pochváliť aj organizáciu dopravy a podobne. Nepokladám sa za odborníka, ale po preštudovaní niekoľko kníh o výpovediach vojakov z bojov pod Duklou mohlo to byť aj takto. A ako to takto čítam, doteraz som nevidel u nikoho nejaký námet na zlepšenie, alebo ponuku spolupráce. Myslíte, že keby sa po údolí smrti pri rekonštrukcii bojov prehánali ruské T34 či nemecké transportéry tak by to nelákalo divákov???

dolin

12. 10. 2006, 15:18

To Mardzano: jasně lákalo. Vždyť na Kursku jsem letos valil oči jak malý kluk,.... A téčko jezdící co mělo být na Dukle kleklo technicky tak se nekonalo,...
To Milo: Je mě jasné, já to myslel jako prdel!! Ale na druhou stranu na Kursku sem u těch domečků a vedle " pyrotechnického plácku" dobře schovával foťák před půlkilovýma kouskama oranice z explozí!!
Dolin

Milo

12. 10. 2006, 17:48

Dolin: To nepovažujem za správne. Hlina by medzi divákov lietať nemala. Medzi účinkujúcich áno (niektorí si to priam masochisticky vyžadujú), ale medzi divákov nie. Stalo sa mi to iba raz - pred 4 rokmi vo Zvolenskej Slatine, ale viackrát sa už na to nedám nahovoriť. Ide hlavne o bezpečnosť. Keby sa niekomu niečo stalo, zodpovedný je vždy pyrotechnik.

Mardzano

13. 10. 2006, 08:21

To Milo: Ty si pyrotechnik? podľa toho čo čítam tak asi áno. Tie efekty, ktoré si vyrobil v údolí smrti boli výborné. súhlasím s tebou v tom, že hlina medzi divákov nepatrí. Takýchto akcií sa zúčastňuje aj veľké množstvo detských divákov a tak je to nebezpečné ako píšeš. Máš môj obdiv.

Milo

13. 10. 2006, 08:34

Mardzano: dík. V dohľadnej dobe vystavím na svojich stránkach niekoľko fotiek z akcie, ako to vyzeralo z pyrotechnického stanovišťa (boli sme v tej opáskovanej ohrádke na svahu). Len teraz nestíham, lebo odchádzam na týždeň na SC do Čiech (Lešany, Milovice, Ralsko).

Milo

13. 10. 2006, 14:56

Tak som to ešte dnes stihol. Takže na  http://pevnosti. szm. sk  som pridal pár fotiek z rekonštrukcie Dukla 2006. Je to zamerané hlavne na výbuchy.

dolin

13. 10. 2006, 22:44

To Milo: Já taky nemluvím o hlímě mezi diváky, Já na Kursku fotil přímo v poli, jako ruský staršina. A výbuchy byly cca 100 metrů od diváků. Ode mě coby účastníka tak 20 metrů - šleha jak kráva!!
Dolin

Milo

16. 10. 2006, 09:00

Dolin: Tak v tom prípade je to OK.